• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הטבעת האחת הטבעת האחת - סיפורים מארץ הפרא

Gandalf

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
ובכן, חפרתי לכם על פני אין-ספור עצים ברחבי פורום משחקי תפקידים כללי, ולבסוף אני מתנער מהעצלות הכללית שלי ומתחיל לכתוב את רשומות וקורות הקבוצה שלי בשיטה של הטבעת האחת פה, בפורום החביב והצנוע שלנו.

אני אכתוב את הרשומות האלו בצורה דומה מאוד לזו של אשרדאלון מימים עברו – הרשומות עצמן בפונט רגיל, אך הערות מכאניות או חוץ משחקיות שלי יהיו בצבע כחול(בניגוד לאדום של אשר). הערות של השחקנים(כי גם להם מגיע!) יהיו בפונט רגיל אך בתוך [כאלו].

במהלך ההרפתקה, בגלל שהחבורה עשתה קרוסקאנטרי כמה פעמים, ובגלל הנוחות, אני אעלה לפורום מפות של הארץ התיכונה הממוקדות באיזורים אליהם החבורה הולכת. רוב הזמן המפות יהיו על יעראופל/האנדואין/הרי הערפל אבל אני מניח שבהמשך תראו את מפות גם של ריבנדל, רוהאן, וגונדור.

בנוסף, לכל מי שמעוניין בשיטה של הטבעת האחת אני ממליץ לקרוא את הרשומות. פרט לכך שהן מכילות את הקורות של החבורה שלי, הן גם מכילות את ההתרשמויות שלי מהמכאניקה של השיטה, שאשחיל מדי פעם לפעם. אני אשתדל לא לעשות כאלו יותר מדי, אבל תדעו מראש שהם יהיו שם, בעיקר בהודעות הראשונות.

הפגישה הראשונה הייתה קצרה יחסית וכללה בעיקר את בניית הדמויות. החבורה עשתה כמה שטויות(עם דמויות אחרות) לפני שהתחילה בהרפתקה הרצינית שעליה אני כותב פה – בעיקר כדי לקלוט את החוקים ולהתרגל למכאניקה – כולנו שחקני מבוכים ודרקונים מושבעים וזו הפעם הראשונה או השנייה שלנו שבה אנחנו משחקים שיטה אחרת(שחקן ראשון שיחק גם נשגבים, שחקן שני שיחק איתי ווארהאמר בקמפיין קודם, ושחקן אחר שיחק חופשיטה באייקון כלשהו).

שניים מהחבורה ייצרו את הדמויות שלהם בעזרת מייצר הדמויות המצויין הזה:
The One Ring - Online Character Sheet

ובזמן ששלושת האחרים לא, הם נדרשו לייצר דמויות בכוחות עצמם ועל עותקים פיזיים. כל התהליך לקח בערך חצי שעה, אולי 40 דקות. יצירת הדמויות בטבעת האחת היא די ישירה, עם מיומנויות ויכולות נוצרות על ידי עשיית חופן בחירות(מאיזו תרבות אני מגיע? מה הרקע שלי? מה הייעוד שלי(מוטיבציה)? האם אני יותר נועז או חכם? וכו') וניצול נקודות ניסיון על שיפור מיומנויות. האזור ומסגרת הזמן בה השיטה של הטבעת האחת מתמקדת 5 שנים אחרי קרב חמשת הצבאות ואירועי ההוביט, ובאזור הנקרא ארץ הפרא ממזרח להרי הערפל. שחקנים יכולים לבחור מתוך שישה תרבויות(הוביטים מהפלך, גמדים מארבור, אלפים ממירקווד, ביאורנים, בארדים(אנשי בארד), או עלפים מיעראופל). החלטתי בתור המנחה ללכת עם מסגרת הזמן והאזור הזו – למה לא, זה אזור מעניין בארץ התיכונה ויש הרבה הרפתקאות מסביב.

השחקנים, ממזרים שכמותם, הבהירו לי שהם לא יתיירו יותר מדי אך ייסתלקו מהאזור ברגע שיימאס להם. נו טוב, ראיתי את זה מגיע. לפחות שכנעתי את בני הבליעל להירשם לפורום.

לאחר מחשבה מרובה(לקבוצה שלי, כן?), השחקנים סיימו ליצור את הדמויות שלהם. באופן מפתיע השחקנים בחרו כמה בחירות מאוד מעניינות ולא צפויות.
שחקנים שלי – אני מתנצל על שערכתי קצת את הרקעים שנתתם לי, הם היו מלאים בשגיאות כתיב.
בכל אופן, בסופו של דבר כך נראתה האחווה:



ברן: איש ביאורן
ייעוד: קוטל
משוחק על ידי dragon בפורום
רקע: הוריו של ברן נרצחו על ידי אורקים מהרי הערפל כשהיה פעוט, וביאורן, באחד מסיוריו בארצות ממערב ליעראופל הדף את האורקים מסביב לתינוק ולקח אותו לביתו. כשגדל, ביאורן לימד את ברן כל מה שהוא ידע, וככל שגדל ברן החל לסייר בארצות הפרא בעצמו, וכך גם אמונו של ביאורן בברן גדל. בסיוריו ברן מרבה לעקוב אחר פטרולים של אורקים או גובלינים משוטטים, קוטל אותם ועוצר מבעדם להגיע לארצו של ביאורן, או לכל מקום יישוב אחר. הוא נשלח מטעם ביאורן אל תרנדויל ומשם יצא בלווית אדראהיל וגיסמונד לעיר האגם.
אופי: ברן מתעב אורקים בנפשו – הם רצחו את הוריו והוא רוצה נקמה. הוא אינו סבלני כלפיהם ויהרוג אותם כשיראה אותם. הוא מהיר לכעוס ובעל פתיל קצר מאוד. הוא נהיה מאוד מתוסכל כשהדברים שהוא מנסה לעשות לא הולכים כמו שהוא קיווה שיקרו. הוא שתקן, ולא יאמר דבר אם לא יפנו אליו קודם לכן – האדם היחידי שאיתו הוא מרגיש כל כך פתוח הוא ביאורן. הוא עומד על דעותיו והוא עקשן ביותר. הוא עצמאי, וקשה לו להיות בקבוצה עם אחרים.
מנהג: ברן נוהג לשייף, לנקות , להשחיז ולאחוז בניצב של חרבו בכל הזדמנות, תמיד מוכן נגד אורקים קרובים.
חולשה: הוא מסוגל להשתגע ולהיכנס לטירוף דמים בקרב.

גיסמונד: בן אנוש מדייל
ייעוד: נווד
משוחק על ידי האפס שלא רשום לפורום
בן לסוחר מדייל, שעזר לאביו שסחר לאורך הנהר עם האלפים ביעראופל. ככל שעבר הזמן וגיסמונד סחר יותר ויותר עם האלפים, כך הוא הרחיק לכת יותר ויותר לתוך היער. לאחר שהיה ידוע בין כל האלפים שם, תרנדויל הרשה לו להתגורר בהיכלו אם ירצה, וגיסמונד נענה בחיוב בשמחה. שם התיידד עם העלף אדראהיל, וכשהשני שוחרר מתפקידו כזקיף ביער יצאו ביחד לכיוון עיר האגם, בלווית ברן איש ביאורן.
אופי: גיסמונד הוא מסור, עקיב, אפשר לסמוך עליו , ונאמן. הוא עובד קשה, וימשיך לנסות לעשות משהו גם אם אחרים כבר וויתרו ממזמן. הוא אמין וקשוב לאחרים, וטוב לו בקבוצה ועם הסביבה – קשה לו להיות לבד, והוא נהנה מחברת אחרים. הוא אמיץ ונועז. הוא גם איטי לפעול בעצמו ויותר קל לו לפעול אחר הפקודות של מישהו אחר.
מנהג: גיסמונד נוהג לקחת מטבע ולהטיל אותו באוויר בעזרת אגודלו, ואז לתפוס אותו בחזרה בידו. הוא עושה את זה כל פעם שהוא משועמם או מנסה לחשוב.
חולשה: לא מסוגל להחליט החלטות לבדו. פסיבי.

אדראהיל: עלף מיעראופל
משוחק על ידי פלג, השם בפורום זהה
ייעוד: שומר פרא
אדראהיל חזה ממקור ראשון את פורענותיו של כוחות הרוע, בתור סייר אשר נמנה לפי תרנדויל לשמור על סביבות דול גולדור. לפני מספר שנים גיסמונד התחיל להתגורר בהיכלו של תרנדואיל, ובין השניים התפתחה ידידות מפיעה, שכן אדראהיל לא מתיידד בקלות. כאשר שוחרר מתפקידו, אדראהיל היה חדור מוטיבציה להגן ולשמור על העמים החופשיים מכוחות הרוע בכל מקום שאליו יגיע, והחל לנדוד, ביחד עם גיסמונד וברן, שביקר אצל אדונו והתנדב להתלוות אל השניים אל אסגרות.
אופי: אדראהיל חושב באופן שקול ואיטי, אך ברגע שהחליט מה הוא רוצה לעשות הוא יכול לבצע אותו מאוד מהר. הוא נבון, איטיליגנטי, חד הבחנה ועוקב אחר העקרונות שלו בדיוק רב. הוא מאוד צלול בדעתו ולא כולל רגשות בהחלטותיו, מה שלעיתים גורם לו לבצע החלטות רעות.
מנהג: -
חולשה: קר, מנותק מרגש.

אדאלארד[פאלוהייד] טוק, הוביט מהפלך
משוחק על ידי קארנצ'י בפורום.
ייעוד: מלומד
מעט לפני יום הולדתו ה33, ומעט לפני שהיה אמור לרשת באופן רשמי את עסקו של אביו, אדאלארד נתקף תאוות נדודים ויצר סקרנות עצום, ויצא מהפלך לכיוון ריבנדל. כשהגיע לריבנדל, הוא שהה תחת קורתו של אלרונד ולמד את דרכי האלפים שנים רבות. כשחזר, הוא הכריז על שובו ברבים, ומאז רואים בו בפלך כתימהוני, מוזר, ומופרע. מאז הוא מתגורר בריבנדל, מבצע שליחויות פעוטות תחת הוראתו של אלרונד, מבקר כמה שיותר מקומות ולומד כמה שיותר דברים חדשים.
אופי: אדאלארד מנסה באופן תמידי לראות ,ללמוד ולגלות דברים חדשים – הוא סקרן במידה חסרת גבולות, וגם בעל תאוות נדודים לא קטנה. הוא נוהג לצחוק, להתבדח וספר בדיחות לעיתים קרובות , ובעל חוש הומור טוב. הוא טוב לב ,נדיב, ונאיבי מאוד, ויעזור לזקוקים לו בעת צרה, גם אם הם לא היו עוזרים לו אם הוא היה זקוק לכך. באלארד גם סבלני מאוד ויכול לחכות עם הרצונות שלו. אדאלארד הוא אופטימי באופן כללי. הוא גם טבח מעולה.
מנהג: אדאלארד נוהג לעשן במקטרת שלו בכל הזדמנות.
חולשה: הוא מכור לעשב המקטרת. הוא לא מסוגל לעבור יום בלי לעשן והוא מאבד את השפיות שלו בלעדיה.

פארין, גמד מההרים הכחולים
משוחק על ידי סער, אח שלי. בפורום saar.
ייעוד: צייד אוצרות
אביו של פארין תמיד הזכיר את אבותיו האציליים מבית זקני-האש, וביתו האבוד, בארבור. לאחר מלחמות הגמדים באורקים, הוריו נדדו והתיישבו בהרים הכחולים,שם גדל עם מספר מושבות גמדים אחרים. לאחר שבגר, פארין, שמעולם לא יצא מההרים הכחולים, גמר אומר וביחד עם נוספים מבני מינו עקב אחרי דרכי המסחר לאורך צפון הארץ התיכונה וטייל דרכה– מה שהוביל אותו למקומות רבים – ובעיקר היה ידוע בלינדון כרע לעלפים, שכיבדו אותו ושמחו לארח אותו.
אל פארין מתלווה תמיד קראוק – בן לגזע הקאקים הגדולים של ארבור, וצורתו החיצונית דומה לזו של עורב גדול. פארין משתמש בו בתור שליח, חוקר, אוסף מידע ומזון, ומעל הכל בתור ידיד. קראוק נאמן לחלוטין לפארין, שלימד אותו לדבר בשפת הגמדים ויעשה את דברו בלי היסוס. הוא גם תבוני ומסוגל לדבר בגמדית ובשפת בני האדם וההוביטים.
אופי: פארין הוא גמד עקשן ביותר, והוא עומד על דעותיו בנחישות. הוא גאה מאוד, ולא מסוגל לעבור על עלבונות בשתיקה. הוא חמדן ובעל תאווה חסרת גבולות לאוצרות מכל הסוגים. נוטה להשתעמם בקלות.
מנהג: פארין נוהג לשרוק. והאמת, הוא עושה את זה די טוב...
חולשה: תאווה לאוצרות וחמדנות, שבעתות חולשה יכולה להשתלט עליו.

אני מתנצל מראש על כך שההודעות יהיו לרוב לפי חלקים ולא לפי פגישות, פשוט כי ככה תיעדתי אותם ואני לא הולך ליצור טלאים של פרקים – אני מניח שבעתיד אני אעשה כך דאבל פוסט, אך אני מבקש מראש את סליחתכם.

האחווה נוצרת
עד ה5 לספטמבר, שנת 2946 לעידן השלישי

ברן מגיע להיכלותיו של תרנדויל כדי למסור מסר למלך העלפים מאדונו. הוא מתיידד במהירות עם גיסמונד ואדראהיל וביחד השלושה חוזרים מהיכלו של המלך לביקור בביתו של גיסמונד באסגרות. פארין, בדרכו לארבור, מצא את אדאלארד בקרבת ההרים האפורים, אבוד וללא מוצא. בהדרכתו של הגמד השניים מגיעים לארבור, שם פארין נפגש עם קרובי משפחתו המרוחקים והאבודים ואדאלארד העביר את המסר שלו למלך תחת ההר מאלרונד. דרכיהם של החמישה מצטלבים בפעם הראשונה בפונדק המפורסם 'שלושה-עשר הגמדים' בעיר האגם. אדאלארד, בתור חובב פונדקים ידוע והוביט מהפלך לכל דבר, החליט להזמין לכל האורחים בפונדק משקה על חשבונו. לאחר היכרות קצרה והבנה שכולם בעלי אותה תאוות נדודים החמישה החליטו לנדוד ביחד, בקבוצה, שכן הסכנות בפרא הן רבות וכל המרבה הרי זה משובח.

איפה שהנהרות זורמים עם זהב
ה6 לספטמבר, שנת 2946 לעידן השלישי

הם יצאו לדרך מהפונדק באור ראשון, וטיילו באיטיות לאורך העיר והגיעו לחופיו של האגם הארוך, בצד המרוחק ביותר מעיר האגם, והחלו להתווכח בידידותיות על היעד הראשון שלהם למסע. ברן רוצה לנדוד לכיוון ביאורן,ביתו הקודם; אדאלארד רצה לחזור לריבנדל, וגורין רוצה דווקא לבקר ברוהאן וגונדור; לגיסמונד ולאדראהיל לא ממש אכפת לאן הם ינדדו.
החורבות של עיר האגם הישנה עדיין ניתנות לראייה בקרקעית האגם, בתור חלקים שחורים ודוממים במים. כאשר המים עומדים, כולם מצליחים להבחין בעצמותיו הכבירות של סמוג הדרקון. לאורך הליכתם אבן חן נשטפה לחוף, לעליזותו הרבה של פארין, בודאי חלק מאוצרו האבוד של הדרקון. כשהגיעו לקצה המרוחק של החוף כולם שומעים מישהו רץ, וקול גבוה שצועק 'הצילו! הצילו!'. ילד צעיר ובערך בן 10 מופיע מעבר לקובץ סלעים ורץ. הוא מבחין בחבורה ופונה לקראתם,מנופף בזרועותיו. הם מבחינים בדמעות על הלחיים שלו. הוא מבקש עזרה מהחבורה, ולאט לאט החבורה מצליחה להבין משטף דיבורו של הילד שאביו הוא סוחר מדייל בעל שיירת מסחר שהתכוון להעבירה דרך יעראופל. הוא שכר שלושה שומרים להגנה, אבל הם פנו נגדו. החבורה מסכימה לעזור לילד, שהציג את עצמו בשם בלגו, ושכעת רץ לכיוון ממנו הגיע מלכתחילה. הדמויות ,בהדרכתו של הילד,רצות על הדרך הישנה מיעראופל לעיר האגם. לאחר ריצה קצרה[הדמויות, פרט לאדאלארד, יותר מהירות מהצעיר] ,הם מגיעים ליעדם – הם מזהים את הסוחר, שעומד בגבו לעץ גדול ובידו ענף כבד. שלושת השומרים הבוגדניים שלו מקיפים אותו ובידיהם חרבות קצרות. לאחד מהם יש חבורה אדומה וטרייה על הלחי – אדאלארד מבין ששם הסוחר הכה אותו עם הענף שבידו.
גיסמונד מזהה את שלושת השומרים הבוגדניים בתור ג'ונאר, קלמונד ופינאר, שלושה בריונים ידועים לשמצה ועושי צרות שעבדו בשביל האדון הקודם של עיר האגם. האדון החדש של עיר האגם[שכנראה חכם יותר מקודמו, מציין גיסמונד] פיטר אותם משירותם, והם נהיו חסרי תעסוקה.
כאשר הבריונים מבחינים בהם, ג'ונאר, הגדול ביותר מהשלושה, מנסה לשכנע אותם לעזוב באיומים. הם טוען שהסוחר רימה אותם, והם רק לוקחים את מה ששלהם. לאחר שהבריונים מבינים שהחבורה לא מאמינה להם, קלמונד מנסה לפנות לחמדנות שלהם - הוא מבקש מהם רק להפנות את גבם לדקה, לשמור על הפה שלהם סגור והם יקבלו נתח מ'השלל'.
גיסמונד וברן מתחילים לאיים על הבריונים בלא-הצלחה[לחוסר שביעות רצונו של פארין - ''אבל למה? נתח מהשלל נשמע מעולה!''] , ולבסוף לחבורה נמאס והם מסתערים על הבריונים, שנסים ברגע שהם רואים את המיומנות של הדמויות בקרב. לאחר שהבריונים טופלו, הסוחר שומט את הענף שלו ומחבק את בנו. הוא מודה לחבורה ומסביר את סיפורו – הוא יצא מעיר האגם עם בנו ושלושת הבריונים, הוא סוחר נודד וארבעת הפונים שלו סוחבים כלי ברזל וצעצועים מדייל שהוא מתכוון למכור לאנשי היערות ברוגסבל או לאנשיו של ביאורן וארגן עם העלפים מעבר דרך אדמתם. הוא יודע שיעראופל הוא מקום מסוכן, והוא חיפש באסגרות' שומרים שאמיצים מספיק בשביל לסכן את החצייה ביער. הוא מסיים בכך שהוא מציג את עצמו בשם באלדור ומקלל על בחירתו הגרועה, ובאותו זמן מציע לחבורה לשמור על השיירה שלו במקומם, ומבטיח לשלם תמורת עבודתם בסחורתו או במטבעות[''זה לא טוב כמו נתח מהשלל,לעזאזל''] ברגע שיגיעו ליעדם. החבורה נענית בחיוב להצעתו – כנראה שאין טעם להתווכח על יעד בינם ובין עצמם. הם מניחים שהם היו עוברים ביעראופל בכל מקרה, ואם הם יוכלו לעזור לבאלדור בדרכם, ולקבל תגמול, כך עדיף.
לאחר שכולם מארגנים מחדש את השיירה ודנים במסלול עוד קצת, החבורה מבינה שבאלדור כבר תכנן את כל המסלול: הוא התכוון לפגוש את חבריו העלפים בקצה יעראופל, שיתלוו אל השיירה לאורך הנהר בעזרת הסירות שלהם. מהיכלו של מלך העלפים, הוא מתכוון לרדת לדרך היער יוצאת מערבה.
באלדור מוביל את החבורה לאורך הגדות של הנהר שמתחבר בסופו של דבר מהיער אל האגם הארוך, דרך מסלול מוכר לצד המים.
לאורך סוף היום הראשון של המסע אדאלארד מחליט לנסות ולברר קצת יותר לגבי עברו של באלדור. הוא לא מגלה הרבה, אבל באלדור מוכן לספר לו שבעבר הוא היה סוחר מאוד עשיר של עיר האגם הישנה, אבל הוא איבד את רוב הונו כאשר סמוג הכה בעיר. בנוסף, במתקפת הדרקון הוא איבד גם את אישתו אלה, למרות שהצליח להציל את בנו, בלגו. לאחר מכן הוא לא הצליח לחזור ולשגשג, אבל הוא עבר לדייל כאשר הבנייה שלה מחדש החלה.

זהו לכעת - מחר בבוקר אני אעדכן בהודעה חדשה את המשך ההרפתקה. השחקנים שלי, עכשיו שאתם רשומים, אולי תראו את הפוסט הזה ותתנו את חוות דעתכם האישית.
 
העריכה האחרונה התבצעה על-ידי משגיח:
קודם כל -
שלום עומר :twisted: אני רואה שהחלטת לכתוב את מעללי הקבוצה החצי הזויה שלנו.
שנית-
שלום פורום. אני קראנצ׳י(השם חסוי, סוטים!). אני משחק את אדאלארד ההוביט. בסוף אני היחידי שמשקיע במיומנויות של משחקי תפקידים ולא רק של קרב. לי זה בסוף יוצא משתלם, אבל שאר החבורה הרגישה את החיסרון של אי-מיומנויות כאלו כמה פעמים. אז למרות שהשאר פי אלף יותר טובים ממני בקרב, נראה לי שהחבורה לא הייתה שורדת רגע בלעדי :mrgreen:
 
היי עומר. הפנתי גם את שאר הקבוצה לכאן, אז אני חושב שהם יגיבו בקרוב. למשתמשים שמחוץ לקבוצה: אני משחק את אדראהיל העלף. בהרפתקה שעליה עומר(סול? מה זה השם המטומטם הזה?) כותב כאן אני והשחקן של גיסמונד קיבלנו קצת פריבילגיות, אז אולי תראו את זה בהמשך.
 
שלום לכולם. עומר, אני רואה שאתה סגור על הפרטים של ההרפתקה הרבה יותר טוב ממני, כל הכבוד על זה...
ואתה יודע למה אח שלך עדיין לא הגיב?
 
טוב, אני ממשיך. אני אשמח לראות תגובות גם של אנשים מחוץ לקבוצה :)

על קצה ממלכת היער

ה7 לספטמבר, שנת 2946 לעידן השלישי

בסוף היום השני למסע, בדמדומים, שלושה רפסודות מופיעות מהערפל על הנהר. דמויות בעלות גלימות ירוקות מנחות את הרפסודות לכיוון החוף בעזרת משוטים ארוכים. לאחר שהתקרבו לחוף, העלפים על הרפסודות מגלים את עצמם ומברכים את באלדור בחום – הסוחר הוא ידידם. לאחר חילופי דברים קצרים, החבורה מתחילה לפרוק את הסחורות מהפונים אל הרפסודות. הפונים, בתחילה, חששו מלעלות על הרפסודות, אבל אחד העלפים החל ללחוש דבר מה באוזניהם וארבעת הפונים נהפכו לרגועים לחלוטין, ועלו בצייתנות על הרפסודות. לאחר שכל הסחורות, הפונים והנוסעים עלו העלפים החלו לשייט במיומנות את הרפסודות נגד זרם הנהר.

ה10 לספטמבר, שנת 2946 לעידן השלישי
לאחר שלושה ימים של שייט איטי, האדמה משני צידי הנהר החלה להיהפך סלעית, גבוה ומיוערת. ביום האחרון למסעם הנהר נהפך לצר יותר והחבורה מתחילה להרגיש שהיא נוסעת במין מנהרה חשוכה ומיוערת – העצים משני צידי הנהר הם ענקיים וחוסמים את אור השמש וכל דבר שנמצא מאחוריהם. לאורך המסע העלפים משועשעים ונהנים מחברתו של בלגו הצעיר – הם אומרים בעצב שישנם מעט ילדי עלפים בימים אלו. בסוף היום הנהר מתחיל להתרחב יותר ויותר עד שלבסוף הוא נפתח למין אגם. האדמה מצדדיהם נהפכת ליותר ויותר גבוהה וסלעית עד שהעלפים משייטים את הרפסודות לתוך מנהרה עצומה – אל הכניסה להיכלותיו של מלך-האלפים.

ה11 לספטמבר, שנת 2946 לעידן השלישי
החבורה מספיקה לראות מעט מאוד מהיכלותיו של מלך האלפים- באלדור נפגש עם אחד מחבריו, עלף הנקרא לינדאר שאחראי על הכלא של מלך העלפים. הוא מורה לחבורה לחכות לבאלדור במרתפי המלך – פרט לאדראהיל, אשר נולד ביעראופל ולגיסמונד, ידיד העלפים שמוכר להם זה מכבר- לזעמם הרב של אדאלארד, פארין וברן, שרק בחודש שעבר העביר הודעה מביאורן אל תרנדויל. אדאלארד פוצח בנאום ארוך בניסיון לשכנע את לינדאר לקבל אותם להיכלותיו של המלך וגם לשכנע אותו על טיבה הטוב של החבורה. אדאלארד מצליח, ולינדאר, עדיין לא לגמרי משוכנע, מרשה להם להתגורר במערות העליונות יותר והטובות יותר בזמן שהותם, אך מודיע להם שיפקחו עליהם עין.

זו הייתה היתקלות משחק התפקידים הראשונה של הקבוצה בטבעת האחת. לרוב היתקלות שכזו כוללת שני שלבים – הקדמה, ולאחריה אינטרקיצה. לכל היתקלות שכזו יש רף סובלנות המבוסס על המוניטין של דמויות השחקן, המצב והתרבות של הדמויות. אם החבורה נכשלת ביותר גלגולים בהיתקלות מרף הסובלנות, הם נכשלים במה שהם ניסו להשיג מההיתקלות. במקרה הזה, לינדאר מאוד עסוק ומודאג, ומגיב יותר טוב לדובר יחיד מאשר לכל אחד בנפרד, כך שהיוזמה של אדאלארד השתלמה לטובה למרות חוסר החיבה הבולט של לינדאר אל פארין(עדיין שוררת איבה מתחת פני השטח בין עלפים לגמדים).

ה13 לספטמבר, שנת 2946 לעידן השלישי
החבורה שהתה אצל היכלותיו של המלך יומיים שלמים. גיסמונד ואדראהיל נפגשו ושוחחו עמו, למרות שלשאר לא היה כזה מזל. אבל הם כן סעדו טוב וישנו על מיטות רכות וחמות. מקץ היומיים האלו, לינדאר מורה להם לארוז את חפציהם ולבוא איתו. הוא ומספר עלפים אחרים מלווים את החבורה מחוץ להיכלות המלך ולאורך שביל עלפים נסתר וסודי לאורך מספר קילומטרים. החלק הזה של השביל אינו כל כך מאיים – השביל ישר ואור השמש מצליח לחדור מבין העלים באור ירוק-זהוב. האזור הזה עדיין משמר את היופי והשלווה של יער-ירק. לאחר שהשעות עוברות והדמויות עם העלפים מתקדמות בשביל, לינדאר מזהיר אותם שבקרוב הם ייכנסו לאזורים יותר מסוכנים של היער, והוא מוסר להם רק עצה אחת – לא לעזוב את השביל! הוא מסביר להם שהשביל לרוב חף מצרות, אבל לא ניתן לאמר זאת על היערות מעבר לו.
 
לעזאזל איתך,בגללך אני מתחיל לנבור עכשיו במפות של שר הטבעות XD

זה נשמע די מגניב,עם כי אני חייב לציין שאני מתקשה למצוא את הפואנטה של סתם נדודים.נראה כאילו השיטה דווקא מאוד תומכת בלהיות סוחר/שליח,אבל זו לא המטרה אני מניח.

נ.ב.וואו,יש לשיטה ממוקדת סחר בעולם רווי סכנות כל-כך הרבה יתרונות...
אני ממש אשמח אם תרחיב על עניין המסעות,הוא נשמע ממש מעניין.איך המכאניקה הופכת מסע לחלק חשוב ומהנה מהמשחק?
 
פלדריק - אין לך סיבה לנבור במפות, אני עשיתי את זה כבר לפני הסשנים המדוברים, ואני מתכוון להעלות אותם לפורום...

אין פואנטה בסתם נדודים - זה פשוט לא קרה עד איפה שקראת. היום בערב או מחר אני אעדכן שוב, ושם יש כבר כמות מכובדת של אקשן.
פלדריק אמר/ה:
נ.ב.וואו,יש לשיטה ממוקדת סחר בעולם רווי סכנות כל-כך הרבה יתרונות...
קראתי את ההודעה כמה פעמים ולא הבנתי למה אתה מתכוון. אתה מוכן להסביר את עצמך?
 
וופסי דייזי, פספסתי את השאלה שלך על המסעות.

בטבעת האחת, באופן צפוי למדי ממשחק תפקידים המבוסס על עולמו של טולקין, יש חוקים מפורטים למסעות. כל דמות בחבורה ממלא תפקיד ספיציפי במסע: מדריך, צייד, שומר או סייר. לכל חלק במסע, כל הדמויות צריכות לבצע גלגול אחד או יותר(הנקבע לפי אורך המסע והעונה) כדי לראות אם הם מתעייפים. אם כל דמות מגלגלת את עינו של סאורון(הקובייה המיוחד של הטבעת האחת היא ק12 עם שני סמלים מיוחדים, הרונה של גנדלף[טוב] ועינו של סאורון[רע]) החבורה נתקלת בסכנה, מחסום או קושי מסוג כלשהו.
 
אהא! רואה פלדריק, עשיתי לך את כל העבודה :p

המפה שצירפתי מראה את הדרך שהחבורה עשתה עד ההודעה האחרונה.
אני מצטער אם היא לא גדולה מספיק, אבל בעיקרון החבורה נמצאת בפינה צפון-מזרחית של הארץ התיכונה.

צפייה בקובץ מצורף מפה 1.JPG
ארר, אני מתעב את הצייר...אם למישהו יש תחליף, אני אשמח לשמוע.
 
וופסי דייזי 2, עכשיו פספסתי את רועי...

מה פתאום? זה לא אומר שכל השחקנים אמורים לגלגל את עינו של סאורון, אלא רק שחקן אחד. ברגע שמישהו מגלגל את עינו של סאורון אז כולם נתקלים במשהו. זה סיכוי של אחד ל12, כן, אבל יש חמישה דמויות כך שבערך כל מסע החבורה נתקלת במשהו אחד או יותר.

הרונה של גנדלף היא הצלחה אוטומטית אבל במסע מגלגלים כל אחד באופן אישי כך שזה לא משנה. אחד מגלגל את הרונה, השני את העין, וכולם עדיין ייתקלו במשהו בגלל הגלגול של השני.
אז לשאלה שלך - אם כולם יגלגלו את הרונה של גנדלף אז הם לא ייתקלו בשום דבר במהלך המסע.
 
חזרה
Top