• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים הנשגבים [הנשגבים 2][דו"נ 12] המשקאות על חשבון השמש הבלתי מנוצח

אומנות השיקויים היא לא דבר נפוץ בקרב הנשגבים, ונחשבת לאומנות של בני תמותה. בעידן הראשון הנשגבים מקאסטת הדמדומים יצרו את אומנות האלכימיה, ונשגבי הלבנה השונים יצרו מספר טכניקות ליצור שיקויים וצבעי מלחמה שחיזקו אותם במלחמותיהם. למרות שכול התעצומות האלו יכולות להשפיע גם על חפצים דוממים ולא קשורות ישירות בשיקויים (שכן מטבעה של תעצומה- היא בעלת טווח השפעות רחב ומגוון)- כול התעצומות הבאות נוצרו בתחילה על ידי הנשגבים כחלק מהפיתוח של אומנות האלכימיה.

תעצומת נשגבי שמש: טיפות של דרמה בהיכלי השמש
מחיר
3מ; מינ מלאכה 2, מהות 2; סוג תגבור
מילות מפתח: Martial-Ready, מגע, מראה (רעל הלבבות החלשים), רגש, רצף.
משך הפעולה: לא מוגדר.
דרישות קדם: מצוינות מלאכה.
תיאור: שם התעצומה וכוחה המיוחד מגיעים מהנשגבים העתיקים של העידן הראשון, למרות שזוהי לא הייתה בדיוק תעצומה שכול מטרתה הייתה להדר את עוצמתו של השמש. הנשגבים העתיקים השתמשו בתעצומה לנשפים והמשתים שלהם, מוסיפים את התעצומה למשקאות אותם הם יצרו על מנת להפוך את המשתה למעניין יותר- או לקידום מהלך זה או אחר, בין אם זוהי השפלת אויב או גרימת ריב בין זוג נשגבים שמימיים. התעצומה ושימושיה הם כמעט בלעדיים לאומנות של הכנת מאכלים ומשקאות, בדגש על משקאות, אך לעתים יש אלו שמצאו את השימוש בתעצומה על חפצים דוממים, גם אם מוזר... יעיל.
מכאניקה: הנשגב משתמש בתעצומה על מנת לתגבר תהליך של הכנת חפץ, ומוסיף לו רגש הקשור לאחת מהמעלות, לבחירת היוצר (באישור המנחה). כול עוד הנשגב מקדיש את המאנות לתעצומה, מי שמשתמש בחפץ יאלץ לגלגל (סיבולת+חוסן נפשי) בדירוג קושי של (מהות+מלאכה) של הנשגב היוצר (ניתן לתגבר בעזרת מצוינויות את ד"ק זה). בהצלחה הוא לא מושפע, אך בכישלון הנשגב מושפע מהשפעת רגש של הרגש המתאים. יותר מכך, בכול סצנה תחת ההשפעה הדמות מקבלת תיעול מעלה זמני של המעלה הקשורה לרגש, בו היא חייבת להשתמש או שהיא סובלת ממחסר פנימי 2- לכול הגלגולים בסצנה הבאה. כאשר הדמות מתעלת את המעלה לרגש המתאים, היא זוכה בתוסף הגבוה בשתי קוביות מהרגיל לגלגול המעלה.
במקרה שהתעצומה תועלה על מנת ליצור משקה או מזון, התעצומה לא יכולה להשפיע על יצור יותר זמן מ(מהות) שבועות. שימוש המטרה בתעצומות כמו
אם לנשגב יש מהות של 4 ומעלה, התעצומה משפיעה גם על יצורים החסינים להשפעות רגש ממהות 5 ומטה, אך לא על יצורים לחלוטין חסרי תודעה (כמו אוטומטונים או זומבים). התעצומה לא יכולה לעבור הגנה מושלמת כנגד השפעות רגש.
אם לנשגב יש מהות של 8 ומעלה, התעצומה יכולה להשפיע גם על יצורים החסינים להשפעות רגש ממהות 6 ומעלה, וגם על יצורים חסרי תודעה. במקרה השני, התעצומה יוצרת ליצורים האלו מספיק תודעה, זמנית, בשביל להרגיש את הרגש המתאים.
Martial-Ready: רפואה. ניתן להשתמש בתעצומה בעת יצירת תרופות, רעלים, ואפילו תחבושות. בנוסף, אם לנשגב יש את התעצומה 'מגע האושר המשחרר' הוא יכול לשלב או להחליף את השפעות התעצומה הרגילות בהשפעת תעצומה זו.

תעצומת נשגבי שמש: לשבור את גבולות הכבשן
מחיר
: 8מ; מינ מלאכה 5, מהות 3; סוג תגבור
מילות מפתח: Martial-Ready, מגע, מראה (כבשן האבדון אינו יודע מנוח), רצף.
משך הפעולה: מיידי.
דרישות קדם: כחומר ביד היוצר.
תיאור: בעידן הראשון השימושים בתעצומה הזו היו מאוד מוגבלים, בעקבות העושר והשפע שהוצע אז, אך בעידן שלנו השימוש בתעצומה הזו מתרחב. נשגבי השמש רק עולים מעלה, מתחזקים, ולא משנה כמה המשאבים שלהם מוגבלים וכמה ההזמנה גדולה, הם ימלאו את המשימה המוצגת בפניהם.
מכאניקה: התעצומה מתגברת שימוש במלאכה ליצירת חפצים שאינם נחשבים לעתקים או משכנים. הנשגב יוצר באמצעות החומרים שניתנו בידיו פי 5 מהכמות שהוא היה אמור לייצר ללא החומרים האלו. רק חמישית מהדברים שנוצרו מתפקדים היטב, ושאר הדברים הם עם קשיחות וספיגה המופחתות בחצי ומחצית מדרגות הבריאות שאמורות להיות לחפץ. החפצים הזמניים שורדים רק למשך (מהות) ימים, אך הם פועלים כפי שהם אמורים. התעצומה לא יכולה לייצר חפצים זמניים העשויים מחומרים קסומים, כמו אוריכלקום, פלדת נשמות או כסף לבנה.
כאשר הנשגב מגיע למהות 5, החפצים שהוא יוצר שורדים למשך (מהות) שבועות. במהות 7, הם שורדים למשך (מהות) חודשים. במהות 9, הם שורדים למשך (מהות) שנים.
Martial-Ready: רפואה. התעצומה יכולה לתגבר את יצירתן של תרופות, רעלים, או תחבושות.

תעצומת נשגבי שאול: כבשן האבדון לא יודע מנוח
מחיר
: 8מ; מינ מלאכה 5, מהות 3; סוג תגבור
מילות מפתח: Martial-Ready, מגע, מראה (לשבור את גבולות הכבשן), רצף.
משך הפעולה: מיידי.
דרישות קדם: Frenzied Forge Within.
תיאור: האבדון לא דואג לדברים הפשוטים לעתים. בין אם זהו מספיק שריונות או נשקים לחיל הזומבים, מספיק כלים לחרשי המוות או אפילו מספיק בקבוקי יין מורעל למשתה הבא בקיסרות הארגמן. הרוחות של העולם התחתון מתמקדות בחישול של פלדת הנשמות, ולכן- נשגבי השאול למדו למלא את החוסרים האלו כאשר הם מתכננים את המזימות שלהם.
מכאניקה: התעצומה מתפקדת בדיוק כפי שהיא מתפקדת בגרסת המראה שלה, אך החפצים לעולם לא יכולים לשרוד מעבר ל(מהות) שבועות- תזכורת של הנפילים לכך שהנשגבים צריכים להוציא לפועל את המזימות שלהם בהקדם.
Martial-Ready: רפואה, כמו בגרסת המראה שלה.

תעצומת נשגבי שאול: רעל הלבבות החלשים
מחיר
: 3מ; מינ מלאכה 2, מהות 2; סוג תגבור.
מילות מפתח: Martial-Ready, Taint, מגע, מראה (טיפות של דרמה בהיכלי השמש), רגש, רצף.
משך הפעולה: לא מוגדר.
דרישות קדם: מצוינות מלאכה.
תיאור: נשגבי השאול הראשונים שגילו את התעצומה הזו ואת השימושים בה קראו לה 'חסרת ערך', אך כיום כמה וכמה נשגבים- בעיקר מהחצרות של הנסיך הכסוף והמאהבת במלבוש הדמעות- משתמשים בתעצומה. היכולת להוציא מהמטרה את הרגשות הנוראיים ביותר שלה בזמנים הלא נכונים יכולים לגרום ליגון וכאב, ונשגבי השאול יודעים זאת. נשגבי השאול מצאו גם דרך להפוך את התעצומה לקבועה, במידה מסוימת, למרות שלא ידועים כיום נשגבי שאול המשתמשים בטכניקה הזו.
מכאניקה: התעצומה פועלת באותה הצורה כמו המקבילה שלה מגרסת נשגבי שמש, למעט זה שלא ניתן לבחור רגשות הקשורים במעלת החמלה. לרוב התעצומה מתקשרת לרגשות כמו תאווה, שנאה, יגון ועצב, יותר מאשר רגשות כמו שמחה, ושימוש בתעצומה על מנת לעזור ליצור חי יכול להיחשב כחטא בעיני הנפילים ולייצר Resonance.
Martial-Ready: רפואה.
Taint (עלות 10 נק"נ): נשגב השאול בוחר רגש אחד שלילי (לשיקול המנחה), ובכול פעם שהוא יוצר חפץ, הוא לא צריך לשלם על מנת להפעיל את התעצומה הזו על החפץ שהוא יוצר (ובגרסה זו, משך התעצומה משתנה לסצנה במקום לא מוגדר). הוא עדיין יכול לשלם, במקרה והוא רוצה את ההשפעות לזמן ארוך יותר. בנוסף, כול מי שנוגע בנשגב, באחד מהעתקים אליהם הוא מכוונן, או נכנס למשכן שלאבן המוקד שלו נשגב השאול מכוונן, צריך לגלגל הצלת כוח רצון בדירוג קושי של מהות נשגב השאול או להרגיש השפעת רגש הקשורה לרגש המתאים כול עוד הוא במגע עם הנשגב או החפץ (או בשטח המשכן), וגם למשך (מהות) פעולות לאחר מכן. החיסרון של הדבר הוא שההשפעה לא ניתנת לכיבוי, והנשגב חייב תמיד להשתמש בה, כך שכול חפץ שהוא יוצר מקושר לרגש הזה. רק אם הנשגב בוחר להפעיל את התעצומה בצורה בה הוא משלם עליה, הוא יכול לשנות את הרגש שהוא מחדיר לחפצים.
ניתן לשלם 2 נק"נ על מנת לשנות את הרגש שהנשגב מפיץ, כול עוד הוא שלילי ותואם לאופי האפל של נשגבי השאול.



רעיונות נוספים שלא כתבתי כי הם לא מפותחים מספיק:
גרסת הנשגבים לשיקויי ריפוי והאצה, כתהליכים של אומנות האלכימיה.
תעצומה של בני פיה שמאפשרת לקחת חלקים מהפראא ומהמציאות ולהפוך אותם לשיקויים או רעלים.
תעצומת נשגבי לבנה לשאמאנים, למרות שברגע שגיליתי כמה שיקויים כבר קיימים בנשגבים בספר Oadenol's Codex ירדו לי הרעיונות של מה לכתוב על תעצומה כזו.
תעצומת דמי דרקון שמאפשרת לך לשלב מהיסודות בחפצים שונים, כולל בשיקויים. שיקוי שגורם לך להרגיש כאילו להבה פנימית בוערת בתוכך, שמיכה שגורמת לך להרגיש כאילו אתה תמיד שוחה בתוך מים, ונעליים שגורמות לך להפסיק להרגיש את האדמה- או להרגיש שכול צעד הוא על אדמה יציבה ותומכת, גם אם אתה הולך על חבל דק (אולי זה מוריד את הקושי או הדרישות ליצירת חפצים ועתקים כאלו כול עוד זה קשור ליסוד שלך? צריך לחשוב על זה).
תעצומה של נשגבי כוכבים שמאפשרת ליצור שיקויים או מאכלים שקשורים ישירות לעבר של מישהו- הטעם של הארוחה האחרונה שהאם המנוחה של מישהו הכינה, משקה עם הטעם של הנשיקה הראשונה שלו, ועוד. לחילופין, רעיון יותר מוזר, ליצור חפצים שאתה דואג שיופיעו בגורל של מישהו כול פעם כאשר הסיטואציה מתאימה- סכין שמופיעה בכול פעם שמישהו מוצא את עצמו ללא נשק באמצע קרב, ארוחה חמה שמופיעה בכול פעם שהאדם מרגיש רחמים על חסרי הבית, או אפילו שהמים שהאיש שותה יהפכו לרוטב חריף שישרוף לו את הלשון בכול פעם שהוא חושב על להמר שוב.
==
מודה שבגלל שבנשגבים כול תעצומה של מלאכה אמורה להיות יכולה להשפיע על כול הסוגים של מלאכה, רוב התעצומות שכתבתי בכלל בפועל לא נראות קשורות לשיקויים, אבל אני חושב שהחלק הפלאפי מספיק שהן היו חלק מהעבר של תורת האלכימיה. אולי בעתיד אני, או מישהו אחר יחליטו להשתמש ברעיונות שלא כתבתי. בסופו של דבר, שיקויים זה לא דבר שמשתמשים בו הרבה בנשגבים, אבל זה ת'מה מעניינת לתעצומות שחבל לפספס.
 
חזרה
Top