• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים [הנשגבים2] קמפיין של אביסאל בודד

התחלתי עם אחד מהחברים שלי לאחרונה קמפיין חדש, אחרי הרבה זמן שלא שיחקנו, בו הוא משחק אביסאל בודד. התחלנו אותו אתמול, והיה די אדיר, שיחקנו את רגע ההשתגבות שלו- בו המאהבת הציעה לו לוותר על השם, הגורל והחירות שלו בשביל האביסאליות, וכרגע נראה לאן זה ימשיך. הוא כרגע בדרך לנקמה המדממת שלו כנגד אלו שהרגו את ארוסתו, מראה שהמאהבת במלבוש הדמעות דאגה שהוא יראה טוב מאוד לפני שיעשה את הבחירה אם להפוך לאביסאל או לא.

הוא נמצא בחומה לבנה, וכרגע יש לי תכנונים בודדים בנוגע להמשך. מעניין אותי לקבל רעיונות. שרת המוות אמורה להציב בפניו מספר אתגרים לפני שהוא יגיע לפגוש אותה, והיא בינתיים צופה כיצד הוא מתנהל כאשר עומדים מולו אתגרים. אני אשמח לרעיונות לאתגרים כאלו- בין אם זה בעולם התחתון לפני שהוא ייפגש עם המאהבת ובין אם לפני שהוא יגיע בכלל לעולם התחתון. הוא איש של קרבות, אז הרבה אתגרים לבחון אותו כלוחם יהיו קצת חסרי פואנטה לדעתי.

אני גם מתלבט איך להפוך את האימון שלו אצל שרי המוות למעניין. לא בא לי להעביר את זה בפשוט "ואז אתה מתאמן 3 חודשים", וגם אני מתכנן להציג את דמותה של הארוסה המתה שלו כרוח רפאים- מתנה קטנה משרת המוות שהחייתה אותו.

לטווח הארוך, אני חושב לשים את המשימה שלו בחומה לבנה. בתור אזרח של העיר, הוא יכול לעבור את החומות ולאפשר לכול מי שהוא רוצה גם לעבור את החומות- יכולת ששרי המוות ינצלו כנראה בשביל לכבוש ולהפיל את העיר הזו. יש בצפון מספיק אנשים מעניינים- שור הצפון כמובן, יש כמה דמי דרקון ואפילו נשגב שמש אחד בחומה לבנה, יש את האביסאל מספר הבסיס שמסתובב בצפון. אני בעיקר מחפש רעיונות מה לעשות עם כול זה.
 
קודם כל, מזל טוב על התחלת הקמפיין.

לגבי אתגרים:
יש את ה Fair folk, באזור של Whitewall.
יש אביסאלים וכתות של The Bishop of the Chalcedony Thurible שנמצאים באזור הצפון.
יש את הסודות של Gethamane לחקור.
ב Underworld יש מספר דברים שאפשר לעשות. אחד זה לראות איך הוא יתייחס לרוחות. ולשאר יצורים שגרים שם. Nephwracks למשל יכולים להיות עוזרים חשובים של שרי המוות.
דבר שני זה איך הוא יגיב למסע שם, כי זה שונה בתכלית. ורצוי להדגיש את הנושא שהוא מרגיש רענן יותר, ופחות צריך להסתבך כשהוא נע שם. (Essence regeneration).

אפשר גם שה Lover תיתן לו חפצים קסומים, ואחד מהם מכיל את הרוח של אהובתו, או של אוייבים שהיו לו בחיים. או שאם הוא משקיע ב Craft, אז אולי יהיה לו מבחן שבו הוא יצטרך לחשל את הרוח של אהובתו לחפץ.
 
היי, תודה רבה על התגובות!

Greyskull-
אני לא רוצה עדיין להכניס את הפיות, כי בגלל כול הקטע שהוא צריך ללכת לעולם התחתון וכול מה שקורה מסביבו, הדרך היחידה להכניס אותם זה כ'התקלות אקראית'- ואני לא אוהב את זה. כן ציינתי שאחד מה-Guardians (המשטרה של Whitewall) הוא דם פיות, כי יש הרבה מהם באזור ולרוב הם באמת הולכים ל-Guardians בשביל חיים טובים יותר.

אבל הדברים האחרים אלו אפשרויות טובות ומעניינות, תודה! החלק של להרגיש איך להיות אביסאל שונה מלהיות אדם, ואיך הסביבה מגיבה אליו והוא מגיב אליה זה משהו שאני כן מנסה להתמקד עליו שם- אז אני בהחלט הולך לאמץ את מה שרשמת על התחושה במסע בעולם התחתון.

דרגוניאן-
זו לא בעיה גדולה אצלנו, כי שנינו מכירים את השיטה הרבה זמן ושולטים בה בצורה טובה. זה למה לדוגמה אני כן מתחיל קרבות גם שלא חייב אותם- כי אנחנו לא מתעכבים עליהם יותר מידי. כשהוא נלחם כאביסאל כנגד לוחם שכבן תמותה היה מאתגר אותו, כן התחלתי קרב, למרות שהוא ניצח אותו ב-2 מכות וידעתי שזה מה שיקרה.
אבל אני כן הולך לקחת השראה, ורוחות מעבר... זה רעיון טוב, אני אשתמש בו.
 
גם כשהשיטה מובנת.. היא כבדה.. ממש ממש ממש.
אבל מה שטוב לכם.

כאביסאל אני מניח שגם אימונים "מוסריים" יתאימו.
כמו למשל, (זה בגדר שמועה, אבל זה לא משנה) שבקורס קצינים בברית המועצות, הצוערים אימצו כלבים ואז נדרשו לשסף להם את הבטן, כדי "לחשל" אותם.
 
היי, שאלה שאני אשמח עזרה עליה: כמה מידע שרי המוות נותנים לאביסאלים?

הם שרי המוות, הם חזקים ברמה מטורפת וכנראה יודעים סודות כמו את כול האמת על העידן הראשון, מה שקרה במגפה הגדולה כמובן (שהם יצרו), דברים כמו הטבע של כול הנשגבים- כולל הסיידריאלים (למרות שאני חושב שנרשם איפשהו שהם לא רואים את זה חשוב במיוחד להזכיר את הסיידריאלים כמקור לסכנה).

כמה מהמידע הזה הם ייתנו לאביסאל מתחיל שלהם? מצד אחד הם לא רוצים שהוא ימות מחוסר ידע פשוט וידע לפעול נכון, מצד שני הם לא יכולים לתת לו כול סוד בנשגבים כמתנה.
 
זה לחלוטין תלוי במאווים של השר מוות.
אפילו כתוב, שאביסאלים מגיעים באופן "מוזר" יותר מהר למהות 5 מאשר סולארים. השרי מוות עושים לחלוטין מה שבא להם.
אבל אתה צריך לזכור שיש חסרון כשאתה משחק בצד של האינטרסנטים והאפלים- זה קבוצה של תוקעי סכינים בגב. השר מוות חושש מאביסאל שיתעצם יותר מדי.

למעשה יש שר מוות פסיכוטי, ששולט בהשגבות של המעגל שלו לשעבר וכל הזמן מסכסך בצ'ארמים חברתיים את האביסאלים שלו עד שהם הורגים אחד את השני- וזאת הסיבה שהוא משגיב אותם- כדי להרוג את המעגל שלו לשעבר שוב ושוב.

האריה הנטוש מן הסתם יחשוש לתת יותר מדי כוח לאחד הפקודים שלו- כי האווירה שם כזאת, שאם יהיה מישהו עוצמתי מספיק הוא לא יהסס לעשות הפיכה צבאית.

הבישוף דוקא לדעתי יהיה נדיב- כי הוא משגיב כאלה שסוגדים לו מהכת.

אבל איך שהבנתי את זה- הסיבה העיקרית ששרי המוות נכשלו בלהרוג את הבריאה עד עכשיו, היא זה שהם שמים אחד לשני רגליים.
מאותה סיבה, הם לא יתנו לאביסאל שלהם להתעצם מדי.

לגבי הסיידרילים, לחלקם יש אינטרס ברור בעניין במיוחד שיש את מפלגת הבזלת הסודית ואת הגברת הירוקה, שכל אחד מהם בטוח שהיא נאמנה לו
 
אז מה שקרה עד עכשיו...
כמו שכתוב בספר, המאהבת לקחה אותו לסטיגיה, שם הוא הוצג לעוצמה ולכוח של העולם התחתון, והוצג גם לשרי המוות האחרים בתור המשרת החדש של המאהבת. בגלל שלא נראה לי סביר שכול שרי המוות יתכנסו רק בשביל נשגב אחד, העליתי את הרמה של המאורע- הכנסתי עוד ארבעה דב"שים של אביסאלים מרחבי הבריאה שלקחו את הנשימה האחרונה שלהם באותו הזמן כמוהו. כול אחד מהם שונה, ומשרת שר מוות שונה. בסופו של דבר הוא אפילו כרת ברית עם אחת מהן (השפויה ביותר, כצפוי. לא ציפיתי שהוא יעשה באמת ברית עם הילדה הפסיכופתית, הבריון הענק שפלדה מרותכת לו לגוף או המלח שאין לו איתו שפה משותפת בכלל).

המאהבת קלטה שבניגוד לשאר המשרתים שלה, הוא לא מאוהב בה ברמה לא הגיונית, ולכן היא חושדת בו. היא עקבה אחריו לפני שהוא הפך לאביסאל, ולכן ידעה על האהבה שלו לארוסתו שנרצחה- וכשהיא גילתה שארוסתו עלתה כרוח רפאים- היא מיד לקחה אותה לחצר שלה. היא שומרת על ה-Fetters שלה ומשתמשת בה כדרך לשמור על הדמות שחקן נאמנה לה. כשהוא פועל כמו שהיא רוצה, ארוסתו מקבלת מתנות וחיה חיים טובים, אם הוא יעז לסרב... הוא יגלה שלא משנה כמה אתה חזק פיזית, כול עוד יש לך חולשה...

עכשיו הוא מתחיל את תקופת האימונים, והמאהבת לקחה אותו לארץ הצללים הפרטית שלה- במדינה קטנה וצפונית הנקראת Gradafes. אני כרגע נותן לו להתאמן, עם רוח סאדיסטית עם חיבה מוזרה לממתקים והמנהג המעצבן לקרוא לדמות תמיד בשמות של דברי מתיקה. היום הראשון של האימונים שלו היה... טראומטי. הוא כן שרד אותו, ואפילו קיבל צ'ארם בסופו (Restless as the Dead).

מאחורי הקלעים, קורים הרבה דברים: המאהבת והמהלך באפלה כרתו ברית רשמית, שעוד לא ברור איך היא תתבטא. חומה לבנה מארגנת Crusade בשביל לחסל אותו כי הם קלטו שהוא רוצח סדרתי עם כוחות על והיכולת להיכנס לעיר בלי הזמנה- למרות שהם עוד לא יודעים את המיקום הנוכחי שלו. איש עסקים שאפתן במיוחד של הגילדה מנסה להתחיל בהסכם סחר עם המאהבת בגלל שהוא רוצה את אוצרות העולם התחתון. שור הצפון ממשיך בכיבושים שלו באזור, והמתח בין צבאות המתים של המאהבת לשבטי רוחות הרפאים של מהלכי הקרח מתגבר- ונראה שמלחמה מתקרבת יותר ויותר. ואם זה לא מספיק, אז הזיכרונות שלו כסולאר בעידן הראשון מתחילים לחזור, וגם התחושה המוזרה של געגועים ל-Lunar Mate שהוא מעולם לא פגש...

כרגע עוד לא "התקבעתי" על קו עלילה, אני רוצה לראות לאיזה כיוון הוא יתקדם.
 
זה דרך צ'אט בדיסקורד, ואנחנו מגיבים מתי שנוח לנו. אני חושב שזה עובד די טוב. בשביל לבדוק כול כמה זמן נחשב "סשן" קבענו לספור כמות הודעות שאנחנו מחליפים, ועל פי זה אנחנו קובעים מתי הוא מקבל נק"נ. אני די מרוצה, יש זמן לתאר הרבה דברים ובזכות זה שזה 1 על 1 אני יכול להתמקד על הדמות שלו אישית.

בכללי, אני אישית חושב שככה קמפיינים של הנשגבים אמורים לעבוד. לכול דמות יש מספיק כוח בשביל לסחוב על הגב שלה עלילה שלמה מסדר גודל "נורמלי" והן לא באמת זקוקות לחבורה כול הזמן איתם.
 
לא המשכנו הרבה בגלל תקופת המבחנים, אבל המשכנו. הוא התחבר למשרתים בארמון של המאהבת, אולי יהפוך אותם לאנשי קשר שלו אם הקשר יתחזק (טוב, קשה להאשים אותם שהם מתחברים לאביר המוות היחיד שלא מתעלל מהם).

כרגע השחקן מאוד התעניין בחלום שהוא קיבל מהעידן הראשון, הוא הוא ראה את ה-Lunar Mate שלו ואת צבא אומני החרב שהוא אימן בעידן הראשון. מה שהוא ראה שם מתקשר לקו העלילה שאני מתכנן לו.

רמזתי לו שיש חורבות מהעידן הראשון על יד גראדאפס. הן לא גדולות, לא מספיק בשביל שמישהו יציין אותם, אבל אני רוצה לראות אם הוא יחקור מספיק בשביל לגלות עליהן. אני מתלבט עדיין מה החורבות האלו היו בעבר, ואני אשמח לרעיונות שלכם.
 
סיימנו סיפור, ווהו!

אז סימפוניה (עכשיו קלטתי שלא אמרתי עדיין בעץ הזה את השם שלו, Humming Symphony of Weeping Blades, או סימפוניה בקיצור). המשיך את תקופת האימונים שלו. כרגע יש 4 דמויות ראשיות שחשובות באימונים שלו, לא כולל המאהבת במלבוש הדמעות-
הארוקה: ארוסתו המתה. היא עוד לא מעכלת מה זה להיות רוח רפאים, אבל היא מפחדת עליו ושהוא הולך להשתגע. היא מוכנה להגן על סימפוניה בכול צורה ומנסה תמיד לעקוב אחריו במשימות שלו (עם רשות מהמאהבת שפשוט נהנית לראות את הרוח מהות 2 הזו מנסה לעשות דברים שבבירור מחוץ ליכולות שלה), אבל זה טיפה בעייתי.

לומייר: רוח רפאים חסרת מזל. זה אפילו לא השם שלו, המאהבת פשוט קראה את גרסת העולם הזה של היפה והחיה ואמרה לו "מעכשיו זה השם שלך". הוא משרת אצל המאהבת, ויחסית התחבר לסימפוניה- לרמה שסימפוניה שם אליו קשר חיובי. טיפה פחדן, טיפה כולם מתעללים בו, חסר מזל לחלוטין- אבל הוא מספר לסימפוניה הרבה דברים שרק משרתים שלא שמים לב אליהם יכולים לדעת- וזה משאב חשוב.

נאמירה: פירטתי עליה מקודם, אבל היא עדיין כאן. רוח סדיסטית עם חיבה לממתקים שמסרבת לקרוא לאנשים בשמם וקוראת להם "קרמל, שוקולד, וניל, עוגיה" ועוד כינויים כאלו ואחרים. בכול פעם שצריך לאמן אותו פיזית, ולא במובן של לחימה, אלא לגרום לו לסבול- נאמירה שם לעשות את העבודה. היא מטורפת.

הנפראק: שמו האמתי של הנפראק לא הוזכר, ומסיבה טובה- הוא לא רוצה שאף אחד יוכל לזמן אותו או אפילו לקבל עליו מעט כוח בזכות השם שלו. הוא בן ברית של המאהבת מסיבה כולשהי- למרות שרוב הנפראקים עצמאיים. הוא מאמן את סימפוניה בלחימה ובידע על העל טבעי. הוא הלוחם הראשון שסימפוניה נאבק בו שיותר טוב ממנו (קפא"פ 6). הוא ציני, עם שיגעון גדלות, התמכרות קלה לדמם של החיים, אבל הוא מורה די טוב. סימפוניה מעדיף אותו בהרבה על נאמירה, למרות הנטייה שלו כשהוא מתרגז ללחוש לסימפוניה סודות שגורמים למוח שלו לרצות להיקרע לאלף חלקים.

בנוסף, בקרוב עוד דמות הולכת להגיע, רוח רפאים מעניינת... למרות שאני עוד עובד על האישיות שלה.

==
בנוסף לאימונים שלו, סימפוניה נשלח למשימה לשבור ולהרוג 30 חיילים פנאטיים מאומנים, והוא ביצע את המשימה היטב, למרות ההפתעה שלו באמצע כשקוף דם הופיע. הם ניסו לברוח לו בדרכם חזרה, הם עשו לו בעיות, אבל הוא בסופו של דבר הביא אותם. עכשיו הם זומבים בצבא של המאהבת במלבוש הדמעות, ורוחות הרפאים הרעבות שלהם יסבלו לעד. סוף טוב! והזדמנות אדירה להראות כמה הוא לוחם מטורף (הוא לקח 11 צ'ארמים של קפא"פ ביצירת הדמות. כאילו, ברצינות, מגיע לו להיות לוחם אדיר).

ובזמן הפנוי, סימפוניה חקר את ההריסות הקטנות מהעידן הראשון ליד גראדאפס. הם היו שקועות בקרח ושלג, אבל הוא הצליח לרסק את התקרה ולהיכנס אליהן. הוא נלחם שם בצללים מהעבר שלו ביחד עם הנפראק (שנשלח להשגיח עליו), והוא מצא שם פסל שעשוי מצללים (רעיון שנגנב בלי בושה משו"ש הראשון) ונתן לו התקף זיכרונות מהעידן הראשון על קייזר קאז'ין- אדם שבעידן הראשון היה חבר מאוד טוב שלו וממציא מטורף. בנוסף לכך, סימפוניה מאוד כנה עם המאהבת בנוגע לזיכרונות שלו, ולא מסתיר את קיומם ממנה. למרות שהיא משתגעת מזה, לא יודעת אם תוכל לשמור אותו משרת נאמן כשהזיכרונות שלו כסולאר עולים. הוא היה יכול להסתיר את הזיכרונות והיה יכול להסתיר את הפסל מהעידן הראשון, את שניהם הוא נתן למאהבת. היא בתמורה לא מענישה אותו ודואגת לצפות בו מקרוב. הוא גם עשה עסקים עם הגילדה בשם המאהבת (היא נתנה לו רשות, לא היה לה זמן לטפל בזה בעצמה והיא רצתה לראות מה הוא יעשה). הוא חתם איתם על כמה עסקאות, וכרגע לא בטוח לאן זה ייתקדם.

המשימה הבאה שלו, שאחריה הוא הולך לסיים את האימונים, זה ללכת לעיר המסכות (https://www.pundak.co.il/forums/threads/38066) של העולם התחתון, ולחסל בה את המחתרת כנגד המאהבת. במשימה הזו הוא יצטרך ללמוד להכיר את הבית שלו- העולם התחתון, ולהבין שלמרות שהוא אווטאר של השמדה בבריאה, הוא נציג רוחות הרפאים בעולם התחתון. אחרי המשימה הזו תקופת האימונים שלו הולכת להסתיים והוא הולך לעמוד אל מול הנפילים, בפי השאול, והם ישפטו אותו. אני כבר מכין את הקטע הזה איזה חודש.
בנוסף לכך, הוא הולך לחקור מכרה בעולם התחתון לפלדת נשמות שהוא בנה בעצמו בעידן הראשון. אני לא אסביר במדויק את כול הרקע על למה סימפוניה של העידן הראשון עשה את זה, אבל בקצרה- שריונות פלדת נשמות ושריונות אורכילקום הם עם תכונות זהות, הוא ניסה לשחזר את התוצאה הזו על נשקים- ליצור נשק פלדת נשמות שיהיו לו את היתרונות של פלדת נשמות ואורכילקום בו זמנית.

מה שהוא עוד לא יודע, זה שהמשימה שלו בעיר המסכות היא הקדמה למשימה שהוא יקבל אחר כך, בה הוא ילך לעיר המסכות בבריאה, יראה את כול הצאצאים של רוחות הרפאים שהוא ראה בעולם התחתון, ויצטרך להוביל אותם למלחמה כוללת על שבטי ברברי הפראא באזור. הוא יודע שאין להם סיכוי, שמשהו כזה יהרוס לחלוטין את העיר, אבל אם הוא יעשה את העבודה שלו נכון- הטבח וההרס ייצרו ארץ צללים חדשה, שבזכות המשימה שלו בעיר המסכות של העולם התחתון תהיה נאמנה לחלוטין למאהבת במלבוש הדמעות.

כרגע אני מחפש רעיונות לעולם התחתון. יש לי כמה, אני שוקל עוד, אבל הולך להיות מעניין. אנחנו מתחילים סיפור שני סוף סוף, וזה הולך להיות אדיר.
 
הולי שיט זה נשמע מטורף. החזרת את הנשגבים לאיפשהו בראש רשימת הקמפיינים שאני רוצה לשחק. ומגניב לראות שאתה משתמש בדברים משו"ש :)

איך השיטה עובדת בשבילכם חוץ מבקרבות? כל עניין הרקעים, אתגרים לא קרביים, כמה אתם משתמשים בזה וכמה זה עוזר?
 
בנוגע לדברים משו"ש- אני שונא להשלים פרטים קטנים לבד. יש לי רעיונות לקמפיינים, למשימות, לדב"שים, אבל אין לי להכול רעיונות- ולכן מבחינתי לגנוב רעיונות משו"ש כשחסר לי משהו זה נהדר. כמו עיר המסכות- הייתי צריך עיר מדינה קטנה ומעניינת למשימה שלו, עיר המסכות התאימה לי בדיוק למה שחיפשתי.

בנוגע לאיך השיטה עובדת...
עוד לא עשינו קרב המונים, בעיקר כי יש לו מלחמה 2 בלבד ולכן קשה לשים אותו בראש יחידה. עשינו קרב חברתי והם... עובדים מוזר, בשביל שהם יעבדו בכלל הייתי צריך לזרוק את החוק של "אם ניצלת 2 כוח רצון בקרב חברתי אתה חסין לחלוטין לשכנועים לא על טבעיים", וגם אז זה מוזר.
אתגרים לא קרביים... אנחנו כן מגלגלים הרבה דברים, אבל לא היה אתגר מיומנות או משהו.
זה כן עשוי להשתנות בקו העלילה הקרוב, שהוא לא פשוט לעקוב אחרי הוראות או משהו קרבי- אלא חברתי הרבה יותר במהותו. לחסל מחתרת של רוחות רפאים כשאין לך אף דרך לחסל באמת רוחות רפאים (אין לו עוד את הגרסה האביסאלית לטכניקת טורף הרוחות) זה אומר שהוא לא יוכל פשוט להסתער בדייקלהב שלוף קדימה ויצטרך לשחק את זה חכם יותר.
מהסיבה הזו, השחקן גם החליט לנצל את הנק"נ שלו על מצוינות של נוכחות ולא על צ'ארם קרבי כולשהו.

אנחנו כן משתמשים הרבה ברקעים (שעולים 3 נק"נ לנקודה אצלנו), כי פשוט הרקעים של אביסאלים הם עם הרבה יותר השפעה מרקעים סולאריים- לחישות נותן לו לחפש תשובות בחלומות לשאלות שיש לו ולתת לנפילים לכוון אותו במקומות בהם הוא יכול לגרום להרבה כאב ויאוש, ופעם בסצנה להשתמש בידע של הנפילים במקום הערך של יכולת- וככה לגלגל טוב גם כשאין לו ידע על הנושא (הוא השתמש בזה כשהוא ניסה לפרוץ למבנה מהעידן הראשון שהיה קבור בקרח, גלגל תפיסה+לחישות במקום תפיסה+מלאכה [אדמה], זה יעיל).

בנוסף, הרקע של Liege קובע כמה זמן הוא אמור לשרת את שרת המוות שלו מתוך הזמן הפנוי שלו (גם אם כרגע זה "כול הזמן" כי הוא בתקופת אימונים) אבל יש לו השפעה ממש גדולה- הוא נותן לו גישה לרקעים אחרים בחינם כול עוד הוא נאמן. גישה לרגעים מנטור, משאבים, תמיכה (של החצר של שרת המוות שלו), בני ברית, מרגלים, פיקוד אביסאלי (צבא של זומבים ורוחות רפאים), אפילו לקחת בהשראה משכנים ועתקים (הוא קיבל בהשאלה עתק של מסכה לקראת המשימה שלו בעיר המסכות. הוא בחר בו, אז זה יצא די מגניב, חשבתי שהוא יקבל עתק אחד ומסכה פשוטה וזה השתלב, המסכה שהוא קיבל לסמל את המעמד שלו בספוילר למטה). כול עוד המאהבת במלבוש הדמעות חושבת שהבקשה שלו מספיק הגיונית והוא באמת זקוק לדברים האלו, הוא מקבל את זה חופשי.

אני אישית חושב שזה די עוזר, מכאניקה היא דרך טובה לתת אתגרים (והוא לא מתקמצן על להשתמש בכוח רצון או במעלות שלו, מה שאומר שגם כשאני מציב בפניו אתגרים שהם לא בסט היכולות שלו הוא יודע להתמודד). יש לי קמפיין טיפה איטי יותר של סולאר עם שחקן שפחות מכיר את השיטה, ואיתו נגיד אנחנו משתמשים במכאניקה הרבה פחות- אבל אני מאוד אוהב להשתמש במכאניקה כשאפשר, אלא אם זה ממש קטנוני (אם הוא נלחם בבן תמותה נגיד, אני פשוט אגיד לו "תהרוג אותו בצורה מגניבה", אתגרים קשים זה כיף, אתגרים קלים זה בזבוז זמן).

blood_moon_thresh_by_haurin-d8h4mf3.png
 
נשמע ממש מגניב. אודה שמעולם לא שיחקתי אחד על אחד, אבל זה עושה די חשק.
עד כמה השחקן משתתף במתן רעיונות להרפתקה? למשל הממציא המטורף זה רקע שלו?
 
הממציא המטורף מהעידן הראשון הוא לא המצאה שלו, אבל זה משרת לי את העלילה בצורה טובה- נותן לי דרך לתת לו מלא עתקים עם עבר מעניין למרות שבעידן הראשון הוא היה אומן חרב ולא ממציא דגול.

השחקן כן ממציא הרבה פרטים על עצמו בעידן הראשון. בקרב בחורבות מהעידן הראשון היה קטע בו אמרתי לשחקן שבמקום לתאר לי את הדמות שלו, שיתאר לי את עצמו מהעידן הראשון נלחם. זה יוצא מגניב. ככול שאנחנו מתמקדים עוד בזיכרונות שלו מהעידן הראשון, כך יש לו יותר חופש להמציא דברים על עצמו.

מבחינת כמה שהוא משפיע על העלילה- כרגע אין לו הרבה השפעה כי הוא בתקופת אימונים, ולכן אני נותן לשרת המוות שלו לומר לו בגדול כול מה שהוא צריך לעשות. יש לו חופש לעשות דברים משלו, אבל זה חופש קטן ולא מגוון במיוחד. הוא כן מוביל את ההרפתקה בדרך שלו. העובדה שהוא עבד קשה על לחפש את החורבות ואז להגיע אליהן זו בחירה שלו, אני נותן לו מידי פעם לחישות מהנפילים שיכולות להוביל אותו לנתיבים שונים עם הדמות. השחקן מקבל הרבה כיוונים, ובוחר איזה מהם לקחת, ועל פי זה אני מפתח.

לדוגמה, נתתי לו בחירה האם להתעניין מה קורה למשפחה שהוא השאיר בחומה לבנה ואולי אפילו לשכור את שירותי הגילדה בשביל להוציא אותם משם, והוא החליט שהוא לא רוצה לחפש אותם והתחיל לעבוד על להרוס את הקשרים שלו לבני המשפחה שלו בשביל שהוא יוכל להתמקד במשימות שלו- הוא כן מאוד מעריך את הקשר עם ארוסתו רוח הרפאים לעומת זאת.
 
והעלילה ממשיכה! היה דווקא די מגניב.

החלטתי להוציא את הרס עיר המסכות של הבריאה מתקופת האימונים שלו ולתת לשחקן במשימה ההיא חופש, מה שאומר שהייתי צריך להכין אותו איכשהו למפגש עם הנפילים. כול אביסאל צריך לעמוד מול הנפילים בסוף תקופת האימונים שלו, לבהות אל פי האבדון, וממש לא רציתי שזה ירגיש תלוש. הפתרון שלי לזה כרגע היה פשוט להגביר את עוצמת וכמות החלומות הנוראיים שהוא מקבל מהנפילים. חלומות על הרס ומוות, שלפעמים מטמאים זיכרונות אמתיים שיש לו מהעידן הראשון ומעוותים אותם. זה כיף לתיאור, זה אתגר לשחקן, הרבה פעמים בתוך החלום יש לו רגעים שאני נותן לו להמציא דברים (למרות שאני יותר עושה את זה בזיכרונות של העידן הראשון). כיף. והכנסתי לו רוח רפאים חדשה, רוח רפאים עתיקה של אומן לחימה אגדי ששכח את רוב העבר שלו והמאהבת דאגה שיעבוד בשבילה. זה למקרה שהשחקן יחליט שהדרך שלו מבחינת פיתוח הדמות מכאנית היא אומנויות לחימה- המאהבת במלבוש הדמעות לגמרי פתוחה לזה, היא יכולה להעריך אומנויות לחימה, היא יצרה כמה מהן בעצמה.

אז הוא הגיע לעיר המסכות של העולם התחתון, בה פועלת מחתרת רוחות רפאים כנגד המאהבת, והתחיל לברר. סימפוניה התגלה כדי בור בדיפלומטיה, ולמרות שהוא לקח מצוינות בנוכחות בניסיון לשפר את המיומנויות שלו- הוא די משחק לידיים של המחתרת. יכול להיות שזה יהיה הכישלון הראשון שלו, נראה איך הוא יפעל שהמחתרת תתחיל להיות יותר פעילה, ותתחיל בלחטוף את הנפח שחישל בשביל סימפוניה את הדייקלהב שלו (הוא תיכנן לבקר אותו בכול מקרה, הזדמנות בשבילי להכניס לשם חטיפה).

אבל, בגלל שראיתי שהשחקן לא מתעניין מאוד בפוליטיקה העירונית של העולם התחתון, החלטתי לתת לו סשן הפסקה מזה, בזמן שאני חושב מחדש על קו העלילה. ואת הסשן הפסקה הזה הוא קיבל בדמות מכרה פלדת הנשמות שהזכרתי מקודם. מכרות שכאלו לא באמת אמורים להיות קיימים, פלדת נשמות נוצרת... טוב, מנשמות, או נחצבת בלבירינת'- אבל יש הסבר פלאפי כיצד הוא (וחברו המטורף מהעידן הראשון) יצרו כזה מקום שלא במרכז העולם התחתון. ובגלל שזה מקום מהעידן הראשון- הכנסתי לשם דברים מוזרים. אפילו החלטתי לא לשים שם קרב, כי החלטתי שאת הקרבות שלי בקמפיין עכשיו אני מתכנן הרבה מראש בשביל להפוך אותם לאתגר.

ולדעתי, זה די הצליח, וזה יצא די אדיר. הוא נכנס למכרה עם נאמירה, לומייר והרוח רפאים של אומן הלחימה העתיק. הם נכנסו בזכות זה שהמערכות מהעידן הראשון זיהו את האנימה שלו כזהה לזו שהייתה לו בעידן הראשון, אבל ברגע שהוא נכנס... הם זיהו אותו כיצור האפלה- וסדרה של מלכודות מוות התקיפה. חבלים ששואבים מהות ויוצאים מהקירות, בורות עם נחשי עצם ותחתית חדה שמתרחבים כול רגע בעודך רץ, להבים מהקירות והרצפה, כדורי אש וברקים שנורים לכיוונך- וכול זה בזמן שאתה מנסה לצאת ממסדרון ממש ארוך, לפני שהתקרה תמחץ אותך, ותוך כדי לדאוג שגם רוחות הרפאים שאיתך לא ימותו בתהליך.
לאחר מכן הוא היה צריך לתפעל את המכונות מהעידן הראשון כדי שיפנו לו את הדרך (הן נפלו בצורה שחוסמת את המעבר לפני אלפי שנים, אבל הן יכולות לתקן את עצמן), לדבר עם שבט של קופי דם שתקוע כבר שנים במכרה כי המכונות לחציבת פלדת נשמות הפסיקו לעבוד אבל הם עדיין כבולים למשימה שלהם שזה להפעיל את המכרה, לשכנע את האינטליגנציה המלאכותית המנהלת את המכרה שהוא באמת ההמשך של המקביל שלו מהעידן הראשון וככה לתת לו שליטה מוחלטת על המכרה.

למרות ש-10 מתוך 12 התעצומות של השחקן מתמקדות בקרב, הוא השתמש בכול אחת מהן בצורה מקורית ומעניינת במהלך האתגרים ואמר לי בסופו של דבר שזה היה אחד מהחלקים האהובים עליו בקמפיין.

(לחפור על הקמפיין שלך זה כיף :p )

הפעם אין לי באמת משהו מעניין לבקש, אבל אם למישהו עולה רעיון מגניב בזמן שהוא קורא את זה, אני אשמח לדעת. אני נוטה לגנוב רעיונות, כמו שיודעים כמה מחברי הפונדק פה שבקבוצת וואטסאפ משותפת איתי, מהם לקחתי הרבה רעיונות למכרה :)
 
חזרה
Top