• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים הנשגבים מהדורה 3 מגיע השבוע (כך הובטח)!

עדכון מרגש וכמעט לא-יאמן מהקיקסטרטר של הנשגבים מהדורה 3 - ה PDF של Exalted צפוי להיות משוחרר השבוע, ואלפי שחקנים מזדקנים של השיטה, שזוכרים לה חסד נעורים :devil: ירוצו לקרוא את הספר החדש.
שנתיים וחצי אחרי שהמימון המונים הסתיים, רגע האמת כבר מעבר לדלת.
חבורת הפאת'פיינדר הטרייה שלנו החליטה לעבור באופן מיידי לנשגבים מה' 3, ככה זה - חסד נעורים מנצח :)

אז מה אתה תעשה?
exalted3-demo.jpg
 
עד שיהיה עותק פיזי יקח זמן, ואני לא בטוח לגבי מודל ההפצה שלהם. Onyx Path לאחרונה עובדים בעיקר עם Print on Demand.
אם יהיה זמין בחנויות בחו"ל, יהיה זמין גם בארץ. אם זה רק PoD תצטרך להזמין מהם אבל אז לדעתי זה יצא יקר.

הצצתי בקיקסטרטר, והנה כמה עצות מ Holden לקראת המהדורה החדשה:
• Try not to carry in too many assumptions from prior editions, because a lot of stuff has been deliberately thrown out or contradicted.
• System: A lot of stuff has changed. I strongly suggest reading the entire book, especially the parts where your instinct is to go "eh I know how this works," because that's probably a part we changed. Anima banners work differently than they used to, for example, and several Abilities changed definitions.
• The first three rules in chapter 5 are the most important, and are to be taken seriously. With wordcount as tight as it was, we didn't add stuff for no reason.
• Defense is not the same as DV and doesn't work the same way.
• The system has two kinds of damage rolls. You do get two successes for rolling 10s on one of them, but not the other. This is really easy for 1e/2e players to miss. See above: don't assume old standards hold.
• Ox-Body is really, really, really good now, even though it doesn't look very different. I strongly advise taking it on your first character.
• I very strongly advise using normal chargen for the first game you run with the edition, or if you have any new players, rather than the advanced chargen.
• Stunt standards are different. 2 and 3-point stunts are difficult to get and you won't see them flying around constantly. House-ruling them back to 1e/2e standards is one of the fastest ways to wreck the balance of 3e, so be careful with that.
• Willpower is much harder to get than it used to be, and the system is extensively balanced its scarcity. Again, this is one of the parts of the rules I would advise caution in messing with.
• Combat balance is far more dependent on group tactics than individual character build, and group fights have a completely different logic and balance than one-on-one duels.
• Finally, if something looks weird or you're not sure why it's there, give it a try and it will usually become clear. This is a really tough system to predict from nothing but a read-and-eyeball approach, but it hangs together very nicely in play, and is much easier to understand in motion than when examined as a bunch of disconnected pieces.
 
נשמע מעניין, אני כנראה אסמוך על החברים שלי שאוהבים נשגבים (אהמ אהמ עוג סרדומין דינר אהמ אהמ) שיסבירו לי את השיטה ואולי אפילו אשחק קצת. עד כמה שאני אוהב את העולם של הנשגבים, אני שונא את המהדורה השנייה.
 
רשמים ראשוניים:
העיצוב של הספר פשוט נהדר. הם משתמשים בצבעי מים דהויים ומחליפים רקע בכל פרק, והתוצאה ממש מגניבה. עדיין אין איור לכריכה, למרבה הצער.
הציורים ברמה משתנה. חלקם די גרועים, חלקם יפים אבל מוזרים, חלקם פשוטים אבל אפקטיביים, וחלקם ממש ממש מגניבים. אכזבות בולטות: מסכת חורפים ופרק הציוד.
אין אינדקס, למרות שזה PDF, אז אולי יוסיפו רק בספר הפיזי.
חלק מהאנשים ברשימת התורמים בסוף באמת התעלו על עצמם. האהוב עליי הוא מי שתרם בתור "Unlimited Innovator of Man and Machine".
 
אוקיי, זה מעל ל-600 עמודים - ואו!
כבר יש חבורה שמוכנה ומצפה לנשגבים שלוש, אבל אני חייב להגיד שאם לפני עשור בערך (נשגבים 2) הייתה לי סבלנות לקרוא את הספר, הפעם ממש לא. לפחות המערכה נשארה אותו דבר, אז אין מה לחדש.
גם אהבתי שיש הקדמה מסודרת לכל סוגי הנשגבים, ואפילו יש שם אחד שאני לא מכיר.

ד"א, מישהו יודע בדיוק איפה אנחנו בקו הזמן של המערכה? זה ריבוט להתחלה של מהדורה 2, או לאזור של מהדורה ראשונה?
 
זה ריבוט להתחלה, משהו כמו חמש שנים אחרי ההעלמות של קיסרית הארגמן.

יש קצת שינוי באוירה של העולם. יותר קרוב למהדורה הראשונה, פחות כוח לנשגבים ויתר לבני תמותה, ככה שהמערכה מרגישה קצת יותר קסומה וקצת פחות... גונזו.

לא הספקתי להתעמק בכל המכאניקה אבל... זו לא עבודה של שלוש שנים, ובטח לא 'מהפכני' ברמה שדרש nda.
באמת שהזדקנתי יותר מידי לקרוא שרשראות של עשרה צארמים בסגנון 'מכת שקר כלשהו' -> 'טכניקת אותו דבר' -> 'גישת שוב אותו דבר רק בראבק' שכל ההבדל זה עוד משחק מעייף על התוצאה של הגלגול.
הקרב הסוציאלי זה סוג של פייט, טכניקת הכישוף על פניה לא הרבה יותר מריהאש של 'מלתעות ששת הנחשים' או אפילו דרזדן, והקראפטינג פשוט ... מוזר. ניהול הממלכה הוא לא יותר מניפנוף ידיים, ובאמת שהיה עדיף לקחת השראה מריין, hotb או משהו כזה.
ובאמת, merits and flaws זה כל כך נינטייז.
 
פסקי, לא התחלתי לקרוא את הצ'ארמים ולא יודע מתי אתחיל ... יש איזה 200 עמודים שלהם ובניגוד ללחשים במו"ד שאין סיבה לקרוא לחשים בדרג מעל 1 כשיוצרים דמות, כאן צריך... (כי מתחילים כבר כגיבורי על)
בכל מקרה אתה אומר שהשאירו speed bumps בצ'ארמים? זכרתי שזה אחד מהדברים שהם אמרו שיעיפו.

בנוגע ל merits - אני לא ממש מכיר מכאניקה שהחליפה את זה. אספקטים זה דומה אבל יותר פלאפי לרוב.
 
זה לא ספידבאמפס, כמו שזה צארמים לפי תבנית, אבל במקום לאגד אותם ביחד כמו אקסלנסי, יש שם אחר לכל אחד מהם לכל תת פעולה ספציפית שאפשר לעשות עם המיומנות. במעבר זריז, 70% מהצארמים זה או משחק על הקוביות כמו "גלגל מחדש 1", "9 נחשבים שתי הצלחות" , "תוסיף לעצמך +2 סטאטי" וכאלה, או מאפשר לעשות איזו פעולה גרנדיוזית, שהיית מצפה שעם מספיק הצלחות במיומנות אפשר לעשות אותה בכל מקרה. לי, אישית, זה מרגיש ממש מיותר.

דוגמא מבירוקרטיה:
Frugal Merchant Method - אתה יודע מה האיכות של סחורה. נו בחייך זה צארם זה? זה גלגול מיומנות
Insightful Buyer Technique - אתה יודע כמה משהו שווה בשוק אחר. כנ"ל
Consumer-Evaluating Glance - אתה עושה בדיקת sense motive, כדי לעשות sense motive... בחיית למה...
All-Seeing Master Procurer - גורם לאחרים לחשוב שאתה סוחר טוב. שים לב שזה דורש בירוקרטי 4, מה שאומר שאתה אכן סוחר טוב בכל מקרה.
Illimitable Master Fence - אתה צופה בשוק ומבין מי זה מי. כנ"ל, בדיקת מיומנות.
Deft Official’s Way - מוסיף את הבירוקרטיה לגלגולים רלוונטים לגלות שחיתות וכאלה. מניפולציה על הקוביות.
Measuring Glance - פלוס ל sense motive. מניפולציה על הקוביות.
Enigmatic Bureau Understanding - אתה יודע כשמישהו פונה נגד הארגון. סוף סוף צ'ארם שעושה משהו.
Speed the Wheels - מאפשר להאיץ בירוקרטיה בסדר גודל. גבולי ביותר כצארם (תלוי אם יש לך גישה לבירוקרטיה הנ"ל), זה משהו שהייתי מצפה מגלגול מיומנות עם הרבה (5+) הצלחות אם אתה מישהו שבתוך המערכת.
Bureau-Rectifying Method - מאפשר לטהר שחיתות. כנ"ל.
Enlightened Discourse Method - גרסאת ה"אותו דבר רק בראבק" של All-Seeing Master Procurer, שגם מוסיף קוביות.
Irresistible Salesman Spirit - דאבל 7 על הקוביות בבדיקת מיומנות. מניפולציה על הקוביות.
Ungoverned Market Awareness - מאפשר לך לחוש את כל הטרנזקציות שקורות מסביבך כמו איזה איש הגשם של סוחרים. באמת צ'ארם.
Bureau-Reforming Kata - גרסאת ה"אותו דבר +" של Bureau-Rectifying Method, בכל שהוא מנקה גם קסמים עויינים.
Indolent Official Charm - הגרסא ההפוכה של Speed the Wheels.
Semantic Argument Technique - מוסיף את הבירוקרטיה לגלגולי שכנוע בתנאים מסויימים. מניפולציה על הקוביות.
Empowered Barter Stance - מחזיר כוח רצון.
Soul-Snaring Pitch - סוג של סוגסטיה. באמת צ'ארם.
Woe-Capturing Web - אומר לך כשמשתמשים בקסמים נגד הארגון שלך, ומאפשר "ללכוד" את הקסם. באמת צ'ארם.
Omen-Spawning Beast - בהמשך לקודם, אומר לך כל מיני דברים על הקסם. אפשר היה בשקט לשלב אותם.
Foul Air of Argument Technique - גרסאת הפלוס של Indolent Official Charm. הוא הורס פרוייקטים במקום להאט אותם. אני לא רואה למה זה שני דברים נפרדים.
Eclectic Verbiage of Law - מאפשר פעם בעונה להשתמש באקסלנסי בחינם. פשוט מוסיף קוביות.
Infinitely-Efficient Register - אם השלמת פרוייקט כלשהו בעונה, אתה משלים עוד אחד. אאה... נגיד שזה צ'ארם.
Taboo-Inflicting Diatribe - מאפשר להגדיר פעילות אחת שהיא נגד חוקי הארגון, ושחברי הארגון מחוייבים לציית לחוק הזה. באמת צ'ארם.
Subject-Hailing Ideology - משחק קצת עם עיניין האינטימסיז. יכול להיות שימושי אבל מאוד מאוד מאוד תלוי מצב.
Order-Conferring Action - מאפשר לתת קוביות לגורמים אחרים בארגון. aid another מורחב.

26 צ'ארמים, 7 מתוכם היו יכולים להיות פשוט בדיקות מיומנות, ועם קצת חפיפה: 7+- פשוט נותנים קוביות בצורה ישירה או עקיפה, 4+- פשוט שדרוג, ורק פחות או יותר 8 באמת עושים משהו "קסום". ובקרב זה יותר גרוע, כי יש מלא צארמים של "תתעלם ממינוס X" ו "תתעלם ממינוס Y" וכל מיני כאלה.
זה סתם bloat על הסיסטם, שהיה אפשר להוריד בקלות עם קצת יותר פרי-פורם במיומנויות ועוד כמה אקסלנסיז.

לגבי merits ו flaws, סתם צחקתי על השם. הצורה שהflaws עובדים היא די "מודרנית".
 
הבירוקרטיה באמת מראה שהם נכשלו בבדיקת הבירוקרטיה של הספר. אני לא משוכנע שזה אבסולוטית נורא, אבל מכיוון שזה עוד צ'ארמים מיוצרים ועוד עמודים למשהו שהוא גם ככה ספר ענק, זה מעייף.

אני לא בטוח כמה חשק / סבלנות יש לי לבנות דמות אם זה כזה מסורבל...
 
חזרה
Top