• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים הנשגבים מה' 3, מה הייתם רוצים לראות?

בגלל שעוד מעט קיסרית הארגמן מגיעה,
בגלל שהזאב הלבן הוציא כבר כמעט את כל הספרים העיקריים,
ובגלל שמה' 2 לדעתי היא בעלת מכאניקה מגושמת ולא מודרנית ביחס לשיטות בשוק היום,
אני מצפה לראות עוד שנה-שנתיים את מה' 3 של הנשגבים.

מה הייתם רוצים לראות במה' 3 שכזו?

- הייתי רוצה שיעיפו את הקומובאים, זה סתם מיותר.
- כל השיטה של הצ'ארמים מגושמת ומסורבלת, מעבר ל-100 או 200 נק"ן זה כבר יותר מדי מורכב לטעמי. הייתי רוצה לראות משהו יותר פשוט.
- הקרב היום מתבסס על הגנה, ולא על התקפה. את זה צריך לשנות. זה פשוט עניין של ניהול motes ולא ממש מעניין מכאנית.
- שיפוץ לקרב הסוציאלי, אולי משהו בסגנון שילוב אתגרי מיומנות.
- יוזמה של טיקים, להחליף / לפשט. רעיון נחמד אבל יותר מדי מעקב בפועל.
 
בפשטות - הייתי רוצה שיוציאו לי את ה WOD מהנשגבים. הייתי רוצה לראות משהו סיפורי כמו ההתחלה המהירה של מהדורה 1.

אבל למיטב ידיעתי, "שובה של קייסרית הארגמן" לא מתוכנן להיות קנון, וסביר להניח שהוא לא מבשר את סוף המהדורה.
 
ב"ה
למען האמת השינויים הרציניים היחידים שהייתי עושה הם:
* תעצומות תגובתיות לא נחשבות כהפעלת תעצומה לאף דמות.
* מחליש את אומנויות הלחימה של נשגבי כוכבים.

דברים כמו קרב חברתי הייתי משאיר כמו שהם, אבל הייתי מוסיף עוד כמה תעצומות לקרב חברתי שמאפשרות דברים כמו למשל התקפות נגד. אני דווקא אוהב את שיטת הטיקים.
 
הכי חשוב לי במהדורה שלישית שהם לא יוציאו אותה רק בגלל שאין יותר ספרים להוציא למהדורה שנייה.
מהדורה שלישית צריכה לבוא עם שינויים רציניים, שבתורנו אנו נשנא ונגיד שהם גרועים :)
 
אני לא יודע מה הבעיה שלכם, אז השיטה מסורבלת, אז מה? היא עובדת, היא טובה והיא מאפשרת לעשות באקזלטד דברים מטורפים בהינתן המנחה והשחקנים המוכנים להשקיע קצת מאמץ בלימוד השיטה על כל בוריה.
 
ב"ה
pitfiend אמר/ה:
אני לא יודע מה הבעיה שלכם, אז השיטה מסורבלת, אז מה? היא עובדת, היא טובה והיא מאפשרת לעשות באקזלטד דברים מטורפים בהינתן המנחה והשחקנים המוכנים להשקיע קצת מאמץ בלימוד השיטה על כל בוריה.
מסכים לגמרי, אבל תמיד אפשר לשפר קצת דברים קטנים.
אני מאמין שאומנויות הלחימה של נשגבי כוכבים קצת חזקות מדי, למרות שאם תיקח תעצומות נשגבי שמש למהות +5 מהספר שמכיל כאלה נשגבי השמש עדיין יהיו יותר חזקים.
גם היתרון המטורף של דמי דרקונים שהם יכולים להשתמש חופשי לגמרי בתעצומות תגובתיות הוא דיי גדול. הייתי מכליל את החוק הזה לכל משתמשי המהות, והייתי נותן לדמי דרקונים לשלב כל סוג של תעצומות בלי צורך ברצף כפיצוי (ככה נשגבים שמימיים יותר חזקים אבל גם דמי דרקונים משתפרים בשביל לכסות קצת על הפער). זה גם משפר משמעותית דמי אלים ובני תמותה מוארים.
 
super sorcerer אמר/ה:
אני מאמין שאומנויות הלחימה של נשגבי כוכבים קצת חזקות מדי, למרות שאם תיקח תעצומות נשגבי שמש למהות +5 מהספר שמכיל כאלה נשגבי השמש עדיין יהיו יותר חזקים.
גם היתרון המטורף של דמי דרקונים שהם יכולים להשתמש חופשי לגמרי בתעצומות תגובתיות הוא דיי גדול.

האמת היא שלא, הסולארים יותר חזקים מכולם נקודה (למעט כמובן אינפרנלים, אביסאלים, שרי מוות, שדי מעגל שלישי ו.. השמש הבלתי מנוצח וחבר מרעיו כמובן).
הצ'ארמים שלהם פשוט חזקים בהרבה מכל צ'ארם סידריאלי ממוצע, הסולארים שולטים לחלוטין בכל תחום אליו הם מוקדשים ויש להם גם הגנות מושלמות. הסידריאלים לעומתם צריכים להיות מאוד מאוד מחושבים וטקטיים כדי לשוות רמת שלמות שכזו.

דמי דרקון לא חזקים במיוחד, למען האמת החל ממהות 4 כל סולאר, בבחירה נכונה של קומבואים וצ'ארמים, יכול לחסל גם מספר דמי דרקון בו זמנית וזאת על אף עיקרון השימוש החופשי בצ'ארמים ריפלקסיביים שיש לשושלתנים. הצ'ארמים של דמי הדרקון והמגבלות המוטלות עליהם פשוט לא מציבים אותם כאתגר ראוי לעוצמה הסולארית.

בעוד דם דרקון מסוגל לשפר את התקפותיו רק במספר גבולי של קוביות, הסולאר מכפיל את מאגר קוביות ההתקפה, מכפיל את מספר ההצלחות העוברות לנזק ומכפיל את מספר הנזק לאחר ספיגה ואז חוזר על הפעולה הזאת בעוד כמה וכמה התקפות בבועה שוות עוצמה בטרם הוא שורף את מאגר המהות שלרשותו... אזי מבין אתה כי גם אם דמי הדרקון יכולים להשתמש בכמה צ'ארמים שרק ירצו, הרי שגם הצירוף הגאוני ביותר לא יביא לרשותם הישגים השווים לשימוש בצ'ארם סולארי אחד בודד.
 
ב"ה
לגבי נשגבי שמש במהות 4 מול דמי דרקונים אתה צודק, אם נשגב השמש משתמש ברצף של התקפה מושלמת עם תעצומות שמגדילות את הנזק לרמות מטורפות. הבעיה היא בקרבות של דמי דרקונים צעירים בנשגבי שמש צעירים, ההגבלה של תעצומה אחת בסיבוב מאוד מגבילה משגב שמש צעיר. נזיר טהור מתחיל מיסוד האש עם זוג דייקלהבים קצרים וצמידי אבן מוקד מברקת יכול לעשות המון התקפות, וזה אומר שהוא יתיש נשגב שמש מאוד מהר. אם מדובר בנשגב ארצי מיסוד האש עם מקבת ריסוק דגולה וצמידי אבן מוקד, אז הוא מסתמך על מצויינות חמיקה שלישית בשביל הגנה והוא יכול להתקיף גם עם DRAGON GRACED WEAPON וגם עם מצויינות קפא"פ ראשונה בלי שום צורך להשקיע כוח רצון על שימוש ברצף (או נק"נ על ללמוד רצף).

לגבי נשגבי כוכבים מול נשגבי שמש, בוא ננסה נשגבים עם 1,000 נק"נ ומהות מקסימלית 5. אתה קובע את כל שאר התנאים (כמו כמה על כמה, באיזה תנאי שטח, כמה קרבות עושים ואם אפשר להתחיל עם תעצומות שנמשכות סצינה). אומנויות הלחימה של נשגבי הכוכבים שמופיעות במגילת הנזיר הן ממש חזקות, אפילו יותר מתעצומות נשגבי שמש. גם התעצומות הרגילות של נשגבי כוכבים הן דיי נחמדות אני מסכים שעדיף תעצומות של נשגבי שמש.

בקיצור צריך לדאוג שנשגבי שמש ישארו הכי חזקים בבריאה.
 
אני דווקא מסכים עם פסקי, צריך להוריד (או יותר נכון לעמעם) את עיניין הטקטיקות קרב ובחירות תעצומות אפקטיביות קראנצ'ית, ולהישאר יורת ברמת הקונספציה של כוחות. המשחק צריך לעשות צעד קטן יותר לכיון הסיפור.
אני לא חושב שזה צריך להיות כמו ב"פנטזיה" של פסקי, על קונספציה מוטחלטת של הכחות היכולות, כששינויי הכוחות באים רק מתיאור ואיזשהו החלטה כללית קודמת על מה רמת הכוח, (משהו כמו- סולאר בדרך כלל ינצח לטאה, שתנצח בן אנוש), אבל זה בהחלט צריך להיות אחיד יותר מכנאית, ואלי גם גולמי יותר.
 
מה שמטריד אותי בנשגבים(ובכלל,במ"ת) זה הסיבוך הענקי כשאתה מגיע לקרב,או לכל פעולה שהיא מעבר לתיאור ושיחה,אתה צריך להטיל קוביות ולחשב ולשקול ולחפש בספר ובמחברת דמות שלך,כל השטויות האלה מוציאות את הכיף מהאלתור,אתה סתם נתקע בספיגה,בקשיחות,בגלגולי נזק,במקום להנות. הייתי בהחלט שמח אם המערכת קרב התמקדה יותר בגלגולי הצלחה ופחות בכל הנתוני מספרים הארורים,זה ממש שואב את הכיף מהמשחק.
 
אני חושב שכדי לעשות סיקור ביוגרפיות לדמויות במהדורה ה3,
מי בכלל יטרח לעבור על המהדורה הראשונה בכלל,כי יש שחקנים שלא מבינים את ההיסטוריה של דמויות ראשיות בקומיקסים.
 
זה בכלל לא העיקר,הקומיקסים נועדו להעביר סיטואציות,או דוגמאות לנפלאות שבנשגבים(או כמו בספר הלבן,פשוט דוגמאות של הכוח שלהם),אם אתה קורא בספרי הרחבה בקפידה,אתה מבין את הסיטואציות,ואם אתה קורא את סדרת הנובלות שלהם,אז בכלל,אבל זה ממש לא משנה.
 
כמו שפסקי אמר,
לא מעניין אותי אם דמי הדרקון או נשגבי הכוכבים חזקים/חלשים מדי.
הבעיה העיקרית היא הסיבוכיות של השיטה. אני רוצה שיטה פשוטה שנותנת לי לבנות דמות מגניבה בעולם של אקזלטד. ואת זה השיטה היום לא מספקת.
 
חזרה
Top