• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז HARP lite - בחינם!

כחלק מהמאבק ההירואי (ולא ברור אם ממש מוצלח) של חברת Ironcrown כנגד הגורילה של מכשפי החוף - מו"ד, הוציאה החברה גרסה רזה של ספר החוקים שלה שנקראת HARP lite.
החוברת כוללת 96 עמודים (מרשים בהרבה מחברות אחרות שבד"כ מציעות עד 32 עמוד)
ממה שאני ראיתי, יש שם מספיק חומר כדי לשחק, אם כי החוברת המלאה כוללת עוד הרבה דברים טובים :)
http://www.harphq.com
 
שתי השיטות הן פנטזיה גנרית, HARP מנסה להתחרות במו"ד - לכן הן דומות.

נ.ב. לפי הטענה שלך אני לא מבין מה יותר טוב ב WH מאשר MK, בשתיהם יש מיניאטורות, תכסית והרבה קוביות :mrgreen: (לא אני לא מנסה לרמוז ש MK שווה WH, כל הכוונה היא - אל תסתכל על הקנקן אלא על מה שבתוכו)
 
אני אתעלם בלאגנטיות מההשווה שלך *מתעלם באלגנטיות*
HARP טוענת שהיא יותר טובה ממו"ד, אבל יש בה את כל הדברים הרעים שיש במו"ד (דרגות, מקצועות, עמודי לחשים), זה מה שניסיתי להגיד.
 
דרגות בharp מציינות פשוט שיש לך עוד skillpoints ואתה יכול להגיע לרמה גבוהה יותר בסקילים. בניגוד למו"ד לוחם לא מקבל אוטומטית מיומנות גדולה יותר בנשק וקוסם לא מקבל אוטומטית לחשים חדשים. הכל תלוי במה אתה משקיע נקודות.

מקצועות - כמו שאמרתי, מקצועות בharp הם הרבה הרבה יותר חופשיים.נכון יש הבדל בין המקצועות, אבל זה לא ממש קריטי. בharp לוחם מיומן יכול להיות נפלא בקשת בלי לדעת איך להשתמש בחרב לדוג'. השיטה מתמקדת בskills.

לחשים - לא מבין איך זה אותו דבר. harp שונה לחלוטין מרוב השיטות בשוק
א) לחשים הם גם סקילים לכל דבר. כלומר אתה משקיע סקילים בכדי להיות מסוגלים להשתמש בלחש. אין עוצמות, אין לחשים שאתה מקבל אוטומטית ואין דימיון למו"ד
ב) הלחשים בharp הם גמישים. כלומר אם אתה רוצה לחש יותר חזק אתה פשוט משקיע יותר נקודות קסם. וכיו"ב. אין לחש כדור אש וכדור-אש מושהה. זה אותו לחש פשוט גמיש. גם הנזק שאתה גורם גדל בהתאם לכמות הקסם שאתה משקיע, זה לא תלוי בדרגה רק בכמות הסקילים שיש לך באותו לחש.

בקיצור, הסבר על רגל אחת למה harp ממש לא דומה למו"ד.
 
תודה על ההסבר, הנחתי שאני טועה איפה שהוא :rolleyes:
אבל מצד שני, תראה שיש שיטות שכבר חופשיות לגמרי ממקצועות, דרגות, וכל השאר.
*רממס עבה* GURPS זה טוב, קנו אותו! *רמז עבה*
 
יש!
נתחיל מהסוף:
כל דבר שאתה רוצה לעשות, אתה מגלגל 3ק6 (3 קוביות רגילות), אם יצא לך פחות מהסקיל (skill) שלך, הצלחת, אם יצא לך 17-18 נכשלת כשלון כריטי (למשל... להתקע בענף תוך כדי נסיון לרכב על סוס :lol: ), אם יצא לך 3-4 הצלחת הצלחה קריטית (לערוף את הראש של הגנב בלי להשפריץ טיפה אחת של דם!).
עכשיו, יש לך 4 תכונות, DX (זריזות), ST (כוח), IQ (מוח), וHT (בריאות). כשאתה מתחיל לבנות את הדמות, יש לך 100 נקודות (או יותר, בהתאם להחלטת השה"מ), אותם אתה מוציא על התכונות, הסקילים, וכל השאר.
כל סקיל עולה לך לפי התכונה שקשורה אליו, אם יש לך 14 DX אז הסקיל "שימוש בחרב" ברמה 10 יעלה לך נקודה אחת, 11 יעלה לך 2 נק', 12 יעלה לך 4 וכו' (יש טבלה מאוד נוחה ופשוטה שמסבירה את כל העניין)
חוץ מזה, יש advantage, כל מיני שיפורים שונים, כמו "יופי", "חוש זמן טבעי", ועוד כל מיני דברים...
יש גם disadvantage, שזה דברים רעים, כמו אויבים, סטיגמות, וכל מיני דברים לא נעימים (יש גם כזה דבר "תאום רשע", מגניב ביותר :twisted: )
הקרב מאוד פשוט, כל סיבוב כל משתתף מחליט מה הוא עושה (לברוח, להתקיף, להשתמש בסקיל, להטעות את היריב, רק להתקיף, ורק להגן)
קיצר, הקרב מאוד פשוט ומאוד כיף.
הקטע המגניב בGURPS זשאפשר לשחק הכל, אבל באמת הכל. מתקופת האבן עד לעתיד הרחוק (אבל ממש רחוק), מפנטזיה טולקינאית עד לניו יורק של המאה ה21, כל מה שרק תרצה אי פעם!
אם ההסבר בלבל אותך, או שאתה רוצה להבין איך באמת משחקים, תכנס ללינק הזה ותקרא: (אם אתה לא יודע אנגלית, אל תדאג, אולי בקרוב זה יתורגם)
http://www.sjgames.com/gurps/lite/gurpslite.pdf
 
לא...
אם תשים 100 נק' בסקיל אחד אז אתה תהיה מאוד מאוד טוב בו, וכנראה שלא תכשל בו אף פעם, אבל זה כמעט לא ישפיע על סקילים אחרים (למשל, הסקיל "שימוש בחנית" הוא או DX-3 או "שימוש שמטה"-2)
 
חזרה
Top