• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז [מה' 5] Hellboy Roleplaying Game - עכשיו במימון-המונים

הלבוי היא סדרת קומיקס ותיקה ומצליחה של Dark Horse Comics, שגם זכתה לכמה עיבודים קולנועיים (מוצלחים יותר או פחות...). הקומיקס מספר על הרפתקאותיהם של חברי ה-B.P.R.D - המחלקה לטיפול בתופעות על-טבעיות - ומתמקד בעיקר ב-Hellboy, שטן שזומן מהגיהנום כתינוק שטני וגודל על ידי בני אדם כך שהפך ללוחם צדק, והוא סוכן השטח החזק ביותר של המחלקה אבל בכל זאת לא יכול להימצא בכל מקום בבת אחת.

מנטיק גיימס הם חברה המחזיקה בזכויות על משחקים שולחניים של המותג, והוציאו לאחרונה משחק לוח של הלבוי, שזכה לביקורת מוצלחות. כעת, הם משיקים משחק שולחני שמבוסס על החוקים של מבוכים ודרקונים 5, עם שינויים מכאניים כדי להתאים את המשחק למשחק של סוכני שטח במחלקה.

https://www.kickstarter.com/projects/manticgames/hellboy-the-next-chapter
 
יש גם תרחיש משחק לדוגמה וכמה דמויות מוכנות. עיינתי בהם, והנה כמה רשמים:

1. יש גזעים כמו "יצור פיה", "רוח רפאים" וכאלה, אבל כל הדמויות המוכנות בתרחיש הן מהגזע "בן אנוש מוכשר במיוחד".

2. יש שישה מקצועות מקוריים (נקראים roles). רוב הדמויות בתרחיש הן מהמקצוע "סוכן שטח", כל אחת מארכיטיפ אחר שלו.

3. אין שימוש במכאניקת הלחשים של מו"ד. יש שתי מכאניקות חדשות שנקראות "מיקוד" (ומכסות גם כוחות פסיוניים אבל גם ביצוע של תרגילים טקטיים שדיברנו עליהם מראש) ו"טקסים" שנראים ממממששש מוצלחים. נראהלי שאאמץ את המכאניקה של הטקסים.

4. יש כל מני שינויים קטנים בפעולות הקרב הבסיסיות של השיטה. לא כולן ברורות לי. לדוגמה בפגיעה חמורה מגלגלים פעם אחת בלבד אבל מוסיפים לתוצאה את המקסימום של קוביית הנזק. אז קריטית עם חרב ארוכה זה לא 2ק8+כוח אלא 1ק8+8+כוח.

5. מן הסתם יש שינויים ברשימת המיומנויות, ויש ציוד מקורי.

6. החזירו את הפחתת הנזק ממהדורות קודמות. יש הסבר איך מחשבים נזק ליצור שיש לו גם עמידות וגם הפחתת נזק.

7. יש מכאניקה ממש משמעותית של נקודות אבדון ונקודות תושייה שמצטברות כמעט בכל גלגול (מגלגלים 1ק20 כדי לבדוק הצלחה אבל גם 1ק10 כדי לבדוק אבדון ותושייה). המכאניקה הזו דומה מאוד למכאניקה העיקרית של קונאן 2ק20, ואני חושד שהם התכוונו לכתוב שיטת הלבוי 2ק20 אבל החליפו למבוכים ודרקונים.

8. תרחיש המשחק חמוד. הדמויות הן סוכני שטח גרועים שנשלחים למשימת סילוק רוח רפאים אחת מבית רדוף, אבל כמובן שיש סיבוכים שהופכים את המשימה לקשה משחשבתם.
משום מה הדמויות בדרגה 5. מאוד לא מתאים לתרחיש היכרות, אם תשאלו אותי.
התרחיש יכלול 1-5 קרבות, בהתאם ליכולות של החבורה בדיפלומטיה ובלא לעורר את כוחות האופל הנמים. תעשו את השיקולים שלכם כמה זה מתאים למו"ד.

9. החליפו את כל הקטע של יכולות שמתרעננות במנוחה קצרה/ארוכה ליכולות שמתרעננות כשחוזרים לבסיס/בסוף ההרפתקה.
 
the Nerubian אמר/ה:
בפגיעה חמורה מגלגלים פעם אחת בלבד אבל מוסיפים לתוצאה את המקסימום של קוביית הנזק. אז קריטית עם חרב ארוכה זה לא 2ק8+כוח אלא 1ק8+8+כוח.
זה חוק בית די נפוץ למען האמת, הוא נועד כדי שפגיעות קריטיות ירגישו טוב גם אם אתה מגלגל חרא. באמת שוקל להשתמש בו בפעם הבאה שאנחה 5.

אתה יכול לפרט קצת על הטקסים?
 
לטקסים יש רמה, שקובעת כמה מורכב לעשות אותם. הטקס הכי חלש בהרפתקה הוא טקס גירוש שדים, שאחת הדמויות מתחילה איתו, והוא ברמה 2.

כדי לעשות טקס, הדמות צריכה להחזיק את החומרים הנדרשים\להיות במקום המתאים. רוב הטקסים מסתפקים בחפץ כללי כמו "ערכת טקס" או "ערכת גירוש שדים". הדמות מבצעת בדיקת מיומנות מתאימה (כפעולה בתורה) כדי לוודא שהיא הכינה את הטקס נכון ועשתה את ההתאמות הנדרשות לסיטואציה.
לאחר מכן, בכל סיבוב, הדמות יכולה להשתמש בפעולה שלה כדי לקדם את הטקס. היא מבצעת בדיקת כריזמה די פשוטה כדי לשלוט בכוחות המיסטיים. בהצלחה היא צוברת הצלחה אחת לטקס. בכשלון היא לא צוברת, אבל אפשר להמשיך בסיבוב הבא. בנוסף, הדמות מגלגלת 3ק10. כל תוצאה של 1 גורמת לצבירה של נקודת אבדון (כוחות האופל מתעוררים ומתעצבנים) וכל תוצאה של 10 גורמת לצבירה של נקודת תושייה. אפשר להשתמש בתושייה כדי לקזז אבדון, או כדי לקבל הצלחות נוספות לטקס.

ברגע שהדמות צברה הצלחות כרמת הטקס, הטקס הצליח.

לדוגמה טקס גירוש השדים - טקס ברמה 2 - אם בסיבוב השני של הטקס הדמות הצליחה בבדיקת הכריזמה וגילגלה 3ק10 עבור תוצאות של 1, 10 ו-6, היא מקבלת הצלחה אחת (על בדיקת הכריזמה), אבדון אחד ותושייה אחת. בתושייה אפשר להשתמש כדי לבטל את האבדון, או כדי לקבל הצלחה שנייה בטקס ולהשלים אותו בהצלחה (ואז סיימת את הטקס בסיבוב הזה, אבל השארת את כוחות האופל כועסים).


(כמו שאפשר לראות, האבדון והתושיה מאוד מזכירים את האבדון והמומנטום של 2ק20; אני חושב שאפשר לאמץ את המכאניקה של טקסים גם בלי לגלגל מלא ק10 בכל סיבוב).
 
המכאניקה נשמעת מסקרנת, אבל אני לא נמשך בכלל לסיפור של Hellboy.
אם כי טוב לראות שפורצים את המסגרת של מהדורה חמש ועושים דברים חדשים איתה.

וגם כמובן הצלחה של משחקי תפקידים בקיקסטרטרים, נראה שזה יעבור בקלות את ה-300 אלף דולר.
 
חזרה
Top