• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הטבעת האחת חדשות הכרוז מידע נוסף על המהדורה השניה של "הטבעת האחת"

קיוביקל 7 פרסמו ידיעה די מפורט על השינויים בין המהדורות של שיטת "הטבעת האחת". נראה שכן צפוי שינוי במוקד המשחק, כי קו הזמן התקדם בשני עשורים וזה אומר שמתחילות ההתרחשויות המעניינות בגונדור ובמוריה.

שינויים בולטים במכאניקה כוללים הפשטה של מכאנית המסע, שעל הנייר זה נשמע טוב אבל לא ברור אם נשאר האלמנט הקריטי של תפקידים במסע; דרוגי קושי של בדיקות נקבעים לפי דף הדמות (כמו בקריאתו של קתולהו) ולא לפי רמת קושי אובייקטיבית (כמו במבוכים ודרקונים); מאפיינים והכשרות מקנים קוביות נוספות לבדיקות, ורק לעתים נדירים מקנים הצלחה אוטומטית; תקווה וסיבולת מחושבות אחרת; ניצול של נקודת תקווה מקנה תוסף קבוע לבדיקות, שמופחת כאשר הדמות צוברת מאפיינים שליליים כתוצאה מההדרדרות אל האופל.

לקריאה מלאה:
https://www.cubicle7games.com/the-one-ring-standard-edition-pre-order-live/
 
נשמע מעניין - בעיקר לדעתי הקידום של 20 שנה קדימה.
קו הזמן שמוצג בטבעת האחת, בעיקר בספר הבסיס הוא כזה של ארגז חול - שזה נחמד, אבל פחות מלהיב. בכך שהם קידמו את קו הזמן 20 שנה קדימה, אומר שיש יותר אפשרויות לדמויות, לבחירתן, להשתלב בארועים המעניינים של העולם - שעדיין לא חקורים באמת אבל דברים מתרחשים.

בקשר לשינויים המכאניים, הכי מעניין זה השינוי של דרגת הקושי מכזו שנקבעת סטטית לפי האתגר לכזו שלפי הדמות - וכמובן השינוי למכאניקת הצל, שנשמע הרבה יותר מעניין עכשיו. בייחוד אם זה גם מחזק את הדמות, סטייל שחיתות ממשחק הלוח לורדז אוף ווטרדיפ.

בקשר למסעות, זה לא מזכיר כעת יותר את המכאניקה של AiME? לא שיחקתי ב AiME אבל שיבחו שם את המכאניקה של המסעות כיותר מעניינת לאורך זמן מאשר זו של הטבעת האחת.
בכל מקרה, מה שנשמע מגניב זה שדי בקלות אפשר יהיה להשתמש בתוכן של המהדורה הראשונה גם לשנייה, לפי מה שאני מבין.
הם גם פרסמו את תוכן העניינים:
NEW-TOR_Contents-for-release-Sep-2019-2-1024x663.jpg

מסקרן לדעת האם הם מתכננים להוציא ספרים התומכים בסדרת הטלוויזיה של שר הטבעות (מתי היא מתרחשת בכלל?)

נ.ב. משעשע לראות שזה עולה 60 דולר ו-45 ליש"ט, בזמן שהליש"ט כבר ממש יורד חזק. פערי מטבע בפעולה :)
 
הצל לא גורם לדמות להתחזק. הוא מחליש אותה טיפין טיפין בהדרגה (למרות שבמקביל היא תפויה לצבור מוניטין, ממון וכישורים) ובסופו של דבר עליה לפרוש כשהיט דכאונית ומרירה, למנות איזה יורש, ולצאת לנופש בלתי מוגבל בריבנדל :)
 
פורסם גם קצת מידע חדש על מכאניקת הקרב:

https://www.cubicle7games.com/the-one-ring-combat/

המבנה הבסיסי של הקרב נשאר זהה, אבל יש שני שינויים שכן משתקפים מהטקסט.
האחד, שיהיה שימוש מוגבר בקוביות יתרון במשחק - אלו קוביות ק6 שהשחקן מקבל כאשר דמות מוצאת תנאים שהיא יכולה לנצל לתועלתה, ויכול להשתמש בהן ולצרף אותן לגלגול אחד.

השינוי השני הוא במכאניקת הפגיעות החמורות, שנראה שנעשתה מורכבת יותר. במהדורה הראשונה פגיעה חמורה נגרמה בשני מישורים שונים: הנזק הבסיסי בפגיעה היה נמוך מאוד, אבל תוצאות של 6 בקוביות המיומנות או היתרון של דמות היו מגדילות אותו (לשם השוואה: זה כמו שבמבוכים ודרקונים לא תגלגלו קוביית נזק, אלא הנזק בפגיעה מתחיל ממספר קבוע וגדל אם התוצאה שלכם גבוהה מספיק). בנוסף, תוצאה גבוהה בקוביית ה-ק12 הבסיסית הייתה גורמת להשפעה מיוחדת, תלוית נשק, בלי קשר לגובה הנזק שנגרם. לדוגמה: פריקה של היריב מנשקו, ריסוק המגן שלו, או פציעה מדויקת שהורגת מייד את רוב היריבים.
במהדורה השניה, נראה שכל העסק של פגיעות חמורות עבר לקוביות המיומנות והיתרון, אבל השחקן בוחר איך להשקיע את התוצאות של 6 - בנזק נוסף או באפקטים מיוחדים. כלומר - זה נעשה דומה יותר לפעלולים של AGE.
 
חזרה
Top