• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז הזוכים בפרסי Origins

כנס המשחקים Origins, שהוא בתיקו לכנס המשחקים השלישי בגודלו בעולם (ביחד עם UK Games Expo) הכריז על הזוכים בפרסי המשחקים הטובים ביותר.
אז משחק התפקידים הטוב ביותר ל-2019 הוא Vampire: the Masquerade 5th edition, שחוזר מהמתים במהדורה חדשה וכנראה די מוצלחת, שלי אישית עדיין לא יצא לנסות.
vtm5.jpg
ספר ההרחבה הטוב ביותר ל-2019 הוא Mordenkainen’s Tome of Foes שזו לא בחירה מפתיעה, ולו רק כי למבוכים ודרקונים 5 יש יתרון של היכרות עם המותג ובכך שהם נמכרים הרבה יותר מכל קו משחקים אחרים.

הנה הרשימה המלאה, כולל משחק הלוח Root, שזכה בתואר משחק השנה. אני לא מכיר, אבל אני חושב ש [mention]the Nerubian[/mention] שיחק בו?

Game of the Year: Root (Leder Games)
Board Game: Root (Leder Games)
Card Game: The Mind (Pandasaurus Games)
Family Game: The Tea Dragon Society Card Game (Renegade Game Studios)
Collectible Game: Keyforge: Call of the Archons (Fantasy Flight Games)
Role-Playing Game: Vampire: The Masquerade 5th Edition (Modiphius Entertainment)
Role-Playing Game Supplement: Mordenkainen’s Tome of Foes (Wizards of the Coast)
Miniatures Game: Necromunda (Games Workshop), Star Wars Legion (Fantasy Flight Games)
Game Accessory: Black Dragon Trophy Plaque (WizKids)
 
אני ממש לא אוהב את הפלאפ של Masquerade, ובאופן אישי העדפתי את Requiem (אם כי המכאניקה של שניהם מורכבת מדי לטעמי ומתמקדת בהיבטים לא מעניינים של המשחק). את המהדורה החמישית לא יצא לי לנסות, אבל יש לי תחושה שהפרסים היא בעיקר בגלל הנוסטלגיה של אנשים לשיטה, או בקטע "פוליטי" ("ומפייר לא קיבל פרסים הרבה זמן").

לגבי משחק הלוח Root - הוא באמת מהמם. יצא לי לשחק בו רק 7-8 פעמים (חלקן יחד עם ההרחבה) אבל הוא יוצא דופן גם בעיצוב הויזואלי וגם במכאניקה, שממש תומכת בעלילה של המשחק. כל אחת מהסיעות מתנהגת במשחק כמו שהיית מצפה שהיא תתנהג לפי סיפור הרקע שלה.
הדבר המדהים שבאמת מדובר במשחק שבו 2-6 שחקנים משחקים במשחקים שונים לחלוטין כאשר כל אחד מנסה להיות הראשון שצובר 30 נקודות *במשחק שלו*, ותוך כדי להפריע למשחק של יתר השחקנים ולעשות בריתות זמניות (במיוחד כאשר ההרפתקן או הלוטרות במשחק), אבל כולם משתמשים באותם חלקים של המשחק - לדוגמה, אותה חפיסה של קלפי משחק, שסיעות שונות עושות בהם שימושים שונים לגמרי.
החברה של Leder Games כבר עובדים על הרחבה נוספת, שבה כמובן תמכתי, ואם לשפוט לפי המכאניקה ששלחו לי במייל, של הסיעה העיקרית החדשה (איחוד דוכסי החפרפרות), נראה שהם ממשיכים לעמוד ברף.
 
לרוב אני פחות אוהב משחקים א-סימטריים, אבל זה נשמע ש Root הוא חריג לטובה. לרוב במשחק א-סימטרי עקומת הלימוד היא לרוב גבוהה יותר, וגם לאורך זמן יש נטייה ל"התיישב" בתפקידים מסויימים. אבל אם אחרי 7-8 משחקים הוא לא מאבד את הטעם שלו, זה נשמע מעולה לגמרי. לצערי, אין הרבה משחקים שיוצא לי לשחק בהם יותר מ 7-8 פעמים.
 
קיימת עקומת למידה אבל כל שחקן מקבל לוח משחק מאוד ברור שמציג את כל התכונות של הצבא ואומר לו מה הוא עושה בכל שלב של התור. יש סיעות שקל יותר ללמוד להשתמש בהן מאחרות, ומידת המורכבות גם מוצגת על לוח המשחק.

בעקרון הסיעות שהכי קל ללמוד הן מרקיז החתולים, האצולה של הציפורים וכת הלטאות (מההרחבה), והסיעות הכי מורכבות הן חברת הסחר של הלוטרות (מההרחבה) ומחתרת יצורי היער. ההרפתקן במקום טוב באמצע (ויש שני הרפתקנים, אז שני שחקנים יכולים לשחק הרפתקנים).

כנראה יהיו שחקנים עם נטיה להתיישב כל הזמן באותו תפקיד, אבל לטעמי זה מגניב לערבב מדי פעם את הדברים שביער. יצא לי לשחק בכל התפקידים מלבד חברת הלוטרות.
חוץ מזה כדאי ללמוד את היריב כדי להבין איך אתה מונע ממנו לקבל נקודות, אז ממש יש יתרון בלערבב תפקידים מדי פעם.
 
חזרה
Top