• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז מרוצללים מהדורה שישית - 30 שנים

מרוצללים יוצאת היום במהדורה חדשה, לרגל חגיגות שני עשורים - מרוצללים מה' 4! והנה במבזק מהעבר, סקירה של המהדורה שאליה חזרתי לשחק מרוצללים - https://www.pundak.co.il/role-playing-games/reviews/477-shadowrun-4-20th-anniversity
ועכשיו, כשחוגגים 30 שנה, התקדמנו במהדורה וחצי, למהדורה השישית. אני ממש אוהב את העולם, אבל זה קצת מבלבל לעקוב אחרי כל המהדורות - המהדורה הרביעית הייתה סבבה, ובגדול המהדורה החמישית עשתה שני צעדים קדימה (וגם צעד אחד אחורה)
והנה השינויים העיקריים במהדורה:
Keeping with the "the Shadowrun world is sixty years and six months in our future" rule of thumb, the new system will be set in 2080.
The core task resolution system is still a D6 Dice Pool made of Attribute + Skill with 5s and 6s being successes, as with the last two editions.
The Edge system has been completely overhauled as a resource pool for different effects in a conflict, both combat and non-combat, to replace many of the fiddly circumstantial modifiers (you know, the "+1 for this and -2 for that and +1 for this and +1 for that and -1 for this and..." chain that bogs down games).
Core Rulebook will be about 300 pages rather than the 450-500 of 4e and 5e (but don't worry, the gear section still makes up about 50 of those pages).
Limits are GONE. "The role they [limits] played in Fifth Edition doesn't need to be filled anymore."
The skill list has been greatly reduced, with most of what used to be Skill Groups now just a single skill (so for you really old-school Shadowrun ​players like me, the Firearms skill is back!)
Combat will move faster and be deadlier, but also will have more flexibility due to the new Edge system.
The action economy and initiative system are getting an overhaul to speed combat, reduce analysis paralysis, and to prevent faster characters from dominating every combat encounter.
The magic system is getting an overhaul to make spells more modular and to push more of the mechanics centering on power versus drain. No more force ratings. The system is specifically designed for further expansion with the unannounced magic sourcebook to allow full customization and creation of spells via a modular system.
The Matrix greatly streamlined. No more Marks, skills are reduced down to two (one for legal/authorized actions, one for illegal/hacking), ties into the Edge mechanics. Datajacks are replaced by "cyberjacks" which are used for defense with cyberdecks used for attacking.
Character creation will still be priority-based, with tweaks allowing easier creation of metahuman characters. Restrictions on gear and cyberwear are reduced at character creation so you can get most anything at the start of the game ("opening up the toy box").
The sourcebook No Future (on the culture and media of the Shadowrun world) will receive an update to the digital version making it dual-stat for both Fifth Edition and Sixth Edition with the physical print copies ready for Sixth Edition. The Neo-Anarchist Streetpedia (a sourcebook compiling entries on different corporations, politicians, countries, cities, orgainizations, gangs, organized crime, etc.) will also be Sixth Edition compatible (as it is mostly a lore book anyway). Some Shadowrun Missions adventures (the official organized play of Shadowrun) will have dual-stat adventures. After that, all new products will be for Shadowrun Sixth Edition.

בגדול, נשמע חיובי - בסך הכל נראה שהם הלכו על כיוון פישוט המערכת תוך כדי שמירת הרוח של המשחק. כיוון שאני אישית אוהב. כמובן שהפשטת המיומנויות זה תמיד חיובי בעיניי. השאלה איך הביצוע, הבטיחו דבר דומה במהדורה החמישית. במלים אחרות, מרוב מהדורות של מרוצללים, אני אמתין בסבלנות עם המהדורה השישית, אבל מי שלא שיחק מעולם, נשמע כמו אחלה זמן להתחיל.
הספרים יצאו לאור בעוד כחודשיים.
 
הכל נשמע נהדר, אבל אני עדיין סקפטי גם לגבי המורכבות של השיטה, שנשמע לי שהיא עדיין ממש מורכבת אבל פשוט עם קצת פחות אופציות בספר הבסיס, וגם בגלל שאף מהדורה של מרוצללים לא ידעה להתמודד כמו שצריך עם סצנת אקשן מרובדת.
בהרחבה: במרוצללים יש שלושה מישורי קיום שקורים בהם דברים במקביל: המציאות החומרית, המישור האסטרלי והמטריקס. כולם יכולים לעשות דברים שמשפיעים על המציאות החומרית, אבל לא לכל הדמויות יש גישה לרבדים האחרים של הסצנה, שגם בהם קורים דברים ואפילו בקצב מהיר יותר מאשר במציאות החומרית. התוצאה היא שחלק מהדמויות חסרות תועלת, או שחלק מהדמויות לא זוכות לעשות כלום עם השטיקים שלהן.
 
במשחקים האחרונים שלי של מרוצללים, זה הפך כבר להיות בעיה יותר קטנה - גם כי לא היה לנו האקר כבד, אלא יותר האקר ששילב את זה עם להפעיל רחפנים ורובוטים, והוא השתתף באמצעותם בקרב. בנוגע לקוסם, הוא גם היה קרבי לגמרי. אז אולי זה תלוי גם במנחה/חבורה, אבל זה בהחלט פתיר.
בנוגע למורכבות, השאלה הקריטית בעיניי היא האם הבסיס מורכב ויש הרבה מכאניקות שונות ומעצבנות שצריך לזכור או שיש בסיס פשוט והרבה אפשרויות. זה קצת כמו השאלה לגבי פאת'פיינדר 2 - האם הם יצליחו לבנות שיטה שמציעה עושר אפשרויות תוך כדי שמירה על חוקי בסיס פשוטים.
 
האמת, הייתי בטוח שההכרזה הזו כבר לא תגיע אחרי שלא הכריזו על המהדורה בתחילת ה-30 שנה. מקווה שהאיחור הזה אומר שהיה להם מספיק זמן לעבור על הספר פעם נוספת ולחסוך מאיתנו את הבלאגן שקיים בספרים שלהם בד"כ.
רוב השינויים נשמעים חיוביים, אבל מעניין מה זה אומר מבחינת מרוצללים: אנרכיה, שבינתיים אני מבין שהתמיכה בו תימשך. אם אפשר לקרוא לספר אחד ב-3 שנים מאז שיצא תמיכה. בכל מקרה, אני לא חושב שהפשטת חוקים הייתה הכיוון במהדורה החמישית מכיוון שהיא דווקא חזרה לאחור וניסתה לשלב בין השלישית לרביעית (ושילוב חוקים כזה לא ייתן לך פישוט).

בכל מקרה, אני מניח שנשמע על זה יותר בשבועות הקרובים (מתוכנן משהו כל שבוע*) ועם צאת ערכת ההתחלה בחודש הבא.

קוד:
May 1: Initial Announcement
May 8: Product Overview
May 15: Developer Overview
May 22: Setting Overview/Fiction Announcement
May 29: Developer Q&A
June 5: Rigger Dossier
June 12: Shadowrun at Origins preview
 
אתה כל הזמן מזכיר את מרוצללים: אנרכיה, וזה כל פעם מזכיר לי מחדש שמתישהו אני חייב לנסות את השיטה...
בקשר למהדורה החמישית, נכון שמבחינת אופי היא קצת חזרה אחורה, אבל אני חושב שמבחינת הנקודה שנרוביאן דיבר עליה - סטנדריזציה של מכאניקות ואפשרויות לדמויות לפעול ביחד - היא כן פישטה את המשחק. ביננו, גם בניית הדמות בחמש עם התעדופים היא פשוטה יותר מאשר עם נקודות הבנייה של 4...

אני תוהה כמה שחקני מרוצללים פעילים עוד יש, וכמה מתוכם באמת ממתינים בשקיקה למהדורה חדשה. אני מכיר כמה אנשים שמשתייכים לקטגוריה הראשונה, אבל לא בטוח כמה יש בשנייה.
 
ערכת ההתחלה יצאה לאור וכבר התפרסמו סקירות, הנה אחת מפורטת במיוחד - http://www.enworld.org/forum/content.php?6292-Shadowrun-Sixth-World-Beginner-Box-Review
לפי התיאור, בהחלט פישוט משמעותי למכאניקה של המשחק - כשרוב הייחודי במשחק מגיע מהמכניקה של ה edge, סוג של נקודות פעולה שמשתמשים בהם להבנתי לביצוע פעלולים בדומה לעידן הדרקון / פנטזי אייג׳ ופעולות מיוחדות, כשהן מגיעות בתדירות גבוהה מהמעשים של הדמויות. זה קצת מזכיר לי את הפעלולים של הנשגבים...
אז לא יודע כמה היא טובה או לא אבל לפי הסקירה נראה שהיא בהחלט שונה.
 
חזרה
Top