• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 חדשות הכרוז עדכונים לפלייטסט של פאת'פיינדר 2

פאיזו פרסמו עדכון לחוקים של פתא'פיינדר 2 בטא, http://paizo.com/pathfinderplaytest. הגרסה החדשה מכילה עדכונים ושינויים לכל מיני דברים, ובדגש על הסרת מיומנויות ה Signature וכל מה שהיה קשור לזה, חוקי המוות, ועוד עדכונים. אם מישהו מתנדב לעבור על המסמך ולפרט יותר על העדכונים, מעולה :)

בנוסף, בלוג מעניין על נקודות הרזוננס. שגם מסביר מדוע הם יצרו את המכאניקה - להתגבר על בעיית החפצים המתכלים בדרגות גבוהות של הדמויות (ודרגות נמוכות של החפצים) - וגם מתאר שהיישום שלו הוא קלאסי לפלייטסט ושהמכאניקה עצמה הולכת להשתנות: http://paizo.com/community/blog/v5748dyo6sg8k?Positives-and-Negatives
 
זה ממש ישן... וגם הבלוג על הרזוננס.
אם כי לא שמתי לב לזה שהורידו את מיומנויות המקצוע, יכול להיות שקראתי רק את העדכון הקודם.
בגדול, השינוי החשוב באמת הוא חוקי הגסיסה.
במקום להסתבך עם זה אחרי שאתה מתייצב, אתה מואט (ערך הגסיסה שהיה לך לפני שחזרת להכרה) למשך סיבוב אחד ומאבד את ערך הגסיסה.
 
ועכשיו יצא עדכון 1.3 שבעיקר מעדכן ומוסיף את הכשרונות ל Multi-classing לכל המקצועות.
וגם: " a revision to the Proficiency, DCs, death, dying, the Medicine skill, and revisions to a number of classes."
ההורדה מהקישור הרגיל.
 
מגניב! קורא עכשיו ומעדכן כאן
עריכה: טוב, הרבה הרבה מלל ותכלס מעט עדכונים קריטים באמת.
1. שינו את המתאם של חוסר שליטה לדרגה-4 במקום דרגה-2.
2. הנמיכו את הד"קים למיומנויות
3. נוסף שימוש נוסף למיומנות הריפוי שמאפשר לך לרפא את החברים שלך. לוקח 10 דקות וניתן לחזרה שוב ושוב כל עוד לא נכשלת קריטית.
4. קיצרו את הזמן של זיהוי ותיקון חפצים. לא קריטי
5. שינו קצת כשרונות ומאפיינים לחלק מהמקצועות, כדי שיהיה מעניין ומאוזן יותר.
6. שינו שוב את חוקי הגסיסה. עיקרי השינויים הם:
א. אתה לא מואט כשאתה מתייצב.
ב. אתה כן מקבל מצב "פצוע 1" כשאתה מתייצב, ובכל פעם שאתה מתייצב הערך שלו עולה ב1. כאשר אתה מגיע למצב גוסס אתה מוסיף לו את ערך מצב הפצוע שלך. (פצוע 2 שמקבל גוסס 2 הופך בסה"כ לפצוע 4 ומת במקום) ניתן להסיר את מצב הפצוע ע"י השימוש החדש במיומנות הריפוי, מנוחה של 10 דקות על נק"פ מלא, או ניצול נקודת גיבור כאשר ערך הגסיסה שלך עולה כדי להסיר את מצב הגוסס ומצב הפצוע. בנוסף התאימו את פעולת העזרה הראשונה.
7. שינוי כל מיני דברים חשובים אחרים, כמו למשל שמגינים לא יכולים לקבל 2 פגמים (dents) בבת אחת, ושהשיקויים של האלכימאי לא עולים יותר רזוננס לחברים שלו כשהם צורכים אותם. הצדק נעשה.
זה הכל בגדול.

עוד משהו: הארכיטיפים לריבוי מקצועות מופיעים בקובץ אחר, והם אחלה. שינו אותם טיפה, לא משהו קריטי.
 
ועכשיו יצא עדכון 1.4 - הוא לא מוסיף הרבה, השינוי העיקרי בו הוא הגזעים, ויש בו עוד כמה שינויים פחות משמעותיים.
1. מהיום אין כשרונות מורשת לגזע, שניתנים לבחירה בדרגה 1. הם נמחקו, ועכשיו לכל גזע יש מספר מורשות שהוא יכול לבחור אחת מהןבדרגה 1, בנוסף לכישרון גזע כרגיל.
2. נוספו כשרונות גזע לדרגה 9 ו13. (הכשרונות של דרגה 9 ייוחדיים לכל גזע וקיימים שניים מהם. הכשרון לדרגה 13 זהה לכל הגזעים - אתה נעשה מומחה בנשקים של הגזע שלך.)
 
להפך! הדגישו את זה יותר פה!
במקום שיהיו כשרונות מורשת שאתה יכול לבחור מהם אתה חייב לקבל מורשת וגם אתה בוחר כשרון גזע. פעם לא היית חייב לבחור מורשת - הייתה מורשת ברירת מחדל והיית יכול לשנות מאפיינים אם היית רוצה איזה תת גזע.
והוסיפו עוד כשרונות גזע לדרגות גבוהות, כשכשרונות כלליים לא עברו עדיין את דרגה 1 נראה לי. הרעיון הזה מתחזק פה יפה מאוד.
 
אולדמן, אין מה לעשות, אתה מזדקן. :D אני יודע על כל העדכונים של פאת'פיינדר 2 לפניך ומפרסם כאן.
אז עכשיו העדכון החמישי, כאשר בחודש הקרוב יופיעו העדכונים השישי והשביעי ובכך ככל הנראה יסתיים הפלייטסט, לפי התכנון המקורי.
ומה יש לנו בעדכון היום?
1. פאיזו החליטה לחזק את הלחשים. למטילי הלחשים בימינו יש פחות לחשים ליום, והלחשים יוצאים חלשים יותר. מן הסתם העדכון הזה ישבור את המשחק איכשהו, ולא יאזן אותו כמו שהם חושבים, אבל כרגע הם רק הגדילו את כמויות הנזק שהלחשים גורמים. שאר הלחשים יחוזקו לאחר מכן.
2. הד"ק של יכולת הטיפול בפצעים משתנה לפי דרגת המטרה כדי ששחקנים ברמה נמוכה לא יוכלו לרפא שחקנים ברמה גבוהה. טרחנות לשמה, בהתחשב בזה שבדרך כלל כל חברי הקבוצה נמצאים באותה הדרגה בדיוק.
3. שינוי נוסף של חוקי הגסיסה - מעכשיו לא מגלגלים הצלת קשיחות אלא בדיקה ללא מתאמים בד"ק 10+ערך הגסיסה שלך. יותר פשוט, ועדיים הייתי ממליץ להשאיר את זה בד"ק 10 ודי. בגלל השינוי הזה שינו כמה חוקים משניים, ואת היכולת של הענקת עזרה ראשונה. עם כל ההתעללות שהכילות הזו עברה אני כבר לא בטוח מה היא עושה.
4. בנוסף, ההרפתקה doomsday dawn עברה מספר שינויים - הם הבינו שברמות הגבוהות יש 2 היתקלויות קשות מדי, והחלישו אותן.

נ.ב. אני עובד (בקצב צב) על ביקורת לפלייטסט של פאת'פיינדר 2, ומתכנן לפרסם אותה אחרי העדכון הסופי.
 
טוב לשמוע לגבי הביקורת :)
בנוגע ליתר השינויים, זה לא נשמע כמו משהו משמעותי במיוחד. במיוחד ההתעסקות שלהם עם חוקי הגסיסה, באמת לא מבין מה ההתמקדות בזה. בכלל השינויים נשמעים יחסית מינוריים. חוץ מהרזוננס הם שינו משהו מהותי באמת עד כה?
 
מסכים איתך שהשינויים לא מהותיים, אני באמת כותב כאן רק את המהותיים ביותר, וזה מה שיש להם להציע.
חוקי הגסיסה (והריפוי) כבר נהיו מעצבנים ברמות אחרות, לא מבין מה עוד הם רוצים מאיתנו.
והדבר הכי מעצבן - הם לא שינו כלום ברזוננס. הם שפוט אמרו לפני איזה חודש "תודה על המשוב, אנחנו עדיין חושבים על זה וכשנקבל החלטה נגיד לכם." (חוץ מזה שרזוננס הוא העתקה מושלמת ממו"ד 4, שביטלו באחת הארטות את גזירת "השימושים היומיים לחפצי קסם" שסתם עשו לשחקנים ולמנחה כאב ראש, ובמקומה הכניסו את נדירות החפצים. הרזוננס מעיק אפילו יותר ממה שהוא היה במהדורה 4)

ואני אחזור על משפט שתשמעו ממני הרבה בביקורת - זה נראה שפאיזו מעוררים שינוי לשם השינוי בלבד. למשל כשהם משנים את הגזעים מrace לancestry וכו'. הרבה מהשינויים שלהם לא מהותיים ולא מעניינים אף אחד, וזה נראה שהם מנסים להראות כאילו הם יוצרים פה דבר חדש לגמרי, כשלמעשה הם מחקים דברים קיימים, לפעמים בצורה מוצלחת יותר, לפעמים פחות.
 
אביעד אמר/ה:
2. הד"ק של יכולת הטיפול בפצעים משתנה לפי דרגת המטרה כדי ששחקנים ברמה נמוכה לא יוכלו לרפא שחקנים ברמה גבוהה. טרחנות לשמה, בהתחשב בזה שבדרך כלל כל חברי הקבוצה נמצאים באותה הדרגה בדיוק.
איזה חוק מטופש. הדמויות צריכות להמשיך ולהשקיע עוד ועוד כדי להישאר רלוונטיות גם כלפי מי שמשתף איתן פעולה. זה היה מטומטם עם מקצוע ה-Truenamer של מהדורה 3.5 וזה מטומטם גם עכשיו.

אני במקומם הייתי עושה אחד משני דברים-
א. שמירה על תוספים נמוכים לכל אורך המשחק, כמו במו"ד 5, ואז גם למרפא בדרגה גבוהה יש סיכוי להכשל (פשוט נמוך יותר).
ב. היצמדות לד"ק נמוך כמו 10 או 15 וזהו, אבל כמות הנק"פ שווה לכפליים רמת המיומנות או משהו כזה, כך שהדמות תמיד תהי רלוונטית, אבל תרצה להמשיך להשקיע במיומנות כדי להיות רלוונטית יותר.
 
מודה שלא טרחתי לקרוא את הtruenamer. בכל אופן, התוסף עולה לפי דרגה, כשההשקעה האמיתית היחידה במיומנות היא האפשרות להעלות אותה 3 רמות, מה שנותן לך תוסף של 3+ בסה"כ. אז הענין הוא לא ההשקעה במיומנות, אלא דרגה נטו. וההיצמדות לד"ק נמוך זה אכן הפתרון האידיאלי גם לדעתי, זה מה שפאיזו עשו לפני החוק המוזר הזה.
 
אז, עדכון 6.
ומה יש לנו בו?
1. שינויי מקצועות
אלכימאי - עכשיו אפשר לשחק אלכימאי וגם להבין מה אתה עושה. והוא לא דורש מעקב רזוננס מעצבן (ברמות הגבוהות היה צורך במעקב אחרי 2 מאגרי רזוננס - אחד רגיל ואחד שאי אפשר להשתמש בו מלבד ביצירת חפצים אלכימיים). כל המקצוע שונה, ונוספו חפצים חדשים, והתמחויות לאלכימאים.
ברברי - משך הזעם נעשה אקראי, כמו גם שינויים מינוריים.
טרובדור - כלום מעניין
כהן - לרגע הזה חיכיתי! סוף סוף הורידו לו את תיעול האנרגיה לכמות נורמלית שמתאזנת עם השחקנים האחרים! עד אז היתה לו כמות מפלצתית של לחשי ריפוי בדרג הגבוה ביותר האפשרי (פלדין עם מולטיקלאס לכהן יכול להגיע לכמות יותר מפלצתית ממה שהיה, וגם כהן עם מולטיקלאס לפלדין. אבל זה לפעם אחרת)
דרואיד - מליארד שינויים שעושים סיוט לקרוא. אחכה לספר החדש. ממה שהבנתי הוא התחזק.
לוחם - כלום מעניין
נזיר - הקי שופר, זה הכל. יש יותר דרכים להשתמש בו, והדרכים הישנות חוזקו.
פלדין - עכשיו פלדין יכול להיות מכל נטייה טובה (ס"ט - מגונן. נ"ט - גואל/מחזיר בתשובה. ת"ט - משחרר/מושיע). לכל אחד מהפלדינים לעיל יכולות (וכמובן קודי התנהגות) שונים מעט מלחבריהם, וכך נוצרת מפלצת טקסט.
סייר - כמו הפלדין. 3 סוגים שונים של ציידים יוצרים מפלצת טקסט, אם כי פחות מרשימה. עכשיו אפשר לבנות סיירים שלא מבוססים על מליארד התקפות בסיבוב והם יהיו יעילים.
נוכל - כלום מעניין.
מכשף - איזו הפתעה, שושלת דם שטנית! לא מעניין.
אשף - כלום מעניין. הם פשוט הזיזו דברים כדי לעשות שואו.
(אני מקווה שיוציאו ספר נורמלי אחר כך, כי את הספר הישן כבר אי אפשר לקרוא מרוב שינויים.)

וזהו להיום.
 
פאיזו סיימו אתמול את הפלייטסט, אבל לא הוציאו עדכון שביעי.
https://paizo.com/community/blog/v5748dyo6sgdo?Thanks
עכשיו הם עובדים מאחורי הקלעים כדי לשפר עוד יותר את פאת'פיינדר 2.
אני אישית מקווה שהם יורידו את הרזוננס המעצבן או ישפרו אותו לפחות.
מה אתם הייתם מצפים לראות בפאת'פיינדר 2?

וזהו כרגע. מצפה להשלים את הסקירה על ספר החוקים בחודש הקרוב.
 
לא יצא לי לעקוב אחרי כל העדכונים האחרונים אבל בגדול מה שלי היה חסר זה התחושה של פאת׳פיינדר 1. זה הרגיש לעתים כמו שינויים גדולים למדי מה spirit של השיטה.
מאידך המסגרת הכללית נראית מעולה. פשוט אני מפחד שאם זה יהיה שונה מדי אז זה תהיה תופעה דומה כמו עם מו״ד 4... שהקהל התפצל...

נ.ב. וכמובן מסכים לגבי הרזוננס
 
חזרה
Top