The oldman אמר/ה:
מתוך סקרנות לדעתך הוא יותר "נגיש" מפאת'פיינדר?
לא.
יצרו פישוט בכל מיני מקומות כמו רשימת לחשים קצרה בהרבה, פישוט של חוקי הקרב ובמיוחד תמרונים קרביים וכן הלאה, ויש רק 7 מקצועות - אבל בשורה התחתונה כשאתה בא להסביר את השיטה לשחקן חדש, הבסיס הוא אותו בסיס כמו פאת'פיינדר.
מי שמכיר את מו"ד 3, 3.5 או פאת'פיינדר צריך ללמוד Virtually nothing חוץ מלהכיר את המקצועות ואת השינויים בפרק הקרב.
מי שמכיר את מו"ד 4-5 יהיה לו יחסית קל ללמוד.
לכל השאר - זה בדיוק כמו ללמוד את פאת'פיינדר. היא טיפה יותר מסובכת ממו"ד 5 (אבל הרבה יותר פשוטה ממרוצללים או סטוריטלר).
Nextorl אמר/ה:
תוכל לתת דוגמה לכלים מכאניים מוצלחים מ4 ו5 שמשתמשים בהם בסטארפיינדר?
רעיון ממו"ד 5 זה לחשים שמוטלים ביותר מדרג אחד.
אין סדרות של לחשים. לדוגמה אין "ריפוי פצעים" על כל דרגי הלחש. יש רק לחש ריפוי אחד (טוב, טכנית יש שניים - לרפא הרבה למישהו אחד או לרפא קצת כהשפעה אזורית).
לכל לחש רב-דרגי יש דרג מינימלי כדי ללמוד אותו (לרוב 1 או 4) וכשהדמות מקבלת גישה לדרג לחש חדש, הלחש מתקדם תמיד לדרג הבא. הוא תמיד תופס מקום של לחש ידוע מהדרג הגבוה ביותר המוכר לדמות, תמיד מוטל באמצעות דרג הלחש הגבוה ביותר שהיא מסוגלת להטיל, וההשפעה שלו היא תמיד החזקה ביותר בהתאם לדרג שממנו הוא מוטל.
בנוסף, יש הרבה פחות השפעות שמתחזקות לפי דרגת המטיל של הדמות - כמות נזק או עוצמת ריפוי של לחשים נקבעת לפי הדרג שבו הם מוטלים ולא לפי דרגת המטיל.
רעיון ממו"ד 4 - תכנון התקדמות דמות דרך ציוד.
במו"ד 4 הייתה תמיד ההנחה שדמויות שמתקדמות בדרגות גם ישיגו בהדרגה חפצי קסם. המתמטיקה של השיטה (למשל - תוסף לגלגולי ההתקפה של מפלצות או דרוג השריון שלהן) נקבעו מתוך הנחה שלדמות יש גישה לחפצי קסם שקרובים לדרגה שלה.
רוב כלי הנשק והשריונות הקסומים הגיעו בכמה דרגות שונות. למשל "שריון הגמדים" היה חפץ קסום שיש לו וריאציות בדרגה 2, 7, 12, 17, 22, 27 - ככה שדמות מכל דרגה יכולה להשיג שריון גמדים אפקטיבי לדרגה שלה.
בסטארפיינדר - תוסף הדרג"ש של דמות וכמות הנזק שהיא גורמת בהתקפה תלויים בציוד שיש לה. כמו במו"ד 4, לציוד יש דרגות. לרוב כלי הנשק והשריונות יש גרסה בדרגה 1-7 שמתוארת כ"דגם זול", ויש דגמים יקרים יותר למי שיכול להרשות לעצמו את המחיר. לדגמים היקרים יש דרגת דמות ממולצת משלהם. בדרך כלל דמות תסתובב עם ציוד בדרגה של פלוס מינוס 2 סביב דרגת המקצוע שלה.
למשל: רובה לייזר הוא הנשק הבסיסי (כמו בלאסטר ממלחמת הכוכבים). תחת הקטגוריה של "רובה לייזר" בטבלת הציוד תמצאו 9 דרגים שונים, בדרגות 1-20. יש דגם זול של רובה לייזר בדרגה 1 (הוא גורם רק 1ק8 נזק אש). למי שמוכן לשלם את הכסף, קיימים דגמים של רובי לייזר גם בדרגות 6 (2ק6 נזק), 9 (3ק6 נזק), 13 (5ק6 נזק), 17 (8ק6 נזק) ו-20 (11ק6 נזק). בנוסף קיימים שלושה דגמים של רובי לייזר אוטומטי (דרגות 11, 15, 19).
עכשיו, מבחינת תכנון שיטה, ייתכן שהיה קל יותר פשוט לקבוע שלכל הדמויות יש תוסף נזק בכל כלי נשק בהתאם לדרגת המקצוע שלה (למשל שהחייל מקבל +1ק8 לנזק מכלי נשק בכל שלוש דרגות, והשאר מקבלים +1ק6). אבל בגלל שמדובר בעולם מערכה עתידני עם טכנולוגיה מתקדמת, יש הגיון בהצגת כלי הנשק במגוון דגמים במידות שונות של הרסניות, למי שיכול לשלם על כך. בנוסף, רובה לייזר בדרגה גבוהה סתם משפר את הנזק שנגרם, אבל יש קטגוריות של כלי נשק שגם מוסיפות אפקט מעניין כשהדגם שלהן איכותי מספיק (למשל - מאט את היריב, יכול לטעון אנרגיה כפעולת תנועה ולפרוק אותה בהתקפה הבאה, מפחית דרג"ש בפגיעה וכן הלאה).