• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז Dusk City Outlaws משחק תפקידים חדש של רודני תומפסון

את רודני הכרתי לראשונה ממשחק התפקידים מלחמת הכוכבים בגרסת ה SAGA (http://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/503-star-wars-saga-edition) שם הוא כתב תוכן למשחק וגם המשיך לתמוך בו כשהמשחק די איבד פוקוס במכשפי החוף.
אחרי זה הוא כמובן עסק גם במבוכים ודרקונים 5, וגם הוא אחד מהיוצרים של משחק הלוח הנהדר http://www.pundak.co.il/reviews/boardgames/453-lords-of-waterdeep.
עכשיו הוא הכריז על משחק תפקידים שלו, שבו השחקנים הם פושעים בכנופיות שונות, בעיר פשע בז'אנר הפנטזיה - חטיפות, שדידות ועוד. המשחק הוא בהשראת סרטים וסדרות כגון Leverage, Ocean 11 ועוד, כשהדמויות צריכות לבצע את הפשע המושלם בכל הרפתקה מחדש :pirate:
המשחק עצמו מגיע בערכה, שכוללת ספר עם 10 הרפתקאות, ספר מערכה, כספר החוקים לשחקן הוא בן 24 עמודים בלבד אם כי בצורה מוזרה עמוד הקיקסטרטר שלהם לא ממש מציג על איזו מכאניקה המשחק מתבסס... למתעניינים, הנה הקיקסטרטר -
https://www.kickstarter.com/projects/481478805/dusk-city-outlaws
 
האמת אני תמכתי בקיקסטארטר (גרסאת הPDF עם 4 ההרפתקאות של היום הראשון - שימו לב שבינתיים אין משלוחים לארץ - אולי ישתנה אם יבקשו) וקיבלתי את ההתחלה המהירה, אבל מאחר ותקופת המבחנים מתקרבת לא ממש יצא לי לקרוא את זה ואני לא בטוח שיצא בזמן הקרוב (אם בכל זאת יש למישהו שאלה שהוא רוצה שאני אבדוק בהתחלה מהירה אני אשתדל לענות עליה).
בכל הקשור למכניקה אני יכול להפנות לכמה מאמרים באתר המשחק (אלו שעזרו לי להגיע להחלטה) אליהם אפשר להגיע מקהילת הG+ של המשחק: על הקוביות, על יצירת דמות ועוד (פשוט תדפדפו בין המאמרים באתר).
לעצלנים ביננו אני אצרף את מה שכתוב על גילגולי הקוביות:
קוד:
First, I wanted to go with a percentile system. However, instead of modifying your chance of success based on the situation, the system would assume that your base chance of success for any task never changes (with a few caveats about impossible or automatic attempts). Instead, to represent things that increase the challenge or tilt things in your favor, the player adds narrative dice to the roll. These dice would come in two varieties, one positive, and one negative, and with only a single type of symbol on each type of die.

This results in a system where, on any given die roll, you can have:
Success
Success, but something goes wrong in the process
Succcess, and you get an unexpected additional benefit
Failure
Failure, but there is some upside to the attempt
Catastrophic failure with unintended consequences
 
הוא הזכיר משהו על אחוזים..
ועל זה שבעצם הדפ"ד מורכב משיוך הכנופיה שלך וההתמחות שלך- ומשהו על זה שהדפ"ד בנוי ככה שלא תצטרך לפתוח את הספר במהלך המשחק.
(בלי קסמים?)
אבל התהיה שלי- מה המשחק הזה יעשה שלמשל אי אפשר לעשות עם מו"ד?
 
קוביות אחוזים, קוביות יתרון (4 סימונים ב-ק8) וקוביות חסרון (6 סימונים ב-ק10)
יש קסמים, אבל במידה די מוגבלת והם נחשבים לא חוקיים בעולם המשחק (מצד שני גם ככה משחקים פושעים). לחלק מהקרטלים יש סוג קסם אחד שהם מתמחים בו.
dragonian אמר/ה:
[post]661342[/post] אבל התהיה שלי- מה המשחק הזה יעשה שלמשל אי אפשר לעשות עם מו"ד?
אני חושב שהשאלה הזו לא נכונה, בתכלס אם תתאמץ מספיק אתה יכול לעשות כל דבר בכל שיטה (לדוגמא התאימו את מו"ד למלחמת הכוכבים). מו"ד נכתבה כך שתתן לך דגש על חווית משחק מאוד מסוימת: "זחילת מבוכים" ולכן מתמקדת בלחימה (וכן זה התפתח עם הזמן אבל זה נשאר הבסיס). המשחק הזה מיועד לתת לך חווית משחק שונה והיא של פשיעה עירונית. לכן החוקים כנראה ישקפו את חווית המשחק.
אם לנסח את זה בצורה שונה אם אני רוצה לצחוק אני אצפה בקומדיה, למרות שגם בדרמה יכולים להיות רגעים מצחיקים.
 
שיטת הקוביות מזכירה את זו של מלחמת הכוכבים בגרסת FFG רק פשוטה / אלגנטית יותר. מעניין

דרגוניאן, לפי התיאור זה פשוט נשמע שכל הדברים הרלוונטיים קיים בדף דמות ובספר החוקים יש רק חוקים. לצורך העניין כמו וורהאמר פנטזי, ששם כל המידע נמצא על קלפים. מניסיוני זה מגניב בתיאוריה אבל מגבעל פרקטית אם למשל רוצים לקרוא את הכל מרוכז או שני שחקנים רוצים אותו דבר.

ג'וני, אשמח אם תרחיב את הרשמים שלך מהמשחק. מהקישורים שקראתי זה נשמע משחק פחות נרטיבי ויותר מכאני.
 
The oldman אמר/ה:
[post]661373[/post] ג'וני, אשמח אם תרחיב את הרשמים שלך מהמשחק. מהקישורים שקראתי זה נשמע משחק פחות נרטיבי ויותר מכאני.
מצטער שלקח לי קצת זמן לענות. מהסיבות שהזכרתי למעלה אני עדיין לא סיימתי לקרוא את ההתחלה, אבל אני מקבל את הרושם שהמשחק הוא יותר נרטיבי ממה שציפתי. שים לב שהחוקים של ההתחלה מהירה הם לחד"פ ולא לקמפיין (שיגיעו בהמשך או רק בספר המלא) ובנוסף מצוין שאין צורך בזמן תכנון של השה"מ במידה והוא מעביר את אחת מהמשימות המוכנות (מספיקים חמש דקות לקרוא את התקציר של המשימה בזמן שהשחקנים מחליטים על הדמויות).

בקצרה יש במשחק 4 משאבים חשובים:
  • היט (חום, אבל היט נשמע לי יותר טוב)- משאב של השופט (שה"מ) בו הוא משתמש כדי להוסיף סיבוכים. הוא מקבל את זה ביחס לזמן שעובר (1 לדמות על כל יחידת זמן) ולמידת תשומת הלב שהדמויות מושכות (ביצוע פשעים שקל לגלות, כישלונות בשיחוד, רצח וכו').
    זמן - בד"כ כלל המשימות שהשחקנים מקבלים מוגבלים בזמן שבא לידי ביטוי גם במהלך המשחק.
    השפעה- משאב של השחקנים שבו הם מנצלים את יכולות הקרטל שלהם או דברים דומים (אספקה, מידע, קשרים וכו'). הם מקבלים נקודה בתחילת המשימה ויכולים להרוויח נוספות על ידי לקיחת סיכונים או הצלחות (לפי ראות השופט - אבל עדיין לא קראתי את הספר שלו).
    מזל - מזל הוא משאב של השחקנים בו הם יכולים להשתמש כדי לגרום לדברים לפעול לטובתם ובנוסף משמש גם כמד החיים שלהם. בתחילת המשימה הם מתחילים עם 100 מזל ויכולים להחזיר אותו אם הם יחליטו שהם במנוחה כלשהי במשך יחידת זמן אחת (יום או לילה וכל שחקן יכול להשפיע על הדמות שלו בלבד).
סוגי הסצנות במשחק:
  • סצנת תכנון: השחקנים מקבלים 15 דקות (שעון אמיתי) כדי לתכנן את מהלכיהם. רבע שעה זו מסמלת יחידת זמן אחת של לילה או יום.
    כיתות רגליים - legwork: סצנות בהם כל אחד מהשחקנים מוביל סצנה אחת ביחידת זמן בה הוא: "מצהיר: אני רוצה להשיג את הדבר היחיד הזה מהסצנה (פיסת מידע אחת, נכס או משאב, שיתוף פעולה של אדם יחיד וכו') ומתאר את המקום בו הוא הולך להשיג את זה. ואז הוא מסביר כיצד הוא משיג זאת ואם צריך גם עם מי הוא יוצר אינטראקציה עבור זה." שחקנים אחרים יכולים להשתתף באותה סצינה והשופט יכול להעמיד בדרכם מכשולים נוספים באמצעות בזבוז היט. מהלך הסצינה: השחקן המוביל מתאר את הסצינה. השופט מתאר את המכשולים בסצינה (ומוסיף נוספים במידה והוא מעוניין בכך). השחקנים מחליטים מי מצטרף לסצינה ואז מתארים איך הם מתגברים על המכשולים שהשופט הציב בפניהם. במידה והשחקנים התגברו על כל המכשולים השחקן המוביל יכול לנסות להשיג את מטרת הסצינה (זריקת קוביות במידה וצריך). השופט מתאר את תוצאות הסצינה. בסצנות מסוג זה מתבצעות בין 0 ל-2 זריקות קובייה...
    דרמה - לעיתים סצנות תכנון וכיתות רגליים הופכות לסצנות דרמה בהן עוקבים מהלך אחר מהלך אחר המתרחש (פורץ קרב או למשל כשהשוטרים פורצים לפגישת התכנון של הצוות). בסצנות מסוג זה הNPC פועלים קודם ורק לאחר מכן השחקנים פועלים לפי הסדר שהם מחליטים ביניהם.
    הסצינה הסופית: מתנהלת כמו סצינת דרמה פרט לכך שהNPC מקבלים תור רק לאחר שהם מודעים לדמויות והשופט מקבל את ההיט באופן מידי.
לאחר שסיימתי לדבר על המשאבים ועל סוגי הסצנות במשחק אני אתאר איך אני מבין שמשחק פחות או יותר אמור להתנהל.
המשחק מתחיל כאשר השופט נותן לשחקנים תיאור מופשט של המשימה וכחלק ממנה הם מקבלים סצינת תכנון חינם. לאחר מכן מתחיל מעגל סצינות התכנון וכיתות הרגליים. השחקנים בוחרים אם הם רוצים סצינת תכנון נוספת או לכתת את רגליהם כדי להשיג את המידע והמשאבים לצורך ביצוע המשימה. בדוגמא הניתנת יש משימה שמועד ביצוע שלה הוא יומיים וסדר הסצינות הוא:
  • יום ראשון: כיתות רגליים.
    לילה ראשון: סצינת תכנון.
    יום שני: כיתות רגליים נוסף כאשר אחת הדמויות מחליטה לנוח (מהמרת במסלול המירוצים) כדי להעלות את המזל שלה בחזרה למאה.
    לילה שני: הסצינה הסופית.
בכנות, קשה לי לומר מה אני חושב על המשחק בלי לשחק בו (ובלי קריאה של כל החוקים), אבל אני חושב שסיפקתי מספיק מידע כדי שאפשר יהיה להחליט.
אישית, המכניקה (לא מצאתי לנכון לחזור על הקוביות כי הן כבר מוזכרות בהודעה למעלה) מעניינת אותי למרות שאני לא 100% בטוח שהיא תעמוד במבחן המציאות (נראה שיש סיכויים גבוהים להצלחה, אולי אפילו גבוהים מדי, אבל זה לא משהו שאי אפשר לתקן בעזרת כמה דברים פשוטים ובכלל לא בטוח שלא ישתנו עד הגרסה הסופית). כמו שכתבתי בהתחלה הוא יותר נרטיבי ממה שציפתי, אך אינני מתחרט על כך שאני תומך בקיקסטארטר.

אם יש שאלות נוספות או בקשה להבהרה של אחד הדברים שכתבתי למעלה...

נ.ב. מצטער על שגיאות הכתיב והסדר, אני אחרי לילה לבן ואם אני לא אשלח את זה עכשיו כנראה שאני לא אשלח בקרוב. אני מקווה שיצא לי לערוך את זה.
 
חזרה
Top