דבר ראשון זאת שיטה חינמית. שזה תמיד נחמד.
הנה:
http://www.roleplayingismagic.com/
דבר שני אתמקד במהדורה הרביעית. (השלישית היתה חיקוי נוראי ולא מוצלח למו'ד)
ככה. בגדול, השיטה פשוטה למדי.
אתה זורק 2ק6 (לפעמים 3ק6) ובונוסים ומינוסים רלבנטים. זאת המכאניקה בגדול.
עכשיו בפרטים- יש שלוש תכונות- גוף, לב ושכל.
הגוף והלב ביחד יוצרים את נקודות "הקשיחות' (המקביל להיט פוינטס) והלב והשכל מרכיבים ביחד את הכוח רצון. (היט פוינטס נפשי)
כשהקשיחות או הכוח רצון מגיעים לאפס, הדמות לא מתה(אלא אם אתם מכוונים לסגנון יותר אפל של משחק-שזה גם אפשרי) אלא "מוסרת מהסצינה'.
כלומר מעולפת, בוכה בהיסטריה ואולי נמלטת.
חוץ מהתכונות יש רשימה ארוכה של edge שזה בערך... כל דבר.
תכונה מוגברת, יכולות, כשרונות, חית מחמד. יש edge שרק דמויות מגזע מסוים יכולות לקחת. (למשל שמיעה סונארית לפוני עטלף). את הedge קונים בנק'נ. את המשחק מתחילים עם כמות נק'נ בהתאם לסגנון המערכה- אם זאת מערכה על סייחים שבתחילת דרכם, הנק'נ יהיה קטן. אבל אם מדובר בהרפתקה של הצלת עולמות תתחילו עם יותר.
איך זה מתבטא מכאנית? למשל יש דמות זמרת.
אז כדי לבדוק איך הלך הופעת שיר שלה אני אטיל 2ק6+תכונת הלב+יכולת השיר כנגד דירוג קושי.
בנוסף, המשחק מאוד מעודד שיתופיות- יש מכניקת "הרמוניה'- אם אתה עוזר לחבר, אז משתמשים בבונוס הטוב מבין שניכם, ומוסיפים עוד נקודה על כל חבר שעוזר.
השיטה סיפורית בעיקר, ובמקום להתעסק בטבלאות עם חפצים, אתה פשוט מטיל 3ק6 כשאתה משתמש בציוד שעוזר משמעותית במשימה שאתה מנסה לעשות. (למשל, לטפס על צוק בעזרת חבל)
צבירת הנק'נ מענינת. כל 'הרפתקה' היא פרק. ובסוף הפרק, שחקנים כותבים בדומה לדמויות בסדרה- מכתב או יומן עם לקחים מהפרק היום. על כל לקח, השחקנים מקבלים נקודה. ואת הנקודה כל אחד בקבוצה מקבל והקבוצה מתקדמת כקבוצה. כמובן שיש הגבלות בתחום.
יש גם חוקים אלטרנטיבים בנושא בהתאם לסגנון המערכה.
מנסיוני, השיטה מאוד קלילה, כיפית. זאת לא שיטת קרבות, למרות שיצא לי לשחק קרבות מאוד כיפיים בשיטה הזאת.
יצירת הדמות מהירה-אתה רק צריך להחליט מה אתה רוצה- וכנראה שהשיטה תאפשר לך את זה.
הקסם.. הוא קצת מורכב אבל מאפשר אין ספור אפשרויות. יש קצת קסמים קאנוניים מהסדרה לדוגמא אבל הם רק כדי להדגים את העקרון.
לכל קסם יש ד'ק שאותו צריך לעבור בעזרת השכל+יכולת הקסם של הדמות. הקסם עולה בנקודות כוח רצון או קשיחות.
הד'ק נקבע לפי דרגת הקסם, שנקבעת על פי האלמנטים של הקסם. (מטרה, כמות, תחום השפעה וכו')
יש טבלא של עלויות עבור כל האלמנטים בקסם- כך שאם אתה רואה שהקסם יוצא לך יקר מדי אתה יכול להחליש אלמנטים מסוימים בקסם.