• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז Ponyfinder מגיע למבוכים ודרקונים 5

היפ היפ הוריי! משחק התפקידים שיצא במקור כעולם מערכה ל Pathfinder, הכריז כעת על גרסה חדשה למבוכים ודרקונים 5:
https://www.kickstarter.com/projects/224492525/ponyfinder-dawn-of-the-fifth-age
זה נראה די מדליק, ואם עד היום חשבתי שאני אתחיל במשחק בסגנון Mice & Mystics עם הילדים, זה בהחלט מועמד אלטרנטיבי - בינתיים הבכורה אוהבת את MLP, וזה נראה העתקה די טובה של העולם.
Ponyfinder.JPG
אז לא יודע כמה חובבי My little pony יש כאן, אבל אני ראיתי כמה פרקים עם הילדים, וזו אחלה סדרה, אפילו שהיא לכאורה לילדים. מקווה שמשחק התפקידים יעשה לזה צדק: מישהו מכיר את הגרסה של Pathfinder?
 
אני לא מכיר את הגרסה לפאת'פיינדר, אבל כן יודע שישנו משחק תפקידים קטן בשם Unknown Ponies ("פונים אלמוניים"). בשנתיים האחרונות רצו משחקים שלו בכל אייקון ודרקוניקון, ואולי גם בביגור (ובדרקוניקון הקרוב - גם).
הרעיון שלו שהפונים "אלמוניים" משום שבתחילת המשחק עדיין לא יודעים מה הכוח המיוחד של כל אחד מהם, ובהדרגה כל שחקן צריך להבין מה המקום שלו בקבוצה ולגלות למה הכוחות שלו מסוגלים.

אני רק לא בטוח אם המשחק מתאים למערכות קצרות או שהוא טוב לחד"פים בלבד.
 
פונים אלמוניים אכן נחמד, ואין לי הרבה נסיון איתו אבל הבנתי שהוא בהחלט פועל טוב למערכות. השיטה מתמקדת יותר במשחק בו משחקים סייחים שעוד לא גילו את יעודם בחיים (חסרי cutie marks). כמובן שאפשר גם לשחק דברים אחרים, אך זה הכיוון שהשיטה מציעה ומתמקדת בו.

יש לי משום מה הרגשה שמשחק של MLP בpathfinder קצת יחטוא לאווירה של MLP, אבל אני לא יודע כמה טוב המשחק עשוי
 
מעניין..
אני אישית מעדיף את roleplay is magic מהד' 4.
שיטה פשוטה ואינטואטיבית. יום אחד כשיהיה לי כוח ואלמד איך כותבים סיקור- אעשה סיקור.
ובג'יאנטיפ מישהו עשה הומברו לגזעי מלפ לדנד מהד' 5. מוצלחים לטעמי.

לגבי מה מתאים- השאלה כמובן מה אתה רוצה לעשות עם זה. כבר יצא לי לשחק במשחק אימה או שניים בעולם ש מלפ.
תמיד הייתי בטוח שפוניפיינדר זה הומברו, מעולם לא חשדתי שזה מקצועי.
זה מופנה ל"ברונים' או באמת ובתמים לילדים? )ןלא רק ברוחם..(
 
כשהייתי בג'נקון ראיתי את הגרסה של פוניפיינדר ל פאת'פיינדר - לא התלהבתי בלשון המעטה, למרות שדיברתי עם בחור שהריץ את זה לילדים.
אתה יכול לפרט על roleplay is magic?
 
דבר ראשון זאת שיטה חינמית. שזה תמיד נחמד.
הנה: http://www.roleplayingismagic.com/

דבר שני אתמקד במהדורה הרביעית. (השלישית היתה חיקוי נוראי ולא מוצלח למו'ד)

ככה. בגדול, השיטה פשוטה למדי.
אתה זורק 2ק6 (לפעמים 3ק6) ובונוסים ומינוסים רלבנטים. זאת המכאניקה בגדול.

עכשיו בפרטים- יש שלוש תכונות- גוף, לב ושכל.
הגוף והלב ביחד יוצרים את נקודות "הקשיחות' (המקביל להיט פוינטס) והלב והשכל מרכיבים ביחד את הכוח רצון. (היט פוינטס נפשי)
כשהקשיחות או הכוח רצון מגיעים לאפס, הדמות לא מתה(אלא אם אתם מכוונים לסגנון יותר אפל של משחק-שזה גם אפשרי) אלא "מוסרת מהסצינה'.
כלומר מעולפת, בוכה בהיסטריה ואולי נמלטת.

חוץ מהתכונות יש רשימה ארוכה של edge שזה בערך... כל דבר.
תכונה מוגברת, יכולות, כשרונות, חית מחמד. יש edge שרק דמויות מגזע מסוים יכולות לקחת. (למשל שמיעה סונארית לפוני עטלף). את הedge קונים בנק'נ. את המשחק מתחילים עם כמות נק'נ בהתאם לסגנון המערכה- אם זאת מערכה על סייחים שבתחילת דרכם, הנק'נ יהיה קטן. אבל אם מדובר בהרפתקה של הצלת עולמות תתחילו עם יותר.
איך זה מתבטא מכאנית? למשל יש דמות זמרת.
אז כדי לבדוק איך הלך הופעת שיר שלה אני אטיל 2ק6+תכונת הלב+יכולת השיר כנגד דירוג קושי.
בנוסף, המשחק מאוד מעודד שיתופיות- יש מכניקת "הרמוניה'- אם אתה עוזר לחבר, אז משתמשים בבונוס הטוב מבין שניכם, ומוסיפים עוד נקודה על כל חבר שעוזר.
השיטה סיפורית בעיקר, ובמקום להתעסק בטבלאות עם חפצים, אתה פשוט מטיל 3ק6 כשאתה משתמש בציוד שעוזר משמעותית במשימה שאתה מנסה לעשות. (למשל, לטפס על צוק בעזרת חבל)

צבירת הנק'נ מענינת. כל 'הרפתקה' היא פרק. ובסוף הפרק, שחקנים כותבים בדומה לדמויות בסדרה- מכתב או יומן עם לקחים מהפרק היום. על כל לקח, השחקנים מקבלים נקודה. ואת הנקודה כל אחד בקבוצה מקבל והקבוצה מתקדמת כקבוצה. כמובן שיש הגבלות בתחום.

יש גם חוקים אלטרנטיבים בנושא בהתאם לסגנון המערכה.

מנסיוני, השיטה מאוד קלילה, כיפית. זאת לא שיטת קרבות, למרות שיצא לי לשחק קרבות מאוד כיפיים בשיטה הזאת.

יצירת הדמות מהירה-אתה רק צריך להחליט מה אתה רוצה- וכנראה שהשיטה תאפשר לך את זה.

הקסם.. הוא קצת מורכב אבל מאפשר אין ספור אפשרויות. יש קצת קסמים קאנוניים מהסדרה לדוגמא אבל הם רק כדי להדגים את העקרון.
לכל קסם יש ד'ק שאותו צריך לעבור בעזרת השכל+יכולת הקסם של הדמות. הקסם עולה בנקודות כוח רצון או קשיחות.
הד'ק נקבע לפי דרגת הקסם, שנקבעת על פי האלמנטים של הקסם. (מטרה, כמות, תחום השפעה וכו')
יש טבלא של עלויות עבור כל האלמנטים בקסם- כך שאם אתה רואה שהקסם יוצא לך יקר מדי אתה יכול להחליש אלמנטים מסוימים בקסם.
 
חזרה
Top