• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המצוד - עץ הרשמה (מו"ד 5, 0/4)

"בחורים, תקשיבו טוב! בעוד יומיים אצא!", שאג יונו. הטברנה המוארת באור מלאכותי חדלה בבת אחת מההמולות והרחשים התוססים. כל העיניים פנו אליו.
"גורדאנו הטיל עלי את המשימה להשיב את החרב של גון אווי שנלקחה מסליני, וכך אעשה!", הוא חשף בפניהם, "אני ואחי נרדוף אחרי השודדים הארורים, ואחזור עם החרב, ועם הלב של הממזרים!".
הטברנה התמלאה בשאגות שמחה, קריאות לחיים וספלים משיקים.
עד שיונו הרגיע את הרוחות והמשיך, "אבל הממזרים האלה מפלצות, אחי ואני לא מספיק חזקים לבד. אני צריך עוד אנשים. אנשים מוכשרים, שאני אוכל לסמוך עליהם ולשים את החיים שלי בידיים שלהם. החל ממחר בבוקר, אתחיל לחפש את אותם אנשים, אז תתחילו להתכונן!"
הוא קם ממקומו ויוצא מהדלת בחזה מורם, מלווה בשאגות עידוד נלהבות מכל הטברנה. מחר בבוקר כל העיר כבר תדע על כל הסיפור.


ברוכים הבאים למסה (Mesa), ארץ אחת מיני רבות בעולם המערכה שלי.
העיר המוזכרת בקטע היא סליני (Selini), עיר נמל המשתרעת לאורך מפרץ בצורת סהר בדרום מזרח הארץ. לפני כשבוע, ספינה זרה התקרבה לחופי הנמל של העיר, ופתחה במתקפה ממוקדת על שעריה. מתוך הספינה התפרצו כמה שודדים, ועשו דרכם במהירות למקדש הראשי של העיר. הם חטפו מתוכה את החרב של גון אווי, ובאותה מהירות שהגיעו – נעלמו.
המורל של התושבים ירד מאוד, ושמועות התחילו להתפשט מהר. שאר ערי המדינה באזור לא הסכימו לתת סיוע כנגד השודדים, מחשש שיותקפו גם כן. המעט שיכלו להציע הוא דיווחים שוטפים על המסלול של הספינה.
גורדאנו, השליט הנוכחי של העיר, פחד מאוד לכתר שלו, ולכן הזדרז להטיל את משימת ההחזרה של החרב על יונו גיאני, גיבור צעיר שעל אף גילו הספיק להביא לעיר יותר סיפורי תהילה וניצחונות משיכלו תושביה לספור, ועל פלורו גיאני, אחיו הקטן של יונו, שעזב את העיר לכמה שנים, וחזר עם ידע באומנויות המאגיות. אף אחד לא יודע היכן שהה במהלך השנים, ומאיפה השיג את הידע שלו.
עכשיו יונו מחפש עוד אנשים שיצטרפו אליו למסע. מי יודע, אולי אלו יהיו אתם?
המשחק הולך להיות מרדף אחרי מטרה ניידת. אתם הולכים לעבור הרבה בדרך - מפגשים עם יצורים ומפלצות מוזרים, וחקירות של מקומות נידחים. הולכת להיות מעט פוליטיקה כאן.

העולם מאוד רחב ומגוון – יש בו כמה יבשות שונות, או אזורים שונים, כל אחד בהשראת אזור בעולם האמיתי, וממוקם בתור יבשת שונה. מגוון התרבויות גדול בכל אזור, וכך גם השפות.
מסה הוא אזור בהשראת הים התיכון והבלקן. ים גדול מוקף ביבשה, עם מעט מעברים צרים המחברים אותו לים הגדול שבחוץ. במרכז הים נמצא אי קטן, עליו יושבת העיר אנוטה (Anota), היהלום שבכתר – מרכז מסחר בין יבשתי ועילוי תרבותי, דוגמה ומופת לכל העמים בעולם כולו.
על היבשה, בעיקר לאורך החופים, משובצות ערי מדינה, רובן בשלטון יחיד דמוקרטי (כדוגמת סליני).
כמו שנאמר קודם, ריבוי השפות גדול, וכמעט לכל עיר מדינה יש שפה משלה, או ניב משלה לשפה, ולכן בהרבה מפגשים בין תרבותיים יש צורך במתורגמנים.

לפני אלפי שנים, הייתה רק יבשת אחת. וביבשת חי עם אחד, מאוחד תחת דגל אחד, ושליט אחד. אבל לאחר עידן או שניים של שגשוג, קרה אסון. אין תיעוד לטבעו המדויק של האסון, או מתי בדיוק הוא קרה.
כל שידוע כי האסון היה כל כך גדול, שהיבשת נשברה ונתחלקה להרבה חלקים שונים, והעם שישב בה כבר לא חי תחת אותו הדגל.
אבל בכל יבשת חדשה התפתחו האנשים, ולאחר שנים רבות ותהליכים ארוכים, הצליחו האנשים לגשר על הפער היבשתי באמצעות ספינות.
הם רק לא יודעים עד היום לגשר על הפערים התרבותיים...

אני אעשה סדר מסוים בגזעים, כי זה די מורכב.
הגזעים השונים לא חיים אחד ליד השני בעולם הזה. בכל יבשת יש את הגזע הדומיננטי, וכל בן לגזע אחר שנמצא שם הוא חריג - טעמי שליחות, מסחר או כל דבר אחר. לכן אני אעשה סדר בגזעים ואגדיר אותם לפי תרבויות ויבשות (מיקומי היבשות ביחס למסה):
אלפים - הגזע העיקרי במסה. רואים את עצמם ואת עיר הבירה שלהם כמרכז התרבות של העולם. משולים לתרבות היוונית והרומית העתיקה.
גמדים - חיים ביבשת הצפונית העקובה מדם, שם הם עסוקים במלחמות פנימיות וחיצוניות כאחד. משולים לאירופה של ימי הביניים.
בני מחצית ונסים - חיים בצביר איים עצום בדרום, ומבלים את חייהם כשבטים נודדים. משולים לפולינזים.
בני אנוש - חיים ביבשת המזרחית ביותר, ארץ רוויה מחלוקות פוליטיות, עקב המשאבים הרבים שהיא מכילה. משולים למזרח הרחוק.
דמי דרקון ולטאישים - חיים ביבשת הדרום מערבית, במדבר גדול וצחיח. משולים לארצות ערב.
אורקים - חיים כשבטים ברבריים בכל היבשות.

הקונספט של הדת מאוד פשוט במסה, והוא מוכתב בעיקר ע"י הכוהנים שיושבים באנוטה. האמונה הרווחת היא שהאלים לא בראו את העולם, אלא בראו את האנושות, ולכן כל אל קשור קשר הדוק לא לטבע, אלא לרעיונות אנושיים, שבלעדיהם כביכול לא הייתה מתקיימת האנושות. הנה רשימה קצרה של כמה מהם:
פרסא (Perasa) – אלת העבר, התיעוד וההיסטוריה.
דיאדרומו – אל הדרכים, המסעות והמפגשים.
אפרסי (Eferesi) – אלת החדשנות, ההמצאות והקידמה.
טירי – אל הבנייה, ההתיישבות ומקום הקבע
- הדגש הראשון שלי הוא שהעולם לא בנוי עד הסוף. הרשימה של האלים קצרה ולא מפורטת, לא כתבתי על ערים למעט אנוטה וסליני, ואין מפה ברורה. חלק מהרעיון הוא שנבנה את העולם ביחד תוך כדי משחק. אתם יותר ממוזמנים להמציא ערים ותרבויות בארץ שיתאימו לדמות שחשבתם עליה, בדיון איתי כמובן. אם אתם רוצים לשחק דמות דתית, יש לכם את הרשימה של האלים, אבל אתם יכולים להרחיב אותה, ולפרט על האל שבחרתם.
לשחק בעולם מוכן לפרטי פרטים יכול להיות כיף, אבל אני חושב שיותר מתאים כאן לבנות את העולם ביחד איתכם.
- זמינות זה דבר חשוב, אבל אם מישהו נעלם לזמן מסוים, הכל בסדר, לכולנו יש חיים מחוץ למסך. כל מה שאני מבקש זה להודיע מראש, כי לחכות לתגובה בלי לדעת מתי תגיע זה על הפנים.
- קבוצת מטא. השחקנים שמתקבלים מתבקשים להגיד מה העדיפות שלהם (סקייפ/דיסקורד/וואטסאפ).
- האידיאל מבחינת קצב התגובות הוא פעם ביום. זה לא ריאלי, ולכן אני מתגמש על פעם בשבוע. לפעמים אני אשאל בקבוצת מטא, ואם כולם פנויים נעשה הרצה.

שם הדמות:
גזע:
מקצוע:
תיאור הדמות:
רקע כללי:
אופי (כולל נטייה):
ציפיות:

המשחק יהיה במהדורה 5. עם זאת, תחסכו בינתיים את ההתעסקות בבניית דמויות מכאנית, שלא בטוח ישתתפו בסוף (למרות שלבנות דמויות זה ממכר, אני יודע). כרגע כל מה שמעניין אותי הוא לדעת על הדמויות, לא על היכולות הספציפיות שלהן.
בהצלחה, גיבורים!
 
נראה מגניב, כמה שאלות מהירות
מבחינת ספרים וUA, מה הכיוון ? מה מאושר ומה לא, כאילו מה דורש אישור פרטני ומה אאפשר להניח שהוא מאושר וזורם
איזה סגנון המשחק הולך להיות? זה חקירה? זה משחק עירוני? אני מבין שזה מתרחש בחלקו ימי- עד כמה זה העיקר?
מבחינת גזעים - אני לא בטוח שהבנתי, האם כולם בני אנוש עם יכולות של גזעים, או שכולם אלפים? למה התכונות בלא מיעד לגזעים?
 
נשמע מעניין, אנסה להצטרף.
דפ"ד חלקי: (מה שביקשת)
שם: ארים רואן
גזע: בן מחצית
מקצוע: נזיר/זמר נודד
תיאור: נמוך, פטפטן ועליז. יש האומרים שהוא חסר פחד, אבל האמת שהוא יחסית פחדן. פשוט לא רואים את זה עליו. מאופק מבחינת הרגשות שמעכבים את האדם, אבל גלוי בכל הרגשות שמניעים אותו קדימה: שמחה, התרגשות ורצון לעזור. מגושם, ומאוד רוצה להוכיח את עצמו.
רקע:
ארים נולד בארץ מעבר לים, וגדל והתחנך בעיר 'אור כסוף' (זה בסדר?). למרות הבית הטוב והיפה, ארים השתוקק לחקור את העולם. הוא היה בטוח שהעולם לא נראה כמו הבית שלו, ושאל בכל הזדמנות את הנזיר שלימד אותו על העולם. הוא לא קיבל מספיק תשובות, לפחות לדעתו. המסקנה של הנזיר הייתה שהעולם שבחוץ מסוכן מדי וגדול מדי. ארים לא האמין לזה. יום אחד, כשטייל מחוץ לכפר, הוא שמע קול מאחד השיחים- "אתה לא רוצה ללכת לחקור?" הוא בדק באותו שיח, אבל לא ראה כלום. כשהיה מספיק גדול כדי לעזוב את הבית, הוא יצא למרחבים הפתוחים של אותה ארץ. יום אחד, אחרי שנת לילה מרעננת, הוא הגיע לאיזור יותר הררי. אחרי שעבר את ההרים, הוא גילה משטח כחול נוצץ אינסופי שנע בעצלות מסוימת ליד מרבד צהוב לבן ורך . בסקרנות הוא ניגש לאותו משטח, ונגע בו. אלה היו מים. המון מים. הוא בחיים לא ראה כל כך הרבה מים. הוא נכנס פנימה, לתוך הים, והסחף מהחוף התחיל לגרור אותו לכיוון הלא נודע. הוא נלחם בכוח בזרם, אך הזרם היה חזק ממנו. ארים התחיל לשקוע במימי הים, ובלע מים. זה היה מלוח, והטעם שעל לשונו היה הזיכרון האחרון שלו. הוא התעורר על ספינה. היא לא הייתה גדולה במיוחד. תורן אחד ומפרש מתוח,ארבעה משוטים מכל צד ושישה עשר מלחים. אחרי תחקיר קצר מפי קפטן הספינה, שהייתה ספינת דייג קטנה, ארים הצטרף לצוות. הוא היה האיש שעומד בחרטום ומזהיר את הצוות מסכנות קרובות. אחרי כמה שנים של שיט במימי הים הגדול, ארים הצטרף לספינה אחרת, גדולה הרבה יותר, בעלת שלושה תרנים ו15 משוטים מכל צד. במסה הוא מצא עבודה כנגן בפונדק שנקרא עוגן ומפרש, וכל פעם כשחא הייתה לו עבודה על ספינה הוא עבד שם. כל אלף שיכור שהיה שם אהב אותו, וכל אלף הגון וישר שעבר ליד או שמע על ארים, ריחם עליו. שמונה שנים אחר כך, ארים שמע על יונו ועל המסע שהוא מתכנן, והחליט לנסות ולתרום למסע.
אופי: נטייה- ניטרלי. בטעות הכנסתי את האופי בתאור הדמות. בעקרון ארים הוא בן מחצית עליז וחייכני, שמנסה לעזור בכל אשר ידו מגעת, אבל לרוב הוא מקלקל דברים, שובר אותם או הורס אותם בדרך אחרת.
ציפיות:
שהמשחק יהיה מושקע ומעניין. אני מעדיף דיסקורד, כי אין לי סקייפ ואני מעדיף לא לפרסם מספר טלפון. בעקרון אני בסדר עם מהדורה 5, אין כ"כ הרבה ניסיון (2 משחקים), אבל מכיר ויודע איך משחקים. אין בעיה עם זה.
 
מצטרף לשאלות של ליאור, בייחוד בנוגע לגזעים. בנוסף הייתי שמח לדעת באיזה דרגה מתחילים ועד איזה דרגה אמורים להגיע (במילים אחרות, אורך ההרפתקאה המתוכננת)
 
liorgonen3 אמר/ה:
נראה מגניב, כמה שאלות מהירות
מבחינת ספרים וUA, מה הכיוון ? מה מאושר ומה לא, כאילו מה דורש אישור פרטני ומה אאפשר להניח שהוא מאושר וזורם
איזה סגנון המשחק הולך להיות? זה חקירה? זה משחק עירוני? אני מבין שזה מתרחש בחלקו ימי- עד כמה זה העיקר?
מבחינת גזעים - אני לא בטוח שהבנתי, האם כולם בני אנוש עם יכולות של גזעים, או שכולם אלפים? למה התכונות בלא מיעד לגזעים?
מבחינת חומרים מאושרים מכאנית אני עוד לא נוגע בזה. אני לא מכיר את כל הספרים, ולא רוצהמצב שאסור חומר מספר אחד כשבעצם צריך למנוע חומר מספר אחר. אם יש משהו שאתם ממש רוצים, תציפו אותו ונדבר עליו.
סגנון המשחק הולך להיות הרפתקה נודדת. כלומר, אתם הולכים לעבור בהרבה מקומות, והרבה מהזמן תהיו בים. עם זאת, אני מתאר לעצמי שרוב הדברים המעניינים יקרו ביבשה, בתחנות המעבר.
בעניין הגזעים - זה מורכב יותר משחשבתי בהתחלה. אני אוריד את המגבלה על הגזעים, לפחות להרפתקה הזאת.

מרתוס אמר/ה:
מצטרף לשאלות של ליאור, בייחוד בנוגע לגזעים. בנוסף הייתי שמח לדעת באיזה דרגה מתחילים ועד איזה דרגה אמורים להגיע (במילים אחרות, אורך ההרפתקאה המתוכננת)
ההרפתקה לא אמורה להיות ארוכה. תתחילו את הדמויות בדרגה 4-5, ותסיימו כנראה בסביבות דרגה 8. כמובן שדבר יכול להוביל לדבר, ונמשיך את המשחק גם מעבר להרפתקה הזאת.
 
מאחר וזה עולם "בבניה" ואתה נותן לנו קצת יד חושפית, דמות שהיא "זר" ולא מגיעה מהאיזור בכלל (אלא נמצאת בו בשנים האחרונות או משהו) זה אופציה? יש לי בראש דמות קצת "ערבית/מדברית" שאני רוצה לראות אם היא אופציה.
 
tkhag1 אמר/ה:
יושב לי רעיון של רקע די... יחודי, הוא לא אמור להיות קומי אבל יש בו משהו משעשע.
אם לקצר זה חתול/ה בית שהפך לShifter, יש סיפור שלם סביב זה אבל אין טעם לכתוב אותו עם אתה נגד הרעיון באופן עקרוני.
שיפטרים לא מאושרים. הקונספט נשמע מעניין, אבל אני מעדיף דמות שהרעיון שלה קצת יותר סולידי.

אני שם לב עכשיו ששכחתי משהו חשוב - היסטוריה כללית על העולם. אני אפרסם אותה מאוחר יותר בהמשך.
 
lonewolf אמר/ה:
נשמע מעניין, אנסה להצטרף.
דפ"ד חלקי: (מה שביקשת)
שם: ארים רואן
גזע: בן מחצית
מקצוע: נזיר/זמר נודד
תיאור: נמוך, פטפטן ועליז. יש האומרים שהוא חסר פחד, אבל האמת שהוא יחסית פחדן. פשוט לא רואים את זה עליו. מאופק מבחינת הרגשות שמעכבים את האדם, אבל גלוי בכל הרגשות שמניעים אותו קדימה: שמחה, התרגשות ורצון לעזור. מגושם.
רקע:
ארים נולד בארץ מעבר לים, וגדל והתחנך בעיר 'אור כסוף' (זה בסדר?). כשהיה מספיק גדול כדי לעזוב את הבית, הוא יצא למרחבים הפתוחים של אותה ארץ. יום אחד, אחרי שנת לילה מרעננת, הוא הגיע לאיזור יותר הררי. אחרי שעבר את ההרים, הוא גילה משטח כחול נוצץ אינסופי שנע בעצלות מסוימת ליד מרבד צהוב לבן ורך . בסקרנות הוא ניגש לאותו משטח, ונגע בו. אלה היו מים. המון מים. הוא בחיים לא ראה כל כך הרבה מים. הוא נכנס פנימה, לתוך הים, והסחף מהחוף התחיל לגרור אותו לכיוון הלא נודע. הוא נלחם בכוח בזרם, אך הזרם היה חזק ממנו. ארים התחיל לשקוע במימי הים, ובלע מים. זה היה מלוח, והטעם שעל לשונו היה הזיכרון האחרון שלו. הוא התעורר על ספינה. היא לא הייתה גדולה במיוחד. תורן אחד ומפרש מתוח,ארבעה משוטים מכל צד ושישה עשר מלחים. אחרי תחקיר קצר מפי קפטן הספינה, שהייתה ספינת דייג קטנה, ארים הצטרף לצוות. הוא היה האיש שעומד בחרטום ומזהיר את הצוות מסכנות קרובות. אחרי כמה שנים של שיט במימי הים הגדול, ארים הצטרף לספינה אחרת, גדולה הרבה יותר, בעלת שלושה תרנים ו15 משוטים מכל צד. שמונה שנים אחר כך, ארים שמע על יונו ועל המסע שהוא מתכנן, והחליט לנסות ולתרום למסע.
אופי: נטייה- ניטרלי. בטעות הכנסתי את האופי בתאור הדמות. בעקרון ארים הוא בן מחצית עליז וחייכני, שמנסה לעזור בכל אשר ידו מגעת, אבל לרוב הוא מקלקל דברים, שובר אותם או הורס אותם בדרך אחרת.
ציפיות:
שהמשחק יהיה מושקע ומעניין. אני מעדיף דיסקורד, כי אין לי סקייפ ואני מעדיף לא לפרסם מספר טלפון. בעקרון אני בסדר עם מהדורה 5, אין כ"כ הרבה ניסיון (2 משחקים), אבל מכיר ויודע איך משחקים. אין בעיה עם זה.

סיפור מעניין, אבל חסרים לי כמה דברים:
אם הוא פחדן, מה גורם לו לרצות להצטרף ליונו, שרודף אחרי שודדים מסוכנים?
מה גרם לו לצאת מהבית המוכר למרחבים הפתוחים?
איך נראה הבית שלו, שתושביו מעולם לא ראו מקור מים גדול?
 
אנשים יקרים, אני מתנצל על כל הבלבול.
הייתי צריך להסביר לכם בדיוק איך אני מדמיין את הגזעים בעולם הזה, ולקחתי את זה כמובן מאליו. זה גרם להרבה בלאגן וחוסר הבנה במבחן תיאום הציפיות.
עידכנתי עכשיו את רשימת הגזעים, איך הם משתלבים בעולם, והסבר למה היה לי קשה בהתחלה לשלב גזעים שונים בהרפתקה.
אני מבקש מכם לעבור שוב על הרשימה הזאת ולהפנים אותה, וכך להתאים את הרקעים שלכם.
זה לא אומר שרק הגזעים האלה מאושרים. זה רק אומר שכל גזע שלא מופיע ברשימה ותרצו לשחק, ייצטרך דרך טובה להשתלב בעולם. בדיון איתי, כמובן.
שוב סליחה על הבלאגן, מרגיש שיכולתי למנוע אותו עם קצת מחשבה מראש.

אני מודה שקצת התקשיתי להבין את הקטע של הגזע ששלחת. בוא תנסה קודם להסביר לי מה הרעיון שמאחורי הדמות, איך אתה מדמיין אותו, ואני אוכל להבין מה הכי מתאים כאן.
 
כמה גזעים שאני רוצה לראות אם יש בכלל עם מה לעבוד. מאחר ואני מבין ששיפטר בחוץ לגמרי.

וורפור'גד
Tabaxi
אלף-ים.
Ghostwise Halfling


וכמה שאלות חיצוניות,
האם עובדים עם כישרונות במשחק? במידה ואני משחק אלף, יש אפשרות להשתמש בסימטר הכפול מאברון?
 
אם לקצר לשתי מילים את הגזע הזה זה אלפים שלקחו את התכנולוגיה שלהם (שהתבססה על קריסטלי כוח שהם המציאו) יותר מדי רחוק והתשמשו בהם בשביל לחזק את עצמם ונוצרה להם תלות בקריסטלים האילו, עקרונית התרבות שלהם עתיקה מאוד והושמדה לפני הרבה מאוד זמן.

באשר לרקע של הדמות.
לשתי הגזעים האילו יצרתי רקעים שונים זה מזה, הרקע של בן האנוש הוא שהוא אציל שחצן שהסתבך עם הדרואידת הלא נכונה, זה כולל קללת שינוי צורה שיעור בענווה שלא בדיוק עבד ועוד כמה דברים.
זה של הגזע השני (הפורקלימר) כולל תרדמה של כמה מאות שנים זיכרון שהוא השמיד בעצמו אבל הוא לא יודע למה ומצוד אחרי מה שנשאר מהקריסטלים עקב זה שהקריסטל שלו פגום.

הסיפורים כמובן הרבה יותר עמוקים מזה, זה רק הסיכום בשתי מילים.
 
חזרה
Top