• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[מו"ד 5] עיר של דם ודמעות - נושא הרשמה (0/3)

"עיר של דם ודמעות", משחק מקוון חדש בהנחייתי, יקח חלק בעולם המערכה של רבניקה. רבניקה הוא עולם מערכה שיצא לאחרונה, ושלהרבה אנשים אין הזדמנות לנסות. בתור אחד שמכיר את המערכה הזו זה מכבר, החלטתי שאני רוצה לתת לאנשים הזדמנות להכיר את העולם היפהפה הזה. ולאחר התייעצות עם nextoral, החלטתי לפתוח את המשחק החדש הזה.
המשחק מיועד לאנשים שאין להם היכרות עם העולם, או שלחילופין מכירים אותו באופן כללי אך לא יצא להם להתנסות בו.

היסטוריה
לפני עשרת אלפים שנה, העולם של רבניקה היה תחת כאוס. עשרת הגילדות השולטות בעולם נלחמו זו בזו במאבק איתנים על שליטה, והעולם כמעט הושמד כתוצאה מן המלחמה.
עד שבסופו של דבר, עשרת המנהיגים של עשרת הגילדות החליטו לחתום על הסכם שלום, "הסכם הגילדות" (The Guildpact), חוזה כתוב שהוטמעו בו כוחות קסם אשר הפכו אותו למחייב. עשרת המנהיגים, שנודעו כ"מחוקקים", כתבו את החוזה כך שיפרט בתוכו את התפקיד שכל גילדה צריכה למלא בחיי היומיום ההרמוניים של הגילדות. לוח השנה של רבניקה נמדד מאז כשיום החתימה מייצג את שנת האפס, והיום נחגג בידי כל תושבי רבניקה כחג עולמי.
אלא שבשנת 10,000 לספירה, ביום החתימה, פרצות בהסכם ומזימה אכזרית הובילו לשבירתו. רבניקה נקלעה לכאוס בשנית. מנהיגי הגילדות נאלצו ליישב דברים ביניהם בסופו של דבר, אך ללא ההסכם, המצב הפוליטי של רבניקה נותר מעורער, בלי דרך למנוע סכסוכים והרס.
עד שבשנת 10,075, הדרקון ניב-מיזט, מנהיג ליגת האיזט, גילה מבוך תת קרקעי שנבנה בידי אזור, אחד המחוקקים המקוריים של רבניקה. המבוך נוצר כדרך לחדש את הסכם הגילדות במידה ויישבר. ניב-מיזט יזם תחרות בין עשרת הגילדות, במסגרתה כל גילדה תשלח נציג משלה להתחרות באחרים ולהגיע לסוף המבוך. המנצח יזכה להפוך להסכם הגילדות החי (The Living Guildpact), וכוח הקסם של ההסכם יוטמע בתוכו, מה שיתן לו את הכוח למשול ברבניקה.
בסופו של דבר, המנצח לא היה אף אחד מנציגי הגילדות. קוסם מחשבה בשם ג'ייס בלארן הגיע לסוף המבוך, והפך להסכם הגילדות החי. ניתנה לו האחריות העליונה לשלוט ברבניקה, וכל מילה שלו הפכה לחוק שכופף את הגילדות לרצונו.
אך ג'ייס (מסיבותיו שלו), נעלם לעיתים תכופות ולפרקי זמן ארוכים. שלוש שנים אחרי, בשנת 10,078, לוקח חלק סיפורינו. ג'ייס נגוז כבר שלושה חודשים, ובינתיים, הגילדות צריכות להסתדר אחת עם השנייה בכוחות עצמן.

גיאוגרפיה
רבניקה היא עיר עצומה, מטרופולין ענקי המכסה את כל העולם המוכר. לשרטט מפה של רבניקה תהיה משימה בלתי אפשרית, ולו רק מפני שגבולותיה בלתי ידועים. אם הם בכלל קיימים.
עם זאת, החלק המרכזי של העיר, בו קורות רוב ההתרחשויות, מורכב מעשרה מחוזות. המחוזות ממוספרים בפשטות, ממחוז אחת ועד מחוז עשר. כל מחוז הוא בגודל של עיר בפני עצמו, ומלא בשכונות שונות. אין קורלציה בין עשרת המחוזות לעשרת הגילדות, וכל גילדה נוכחת בכל מחוז. ליבה הפועם של העיר הוא מחוז עשר, בו ממוקמות המפקדות של כל אחת מן הגילדות. עם זאת, לגילדות יש נוכחות בכל המחוזות.
רבניקה היא עיר. עם שילוב של טכנולוגיה מהפכנית וקסם מנוצל היטב, העיר מציעה נוחות שנראית כמעט לא מציאותית לתושבי עולמות פחות מפותחים. העיר מכילה בתי קפה, מעליות, רכבות ותאורה חשמלית. תושבי רבניקה התרגלו לחיי מותרות, והם קצת מפונקים כתוצאה מכך. שיעורי התמותה הטבעית בעיר נמוכים במידה מעוררת קנאה ותוחלת החיים גבוהה מהרגיל.
עם זאת, לא כל שטחי העיר נראים אותו הדבר. חלקים גדולים מעיר, שנקראים "רצועות פרא" (Rubblebelt), הם שטחים פראיים בהם הציוויליזציה נכנעה לטבע. מתחת לעיר ניתן למצוא איזור בשם "העיר התחתונה" (The Undercity), רצף של מערות גדולות, מתחת לפני הקרקע, מלאות ביצות, זבל ושטחי פרא. העיר מגוונת ורבגונית, בדיוק כמו הגילדות המרכיבות אותה.

דמוגרפיה
האוכלוסיה בעיר מורכבת מגזעים רבים, אשר ממלאים את העיר בצפיפות. האוכלוסיה חפה מגזענות ברוב המקרים, ורוב הגזעים חיים זה לצד זה. יחסי קרבה בין גזעיים הם מקובלים לרוב, עם תלות גדולה מאוד בגזע כמובן.

גזעים נפוצים ברבניקה
בני אנוש - בני אנוש הם גזע נפוץ מאוד ברבניקה, וניתן למצוא אותם בכל הגילדות.
אלפים - האלפים של רבניקה פתוחים בהרבה מאלפים בעולמות אחרים. הם מעורים בחברה מאוד, וההבדלים התרבותיים בינם לבין גזעים אחרים מועטים יחסית. האלפים הגבוהים לא נפוצים מאוד על רבניקה, ולרוב שייכים לאיגוד הסימיק. אלפי עצים הם גזע האלף הנפות ביותר על רבניקה, והם משויכים בעיקר להתאספות הסלסניה, אך נמצאים במידה מסויימת בכל גילדה. אלפים אפלים, שנקראים אלפי דווקרין על רבניקה (Devkarin Elf) חיים בעיר התחתונה, ומשתייכים כמעט תמיד לנחיל הגולגארי. שערם שחור במקום לבן, ועורם בהיר מעט יותר.
גובלינים - הגובלינים של רבניקה, קטנים ומכוערים, הם מתורבתים בהרבה מגובלינים על עולמות אחרים. הגובלינים נוטים להצטרף ללגיון הבורוס או לליגת האיזט, וניתן למצוא הרבה מהם גם בכת הרקדוס ובשבטי הגרול.
קנטאורים - הקנטאורים, אנשי הסוס האצילים, משתייכים על רבניקה כמעט תמיד לשבטי הגרול או להתאספות הסלסניה, תלוי בנטייתם הטבעית ובאישיותם.
מינוטאורים - המינוטאורים, גזע של אנשי שור פראיים, מוצאים לעצמם מקום בשבטי הגרול או בלגיון הבורוס, בהתאם לנטייה שלהם לסדר או לתוהו.
לוקסודונים - הלוקסודונים, פילים דמויי אדם גדולים ושלווים, משתייכים כמעט תמיד לאיגוד הסלסניה, עם יוצאי דופן בסנאט האזוריוס.
ודלקנים - הודלקנים, גזע של דמויי אדם כחולים בעלי אינטיליגנציה גבוהה, משתייכים לרוב לסנאט האזוריוס או לליגת האיזט, עם שלוחות בבית דימיר ובאיגוד הסימיק.
לטאישים - אנשי הלטאה הקשוחים, המכונים גם ויאשינו על רבניקה, שייכים כמעט תמיד ללגיון הבורוס, לליגת האיזט או לשבטי הגרול.
קראול - אנשי חרק החיים בעיר התחתונה, ששייכים רובם ככולם לנחיל הגולגארי.
אנשי דג - דמויי אדם מימיים, שברבניקה מוצאים את מקומם באיגוד הסימיק.

פוליטיקה
החברה הרבניקנית מבוססת כמעט לחלוטין על יחסים בין הגילדות השונות. הגילדות מהוות את הבסיס והמרקם של העיר, ואין כמעט אנשים שלא משתייכים לאחת מהן.

סנאט האזוריוס (The Azorius Senate)
הסנאט מהווה את הממשלה הפעילה של רבניקה. סנאט האזוריוס מורכב מאוכפי חוק, מחוקקים ושופטים, והוא אחראי על יצירת ואכיפת מערכת החוקים. בראש הסנאט עומדת השופטת העליונה איספריה, ספינקס עתיקה ונבונה המנהלת את הסנאט בקפדנות.
הסנאט מורכב משלושה ענפים מרכזיים. הענף המחוקק, האחראי על יצירת מערכת החוקים המסועפת של רבניקה. הענף השופט, אשר אחראי על שפיטת אלו אשר מפרים את החוק ופסיקת הדין לגביהם. והענף האוכף, שמשמש כמשטרה פעילה ברבניקה, ועוצר חשודים בפשע כדי להביא אותם למשפט.
מטרת הסנאט היא להביא את רבניקה לכדי שלמות מערכתית. דמויות השייכות לסנאט האזוריוס הן לרוב קפדניות, לא מתפשרות ומחפשות סדר וארגון.
גזעים נפוצים - בן אנוש, ודלקן
מקצועות נפוצים - לוחם, אשף (מגננה, חיזוי או הקסמה), כוהן (סדר, ידע), טרובדור (לימוד), אביר קודש (נקמה)

בית דימיר (House Dimir)
בית דימיר היה בעבר גילדה של מתנקשים, סוחרים במידע ומרגלים. מצרכים אלה נחשבו כלא נעימים, אך הכרחיים, בעיני אלה אשר חתמו על הסכם הגילדות המקורי. אך לאחר שערוריית שנת 10,000, הגילדה הפכה פחות ופחות אמינה, עד שבסופו של דבר הגילדה נאלצה לשנות את פניה. בית דימיר הוא כעת האחראי על המידע ברבניקה, ואחראי על ביון, עיתונות ואיסוף מידע. העומד בראש הבית, לאזב, הוא משנה צורות שמתמחה בהתחזות. לא מפתיע, עם כן, כי ישנן שמועות לפיהן הבית ממשיך לעסוק בסתר בפעולות הישנות, וכי המיתוג שלו מחדש הוא רק העמדת פנים.
הבית מגייס סוכנים ומאמן אותם להיות חשאיים ויעילים. דמויות השייכות לבית דימיר הן לרוב מחושבות, החלטיות, וסקרניות.
גזעים נפוצים - בן אנוש, חצי אלף
מקצועות נפוצים- נוכל, אשף (הקסמה, אשלייה, חיזוי), נזיר (צללים), מכשף (קסם צל)

כת הרקדוס (Cult of Rakdos)
כת הרקדוס היא תופעה משונה במקצת. הגילדה, אשר אחראית על הבידור ופנאי ברבניקה, נתונה לגחמות של ראש הגילדה, השד הרצחני רקדוס. הגילדה מעלה מחזות בתיאטראות בכל רחבי רבניקה, הכוללים כמות גדולה ביותר של דם, אש ולהבים חדים. מטרות הרקדוס הם ליהנות מן החיים בצורה האקסטרווגנטית ביותר שאפשר, לחיות את היום ולשכוח את המחר. בעיני הגילדות האחרות, הכת נחשבת לרוב לבעייתית ואף מסוכנת. ועם זאת, אף אחד לא מעז לומר זאת לרקדוס.
הכת מגייסת את חבריה בהתבסס על תשוקה יותר מאשר על כישרון, ודורשת כושר עמידה, תאוות דם ויכולת הופעה. דמויות השייכות לכת הרקדוס הן כאוטיות, ראוותניות, ואמיצות עד כדי טירוף.
גזעים נפוצים - בן אנוש, גובלין
מקצועות נפוצים - כושף (שטני), נוכל (מתנופף), טרובדור (תעוזה, חרבות), ברברי (קנאות, זעם), לוחם (אלוף)

שבטי הגרול (The Gruul Clans)
אסופה של שבטים פראיים שונים, שבטי הגרול הם קבוצה השואפת להרס הציוויליזציה ולחזרה לטבע. הם מורדים בחוקים ומוסכמות, ומועכים כל מה שעומד בדרך שלהם. השבטים הם ארגון רופף ביותר, שמאוחד רק מתוקף ההכרח. השבטים מונהגים בפועל בידי בורבוריגמוס, קיקלופ ענק אשר מנהיג את שבט העץ הבוער. גילדות אחרות, בייחוד האזוריוס והבורוס, מוצאות את הגרול כמחלה ממאירה על רבניקה, ומנסים לנטל אותם בכל מחיר.
הגרול ממוקמים ברצועות הפרא הפרושות על פני רבניקה, ומתאגדים על מנת לפשוט על חלקים שונים בעיר. השבטים עצמאיים, ולא סובלים חדירה לטריטוריה שלהם. בעבור הגרול, כוח הוא הערך העליון. חלק מסויים בגרול מאמין כי אחד מהאלים הישנים של רבניקה, חזיר בר ענק בשם אילהארג, יגיע יום אחד להשמיד את הציוויליזציה ויחזיר את רבניקה לטבע הפראי ממנו הגיעה.
השבטים לרוב מתקיימים בפני עצמם, כאשר החברים נולדים אל תוך השבט. מדי פעם הם מקבלים אדם אשר מזדהה עם האידיאלים שלהם או סתם מעוניין למרוד. דמויות המשתייכות לשבטי הגרול הן כוחניות, פראיות ואוהבות חופש.
גזעים נפוצים - בן אנוש, גובלין, קנטאור, מינוטאור
מקצועות נפוצים - ברברי, לוחם (אלוף), דרואיד (ירח), סייר (צייד, חיות פרא), כוהן (סערה), נוכל (סייר)

התאספות הסלסניה (The Selesnya Conclave)
הגילדה הגדולה ביותר ברבניקה, הסלסניה מוגדרים על ידי החיבור שלהם לטבע. הם סוגדים למאט'סלסניה, קבוצה של דריאדות שהיתה המחוקקת של ההתאספות ולאחר מכן נספגה במהות של רבניקה, וכן לויטו-גאזי, עץ העולם, שמשמש כמפקדה של ההתאספות ומייצג את החיבור שלהם לטבע.
התאספות הסלסניה דוגלים באחווה וקהילתיות, ומאמינים בערך השיתופיות והנתינה. הם מחולקים לורנאדי, גרסאות קטנות של עץ העולם, כאשר כל ורנאדי מונהגת בידי וודה, דריאדה שמייצגת את הורנאדי, ומשמשת בו בזמן כמנהיגה וכיועצת רוחנית. הוודה המנהיגה את הסלסניה, זו המייצגת את ויטו-גאזי ואת מאט'סלסניה עצמה, נקראת טרוסטני.
הסלסניה מצרפים אליהם כל מי שרוצה להיות חלק מן הקהילה, ומנסים לגייס אקטיבית חברים מגילדות אחרות. דמויות המשוייכות לסלסניה מאופיינות בחוסר אנוכיות, אהבה לטבע ובסולידריות קנאית.
גזעים נפוצים - בן אנוש, אלף (עצים), חצי אלף, קנטאור, לוקסודון
מקצועות נפוצים - דרואיד, לוחם, נזיר (היד הפתוחה), אביר קודש (עתיקים, גאולה), טרובדור (חן, לימוד), כוהן (טבע, חיים), סייר (צייד, חיות פרא), כושף (רוח טבע)

איחוד האורז'וב (The Orzhov Syndicate)
איחוד האורז'וב המפוקפק הוא שילוב בין חברה פיננסית, כנסייה ומשפחת פשע מאורגנת. האיחוד מנהל את הבנקים של רבניקה, ומארגן את הכלכלה הממשלתית. האורז'וב נשלטים בידי האובזדאט, מועצה המורכבת מרוחות הרפאים של המחוקקים המקוריים של האורז'וב. האיחוד אחראי גם על טקסי הלוויות של רבניקה, ורוחות רפאים תופסות נפח משמעותי מחברי הגילדה.
איחוד האורז'וב פועל על העיקרון "עושר הוא כוח". כסף הוא הכל בשביל אנשי האיחוד, וחברי הגילדה פועלים כדי להגביר את הונם ואת הון הגילדה. הם לא בוחלים להשתמש באמצעים פחות כשרים בשביל לבשיג מטרה זו. האורז'וב מנהלים עסק של הלוואות אפורות בריבית גבוהה, ורשימת בעלי החוב שלהם יכולה בקלות להקיף את כל מחוז עשר אם הייתה נכתבת על נייר. בעלי החוב של האורז'וב לא משוחררים בעקבות מותם, והאורז'וב דואגים להחזיר אותם כרוחות רפאים ולהעביד את נשמותיהם כדי לפצות על החוב.
האורז'וב מתייחסים אל המגוייסים שלהם כאל מדאבים לניצול, בהיררכיה סדורה אשר פועלת על אגואיסטיות טהורה. דמויות השייכות לאורז'וב הן חמדניות, ערמומיות ונחושות.
גזעים נפוצים - בן אנוש
מקצועות נפוצים - כוהן (סדר), לוחם (אמן לחימה), אביר קודש (שליחות), נוכל (גנב), אשף (מגננה, אוב)

נחיל הגולגארי (The Golgari Swarm)
נחיל הגולגארי הוא ככל הנראה הגילדה הכי פחות מוערכת מבין כל הגילדות של רבניקה. הנחיל אחראי על עיבוד הפסולת וייצור המזון ברבניקה, וחברי הגילדה מאמינים בגלגל החיים כאידיאל. חיים ומוות הם מבחינתם חלק מן היופי שבטבע, חלק חיוני מהקיום. היות שכך, יש להם נטייה חזקה ללחשי מוות, מה שמונע מהם להיות פופולריים. הגולגארי שולטים בעיר התחתונה, וחברי הגילדה הם בעלי מראה פראי ומלחיץ מעט.
הנחיל מושתת על הבדלי מעמדות גזעיים. שלושת הגזעים העיקריים השייכים לגולגארי, מלבד בני אנוש, הם הדווקארין (האלפים האפלים), הקראול והגורגונות. כרגע, בראש הגולגארי עומד ליץ' דווקארין בשם ג'ראד, והדבר נותן לדווקארין מעמד עליון על יתר חברי הגילדה.
הנחיל מעריך טבע, ומנסה לשמור על מחזור החיים הטבעי. חברי הגילדה מסננים אוצרות מן הזבל, מגדלים תבואה וממחזרים פסולת. הגילדה מחזיקה גם בקבוצה של מתנקשים, שנקראת האורצ'אן, כדי לטפל בצד הפחות נעים של מחזור החיים והמוות. ההיררכייה בגילדה מתבססת על מאבקים בלתי פוסקים, והתנקשות נתפסת ככלי פוליטי לגיטימי לחלוטין.
רוב חברי הנחיל נולדים לתוכו. כאשר מגוייס מצטרף לגולגארי, הוא הופך לחלק מהנחיל ומאבד משהו מן האינדיבידואליות שלו. דמויות השייכות לגולגארי הן לרוב מפחידות, אוהבות טבע ונוטות להרג.
גזעים נפוצים - בן אנוש, אלף (אפל), קראול
מקצועות נפוצים - דרואיד (נבגים, ארץ), לוחם (אלוף), סייר (חיות פרא, עוקב קודר), אשף (אוב)

איגוד הסימיק (The Simic Combine)
הסימיק הם האחראיים על בריאות הציבור ברבניקה. הם מדענים העוסקים בגוף האדם, והאידאולוגיה שלהם דוגלת בשימוש באבולוציה מלאכותית כדי לשפר את הגזעים ברבניקה. מדעני הסימיק עוסקים במדע החיים, משלבים גנים של חיות שונות בגופם של חברי האיגוד. הסימיק מלא במוטנטים בעלי איברי גוף שונים ומשונים, אשר משתלבים בחיי היומיום ברבניקה.
האיגוד פועל באזורי המים של רבניקה, בולענים ענקיים בשם זונוטים המכילים שכבות על שכבות של מבנים מוצפים במים. כל זונוט מונהג על ידי דובר, וכל הדוברים יחדיו מתכנסים על מנת לבחור את הדובר הראשי, מנהיג הגילדה. הדוברת הראשית הנוכחית היא אשת דג בשם זגאנה.
הסימיק מגייס כל מי שמתעניין בעקרונות שלהם. הם מצפים מחברי הגילדה להיות בסדר עם זרוע תמנון אחת או שתיים. דמויות השייכות לסימיק הן לרוב סקרניות, אינטיליגנטיות ובעלות מספר גפיים מוטל בספק.
גזעים נפוצים - בני אנוש, אלפים (גבוהים), ודלקנים, אנשי דג, שילובי סימיק (גזע מיוחד המייצג מוטנטים של הסימיק)
מקצועות נפוצים - דרואיד (ארץ), לוחם (אלוף), נזיר (ארבעת היסודות), אשף (תהפוכה, יצירה)

ליגת האיזט (The Izzet Leauge)
ליגת האיזט הוקמה בידי הדרקון האשף הגאון, ניב-מיזט, שעדיין משמש כמנהיג הגילדה. הם אחראיים על התחבורה, התאורה, אספקת החשמל ומערכות הביוב של רבניקה. האיזט הם מדענים יצירתיים המחפשים אחר התפתחויות טכנולוגיות פורצות דרך.
בעיני גילדות אחרות, לליגה יש נטייה לפשל הרבה מאוד. ליגת האיזט מגייסת אליה אנשים שמתעניינים בטכנולוגיה מכל סוג, אבל מסיבה בלתי מובנת הם נמשכים בעיקר לסוג הנפיץ. לחברי הליגה אין ביטוח בפני תאונות עבודה, משום שעלות הביטוח הייתה מרקיעה שחקים. חברי הליגה מתנסים במדע יישומי מכל סוג שהוא, החל מניסויי תעופה ועד אלכימיה וגיאומטריה רונית. כל חברי הליגה מעריצים את ניב-מיזט, ושואפים להידמות אליו. הליגה מעריכה תבונה, אמביציה ואהבה לרעשים חזקים.
הליגה מגייסת כל מי שיש לו הרצון ללמוד והמוכנות לאבד כמה איברים. דמויות המשתייכות לאיזט הן לרוב סקרניות, נבונות ונלהבות יתר על המידה.
גזעים נפוצים - בני אנוש, גובלינים, ודלקנים, ויאשינו.
מקצועות נפוצים - אשף, לוחם (אביר מאגי), מכשף.

לגיון הבורוס (The Boros Legion)
לגיון הבורוס הוא הצבא וכוח השיטור של רבניקה. לגיון של לוחמים מאומנים שמונהג בידי מלאכיות מלחמה, ובראשן אאורליה, ראש הגילדה. הלגיון מחזיק בכמות גדולה של חיילים, ושולח אותם להשליט סדר ברחבי רבניקה.
הלגיון מורכב מהיררכיה מדרגית, כאשר מלאכיות המלחמה נמצאות בראש הפירמידה. מתחת להם נמצאים המפקדים, הקפטנים, האלופים, הסמלים, ולבסוף החיילים הפשוטים. הלגיון מאמין במשמעת, ומגן על רבניקה בכוח הזרוע. מפקדות הלגיון מפוזרות בכל רחבי רבניקה, כשבראשן סאנהום, מפקדת הבורוס המרכזית במחוז עשר. חיילי הלגיון מפטרלים בשכונות, מונעים צרות ומגינים על התושבים.
מגוייסים ללגיון עוברים דרך אקדמיית האופק הצבאית, בסיס בורוס במחוז שמונה המיועד להכשרת טירונים. הם מאומנים במשך כמה שנים על מנת להתאים למשמעת הקשוחה של הלגיון. דמויות השייכות ללגיון הן אמיצות, שוחרות קרב ומחפשות צדק.
גזעים נפוצים - בן אנוש, גובלין, מינוטאור, ויאשינו.
מקצועות נפוצים - לוחם, כוהן, ברברי (קנאות), נזיר (נשמת השמש), פלאדין (מסירות), מכשף (נשמה מקודשת), כושף (שמימי), אשף (עוצמה).

הסברים נוספים
המטבעות של רבניקה הם זיב, שווה ערך למטבע נחושת, וזינו, שווה ערך למטבע זהב. לכסף ברבניקה יש כמה גרסאות, כיוון שהאזוריוס, האורז'וב והבורוס מייצרים כל אחד מטבעות נפרדים, אז למען הפשטות אנחנו נישאר עם שתי המטבעות הבסיסיים האלה.
מערכת המוניטין היא מערכת חוץ משחקית במערכה של רבניקה שנועדה לקבוע את ההערכה שהגילדה רוכשת עבור כל חבר בה. כל חבר בגילדה מתחיל עם מוניטין 1 וצובר מוניטין ככל שהוא ממשיך לעבוד בשביל הגילדה. מוניטין נדרש בשביל לעלות בדרגים בגילדה, ויכול להעניק הטבות משמעותיות.
חסרי הגילדה מהווים קרוב לעשרה אחוזים מאוכלוסיית רבניקה. הם לרוב סובלים מאפלייה ותנאים גרועים יותר משל חברים בגילדות.

עלילה
עלילתינו מתרחשת הרחק מליבה של רבניקה וממחוז עשר. במקום זאת, אנו מתמקדים במחוז שלוש, שם ענף האכיפה של סנאט האזוריוס בראשות הפוסק אגמונד סרב מבצע שיתוף פעולה ניסיוני עם לגיון הבורוס. במסגרת שיתוף הפעולה, בכל אחת משש השכונות במחוז שלוש יוקם משרד "חקירות פרטיות ופתרון בעיות הציבור", מעין משרד בילוש פרטי המטפל בבעיות הפונים בתמורה לתשלום. האחראי על המיזם הוא ראש מחלקת החקירות של מחוז שלוש מטעם הסנאט, סגן הבילוש ווניק קרלוס. הסגן קרלוס משתף פעולה עם מספר בכירים במפקדות הלגיון המקומיות, וארגן מספר גילדות נוספות שישתתפו במיזם. כל משרד יורכב מנציג של האזוריוס, נציג של הבורוס, ונציג של גילדה אחת אחרת. האיזט, הסימיק, והסלסניה הצטרפו למיזם, כך שהנציג השלישי יהיה שייך לאחד מהם.
אתם שלושת הנציגים שנשלחו לעבוד יחדיו במשרד החקירות הפרטיות ופתרון בעיות הציבור של שכונה מספר שש במחוז שלוש. הרפתקאותיכם ברבניקה מתחילות כאן.

תיאום ציפיות ודרישות
הקמפיין שמתואר כאן נועד לשלושה אנשים ויגולל סיפור שימשך על פני בין חמש לעשר הרפתקאות, תלוי בהתקדמות. המשחק מיועד גם כמשחק הסברה, שיציג את העולם של רבניקה למשתתפים. אני מעדיף לא להכניס שחקנים שהתנסו כבר במשחק בעולם, כי מספר המקומות מוגבל.
במהלך הרפתקאות, אני מצפה מהשחקנים להגיב הרבה מאוד. אני רוצה שזה יזרום, ואני לא רוצה לגרור דברים. אם אתם מצטרפים, אתם מתחייבים להיות פעילים. מינימום שלוש פעמים בשבוע, אבל מומלץ הרבה יותר. מי שלא עומד בזה פשוט יתקע את ההרפתקה, וחבל. אם למישהו יש סיבה שבגללה הוא לא יכול להגיב במשך כמה זמן, שיודיע לי מראש.
הגבלת הגיל היא 16+, כי ההרפתקה עלולה לכלול תכנים שיכולים להיחשב בעייתיים.
שיהיה לנו בהצלחה.

בניית דמות
אז כמו שכתבתי בתיאור, הקבוצה עומדת לכלול שלושה אנשים. אחד מהאזוריוס, אחד מהבורוס, ואחד שיכול להיות מהאיזט, מהסימיק, או מהסלסניה. אם אתם רוצים להגיש דמות מגילדה אחרת, אתם צריכים סיבה מאוד מאוד מאוד משכנעת.
ההגבלות האלה גם אומרות שההרשמה צריכה להיעשות בתיאום מסוים עם השחקנים האחרים. אנחנו לא נוכל להריץ קמפיין אם כל השחקנים יהיו בבורוס. בבקשה תתחשבו בזה, ותסתכלו מה אנשים אחרים הגישו לפני שאתם מגישים. תפעילו את הראש. יכול להיות שאני אפילו אבקש ממישהו להגיש דמות אחרת כדי להתאים את הקבוצה. מצידי פשוט תגישו שלוש דמויות שונות. אני לא מצפה לזה, אבל תעשו מה שבא לכם.
אנחנו משחקים מו"ד מהדורה 5, אם מישהו פספס את זה. הדמויות שלכם מתחילות בדרגה 5, עם מוניטין של 4. לא דגי רקק יותר, אבל גם לא בעלי סמכות גבוהה. רבניקה הוא מקום שבו דמויות בדרגות גבוהות הן לא דבר בלתי נפוץ כמו שהוא במקומות אחרים, ולא קשה למצוא דמויות בדרגה 7 או יותר.
תרגישו חופשי לשאול שאלות על מה שאתם רוצים. אתם לא מכירים את רבניקה כנראה, אז אתם מוזמנים לשאול אותי אם אתם לא מבינים משהו או צריכים הבהרה. סביר להניח שכשתגישו את הרקע, אני אבקש מכם לשנות פרטים קטנים שלא מסתדרים עם העולם. זה הגיוני לגמרי ואין שום בעיה עם זה. תנו לעצמכם להתפרע קצת. אני פה כדי לתקן אתכם.
אתם תתחזקו דפי דמות בעצמכם, אבל אני ארצה שיהיה לי זמין עותק של דף הדמות העדכני. תדאגו לזה.
כדי להירשם, פשוט תגישו רקע ודפ"ד. אני אחליט מבין מי שיגיש על מי אני רוצה להוסיף לקמפיין.
יאללה. יהיה כיף.
 
liorgonen3 אמר/ה:
מה סגנון המשחק שאתה מתכנן? זו הרפתקאה עירונית לחלוטין או שאנחנו גם נראה זחילת מבוך וכאלה?

זו הרפתקה עירונית לחלוטין, כיוון שאין חלק בעולם שהוא לא עיר, אבל רבניקה כל כך גדולה ומגוונת שבהחלט יש מקום להרפתקאות פרא וזחילת מבוכים. מה שמיוחד כל כך ברבניקה הוא שהעיר עצומה במידה בלתי אפשרית. כל דבר נכלל בה, כולל הריסות עתיקות, קטקומבות בלתי ידועות, יערות עבותים ושטחי שממה.

הרבה מההרפתקאות יהיו ממוקדות חקירה, ולמרות שאני לא אחסוך בקרבות, הם לא יהוו את המוקד של העלילה. לכן מומלץ לבנות דמויות שטובות בעוד דברים חוץ מלחימה.

dragonian אמר/ה:
הו, היי!
נראה מעניין, רק שמעתי על קיום של עולם מערכה כזה ושאולי זה קשור לקלפי מאג'יק(?)
אולי פספסתי, אבל יש אלים/דת?
מה המעמד של הקסם?
יש סטטיסטיקות לגזעים היחודיים?

זה בהחלט קשור לקלפי מג'יק. העולם הוא במקור רקע לסטים של קלפי מג'יק, והוסב למערכת מו"ד 5 לאחרונה. בתור שחקן מג'יק וותיק, שמחתי מאוד לראות את היוזמה הזו ממכשפי החוף, ואני מתרגש לקיים מערכה בעולם המרתק הזה.

האלים והדת לא נפוצים ברבניקה. קיימים אלים עתיקים, שנקראים הנפילים, אבל הסגידה להם היא לא מן הנפוצים. במקום זאת, אנשי דת על רבניקה מתמקדים בערכים כלליים, כגון חיבור עם הטבע או שמירת הסדר הטבעי. יוצאי דופן הם שבט הזור-טא של הגרול, שסוגד לחזיר הבר אילהרג, ואנשי הסלסניה, שחלקם סוגדים ישירות למאט'סלסניה.

לעומת זאת, קסם לא רק נפוץ בעולם, הוא גם חלק אינטגרלי מחיי היומיום ברבניקה. קסם מניע את הרכבות, מספק חשמל לבתים ומשמש לגידול האוכל. אין גילדה שלא משתמשת בקסם באופן כלשהו, למרות שחלקן מתמקדות בו פחות. הגילדות הממוקדות ביותר בקסם הן ליגת האיזט, שמקדישה את עצמה למחקר מדע הקסם, וסנאט האזוריוס, שמשתמש בלחשים כדי לאכוף את החוק ומשלב קסם בתקנות כתובות כדי להפוך אותן למחייבות.

בהחלט יש. הסטטיסטיקות לקנטאורים, גובלינים, מינוטאורים, לוקסודונים, משולבי סימיק וודלקנים מופיעות במדריך לרבניקה, הספר הרשמי של המערכה. הסטטיסטיקות לויאשינו הן אלה של לטאיש מן המדריך למפלצות של וולו, ועבור אנשי דג וקראול אני משתמש בנתונים לא רשמיים. אם אין לך גישה למידע הזה, אתה יכול פשוט לשאול על הגזע שמעניין אותך, ואני אספק את המידע הרלוונטי.
 
מה שאני שואל זה כמה דמות שאין לה כישורים חברתיים/כישורי חקריה תרגיש "לא מתאימה".
ברברי שאין לו רמות בשום מיומנות חברתית ויש לו כלום תבונה ירגיש "לא שייך"? (לא שזה מה שאני חושב לבנות, אני מנסה לראות מה הגבולות גזרה).
 
לא בהכרח. הקבוצה אמורה להיות מגוונת כדי לפתור הרבה סוגים של בעיות, וכל הרעיון של השיתוף עם הלגיון הוא להעניק לקבוצה רמה של מסוגלות קרבית. אבל באופן כללי, אלא אם כן אתה חלק מהגרול, אתה חייב לפתח סוג של כישורים חברתיים על רבניקה כדי לתפקד בגילדה.
 
ההיכרות שלי עם רבניקה שואפת לאפס (למעשה אני חושב שההיכרות הראשונה שלי עם העולם וMTG בכלל הייתה כשמישהו בפונדק יידע אותי שתמונת הפרופיל שלי בזמנו הייתה דמות מרכזית מהסיפור) אבל זה נשמע עולם מעניין.
אם הבנתי נכון המשחק למעשה יהיה בנוי ממספר מקרים נפרדים שהדמויות יצטרכו לפתור כשכל אחד מהם שיציג מאפיין כלשהוא של העולם והגילדות ולא יהיה קו עלילה מרכזי ששוזר אותם?
 
נשמע מעניין,
אפשר הסבר על המחוזות? מה ההבדל ביניהם?
האם הדמויות צריכות להגיע ממחוז 3 (ההתקדמות הגילדות היא בתוך המחוז או שהן מעבירות אנשים ממחוז למחוז)?

אפשר להשתמש ב-UA? יותר ספציפית Artificer? נראה לי שזה מקצוע מתאים לליגת האיזט.
 
ג'וני אמר/ה:
אפשר הסבר על המחוזות? מה ההבדל ביניהם?
האם הדמויות צריכות להגיע ממחוז 3 (ההתקדמות הגילדות היא בתוך המחוז או שהן מעבירות אנשים ממחוז למחוז)?

אפשר להשתמש ב-UA? יותר ספציפית Artificer? נראה לי שזה מקצוע מתאים לליגת האיזט.

אפשר להקביל את המחוזות למדינות בארצות הברית. אלה פשוט איזורים שונים. כולם גדולים מאוד, וכל אחד מהם מתפקד באופן עצמאי. כמובן שיש קשרים בין המחוזות, אבל רוב האנשים לרוב לא יוצאים מהמחוז שבו הם גרים.
מהסיבה הזו, כנראה שהדמויות שלכם מגיעות ממחוז שלוש. הן לא חייבות להגיע מאותה שכונה, אבל אנשים ברבניקה לא עוזבים את המחוז שלהם לעיתים תכופות. לדוגמא, אם אתה שייך ללגיון הבורוס, סביר להניח שיצאת לאימונים באקדמיית אופקים במחוז שמונה, אבל אתה תחזור לשרת אחרי זה במחוז הבית שלך לרוב.
במידה ומישהו מקבל קידום רציני ומגיע לדרגה גבוהה מספיק, הוא יכול להישלח למחוז עשר, שהוא מרכז העניינים ברבניקה. לגודמא, ג'ראד מעדיף שחברי הגולגארי הקרובים ביותר אליו, היועצים שלו, יגורו במפקדת הגולגארי, מערה תת קרקעית בעיר התחתונה של מחוז עשר בשם קורוזדה.

אתה יותר ממוזמן להשתמש בArtificer של UA. הוא באמת מתאים לאיזט, בייחוד הארטילרייה.

tkhag1 אמר/ה:
בקשר למדיניות הרקע, אני חושב שזה יהיה מעניין יותר אם לא נקרא את הרקעים אחד של השני.

כמובן, זה הגיוני יותר. הדמויות שלכם אמורות להכיר אחד את השני באופן יחסית רדוד בתחילת ההרפתקה.
 
אגב, מכיוון שאתה רוצה דפ"ד ואנחנו לא מתחילים בדרגה 1, מה עם ציוד? (זהב/חפצ"קים)
וסתם ככה אני מניח שאפשר להשתמש בכל חומר רשמי שיצא למהדורה 5 בינתיים? (Xanathar's Guide לדוגמה)
 
מרתוס אמר/ה:
אגב, מכיוון שאתה רוצה דפ"ד ואנחנו לא מתחילים בדרגה 1, מה עם ציוד? (זהב/חפצ"קים)

אתם תשתמשו בציוד והזהב שהרקע והמקצוע שלכם נותנים. לכל אחד מכם, בנוסף, יש חיסכון שכולל 30 זינו. הגילדה נותנת לכם משכורת קבועה, שחלק גדול ממנה מתקזז על שכר דירה ושירותים שונים. בנוסף, מתוקף המשימה שלכם, כל אחד מכם יקבל שתי קמעות גילדה (Charm), לשימושכם האישי, וכן סמל גילדה (Signet). אני אפרט בנוגע להשפעה המדוייקת שלהם כשתבנו את דפי הדמות, כי יהיה קשה לכתוב עכשיו אפקט של עשרים חפצי קסם שונים. כולם מופיעים במדריך לרבניקה.

מרתוס אמר/ה:
וסתם ככה אני מניח שאפשר להשתמש בכל חומר רשמי שיצא למהדורה 5 בינתיים? (Xanathar's Guide לדוגמה)

כן, כל עוד זה תואם את העולם. לדוגמא, אי אפשר להשתמש בגזעים מספרי הרחבה שלא קיימים על רבניקה.
 
עובד על פאלדין, עד כמה שאנחנו צריכים להכיר אחד את השני, (מי שיתקבל בכל אופן) אני די חושב שלכל אחד מותר קצת רקע אישי שלא כולם אמורים לדעת, הרבה יותר פשוט שהחברה שיתקבלו ידברו על איך הם הכירו ומה הם יודעים אחד על השני, מאשר שכל אחד פה עם עבר בעייתי מאבד לחלוטין את ה"מסתורין" שלו
 
Darki אמר/ה:
מה צריך לכתוב בדף הדמות? גזע מקצוע ורקע? אגב,באיזה רמה נתחיל את המשחק?
nav566 אמר/ה:
אנחנו משחקים מו"ד מהדורה 5, אם מישהו פספס את זה. הדמויות שלכם מתחילות בדרגה 5, עם מוניטין של 4. לא דגי רקק יותר, אבל גם לא בעלי סמכות גבוהה. רבניקה הוא מקום שבו דמויות בדרגות גבוהות הן לא דבר בלתי נפוץ כמו שהוא במקומות אחרים, ולא קשה למצוא דמויות בדרגה 7 או יותר.
לפחות מבחינת החלק האחרון של השאלה.
 
darki אמר/ה:
מה צריך לכתוב בדף הדמות? גזע מקצוע ורקע?

דף הדמות צריך להכיל את כל הפרטים על הדמות שלכם. זה צריך להיות דף דמות של מו"ד 5, שיכיל את כל המידע הרלוונטי. בנוסף, אתם צריכים להגיש רקע סיפורי של הדמות, לספר על מי הדמות ומה הביא אותה עד הלום.
מבחינת רקע מכני, לרבניקה יש רקעים מיוחדים בשביל חברי גילדה. הם מופיעים במדריך לרבניקה.
 
חזרה
Top