• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בראשית האנושות-עץ הרשמה (חופשיטה, ניהול) (3/3) סגור להרשמה

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
כמה מאות ציידים בני אדם התאספו ביער, שפופים, מביטים לעבר חמולת הניאנדרטלים שפשטה עורו של אייל מולם. בני האדם התאספו שם במעמד מיוחד, ולמטרה ברורה-להרוג ולגרש את הנינאדרטלים מהעמק. בראשם הלכו סואה, הכריזמטי והערמומי שבציידים מכל השבטים, והשאמאנים. בני האדם הביטו לעבר הניאנדרטלים בבוז-המכוערים הללו, שלא יכלו לדבר. בפקודת המנהיג, ירו בני האדם חצים לעבר הניאנדרטלים המופתעים, שמיהרו לתפוס בחניתות, ולהסתער, נקטלים בזה אחר זה. כשהגיעו כמה בודדים, הם כבר נשחטו בגרזינים וחניתות.
עוד צעד אחד נצעד בדרך להשתלטות האדם הנבון על העולם, ובדרך ליצירת התרבות והציוויליזציה.


שלום חברים, וברוכים הבאים למשחק ''בראשית האנושות''. במשחק הזה תשחקו שבטי אדם קדמון-חמולות קטנות, נודדות ומפוזרות של ציידים לקטים, ותתפתחו אט אט לכדי תרבות ראויה לשמה. יהיו 6 שחקנים-כל אחד מיבשת אחרת, למעט אנטארקטיקה.
בתחילת המשחק, העולם נמצא עדיין בעידן קמאי. חיות פרהיסטוריות שרירות ומהלכות, ושבטי ניאנדרטלים ובני אדם ננסיים (הומו פלורסיינסיס) עדיין חיים, ומאיימים על בני האדם... אך לא לאורך זמן. אנשי המערות הקדמונים הללו חסרים את היכולת של בני האדם לדבר או להאמין במיתוסים, ולכן הם לעולם לא יוכלו להתאחד כנגדכם...
במהלך המשחק, העם שלכם יחווה שינויים, עליות ומורדות. ייתכן מאוד שתקימו אימפריה בשלב מסוים, ושתיכבשו ותנחלו תבוסות בפעמים אחרות. אבל לעולם אל תכנעו! כל עוד התרבות שלכם שרירה וקיימת, ולא התערבבה בתרבויות הכובשים, אתם עדיין כאן.
במשחק, העם שלכם יעבור פירודים ופיצולים, ואתם תמיד יכולים לבחור עם מי ללכת. אם לשחק את המושבות המורדות שלכם מוצא חן בעיניכם יותר מלשחק את אימפריית האם שהקמתם-תעברו צד! תמרדו! אם השבטים שלכם שפלשו לאירופה הושמדו, תעברו לשחק את השבטים שפלשו לאפריקה!

תיאום ציפיות:
משך המשחק וסופו: למשחק אין זמן מוגבל, ומצדי שיימשך לנצח. הסוף שלו יבוא כשכל השחקנים יגיעו למצב של אימפריות עולמיות ויתוודעו אלו לאלו, ואז המנצח יהיה מי שישיג את כל נקודות היוקרה שאפשר לצבור, לפי רף שאני אקבע לפי מצב המשחק. מהי ה''יוקרה"? בהמשך.
סוג המשחק: המשחק הוא לא משחק ניהול בדמות יחיד-לא יהיו לכם דפי דמות למנהיג וכדומה. עם זאת, אתם כן תשחקו את המנהיג, לא את העם, ובהחלט תוכלו לעבור מהפכות, הפיכות, מרידות ועוד שאר דברים אנארכיסטיים.
רמת האתגר: המשחק לא יהיה קל. האויבים שלכם יהיו ערמומיים כמוכם, לאו דווקא מתקדמים פחות, וגם להם יהיו בני ברית. אם תהיו חלשים, האויב יתקוף אתכם ללא רחמים. ייתכן מאוד שתבנו אימפריות, ובזמנים אחרים התרבות שלכם תיכבש-כל עוד תשמרו על התרבות שלכם איתן, לא תושמדו. תחכו להזדמנות... כי היא בהכרח תבוא, מתישהו.
משחק דמות: אתם תשחקו את התרבות, ולא היא אתכם. אתם לא תעשו מה שלדעתכם הכי משתלם, אלא את מה שהתרבות, בהתאם לערכים, לפילוסופיה ולדת, הייתה עושה. למען ההנאה של כולנו.
הגבה: אני מצפה מכל אחד לתגובה פעם ביום יומיים, בחופשות אולי לפעמיים ביום. מי שלא יגיב שבוע מבלי להודיע מראש, אני אשאל אותו בפרטי, ואם אין לזה הצדקה אז הוא יועף.
בקשות אישיות: תשקיעו בתגובות (זו למעשה דרישה, לא בקשה)! המשחק הזה לא יהיה רצף של גלגולי קוביה. אני מצפה לתגובות ארוכות ומושקעות, עם תיאורים ''סיפוריים'' קצרים.
אם אתם לא נהנים מאיך שהמשחק מתנהל-תגידו לי. אם אתם מרגישים שאני לא משקיע בתגובות-תגידו לי. אם אתם מרגישים שיש בעיה בהנחיה שלי-תגידו לי. אני תמיד מנסה להשתפר.

מכאניקה:
המשחק יתנהל בקוביות 2ק6, עם תוספים ומחסרים.
גיוס צבא: בהתחלה, אתם תשחקו ציידים לקטים. לא יהיה לכם צבא, אלא ציידים-סך כל האנשים מהשבט ברגע נתון שיוצאים לציד, או למלחמה, כשהשאר נשארים ב''בית''. גיוס ציידים לא יעלה לכם במאומה- נשק יש להם בהתחלה, ואם תרצו להכין עוד תלקטו עץ ואבן מהסביבה, או תשתמשו בעצם מחיות ציד.
קרבות: הדגש בקרבות יהיה על טקטיקה, ולא על התשה של המנחה והשחקנים עם גלגולי קוביה אינסופיים. בכל קרב קפא''פ המתקיף זורק ללוחמה של לוחמיו וללוחמה של האויב, ולפי הגלגולים הללו יקבע מי מנצח בהתנגשות הקפא''פ. בירי קשתים, המגן זורק להתגוננות מהקשתים.
ציד: הציד ינוהל כך שהשחקן אמור לפרט על שיטת הציד, ואז לזרוק להצלחה. פחות או יותר-4 ומטה פירושו כישלון רציני ומוות של ציידים, 4-7 הוא כישלון, ו-8 ומעלה פירושו הצלחה ברמה זו או אחרת.
משאבים: בתור ציידים לקטים, אין לכם יכולת וסיבה לאגור משאבים-המקסימום הוא לסחוב מעט עצם, עורות ושנהב. כשתתיישבו, תוכלו לאגור משאבים (בתנאי ויהיו לכם מחסנים לשם כך).
אוכל: כציידים לקטים נודדים, אתם לא יכולים לאגור אוכל. תצטרכו לצוד וללקט כל הזמן, כשאין עודפי מזון-המזון ה''מיותר'' מאכיל את המנהיג והשאמאנים. האוכל יתחלק לסוגים, כשככל שהמזון מגוון יותר (והעם זוכה לטעום מהגיוון הזה, ולא חי על לחם צר ומים לחץ) העם שמח יותר.
גידול אוכלוסין: כציידים לקטים, אתם לא יכולים לנדוד עם הרבה ילדים, וכל אישה יולדת בכל 4 שנים בערך-פחות או יותר רמת התמותה, ולכן לא יהיה גידול אוכלוסין כל עוד אתם ציידים לקטים, אלא אם תאבדו ציידים ואז ילדו יותר כדי לפצות על כך.
המצאות: אתם לא תמציאו דברים במשחק, לא במובן הרגיל של משחקי ניהול. אנשים מהעם ימציאו כל מני דברים, כמו גבינה, חמאה וכתב. אתם תוכלו ליצור נשקים פרי דמיונכם, וכן לבצע ניסויים ולפיהם להכין דברים.
תוספים ומחסרים: אתם תקבלו הרבה, והאויב יקבל הרבה. הם יבואו מגובה, חוסן, איכות תזונה, מיגון, איכות נשק וכו'.
מעבר זמן: כל שבוע יחשב ל-25 שנים במשחק, ובתוך השבוע יהיה אפשר לקמט את הזמן. ככל שהמשחק יתקדם משך הזמן ששווה שבוע יתקצר ל-20 שנים, 15, 10 ואולי בשלבים מאוד מתקדמים גם 5 שנים ואפילו שנה.

דף ההרשמה:
שם השבט: מה שמו של השבט? רצוי שלא יהיה ג'יבריש מוחלט, אלא משהו באווירה של המקום-שבט מהמזרח התיכון יהיה בעל שם עם צלצול שמי, ושבט מצפון אירופה עם צלצול גרמאני.
איזור מחייה: באיזו יבשת חי השבט? באיזה מקום? מה האקלים בו, המראה בו? את בעלי החיים אני אפרט לכם-ייתכן ויהיה להם מקום כטוטמים בדת השבט שלכם. אל תכתבו ''אירופה'' או ''ארץ ישראל'', אלא ''שפך האמזונס'' או ''עמק יזרעאל''.
רמה התפתחותית: כרגע, רמת ההתפתחות שלכם היא חבורת ציידים לקטים. בהמשך, תתפתחו לאיחוד שבטים, עיר מדינה ואימפריה. כמו כן, כאן תציינו את רמת הטכנולוגיה-כרגע, תקופת האבן.
יוקרה: היוקרה מתחלקת לארבעה תחומים: יוקרה צבאית מושפעת מעוצמתה הצבאית של התרבות שלכם ומפרסומם של לוחמיה. יוקרה תרבותית מושפעת מאיכות האומנות של התרבות, המחזות שלה, הפילוסופיה שלוה. יוקרה כלכלית מושפעת משגשוגה של התרבות, מעושרה ומהיקף המסחר שלה, וכן מהסחורות האקזוטיות שהיא מחזיקה. יוקרה שלטונית מושפעת ממידת הפופולריות של השלטון בתרבות, וממידת הנחשבות והיוקרה שלו בעיני שליטים אחרים-יגואר מחמד, לדוגמה, בהחלט יכול להועיל פה למלך.
בתור ציידים לקטים, המדדים הללו שונים. היוקרה המלחמתית מושפעת מתעוזת ציידי השבט ומהטרף שהם מעיזים לצוד, התרבותית מאיכות האומנות השבטית, הכלכלית ממידת השגשוג של השבט, והשלטונית כלל לא קיימת. אתם עדיין שבטי ציידים לקטים רגילים, ואתם מתחילים עם יוקרה ממוצעת: 4 בכל אחת מהיוקרות, עם נקודת בונוס לבחירתכם שצריכה להיות מעוגנת ברקע ובתרבות.
מראה: מה מראם של בני השבט? נמוכים וכהי עור, או גבוהים ובלונדינים?
תוספים ומחסרים: כיוון שהציידים הלקטים הם בעלי תזונה מעולה והם חיים את חייהם על ציד ומרדף, הם חסונים וחזקים. אי לכך, אתם מתחילים עם תוסף 5+ לקפא''פ וירי חצים.
אוכלוסיה: בין 20 ל-50 איש.
שביעות רצון: אתם ציידים לקטים בעלי חיים פשוטים. אין לכם הרבה דאגות, החיים מעניינים והתזונה מגוונת, בריאה וטובה, וההיגיינה מעולה-כל אחד יתחיל עם 80% שביעות רצון מתוך 100%. בהמשך, כשהשבט יתפתח לתרבות ויופיעו אצולה ופשוטי עם, לכל אחד מהמעמדות תהיה דרגת שביעות רצון שונה, שתושפע מתזונה מגוונת וטעימה, איכות חיים טובה וכו'.
תרבות: מה המנטליות של השבט-הוא לוחמני או רודף שלום? פטריארכלי או מטריארכלי (סתם אנקדוטה-הרוב המכריע של התרבויות היו פטריארכליות)? מה התרבות שלו-אומנות, סיפורי עם, מסורות... כל דבר שיוצר תרבות ומייחד אותה מהשאר. התרבות תשתנה כשהשבט יתפתח. התרבות היא הגחלת שלכם-אם תאבדו אותה, תושמדו... התרבות משותפת לכם ולשכניכם הקרובים (השבטים האחרים באותו העמק, למשל).
דת: במה אנשי השבט מאמינים? הדת חייבת להיות אנימיסטית, אך זה לא מגביל כלל. השבט מאמין ברחות הטבע? בפיות? בטוטמים? באבות הקדמונים? ניתן להתמקח עם הרוחות, או שחובה היא לסגוד להן? הדת תתפתח במהלך המשחק לכדי אלים גדולים, כשהשבט יתפתח לציוויליזציה.
משטר וסדר חברתי: לציידים הלקטים השיוויוניים למדי עוד אין מעמדות ומקצועות-אלו יגיעו כשתיווצר התרבות. אבל, יש מנהיג-מיהו? ראש השאמאנים או הכריזמטי בציידים? מה יחס השאר אליו-אדון עליון? אלוהי? סחבק אחד משלנו, שאחראי כרגע עלינו? כיצד נקבע מי המנהיג?
ציידים: כמה ציידים (וציידות) יש בשבט? עד 2 שלישים מהאוכלוסיה בכל רגע נתון. אתם תקבעו את חימוש הציידים, ואני את החומר (עצם או אבן).
משאבים: כפי שנאמר, אינכם יכולים לצבור משאבים. יש לכם 20 נקודות לחלוקה-עצם, עור וקרן.

תודות:
המגדל הבודד ו-nautti שסייעו לי בגיבוש המכאניקה; Hell lord, Nextorl, ג'וני, yellow acid, העוג הברברי, dragonitzan, המפקד האלמוני, tkhag1, thewolf, Adran, פלאפי, TheKnightWhoSaidKnit, ות'ור, שהגיבו ועזרו לי בעצים שפתחתי כהכנה; ול-rui, המשגיח שאישר את פתיחת המשחק.

רשומים:
אירופה: ליזי
אסיה: Doctor Who
אמריקה הצפונית: (לא למשחק)
אמריקה הדרומית: (לא למשחק)
אוסטרליה: טסוקימארו
אפריקה: לא למשחק)
 
נשמע טוב! אשמח להצטרף.
דפ"ד:
שם השבט: הבולוורקים
אזור מחייה: שבט הבולוורקים חי באזור התחתון של נהר הריין בגרמניה. רוב האזור בנוי ממישורים וגבעות נמוכות בעלי עשב שופע, ואין בו הרבה עצים ויערות. מקור המים המתוקים המרכזי של השבט הוא נהר הריין. מזג האוויר לרוב קריר וסגרירי.
רמה התפתחותית: ציידים-לקטים.
יוקרה: יוקרה צבאית – 4, יוקרה תרבותית – 5, יוקרה כלכלית – 4, יוקרה שלטונית – 4.
מראה: בני שבט הבולוורקים גבוהים יחסית לבני אדם אחרים – הזכרים מגיעים בממוצע לגובה של 1.8 מטר, בעוד הנקבות מגיעות לגובה של 1.6 מטר. השיער של רובם בהיר, ונע בגוונים של חום בהיר, בלונדיני ואדמדם. רובם בעלי צבע עיניים ירוק או כחול. רוב הגברים מגדלים זקן ומקפידים על טיפוחו. גם לגברים וגם לנשים יש מבנה גוף רזה וחסון.
תוספים ומחסרים: +6 קפא"פ, +5 ירי חצים.
אוכלוסיה: כ-40 איש.
שביעות רצון: 80%.
תרבות: החברה הבולוורקית הינה פטריאכלית בעיקרה, אך מעמדן של נשים אינו נמוך כמו בחברות אחרות והן מורשות להשתתף בצייד ובמלאכות אחרות. התרבות הבולוורקית מבוססת בעיקרה על סיפורי עם – בכל ערב, השבט נוהג להתקבץ סביב המדורה ולשמוע אגדות על גבורתם של אבות אבותיהם מפי זקני השבט. הבולוורקים מאמינים בכבוד, ולרוב לא יתקיפו שבטים חלשים מהם – עם זאת, אם הבולוורקים מזהים שבט המתחזק לרמה בה הוא יכול לאיים עליהם, הם ייקחו זאת כאתגר ויאמינו שניצחון יביא להם כבוד ותהילה. בולוורקים הם תחרותיים מטבעם. הם אמיצים ולעיתים אף פזיזים לפעול. עובדה זו, בנוסף למסורת שלהם לכבוד ונאמנות, גוררת בולוורקים רבים למעשי גבורה. הבולוורקים, במיוחד הצעירים, תמיד מתחרים בינם ובין עצמם ומנסים לשבור את שיאיהם האישיים ואת אלה של חבריהם – פעילויות כמו טיפוס על מצוקים או ציד של חיות בר מסוכנות הינן בשגרה אצל הבולוורקים, ואינן מעוררות בהן כל פחד. מבחינה אומנותית, הבולוורקים מתמחים ביצירה של כלים מאבן ובגדים מעור. הם נוהגים לחרוט מעשיות בציורים על אבנים וקירות מערה, ולשיר מזמורי תהילה על גיבורי העבר שלהם. הבולוורקים חיים על עקרונות של כבוד, יושר ונחישות, ולא מוכנים לקבל בשבטם שקרנים, רמאים ורוצחים – אלה לרוב יוגלו או יוצאו להורג. עם זאת, כאשר חבר שבט חלש יותר מראה רצון ונחישות להצליח, שאר חברי השבט יעזור ויתמכו בו.
דת: הבולוורקים מאמינים שלאחר המוות, רוחותיהם מתמזגות עם הטבע והופכות לחלק מהעולם. אלו שחטאו והבישו את עצמם במהלך חייהם, יהפכו ללא יותר מבוץ או עשב יבש, אך אלו שפעלו בגבורה והביאו כבוד לשבט יהפכו לסערות ברקים אימתניות או זרמי נהר שוצפים. בנוסף, הבולוורקים מאמינים שכל הטבע הינו מתנה הניתנה להם מרוחות אבות-אבותיהם, ועל כן יש לכבד אותם ולהעביר את סיפורי גבורתם לדורות הבאים. לפי אמונתם, אסונות טבע כגון מחלות או בצורת קורים בגלל הפגנת חולשה או חוסר כבוד בשבט, דבר המכעיס את הרוחות. המנהיגים הדתיים של השבט הם זקני השבט, והם מתמחים בחריטת ציורים ובדיבור עם הרוחות.
משטר וסדר חברתי: השבט מונהג על ידי היארל, והוא אחראי על כל ענייני השבט למעט הדתיים. היארל הנבחר הוא הצייד החזק, האמיץ והמכובד ביותר בשבט. שאר בני השבט מתייחסים אליו בכבוד רב אך לא יראים ממנו, ולמרות תפקידו הוא ממשיך לצוד ולהיות מעורב בחיי היום יום של השבט. כל יארל מקים מועצת חכמים, המורכבת מזקני השבט ועוד שניים שלושה חברי שבט אשר היארל מוצא לנבונים. המועצה מתכנסת במקרי חירום, ויש לה זכות להדיח את היארל במידה שפעל לא בכבוד או הביא חרפה על השבט. היארל מתחתן עם האישה הנבונה ביותר בשבט, והיא הופכת להיות "אם האוהלים" – תפקידה לאסוף צמחי מרפא ולדאוג לחולים ולפצועים של השבט. חובתו של היארל היא לדאוג לצרכי השבט, להוביל אותם בזמן מלחמה ולוודא שכבודו של השבט לעולם לא נפגע.
ציידים: יש כ25 ציידים בשבט. הם משתמשים בחניתות עשויות אבן, ובקשתות עם חצים עשויי אבן. מלבד זקני השבט והילדים, רוב חברי השבט שאינם ציידים הן נשים, שאחראיות על טיפול בילדים, בזקנים ובחולים,הכנה של בגדים וכלי נשק, ועזרה כללית בשבט.
משאבים: עור – 10, עצם – 5, קרן – 5.
הערה
לקחתי הרבה השראה מהגזע Golaith של מו"ד מהדורה חמש ומהVrykul מוורלד אוף וורקראפט (ומהויקינגים, כמובן). אם זה נראה לך לא יצירתי מספיק תגיד לי, אין לי בעיה לשנות כמה דברים.
 
שחקן ראשון, ובאירופה!

ליזי
מעולה. פשוט מעולה.

כמה הערות:
ליזי אמר/ה:
[post]693769[/post] הם נוהגים לחרוט מעשיות ברונות על עצים ואבנים
עוד אין להם כתב, גם לא רונות. אולי הם מציירים את המעשיות על קירות של מערות?
מה התפקיד של מי שאינם ציידים? אתה בטוח שאתה לא רוצה יותר ציידים? גם נשים יכולות ללקט פירות ופטריות.
ו... אשמח אם תדגיש את הכותרות בדפ''ד. רק לשם הנוחות.
אה, ויש לך ולכל שכניך תוסף 1+ לקפא''פ, בגלל שאתם גבוהים.

האיזור שלך מתחיל בעידן הקרח-קר יחסית, והחורף קשה יותר. החיות באיזורך הן:
[*] אייילים
[*] דובים
[*] שועלים
[*] עופות שונים ועופות מים
[*] עיטים ועופות דורסים
[*] סנאים
[*] זאבים
[*] אריות מערות (אריות פרהיסטוריים גדולים בעלי פרווה עבה)
[*] אייל אירי (אייל פרהיסטורי בגובה: 2.1 מטר בגובה הכתפיים, אורך: 2.8 מטר, מרחק בין קצות הקרניים: 3.65 מטר, משקל הקרניים: 40 ק"ג (מויקיפדיה).
[*] מסטודונים (פילים פרהיסטוריים פרוותיים)
[*] טרילופודוניים (פילים פרהיסטוריים בעלי 4 חטים)
[*] בחורף באים גם ממותות וקרנפים צמריריים.

מסטודון:
330px-Mammut_americanum_Sergiodlarosa.jpg

טרילופודון:
Gomphotherium_skeletals.png

Gomphotherium_NT_small.jpg

אייל אירי:
Knight_Megaloceros.jpg
 
אני אשמח לשחק, האם יהיה בסדר עם אגיב כל 3-4 ימים כי יש לי לו"ז צפוף
אם אפשר אז זה דף הדמות:
שם השבט: תאשיר
איזור מחייה: מסופוטמיה- צפון נהר החידקל די קרוב לסוריה, אזור פורה מאוד ומלא בחיות היות ונהר החידקל הוא מקור מים מתוקים כמעט היחיד באזור. השבט עצמו חי בגבעה נמוכה ליד החידקל. ://he.m.wikipedia.org/wiki/חידקל#/media/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5%3ATigr-euph-HE.png זה קישור לתמונה
רמה ש: תקופת האבן. לא משהו יותר מתקדם מקליעת חבלים מעלי תמר
יוקרה: היוקרה מתחלקת לארבעה תחומים: יוקרה צבאית - 4 לא צריך להיות ציד מדהים במקום שבו כ"ך הרבה חיות
יוקרה תרבותית - 4 למסופוטמיים יש תרבות בסיסית: אגדות וסיפור סיפורים אבל לא יותר מזה
יוקרה כלכלית -4(+1) זיתים ותמרים, שדות פוריים ומים מתוקים מסופוטמיה היא מקום מלא בפריון.
יוקרה שלטונית -4 מנהיג שיודע את עבודתו אבל עדיין לא הומצאו חוקי האתיקה של... (היה שם מנהיג שהמציא חוקי אתיקה נוקשים אבל אני לא זוכר איך קוראים לו)
מראה: בגלל החום באזור הם כהי עור ויחסית גבוהים כ170 ס"מ. לנשים ולגברים יש שער קצר והגברים בעלי שפם אבל הם מספרים את זקניהם
תוספים ומחסרים: כיוון שהציידים הלקטים הם בעלי תזונה מעולה והם חיים את חייהם על ציד ומרדף, הם חסונים וחזקים. אי לכך, אתם מתחילים עם תוסף 4+ לקפא''פ +5 לירי חצים.
אוכלוסיה: 30 איש.
שביעות רצון: 80% שביעות רצון מתוך 100%.
תרבות: השבט שוחר שלום (יש מספיק חיות לכולם)אבל לא יהסס להגן על עצמו. ואומנם יודעים לא מעת על צייד אבל הם סוחרים טובים (בהנחה שיש עם מי לסחור). בעוד הגברים הם הלוחמים והצידיים הנשים הן המשכילות- המרפאות והכוהנות. היות ומסופוטמיה היא מקום שבו לא רק דואגים מה יהיה עם ארוחת הערב הבאה, התאשיר המציאו את המטדור (matdoor). המטדור הוא טקס שמתרחש בכל ירח חסר והוא בעצם תחרות סיפור סיפורים. כל אדם הרוצה להשתתף במטדור, כולל בני שבטים אחרים יוכל להשתתף בו. כל משתתף צריך להכין סיפור קצר שאותו יספר לבני התאשיר לבסוף השופטים: המנהיג, ראש הציידים (הצייד הטוב ביותר), ראשת הכוהנות והמנצח בתחרות הקודמת. המנצח זוכה בכבוד עצום כמספר הסיפורים הטוב ביותר וברשות לשפות בתחרות הבאה.
אצל התאשיר המעבר בין ילדות לבגרות הוא חשוב ומצוין ע"י הטקס "צייד היום": כל הנערים בני ה15 יוצאים למסע צייד למשך יום שלם. בסוף היום כל נער מביא את החיה שצד והשבט מחליט מה החיה המרשימה ביותר שניצודה, הילד שצד את החיה המרשימה ביותר זוכה בה ושאר החיות משמשות למאכל השבט. כל נער שצד חיה כלשהי יחשב מבוגר ונער שלא יצליח לצוד כלום יחשב לכל חייו באיש סוג ב'
דת: השבט מאמין ברוחות טבע שמיצגות כוחות טבע, חיות אבל הרוחות יסמלו גם את תכונותיהם למשל: רוח הציפור תסמל גם נדודים וחופש ורוח האריה תסמל אומץ ומנהיגותאל הרוחות מתפללים בהגשת מנחות. למשל בשביל ציד מוצלח מתפללים לרוח הזאב (שמסמל בין השאר צייד) תיבס ומגישים לו גולגולת חיה.
ללידה ולמוות יש משמעות רבה לתאשיר והן מיוצגות ע"י רוחות הטבע סורן ו-נרוס רוחות הפרה (פרת בר כמובן) והנשר. בלידה מאכילים את התינוק בתמר ומשקים אותו במי החידקל לציון המתיקות והטוהר שיש בחיים. במוות זורקים את גוף האדם לחידקל כדי להשיט את נשמתו לעולם הבא אבל שומרים את ראשו כדי לשמור על ניסיונו ועל הידע שלו.
משטר וסדר חברתי: אין. המנהיג הוא המתקשר עם רוחות הטבע והוא זוכה לכבוד רב אך הוא אינו נחשב אל מפני שהוא (בעיניי השבט) רק החולייה המקשרת ביו השבט לרוחות
ציידים: 20 ציידים חמושים בקשתות וחניתות
משאבים: 10 עור, 5 עצם, 5 קרן
חיות:-פילים ישרי חט (פיל קדמוני עם חטים ארוכות וישרות).
-מסטודונים (פילים קדמוניים מכוסי פרווה קצרה).
-אריות.
-זאבים.
-תנים.
-שועלים.
-עופות ועופות מים.
-עופות דורסים.
-כבשי בר.
-עזי בר.
-בקר בר.
-חמורי בר (ערודים).
-צבועי בר.
-חזירי בר.
-חתולי בר
 
אפשר בהחלט. שחקן שני! באסיה!

גרגויל
דפ''ד טוב.

אממ... אשמח אם תדגיש את הכותרות (למען הנוחות של שנינו).
אין לציידים הלקטים שדות, הם לא חקלאים. אני מניח שהתאשירים חיים לגדות החידקל, צדים את החיות ומלקטים תמרים (זיתים יש בסוריה וארץ ישראל, יחסית רחוק במונחי התקופה ממסופוטמיה).
גרגויל אמר/ה:
[post]693791[/post] השבט שוחר שלום (יש מספיק חיות לכולם)
הכוונה היא חיות ציד?
גרגויל אמר/ה:
[post]693791[/post] ודעים לא מעת על צייד אבל הם סוחרים טובים
לא היה אז הרבה מסחר, מעבר לחלופות מעטות בין השבטים במוצרים יקרים ונדירים כמו זכוכית געשית, ולפעמים חטי שנהב, עורות, צבעים וכלי אבן.
גרגויל אמר/ה:
[post]693791[/post] 20 ציידים חמושים בקלעים
אישית הייתי ממליץ על קשתות. יותר נוח לציד.
אה, ואגב, אנשי המזרח התיכון היו ועדיין יחסית נמוכים (1- לקפא''פ).
ואגב, המיקום שלך הוא טיפה פחות יעיל מבחינת ציד, אבל הוא יהיה מעולה לפיתוח חקלאות ותרבות.

ובכן, החיות באיזורך הן:
-פילים ישרי חט (פיל קדמוני עם חטים ארוכות וישרות).
-מסטודונים (פילים קדמוניים מכוסי פרווה קצרה).
-אריות.
-זאבים.
-תנים.
-שועלים.
-עופות ועופות מים.
-עופות דורסים.
-כבשי בר.
-עזי בר.
-בקר בר.
-חמורי בר (ערודים).
-צבועי בר.
-חזירי בר.
-חתולי בר.

פיל ישר חט:
345px-Elephas-antiquus.jpg

מסטודון:
Mammut_americanum_Sergiodlarosa.jpg
 
אה, והערה לשניכם: אשמח אם תפרטו על טקסי מעבר (בגרות, לידה, נישואין (אם קיימים), מוות...). רק כדי להעשיר את התרבות.

גרגויל
גרגויל אמר/ה:
[post]693791[/post] שדות פוריים
קראתי את מה שערכת, אהבתי. אבל שוב, לא היה אז כמעט מסחר.
 
מגדל
אם ככה, אז מעולה. אף אחד לא יכול להגיב 3-4 פעמים ביום. ואני מבקש שבדפ''ד תדגיש את הכותרות למען הנוחות (אני מזכיר פה את זה לכולם...) :)
 
לבקשת טסוקימארו, אני שומר לו מקום עם אוסטרליה.

ובכן, יש עוד מקום פנוי אחד-דרום אמריקה! לכולם, תגישו דפ''דים (מושקעים!) בהקדם, שלא נחכה יותר מדי.
 
חזרה
Top