• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הבדולח היוקד-הרפתקת מו"ד 4 [3/5], עץ הרשמה

לאורה אקסיניאר. לכולכם היה קשר עם השם הזה. בין אם עבדתם לצידה כטבחים, לחמתם לצידה כשכירי חרב, רקדתם לצידה כבדרנים, גדלתם בבית היתומים שלה או שפשוט התיידדתם איתה כשעברתם בפונדק הדרכים הנוח שלה, לכולכם היה קשר איתה. אלפית כסופת שיער, שנראה כי היא מחוננת בכל תחום שבו היא עסקה, אישה קשוחה עם צד אימהי ורגיש. לא משנה כיצד נפגשתם איתה, עברו מספר שנים מאז. לכן כולכם הופתעתם לקבל הודעה ממנה, שנוסחה היה קצר ופשוט-"אני גוססת, אין זמן, נוכחותכם חיונית". לכן, כאות הוקרה ורצון להיפרד, עשיתם את דרככם אל בית היתומים שאותו היא מנהלת, כדי לשמוע את בקשתה האחרונה. עברתם דרכים ארוכות, חלקכם הגעתם מצדה השני של היבשת, ואילו חלקכם הגעתם מצידה האחר של מערכת ארגאה. את פניכם קיבל יתום מבוגר יחסית, והוביל אתכם אל מאחורי הפונדק, דרך בית היתומים, ואל חדרה. הוא השאיר אתכם מחוץ לחדר, ואמר "חכו כאן, אברר עם אמא האם היא מוכנה"
ונכנס אל החדר, סוגר את הדלת אחריו. כל אחד מכם ממתין, עם מחשבותיו ורגשותיו שלו, מחכה למילותיה האחרונות של לאורה.


ביינתים, על הגבעות המרוחקות...
אדם לבוש במדי שכיר חרב, נושא אקדח וחרב, עולה במעלה הגבעה, ונעצר למראה אדונו. בפעם הראשונה הוא רואה אותו בלי הברדס.
עור חיוור כשלג, עינים בוהקות מבעד לעפעפיים עצומים, וצלקת משוננת לאורך צווארו, עליה הוא מעביר את אצבעותיו. האדון נושם את האוויר הצח, ולפתע עיניו נפקחות, זוהרות בזוהר חזק ממקודם. הוא פונה אל השכיר "מה ברצונך?" השכיר מגמגם "אממ...החיילים, פשוט,,,להוטים לפעול ולסיים עם זה...אתה יודע, לטובת המשימה כולה, כמובן" השכיר מסיים במגמום מתנצל. האדון מביט בו בחיוך,חושף שיניים משוננות "כמובן, לטובת המשימה..אבל איזה צורך יש לי בחיילים לא צייתנים? אני חושב שאצטרך למצוא לך שימוש אחר...מה דעתך על עבד?" הוא מניף את ידו, וכל הצמחים שסביב רגליו קומלים, יוצרים עננה לבנה של ערפל, שחודרת לתוך גרונו של שכיר החרב. הוא ננק ומשתנק, ולאט לאט שיעוליו נרגעים. הוא מזדקף, עיניו נועצות מבט לבן ואטום היישר קדימה. המצולק משיב את ברדסו לפניו, חוזר להתבונן באופק "הכן את החיילים שלך, עבד. אתם תצאו לדרך ברגע שאורה לכם, ולא דקה אחת קודם. האם זה ברור?" החייל לא משיב, ורק קד קידה ויורד מהגבעה בצעד מכאני. המבורדס מרשה לעצמו לצחקק מתחת לברדסו. אחרי כל כך הרבה שנים, הוא סוף סוף ישיג את מה שהוא חושק בו יותר מכל-החורבן שראה בחזיונותיו, ונקמה


אהלן! זה הפתיח למשחק מהדורה ארבע שלי, בעולם מערכה תוצרת בית, שעומד לרוץ בפונדק. השחקנים יתחילו את המשחק בדרגה 8, ובתקווה יגיעו משם עד לדרגות האפיות. כמו שהפתיח רומז, המכנה המשותף שחייב להיות לכל הדמויות, ללא יוצא מן הכלל, הוא קשר עם לאורה אקסיניאר. לאורה הספיקה לעבוד במרבית המקצועות הקיימים במערכת ארגאה, אז תרגישו חופשי לשחק עם הדרך שבה פגשתם אותה. עכשיו אני אתן מידע על העולם, על הגזעים, על הקסם ועל הארגונים השולטים בעולם, ואחרי כן קצת פרטים מכאניים.

אז ללא מילה מיותרת נוספת, בואו נצלול אל מערכת הכוכבים ארגאה, ואל כוכבי הלכת המגוונים והמופלאים שלה.

העולם
מערכת ארגאה היא מערכת כוכבים שנוצרה על ידי אחד עשר אלים, כל אחד ואחד מהם מת במהלך ההיסטוריה, מטביע אחריו חותם. כל כוכב הוא ייחודי, ובעוד חלק מהכוכבים נמצאו שם ממש מההתחלה, חלק מההתיישבויות הן בנות לא יותר משישים שנה.
המסע בין הכוכבים-בעבר היו התיישבויות מתפתחות על כל הכוכבים, אך לאחר מלחמה איומה בין משתמשי הקסם לאלו שלא השתמשו בו, האלים בודדו את האוכלוסייה על שלושה כוכבים-אוכלוסייה אחת שנאלצה לגלות מחדש את הקסם בדרכים אחרות, אוכלוסיית המגים שהועברו לכוכב אחר להגנתם, והמגים שפתחו במלחמה, שקוללו להפוך לאנשי לטאה מפלצתיים, ונכחדו מעל פני המערכת. לפני כמאה חמישים שנה, מכשף צעיר גילה שער שיגור בהריסות של עיר, וכשהתמש בו, הוא מצא את עצמו על עולם אחר. עוד ועוד שערים התגלו או נבנו, וזוהי הדרך היחידה לעבור בין כוכבי הלכת.
הכוכבים:
פלינטריס-פלינטריס הוא כוכב הבית של רוב היצורים התבוניים בארגאה, כוכב שנותר מיושב לאורך כל ההיסטוריה, בעוד מרבית הכוכבים ננעלו בפני היצורים החיים. פלינטריס מאוכלס בבני מחצית, גמדים, בני אדם, אלפים, ואנשי חרק. עד לאחרונה הוא היה המוקד של השלטון המרכזי, שבראשו עמדה הכנסייה הויסטיאנית. פלינטריס הוא כוכב ימי ברובו, כשבחציו הדרומי נמצא ארכיפלג עצום מימדים בו חיים האלפים, ובחציו הצפוני נמצאת יבשת המחולקת למדבר ולאדמות עשב, בהם חיים בני האדם. את פלינטריס חוצה טבעת עצומה בגודלה של הרים, שעליה חיים הענקים, הפראים, והגמדים.
יורקאת'-הכוכב המיושב השני במערכת. כאשר האלים ניתקו את הגזעים זה מזה, הם העבירו ליורקאת' כל יצור תבוני שהיה ביכולתו להשתמש בקסם שעורר את המלחמה הגדולה מכל, הנקרומנסיה. לאחר שנים של חיים ביחד, הגזע היחיד שחי ביורקאת' הוא הג'ירווינס,
תוצאה של התערבבות ארוכת שנים בין מגוון גזעים. אנשי יורקאת' לא שכחו את הקסם והטכנולוגיה העתיקים, והספיקו ליישב ולעייר (מלשון עיר) למעלה מתשעים וחמישה אחוזים מהכוכב שלהם. מקור המים והקסם בעולם שלהם הוא נהר המתים, ניקסאל, שזורם למרחק עצום, ופגיעה בנהר היא אחת העברות החמורות ביותר בכוכב זה.
איבנרג-איבנרג הוא הכוכב הראשון שיושב מחדש על ידי תושבי פלינטריס. כוכב סלעי ברובו, סחוף רוחות, שמלא בנהרות ומעיינות תת קרקעיים. הכוכב הוא המקור המרכזי לאחד החומרים המסוכנים במערכת-מורטזיום, המתכת המהדהדת (פירוט בהמשך). איבנרג מיושב ברובו על ידי כורים, שהקימו מספר רב של מושבות, חלקן לא חוקיות, כדי לכרות את החומר הנדיר ולמכור אותו או להשתמש בו.
קריאנג'ון-כאשר איגוד הסוחרים מרד בכנסיה (פירוט בהמשך), הם החליטו להתרחק מפלינטריס, להקים לעצמם שלטון עצמאי על כוכב אחר. הכוכב שמצאו היה קריאנג'ון. מקום מושבם לשעבר של אנשי הנחש, כוכב מלא בטכנולוגיה עתיקה ובמחצב הגבישי הקרוי איליריום, הגביש הקטלני. הם ביססו שם עמדת כוח די יציבה, וכרגע, כשלושים וחמישה אחוזים מהכוכב מיושבים, ונעשה שימוש במשאביהם. שאר הכוכב מורכב מאוקיינוסים ומיערות משלל סוגים, בהתאם לטמפרטורה באזור. היערות מספקים מחסה מושלם לכל מי שהחוק, שמורכב מצוות של שופטים נודדים, לא רואה אותו בעין יפה.
ויקה, אינסיס, ולורט-אלו שמותיהן של שלושת המושבות של האיגוד על הירחים של קריאנג'ון. הירחים עדיין לא ממופים ברובם, ושימשו בעבר כמחנות עבדים ובסיסים צבאיים לאנשי הנחש, ולכן מלאים בכל מיני חפצים מעניינים, בלשון המעטה.
וריינט ונמיינט-שני כוכבי שביט תאומים, שנלכדו בקסם ומשמשים ככוכב הכלא וככוכב הצבא של האיגוד. האיגוד, כחלק מתהליך ההשתלטות שלי, אפשר תנאי חיים על וריינט, יצר מפעלי מזון ומים תת קרקעיים, והעביר לשם את כל האסירים שהוחזקו בקריאנג'ון, בפלינטריס, וביורקאת'. הדרך היחידה אל הכוכב והחוצה ממנו היא דרך שער שממוקם בנמיינט, הכוכב בו אנשי האיגוד מאמנים את הצבא שלהם, כאשר השער נמצא במרכז של מצודה מבוצרת.
אורבאורוס וטורפיר-אורבאורוס הוא שמו של קרע אדיר מימדים שנוצר בתקופה קדומה במרקם היקום, ודרכו ניסה להזדחל יצור של אופל ושנאה, ושמו אולגור'אל. כדי לעצור אתאולגור'אל, אל החופש שילם מחיר נורא-הוא השליך את תודעתו אל כוכב שביט שריחף באותה העת מול השער, יוצר שדה כוח שריחף מול אורבאורוס, ונכנס לתרדמת מיידית כתוצאה מהמאמץ שהושקע בכך, לכוד בליבו של השביט, שלימים נקרא טורפיר. בהמשך, כאשר הוא הגיע למודעות חלקית, הוא בחר לעצמו צוות של נבחרים שאותם הוא שיגר בחשאי אל השביט, יוצר צוות של לוחמים שיאבק בתועבות שהחליקו דרך אורבאורוס אל העולם.
היסטוריה
שנים רבות עברו מאז בריאת המערכת, והכוכבים כבר רווי מלחמות וסבל, אך גם מלאים בזכרונות של טוב ושמחה. לשם המשחק, רק האירועים שהתרחשו מאז הגילוי מחדש של הכוכבים מעניינים אותנו.
לאחר שהמכשף שגילה את השערים, וורפלאקס, הפיץ את תגליתו, הכנסיה התעלמה ממנו. הטעות הגדולה ביותר שעשו. ועד שאלת הגורל עצמה התגלתה בפני ארכיבישוף הלילה בשביל להזהיר אותו מפני תנועת יתר בין הכוכבים, שתעורר את תשומת ליבו של אולגור'אל, היה זה מאוחר מדי. חוקרים ומכשפים רבים, ברשות איגוד הסוחרים, החלו לחקור את החלל. הם התיישבו על איבנרג, שמסלולו נע בקרבה מדאיגה לאורבאורוס. הכנסיה ניסתה להסיט את תשומת ליבם של אנשי האיגוד והשתמשו ברשומותיהם כדי לפתוח שער על יורקאת', בתקווה שאנשי האיגוד יתעלמו מהכוכבים הקרובים יותר לאורבאורוס לטובת העולם החדש. זה אכן עבד, לזמן מה. אך בסופו של דבר, ראש האיגוד יצא במתקפה פוליטית וכלכלית עוצמתית על הכנסיה, בטענה שהיא מגבילה את חופש המסע והמסחר המגיע להם. האיגוד התנתק ממעמדו כזרוע לא דתית של הכנסיה, והפך לארגון עצמאי. בראשותו של יושב הראש דאז, ג'אינר, אנשי האיגוד העבירו את מוקד כוחם לקריאנג'ון, ושם החלו לבסס את כוחם.
בד בבד עם היחלשות הכנסיה מבחוץ, היא החלה להיחלש מבפנים. ארכיבישוף לילה חדש עלה לשלטון, ונרצח על ידי ארגון אנרכיסטי שהציג את עצמו בתור "ליגת אצבע הערפל". בנו הבלתי יציב (ואחד מני רבים, כך נאמר) של הארכיבישף, עלה לשלטון והחל לרסק את הבריתות שהיו לו עם מוקדי כוח במערכת, לבזבז את משאבי הכנסיה, ובסופו של דבר הוביל לירידה בכוחה. אנשי המסדרים השונים של הכנסיה נטמעו בחברה כדי להמשיך במלאכתם, או שהצטרפו לשורות האיגוד וניצלו את כישוריהם הישנים למטרות חדשות. כעת, לאחר שנים רבות, הכנסייה היא מוסד שכמעט אין לו השפעה משל עצמו מלבד השפעה דתית, שריד לכוחם הישן.
לאחר שהכנסייה יצאה מהמשחק, הייתה זו עבודתם של אנשי האיגוד למגר את האיומים שאט אט החלו לגרד בשולי כוחם, לפגוע באנשים שכעת היו תחת אחריותם בהיעדר כוח חזק יותר-מאפיית זאבי ההבנה (מאפייה של מכשפי צל עוצמתיים מיורקאת'), ליגת אצבע הערפל, המורדים, ואורבאורוס. ראשית כל, אנשי האיגוד פנו לשלטונות של יורקאת' והציעו להם עזרה בטיהור הכוכב מנוכחותם האפלה של המאפיה, שכוחותיהם שברו את אחד הטבואים המקודשים ביותר של אנשי יורקאת'-לא לנצל את נשמות המתים. בשילוב כוחות, אנשי האיגוד והשאמאנים של יורקאת' רדפו את האיגוד עד חורמה, מורידים אותו מעוצמתו הקודמת ומכריחים אותו לרדת למחתרת, למרות שהוא לעולם לא נעלם לחלוטין. כעת, הממשל אסיר התודה של יורקאת' הביא לרשותם של אנשי האיגוד את מה שרצו בו מלכתחילה-כוחם של כל השאמאנים שלהם. בעזרת השאמאנים, הם עברו לטפל באיום הבא-המרד.
בעזרת כוחם של השאמאנים, מועצם בעזרת כוחם של מכשפי האיגוד, בוצע אחד הכשפים האדירים ביותר בהיסטוריה-קסם השבה, המשיב חומר לצורתו המקורית, רק בקנה מידה כוכבי. קסם הופעל על הכוכב הקטן שעליו התיישבו המורדים, הופך את כל המסה שלו לפיריום, סלע היסוד שממנו עוצבו כל הכוכבים. דבר זה גרם לכוכב לאבד באופן מיידי את האטמוספרה שלו, מה ששחט כל יצור חי שהיה עליו במיידי. מלבד חיסול המרד, אנשי האיגוד זכו בכמות כמעט בלתי נתפסת של פיריום, כמות שתספיק להם למשך עשרות אלפי שנים, במיוחד לאחר שהם למדו כמה מהתכנונות המעניינות יותר שלו. ראשית, הפיריום מחזק כל קסם שעובר דרכו פי כמה וכמה, ללא מגבלות,בניגוד לסכנה הטמונה בשימוש במורטזיום. בנוסף לכך, בעזרת תהליך ארוך ומורכב, ניתן לגרום לפיריום לשכפל את עצמו, או לשנות את צורתו לחומרים אחרים שאינם אחד משני חומרי היסוד האחרים-איליריום ומורטזיום.
מצוידים בידע טכנולוגי חדש, ולאחר שהאיגוד למד כיצד לחמש את כוחותיו המאגיים בכלי נשק חמים מבוססי פיריום, האיגוד יצא אל עבר האיום הבא-אורבאורוס. אנשי האיגוד בנו מחסום כוח עוצמתי מפיריום, שאליו תועלו כוחות קסם עצומים. דבר זה יצא שדה מגונן כה חזק, שהוא חסם לחלוטין כל כניסה או יציאה מהשער, מלבד ליצורים החלשים ביותר. ואולם, הייתה תופעת לוואי-מרבית הכוח של אל החופש נלכד בצידו השני של השער, והשאיר אותו במצב מוחלש מאוד, מה שהשפיע גם על משרתיו-כוכבי הארד. כעת, מחוסרי כוחות כמעט, האיגוד הציע לכוכבי הארד עסקה שלא יוכלו לסרב לה-בתמורה לאספקה קבועה של ג'ינפיום (סגסוגת של פיריום בעלת אותן תכונות העצמה, אך מתכלה לאחר השימוש), שתשיב להם את כוחותיהם הקודמים, כוכבי הארד יעברו לשרת את האיגוד בהגנה על העולם, או בכל משימה אחרת שלה יזדקקו. מרביתם הסכימו וקיבלו חזרה את עוצמותיהם הישנות, מעטים סירבו והמשיכו לשרת את העולם בדרכם שלהם.
כעת, כשברשותם כלי נשק מתקדמים, הצבאות הטובים בעולם, וקסם מעל ומעבר לכל דמיון, האיגוד פנה נגד ליגת אצבע הערפל והשמיד אותה, כשהקרב האחרון בין אנשי הליגה לאנשי האיגוד היה קרב אכזרי וקשה שבמהלכו נחרבה אחת מהערים המרכזיות בפלינטריס, עיר שנמצאת בתהליכי שיקום גם היום, למעלה ממאה שנה לאחר מכן.
כאן נגמרו כל האיומים על התפתחות האיגוד, ומכאן, העתיד התחיל. בזכות תכונותיהם של שלושת חומרי היסוד (יפורט בהמשך), החברה הגיעה לשיאים חדשים של קדמה וטכנולוגיה. רכבות, כלי נשק חמים, רכבי משא, מפעלים, ניסויים קסומים ששילבו חי ודומם, והכל במטרה לצעוד קדימה, אל עולם נפלא המחכה מעבר לאופק. וגם בתחום החברתי היו התפתחויות-תורות חברתיות, איגודי פועלים, פילוסופיות חדשות. כולם קמו ונפלו, השתנו והתפתחו בן לילה. זהו העולם בו אתם חיים. עולם של אפשרויות אינסופיות, אך גם של סכנה
קסם
הקסם בארגאה מבוסס על הנשמות. לכל אובייקט, יהא זה יצור חי, חפץ דומם, או אפילו רעיון או זיכרון שהושקעה בו מספיק אנרגיה וחשיבה, יש נשמה. פעולת הקסם הבסיסית ביותר בארגאה היא "כבילה", וכל סוגי הקסם מקושרים אליה בצורה זו או אחרת. במהלך הכבילה, כוח זורם בין הנשמות, מהחזקה לחלשה.
ישנם שלושה סוגים של כבילות בסיסיות. כאשר מג כובל את נשמתו לאובייקט או יצור חלש ממנו (בעל חיים, צמח, חפץ) אז כוח זורם מהמג לאובייקט, מעניק לו תכונות מיוחדות בהתאם למה שהמכשף בוחר. אם המג כובל את נשמתו ליצור או אובייקט חזק ממנו (אל, יצור קסום, נשמה עוצמתית, רעיון שבו מאמינים הרבה אנשים), אז כוח זורם מהיצור או האובייקט אל המכשף, מעניק למכשף את הכוחות המיוחדים. מצב נדיר נוסף הוא מצב שיווי המשקל, שרק קסמי השאמאנים העתיקים מסוגלים להגיע אליו. במצב זה, המג יוצר קשר הרמוני ומושלם עם הנפש האחרת (נפש של מת או נפש של חיה). מהקשר, שני הצדדים חולקים את גופו של הכובל, מעניקים לו את כל מאגר הכוח, הידע, והתכונות שלהם לשימוש הישות המשותפת הזו.
לקסם יש שלושה טבואים-התקהלות, שאיבה, וניצול. טאבו ההתקהלות מתייחס למצב שבו מספר רב של תודעות נקשרות לאובייקט יחיד, יוצרות מצב של מוח כוורת. מצב זה בדרך כלל מטמא את נשמת המשתמשים, וגורם להם לאבד את אישיותם וייחודם. טאבו השאיבה מתייחס למצב שבו מג בוחר להפוך את התהליך הטבעי של כבילה, בו כוח זורם מהחזק אל החלש. במהלך השאיבה, הכוח נשאב מהחלש, מרוקן אותו והופך אותו לקליפה חסרת משמעות. השאיבה היא תהליך שיכול להיות מתגמל, אבל הוא אכזרי וטמא, ועשוי להיות קטלני. אם מג מנסה לבצע שאיבה מנשמה עוצמתית משלו, מתבצע תהליך הפוך-הנשמה של המג נשאבת אל אותה נשמה, הופכת לחלק ממנה. הטאבו האחרון הוא טאבו הניצול, שמתייחס לנשמות המתים. נשמות המתים מתחלקות לשתיים-הזוכרות, והפראיות. הנשמות הזוכרות הן הנשמות ששומרות על מודעות עצמית, ועל כוחן הישן. עם הנשמות האלו שאמאנים ערכו קשרים במשך אלפי שנים. אך להחזיק נשמה במצבה הזוכר דורש מאמץ תמידי, שכן יש להזכיר את שמה, להתייחס אליה, להשאיר אותה בזיכרון התרבותי כדי שלא תשקע אל המצב הפראי. נשמה פראית היא לא יותר מאשר גוש של אנרגית נשמה מוכנה לשימוש, המופיעה כלהבות אפלות. הניצול הוא סוג קסם בו המג עושה שימוש בנשמות פראיות, ובעצם מנצל באכזריות את כוחן של הנשמות האבודות הללו, מונע כל סיכוי לחזרתן.
הסוג האחרון והמוזר ביותר של קסם הוא אנומליה. כאשר אל החופש יצר לפני שנים רבות פערים במרחב ובזמן, הוא לא שיער את הדבר המוזר שיקרה-שנשמות מסוימות יתלכדו עם הקרעים הללו. נשמות אלו נקראות אנומליות. האנומליות הם יצורים על טבעיים, בעלי מזל יוצא מן הכלל ונראה שחוקי הטבע הרגילים משפיעים עליהם פחות. בנוסף לכך, לכל אנומליה יש את היכולת לעוות את המציאות, ברמה זו או אחרת. בין אם מדובר בעיוות קטן ולא מזיק, או ביכולת לכופף ליקום עצמו את היד ולשלוט במרקם המציאות, לכל אנומליה יש יכולת כזו או אחרת, שרק מתחזקת עם הזמן. (מתכנן לבנות ת'מה תוצרת בית של אנומליה, מי שרוצה)
הקסם במערכת ארגאה נבנה ביחד עם העולם, וישנם שלושה חומרים יקרי ערך שמגיבים עם הקסם בדרכים שונות, ומשפיעים על דרך השימוש בו-פיריום, מורטזיום, ואיליריום.
פיריום-אבן החיים, סלע היסוד. הפיריום הוא חומר שכל קסם שמועבר דרכו מתעצם בהרבה, וככל שהפיריום טהור יותר כך ההעצמה חזקה יותר. בנוסף לכך, את הפיריום ניתן לעצב לצורות וחומרים שונים בכוח המחשבה, ולהחזיר אותו למצב הנוכחי שלו (מתוכנן גם נתיב מופת למקצועות לא קרביים שמתעסק בעיצוב פיריום)
מורטזיום-המתכת המהדהת. המורטזיום הוא המתכת שמייצגת את הסיכוי, את האי וודאות. חומר פועל כמו פיריום הוא יותר זול מפיריום, ויותר קל להשגה, אך יש מחיר לשימוש בו. כל פעם שאתה משתמש במורטזיום שלא עבר בדיקה קפדנית וסומן, אתה צריך להמר על "התדירות", שכן המורטזיום מהדהד את הקסם בתוכו, ומי שלא הכין את המורטזיום מראש, מנסה באקראי תדירות, ומפספס, משלם מחיר כבד כאשר נשמתו שלו נגזלת ממנו חתיכה אחר חתיכה
איליריום-הגביש השואב, קריסטל המוות-האיליריום הוא חומר שנחצב באופן בלעדי בקריאנג'ון, ומצוי שם בשפע גדול יחסית. האיליריום שואב כל נשמה שאיתה הוא בא במגע, בין אם בקסם, במגע עם אובייקט המכיל נשמה, או בכל דרך אחרת. הנשמה בדרך כלל נשאבת ואז מתפזרת לחלל האוויר, מתפוגגת לנצח. אך באמצעות תהליכים חדשניים יחסית, ניתן להשתמש במורטזיום כסוללה-לאחסן בתוכו את הנשמה לשימוש מאוחר יותר

ישנם ארבעה סוגים של יצורים קסומים בעולם-שדים, ענקים, רוחות, ודרקונים
שדים-השדים הם מעין דיבוק כמעט בלתי נראה, שמשתכן בתוך גופים חיים. גוף ששד משתכן בו הופך למוטציה מפלצתית שדל עצמו, מקבל תבונה על טבעית, וכל רגשותיו השליליים מועצמים פי עשרות מונים. את השדים ניתן לגרש מגוף כלשהו, אך לא תמיד הגירוש מוצלח. במקרה כזה, הצאצא הבא של היצור ממנו גורש השד יוולד כבן שטן, זד.
ענקים-הענקים הם למעשה ההתגלמות של סערות על תבוניות שהסתחררו על הכוכבים במשך שנים רבות, גורמות שלא במכוון נזק שלא ישוער. האלים שכנעו בדרכי שלום את מרבית הסערות לקשור את נשמותיהם לגוף דמוי אנושי, להגביל את כוחם, ולעבור לשוטט בהרים של פלינטריס, הרחק ממקומות יישוב. צאצאיהם של ענקים נקראים דמי סער, או גולייתים.
רוחות-הרוחות הן נשמות המתים, והן הוסברו מוקדם יותר
דרקונים-הדרקונים הם נחשי ענק תת קרקעיים שחיו לפני שנים רבות בהרמוניה עם האלפים. חזקים כמו הר, מהירים כמו ברק, מחזיקים בידע עתיק שנים. אך כל הדרקונים מלבד כשלושים נכחדו לפני שנים, כשסייעו לבעלי בריתם הגמדים במאבק נורא. שבט שלם של גמדים טומא על ידי שדים, ואיים להשמיד את כל קיסרות הגמדים ולאחר מכן את כל העולם. כדי למנוע את האסון הזה, הדרקונים הקריבו את נשמותיהם, יוצרים שדה כוח מגונן שחסם את אדמות השבט הזה משאר העולם. בתמורה, הגמדים הפנו את כל מרצם כדי לשמר את זכרם של הדרקונים, והקסם המקובל אצל הגמדים הוא כבילת קשר נשמה עם דרקון ספציפי, על מנת לכבד את זכרם של הדרקונים ולמנוע מהם להתמוסס.

דת
הדת איבדה את מרבית כוחה הקודם, וכיום היא מתעסקת בעיקר בעניינים שלה. בראשות הכנסיה הויסטיאנית, שהיא הכנסיה המרכזית, עומד ארכיבישוף הלילה. תחתיו, ממלאים תפקיד של כוהנים גדולים וראשי מסדרים עבור אלוהיהם, עומדים חמישה פטריארכים, חמש פטריארכיות, ושליחה של אלת החיים. האלים הם-מזל (מ), צל (מ), טבע (פ), מוות (פ), לחימה (פ) , חוק (פ), יצירה (מ), רגש (מ), חיים (מ), חוכמה (פ), מסע (מ). מ-מטריארכית. פ-פטריארך.
שלושת האלים הנוספים הם חופש (שקוע בתרדמת במרכז טורפיר, משרתיו הם כוכבי הארד), זמן (לכוד באדמות האלפים על אי שמור היטב בעקבות מעשיו, ומעטים סוגדים לו) וגורל (פרשה לפינה מרוחקת ביקום כדי לטוות את הגורלות שלה, מתעסקת בעניינים של ארגאה רק לעיתים נדירות, ורק דרך הכוהן שלה-ארכיבישוף הלילה)

גזעים
אלפים-
האלפים מתחלקים לשניים-לפני האורקל ואחרי האורקל. האורקל היא מגפה, קללה, ויצור כאחד. לפני שנים רבות, ביתו של אלת הזמן נהרגה בניסיון להגן על האלפים, וזמן האשים אותם כאחראים. כדי לנקום בהם, הוא יצר את האורקל. האורקל היא מגפה שמתפרצת מחדש כל דור, והחולים בו מקבלים חום גבוה והזיות, ואז קורים אחד משלושה דברים-או שהם שורדים, וההזיות-חזיונות שקיבלו רודפים אותם לכל החיים. או שהם מתים ונקברים באדמה מרוחקת, כדי שהאדמה לא תיטמא מהמגפה. או, שפעם בדור, נבחרת. נגוע אחד הופך לאורקל. גוון עורו משתנה ללבן חיוור, עיניו מכסיפות וציפורניו הופכות לטפרים שחורים ומעוקלים. הוא מתחיל ללהג בלי הפסק על העבר, ההווה, והעתיד, אומר את כל מה שיוכל כדי לפגוע בעתידו של מי שמולו.
אלפים שננגעו משתמשים בנתונים של אלדרינים. הם שקטים ומחושבים, זהירים מאוד לאחר שהמגפה הראתה להם את העתיד הנורא שאולי צפוי להם.
אלפים שלא ננגעו משתמשים בנתונים של אלף רגיל, והם מהווים כחמישה עשר אחוזים מהאוכלוסיה.
האלפים משתמשים בקעקועים כדי להפעיל קסם. האלפים הלא נגועים מסוגלים לקשור את נשמתם לנשמות חיות אחרות, ובד"כ נקשרים לצמח או חיה בודדים ויוצרים איתם חיבור עמוק ומיוחד, שואבים כוחות זה מזה. האלפים הנגועים, לעומת זאת, לא מסוגלים להיקשר לנשמות אחרות מאחר שהשאריות של מחלת האורקל נשארות לכל החיים, דבוקות אל הנשמה ומונעות ממנה קשר עם כל נשמה חיה אחרת. לכן האלפים הנגועים נקשרים אל רעיונות או אובייקטים, ומשתמשים בכוח של הנשמה שלהם כדי לתפעל את הקעקוע. לכן קעוקעים של אלפים נגועים יהיו בד"כ פחות עוצמתיים מאשר קסם רגיל, אבל כאשר הרבה אלפים נקשרים לאותו קעקוע הדבר מחזק את הקשר ונותן להם כוח נוסף להפעיל (לכן אמנות העיצוב והיצירה של קעקוע היא אמנות חשובה אצל האלפים, וייתכן שלעשרים אלפים שונים יהיו עשרים קעקועים מאותו סוג (נניח, "להבה") אבל כל קעקוע יהיה יחודי, בצבע ובצורה שלו.
החברה האלפית, חברה הבנויה על כבוד, מחולקת לשלושה חלקים. הראשון הוא "שבטים", שהם מקבילים למשפחות אצולה. כל קבוצת שבטים מאותו אי אחראית על כל המתרחש באי שלה, וכל שבט אחראי על תחום אחר. השבטים מדווחים לאציל העליון ששוכן עם השבט המלכותי באי משלו, שנמצא סמוך לאי בו לכוד האורקל. מרבית האלפים אינם חברים בשבטים אלא ב"בתים". הבתים הם קבוצות הכוללות בין חמישים למאה חמישים אלפים בדרך כלל, כשלכל שבט יש תחת פיקודו בין שלושים למאתיים קבוצות. בנוסף לכך, אלפים שבחרו לא להשתייך לשום שבט או בית נקראים "דרדרים", והם נודדים ממקום למקום, מייצגים את האומה האלפית ככלל, ומחוייבים להתנהגות מכובדת יותר מהרגיל.
מעט מהאלפים בחרו לאמץ את דרכי האורקל. הם ברחו לאי מבודד והקימו עליו התיישבות מוגנת, משם הם זוממים כיצד להפיל את השלטון הקיים, לחסל את אגרופי הירח ולשחרר את האורקל כדי שירעיף מחוכמתו עליהם ועל העולם. אלף כזה, הקרוי "מקולל", משתמש בנתוני האלף האפל

גמדים
הגמדים חיים למרגלות הרי הרעם, על היבשת המרכזית. יש להם עיר אחת מרכזית מעל פני האדמה, שמשמת כמרכז לשגרירים ושליחים, ותחנות מסחר לכל אורך הממלכה שמשמות גם כאזורי תקשורת ובסיסים על-קרקעיים לצבא. מתחת לאדמה, רשתות אדירות של מנהרות מחברות את כל האימפריה, כשבכל הצטלבות מרכזית נמצא יישוב. בתחתית המנהרות יש שדה כוח אדיר וזהוב, חוסם את הטריטוריות של השבט המקולל. לאורך החומה יש מוצבים צבאיים כדי למנוע חדירות דרך השדה. השלטון מורכב ממערכת בירוקרטית אדירה שעל כולה מפקח הקיסר. רוב הגמדים הם פועלים, משרתים, סוחרים או חיילים, עם מעט שגרירים ומעט שכירי חרב ובעלי מקצועות חופשיים. יוצא הדופן היחיד מכלל זה הוא התיאטרון, צורת הבידור האהובה ביותר על העם הגמדי, שבדרך כלל משלבת שירה, ריקוד, שימוש במסכות, איפור כבד, ולהטוטי אש (בעזרת קסם הדרקונים). הגמדים התחייבו לפני שנים רבות לשמש כשומרי הזיכרון של העם הדרקוני. לפיכך, כל פעם שגמד שנקשר לדרקון כלשהו מת (מלכתחילה היו רק כמה מאות, אז המספר לא רב), שליחים עוברים ברחבי הממלכה, מחפשים את הנבחר הדרקוני הבא. כל נבחר דרקוני נלקח לארמון הקיסר לאימונים אינטנסיביים כמג-לוחם, ומשפחתו זוכה לתגמולים ופיצויים רבים על הריחוק מבן משפחתם.
גמדים משתמשים בנתוני הגזע הרגילים שלהם.

בני מחצית
בני המחצית חיים ביבשת ווילריס, שמרוחקת מרחק של שרשרת הרים ימית ואוקיינוס שלם משאר היבשות בפלינטריס. הם חיים בהרמוניה עם הטבע, אך התפתחו הרבה מעליו. בבנייני סלע אדירים שבנו לעצמם על מראשות ההרים, נעים ממקום למקום על גשרי חבלים שכל קרש בהם מוחזק על ידי פלא הנדסי של קשירות ומשקולות, בני המחצית פיתחו תרבות מורכבת ועצמאית של ערי מדינה. הדת שלהם היא אנימסטית, עם אמונה ב"אש הגדולה" שנמצאת בכל יצור חי ומניעה אותו לפעול. בני המחצית שכללו לכדי שלמות את אמנות מזיגת הנשמה לחפץ, והם היצרנים מספר אחת בעולם של חפצים קסומים. למרות העושר האדיר שלהם במחצבים ומשאבים, בני המחצית מתלבשים בבגדי בד פשוטים אך ססגוניים, וחיים בעיקר על ירקות ופירות שגדלים בשפע במחוזותיהם.
בני מחצית משתמשים בנתוני הגזע הרגילים שלהם.

הפראים-אות'לק
הפראים הם הגזע שחי על הצלעות החיצוניות של הרי הרעם. הם מחולקים ל"טוטמים", שבטים שהשיוך אליהם נקבע על ידי החיה המייצגת שלהם. הדת שלהם היא אנימסטית, אך יותר ספציפית מזו של בני המחצית-כל שבט מוקיר ומכבד את הרוח המגוננת של שבטו יותר מכל, וברוב המפגשים בין השבטים יערכו תחרויות או מפגני כוח כדי להראות איזו רוח חזקה יותר. החברה שלהם מבוססת קאסטות, כשהקאסטה הגבוהה ביותר היא קאסטת השאמאנים, ולאחר מכן קאסטת הלוחמים, קאסטת הציידם, קאסטת אנשי השבט (חברי השבט שנשארים ומבצעים את הפעולות שמתחזקות את השבט), קאסטת הנשים, וקאסטת הצללים (אלו שגורשו מהשבט, או ביצעו פעולה שיש עליה קלון נוראי. ניתנת להם הזדמנות אחת לברוח, ואם הם לא מנצלים אותה הם נשחטים בפומבי, למען השאר יראו וייראו). הקסם שלהם הוא שריד אחרון וישיר לקסם השאמאנים (מאחר שהששבטים לא לקחו חלק במלחמה העתיקה), קסם שמסתמך על נשמות המתים ועל רוחות מעולם החי כאחד. בכל קאסטה, כל שניים מחברי הקאסטה חייבים ליצור אחווה עם חבר אחר בקאסטה שלהם. החבר האחר באחווה אמור לסייע לחבר השני בכל אחת מפעולותיו מעתה והלאה, והוא זה שגם בוחר עבור חברו לאחווה את האישה הראויה לו. יוצא הדופן היחיד בעניין זה הוא השאמאן, מאחר שיש אחד בכל שבט, והם רשאים לקחת איזו אישה שברצונם. השאמאן לוקח מתלמדים מאיזו קאסטה שהוא רוצה, בדרך כלל כמה עשרות, אבל רק אחד עובר את כל התהליכים והופך לשאמאן הבא. דמם של חלק מהאות'לק התערבב בדם של ענקים במרוצת הדורות, ואלו שקשר זה בא לידי ביטוי נולדים חסונים במיוחד, חזקים במיוחד ופראיים במיוחד.
האות'לק משתמשים בכל גזע פראי/חייתי שיש לו נתונים ואני מאשר (אורק, חצי אורק, בן פרא, גוליית וכו')

הזרים-ג'ירווינס
הזרים הוא הכינוי הראשוני שניתן לג'ירווינס במפגש הראשון איתם. הג'ירווינס הם גזע כלאיים. תוצאה של התערבבות בין שאמאנים גמדים, אלפים ובני אדם לאחר אלפי שנים של חיים זה במחיצת זה. התוצאה היא גזע אחיד למדי. חיוורים, שחורי עיניים, כהי שיער, נמוכים למדי, הג'ירווינס מעוררים חשדות ממבט ראשון אך הם ברובם ידידותיים ביותר. במרכז הכוכב שלהם יש שער פתוח לעולם המתים שמקורו לא ידוע. דרך השער הזה פרץ מעיין שהפך לנהר שזורם דרך מרבית הכוכב והוא מקור המים היחיד (מלבד גשם) של הכוכב הזה. הג'ירווינס מתמחים בקסם המתים, ומתחלקים לשניים. מרבית הג'ירווינס עוסקים בזימון נשמה והתחברות אליה, שאיבה מכוחה, בעוד שמאפיית זאבי ההבנה מתמחים בניצול אנרגית הצללים (טאבו הניצול, בפרק על קסם). רבים מהג'ירווינס הם לא... סטנדרטיים. משמע שהם או אבותיהם יצרו קשכר עם הנשמה הלא נכונה (או הכן נכונה, תלוי בתפיסה) והדבר השפיע עליהם. לכן חלק מהג'ירווינס הם בעלי ניבים וצמאים לדם, חלקם בעלי עור שחור לגמרי ונטייה להיעלם לרגע כאשר לא מסתכלים עליהם ישירות, ועוד. הג'ירווינס בנו את עריהם לאורך הנהר, והתרחבו עד שהספיקו למלא כשבעים אחוזים מהכוכב הצחיח שלהם בעיר משגשגת. הג'ירווינס ניזונים מהמים של הנהר ומהדגים החיים בו, שאף פעם לא נגמרים מאחר שהנהר מחדש את גופה של כל נשמה שנהרגה בנהר. העיר מנוהלת על ידי מועצה שבה יש נציגת מכל רובע, ויש יותר רובעים מכפי שניתן להעלות על הדעת
הג'ירווינס מתמשים בנתונים של השדאר קאי, או של כל גזע אחר בעל קשר כלשהו לצל ולאל מתים (ורילוקה, ravenant, וכו')

זדים-
הזדים יכולים להגיע במקור מכל גזע. זד נוצר כאשר גירוש שדים מבוצע לא בהצלחה, ופיסה מנשמת השד נותרת באדם. הצאצא הבא של אותו אדם יהיה זד, עם מאפיינים הדומים לאלו שהדיבוק של השד שאליו הוא קשור יצר (שד שגרם לאדם להשתנות לאיש שור מפלצתי, זד שנולד ממנו יהיה מקורנן, למשל)
זדים משתמשים בנתוני זד רגילים

ארגונים
האקדוחנים
האקדוחנים הוא כינוי כללי למספר אדיר של ליגות, איגודים, וארגונים שכוכבם דרך לאחרונה. השיטה להפעיל את האקדחים החדשים היא בעזרת קעקוע של להבה על כף היד (בסגנון האלפים הנגועים), ושימוש בכמות זעירה מהקסם שלהם כדי להצית ניצוץ. הניצוץ זורם לאורך פס של פיריום או מורטזיום שנמשך מכף היד, מתחזק עד שהוא הופך לפיצוץ קטן בתוך הקנה, מעיף את הקליע לכיוון המטרה. כל ארגון אקדוחנים מקעקע את ידי אנשיו בלהבה בסגנון, צבע ואיכות אחרת, ישנן תחרויות ודו קרבות רבים בין אנשי הארגונים, כשכל אקדוחן אחראי לשם הטוב של כל הארגון שלו.
אקדחים בעולם הזה משתמשים בנתונים של אקדחי ורובי קשת.
אגרופי השקיעה
אגרופי השקיעה הם מסדר של נזירות ולוחמות שנשבעו להגן על אי האורקל, למנוע מאנשים גישה אל האורקל הכבול ולאל הזמן הלכוד באי יחד איתו. המסדר מתמחה בתיעול של אור (ירח ושמש כאחד) לצורה של כלי, או נשק. אגרופי השקיעה הוא ארגון אקסולוסיבי לנשים, כזכר למייסדת שהייתה אישה, ובחרה לאמן בכוונה רק נשים, דבר שהעלה את מעמדן באומה האלפית.

כוכבי הארד
כוכבי הארד הם קבוצה של אנומליות, שנבחרו על ידי תודעתו הרדומה למחצה של אל החופש עצמו כדי להגן על טורפיר. סביב טורפיר היה בעבר עיוות מרחבי, שגרם לכל מה שיוצא מהשער לעבור דרך טורפיר, כשהדרך היחידה לצאת היא בעזרת פתח שנמצא בצידו המרוחק של הכוכב. כוכבי הארד התברכו בעבר ביכולת לעצב את האש הקדמונית של אל החופש לקליעים, כלי נשק, או חפצים. בנוסף לכך, לכל כוכב ארד הייתה היכולת לבחור יצור או אובייקט אחד אליו הוא מחדיר חלק מהאש. היצור או האובייקט הפך אז להיות תבוני, וחיזק את כוחותיו של הכוכב כל עוד הם נמצאו קרוב. מצד שני, הכוכב היה נחלש בהרבה בלי אותו חפץ או יצור. כיום, לאחר שאיגוד הסוחרים חסם את אורבאורוס,מרבית כוכבי הארד נחלשו והם תלויים בסגסוגת המעצימה שהאיגוד מספק להם כדי להמשיך להחזיק בכוחם. מעטים מהם בחרו לא להצטרף אל האיגוד, ומעטים יותר מתוכם היו ברי מזל מספיק להשיג פיסה של פיריום שתחזיר להם את כוחם הישן.
זאבי ההובנה
זאבי ההובנה הם המאפיה והכוח המתנגד העיקרי לשלטון ביורקאת'. הם חיו מתחת לרדאר במשך שנים, עלו לזמן קצר, ואז רוסקו שוב וחזרו אל מחילותיהם הנסתרות בגלל התקפה משולבת של השאמאנים של יורקאת' והאיגוד. זאבי ההובנה משתמשים בטכניקת הניצול על אנרגית הצללים של נשמות מתים פראיות, ובכך מפרים את אחד משלושת הטאבואים של הקסם

איגוד הסוחרים
איגוד הסוחרים הוא האיגוד בעל הכי הרבה כוח שאי פעם התקיים בהיסטוריה של המערכת. מחזיק בצוות ענקי של מדענים, סוחרים, שכירי חרב, וחיילים, האיגוד משליט חוק וסדר במערכת. הם מנהיגים שיטה חוקתית המבוססת על מועצת נבחרים לכל כוכב, מטבע אחיד, ואכיפת חוק קשוחה למדי. הבסיס שלהם הוא בקריאנג'ון, ובין היתרונות שלהם נמנים מונופול כמעט מלא על הפיריום במערכת, שליטה בכמה מהכוחות הצבאיים המיומנים ביותר שבנמצא, וכמויות אדירות של טכנולוגיה.
הכנסיה הויסטיאנית
הכנסייה הויסטיאנית, בעבר מוקד הכוח המרכזי בפלינטריס, הפכה לארגון דתי כמעט באופן מוחלט. תחומי השיפוט הנותרים שלהם הם גישור, ריפוי, ריגול ולחימה למען כוחות חזקים מהם שדורשים את שירותם של נבחריהם של האלים, מגים בעלי כוחות המקושרים לאלים שאל רסיס מנשמתם הם נקשרו. הכנסייה מבוססת בעיקר בפלינטריס, עם מנזרים קטנים ברחבי המערכת כולה.

אז זה הידע שאתם צריכים לדעת על העולם! מצפה שתקראו את מה שקשור לדמות שלכם, ואת כל השאר בשלב זה או אחר. הנה הפרטים המכאניים
דרגת התחלה-8
עושר התחלתי-2600 מ"ז, מתחילים עם חפצ"ק אחד עד דרגה 9 לבחירתכם ואפשר לקנות עוד חפצק אחד.
ת'מה (theme)-מותר, אם תואם סיפור
רקע-אותו דבר כמו ת'מה.
סיפור רקע-נדרש וחיוני, תכללו גם אופי ומומלץ גם מראה של הדמות.
השחקנים שיש כרגע הם
עריכה-
משתמשים בInherent bonuses (אתם מקבלים +1 להתקפה ולנזק בדרגה 2 וכל חמש דרגות מעליה, +1 לדרג"ש והגנות בדרגה ארבע וכל חמש דרגות מעליה)
עריכה 2-משתמשים בקניית תכונות (22 נק') כדי ליצור תכונות
Liorgonen3, משחק tiefling hexblade
Qurrion, משחק shardmind אשף (יש שארדמיינדז בעולם, אבל הם ממש נדירים ולא בדיוק גזע טבעי אז לא כללתי אותם, לא מרשה יותר מאחד בקבוצה)
Amitf0123 משחק חצי אורק לוחם (מתאבק)
כמו שאתם רואים, לקבוצה חסר מנהיג ועוד שחקן אחד, מומלץ טווח מאחר שיש רק אחד.
הרשמה תיסגר בשבועות הקרובים, בהצלחה לכל הנרשמים!
 
הרבה זמן אני רוצה לנסות לשחק משחק תפקידים של מו"ד 4, אבל אין לי את המדריך לשה"ם זאת בעיה?.
נ"ב: איך אני יכול לשלוח את הקראנץ? (הדפ"ד עצמו).
 
הי כולם! שני דברים
דבר ראשון-דדליין. התאריך האחרון להגשת דף דמות+רקע הוא בדיוק עוד שבוע מהיום, עד כניסת שבת. אני אודיע על המתקבל ביום ראשון. נא להגיש רקע ודף דמות (או קישור) בעץ, בתוך ספוילר.
דבר שני-בסופו של דבר, הקבוצה תהיה של ארבעה-לפיכך, כל מי שמגיש דמות צריך להגיש מנהיג כדי שיהיה סיכוי לקבל אותו.
זהו, שבת שלום.
 
בן אנוש שאמאן 8.
מאפיין מקצוע רוח מגוננת.
כוחות
לפי רצון – מכה שומרת, זעם החורף, מכה מגוננת.
התקלות – משמר דוב הרעם (הגנה), מכת האביב המתחדשת (ריפוי), קריאה לסופה המייללת (תנועה).
יומי – הרוח המטהרת של הצפון (הצלה), רוחה של רוח הנץ (תנועה).
תכלית – רוחות של קרב (התקפה, יומי), התחדשות פתאומית (הצלה, התקלות)
כוחות יחושבו אם אתקבל.
כשרונות: אימון באביזר (טוטם), רוח נמרצת, תגובות קרב, חסיד הרוח המגוננת, רוח הריפוי המשותף, פרץ פעולה.
מיומנויות: דת 10+, היסטוריה 10+ ריפוי 14+, תפיסה 14+, טבע 14+.
כוח 8 חסנ 18 (14) זרז 10 תבנ 13 חכמ 20 9+) כרז 10.
תוספי התקפה לכוחות 12+. תוסף נזק לכוחות 11+
דרג"ש 19 קשיחות 20 תגובה 17 רצון 21.
נק"פ 63
מדמם 31
ערך פרץ 15
פרצים ליום 10
ציוד: שריון עור מעיל שיקוף בוהק 2+, טוטם רוחות רעבות 2+, מטה, ערכת הרפתקנים
סיפור רקע: קאל-טוראק היה שאמאן של שבט רוח הצב, אך כאשר שחט את כל בני שבטו בלילה אחד, לפני 12 שנה וברח, נודה לקאסטת הצללים. למעשה, הוא לא רצה לעשות כן, אך כאשר גילה על שימוש נרחב בטאבו הניצול של הקסם על ידי תלמידים שנדחו, לא היתה לו ברירה. מתוסכל ונרדף, הגיע ללאורה בבקשת מקלט, והיא הסתירה אותו לזמן מה בלי לשאול שאלות. כעת, נודד בעולם לבדו, נרגן ומתוסכל, נושא את הכוויות שמצלקות את פניו בטבח ההוא, כאשר זומנה רוח האש לעמוד נגדו. מתוך כבוד לרוח האש הוא נדר שלא ידליק אש כל ימיו. כאשר לאורה קראה לו עסק בחיפוש אחר מורטזיום לקסם ריפוי שישחזר את פניו, כך שיוכל לקבל את זהותו הקודמת ולהפוך לשאמאן של שבט חדש.

אם תוספים מובנים מצטברים אם חפצ"קים, אז אוסיף להתקפה לנזק ולהגנות בהתאם, ואשנה את השריון לסיכת המרפא 2+.
 
yds אמר/ה:
הי כולם! שני דברים
דבר ראשון-דדליין. התאריך האחרון להגשת דף דמות+רקע הוא בדיוק עוד שבוע מהיום, עד כניסת שבת. אני אודיע על המתקבל ביום ראשון. נא להגיש רקע ודף דמות (או קישור) בעץ, בתוך ספוילר.
דבר שני-בסופו של דבר, הקבוצה תהיה של ארבעה-לפיכך, כל מי שמגיש דמות צריך להגיש מנהיג כדי שיהיה סיכוי לקבל אותו.
זהו, שבת שלום.
 
חזרה
Top