• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

העידן ה-13 - היער המושחת - עץ הרשמה

טיזר

האי שמי-חושך, שצף באוויר למעלה מיער הפרא, היה פעם מושב משגשג, הודות לגבישים הקסומים שנמצאים במערות שבו. לאחרונה, הגבישים איבדו את הזוהר שלהם, ולכן הפך האי לבית כלא, בגלל מיקומו המבודד. רק האסירים הכי מסוכנים שבכל האימפריה הדרקונית נשמרים שם.

אתם עליתם לאי בגלל השמועה שאחד מהאסירים, אלף בגזעו, שומר על סוד מסוכן שהוא החליט לגלות. אבל במהרה תמצאו שאירע באי אסון לא ידוע שישליך אתכם, ואת הגבישים, לתוך יער הפרא. תצטרכו לשרוד את הסכנות של היער המסוכן, אך גם תוכלו לגלות את סוד הגבישים, ולטהר את היער מהם.

אבל לא רק אתם רוצים לדעת אותו...


המשחק

אני מחפש עד 6 שחקנים שרוצים לשחק משחק על שדים בשיטת העידן ה-13. מי שלא מכיר את השיטה יכול לגלול למטה כדי לקרוא עליה. ידע מוקדם מעבר לזה לא חובה, רק מספיק כדי ליצור דמות ולשחק.

אני מבקש שתנסו לשחק באופן רגיל פעם בכל יום-יומיים (כלומר, לכל הפחות 3 פעמים בשבוע), כמו שאני בעצמי אנסה לעשות.

בניית דמות

תבנו דמות עם 28 נקודות לתכונות כרגיל. תכתבו את סיפורו של הדמות שכולל לפחות את הדבר הייחודי, ומספר על האייקונים שיש לכם נקודות יחס איתם. תספרו גם על מישהו שאתם מכירים מהאי או מהיער.

מותר להשתמש בכל חומר שיש לכם בשביל המשחק, כולל גזעים וכו' לא רשמיים, כל עוד שיש לכם סיבה הגיונית להשתמש בה, ותוכלו לתת קישור אליו באינטרנט.

אני גם אשלח את המקצוע "דמונולוג" (demonologist), שעכשיו בפלייטסט, למי שמעוניין לשחק אותו, כל עוד שמי שרוצה לשחק אותו יחזיר פידבק לפני 30.9. המקצוע מתמקד בזימון שדים ובלחשים אחרים.

חוקי המשחק

תוכלו להכיר (או להיזכר) בחוקי המשחק באנגלית מה-SRD פה. למטה בספוילר סיכום של הכללים הבסיסיים בעברית. את השאר תקראו מהמקצוע שתבחרו. מי שמכיר את השיטה יוכל לדלג על זה.

תודה גם לנקסטורל שתרגם את הפרק השני של הספר וכתב את האייקונים בעברית ושלח אותו פה.

דמויות
  • דבר אחד ייחודי: לכל דמות יש משפט שמתאר משהו מיוחד בו. זה בעיקר "פלאף" לייחד את הדמות ולהוסיף לסיפור.
  • לכל אחד יש 28 נקודות לבחור ב-6 התכונות (המוכרות ממו"ד) בטבלה הנמצאת כאן, לפני התוספת מהגזע והמקצוע.
  • במקום כישרונות, יש 8 נקודות בשביל רקעים: ניתן להשקיע עד 5 נקודות ברקע שמייצג את הניסיון של הדמות. (היעזרו בעמוד שמתאר את המקצוע בשביל המלצות לרקעים בשביל כל מקצוע.)
  • מי שלא מצליח בגלגול הרקע שלו יכול "להיכשל קדימה": הוא יכול להשיג את מה שהוא רוצה ומקדם את הסיפור, אבל יעלה קושי נוסף בעקבות כישלונו.

מקצועות
  • המקצועות (מהספר הראשון), לפי סדר הפשוט ביותר עד המורכב ביותר (בלועזית כדי להקל על הניווט באתר), הוא: Barbarian - Ranger - Paladin - Fighter - Cleric - Sorcerer - Rogue - Bard – Wizard. כלומר - מקצועות כמו הברבריין, הריינג'ר, והפלדין לא קשים להכיר. מקצועות כמו הקוסם יותר קשים כי הם נותנים לשחקן יותר אפשרויות וחשבונות לזכור.
  • אם אתם לא רוצים ליצור דמות בעצמכם, תשתמשו בדמויות שנוצרו כבר תחת הכותרת "Pre-Generated Characters" פה. דבר אחד ייחודי, נקודות יחס, ורקעים משלכם עדיין חובה.

אייקונים
  • לכל דמות יש נקודות יחס עם אייקונים (דמויות חשובות בעולם המשחק). יש להשקיע 3 נקודות ב-1 עד 3 אייקונים שונים ליחס חיובי, שלילי, או מורכב.
  • כל נקודה מייצגת קובייה לגלול, ואם הוא עולה ב-6, משהו טוב קורה. אם הוא עולה ב-5, משהו טוב קורה, אבל במחיר.
  • תקראו את רשימת האייקונים מפה ותבחרו עם אילו להשקיע נקודות.

קרב
  • כמו במו"ד ופאת'פיינדר, יש 3 פעולות כל סיבוב – פעולה רגילה, פעולת תנועה, ופעולה מהירה.
  • המשחק נועד מלכתחילה לשחק בלי מפות מדויקות. ריחוק מתואר באופן אבסטרקטי כרחוק, קרוב, או בקרב.
  • קוביית ההסלמה (escalation die) נוסף להתקפות של השחקנים (ולא לאויבים). היא מתחילה ב-0 ועולה באחת כל סיבוב, כך שהשחקנים מתגברים לאט לאט על האויבים.
 
שאלה (בתור מישהו שרק לפני יומיים התחיל לקרוא את הספר של השיטה). יש מקצועות שאתה לא ממליץ לשחקנים חדשים בשיטה (יש לי ניסיון במו"ד לדורתיה מגרסה 3) אני מתכוון למקצועות שודורשים הבנה יותר טובה של החוקים כדי להביא עצמם למיצוי. (האמת שאותה שאלה עובדת לכיוון ההפוך)

אגב- קצת רקע על העולם יעזור לנו להכנת דמוית
 
liorgonen3 אמר/ה:
שאלה (בתור מישהו שרק לפני יומיים התחיל לקרוא את הספר של השיטה). יש מקצועות שאתה לא ממליץ לשחקנים חדשים בשיטה (יש לי ניסיון במו"ד לדורתיה מגרסה 3) אני מתכוון למקצועות שודורשים הבנה יותר טובה של החוקים כדי להביא עצמם למיצוי. (האמת שאותה שאלה עובדת לכיוון ההפוך)

אגב- קצת רקע על העולם יעזור לנו להכנת דמוית

בספוילר שבסוף ההודעה כתבתי את הסדר שניתן למורכבות של כל מקצוע:

Barbarian - Ranger - Paladin - Fighter - Cleric - Sorcerer - Rogue - Bard – Wizard

כלומר, יותר קל לשחק עם הכללים של הברבריין מאשר עם הכללים של הקוסם. רוב המקצועות שבסוף הרשימה דורשים שתבחר בין לחשים חדשים אפשריים, אבל הברבריין, למשל, בוחר כישרון (talent) אחד כל שני שלבים, אז יותר קל לבחור.

ללא קשר לרשימה, אני חושב שזה יכול להיות קצת מסבך לבחור משהו שנותן לך בעל חיים לשחק איתך (ממקצועות כמו ריינג'ר), אבל המקצוע עצמו בלי הכישרון הזה לא קשה בכלל. אבל אם אתה רגיל לבעלי חיים (או לבחירת לחשים) ממשחקים אחרים, אולי זה לא יפריע לך.

בקשר לעולם, הוא עולם פנטזיה רגיל. המקומות שאני מתכוון להביא את הדמויות אליהם הם האי הצף שמי-חושך, ויער הפרא. אחד מהדברים שממליצים במשחק הזה הוא לתת לשחקנים להגדיר את העולם, אז אני אנסה להגדיר את המקומות האלה יותר על ידי דברים שתגידו, או דברים שאשאל מכם. למשל, ביקשתי ביצירת דמות לספר על מישהו שאתם מכירים מאחד משני המקומות האלה. אני אנסה לבנות על הדברים שתגידו (הדבר הייחודי, היחסים עם אייקונים, והרקע שלכם בכלל) כדי ליצור את העולם, ולא להגדיר את הכל מראש.
 
היכן אתה מעדיף שישלחו לך דמויות? כאן, בעץ ההרשמה, או בהודעה פרטית?
אם תבחר שישלחו את הדמויות בעץ הזה, האם הן צריכות להיות בספויילר, כל ששחקנים אחרים לא יראו אותה, או שאין צורך ואפשר להסתכל בדמויות של אחרים חופשי?
 
אתה יכול בבקשה לפרסם תקציר של כל מקצוע ואייקון?
אני לא טוב כלכך באנגלית, ואשמח לשחק אם תיתן הסבר (קצר אפילו) בעברית על האייקונים וכל אייקון (ואיך הם בדיוק עובדים) ועל המקצועות.
 
דרקוניצן- מקריאה ראשונית שלי בספר... אני חושש שבעייה באנגלית יכולה להיות מכשול, זה לא לדעת רק את החוקים פעם אחת, הדמות שלך עולה רמות ואתה כן צריך לקדם אותה.... אני אתן לשה"מ פה להגיד את דעתו, אבל זה תחושה אישית שלי. (מה שכן, אם תרצה עזרה, נשמח לעזור)

לנושא- אז אנחנו צריכים ליצור רקע מאוחד לכל הדמיות? זה קצת יהיה בייתי, לאור העובדה שיכול להיות יותר משש נרשמים, אז ליצור רקע מלא של קבוצה, שבה כל אחד מכיר את השני. ידרוש בעצם ליצור רקעים רבים, אחד לכל שחקן פוטנצילאי. אני חושב שעדיף שלכל אחד יהיה רקע אישי, ואז רק אחרי שיבחרו הנרשמים, נאחד רקעים.

בכל מקרה, אם יש לנו יד חופשית ברקע. יש הרבה עבודה...
 
dragonitzan אמר/ה:
[post]678552[/post] אתה יכול בבקשה לפרסם תקציר של כל מקצוע ואייקון?
אני לא טוב כלכך באנגלית, ואשמח לשחק אם תיתן הסבר (קצר אפילו) בעברית על האייקונים וכל אייקון (ואיך הם בדיוק עובדים) ועל המקצועות.

יש 13 אייקונים ו-9 מקצועות רק בחוקים הבסיסיים, אז זה יכול להיות הרבה עבודה, אבל אני יכול לנסות להסביר אם יש מקצוע או אייקון שאתה מעוניין בו ספציפית, או אם יש לך משהו שאתה רוצה לשחק ואתה לא יודע באיזה מקצוע זה נמצא. שני אלה הם אנשים שנראה (ישירות או לא) במשחק: הדרואידית הגבוהה, ששולטת על רוחות הטבע, והדיאבוליסט שמזמנת שדים ומשחקת עם קסמים אפלים. רק שאולי יהיה פחות מעניין אם כל אחד בוחר שני אלה.

liorgonen3 אמר/ה:
[post]678558[/post] דרקוניצן- מקריאה ראשונית שלי בספר... אני חושש שבעייה באנגלית יכולה להיות מכשול, זה לא לדעת רק את החוקים פעם אחת, הדמות שלך עולה רמות ואתה כן צריך לקדם אותה.... אני אתן לשה"מ פה להגיד את דעתו, אבל זה תחושה אישית שלי. (מה שכן, אם תרצה עזרה, נשמח לעזור)

לנושא- אז אנחנו צריכים ליצור רקע מאוחד לכל הדמיות? זה קצת יהיה בייתי, לאור העובדה שיכול להיות יותר משש נרשמים, אז ליצור רקע מלא של קבוצה, שבה כל אחד מכיר את השני. ידרוש בעצם ליצור רקעים רבים, אחד לכל שחקן פוטנצילאי. אני חושב שעדיף שלכל אחד יהיה רקע אישי, ואז רק אחרי שיבחרו הנרשמים, נאחד רקעים.

בכל מקרה, אם יש לנו יד חופשית ברקע. יש הרבה עבודה...

אתן לכל אחד להחליט בעצמו אם הוא רוצה להתאמץ באנגלית, אבל אין לי בעיה לעזור.

אני לא חושב שצריך רקע מאוחד. כולכם באים לאי כי אייקון כלשהו שלח אתכם שם בשביל הסוד הזה. זה לא מספיק רקע משותף לדעתך?
 
(בלי קשר, אין צורך לצוטט את ההדועות שלנו.)

בעניין הרקע. תגדיר רקע, כמה רקע אתה רוצה על הדמות, כי מאחר והכל נמצא "במגרש שלנו" אנחנו בעצם צריכים להסביר לך ברקע שלנו לא רק על הדמות, אלא אל כל העולם שלה מסביב. בדרך כלל עוזר שיש לך אירועים להיצמד אליהם. ולכן אנחנו כנראה גם ניצור אירועים ברקע שלנו.

עכשיו, אם מבחינתך רקע זה 5 שורות על הדמות, זה דבר אחר. אני פשוט מניח שתרצה קצת עומק אצל הדמוית שלנו. ואם רוצים עומק, צריך "לחפור" על הדמות. ואז יש לך התנגשות עם מישהו שמספר לך על מלחמה שבה האלפים כבשו את עיר הערפל בצפון. ומישהו שאומר לך שבצפון יש בכלל ישוב אורקי ענק, שאחראי להרג של כל המשפחה שלו... מבין את הבעייתיות בזה? לכן היה נחמד אם כן תיתן איזה "כללי אצבע" על העולם (בצפון יש ככה וכה, בדרם ככה וככה, הארכליץ' כבש לו ממלכה אישית במזרח, ולפני 500 שנה היה מלחמה של אדוני הדרקונים נגד גמדי המלח)

אגב, אם הדמוית שלנו לא אמורת להיכר אחד את השנייה. זה כבר דבר אחר. משום מה הבנתי שאתה שכל שחקן יכיר את הדמות של כל שחקן אחר, ואז זה כן אומר רקע משותף.
 
קודם כל, אני רק אבדיל בין "רקע" כסיפור על הדמות ל"רקע" במשחק הזה: רקע (background) במונחים של העידן ה-13 הוא משפט אחד כמו "אלוף משנה בצבאות אדון האורקים" שאתה צריך לשים בו עד 5 נקודות, שעובד בדיוק כמו מיומנויות במו"ד או פאת'פיינדר (למשל לגלגל ק20 + רמה + רקע). הרקע הזה למעשה מתאר גם את הרקע של הדמות.

אבל מה שאתה כנראה רוצה הוא מידע על העולם. את זה מספקים האייקונים - הם אמורים להיות הדמויות הכי חשובים שבעולם. ראית את הקישור הזה בהודעה הראשונה? יש גם מפה של האימפריה הדרקונית, שאולי יכולה לעזור לך עם מקומות (יער הפרא נמצא איפה שכתוב Wild Wood בדרום-מזרח). אבל בעיקר אני חושב שאפשר ליצור דמות טובה לפי היחסים שלו עם דברים אישיים שלו (למשל המשפחה) והאייקונים. אם יש עוד שאתה צריך, תגיד לי, אני באמת לא הכי מנוסה כמנחה.
 
אוקי. אני אמשיך לקרוא את הספר חוקים, מניח שעוד השבוע אשלך לך רקע. כדי להתמודד על מקום אתה רוצה רק רקע כרגע, או גם רקע וגם דף דמות (האופציה השנייה נותנת לחברה שהתקבלו קצת תמרון כדי לוודא שהקבוצה לא בנוייה רק מלוחמים. לפחות לדעתי.
אני מתכוון אם דף דמות הוא גם פקטור לקבלה?
)
 
אני אחסוך לצ'ואי את ההשקעה, הנה דף בעברית על כל האייקונים שתרגמתי למשחק שלי שנה שעברה בדרקוניקון:
https://docs.google.com/document/d/1AtwZkRMhCdLHt88W2KepdHa_LojHpfIOj8NmW-5PkAY/edit

או בספוילר כאן למי שמעדיף-
הארכימג:
במשך מאות בשנים היה אדם אחד שהחזיק את האימפריה מאוחדת- הארכימג. כשפיו מגנים על הציוויליזיצה והופכים אותה לבטוחה. האימפריה הצליחה לשגשג כל כך רק מפני שהארכימג מגן עליה מכאוס ואסונות.

הצלבן:
הצלבן הוא הכפפה השוריינת של האלים האפלים. כל עוד משרתי אלי האור נזהרים שלא להכנס בדרכו, הצלבן מטה את זעמו כלפי השדים שיהרסו את העולם עליו האלים שלו רוצים לשלוט.


מלכת האלפים:

המלכה שולטת בחצר הכוכבים, המקום האחד בו אלפי יער, אלפים גבוהים ואפלים יכולים להפגש כחברים ובני ברית במקום אויבים ויריבים, והיא מחוברת מיסטית לכל אלף, וכך כל האלפים מחוברים אחד לשני.

הקיסר:

הקיסר שולט בממלכה האנושית הגדולה בעולם, "קיסרות הדרקון" שקרויה על שם רמכי לוחמיה. הוא נצר לשושלת ארוכה של שליטים אצילים, ובשביל האנשים המתורבתים, הוא אלוף ההגנה והשפע שלהם.

הלטא הזהוב:

לפני מאות שנים, הלטא זרק את עצמו לתוך השאול על מנת למנוע מהשדים לפלוש לעולם. צורתו הגופנית והקסמים שלו מונעים את השאול מלקרוע את העולם לגזרים. אף על פי כן, חלומותיו ומשרתיו עוד קיימים.

הדרואידית הגדולה:
הדרואידית הגדולה היא אלופת הפרא העולה והמנהיגה הרוחנית והקסומה של רוחות הטבע. ייתכן והיא הכוח שירסק את הקיסרות לרסיסים, וייתכן שהיא הגיבור שיוביל את העולם אל עבר דרך חדשה.

המלך המת:

המלך המת הוא שליט האל-מתים, עריץ שנפל חלל שכוונתו לכבוש את קיסרות הדרקון ולהחזיר את ממלכתו העתיקה הוא לא מטורף לחלוטין ולפעמים אף בין שלשלוט בממלכה זה לא אותו הדבר כמו להרוס אותה.

שר האורקים:

במשך מאות, שר האורקים לא היה יותר מסיפור אגדה, אבל עכשיו הוא חזר. שר האורקים הקודם הביס את המלך המכשף, האחד שהפך להיות המלך המת. מה שר האורקים החדש יעשה?

הכוהנת העליונה:

הכוהנת העליונה היא כוהנתם של אלי האור. היא חלקית אוראקל, חלקית מיסטיקנית, וחלקית מהנדסת מטאפיזית. היא יצרה את הקתדרלה, מקדש מתרחב-תמיד עם אגפים שלמים לאמונות שהיא מעודדת

נסיך הצללים:
נסיך הצללים הוא התכסיסן שמעשיו מעצבים את העולם כמעט באותה תדירות שהם מחלקים את עושרו. העמדה שלך כלפיו מסתכמת במה דעתך על אנארכיה, ואולי בדעתך על כך שאנארכיה תקרה לך.

השלושה:
האדום הוא מנוע חי של הרס. הכחולה היא מכשפה, והשחורה מלכת הצללים והמתנקשים. הם הניגוד המרושע ללטא הזהוב. הם לא חזקים כמותו, אבל הם גם לא בשאול. ובניגוד אליו, הם משתפים כוחות.

כמו כן, אין לי שום בעיה לעזור לכל מי שרוצה. אני מכיר את השיטה טוב.

בנוסף, צ'ואי, האם יש אישור לשימוש בספר ההרחבה 13 true ways? אני מניח שכן, אבל השאלה היותר חשובה היא אם הrework של הסייר משם גם נחשב. אני רואה שכל זה נמצא בSRD, אז אני מניח שיש אישור?

בכל מקרה, אני עומד לבנות בן מחצית לוחם. אם מישהו אחר מעדיף לשחק דמות בסגנון, אני אחליף לבארד. אז רק תגידו.

כמו כן, איך אתה מתכוון להשתמש בחוקי האייקונים? אני מתכוון, גיליתי שהחוקים האלה בעיקר מסורבלים ופוגעים במנחה, שצריך כל סשן להכניס מלא מעורבות של אייקונים כל פעם. איך אתה מתכוון להתייחס לזה במשחק שלא מבוסס סשנים?
 
תודה רבה על התרגום, אוסיף קישור לזה בפוסט הראשון כדי לעזור למי שירצה.

כל חומר מותר, כל עוד שאני יכול לראות אותו (אז ה-SRD בסדר גמור).

ואני עובד מתוך הרפתקה כתובה שמחלקת את המשחק ל-6 סשנים (שאני גם עורך קצת, אז אולי יהיה 7 סשנים, או שהוא בכלל יסיים באופן שונה), אז אני חושב שנוכל להתייחס לגלגולים של האייקונים בסוף כל אחד מהסשנים משם. גם נצטרך לעלות דרגה באותו הזמן, אז אני חושב שזה לא יפריע יותר מדי להוסיף גם את הגלגולים של האייקונים.
 
חזרה
Top