• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

My little Pony: Failure Is Magic! (4/4( OOC

אישור מRUI לנשום עמוק.
בנוגי למשחק - נשמע שתכננת היטב. אני מאמין ביכולות ההנחייה שלך ומאשר, רק קח בחשבון שאם בסוף תרצה משחק שני אחר או שלחילופין לא ירשמו לפוני ואז תרצה לפתוח משחק שני אחר תדאג תבקש אישור בשנית.

בהצלחה עם המשחק!
11d2e2714161e6d54c2336be0b4af1a6.png



טיזר
"...וככה גילינו את הקיוטי מארק שלנו!" סיכמו שלושת הסייחות מעל הבימה. עשרות סייחים וסייחות מחאו פרסות בהתרגשות.
צלבניות הקיוטי מארק המפורסמות הביטו בהתרגשות בכל הפונים שבאו לשמוע את סיפורן.
"אנחנו נשמח לעזור לכל אחד ואחד מכם לגלות את היעוד שלכם.." אמרה אפלבלום- סייחת פוני אדמה אדומת רעמה.
"אבל אנחנו רק שלוש סייחות, אני חושבת ש-" אמרה סוויטיבל חדת הקרן להבנה מקורזלת הרעמה.
"שזה יהיה מממממממממממש מגניב אם תקימו סניפים בערים שלכם, ותשמרו איתנו על קשר!" הסייחים והסייחות הריעו שוב.

המפגש הזה ישנה את חייכם.

טוב, החלטתי לנסות בפורום הזה, מ"ת של "הפוני הקטן שלי". היה קשה לי לעשות טיזר, כי הרבה מהעלילה פה בעצם תלויה בכם!

ז'אנר: פיסה מהחיים, הומור, קצת הרפתקאות וקצת דרמה.

סגנון ניהול המשחק: ובכן, המשחק יחולק ל"פרקים" -שזה מקביל ל"הרפתקאות". במרכז כל פרק תעמוד בעיה או אתגר, שיפתר בצורה כזאת או אחרת שתלמד את הדמויות משהו. אתם תוכלו ליזום נושא לפרק- אבל אם אין לכם רעיון, תגידו לי ואספק לכם משהו- יום הולדת של קרוב, חג, זר מבקר בעיירה וכו'. מבחינתי, אתם שותפים מלאים ליצירת הסיפור- אני רק "שופט". אם אצטרך גם אוביל את העלילה.

מי אתם: אתם קבוצה של סייחים צעירים מעיירת חוף בשם סאני סיידל. (Sunny Saddle). עדיין אין לכם קיוטי מארק- ובהשראת הנאום של צלבניות הקיוטי מארק המקוריות אתם מקבלים השראה ומקימים את סניף צלבני הקיוטי מארק של סאני סיידל בתקווה למצוא ביחד את היעוד שלכם! זאת התחלה של ההרפתקה שלכם!

איפה אתם:
בעיירה סאני סיידל. עיירת חוף בחוף המערבי של אקווסטריה. המזג אוויר בדרך כלל די חמים (אלא עם צוות מזג האוויר מתעצל), וגם בחורף בדרך כלל אין שלג. הגלים מושלמים לגלישה, והפונים פה חמים וידידותיים בדרך כלל.
סירות סחר עוצרות במקום מדי פעם לחניה, בדרך כלל נחים בפונדק פרסת הצדף.
גם ליקוט פנינים, ואומנות צדפים משמשות מקורות פרנסה לעיירה בנוסף למטעי בננות.
אתם מוזמנים להוסיף דב"שים ומקומות לעיירה, ברקע או אפילו תוך כדי משחק.

הסבר על העולם למי שלא ראה את הסדרה(אזהרה: די ארוך):
תרבות וטכנולוגיה

תרבותית, זו חברה שקטה אך למשל במיינהטן, החיים בקצב מהיר ועירוני... ואילו בבירה, אפשר לחשוב שנפלת לאצולה של בריטניה.
ישנם מספר חגים שרובם קשורים למעברי ושינויי הטבע שאותם הפונים מבצעים בעצמם. למשל, הם מפנים את השלג ואת ענני החורף בחג השלמת החורף.(winter wrap up). הלבוש נחשב כמשהו לאירועים מיוחדים בכפרים, אך בערים פונים רבים מתלבשים רוב הזמן, מפאת מעמדם

יש להם בתי ספר, וכן בתי ספר "מקצועיים"(בית הספר לתעופה, בית הספר לחדי קרן מוכשרים וכו') מסחר, אופנה ותרבות.
מבחינה טכנולוגית... אין הרבה, מצד שני ישנם כדורי פורח, טלסקופים, כמה מכונות מכאניות ואפילו כמה מחשבים נדירים במיוחד.
אבל ביום יום, אין להם שימוש רב.
התחבורה נעשית בעיקר ברכבות, או בכרכרות שנישאות בידי פוני אדמה, או פגסוסים.
תקשורת נעשית בדואר רגיל או קסום. (אלא אם למישהו יש אמצעי מיוחד).
.
אין ממש צבא, מלבד המשמר המלכותי בבירה, קנטרלוט. ופה ושם שוטרים לשמירת הסדר. (בעיקר במיינהטן).

ביולוגיה/פיזיקה
-

לפונים מגוון של רעמות ופרוות, וצבעי עיניים. אם כי פונים כהים הם נדירים. שחורים עוד יותר, בהנחה והם קיימים.
כשהם מתבגרים הם מקבלים אות-חן(cutie mark). על הירכיים. מעין ציור טבעי שמייצג את הכישרון המדהים והאישי שלהם. לעתים עשוי ליצג גם רעיון, או אידאל שחשוב להם.
בתקופת ההתבגרות, לעתים המעמד החברתי נקבע לפי מי שקיבל מוקדם יותר, או מאוחר יותר.
הם מגלים את האות-חן/קיוטי מארק, במסע אישי להיכרות עצמית. כשהם מגיעים להכרה בכישרונם היחודי, הם מקבלים אותו.
ישנם 5 גזעים של פונים ככל הידוע.

פוני אדמה-
לכאורה פשוטים, רבים מהם עוסקים בחקלאות. אבל המומחיות שלהם, בדרך כלל חזקה במיוחד. כמו כן, הם בדרך כלל בעלי כושר פיזי גבוה במיוחד וכישרון לעולם הצומח והטבע. נפוצים בכל אקווסטריה, בדרך כלל עובדים ישרים ופשוטים. אבל כל פוני הוא אישיות בפני עצמה, ותמיד תמיד תמיד יש יוצאים מן הכלל.

פגסוסים-
תחרותיים, חובבי אתגרים, לעתים שחצנים ואפילו מעט מחוספסים. בעבר הפגסוסים היו חברה של לוחמים בסגנון ספרטה, יתכן שזה שארית המורשת. יכולת קסומה טבעית שלהם, היא ללכת על עננים, כאילו היו אדמה. הם מעצבים ומזיזים את העננים, ובכך שולטים במזג האוויר. יש להם עיר מעופפת גדולה ועוד מקומות ישוב מעופפים קטנים, שבהן גרים רק פגסוסים. ערים עשויות ענן. רוב המשמר המלכותי מורכב מפגסוסים, וכן רשות הדואר.

תת גזע- פגסוסים לונארים
.
קודרים, חשדנים וצינים. ככה לפחות פונים שמעט יכירו אותם יטענו. והם לא רבים- כמעט אף פוני לא פוגש אותם, ואם להוסיף לכך את העובדה שהם בעיקר חיילים במשמר הלילה, זה מוסיף למוניטין המאיים שלהם.
מאז ומתמיד היו נאמנים אישית לנסיכת הירח, לונה. שבט בעלי מסורת ומנהגים פנימיים רבים. רובם ככולם גרים במבצר ענני הסופה, סטורמהולד. (stormhold)
מבחינת נתונים פיזים הם דומים לפגסוסים אך פרוותם כמעט תמיד אפורה וצפופה יותר, וכנפי עטלף ועיניים צהובות עם אישונים חדים, ובלסתותיהם ניבים מחודדים

פוני קריסטל-
גזע פונים אבוד מהצפון הרחוק, מלפני 1000 שנה. הם שבו לפני קצת פחות משנה, יחד עם אימפריית הקריסטל. הם ידועים ביכולת שלהם להקרין את רגשותיהם לסביבה, ועדיין מבולבלים מהדילוג 1000 שנה שחסר להם. הם ביישנים מעט ונלהבים מתרבות. רובם גרים באימפרית הקריסטל.
חיצונית, הם דומים לפוני אדמה, אך הגוף שלהם... קריסטלי ואפילו קצת שקוף. התסרוקות וסגנון הלבוש(כשמתלבשים) יווני משהו. (הם הופיעו לאחר שובו של דיסקורד והבסתו- איך יהיו נגועים? אולי נדבקו. או אולי, לדיסקורד בעיות כמו העובדה, שהם הופיעו חצי שנה לאחר שהובס פשוט לא מפריע לו, או... שהם כבר נהיו נגועים לפני 1000 שנה? בהתפרעות הראשונה של דיסקורד?)

חדי קרן- היותר נבונים ומתורבתים בין הפונים. נוטים לסנוביות לעתים קרובות, ומהווים את עיקר האריסטוקרטיה והאליטה. לכל חדי הקרן שליטה בסיסית בקסם, מה שאומר טלקנזיס ברמה כזו או אחרת. הכשרונות שלהם לרוב "רוחניים" יותר- אומנות, מדע וכו'.
חדי קרן שמשקיעים באומנות הקסם יוכלו להגיע להישגים מרשימים. כולל אשליות, שינויי צורה זמניים ועירור רגשות ו...קסם. אך הקסם בנוי והגיוני ונלמד במשך שנים מספרים

(תזכרו שלגבי האופי הגזעי זה הכללה בלבד, לכל פוני אישיות משלו, ותמיד יש יוצאים מן הכלל)
ד"א, הם יכולים להתחתן זה עם זה. ולפעמים גזע מדלג מספר דורות, ככה שלזוג פוני אדמה יכולים להיוולד פגסוס וחד קרן תאומים.

ויש את האליקורנים- אם כי זה נתון למחלוקת אם ניתן לקרוא להם גזע... כי יש רק ארבעה פרטים ידועים. שלושת הנסיכות וקיסרית הקריסטל. הן עשויות להיות גדולות מכל שאר הפונים, ויש להן כנפיים בנוסף לקרן, וכן הן בעלות נעורי נצח ועוצמת קסם אלוהית. עוצמת הקסם שלהם אחראית לאיזון האדיר, והחשוב שכולל בתפקיד הישיר שלהן, את חילופי השמש והירח. פוני נהפך לאליקורן כשהוא מצליח להגיע לתובנה רוחנית מדהימה, משהו שמקדם את כל קיום הפוני קדימה. למשל הנסיכה החדשה, טוולייט ספארקל גילתה את כוחה של החברות, ובעזרתה הצילה את אקווסטריה מספר פעמים.
האליקורניות המפורסמות:

סלסטיה- הנסיכה הבכורה, אחראית על שקיעת וזריחת השמש. השליטה העיקרית של אקווסטריה, המנהלת של האקדמיה לחדי קרן מוכשרים. ידועה כטובת לב, ומושלמת ברמות אלוהיות עד כדי כך שיש פונים המתפללים ונשבעים בשמה.

לונה- אחותה של סלסטיה. נסיכת הירח. אחראית לזריחת ושקיעת הירח, לעיצוב הכוכבים שבשמיים, ולשמירה על החלומות באקווסטריה. גורשה לפני 1000 שנה לירח, לאחר שהושחתה והפכה לנייטרמר מון, אך לפני שנתיים בזכות יסודות ההרמוניה שבה למוטב. היא רצינית, ומתקשה להשתלב באקווסטריה שהשתנתה באלף שנים האחרונות, ונאבקת בסטיגמות כלפיה.

קאדנסיה מי-אמור (קיידנס)- קיסרית הקריסטל, נולדה כפגאסוסית והפכה לאליקורנית כשהצילה את הכפר שלה ממכשפה שגנבה את האהבה של כולם. מתמחית בהפצת אהבה, ובקסמי אהבה ושידוכים. עד לפני שנתיים תפקידה היה משני למדי, אך היא נישאה וכשאימפרית הקריסטל חזרה היא גילתה את יעודה כקיסרית שלהם.

טווילייט ספארקל- - נסיכה חדשה, נולדה כחדת קרן כשרונית למדי(הכישרון שלה.. הוא קסם!) והייתה תלמידתה החביבה של סלסטיה, ובנוסף אחיה נישא לנסיכה/קיסרית קיידנס. היא מנהיגת נושאות יסודות ההרמוניה.

פלורי הארט בתה של קיידנס. תינוקת, וידועה בתור הפונית הראשונה שנולדה בתור אליקורנית.


שיטה:

אנחנו נשחק בשיטת "מ"ת זה קסם"- Roleplaying is Magic. שיטה פשוטה כיפית וקלילה, בגדול 2ק6 + מתאם.
אם יש למישהו בעיה עם האנגלית או עם השיטה, אני אעזור- במקרה הצורך אבנה מכאנית את הדמות. באמת שאני לא רוצה שזה מה שיפריע לכם.
אתם מתחילים עם 30 נק"נ.
בסוף כל פרק תכתבו מכתב לצלבניות הקיוטי מארק של פוניוויל, ועל כל לקח שלמדתם תקבלו נק"נ.
גזעים מותרים: פוני אדמה, פוני קריסטל, פגאסוס, פוני עטלף וחד קרן
תרגום שיטה בהליכים
בנית דמות בשלבים-סקירה כללית.

עיצוב הדמות: תחליטו על דברים בסיסיים עבור הדמות- גזע, מראה וקונצפט כללי של הדמות.

מאפיינים: בחרו ביסוד הרמוניה שמאפיין את הדמות במצפונה: כנות, צחוק (בד"כ, רצון לשמח אחרים), נדיבות, נחמדות, נאמנות וקסם. (כלומר לראות את המופלא והקסם שבאחרים/משהו)
ובחרו פגם אישיות שאיתו תיאלצו להאבק כל הזמן.

סטטסיטקה/קראנצ' כולל את שלושת התכונות גוף, לב ומוח.
וגם את החוסן שמבטא יכולת להחזיק מעמד מול נזק פיזי וכוח רצון שמבטא יכולת להחזיק מעמד נפשית.

יכולות/יתרונות: תקנו עם הנק"נ יכולות/יתרונות.



עיצוב הדמות

1- בחרו גזע. למשחק הזה, הגזעים המותרים הם חד קרן, פגאסוס, פוני אדמה, פוני קריסטל ופוני עטלף.
2-תארו את הדמות- גודל, גיזרה, צבע פרווה, רעמה עיניים. אולי יש איזה מאפיין מיוחד, או פריט שהדמות נושאת/לובשת?
3- קונצפט. הקונצפט מורכב משלושה חלקים:
רקע, שלא חייב להיות ארוך וגם טוב שישאיר מקום לזרימה והרחבה תוך כדי משחק- אבל שיתן לנו להבין מי הדמות
"פרספקטיבה"- מה נקודת המבט של הדמות על החיים? מה האמונות שלה? בדרך כלל הפרספקטיבה מתעצבת לפי הרקע
חזון מה השאיפות של הדמות לטווח הקצר והארוך?

מאפייני הדמות
יסודי ההרמוניה
יסוד הרמוניה: לכל דמות יש חיבור ליסוד הרמוניה מסוים שמדריך אותו מוסרית ומצפונית. כמו כן הביטוי המכאני, שהתנהגות נאמנה ליסוד של הדמות מתוגמלת בנקודות "גבורה" (Valor) שיכולים לשמש למגוון דברים שיפורטו בהמשך.

נחמדות פונים שקשורים ליסוד הנחמדות הם בדרך כלל אמפתים ובעלי חמלה גדולה לאחר. לא רק שהם ימנעו מלהזיק- הם גם יחפשו לרפא ולתקן. הם לא בהכרח נחושים או נדיבים כמו אולי פונים אחרים- אבל החמלה והאמפתיה שלהם גדולה משל רוב הפונים

צחוק פונים שקשורים ליסוד הצחוק, הם בדרך כלל אופטימים עד לעומק נשמתם, ושואפים להפוך את העולם למקום שמח יותר בעזרת השמחה שלהם. גם כשנראה שהם לא לוקחים דברים ברצינות, או בשעת סכנה- הם בדרך כלל פשוט יעדיפו להיות חיוביים.

נדיבות פונים שקשורים ליסוד הנדיבות הם בעלי יכולת הקרבה: מזמנם, כוחם, יכולתם ומשאביהם לטובת אחרים. נדיבות עשויה להראות דומה לנחמדות- אך בעוד בעלי יסוד הנחמדות יתספקו בלודא שהכול בסדר אצל האחר, בעלי יסוד הנדיבות לא ינוחו כל עוד הם עצמם לא נתנו וטיפלו באחר עד הסוף. פונים כאלה עלולים למוטט את עצמם מלהעמיס על גבם את העולם- אבל זה המאפיין של הנדיבות-הקרבה.

כנות פונים שקשורים ליסוד הכנות נוטים לאמינות, אחראיות אישית, ויושר. דמות כנה, היא יותר מאשר אחת שנמנעת לשקר- למעשה, היא יכולה לשקר אם היא מאמינה, שזה משרת אחראיות חשובה יותר. נחושים ובעלי נקודת מבט ברורה על מה נכון ומה שגוי.

נאמנות פונים שקשורים ליסוד הנאמנות ממקמים בראש סדר העדיפיות שלהם, את המקורבים אליהם- משפחה, חברים ואולי אפילו את עצמם. הם נהנים מהערכתם וקבלתם. ממבט ראשון, ההתנהגות שלהם יכולה להתפרש כמשויכת לכל יסוד אחר: ההבדל טמון בכך, שעבור חבריהם הם יעשו דברים מעבר למה שיראה סביר והגיוני לכל פוני אחר. אפילו במחיר פגיעה בעצמם.

קסם: פונים שקשורים ליסוד הקסם מביטים בעולם מתוך אמונה, פליאה ואידיאליזם ושואפים להבין את כל מה שהופך כל דבר למיוחד וקסום. הם יחפשו במצבים ודמויות שונות מה עושה אותם ל"קסומים" ומיוחדים.
פגם אישיות

פגם אישיות, הוא בדרך כלל נפשי, רגשי או מוסרי. הוא צריך להיות משהו מכביד שדורש ממכם האבקות מתמדת איתו. דוגמאות לפגם: פרפקציוניזם, פרנויה, גרגרנות וכו' וכו'.
הביטוי המכאני לכך, שפעולה שנעשית לחלוטין מתוך פגם האישיות נעשית ללא תוסף התכונות.

קראנצ'/מספרים
לדמות יש שלושה תכונות: גוף, לב ומוח. שאת המשחק לפני שימוש נק'נ מתחילה עם 1.
גוף: מייצג את היכולות הפיזיות של הדמות; כושר, מהירות, כוח וכו'

לב: מייצג את היכולות הרגשיות של הדמות. זה עשוי ליצג כריזמה, קסם אישי, חמלה, אמפתיה וכו'. בנוסף זה מיצג יכולות יצירה ואומנות.

מוח: מייצג את הצד השכלי והבוחן של הדמות; כולל איטלגנציה, ידע כללי, יכולת הסקת מסקנות ומחקר. זה גם כולל גם שימוש חושים כמו שמיעה או זיהוי.


חוסן: זה המקביל לנק"פ. כשהוא מגיע ל0, הדמות מוסרת מהסצינה. זה יכול להתבטא בעילפון, או מילולית לעוף מהסצינה או כל דבר שמבטא את נפילתה הפיזית. הנוסחא לחוסן היא: (10×גוף)+(לב×5) כשתכונות הגוף והלב מתעדכנות, גם ערך החוסן מתעדכן.

כוח רצון: הנק'פ הנפשי. הוא יורד כתוצאה מהשפלות, הפחדות ומפגיעות נפשיות אחרות. כשהוא יורד ל0, הדמות "מוסרת" מהסצינה-בורחת מהמקום בדמעות, פשוט מתמוטטת ולא מתפקדת עד סוף הסצינה או כל ביטוי אחר להתמוטטות נפשית.
נוסחא: (10×מוח)+(לב×5). הכוח רצון משתנה בהתאם לתכונות.


גבורה: בקרב הפונים גבורה, היא מוסריות כנגד כל הקשיים, שנותנת להם כוחות. בתחילת כל פרק פוני מתחיל עם נקודות גבורה כערך הלב שלו. ניתן להרוויח נקודות גבורה בעיקר בהחלטות טובות וקשות שקשורות ליסוד ההרמוניה שלך.
בכל פרק, ערך הגבורה שלך מתחיל על פי הלב ללא קשר למה שצברת בפרק הקודם.

שימושים לגבורה: יש יתרונות ויכולות שדורשים נקודות גבורה.
כמו כן, בכל עת בזמן הפרק אתה יכול לשלם נקודת גבורה כדי לרפא אץ עצמך או אחד מחבריך ב1ק6 חוסן ו1ק6 כוח רצון.

[spoiler/]
נק"נ, יתרונות/יכולות
"הבשר" הקראנצ'י של הדמות מורכב בעיקר מיכולות ויתרונות שאותם רוכשים בנקודות נסיון.
יכולות (skills) הם בעצם תחומים שהדמות שלך מתמחית ומקבלת בונוס מסוים כשהיא עושה פעולות שכלולות בקטגוריה שלהם.
יתרונות ככלל הם דברים שמייחדים את הדמות ומשפרים אותה, במגוון בחינות. מכאנית, עלילתית או באופנים אחרים יש יתרונות עם דרישה של יתרונות אחרים, יש יתרונות שנגישים רק לגזעים מסוימים (והם לא מקבלים אותם אוטומטית- כך שיכול להיות שתשחקו חד קרן שלא יכול להטיל קסמים, או פגאסוס שלא יכול לעוף)
היתרונות והיכולות נקנות בנק'נ.
[spoiler/]


פעולות
גלגולי קוביה
בגדול, יש שלושה סוגי גלגול קוביה- "רגיל" "מנוגד": ו"תחרותי"
ברגיל זה עובד ככה-
מטילים 2ק6 בתוספת התכונה המתאימה וכל תוסף שרלבנטי לפעולה. (למשל קוביה נוספת אם יש יכולת רלבנטית). הגלגול מתבצע כנגד דירוג אתגר שנקבע על ידי המנחה.

במנוגד- כשמגלגלים כנגד שחקן אחר- למשל בתחרות משיכת בחבל, השחקן שגלגל יותר גבוה כולל התוספים מנצח.

תחרותי או שילוב של השניים למעלה. גם צריך להצליח מול אתגר, וגם להתגבר על מישהו אחר.
למשל, תחרות בישול- עוד לפני שמודאים שמצליחים יותר מהשני, צריך לודא שמצליחים לבשל בכלל משהו אכיל.

תוספי ומחסרי מצב
על פי מצבים יכולים לקבל תוספים, שכל אחד מוסיף לקוביות +1, עד למקסימום של 12.
יכול להיות גם מחסר שמוריד לקוביות -1 עד למינימום של 2.

פעולה הרמונית
כשפונים עובדים בצוות, משתמשים בדמות שלה התוסף הגבוה ביותר למצב, והוא מקבל +1 על כל חבר שעוזר.
נזק והחלמה והסרה מסצינה
מסיבות שונות, אתם עלולים להפגע. כשזה קורה השה"ם יגלגל קוביות לקבוע כמה. וגם מאיזה סוג הנזק יהיה.

החלמה:
בעזרת נקודת גבורה, תוכל די לרפא אץ עצמך או אחד מחבריך ב1ק6 חוסן ו1ק6 כוח רצון.
יש גם יתרונות שמאפשרים ריפוי.

הסרה מסצינה

דמות שהחוסן או הכוח רצון שלה ירד ל0, מוסרת מהסצינה. כלומר היא אינה יכולה לפעול בסצינה. אלא אם יש לה יתרון שנותן לה אפשרות לחזור לפעילות.
החלמה מהסרה מסצינה: בדרך כלל, לאחר הסצינה, הם יחזרו לפחות ל1 נקודות חוסן ו1 נקודות כוח רצון.
מנוחה או דרך טיפול אחרת, תביא להחלמה מלאה.

רשימת היתרונות.


סיום פרק וצבירת נק"נ
לאחר שהקונפליקט של הפרק נגמר בצורה כזאת או אחרת, מגיע הזמן לשבת ולהסיק איזה שיעור/לקח למדנו. הלקחים נשלחים כמכתב- במקרה שלנו לצלבניות הקיוטי מארק של פוניוויל. כל לקח נותן לכל אחד משחקני הקבוצה 1 נק'נ. אם מצליחים להפיק יותר מלקח אחד בפרק, צריך לודא שזה אכן לקח נפרד. זה גם לא משחק שבנוי למטה גיימינג- אז אין צורך בכוח להפיק 10 לקחים בפרק.
[spoiler/]

רשימת יתרונות
כשרון ארקאני
חדי קרן בלבד יכולים לקנות את היתרון. כעת בכל גלגול קוביה שקשור להטלת לחשים הוסף +1
מחיר:5 נק"נ
כשרון ארקאני משופר
יתרון כשרון ארקאני נדרש לפני קנית היתרון הזה. הבונוס של הכשרון ארקאני משתפר מ+1 ל+2
מחיר: 10 נק"נ

)artfice( הכנת מכשירי פלא
בתחילת כל פרק אתה יכול ליצור מספר חפצי לא חד פעמים ששווה לערך המוח שלך. החפץ פלא הוא בעל יכולת חיקוי לקסם בדרגה "פשוטה", ולאחר שימוש אחד מאבד את כוחו המופלא. חפצים שלא השתמשו בהם עד סוף הפרק, קסמם נאבד. (עקרונית, זה יכול להיות שיקוי, מכונה או כל דבר)
מחיר: 5 נק"נ
הכנת חפצי פלא משופרת
יתרון זה דורש את יתרון "הכנת חפצי פלא" והשתיכות לגזע החדי קרן או הפוני קריסטל. כעת ביכולתך ליצור חפץ אחד היכול לשאת יכולת חיקוי לקסם עד דרגה "בינונית". בנוסף ניתן לשמור על יכולת הפלא של החפצים לאחר השימוש בתמורה לנקודת גבורה.
מחיר: 10 נקנ.

הכנת חפצי פלא אדירה.
יתרון זה דורש את יתרון הכנת חפצי פלא משופרת ושיוך לגזעי החד דרן או הפוני קריסטל. כעת חפץ פלא אחד יכול לשאת יכולת חיקוי לקסם עד דרגת קסם "קשה". האחרים יכולים להיות עם יכולת חיקוי של עד קסם "בינוני"
מחיר:15 נקנ.

במקרה הכינותי מראש
פעם בפרק, אתה יכול להכריז שיש לך את החפץ הנכון לטפל במשימה הנוכחית. לגבי החפץ עצמו ואופן פעולתו דורש אישור מנחה.
מחיר:5 נק"נ


מפגיז קסם
כעת תוך כדי הטלת קסם, הטל 1ק6- החסר את התוצאה ממחיר הקסם כהנחה.
מחיר: 5 נקנ.

מפגיז קסם משופר
לקנית יתרון זה דרוש היתרון מפגיז קסם. הטל 2ק6 במקום 1, ובחר את התוצאה הגבוהה ביניהם.
מחיר: 10 נקנ.

מפגיז קסם אדיר
לקנית יתרון זה דרוש היתרון מפגיז קסם משופר. הטל 3ק6 במקום 2. בחר את התוצאה הגבוהה ביותר.
מחיר:15 נקנ.

קסם פראי
לאחר שהטלת לחש ושילמת את המחיר, אתה רשאי להשתמש בקסם פראי: הטל 1ק6.
2,3,4 לא קורה כלום.
5-מחיר הקסם חוזר אליך.
6-התיחס לאחת הקוביות של הטלת הקסם כ6.
1- הקסם נכשל באופן אירוני ומשעשע לשיפוט המנחה.
מחיר:5 נקנ

אומץ
כשכוח הרצון שלך נפגע, הפחת 1 מהנזק. הנזק לא יכול להיות פחות מ1.
מחיר:5 נקנ.

אומץ משופר
היתרון דורש את היתרון אומץ ולהיות פוני אדמה. כשכוח הרצון שלך נפגע הפחת 4 מהנזק. הנזק לא יכול להיות פחות מ1.
מחיר: 10 נקנ
אומץ אדיר
היתרון דורש את היתרון אומץ משופר ולהיות פוני אדמה. כשכוח הרצון שלך נפגע, הפחת מהנזק 6. הנזק לא יכול להיות פחות מ1.
מחיר: 15 נקנ

תכונה מוכשרת
ניתן לקנות יתרון זה בנפרד לכל תכונה. הוסף 1 לאחת התכונות. אי אפשר לקנות את היתרון הזה פעמיים לאותה תכונה.
מחיר: 5 נק"נ

תכונה מוכשרת משופרת
יתרון זה דורש את היתרון תכונה מוכשרת. ניתן לקנות יתרון זה בנפרד לכל תכונה. הוסף 1 לתכונה הרלבנטית בנוסף לתוסף מהיתרון הקודם. אי אפשר לקנות את היתרון הזה פעמיים לאותה תכונה.
מחיר: 10 נק"נ

תכונה מוכשרת אדירה
יתרון זה דורש את את היתרון תכונה מוכשרת משופרת. ניתן לקנות יתרון זה בנפרד לכל תכונה. הוסף 1 לתכונה הרלבנטית בנוסף לתוסף מהיתרון הקודם. אי אפשר לקנות את היתרון הזה פעמיים לאותה תכונה.
מחיר: 15 נקנ.

תכונה מאפינת
יתרון זה דורש את יתרון תכונה מוכשרת אדירה. ניתן לקנות יתרון זה בנפרד לכל תכונה. הוסף 2 לתכונה הרלבנטית בנוסף לתוסף מהיתרון הקודם. אי אפשר לקנות את היתרון הזה פעמיים לאותה תכונה.
מחיר: 5 נק"נ
נחישות
הוסף 4 לכוח רצון.
מחיר:5 נק"נ.

כנגד כל הסיכויים
פעם בפרק, כשאתה מוסר מהסצינה, אתה יכול לבחור לחזור לפעולה עם 1 חוסן ו/או 1 כוח רצון.
מחיר: 5 נק"נ

מאפס לגיבור
פעם בפרק, אתה יכול לשלם נקודת גבורה ובתמורה לקבל בונוס מצטבר- בגלגול הראשון +1 בגלגול השני +2 בגלגול השלישי +3 וכן הלאה. היכולת ממשיכה עד סוף הסצינה, או עד הצלחה דרמטית.
מחיר:5 נק"נ

מאפס לגיבור משופר
היתרון דורש את יתרון "מאפס לגיבור", כעת אתה יכול להשתמש ביכולץ פעמיים בפרק, אך רק פעם בסצינה.
מחיר: 10 נק"נ

מאפס לגיבור אדיר
דורש את היתרון "מאפס לגיבור משופר". כעת אתה יכול להשתמש ביכולת שלוש פעמים בפרק, אך רק פעם בסצינה.
מחיר:15 נק"נ.



שמיעה סונארית
רק פוני עטלף/לונארי יכול לקנות את היתרון הזה. היתרון נותן שמיעה על קולית, כמו של עטלף שיכולה לשמש כדי "לראות" עם האוזניים. אם תעמוד במקום, שדה "הראיה" שלך יהיה 360 מעלות!
מחיר: 5 נקנ.

זה בסיסי ביותר, ידידי
קבל +1 לגלגולים לחיפוש רמזים, או דברים מוחבאים.
מחיר: 5 נקנ.
זה בסיסי ביותר, ידידי המשופר
דורש את היתרון "זה בסיסי ביותר, ידידי'. הבונוס גדל מ+1 ל+2
מחיר:10 נקנ

ידע אקזוטי
פעם בפרק, אתה יכול להתיחס ליכולת שאינה ברשותך כיכולת שכן ברשותך.
מחיר:5 נקנ.

תעופה
רק פגאסוס ופוני עטלף יכולים לקנות את היתרון. כעת אתה יכול להשתמש בכנפיך בחופשיות, ובין השאר לעוף. בנוסף, אתה מתיחס לעננים כעצם מוצק ומסוגל ללכת עליהם.
מחיר: 5 נקנ.

מזל
פעם בסצינה, אתה יכול לשלם נקודת גבורה, כדי לקבל תוסף 1 עד סוף הסצינה לכל ההטלות
מחיר:5 נק"נ.
מזל משופר
יתרון זה דורש את היתרון "מזל'. בכל שימוש במזל, התוסף כעת הוא 2.
מחיר; 10 נקנ.

מזל אדיר
יתרון זה דורש את היתרון מזל משופר. בכל שימוש במזל, התוסף כעת הוא 3.
מחיר: 15 נק"נ.

אדיר ועוצמתי
בחרו אחד מהיתרונות הבאים, בהנחה שקניתם אותו: תכסיס קסמים, כישוף או קוסמות. כעת תוכל להטיל עוד לחש יחודי אחד בפרק
מחיר:5 נקנ.

יעילות
רק פוני אדמה יכולים לקנות את היתרון הזה. כעת קבל +1 לכל הגלגולים שבהם אתה משתמש בחפץ לא קסום.
מחיר: 5 נקנ

יעילות משופרת
היתרין דורש את היתרון יעילות. הבונוס יעילות עולה מ1 ל2
מחיר:10 נקנ

אני נזכר...
רק פוני קריסטל יכולים לקחת את היתרון הזה. פעם בפרק, אתה יכול לקנות יתרונות בנקנ שלך, באמצע הפרק במקום לחכות לזמן שבין הפרקים.
מחיר:5 נקנ.

התמחות מקצועית
הגדר ביחד עם המנחה, את המקצוע שיש לדמות שלך נסיון בו. עם המקצוע שלך משפיע באופן משמעותי על פעולה מסוימת, תקבל תוסף של +1
מחיר:5 נקנ

התמחות מקצועית משופרת
היתרון דורש את היתרון התמחות מקצועית. בחר מקצוע שיש לך בו את היתרון הנ"ל,כעת יש לך תוסף נוסף
מחיר:10 נקנ

הזדמנות אחרונה
פעם בפרק כשאתה וכל חבריך הוסרתם מהסצינה, אתה יכול להטיל קוביה. אם יצא 2 ומעלה אתה משחזר את מלוא החוסן והכוח רצון שלך
מחיר:5 נקנ

פוני מוביל
כשאתה פועל בהרמוניה עם פוני אחר הוסף +1 לגלגול. היתרון לא יכול להיות משומש ביחד עם יתרון "פוני כנף"- כדי לשלב ביניהם, פוני אחר תריך להשתמש בו.
מחיר: 5 נקנ

פוני מוביל משופר
דורש את היתרון פוני מוביל. מוסיף ליתרון פוני מוביל +1. (+2 בסך הכול)
מחיר: 5 נקנ

פוני כנף
כשאתה פועל בהרמוניה עם פוני אחר הוסף +1 לגלגול. היתרון לא יכול להיות משומש ביחד עם יתרון "פוני מוביל"- כדי לשלב ביניהם, פוני אחר צריך להשתמש בו.
מחיר: 5 נקנ
פוני כנף משופר
היתרון דורש את היתרון פוני כנף. הוסף ליתרון פוני כנף +1(+2 בסך הכול)
מחיר: 10 נקנ

מנהיגות
פעם בסצינה בתמורה לנקודת גבורה, אתה יכול להשיב את כל חבריך שיצאו מהסצינה ולרפא לעצמך ולכל אחד מהם 2ק6 כוח רצון וחוסן. כל עוד אתה עצמך לא הוסרת מהסצינה.
מחיר:5 נקנ.


בר מזל
פעם בסצינה, בתמורה לנקודת גבורה, לאחר הטלת הקוביות אך לפני הכרזת התוצאה על ידי המנחה- אתה רשאי לגלגל מחדש את הקוביות
מחיר:5


תכסיס קסם
כל פרק, אתה יכול ליצור מספר קסמים יחודיים ששווה לערך המוח שלך. עוצמת הקסם לא תעלה על "פשוטה". לאחר שיצרת את הקסם, אתה יכול להשתמש בו בחופשיות כל עוד, אתה יכול לשלם את המחיר עבור הקסם. בפרק הבא, תוכל ליצור קסמים חדשים.
מחיר: 5 נק"נ.
תכסיס קסם משופר
היתרון הזה דורש את היתרון תכסיס קסם. כעת אתה יכול ליצור קסמים יחודיים, עד דרגה בינונית.
מחיר: 10 נקנ.
שיר מחזמר
פעם בפרק (בהקשר מתאים) אתה יכול לפצוח בשיר שמרפא אותך ואת חבריך עד לכמות המקסימלית.
מחיר:5 נקנ.

נפש אצילית
אתה מתחיל את הפרק עם עוד נקודת גבורה.
מחיר: 5 נקנ.
נפש אצילית משופרת
דרוש היתרון "נפש אצילית'. רק פוני אדמה יכולים לקנות את היתרון הזה. כעת אתה מתחיל כל פרק עם 2 נקודות גבורה נוספות במקום אחד.
מחיר: 10 נקנ.
נפש אצילית אדירה
דורש את היתרון נפש אצילית משופרת. במקום 2 נקודות גבורה נוספת אתה מתחיל עם 3.
מחיר: 15 נקנ.

עוזר מספר אחד!
יש לך עוזר. מי העוזר ומה הוא, קבע ביחד עם המנחה. בחר תחום אחד שבו עזרתו תעניק לך תוסף.
מחיר: 5 נקנ.
עוזר מספר אחד משופר
היתרון דורש את היתרון עוזר מספר אחד. בחר תחום נוסף שעזרתו של העוזר תעניק לך תוסף.
מחיר: 10 נקנ.

הגנה משקפת
רק פוני קריסטל יכולים לקנות את היתרון. כשאתה סופג נזק, אתה יכול לשלם נקודת גבורה ולספוג רק חצי נזק.
מחיר: 5 נקנ.

הגנה משקפת משופרת
דורש את היתרון הגנה משקפת. כעת אתה יכול להפעיל את היתרון על חבר.
מחיר:10 נקנ

קשיחות
כשהחוסן שלך נפגע הפחת את הנזק ב2, עד מינימום של 1.
מחיר: 5 נק
קשיחות משופרת
דורש את היתרון קשיחות. רק פוני אדמה יכולים לקנות את היתרון הזה. כשהחוסן שלך נפגע הפחת את הנזק ב4, עד מינימום של 1.
קשיחות אדירה
דורש את היתרון קשיחות משופרת. רק פוני אדמה וקריסטל יכולים לקנות את היתרון הזה. כשהחוסן שלך נפגע הפחת את הנזק ב6, עד מינימום של 1.

החלמה מהדהדת
רק פוני אדמה וקריסטל יכולים לקנות את היתרון הזה. כעת כשאתה משלם נקודת גבורה כדי לרפא את עצמך אן חבריך, הוסף סכום שווה לערך הלב שלך.
מחיר:5 נקנ.

קול קנטרלוט המלכותי
כשאתה מאיים, או משתמש בנוכחותך העוצמתית הוסף +1.
מחיר:5 נקנ.

קול קנטרלוט המלכותי המשופר
זה דורש את היתרון קול קנטרלוט המלכותי. כעת במקום +1, +2.
מחיר: 10 נקנ.

מאבק מחודש
פעם בסצינה, כשאתה מוסר מהסצינה, אתה יכול לשלם נקודת גבורה ולחזור לסצינה עם 4ק6 חוסן וכוח רצון.
מחיר: 5 נקנ.

לשתף ולחלוק
פעם בפרק אתה יכול להקריב מהחוסן והכוח רצון שלך לרפא את חבריך. אפילו עד הסרה מסצינה
מחיר:5 נקנ.

עוצר מופע
פעם בסצינה, אתה יכול לשלם נקודת גבורה לפקוד על כולם לעצור מלבצע פעולות עוינות אחד כלפי השני.
מחיר: 5 נקנ.
מהלך יחודי
יש לדמות שלך מהלך/כוח יחודי שאותו כדאי שתברר עם המנחה. בהשקעת נקודת גבורה תוכל להפעיל אותו.
מחיר: 5 נקנ

יכולת מאומנת
בחר יכולת (באישור מנחה). כעת בכל פעולה שבה אתה משתמש ביכולת הוסף עוד ק6 לגלגול. ניתן לרכוש יתרון זה בנפרד לכל יכולת
מחיר: 5 נקנ.


יכולת מאומנת משופרת
דורש את היתרון יכולת מאומנת. כעת ביכולת הספציפית, אתה מוסיף 2ק6.
מחיר: 10 נקנ.

יכולת מאומנת אדירה
דורש את היתרון יכולת מאומנת משופרת. כעת בנוסף לבונוס הקודם, הוסף +1
מחיר: 15 נקנ
יכולת מאומנת מקצועית
דורש את היתרון יכולת מאומנת אדירה. כעת הבונוס של היתרון הקודם הופך ל+2
מחיר: 5 נקנ

יעוד מיוחד
שוחח עם המנחה, על היעוד מיוחד/קיוטי מארק של הדמות שלך. פעולה שנעשית ביעוד המיוחד של הדמות, לא סובלת ממחסרים.
מחיר: 5 נקנ.

זריז
רק פגאסוס ופוני עטלף יכולים לקנות את היתרון הזה. פעם בסצינה בתמורה לנקודת גבורה, אתה יכול לעשות שתי פעולות במקום אחת
מחיר:5 נקנ

רוחני
רק פוני אדמה יכולים לקנות את היתרון הזה. כשאתה משתמש בנקודת גבורה, כדי להחלים האפקט כפול- בנוסף אתה יכול לבחור איך לחלק את הנקודות בין החוסן לכוח רצון.
מחיר: 5 נקנ

שיח סנאים
כעת אתה יכול לדבר עם חיות.
מחיר:5 נקנ.

פעולת ריגול
רק פוני עטלף יכולים לקחת את הכשרון הזה. קבל בונוס +1 לפעולות לא קסומות.
מחיר: 5 נקנ.

פעולת ריגול משופרת
דורש את היתרון פעולת ריגול. כעת הבונוס גודל ל+2.
מחיר:10 נקנ.

כישרון
בחר כשרון או יכולת פנימית מיוחדת באישור מנחה- למשל "כריזמטי" "מהיר" "חכם". מעכשיו גלגןל שקשור לכשרון יקבל +1.
מחיר: 5 נקנ
כשרון משופר
דורש את היתרון כישרון. בחר כישרון חדש, או שפר את הכשרון שכבר בחרת ל+2.
מחיר: 10 נקנ

כשרון אדיר
דורש את היתרון כשרון משופר. בחר כישרון חדש, או שפר את אחד הקודמים ב+1.
מחיר: 15 נקנ

טלקנזיס
רק חדי קרן יכולים לקנות כישרון זה. כעת אתה יכול להרחיף חפץ קל אחד, בבדיקת גלגול עם המנחה דורש זאת.
מחיר: 5 נקנ

טלקנזיס משופר
היתרון הזה דורש את היתרון טלקנזיס. כעת אתה יכול להרחיף מספר חפצים קטנים, או חפץ בינוני אחד. בבדיקת גלגול לשיקול המנחה.
מחיר: 10 נקנ

טלקנזיס אדיר
היתרון הזה דורש את היתרון טלקנזיס משופר. ביכולתך להרחיף מספר חפצים קלים, או בינונים או חפץ אחד כבד. דורש בדיקת גלגול לשיקול המנחה.
מחיר: 15 נקנ.
חבר אמת
פעם בסצינה כשחבר סופג נזק, אתה יכול לספוג את הנזק במקומו.
מחיר: 5 נקנ.

גיבור
כשאתה משלם נקודת גבורה מסיבה כלשהי, הטל ק6- אם יצא 6, נקודת הגבורה חוזרת.
מחיר:5 נקנ.

גיבור משופר
דורש את היתרון גיבור. כעת ב5 או 6, הנקודת גבורה חוזרת.
מחיר: 10 נקנ.

בריאות
הוסף 5 נקודות לחוסן.
מחיר: 5 נקנ.

סייר מזג אוויר
רק פגאסוסים יכולים לקנות את היתרון. אתה יכול להשפיע ולעצב מזג אוויר קיים.
מחיר: 5 נקנ.
סייר מזג אוויר משופר
דורש את היתרון "צוות מזג אוויר" . כעת אתה יכול גם ליצור מזג אוויר חדש.
מחיר: 10 נקנ.
כשרון פראי
כשאתה מצליח להטיל קסם בהצלחה דרמטית, החזר חצי ממה שילמת להטיל את הלחש.
מחיר: 5 נקנ.

כוח כנף
רק פוני עטלף ופגאסוס יכולים לקנות את היתרון. כל פעולה שבה משתמשים בכנף נעשית ב+1
מחיר:5 נקנ.
כוח כנף משופר
דרש את היתרון כוח כנף. כל שימוש בכנף נעשה כעת ב+2.
מחיר: 10 נקנ


קוסמות
רק חדי קרן יכולים לקנות את היתרון. כל פרק אתה יכול ליצור מספר לחשים השווה לערך המוח, ברמת קושי שלא עולה על קשה. לאחר יצירת הלחש, תוכל להשתמש בלחשים כל עוד אתה מסוגל לשלם את מחיר הלחש. בסוף כל פרק הלחשים, נעלמים. בפרק חדש תוכל ליצור לחשים חדשים.
מחיר: 5 נקנ.
קוסמות משופרת
היתרון דורש את היתרון קוסמות. כעת הקסמים שנוצרים ביתרון, יכולים להגיע עד רמת קושי מבהילה. (daunting)
מחיר: 10 נקנ

כוח פלא
רק חדי קרן יכולים לקנות את היתרון הזה. אם אתה רוצה להטיל לחש, אך המחיר יגרום לך להיות מוסר מהסצינה, אתה יכול להטיל אותו ולהשאר בכוח רצון 1 וחוסן 1. בכל מקרה, אם תשתמש ביתרון, הכוח רצון וחוסן בכל מקרה יהיו ב1.
מחיר: 5 נק"נ.

בועז אמר/ה:
קסמים במ"ת זה קסם
כל שאלה- תשאלו ואענה בשמחה :)

קסם הוא אחת היכולות החזקות ביותר, עם זאת, הוא שואב מהחוסן וכח הרצון של המשתמש, אז חשוב להשתמש בו בחכמה.

כל מי שיכול להטיל קסמים, יוצר קסמים. כל דמות בעלת היכולת הזו, במהלך כל סיפור יכולה להמציא מספר קסמים לפי היתרון שבחרה, ולהטיל אותם כאוות נפשה.

כדי ליצור קסם, דרושים הדברים הבאים:
5 מתארים שונים: מטרה, טווח, משך, השפעה, מושפע.
בנוסף, לכל קסם יש רמה ודרגת קושי, שנובעות מהאספקטים (יתרונות שונים מאפשרים להטיל קסמים עד לרמת קושי כלשהי).
לסיום- כל קסם צריך תיאור קצר של ההשפעה שלו, בנוסף למגבלות, האופן בו הקסם מתבצע, או כל דבר שחשוב מכאנית.

תהליך יצירת קסם
צריך לבחור: מטרה אחת, טווח אחד, משך אחד, השפעה אחת או יותר, מושפע אחד או יותר.

לאחר מכן, סוכמים את סך הרמות של האספקטים כדי לחשב את רמת הקסם. לפי רמת הקסם מחשבים את דרגת הקושי שלו:
רמה 8 או פחות- פשוט
בין 9 ל14- ממוצע
בין 15 ל22- קשה
23 ומעלה- מאתגר

לבסוף, מוסיפים את התיאורים הרלוונטיים.

תהליך הטלת קסם
כדי להטיל קסם עליך לשלם כוח רצון/חוסן/שילוב של שניהם לפי רמת הקסם.
פשוט- 5 נקודות.
ממוצע-10 נקודות
קשה- 15 נקודות
מאתגר- 20 נקודות

אז, עליך לעבור בדיקת מוח בהתאם לרמת הקסם (דרגת הקושי זהה לכמות הנקודות שצריך לשלם כדי להטיל) במקרה והצלחת בשניהם- הטלת את הקסם.
שים לב! אם נכשלת בבדיקת המוח עדיין שילמת את המחיר בחוסן/כוח רצון

אספקטים
מטרה – קובע על מי הקסם מנסה להשפיע
• יחיד (רמה 1) - מטרה אחת. (תפוח אחד)
• קבוצה (רמה 2)- יותר ממטרה אחת (כל התפוחים על העץ)
• אזור (רמה 4)- כל מי שבאזור מסוים (כל מי שבתוך הבית)
• מסה (רמה 8)- כל דבר שאפשר לראות, באופן סביר. (כל פגסוס שהוא, כל השמיים)

טווח- קובע את הקשר בין המטרה למטיל
• מגע (רמה 1)- המטיל עצמו, מישהו שבמגע איתו
• נראה (רמה 2)- בטווח ראייה
• ידוע (רמה 4)- המטיל מכיר את המטרה טוב (חבר קרוב, משפחה, בית שבו גדלת)
• לא ידוע (רמה 8)- לא בהכרח מוכר למטיל

משך- קובע כמה זמן הקסם אמור להמשך
• מידי (רמה 1)- הקסם קורה באופן מידי ונגמר (הבזק אור, טלפורטציה)
• מתוחזק (רמה 2)- ממשיך כל עוד המטיל מתרכז בקסם (בועת מגן, אשלייה)
• זמני (רמה 4)- נשאר למשך זמן קצר בלי הצורך להתמקד (כנפיים זמניות)
• מתמשך (רמה 8)- נשאר למשך זמן ארוך בלי הצורך להתרכז (איטום תיבה)

השפעה- קובע את ההשפעה הבסיסית של הקסם
• הנפשה (רמה 1)- מניפולציה של המציאות (לגרום לחבל לקשור מישהו)
• שילוב (רמה 1)- מאפשר לשלב מספר מרכיבים למשהו אחד (ליצור עוגה ממרכיבים)
• הטעיה (רמה1)- מסתיר דברים גמילוי, או נותן פרטים מוטעים (להסוות פוני כפוני אחר)
• הפחתה (רמה 1)- הופך משהו לגרסא פחות שלמה של עצמו, פוגע בו או משמיד אותו
• יצירה (רמה 1)- יוצר משהו מכלום, או משפר משהו לגרסא יותר שלמה של עצמו.
• שינוי (רמה 1)- נותן למשהו יכולת או תכונה שאין לו באופן נורמלי
• חשיפה (רמה 1)- חושף דברים מוסתרים או נותן ידע על דברים
• הפרדה (רמה 1)- מפריד דברים למרכיביהם עד לרמת דיוק כלשהי

מושפע- קובע על מה הקסם יכול להשפיע
• אויר (רמה 1)- אטמוספרה, עשן, או כל דבר גזי
• חיה (רמה 1)- חיות שלא יכולות לדבר (כלבים, חתולים, ציפורים...)
• גוף (רמה 1)- הגוף הפיזי של של יצורים בעלי יכולת דיבור
• חפץ (רמה 1)- חפצים שמיוצרים , חלקם עם כמה מערכות בתוכם
• אדמה (רמה 1)- אבן, אפר, מתכת, יהלומים, וכל אדמה או דומם שיש מתחת לאדמה
• אנרגיה (רמה 1)- אנרגיה לא קסומה טהורה, או דמוי אנרגיה (חשמל, קרינה, מגנטיות)
• כוח (רמה 1)- מכשולים פיזיים של אנרגיית קסם
• חום (רמה 1)- מושגים של חום כמו, חימום, קירור, התכה, הקפאה, אש
• אור (רמה 1)- אור טהור, אבל לא דברים שפולטים אור כמו אש
• קסם (רמה 1)- כח קסם טהור, או אנרגיות שאחראיות לקסמים
• תודעה (רמה 1)- תודעה של יצורים בעלי היכולת לדבר
• צמחייה (רמה 1)- צמחים ופרחים טבעיים, כמו כן יצורים צמחיים
• צל (רמה 1)- צללים, חשכה, או ביטויים של אפלוליות
• צליל (רמה 1)- רעש וצלילים, מוזיקה, קולות, דיבורים וכו'
• מרחב (רמה 1)- וקטורים, מימדים מרחביים, ודברים שקשורים לעולם החומרי כמו גרביטציה
• זמן (רמה 1)- המימדים הזמניים של המציאות, כמו כן השארות או מעבר זמן
• מים (רמה 1)- כל הנוזלים, לא רק מים
• מזג אוויר (רמה 1)- מזג אוויר כמו עננים, ברקים, רוח, שלג

דוגמאות לקסמים
כאן אשים מספר דוגמאות ליצירת קסם + דוגמאות לשימוש ייחודי באספקטים.
מהלך עננים
מטרה: יחיד
טווח: נראה
משך: זמני
השפעה: שינוי, יצירה
מושפע: גוף, קסם, מזג אוויר
רמה- 12 (רמת קושי ממוצעת)
תיאור: מאפשר לדמויות שלא יכולות ללכת על עננים ללכת על עננים למשך 3 ימים. לא מאפשר תעופה.

מחפש יהלומים
מטרה: אזור
טווח: נראה
משך: מתוחזק
השפעה: חשיפה
מושפע: אדמה
רמה- 10 (דרגת קושי ממוצעת)
תיאור: הקסם חושף מיקום של יהלומים שקרובים לפני הקרקע. לא ניתן לראייה על ידי צופים מהצד.

אור
מטרה: יחיד
טווח: מגע
משך: מתוחזק
השפעה: יצירה
מושפע: אור
רמה: 6 (דרגת קושי קלה)
תיאור: הקרן של המטיל זוהרת באור קטן אבל בוהק, שמאיר לו את הדרך.

אין אוכל בשבילך
מטרה: מסה
טווח: ידוע
משך: מיידי
השפעה: שינוי, הטעייה
מושפע: חיות, תודעה
רמה: 17 (דרגת קושי קשה)
תיאור: הקסם משפיע על קבוצה,-או אפילו נחיל- של חיות, ומשנה את האנטומיה שלהם כך שהם יוכלו לאכול דברים שאינם אכילים בדרך כלל, כמו עץ או אבן. בנוסף משנה את המחשבה שלהם, כדי שיחשבו שהם לא אוהבים אוכל רגיל אלא אוכל שלא אכיל להם בדרך כלל.

להזיז את גן העדן
מטרה: מסה
טווח: ידוע
משך: מתמשך
השפעה: הנפשה
מושפע: אוויר, חלל, זמן, מזג אוויר, אור
רמה: 26 (דרגת קושי מאתגרת)
תיאור: כשמוטל, הקסם מאפשר למטיל להזיז את השמש או הירח לזמן קצר, ולגרום להם לזרוח או לשקוע.

כפתור השתקה
מטרה: יחיד
טווח: נראה
משך: מתמשך
השפעה: הפחתה
מושפע: גוף
רמה- 13 (דרגת קושי ממוצעת)
תיאור: הלוע של המטרה נגרר ונכנס לפח מחזור קסום, מה מונע מהם מלדבר עד שהקסם מופסק.

תכשיטי זוהר
מטרה: קבוצה
טווח: נראה
משך: מתוחזק
השפעה: יצירה
מושפע: אור, חפץ
רמה: 11 (דרגת קושי קלה)
תיאור: קשם שיוצר חפצים מאור מוצק, החפצים יכולים להיות מכל צורה, ומחקים חפצי יומיום. דרגת הקושי יכולה לעלות עם החפצים שנוצרו הם מרוכבים או גדולים מאוד.
(רב תודות לבועז)

דפ"ד:
שם:
גזע:
יסוד הרמוניה:
פגם:
רקע: (לא חייב להיות ארוך)
מראה:
חזון עבור הדמות:
נקודת מבט של הדמות על העולם:
רשימת יתרונות(edge):

גוף:
לב:
מוח:

חוסן:
כוח רצון:

שו"ת:
יעודכן בהתאם לשאלותיכם.


רשימת דב"ש:

ראש גדול- ראש העיר של העיירה, הוא נבחר שנה שעברה לאחר שראש העיקר האחרון נפטר בשיבה טובה, הוא יחסית צעיר ועל כן מפוזר, אבל מלא ברעיונות יצירתיים וחדשניים לגבי ניהול העיר, הוא מנסה להוביל רפורמה של חידוש ויצרתיות, ומנסה להרוס דברים ישנים כדי לבנות חדשים.

פוני צהוב עם רעמה חומה בוהקת מסודרת וזנב מוברש. הוא תמיד מסתובב בחליפה שנראית קצת מבולגנת, עם עניבה. הקיוטי מארק שלו הוא דף נייר מלא בציורים.

גל גדול - גל גדול הוא אחד מהפונים הקשישים והגדולים ביותר, פיזית, בעיירה כולה , סביר להניח שהעור שלו היה פעם בהיר, אבל שנים של שהיה על הגלים הפכה אותו לכהה, כמעט שחור , העיניים שלו הן עדיין עיניים של פוני צעיר - כחולות וצוחקות מאושר, בעיקר כשהוא רוכב על גל, כמה שיותר גדול יותר טוב.
גל גדול הוא בספק מורה הגלישה של סאני דייל והמציל שלהם, התחביב שלו הוא להתגרות במשלחת הפגסוסים הנוכחים של מזג האוויר ליצור גל שיפיל אותו , עד עכשיו, אף פגסוס לא הצליח.

סוכריה - יש טענה שסוכריה הגיעה מקנטרלוט, אחרת אף אחד לא יכול להסביר איך לחד קרן הכי חמוצה קוראים סוכריה , זה עדיין לא משנה שהיא יוצרת הממתקים ( ממתקים, לא עוגות ) הטובה ביותר של סאנידייל. היא נקייה, מסודרת וכל ממתק עומד אצלה במקום, ויהיו כאלו שיגידו שהבעת הפנים החמוצה התמידית שהיא לובשת נועדה לגרש את הסייחים שעוברים בדרך הבייתה מביה"ס.

סופגניה- האופה ומנהלת הקונדיטריה "האח כעך"

צל-לילה: הפגסוס הלונארי שגנב את הציור של מילאניה, וכך עוד יצירות רבות לפני שנתפס. גנב ידוע וכעת כלוא בבית הסוהר של סאני סיידל, מתכנן את הגניבה הבאה שלו ברגע שישוחרר... או יברח.

דון לוקו דה לה קוקו- מוכר ומגדל אגוסי הקוקוס. יריב ידיד לבננות

דונה לה סיאסטה- מפקדת צוות מזג האוויר של סאני דייל. מכורה לנמנומים.


תלמידים מהכיתה:
אצולה- "מלכת הכיתה" פגאסוסית עשירה להחריד, ובריונית.
רכלנית- "פרסת ימינה" של אצולה.
כוח סוס- פוני אדמה עם כישרון ללחימה ומעריץ צבא.
קרן-צבע: אין שם יותר שקוף מזה. אחת מחדי הקרן הצעירים שנרשמו לסדנא של מילאניה, ומאופיינת בקרנה הצבעונית. היא אוהבת מאוד לצייר, גם בטלקינזיס, וממש מקנאת במילאניה, על כישרון הציור שלה.
צייצנית- פונית עטלף ביישנית ופחדנית חובבת ספרי אימה

פרק 2
 
הייתי שמח להצטרף...

אבל אני לא מכיר טוב את הסדרה ואני לא טוב באנגלית אז אין לי סיכוי ללמוד את השיטה, ובנוסף אין לי כלכך זמן...

אתה זרקת מלא שמות שאני לא כיר, ולהסביר את כולם יקח יותר מדי זמן...

אני מקווה שתצליח :)
 
dragonian אמר/ה:
אין לי בעיה להסביר את השיטה ושמות. זה לא יקח כל כך הרבה זמן.
שפה ושיטה לא אמורים להיות מחסום.
הזמן שלך..
ובכן תלוי בך.
אז אני אשמח אם תסביר, כי אני לא מגיעה למצב של קריאה רציפה :(
 
הדמות שלי:

שם: מילאניה (זה שם מתאים לסדרה?..)

גזע: חד-קרן

יסוד הרמוניה: קסם

פגם: גאוותנות - מילאניה חושבת שהיא יכולה לפתור עם הקסם שלה כל בעיה, והרבה פעמים זה נכשל... בנוסף, גזענות כלפי פגסוסים לונאריים. (ראה רקע).

רקע: מילאניה נולדה למשפחת חדי קרן ציירים, שכבר דורות רבים מציירים ביחד בסדנה שלהם. הציורים של המשפחה מפורסמים בסאני סיידל, והם מפורסמים ביכולות שלהם לצייר בטלקינזיס, מה שמעלה את איכות הציורים ואת מהירות הכנתם, בעקבות זה שהם מסוגלים לצייר עם כמה מכחולים ביחד.
אבל קצת לפני שמילאניה הגיעה לבגרות, פגסוס לונאי פרץ לסדנה וגנב הרבה מהציורים של משפחתה. היא ואביה יצאו למרדף אחריו, ותפסו אותו עם מרבית ציוריהם (אלה שהוא לא מכר עדיין), ולקחו אותם בחזרה. אירוע זה פרסם את מילאניה בציבור, מה שעזר לה בהמשך חייה כאומנית. אבל אירוע זה השאיר חותם בחייה, והיא לא סומכת יותר על אף פגסוס לונאי.
קצת אחר כך, מילאניה החליטה להקים בסדנא המשפחתית גם שיעורי ציור לפונים וחדי קרן מתחילים, אבל אליה היא לא הסכימה להכניס פגסוסים לונאריים. (ראה נקודת מבט). כעת היא מתכננת להתחיל את זה, וכבר נרשמו אצלה 3 פונים לסדנא שתיפתח בקרוב.

מראה: פרוותה של מילאניה אפורה-בהירה, והקרן שלה לבנה לחלוטין. היא נמוכה ביחס לשאר חד הקרן והפונים, אבל הקרן שלה ארוכה באופן קצת לא פרופורציונלי, אבל אחרי שנים של חיים ככה זה כבר לא מסרבל אותה. לרוב תמצאו אותה עם מעט כתמי צבע על גופי, אחרי שהיא יוצאת מהסדנה שלה. לא אכפת לה להיות מלוכלכת והיא שומרת באופן קבוע רק על ניקיון הקרן.

חזון עבור הדמות: שכולם יעשו את מה שהם הכי טובים בו ויהנו כל הזמן! בכל אחד יש קסם שצריך להוציא לפועל (אולי חוץ מבפגסוסים לונאריים) וכל אחד שמוצא את הקסם הפנימי הזה יוכל לעשות את הדבר בו הוא טוב ביותר וגם ליהנות מזה מאוד.
הקסם האישי של מילאניה הוא הציור, ואותו היא מנסה ללמד אחרים - כדי שאם זה הקסם האישי של עוד אנשים, היא תעיר אותו בהם.

נקודת מבט של הדמות על העולם: מילאניה חושבת שבכל אחד קסם פנימי - משהו בתוכו שהוא הכי טוב בו, אבל הרבה אנשים לא יודעים עליו. היא מנסה לעורר בכמה שיותר אנשים את הקסם הפנימי שלהם, ולעזור להם ליהנות ולהפיק את מיטבם בעזרת הקסם האישי שלהם.

רשימת יתרונות(edge):
מבורך (5 נקודות) למוח
מבורך (5 נקודות) ללב
הכנת מכשירי פלא
בתחילת כל פרק אתה יכול ליצור מספר חפצי לא חד פעמים ששווה לערך המוח שלך. החפץ פלא הוא בעל יכולת חיקוי לקסם בדרגה "פשוטה", ולאחר שימוש אחד מאבד את כוחו המופלא. חפצים שלא השתמשו בהם עד סוף הפרק, קסמם נאבד. (עקרונית, זה יכול להיות שיקוי, מכונה או כל דבר).
קוסמות
רק חדי קרן יכולים לקנות את היתרון. כל פרק אתה יכול ליצור מספר לחשים השווה לערך המוח, ברמת קושי שלא עולה על קשה. לאחר יצירת הלחש, תוכל להשתמש בלחשים כל עוד אתה מסוגל לשלם את מחיר הלחש. בסוף כל פרק הלחשים, נעלמים. בפרק חדש תוכל ליצור לחשים חדשים.
טלקנזיס
כעת אתה יכול להרחיף חפץ קל אחד, בבדיקת גלגול עם המנחה דורש זאת.
יכולת מאומנת אמנות
בחר יכולת (באישור מנחה). כעת בכל פעולה שבה אתה משתמש ביכולת הוסף עוד ק6 לגלגול.


גוף:1
לב:2
מוח:2

חוסן: 20
כוח רצון: 30

דרך אגב אני החלטתי לשחק בת, אפילו שבמציאות אני בן. אז באאוט תפנו אלי בזכר ובאין בנקבה.
 
או.קי - מנסה

שם:בננית

גזע:פוני אדמה
יסוד הרמוניה: צחוק
פגם: עצלות
רקע: (לא חייב להיות ארוך) בננית נולדה למשפחה של מגדלי בננות, היא עדיין שם, ואת הבדיחות של " הוא החליק על קליפת בננה " היא החליפה מזמן במתיחות מחוכמות יותר.
על המשפחה של בננית ? בקיצור נמרץ מאוד, כי אחרת לא נגמור :
היא הבכורה מתוך ארבעה אחים, שניים מהם בגיל הילדות ועוד תינוק אחד, אמא שלה היא סוחרת הבננות הטובה ביותר בעיירה ואבא שלה מגדל בננות, כמו אבא שלו, שעדיין חי איתם, סבתא בננה מכינה פאי(ים) נהדרים בעצם מכל דבר אפשרי, והאחיות שלה מפוזרות בכל רחבי הארץ - אם יש משפחת פונים שמגדלת איזשהו עץ, סביר להניח שלפוני הזו יש קשר משפחתי אליהם ( בננית היא בת דודה מדרגה שלישית של אפלג'ק, דרך נישואים ) .

מראה:בננית היא צעירה יחסית ( כן , היא עדיין סייחה ) בצבע צהוב בננה ורעמה וזנב חומים, היא נראית דקיקה, אבל אל תטעו, אין לה בעיה לאזן שתי אשכולות בננות על הגב, או לטפס לקטוף אותם.

חזון עבור הדמות: למצוא מה היא רוצה לעשות , לגדל בננות זה לא אחד מהם.

נקודת מבט של הדמות על העולם: בננית היא סייחה צעירה, אופטימית עם שמחת חיים בילתי נגמרת, בצורה שדי לא תואמת את המראה החיצוני שלה ( היא די דהוייה).
רשימת יתרונות(edge):
תכונה מוכשרת
ניתן לקנות יתרון זה בנפרד לכל תכונה. הוסף 1 לאחת התכונות. אי אפשר לקנות את היתרון הזה פעמיים לאותה תכונה - לתכונה חוסן.
מחיר: 5 נק"נ
זה בסיסי ביותר, ידידי
קבל +1 לגלגולים לחיפוש רמזים, או דברים מוחבאים.
מחיר: 5 נקנ.
יעילות
רק פוני אדמה יכולים לקנות את היתרון הזה. כעת קבל +1 לכל הגלגולים שבהם אתה משתמש בחפץ לא קסום.
מחיר: 5 נקנ
פוני כנף
כשאתה פועל בהרמוניה עם פוני אחר הוסף +1 לגלגול. היתרון לא יכול להיות משומש ביחד עם יתרון "פוני מוביל"- כדי לשלב ביניהם, פוני אחר צריך להשתמש בו.
מחיר: 5 נקנ
קשיחות
כשהחוסן שלך נפגע הפחת את הנזק ב2, עד מינימום של 1.
מחיר: 5 נק
כישרון
בחר כשרון או יכולת פנימית מיוחדת באישור מנחה- למשל "כריזמטי" "מהיר" "חכם". מעכשיו גלגןל שקשור לכשרון יקבל +1. - הכישרון המדובר טיפוס ( בדגש על טיפוס על עצים )
תוקן לאתלטית :)
מחיר: 5 נקנ

גוף:2
לב:1
מוח:1

חוסן:20
כוח רצון:15

שו"ת:עשיתי אותה נכון ?
 
אז דרגוניין איך עובד הנק"ן? זה נקודה לנקודה ביתרון וגוף/לב/מוח או שזה משהו אחר?
היתרונות רשומים מראש או שאפשר להמציא?
ונגיד אני רוצה קסם, צריך לרשום איזה קסם או רק לכתוב 'קסם'?

נ.ב. שתי דמויות!!!
 
דרגוניצאן- שוב. בגדול זה מצוין, ובמערכה אחרת זה היה עובד ב100 אחוז. אבל, הרעיון של כל המערכה הוא החיפוש וטעיה טעיה טעיה טעיה טעיה טעיה טעיה טעיה עד ש.
הבעיה היא, שנראה שדי ברור מה היעוד של הדמות. צלבני קיוטי מארק מתחילים כדף כמעט חלק. הם מנסים דברים, לומדים.
אתן אפשרויות-אולי, היא תגלה שציור למרות הכשרון שלה, זה לא *ה*-יעוד שלה בחיים? אולי היא דוקא גרועה בזה? )עד כמה שאפשר להיות גרוע באומנות)

אבירה שאומרת סריגה-
הדמות עובדת, ומבחינתי זה מספיק- אבל אולי תרצי להרחיב על המשפחה? אני מניח שתרצי אינטרקציה איתן?


נק"נ, יתרונות וקסם הם ה"בשר" של השיטה, ואני מקווה היום להשלים את התרגום.
 
רק בנוגע לנק"ן - זה פשוט 1 נק"ן ל1 תכונה/יתרון או שזה עובד אחרת?

אז אפשר לעשות נגיד שהיא נהנית מציור, אבל רוצה למצוא את היעוד שלה...

זה נראה לי יעבוד.
 
על המשפחה של בננית ? בקיצור נמרץ מאוד, כי אחרת לא נגמור :
היא הבכורה מתוך ארבעה אחים, שניים מהם בגיל הילדות ועוד תינוק אחד, אמא שלה היא סוחרת הבננות הטובה ביותר בעיירה ואבא שלה מגדל בננות, כמו אבא שלו, שעדיין חי איתם, סבתא בננה מכינה פאי(ים) נהדרים בעצם מכל דבר אפשרי, והאחיות שלה מפוזרות בכל רחבי הארץ - אם יש משפחת פונים שמגדלת איזשהו עץ, סביר להניח שלפוני הזו יש קשר משפחתי אליהם ( בננית היא בת דודה מדרגה שלישית של אפלג'ק, דרך נישואים ) .
 
מעוניין להשתתף!

כבר מכיר את השיטה אבל באנגלית- יהיה לך אכפת אם דף הדמות שלי יהיה באנגלית? למתי צריך להיות מוכן?

לגבי השאלה של קסם- אתה רושם קסם ובכל סיפור יוצר מספר קסמים לפי המח שלך אם אני לא טועה- יש חוקים מוגדרים ליצירת קסמים בשיטה-, וגם קסמים בנויים מראש למי שצריך.
 
חזרה
Top