• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משעול אפל- עץ הרשמה [5\5] (מיזם אספמיה)

רוברט אחז בידו האחת את האקדח שלו, ועם השנייה פתח את הדלת. המחסן היה חשוך למעט קרני אור שחדרו מהחלון המאובק. נראה כאילו רוח סערה נשבה בתוך החדר- השולחנות הושלכו לכל עבר, כיסאות היו מנופצים על הרצפה, ודפים היו מפוזרים בכל מקום.
רוברט כרע על רגליו באבק והחל לחטט בדפים. אנקה פרצה מגרונו. הוא איחר! אחרי כל המאמצים שעשה כדי להגיע לכאן- עוזר השופט ששיחד, האסיר שתחקר, הנער המסומם שפגש- הוא איחר את המועד. הם היו כאן לפניו, והעלימו את כל הראיות.
הוא הניח את האקדח מידו כדי להרים דף מקומט אל האור. הוא יכל בקושי להבחין באותיות דהויות:
"פרויקט שער מעבר, תיק מס' 433516, סוכם בידי-"
קול דריכת אקדח נשמע מאחוריו, ורוברט שמט את הדף מידו. הוא לא סתם איחר את המועד- הוא צעד לתוך מלכודת...


מיזם אספמיה היא שיטה ישראלית עבור משחקי חקירת קונספירציות- בסגנון של X Files.
מיזם אספמיה הוא ארגון מרושע הנמצא בצללים. כל אחד יכול להיות חלק ממיזם אספמיה. השכנה אוהבת החתולים שלך. הבוס שלך בעבודה. הנשיא. אף אחד לא יודע מה באמת מיזם אספמיה מנסה להשיג, אך יש שמועות. שמועות על סודות שהוסתרו, על מזימות שנרקמו, ועל אנשים שנעלמו.
במשחק תשחקו את האנשים שמנסים להגיע אל האמת, ולעצור את חברי מיזם אפסמיה לפני שיספיקו לבצע את מזימתם הנוראה.
המשחק יתמקד בקונספירציות הקשורות בחייזרים, ניסויים בבני אדם ודברים בסגנון.
אל תדאגו אם אתם לא מכירים את השיטה- אני אתקצר את החוקים עבור מי שירצה לשחק.

מה צריך כדי להצטרף?
מוכנות להיות נוכח במשחק (קצב תגובות רצוי מדי יומיים בערך) ולכתוב תגובות משוקעות ומעניינות.
לשלוח כאן דמות- לא צריך נתונים מכניים משום סוג. ספר לי מי אתה, למה אתה רודף אחרי מיזם אספמיה (האם אתה מאמין בחייזרים ומנסה למצוא אותם? חושד בממשל וכל מי שקשור אליו? אחיך עסק בנושא ונהרג בפתאומיות?), ובמה אתה עוסק- פרופסור באוניברסיטה, איש השירות החשאי לשעבר, וכו'. מומלץ להיות בעל תחום עיסוק שמאפשר לך גם לחיות וגם לצאת לחקירות- עיתונאי חוקר, נווד המתקיים על מענק שחרור מהצבא וכו'.
הדמויות והחקירות יתנהלו בארה"ב, אז צרו רקע בהתאם.
ארבעה שחקנים זו הכמות הטובה ביותר לדעתי, אך המשחק יתחיל גם אם יהיו רק שלושה.
 
ד''ד
שם-נייט רוזנברג (nate rozenberg)
סיפור-נייט הוא צעיר יחסית, נכדו של ניצול שואה, ופרטיזן. ברגע שנגמרה המלחמה, הסבא יצחק רוזנבלום הפך לצייד נאצים, והוריש את התפקיד, ביחד עם תיק המסמכים החום של אביו, בו נאגר כל המידע שהוא הצליח לאסוף על הנאצים,במיוחד על הקצינים של המחנה בו היה, ונאמר עליהם שערכו ניסויים מזוויעים השבויים כדי להרוויח עוד כוח, לבנו. אביו של נייט התחיל לחקור את נסיבות הפטירה של אבא שלו, וגילה שבימים שלפני שהוא נפטר, אחד ממבקריו בבית החולים היה אדם מסתורי, לבוש כובע וחליפת ערב ישנה, שנהג לתת לו בקבוקים קטנים של וויסקי להעביר את הזמן בטיפולים. לאחר חקירה, הןא גילה שאריות רעל בוויסקי, והקלטה מצולמת של האיש נכנס לחדר, כשקת של אקדח מציצה מכיסו. למחרת היום בו צולמה ההקלטה, הסבא יצחק נלקח לקבורה. אביו של נייט נעלם בפתאומיות לפני חמש עשרה שנה, משאיר אחריו רק את תיק המסמכים ובקשה מנייט שימשיך את עבודתו, ובכך אילץ את נייט לעזוב קריירה מצליחה בעריכת דין לטובת המחקר.
כיום נייט נודד, מחפש מידע על מי שביצעו את הניסויים. למרות שהמסע שלו התחיל באי רצון, כיום הוא רואה בו כמעט שליחות. למרות שהוא עדיין לא יודע איך קוראים להם, הוא האדם עם כמעט הכי הרבה ידע בעולם על פעולתו של המיזם בתקופת השואה. יש לו בתיק מסמכים, מחשב נייד, דיסק און קי, שתי פחיות בירה, חטיף אנרגיה, מפתחות, ארנק ואת האקדח של סבא, עם רשיון לירי.
 
ד"ד
שם- סרן ג'יסון מקניט. (סקווט)
גיל 25
ניט נולד לפני 25 שנה בבוסטון מסצ'וסטס למשפחה מהמעמד הגבוה, אביו היה סנטור מצולח ושופט ידוע בעבר, אימו הייתה מנהלת של רשת עיתונים בעלת פריסה בין לאומית. הוא היה בן יחיד, והם גרו בבית סטריוטיפי של משפחות עשירות, עם דיוקן ענק של סבו שהיה תלוי בבית, ועם עץ משפחתי ארוך אשר מגיע עד לתקופה הקולינאלית, כאשר לכל אורך הדרך, משפחת מקניט תמיד הייתה משפחה חשובה, אשר בניה היו תמיד החזיקו במשרות בעלות השפעה.
לאור העיסוק של הוריו, מצא עצמו ג'יסון לבד באופן סדיר, ולא פלא שבחר לעבור ללמוד בפניימה צבאית.
למורת רוחם של הוריו, גי'סון גם התגייס לצבא ארצות הברית, והוצב בחיל המשטרה הצבאית, במחלקת החקירות.
אחרי סבב בעירק, גי'סון התנדב להישלח להכנה לקצונה, והיה ממצטיני הקורס.
גיסון המשיך את הקרייה הצבאית שלו באגף החקירות, והוצב באגף חקירות פנימיות, במהלך שירותו חשף ג'יסון קנוניה צבאית למכירת נשק, וזכה להכרה רבה, אשר גרמה להקפצתו לדרגת סרן, ולמשנה לראש המחלקה.
כשהזמן עבר, החל ג'יסון להתחקות אחרי מוצא משפחתו, כאשר הוא מתחיל להבין שהכוח של משפחתו מגיע ממניעים לא כשרים בהיכרח.
ג'יסון תמיד היה אדם ישר, הוא לא סבל "קומבינות" שהיו בצבא או מחוץ לו. כאשר הניסיון שלו לחקור את נושא משפחתו לעומק העלה חרס, הוא החל להאמין שהוא פשוט היה פרונאידי.
עד אשר נפגש ערב אחד עם אביו.
במסגרת הפגישה, הציג אביו של ג'יסון למס' אנשי ממשל, חלקם בכירם וחלקם זוטרים, כאשר זה התגאה בבנו אשר הצליח להציע עצמו במקום חשוב, תוך רמיזה כי כעת, יכולו לטייח את "המבצע" (כך אביו קרא לזה.) בעזרת ג'יסון.
לקח לג'יסון מס' דקות להבין מה קורה, הוא נטש את החדר בכעס, ואף נישא לדווח על אביו ועל אותם אנשי ממשל לרשויות. האמת היא שהוא לא היה מופתע שהתיק תורפד, ושלא היה ניתן להשיג כל חומר חקירה בנושא.
ההפתעה הייתה כאשר הוא ניסה שוב לחפור על משפחתו, ההפתעה הייתה מכתב מעו"ד המודיע על נישלו מההון המשפחתי, בטענה כי מעולם לא היה בנם הביולוגי של הוריו. משפט קצר התנהל בנושא, אבל במהלכו הוצוגו מסמכי אימוץ, ואף בדיקת DNA אשר תמכו בטענה, גיסון נזרק מביתו.

באחד הימים בהם עוד המשפט התקיים שמע ג'יסון את אביו ואמו (לכאורה) מדברים, כאשר אימו מתלוננת בפני אביו כי "כאשר הזמנו אותו, חשבתי שהוא אמור היה לשתף פעולה באופן מלא." ג'יסון לא הצליח להבין על מי או מה הם מדברים, אבל המשפט הזה נכנס לרשימת החשדות שלו.

גי'סון שינה את שם משפחתו לסקווט, וחזר לחיק הצבא ומחלק החקירות, האנשים היחידים שבהם הוא בוטח כיום.
כעת, על שולחנו של ג'יסון הוגש תיק חקירה חדש, לפיו מס' חיילים מאריות הים אשר חזרו מסבב בעירק ערקו באופן מפתיע, ובני משפחותיהם טוענים כי לא יצרו איתם כל קשר. וג'יסון ימצא את הזמן והדרך לחקור את הנושא, תוך כדי שהוא ימצא את התשובות על המשפחה שלו, וידאג להכניס את כל המושחתים שמשתפים איתם פעולה למאחורי סורג ובריח.

ג'סיון דוגל בעקרונת שלו, והוא מאמין גדול ב"מערכת" הוא לא לוקח חוק לידיים, והאמונה העיקרית שלו היא שגם אם ישנם מושחתים בצמרות, אזי הם מס' תפוחים רקובים, שיש לנטרל.
החוק הוא דבר קדוש בשבילו. מה שבייחד עם חוסר היכולת החברתית המובהקת שלו, יכוילם להפוך אותו לקוץ בישבן לאחרים, ג'יסון הוא לא זאב בודד, אבל הוא נוטה שלא לשתף פעולה אם אנשים שלא "הרוויחיו" את האמון והערכה שלו (מה שאומר כמעט כול מי שלא נמצא במחלקת החקירות.) הוא מעריץ את המפקד שלו, ואף על פי שהוא הולך לפי הספר, הוא אהוד על ידי הפקודים שלו.

ג'סיון אומנם לא לוחם מעוטר, והוא מעדיף את העט על פני החרב, אבל ככל חייל בצבא, קל וחומר קצין, הוא מאומן בשימוש בנשק חם, ויכולת קרב פנים אל פנים בסיסית, לרוב הוא חמוש באקדח ברטה. כאשר הוא צריך להשתמש בסמכות שיש לו בתור קצין במחלק החקירות, הוא ילבש את מדיו בגאווה. כאשר מדובר בפעילות חקירה מחוץ למתקני צבא, הוא יראה בדרך כלל על לבוש אזרחי.

ג'סיון לא מחזיק ברכוש רב, והוא מתקיים ממשכרותו הצבאית, לכן הוא מתגורר בבסיס בו נמצאת מחלקת החקירות.

הערות/הארות?
צריך עוד משהו?
 
שתי הדמויות ממש אחלה. מחכה לעוד שחקן שניים ונתחיל. בינתיים, תנסו לחשוב איפה ג'יסון ונייט נפגשו? מה גרם להם לעבוד ביחד? עוד שאלה לגבי ג'יסון- הוא מועסק בידי הצבא? מתי יש לו זמן לחקור דברים משלו? או שהוא מסוגל 'להטיל על עצמו' תיקים לפי רצונו?
 
לא מכיר את השיטה אבל אשמח ללמוד.
דפ"ד:
שם: פרופ' הנרי גטלינג
סיפור רקע: הנרי גטלינג הוא פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת קיימברידג׳ בבוסטון. הוא צאצא של ד"ר גטלינג, אשר המציא את המקלע שנקרא על שמו. הפרופסור חי חיים רגילים לחלוטין (עד כמה שחבר אקדמיה יכול להחשב לאדם רגיל) עד שיום אחד הגיע אליו סטודנט ובפיו טענה שנשמעה הזויה: ד"ר גטלינג היה שייך לקבוצה מסתורית אשר מניעיה מסתוריים אולם אפלים - אין בידו הוכחות חד משמעיות, אולם הוא יודע היכן ניתן למצוא אותן, ולשם כך הוא זקוק לעזרת הפרופסור. הפרופסור חשב שהוא מטורף, אולם לאחר הפצרות רבות הסכים לקרוא את החומר שבידי הסטודנט לפני שהוא מחליט. החומר לא היה רב והפרופסור קרא אותו במהירות. הוא עדיין לא היה משוכנע לחלוטין באמיתות טענות הסטודנט אולם החליט שאין לו מה להפסיד מלתת סיוע. הוא בדק בארכיונים המשפחתיים ומצא את המסמכים עליהם הסטודנט דיבר. מסמכים עתיקים ומצהיבים מתקופת הד"ר, אשר התייחסו לדבר מה אשר נקרא בפשטות: "מיזם א." ע"פ המסמכים, הד"ר אכן היה קשור למיזם המסתורי בצורה כזו או אחרת. כמו כן הוא מצא ראיוץ לכך שכמה אנשים נוספים ממשפחתו לאורך הדורות היו מעורבים במיזם. הוא צלצל לסטודנט שהוא צדק ושיבוא לראות את ההוכחות, אולם בדרך לביתו של הפרופסור הסטודנט נהרג בתאונת דרכים מסתורית. הפרופסור ראה במותו של הסטודנט הוכחה כמעט חד משמעית לכך שהמיזם עודנו קיים ועדיין פועל בצללים - יהיה אשר יהיה. הוא החליט להתמקד במחקר אודות המיזם המסתורי, ומצא הוכחות לקיומו ומעורבותו במהלך ההיסטוריה שנים רבות אחורה. המחקר עלה כסף רב, אולם הפרופסור הינו אדם עשיר שכן הוא הנצר האחרון למשפחת גטלינג, והפטנט על הנשק המקורי הניב כסף רב אשר רק המשיך להצטבר לאורך השנים. הפרופסור מתגורר באחוזה המשפחתית בפאתי בוסטון. מאז ימי הד"ר אשר צבר את ההון המשפחתי, המסורת היא שכל אחד מחברי המשפחה לומד להשתמש בנשק חם כך שהפרופסור יודע להשתמש באקדח וכמובן שבנשק המשפחתי - מקלע הגטלינג. הפרופסור מסתובב ברחבי ארה"ב והעולם במסווה של כנסים אקדמאיים ועורך את מחקרו בסתר לגבי הארגון אותו הוא מכיר רק בתור "מיזם א." או בקצרה "המיזם".
 
הנה קובץ תקצור חוקים.
מאחר שתקצרתי כאן חוקים של חוברת כבת 40 עמודים, אני מקווה שהייתי בהיר די הצורך ולא פספסתי שום דבר. אם יש פרט שאינו מובן או מובהר, שאלו ואני אסביר. אחרי שתקראו, אתם מוזמנים להעלות את הנתונים המכניים של דמויותיכם.
 

קבצים מצורפים

  • אספמיה.pdf
    248.7 KB · צפיות: 147
ד"ד
רקע: -נייט הוא צעיר יחסית, נכדו של ניצול שואה, ופרטיזן. ברגע שנגמרה המלחמה, הסבא יצחק רוזנבלום הפך לצייד נאצים, והוריש את התפקיד, ביחד עם תיק המסמכים החום של אביו, בו נאגר כל המידע שהוא הצליח לאסוף על הנאצים,במיוחד על הקצינים של המחנה בו היה, ונאמר עליהם שערכו ניסויים מזוויעים השבויים כדי להרוויח עוד כוח, לבנו. אביו של נייט התחיל לחקור את נסיבות הפטירה של אבא שלו, וגילה שבימים שלפני שהוא נפטר, אחד ממבקריו בבית החולים היה אדם מסתורי, לבוש כובע וחליפת ערב ישנה, שנהג לתת לו בקבוקים קטנים של וויסקי להעביר את הזמן בטיפולים. לאחר חקירה, הוא גילה שאריות רעל בוויסקי, והקלטה מצולמת של האיש נכנס לחדר, כשקת של אקדח מציצה מכיסו. למחרת היום בו צולמה ההקלטה, הסבא יצחק נלקח לקבורה. אביו של נייט נעלם בפתאומיות לפני חמש עשרה שנה, משאיר אחריו רק את תיק המסמכים ובקשה מנייט שימשיך את עבודתו, ובכך אילץ את נייט לעזוב קריירה מצליחה בעריכת דין לטובת המחקר.

כשרונות: .
 לחימה: כמה אתה טוב בלכסח לאנשים את הצורה.-3
 נהיגה: כמה אתה טוב בשימוש בכלי רכב, מכל הסוגים והמינים.-7
 מדע: ידע ושימוש בטכנולוגיה ודברים דומים.-5-גנטיקה (ספציפית לניסויים שהנאצים ערכו במחנה)
 התחבבות: כישורים בין אישיים.-9
 זריזות: מהירות, אתלטיות, זריזות ידיים.-3
מאפיינים:אני מתנסי ברהיטות, כאילו אני עכשיו בבית משפט, ואני לא אעצור עד שאמצע את מי שרצח את סבי.
משאבים:
 גיבוי:1-איגוד ציידי הנאצים העולמי. יש לו מעט גישה לתמונות ולמסמכים נדירים על התקופה, מעט אנשי קשר שיעזרו לו לגלות עוד מידע, אפשרות לראיין ניצולים, וגישה למחלקות מחקר שבודקות את הציוד שנלקח מהמחנה
1-עיתונאי ממערכת העיתון של רויטרס, בשם ג'ק סטרון, נכד של עיתונאי ידוע שסיקר את ציד הנאצים של הסבא יצחק. ג'ק יודע על כיוון החיפוש החדש שלו, וכל פעם שהוא מוצא משהו שהוא חושב שהעניין את נייט הוא שולח לו
 ידע: 1
 קנוניה:
 נקודות שמועה:
 
איזו תכונה מכסה מה? אז בעקרון הייתי אומר שלקרוא אנשים יכנס תחת התחבבות וחקירה תחת מדע, אבל חלק מהרעיון בשיטת המשחק הזו היא שכל תכונה עשויה להתאים, כל עוד אתה מצדיק את זה סיפורית. למשל:
חבורת חוקרים רוצה להוציא מידע מאיש קשר. אחד החוקרים יודע שאיש הקשר מעריץ של מרוצי מכוניות. לכן, הוא מנסה להרשים אותו בעזרת כישורי הנהיגה שלו (נהיגה). חוקר אחר רוצה לאיים עליו (לחימה), בעוד שחוקר אחר יראה לו סדרת כתמי דיו וינסה להסיק מידע מתגובותיו (מדע), והחוקר האחרון ישב איתו על כוס בירה (התחבבות). כלל המפתח הוא- אם אתה מצדיק את זה סיפורית, זה עובד.

מד הקנוניה משותף לכל הקבוצה, ואינו אישי לכל שחקן. הוא מתחיל ב-0 וכשהוא מגיע ל-6 הפסדתם!
נקודות שמועה משותפות גם כן לכל הקבוצה. אתם לא מתחילים עם נקודות שמועה, אבל יוצרים שמועות על ההתחלה בלי קשר, נטפל בזה כשיתחיל המשחק.
גם הגיבוי הוא מדד המשותף לכל הקבוצה, ומתאר את הגיבוי מאחורי כולכם יחד.
נקודות תככים ונקודות לחץ הן משאב שלי, המנחה. נקודות לחץ מאפשרות לי ליזום סצינות בהן אנשי מיזן אספמיה תוקפים אתכם, ועם נקודות תככים אני קונה נקודות לחץ או מעלה את מד הקנוניה.

yds- כל מאפיין צריך להיות משפט (בדומה להיבטים ב'גורל', נניח). למשל- לא נחוש, אלא 'דבר לא יעצור אותי בדרך אל המטרה'; לא 'עצבני' אלא 'בעל פתיל קצר'; וכו'.
 
ד"ד עם נותנים (מטעמי נוחות בספוילר.)

תכונות
לחימה: 7
נהיגה: 3
מדע: 9
התחבבות: 5
זריזות: 3

מאפינים
"אין שחור ולבן, החוק הוא חקוק בסלע, אני לעולם לא יקבל עבירה על החוק, אקח את החוק לידיים, או אעבור עליו בעצמי."

"כולם מסתירים סודות, אני לא יכול לבטוח באיש, אלא אם כן הוא הרוויח זאת ביושר, ובעובדה קשה, אז מה אם זה הופך אותי לשמוק."

משאבים
מחלק החקירות (2) - למחלק החקירות יש לא מעט כוח, בעת הצורך הם יכולים להפעיל לחץ על גורמים אחרים, או לגשת למידע אשר נחשב למסווג בשביל הרבה גורמים אחרים, אם זאת, ג'יסון על אף דרגתו הגבווה, לא יכול להשתמש במשאבים של המחלק ללא הגבלה, לרוב הוא ידרש להחזיר טובות בתוך המחלק על מנת לקבל תמיכה מהגורמים (בדרך כלל ויתור על חומר חקריה על מנת שאחר יוכל לקבל את הקרדיט.) או להצילח לשנכע את מפקד המחלק להוציא פקודה לפיה יש לעזור לו, מה שידרוש מג'יסון להוכיח שהנושא קשור לחקירה של המחלק, ולא חשבון אישי.
ידע 1

*הערה- מציין כי ג'יסון מעשן כבד.
 
נתונים:
תכונות:
לחימה - 5
נהיגה - 3
מדע - 9
התחבבות - 7
זריזות - 3
מאפיינים:
"הבנת אנשים היא הסוד להצלחה. בחיים, כמו באקדמיה, קשרים אישיים הם הדרך להתקדם. ואם זה לא הולך -לכל אדם יש נקודות עליהן ניתן ללחוץ וכל האמצעים כשרים."
"אני הנצר האחרון לשושלת גאטלינג ועל כן חובתי היא להימנע מסכנות מיותרות. לא אנוח ולא אשקוט עד שאחשוף את האמת, אולם יש להאבק במיזם בשיטותיו שלו - בשקט ומהצללים."

משאבים:
הרשת האקדמית (2) - לאורך שנותיו הרבות באקדמיה, הפרופסור יצר לעצמו רשת של קשרים מסועפים אשר מאפשרים לו להשיג עזרה כמעט בכל תחום אפשרי - צריך לפרוץ למאגר מידע ממוחשב? פונים לפרופסור ממדעי המחשב שמתמחה באבטחת מידע. צריך לנתח חומר כימי מיסתורי - פונים לפרופסור לכימיה. הרשת מתפקדת על מערכת מסובכת של טובות וחובות, והפרופסור יושב במרכזה. על כל טובה שאתה מקבל ממישהו - עליך להשיב לו בטובה. הטובה יכולה להיות דברים רבים - ביצוע הכרות בין מעניק הטובה לספונסר למחקר, סיוע במחקר של מעניק הטובה וכד' - הכל תלוי בסיטואציה ובקשר בין המעורבים.

ידע - 1 (לא בטוח שהבנתי את דירוג הידע כמו שצריך - אפשר להתחיל עם יותר?)
 
אוקיי. כמה הערות.

א. דירוג הידע משותף לכל הקבוצה, ומודד עד כמה אתם מודעים לעומק הקונספירציה. הוא מתחיל ב-1 ובסופו של דבר יגיע ל-3, כשתדעו מה קורה מסביבכם.
ב. לגבי המשאבים שיצרתם- הם מעולים, רק אל תשכחו שמשאבים ברמה 2 יעילים יותר, אך זמינים פחות.
ג. yds- המשאב שלך נשמע לי קצת מוגבל, וחבל לבזבז משאב 2 על דבר כזה. הייתי מציע לך לפצל אותו לשני משאבי 1- נגיד, איש קשר כלשהו מהאגודה שיכול להשיג לך גישה לחומרים שלה או ראיונות עם ניצולים, ואיש קשר נוסף שיתעסק בתחום אחר (אולי עורך דין או עיתונאי חוקר מתקופתך כעורך דין?)
ד. כמה מילים על מאפיינים- המשחק מניח שאתם לא תשתמשו יותר מדי במאפיינים עם ערכים נמוכים, מהסיבה הפשוטה שהדמות שלכם לא טובה בזה. לכן, תמיד כדאי לכם לחפש איך לעשות את מה שאתם רוצים בדרך המתאימה לכם. במילים אחרות, המאפיין המועדף על נייט הוא התחבבות, ולאחריו מדע; המאפיין המועדף על ג'יסון הוא מדע ולאחריו לחימה; המאפיין המועדף על גאטלינג הוא מדע ולאחריו התחבבות.
אני רואה כאן בעיה- שאתם עשויים לדרוך זה לזה על הרגליים; כולכם מתעסקים מאוד במדע, והזנחתם לחלוטין את הצד של הזריזות והנהיגה. עצה אחת שאני יכול לתת זה שתשנו קצת את המאפיינים, כדי שכל דמות תוכל למצוא מה לעשות ולא תריבו ביניכם כל פעם מי משתמש במאפיין; למשל, אני חושב שנייט יכול לעבוד היטב גם עם נהיגה 7 ומדע 5; את המאפיינים של ג'יסון הייתי משנה (בתיאור הדמות שלו הוא מתואר כחסר יכולת חברתית, אז הייתי נותן להתחבבות 3, ומקפיץ למעלה את הזריזות או נהיגה, שני תחומים שהיית מצפה מחייל לשלוט בהם); גאטלינג נראה לי בסדר. אפשרות אחרת, אם עדיין כל אחד מכם רוצה את המדע במיקום גובה (עדיין הייתי משנה עבור ג'יסון את העניין עם ההתחבבות), זה שנצמצם את המדע לתחומי עניין- כל אחד יציין בסוגריים עבור מאפיין המדע שלו שני תחומי עניין- למשל, מדע (ביולוגיה ורפואה) או מדע (מחשבים וכלי נשק), וכך לכל אחד יהיה את תחום ההתמחות שלו בלי להפריע לאחרים.
ה. בכל מקרה, נחכה עד מחר בערב ואם לא יגיע שחקן רביעי נתחיל את המשחק! אני אסביר איך יוצרים את השמועות הראשוניות ועוד כמה דגשים, ותוכלו לצלול אל מסתרי העולם האפל.
 
אני מסכים, אבל לא הייתה לי כל דרך אחרת לתת לדמות שלי יכולת לקרוא אנשים... בסופו של דבר זה מה שחוקר צריך לדעת.
אם נפצל את תחום המדע זה יפטור את הבעייה, (בכך שאני אקח מדע-פלילים ואז זה יכסה את התחום)
 
אפשר בהחלט לשים את קריאת אנשים תחת התחבבות, זה התחום שמכסה את כל היחסים החברתיים, ונשמע לי יותר מתאים מאשר מדע. כלומר, אפשר לקרוא למאפיין התחבבות 'יחסים בין-אישיים' והוא ייצג את אותו דבר, פשוט יישמע מסורבל יותר.
 
חזרה
Top