• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הממלכה המקוללת-[מו"ד 4]-[5/5]. נסגרה ההרשמה

הסכיתו ושמעו לסיפורים, סיפורים על גיבורים ונבלים, סיפורים על כשפים שעין אדם לא חזתה בהם מעולם, ועל קרבות אדירים שהאמיצים בלוחמים היו בורחים מהם בבהלה. הסכיתו ושמעו לסיפורים, סיפורים על קיסרים, שאחזו ברסיס מכוחה של הבריאה, ועל מלכים, שתודעתם נאחזה על ידי השיגעון. אך הסיפור הזה, הוא אינו סיפורם של מלכים וקיסרים, של קרבות וקוסמים, או של גיבורים ונבלים. זהו סיפורם של הענקים.
ברוכים הבאים, לאימפריית שלושת הצריחים. עולם המערכה שלי, שנוצר מתוך המחשבה המופרעת "היי, מה אם במקום מבוכים ודרקונים, יקראו לזה מבוכים וענקים?"
בשלב הראשון של ההודעה אני אתאר את עולם המערכה, לאחר מכן את המיקום והזמן בו הדמויות מתחילות, ולאחר מכן את יצירת הדמויות.

תיאור המערכה-שלב 1-היסטוריה והתפתחות
העולם התחיל כיבשת אפופת ערפל,שתושביה היחידים היו ענקים. ענקים רמים ונישאים, שהקטנים בהם היו בגוד משולש מזה של האדם הגבוה ביותר, והגבוהים יותר היו כה גדולים עד כי שום עין לא יכולה לתפוס את גודלם העצום, והם נאלצים להסתיר אותו בתעתועים ואשליות. העניינים התנהלו בשלווה, עד שהענקים התאחדו על מנת ליצור את כבשן הבריאה. חפץ שמסוגל לברוא ולשנות כל דבר, להשפיע על כל דבר, כל עוד יש בו רוח חיים. את הכבשן הם יצרו מטכנולוגיה מוזרה שמצאו בתוך ספינת סיור שנשלחה על ידי יצורים ממימד אחר, המימד העליון, ואיחדו אותן עם קסמם העתיק. הענקים יצרו באדמה הרים ועמקים, ואז יצרו יצורים עלובים וחסרי סיכוי בעולם כדי להשתעשע בצפייה בהם. ואז, הענקים הרמים ביותר, ענקי הענן, התאהבו ביצירי כפיהם, והחליטו שהם רוצים לשמר אותם ולפתח אותם. הענקים האחרים התנגדו לרעיון, ואז פרצה המלחמה הראשונה, מלחמת היצירה. מצד השומרים, כפי שקראו לעצמם, היו ענקי הענן, המומחים במאגיה קפדנית וזהירה, והאל אנושיים, הגזע של המימד העליון, האוחזים בחינניות מופלאה ובטכנולוגיות מוזרות. מהעבר השני, צד המשחררים, עמדו ענקי הבוץ, הלוחמים הפראיים והאכזריים, וענקי הסערה, בעלי היופי הלא טבעי האוחזים בקסמי הכאוס המסתוריים. המלחמה נטתה לרעתם של השומרים, מאחר שהם לא יכלו לפגוע ביצורים שיצרו, אשר גם שימשו גם מטרה קבועה להתקפות הסחה מצד המשחררים.
ואז קרה דבר מופלא. אחד מיצורי האדם, יצירי הענקים, הצליח לשכנע ענק ללמד אותו את סודות הכישוף. האדם לימד את כל חבריו ובני עמו, ובמהרה, כל הגזע האנושי קיבל יכולות כישוף מעל לכל דימיון, והשתמש בהן כנגד המשחררים. יכולות אלו הטו את הכף לטובת השומרים, ובזכותן הם ניצחו. לאחר סיום הקרבות, ענקי הענן הטילו עונשים על הצד המפסיד. את שני מיני הענקים הם כיערו, את ענקי הבוץ הם הפכו לדמויי בריונים מגושמים, והפחיתו את בינתם, ואת ענקי הסערה הם כיערו ונתנו להם את המראה המעוות והשדי של יצירי הכאוס שלהם, ולכדו אותם בהרים שבהם גרו. כדי להגן על בני האדם מפני הצרות שמסביב, הם נתנו להם שלושה צריחים שתחמו את שטחי האימפריה העתידית שלהם בעזרת גבולות כוח שנמשכו ביניהם, עם שער אחד בכל אחד. את צריח הם נתנו, למען יהיה פתוח תמיד, ויעזור לבני האדם להתגונן ולהתאמן לקרב. את צריח המאגיה הם פתחו, על מנת שבני האדם ישתמשו בו עד המלחמה העצמאית הראשונה, ואת צריח העוצמה הם נעלו, והסתירו את המפתח, כך שרק המסוגלים לשאת בעוצמה הלכודה בצריח יוכלו למצוא אותו, ולקבל את עוצמת האלים.
כדי להגן על בני האנוש מפני עצמם, ניתן להם הסכר, שדה הכוח המוחי שמפריד בין בני האדם לקסם, כך שרק מי שמתאמן במשך שנים רבות יכול לנצל אותו. ברבות השנים, בני האנוש מצאו קיצורי דרך מגוונים כדי לעקוף את שנות האימון הרבות, וכך נוצרו שיטות הקסם השונות. לבסוף, בני האנוש קיבלו מהענקים מתנה, שבר היצירה, חתיכה זעירה מכבשן היצירה שחושלה מחדש כפגיון, שכל קיסר של העם האנושי חייב לשאת אותו עד לסוף כל העולם. בזכות השבר, בני האדם התפתחו במהירות, והחלו לתעש את אזורי האימפריה, לכרות בריתות עם האל אנושיים ואף להתחיל להתחתן ולהוליד ילדים מענקים, מה שיצר את בני הכלאיים. למרות העובדה שהם היו בקשר הענקים החלו להתרחק מהעולם, ולבסוף נעלמו חזרה לממלכות השלוות שלהם. זה היה הזמן של ענקי הסערה לנקום.
ענקי הסערה חשבו שבלי ענקי הענן, המין האנושי יהיה חסר אונים, אך חשיבתו המהירה של קיסר הקיסרים, כפי שנקרא לאחר המלחמה, הצילה את האימפריה. הוא קרא לכל חייליו, ושינה אותם. הוא יצר את הטובחנים, גזע לוחמי הסער של הצבא, מיומנים בנשק ובעלי כושר פיזי אדיר. את הקוצרנים, עובדי האדמה, חרשי המתכות, והמרגלים. ולבסוף, הוא לכד רסיס של קסם סופה, ויצר את הפראיים, גזע יחידות העלית שלו. בזכות השיפורים שהוא הכניס לצבאו, בשילוב עם מכות פתע נוספות מצד האל אנושיים, ענקי הסערה נהדפו למשך שנה, עד שוויתרו וחזרו על עקבותיהם, ונעלו אחרים את שערי שדה הכוח, לנצח.. זה היה סופן של מלחמות הרעם, ובסוף המלחמה, נסגר צריח המאגיה.
המצב מאז ועד היום לא השתנה במיוחד. האימפרייה היא אימפריה שלווה יחסית, גדלה ומתפתחת, ומלבד ה"ריקבון", מגפת השיגעון והפרנויה המתפשטת לאיטה בדדרום, המצב מתנהל על מי מנוחות.

תיאור המערכה-שלב 2-גיאוגרפיה
המפות של האימפריה מחלקות אותה למה שמחוצה לאימפריה, ולמה שבתוך האימפריה. אנחנו נתחיל מהבחוץ. ממערב, מחוץ לחומה הנמתחת בין צריח העוצמה לצריח הקסם, נמצאות הביצות הערפיליות, כלאם של ענקי הבוץ. הם חיים בבקתות קטנות בביצה, נודדים ממקום למקום, ומדי פעם, כשהם מצליחים למצוא פרצות בחומת הכוח, הם נוהרים אל הארצות הקרובות לחומה ובוזזים אותן, ולאחר מכן חוזרים, עד המתקפה הבאה. מצפון נמצאות השממות הקפואות. מאחר שהן קרובות לצריח העוצמה, יצורים מוזרים וחזקים מסתובבים שם, ורוב היצורים התבוניים נמנעים ממגע עם מקום זה, מלבד הרפתקנים שמחפשים את המםתח לצריח העוצמה וכמה מתבודדים משוגעים. ממזרח, מאחורי חומת העוצמה-חרב, נמצאים הרי הרעם, מקום משכנם של ענקי הסופה דמויי המוטאנט. למרות שהם מסתובבים בכל ההרים, יש להם עיר בירה שחצובה לתוך הסלע השחור של רכס שיני הסופה, הקרוי בשפתם גול-דאן-אט. מדרום, בין צריחי המאגיה והחרב, נמצא הים, המוזן בעיקר משפך הנהרות העצום הזורם מהביצה. הים עצמו הוא ים עצום בגודלו, ונאמר שבקצהו נמצא שער המתים, המקום אליו נודדות הנמשות לאחר מות הגוף, ושמעבר לשער, נמצאות ארצות בני הענן, טירות שיש מופאות המשייטות בקלילות של עננים וקשורום בענפים חזקים לקרקעית הים, כדי למנוע מהן לנוע בחופשיות ולהתרחק חזרה אל עולם האדם. לאחר שסקרנו את הבחוץ, ניכנס פנימה.
בדרום, לחופו של הים, נמצאים בעיקר השדות החקלאיים ומכרות הליירד. שהיא אבן סגולה שמשמשת להכנת נשק חזק במיוחד. בדרום מזרח נמצא מגדל החרב, שהוא בסיסו של מסדר עטלפי הפגיון, מסדר המתנקשים והלוחמים המובחרים של האימפריה. המסדר עצמו אמנם לא שייך לאימפריה, אך הוא חרת על דגלו את מוטיב השמירה על הסדר והחוק, ולכן מרבית יוצאי המסדר משרתים בצבא האימפריה בצורה זו או אחרת. בדרום מערב נמצאות ארצות הירח, שם לקבוצה קטנה של ממלכות שהיא הנגועה המרכזית בריקבון, (ובה מתחיל הקמפיין). הארצות הללו מוקפות בנהר משני צידיהן, ולמרות שמרבית הסוחרים המעברים סחורות מצפון לדרום עוברים בה לפחות פעמיים בשנה, הנהר עדיין מבודד את הממלכה באופן יחסי, ולכן היא מתקיימת חסות תחת שלטונו של הקיסר, ולא מנוהלת ישירות על ידיו. צפונה יותר, בצפון מזרח, נמצא פלג אלף הנהרות. סבך של נהרות ונחלים שמכסה את רוב רובה של מערב האימפריה, ועל הנהרות האלה אנשים גרים חיים, ישנים, דגים וסוחרים במשך כל חייהם. אם ננוע מזרחה, נראה שהמאפיין העיקרי של השממות הקפואות הוא הדרך הצפונית. אחת משלושת הדרכים שנסללו שנים רבות לפני כן בין עיר האימפריה שנמצאת במרכז, לבין שלושת המגדלים. אך בעוד ששתי הדרכים האחרות הן עניין של נוחות בלבד, מאחר במזרח נמצאים מסדר עטלפי הפגיון שסלל דרכים משלו ובמערב ניתן לנוע דרך הנהר, הרי שבצפון הדרך היא עניין של חיים ומוות, מלבד זאת שהדרך בטוחה ומוגנת בקסמים מפני מפולות שלגים ואסונות דומים. כל 20 קילומטרים האימפריה מתחזקת בקתות עם ציוד, עצי הסקה, קשתות ציד וחצים, מזון משומר, ובגדי חורף על מנת לעזור למטיילים הנעים בדרך. החוק היחיד של הבקתות הוא להשאיר את המקום נקי ומסודר, ולא לקחת שום דבר לעצמך, ובין התושבים שחיים בחלק הצפוני של האימפריה, גניבה מבקתת דרך היא עברה חמורה יותר מרצח. במזרח נמצאות ערבות התוהו, מלאות בשבטים נוודים ובמעט כפרים, שכארבעים וחמישה אחוזים מילודי התוהו, בניהם של ענקי הסערה, נולדים אצלם. במרכז נמצא יהלום האימפריה, תכשיט הבריאה, דיניריון, עיר הבירה של הקיסרות מאז התחלתה ועד השמדתה, אם היא תבוא אי פעם. העיר נשלטת באופן ישיר על ידי הקיסר, בעוד שאר האימפריה נשלטת על ידי הפקידים והצבא, שמעבירים את הצווים שלו.

תיאור המערכה-שלב 3-ארצות הירח
ארצות הירח הן ממלכות קטנות ושלוות, אשר מוקפות בנהר מכל העברים, והנהר מספק להן את עיקר התקשורת עם החוץ. בצפון מזרח הממלכה, נמתח גשר האבן העתיק הידוע בשמו "גשר הירח" ומחבר בין ארצות הירח לבין הדרך המרכזית. הארצות חיו בשלווה, עד שהמלך המכשף הגדול של הארצות, סידיאקר, נדבק בריקבון. הריקבון הינו מחלה אכזרית, שפוגעת בתודעה, וגורמת לפרנויות ולחשדות, שבסופו של דבר יוליכו ככל הנראה להרס עצמי מרוב לחץ וזעם. לאחר ההדבקה, הוא החל להתנהג באכזיות לממלכתו, לסחור עם ענקי התוהו ועם ענקי הבוץ, לגייס פושעים לצבאו. אשתו ברחה כמעט ביום בו הוא נדבק, היא נמצאה והוצאה להורג, ובנה נעלם. אתם מתחילים בכפר קטן ושמו אסדיריאן

מראה של הענקים-
ענקי הבוץ-דמויי עוג, גובה חמישה שישה מטרים, לבושים בפשטות.
ענקי סופה-גובה של חמישה עשר עד שלושים מטרים, לובשים פרוות ואוחזים בכלי נשק מאבן ליירד. בעלי עיוותים מוטנטיים (זנב, קרניים, כנפיים, ניבים, קשקשים וכו')
ענקי ענן-גובה כביר, מאות מטרים, ומשתמשים בקסם כדי לגדול ולקטון בהתאם לרצונם. בעלי עיינים בצבעי אבני חן שמדרגות את המעמד שלהם, רעמת שער לבנה בוהקת. נוהגים לחבוש קסדות מקורננות.

הקסם-הקסם הוא אנרגיה מנטלית שכל אחד יכול לשחרר, אם הוא יפרוץ את הסכר. ישנן דרכים שונות ורבות לפרוץ את הסכר, בין אם זה בעזרת קשר דם ליצור שאין לו את הסכר, אימון מנטלי, כריתת ברית עם רוחות, וכדומה.

בניית הדמויות
בתור התחלה, אלו ההמרות שיש בין הגזעים והמקצועות של מו"ד 4 לגזעים ולמקצועות בעולם שלי

גזע מקורי המרה שינויים
אלדרין-בן רקיע, המלאכים השומרים של הגזע האנושי -אין שינוי במראה

אלף, חצי אלף, גית'זראי-לא אנושי/חצי אנושי, הגזע מהממד האחר- שינוי במראה-יופי אל אנושי, לובשים בגדים זורמים מחומר דמוי כספית, עצמות לחיים גבוהות ועיניים שחורות לחלוטין (אצל לא אנושיים) או בעלות קשתיות שחורות (אצל חצי אנושיים)

מינוטאור, זד, דם דרקון-בן סער/אגריון, בעלי דם של ענקי סערה-נראים כמו בני אדם רגילים מלבד מאפיין יחודי שיהיה קשור לגזע (קרניים לזד ולמינוטאור, קשקשים לדם דרקון)

דווה-עננאי/סילת'ר, בעלי דם של ענק ענן-נראים כמו בני אדם רגילים, מלבד שיער לבן ועין אחת דמוית אבן חן.

גמד, בן מחצית, ננס-קוצרנים, גזע החקלאים, עובדי האדמה, הכורים והמרגלים שנוצר במלחמות הרעם-אין שינוי במראה

חצי אורק-טובחנים, גזע לוחמי הסער שנוצר במלחמות הרעם-שינוי במראה-עור שחור לגמרי, אוזניים דמויות אוזני עטלף, עיניים צהובות.

בן פרא-יציר כאוס/ סילדווק, גזע שנוצר בשילוב עם כוחות הכאוס כדי ליצור מתנקשי ולוחמי על-אין שינוי במראה

גוליית-בן בוץ/קליריאון, בעלי דם של ענקי בוץ-אין שינוי במראה

תיאור המקצועות
הערה: בנוגע לספר השלישי, אם מישהו רוצה משם מקצוע שידבר איתי.

אביר קודש-לוחם, שמשתמש בכוחו של שריד קדוש כדי לפרוץ את הסכר

אשף-אדם שמתעל את כוחם של ענקי הענן כדי לפתוח את הסכר.

כוהן-מג, שמשתמש בכוחו של שריד קדוש מהעידן הקדום כדי לפרוץ את הסכר

לוחם-כרגיל

מכשף-מג, שמתקשר עם הרוחות הגדולות של העולם ומנצל את הכוח שלהן כדי לפתוח את הסכר

מצביא-כרגיל

נוכל-כרגיל
סייר-כרגיל

ברברי-לוחם, שמנצל את כוחן של רוחות הטבע כדי להילחם בשמן

דרואיד-מג, שמנצל את כוחן של רוחות הטבע כדי להתגבר על הסכר

טרובדור-אדם, שיכולתו לספר סיפורים, הידע הרב שברשותו ויכולתו ליצור מאפשרים לו ליצור מפתח מנטלי לסכר

כושף-מג, שמנצל את כוחם של ענקי הסערה כדי לפתוח את הסכר

נוטר-לוחם ומג, שמונה על ידי רוחות הטבע כדי להגן על העולם

נוקם-לוחם ומג, שמקדיש את עצמו לשריד קדוש ולאידיאל שהוא מייצג

עותר-מג, שמנצל את כוחו של כבשן הבריאה עצמו כדי לפתוח את הסכר

שאמאן-אדם, שחיבורו הממושך לטבע ולרוחותיו נותן לו את היכולת לפתוח את הסכר

הדמויות הן בדרגה אחת, ומתחילות עם 100 זהב. הגזעים והמקצועות הם מה שכתוב למעלה, ומשתמשים רק בספרי הבסיס אלא אם מקבלים אישור ממני להרחבה ספציפית בפרטי. כל השחקנים כבר רשומים, אבל כל מי שרוצה לשלוח לי דמות שישלח והוא אולי יצורף.
שאלות לפנות אליי בפרטי, ומי ייתן והעננים יהיו בעזרנו!
 
אוקי אוקי, רק שנייה.
לפני שאנחנו מתחילים להגיש דמויות, מו"ד 4 זה משחק קבוצתי שמבוסס בצורה די חזקה על מבנה החבורה. אמור להיות לנו מגונן אחד, מנהיג אחד, סער אחד,רכז אחד, ועוד משהו נוסף (עדיף סער, גם מגונן עובד, השאר עובדים אבל פחות).
אז, בואו קודם נחליט איזה תפקיד לוקח מי. ובכלל, מי משחק. כאילו, מי הרשומים?
אני, עוג, ליאור, מי עוד?

כרגע, אני נוטה לכיוון הלוחם, ומוכן גם לשחק אינבוקר, דרואיד, או כושף. מה עם השאר?
 
אלה שאני מאשר זה כל ספר שקיים בpdf, אבל כל מקרה לגופו. כלומר שייתכן שיהיו דברים שאני אאשר ויש דברים שלא. בנוסף לכך, אם הם לא קיימים בpdf ונראה לי שכן, אז גם הבאים מותרים (שוב פעם, כל מקרה לגופו, יש דברים שאאשר, ויש דברים שלא.)-martial power' divine power elemntal chaos
 
מה זה אומר "קיים בפידיאף"? כאילו, יש לי את כל הספרים שיצאו למו"ד 4 בקבצי PDF במחשב, בנוסף לאיזה מאה גליונות של מגזין דרגון ועוד כמה של מגזין דאנג'ון, ועוד הרבה דברים לא רשמיים.
תוכל לתת אולי רשימה של דברים שמותר להשתמש בהם?
 
כפי שאמרתי, מותר טכנית להשתמש בכל דבר, אבל צריך ממני אישור קודם, וזה חייב להיות קיים באניטרנט בגרסה חינמית. עדיף קודם לשאול על ההרחבה הספציפית כדי שאוכל לאשר לפני שבונים את הדמות. ביחד עם שאלה על הרחבה מסוימת יש לשלוח קישור, כדי שאוכל לעיין בעצמי.
 
רק אומר שבאופן אישי אני לא ממליץ על נוטר, הוא בהחלט מגניב אבל הכוחות היומיים שלו סובלים מאותה בעיה של ברברי, רק שאת הברברי תיקנו עם rage strike.
בכל מקרה, אני מניח שאלך על עותר, רכז כאילו. אבל באמת לא אכפת לי, רק לא ממש בא לי להיות מנהיג. כבר מנהיג במוות עגום וכזה...
 
לא מגונן/סער, אני משחק כבר מגונן במוות עגום, ושיחקתי ברברית במו"ד 4 לתקופה די ארוכה בקמפיין שהרגע עבר שיטה. טרובדור נשמע פצצה, אני חושב אני אקח אותו. אולי אפילו Skald אם הקבוצה תתאים לכך! שזו גרסה של טרובדור עם מכאניקה מיוחדת לריפוי והילות מוזרות.

גם שאמאן זה אדיר, או pacifict cleric אם בא לי קצת טרוליות, או דרואיד סנטינל.

בכול מקרה, דיבס על מנהיג, כי מנהיגים זה משהו שלא שיחקתי כבר תקופה.
 
אוקי, אז מוסכם.
אני אשחק רכז, מתלבט עדיין איזה.
ליאור משחק מגונן, נוטר או כושף-חרב.
עוג ישחק מנהיג.
אדראן ישחק סער.
והבחור האחרון ישחק גם כן סער.

האם מישהו רוצה לקשור את הרקעים של הדמויות שלנו או משהו כזה?
 
אגב, רקעים של דמויות צריכים להיות מושקעים. רקע מקוצר של המצטרף מאוחר יותר-הוא בנו של המלך המקולל. ברגע שהקללה השתלטה, אמו הבריחה אותו לבית ילדותה, בערבות המזרח, וגדל במנזר של נוקמים הסוגדים לשריד מקודש של השמש. לאחר שלמד על מורשתו, הוא חזר לממלכה המקוללת, בתקווה לגלות עוד קצת על מורשתו ולשחרר את הממלכה מהריקבון
 
חזרה
Top