• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[ניהול] רוח קפואה- סגור להרשמה!

במקרה הטוב, הרוח הקפואה נושאת עמה פתיתי שלג הנדבקים לפרוות המכסות את בני השבט כאשר הם מתגודדים מסביב לאש המדורה הצולה את הבשר. כל אחד מנסה לחמוס את חומה לעצמו. להפשיר את עצמותיו הקפואות. האישה הזקנה שבצד מסתכלת עליהם בהערכה כשהיא מחלקת את הנזיד. האמונה שלה באנשים הללו נדלקת מחדש. הם יצליחו לשרוד בשממה הקפואה.
במקרה הרע, רסיסי הברד עפים עם הרוח ומוצאים את דרכם אל תוך החרכים בעורות איתם מתעטפים הציידים. אותם הציידים שעוקבים אחרי טביעות רגליים בשלג העמוק. והטביעות הללו המובילות אל צוק לצד הים. צוק ממנו ניתן להשקיף על אדמה במרחק, אדמה זהובה, מוקפת בים הכחול הגועש. על הצוק הזה שוכב במארב גבר צעיר, מכוסה מכף רגל ועד ראש בשלג. לבסוף, החיה חולפת לצידו והוא מזנק ממחבואו ומתחיל להאבק בה. הלילה הציידים שלו לא יאבדו אף אדם.


552x780_799_Realm_of_silence_2d_landscape_snow_picture_image_digital_art.jpg


משחק הניהול הזה יתמקד לאו דווקא בשבטים, אלא במנהיגים שלהם. לכל שבט יש מנהיגים, מספר אנשים חשובים בו. השאמאן, ראש הציידים, זקן השבט... זה לא משנה מה התפקיד שלהם, מה שחשוב הוא שהם דמויות עיקריות בשבט, ומשפיעות עליו.

המכאניקה
המכאניקה פשוטה למדי, ולא מעניינת. בסך הכל, אני אדאג לרוב הדברים. אני אגלגל את הקוביות ואערוך את כל החישובים מאחורי הקלעים. פשוט כי מה שחשוב פה זה לא המכאניקה, אלא הסיפור והפלאף.
אבל בקיצור, הקראנץ' מתחלק בין הדמויות לשבט. כל שחקן מתחיל עם 3 דמויות מרכזיות בשבט דרכן הוא רואה את העולם, וכל דמות מורכבת מ3 אספקטים (נגנב בשלמותו משיטת גורל) ומחמש תכונות.
אספקט מבטא חלק מהותי שמרכיב את הזהות של הדמות שלך. כאשר אתם פועלים לפי האספקטים שלכם, אתם מקבלים נקודות בונוס. אבל איך האספקטים עובדים?
כמו שכבר הזכרתי, כל דמות מורכבת משלושה אספקטים.
האספקט הראשון הוא למעשה תיאור הדמות בשורה, או קונספט הדמות.
האספקט השני הוא צרה או בעיה שיש לדמות.
האספקט השלישי הוא דבר מה נוסף שמאפיין את הדמות.

כאשר אתם פועלים לפי האספקטים הללו, סיכויי ההצלחה שלכם עולים. או במילים אחרות- אתם מקבלים תוספים. כמובן, זוהי לא הדרך היחידה להשיג תוספים. משחק חכם ויצירתיות בהחלט יתוגמלו.
וכמו שכבר הזכרתי, לכל דמות יש גם חמש תכונות, מדורגות מ1 עד 5 כאשר 1 אומר שהדמות שלך גרועה בנושא ו-5 היא המקסימום האנושי. כאשר אתם בונים דמות, יש לכם 10 נק' לחלק לתכונות שלה. כל נק' שווה לנק' אחת בתכונה. לכל התכונות חייב להיות ערך של 1 לפחות. התכונות הללו הן:
כריזמה- כמה הדמות שלך כריזמטית. תכונת הכריזמה מדברת על היכולת של הדמות שלך לשלוט בבני אדם אחרים. בין אם באמצעות דיפלומטיה, תרמית, פיתוי או כל דבר אחר שקשור למשחק (במובן של תיאטרון) ולשימוש במילים.
אומנות המלחמה- אומנות המלחמה מבטאת את הידע של הדמות שלך בשדה הקרב. בין אם זה בסיוף, בקשתות או בפיקוד על חיילים. התכונה הזו כוללת בתוכה את כל מה שקורה בשדה הקרב.
ידע- תכונת הידע מבטאת את הידע התיאורטי של הדמות. כשאני אומר ידע תיאורטי, אני מתכוון לידע שנלקח מספרים. מדע, היסטוריה, גיאוגרפיה, כל אלה. גם אם אתה יודע המון על הטבע, זה לא אומר שתשרוד בו.
השרדות- השרדות כוללת בתוכה את כל מה שצריך לעשות על מנת לשרוד בפרא. בין אם זה למצוא צמחי מרפא, לצוד, להתנגד לרעלים ומחלות, למצוא מזון וכדומה.
תורת הנסתר- תורת הנסתר היא התכונה של מטילי הלחשים. היא מייצגת את היכולת של הדמות שלך לעשות דברים על טבעיים. בין אם זה לזמן כדורי אש או לבקש הכוונה מהרוחות.
זה מסכם את המכאניקה של הדמויות. לשבט גם כן יש מכאניקה משלו, אבל אותה אני משאיר מאחורי הקלעים.

דף השחקן
דף השחקן הוא הדף בו רשום כל הדברים. בדר"כ זה דף דמות, אבל פה יש 3 דמויות ושבט, אז אני מעדיף לקרוא לזה דף השחקן.
הנה הלינק לגוגל דוקס, https://goo.gl/DJXQva , כי יותר נוח וחוסך מקום. אתם יכולים לשלוח לי בפרטי, במייל ([email protected]) או לבקש ממני את הסקייפ שלי בפרטי ולשלוח לי שם. באופן אישי אעדיף שגם אתם תשתמשו בגוגל דוקס, אבל זו לא חובה. תזכרו רק שהאינטרסים של הדמויות שלכם לא צריכים להיות זהים. עדיף שלא למעשה, אם לכל דמות יש אינטרסים משלה והיא מנסה לקחת את השבט למקום אחר... זה יהיה הרבה יותר מעניין.

שאלות נפוצות, או ליתר דיוק- שאלות שאני חושב שתשאלו אז מקדים תרופה למכה
מה תהיה הרמה הטכנולוגית במשחק?
אתם תתחילו ברמה טכנולוגית של קצת לפני ימי הביניים המוקדמים. נשקים גסים, שריונות פרווה ואולי אפילו טבעות.

עד איזו רמה טכנולוגית נוכל להגיע?
המשחק לא עומד להיות ארוך מהבחינה הזו. בגלל שאנחנו מתמקדים בדמויות וההשפעה שלהן על השבט ולא בפיתוח השבט ככלל, תקופת הזמן שבה המשחק יתקיים תהיה קטנה יותר. הרמה הטכנולוגית המקסימלית אליה תגיעו היא הרנסנס המוקדם- נשק חם ראשוני, תותחים לא מדויקים וכך הלאה.

יש קצב תגובות צפוי?
בהחלט כן. קצב התגובות הצפוי שלי זה שתי תגובות בשבוע. שתיהן גדולות. יכול להיות שזה ישתנה לתגובה אחת בשבוע, תלוי בעומס שיהיה לי. ממכם אני מצפה לתגובה אחת לפחות בשבוע.

יש דרישות נוספות למשחק?
כן, להשקיע, להשקיע, ולהשקיע. זה אולי נשמע מעט, אבל זה הרבה.

יש הגבלת שחקנים?
כן, 5 שחקנים. כמו כן, כל שחקן יהיה באזור אחר באי, אז שימו לב לבחור דברים מהר. כמובן, מקסימום אדבר איתכם בפרטי על לשנות את האזור ומי שיקבל את האזור יהיה השחקן שהשבט שלו הכי "קשור" ומבוסס מבחינה פלאפית באזור שהוא בחר.

האם מותר לחשוף את דף השחקן בפני אחרים?
לא, לא ממש. אני מבקש מכם לשלוח לי בפרטי מכיוון שאני לא רוצה שהשאר ידעו. בתחילת המשחק אני אפרסם את דפי הדמות של כל שחקן בהודעת הפתיחה, אבל עדיין אסור לקרוא את של שחקן אחר. וזה מוביל אותנו לשאלה הבאה...

איך ההודעות יתנהלו?
ספוילרים. כשאתם מדברים אלי, תכתבו ספוילר שמיועד לי. כשאתם מדברים לשחקן אחר, תכתבו ספוילר שמיועד לי ולו. כשאתם מדברים באאוט על דברים שלא חושפים מידע על השבט והדמויות שלכם, מצדי תכתבו את זה מחוץ לספוילר.
אסור להסתכל בספוילרים של שחקנים אחרים.

עוד משהו?
אם אתם לא בטוחים שאתם יכולים להגיב בקצב שביקשתי, ועדיין רוצים לשחק ומוכנים להשקיע, אשמח שתרשמו. מקסימום אשנה את קצב התגובות לאחד שיתאים לכולם. קצב התגובות שרשמתי למעלה הוא צפוי, לא אומר שזה מה שיהיה בסוף.

מה סדר הגודל של השבטים?
השבט יתחיל עם סביבות המאה איש, כמובן שזה ישתנה לפי מספר מתאמים שונים ובמהלך המשחק.
עוד עוד משהו?
לא יודע, תשאלו. אני אענה לכל שאלה.

מילות סיום
בהצלחה לכל מי שירצה להרשם! הדדליין הוא עוד שבועיים, ב20.5 אני חושב שזה מספיק זמן גם עם כל הבגרויות והדברים שבטח יש לחלקכם.
אני ממש מקווה שהמשחק הזה ייצא לפועל וישרוד, זה משחק שאני רוצה לעשות כבר הרבה מאוד זמן, אבל רק עכשיו אני בטוח ביכולות שלי (ולא מריץ כבר משחק אחר :p ), יש לי הרבה תוכניות ורעיונות לגביו ואשמח מאוד לממש אותם.

תודות
ללא ספק החלק החשוב בעץ ההרשמה. התודות.
התודות שלי נתונות לעוג הברברי, שהציל לי את התחת בנושא המכאניקה ולמעשה בנה אותה בעצמו. בלעדיו, כנראה היה לוקח עוד חודש חודשיים עד שהמשחק היה יוצא לפועל.
לrui, שגם כן עזר לי, גם אם בעקיפין.
לדסטריקס, שהמשחק שלו- רוח מדברית- נתן לי את ההשראה למשחק הזה. למעשה, אפשר להגיד שהמשחק הזה מבוסס על "רוח מדברית".
לyarinark שפינה מזמנו וסקר לי את הרמה הטכנולוגית בעידנים שונים.
לspaghettielf ולדינרבלו שהעירו הערות מדי פעם כששיתפתי אותם ברעיון.
וכמובן, לoldman שבלעדיו הפונדק לא היה קיים! כמו כן, תודות לשאר המנהלים. אתם אדירים, יישר כוח.
 
הל: כן, זה בעולם פנטזיה נמוכה. הקסם יהיה בסיסי למדי בהתחלה, אבל זה לא אומר שזה לא ישתנה בהמשך!

כמו כן, הוספתי שאלה נוספת לשאלות נפוצות: האם מותר לחשוף את המידע הרשום בדף השחקן בפני שחקנים (פוטנציאליים) אחרים. אם זה לא היה ברור לפני זה.
 
נשמע מאוד מעניין!
רק לגבי "סנדבוקס": אם כי אני יודע מה עונים לי כשאני שואל מה זה אומר, אני לא חושב שאני מבין עד הסוף מה זה בדיוק אומר. האם יהיה מצופה ממני כשחקן להמציא את המטרות, או שהשה"ם מציג אותן? כלומר לדוגמא האם המשחק מתחיל ואני אומר "פלופדור מצווה על חייליו להתחמש ולאייש את החומות כחלק מתוכנית תלת שלבית...", או שהשה"ם, או יותר מדויק אתה, מספר לי על לטאות בגודל כלבים עם קרניים שמתחילות לכרסם לי בחומות, ואז אני מחליט איך לפעול?
 
הרוכב אמר/ה:
יש עוד מקום?
אם כן אשמח לשחק.
דפ"ד יגיע בקרוב
בהחלט יש מקום. כמו שאמרתי, הדדליין להגשה הוא ה20.5, רק אז אבחר את האנשים. זה לא עניין של "נשאר מקום?" אלא עניין של "כמה דף השחקן שתשלח יהיה מעניין ומושקע ואבחר אותך".

טסוקימארו אמר/ה:
נשמע מאוד מעניין!
רק לגבי "סנדבוקס": אם כי אני יודע מה עונים לי כשאני שואל מה זה אומר, אני לא חושב שאני מבין עד הסוף מה זה בדיוק אומר. האם יהיה מצופה ממני כשחקן להמציא את המטרות, או שהשה"ם מציג אותן? כלומר לדוגמא האם המשחק מתחיל ואני אומר "פלופדור מצווה על חייליו להתחמש ולאייש את החומות כחלק מתוכנית תלת שלבית...", או שהשה"ם, או יותר מדויק אתה, מספר לי על לטאות בגודל כלבים עם קרניים שמתחילות לכרסם לי בחומות, ואז אני מחליט איך לפעול?
דבר ראשון- תודה.
בנוגע לשאלה שלך, החלק השני. אני אתן לכם סיטואציות ותחליטו איך לפעול. כמובן, זה לא אומר שאתם לא יכולים להחליט לעשות דברים בלי סיטואציות שיגרמו לכם לעשות אותם.

liorgonen3 אמר/ה:
אשמח לשחק, ואני אשלח לך ד"ד בימים הקרובים, רק שאלה אחת שלא בדיוק פירטת- האם הגזעים חיביים להיות דמויי אנוש? מה ההגבלות בעצם ? (לדוגמה גזע של קנטאורים עובד?)
הגזעים לא חייבים להיות דמויי אנוש. אין לי שום בעיה עם גזע של קנטאורים. ההגבלה היחידה היא שזה יהיה מושקע. אם אתה OP מדי, אדבר איתך על זה ואחליש אותך.
 
יש לי שאלה, על כל האזורים אתה כתבת ופרטת, ועל כף הדובים כתבת "יש דובים", אתה יכול בבקשה לפרט יותר?

וחיות טרף ובר-איזו תקופה? מדובר בפומות או סמילודונים? מוסים או ממותות? או בכלל יצורים שאתה ממציא?
 
תוואי שטח? מישורי למדי.
צמחיה? תמציא. אין שם יערות או דברים כאלה, בטח יש שיחים ודברים בסגנון באזור. זו טונדרה, תזכור את זה.
קל להגן? לא ממש, גם לא קשה להגן על המקום. זה מישור, אז זה מעצבן. אבל יש דובים!
 
קודם כל נראה מאוד מושקע ומעניין, אני אשלח דפ"ד.
ושאלה: איך המשחק יתנהל לגבי כל אחת מהדמויות, בכל הודעה השחקנים ואתה ישלחו חלק נפרד לכל אחת משלוש הדמויות?
 
חזרה
Top