• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אווטאר: פלייטסט לשיטה (עץ הרשמה)

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
מצטער על העיכוב הגדול. היה סיכוי לפלייטסט IRL, מה שהיה נוח בהרבה, אבל זה מתעכב וחבל לדחות את זה עוד. אז יאללה.

למי שלא מכיר: אני ועוד כמה חברה עובדים על שיטה לסדרה הנהדרת אווטאר (Avatar). השיטה מבוססת על איסוף הצלחות בגלגול ק6ים ומכוונת לקרבות מהירים וטקטיים. כל דמות מאופיינת על ידי 7 הצ'אקרות, שעובדות כמו תכונות, הגודל שלה, והמיומנויות שלה - דברים כמו כשפויות (ככה אנחנו קוראים לbending), לחימה בנשק, או אתלטיקה. חשוב להבהיר, השיטה עדיין לא גמורה! זה למה אנחנו בודקים אותה.
המשחק עצמו לא הולך להיות הרפתקה, לפחות לא בשלב הראשון. זו הולכת להיות סדרת קרבות כדי לראות מה עובד ולא עובד ומן הסתם יהיו שינויים לחוקים תוך כדי. לכל קרב תהיה הגבלת שחקנים, אבל בגלל האורך הקצר שלהם אני מאמין שנוכל למצוא מקום לכל מי שיתנדב. ובגלל הקלות של יצירת דמויות, אני מבקש רק את ההתחייבות לתגובות מהירות במהלך הקרב.

אז קודם כל, החוקים: (אם משהו לא ברור, אל תהססו לשאול)
הקרב מתנהל בסיבובים, ובכל סיבוב לכל דמות יש פעולה ראשית (שיכולה להיות כל פעולה) ופעולה משנית (שיכולה להיות רק תנועה או חסימה). כדי להצליח בפעולות צריך לאסוף קוביות כוח ולגלגל אותן כדי לאסוף הצלחות, שהשפעתן המדויקת תלויה בפעולה.
בתחילת התור אוספים קוביות, מוסיפים יתרונות (שנותנים עוד קוביות) ומורידים חסרונות (שלוקחים קוביות). מחליטים כמה קוביות הולכות לכל פעולה ומגלגלים. לתוצאה של כל קוביה מוסיפים תוספים (כמו רמות במיומנות מתאימה) ומורידים מחסרים (כמו הקושי של פעולה), ואם התוצאה גבוהה מ-0 זו נחשבת הצלחה.
כאשר יצור פגיע לסוג פעולה מסוים, כל מי שמבצע את הפעולה הזאת עליו מקבל תוסף 1.

שדה הקרב מתחלק לחמישה אזורים – המרכז וארבעת השוליים. מהמרכז אפשר לתקוף כל אזור. מהשוליים אפשר רק את אותו אזור ואת המרכז.
אי אפשר להשתמש על מטרה אחת במספר קוביות כוח שגדול מהגודל שלה ועוד המיומנות שלך. ההגבלה הזאת נעלמת רק אם אתה מתקרב אליה (עם פעולת התנועה) ועומד סמוך אליה.

יש שני סוגים של נזק שאפשר לספוג. “פגיעות" הן נזק משמעותי שהדמות חטפה, ומתרפאים בקצב של 1 לשעה או כולן אחרי שנת לילה טובה. “מתח" הוא שחיקה זמנית, ומתרפא בקצב של 1 בסוף כל סיבוב (אלא אם באותו סיבוב ספגת מתח). אם סכום הפגיעות והמתח גבוה מהגודל שלך, אתה מנוטרל ולא יכול לפעול.
מקורות כוח:
בתחילת התור מחליטים באילו ממקורות הכוח הבאים להשתמש ומוסיפים יתרונות וחסרונות. את המאגר שמקבלים מחלקים בין הפעולה הראשית והמשנית.
א. צ'אקרות: צ'אקרות הן המקור העיקרי לקוביות כוח. קודם כל, יש לך את צ'אקרת העמדה שלך. אתה יכול להחליף אותה בתחילת תורך, אבל בתור בו אתה נכנס לצ'אקרת עמדה חדשה אתה לא יכול להשתמש בצ'אקרות אחרות. צ'אקרת העמדה נותנת לך מספר קוביות כוח ששווה לערך שלה. בנוסף, לכל צ'אקרה יש השפעות שמשפיעות עליך בתור בו אתה משתמש בה (מפורט בהמשך). אתה מקבל את כל ההשפעות של צ'אקרת העמידה שלך.
אתה יכול להשתמש בעוד צ'אקרה, אבל היא מועילה רק חלקית – אתה מקבל רק חצי מהערך בקוביות כוח (עיגול למעלה), ורק חלק מההשפעות של הצ'אקרה. אתה יכול להשתמש בעוד צ'אקרות, אבל כל אחת נוספת גורמת לך מתח אחד.
ב. יציבה: יציבה מודדת את חוזק העמידה שלך. היא מתחילה ב-1 ולא יכולה לעבור את הגודל שלך. בכל תור אתה מקבל מספר קוביות כוח ששווה לחצי ערך היציבה שלך.
אתה יכול להעלות את היציבה ב-1 אם אתה משקיע בה מספר קוביות כוח ששווה לערך שלה ועוד 1. אתה יכול גם להוריד את היציבה ב-1 בשביל לקבל מספר קוביות כוח ששווה לערך שלה. שים לב, בנסיבות מסוימות קל מאוד לערער יציבה, אז תחשוב טוב אם כדאי להשקיע בה.
ג. מאמץ: אתה יכול לאמץ את עצמך ולגרום לעצמך מתח אחד. בתמורה, אתה מכפיל את מספר הקוביות שאתה מקבל מצ'אקרה מסוימת. אתה יכול להכפיל כמה צ'אקרות בתור, אבל לא את אותה צ'אקרה פעמיים.
ד. פעלולים: אם נתת תיאור שהוא מגניב, מקורי וקצר, אתה מקבל עוד קוביה. אם עשית שימוש מעניין בתוואי השטח או בעבודת צוות, אתה מקבל שלוש קוביות. ההחלטה על מה מתאים תלויה במנחה.
פעולות:
א. התקפה: אתה גורם פגיעה אחת על כל הצלחה.
ב. תנועה: אתה יכול להניע את עצמך או מישהו אחר, אם יש לך איך להזיז אותו. היציבה של יצור שנע יורדת ב-1 והוא פגיע להתקפות עד תורו הבא. מצד שני, מספר הקוביות שאפשר לכוון עליו יורד במספר ההצלחות שהוא השיג.
תנועה יכולה להיות בין אזורים (דורשת מספר הצלחות ששווה לגודל), בשביל להיעמד (מספר הצלחות ששווה לגודל), בשביל להתקרב ליצור באותו אזור כך שתהיו סמוכים או בשביל להתרחק (הצלחה אחת).
ג. חסימה: עצירת פעולה שמכוונת נגדך. אתה מוריד הצלחה אחת מהפעולה הנחסמת על כל הצלחה שלך.
ד. סיוע\הפרעה: אתה מוסיף או מוריד כוח מפעולה של מישהו אחר שלא מכוונת עליך. אם הפעולה המושפעת משתמשת באותה כשפות כמוך, אתה יכול להוסיף\להוריד כוח ביחס של קוביה לקוביה. אחרת, היחס הוא הצלחה לקוביה.
ה. יצירה: אתה יוצר עצם בעולם. מה שהעצם הזה יכול להיות וכמה חזק הוא תלויים בכשפות שלך.
ו. ריתוק: אתה מונע מדמות להשתמש באחד האיברים שלך, ובדרך כלל גם מרתק אותה למקום. ריתוק היא לא פעולה בפני עצמה: אם אתה משתמש בכשפות, אתה מגלגל יצירה עם קושי גבוה ב-2. אם אתה משתמש בחפץ כלשהו, אתה מגלגל התקפה עם קושי גבוה ב-2.
הכשפויות והעמדות השונות:
כשפויות וקשיים:
א. אדמה: כל פעולת כשפות אדמה מקבלת חסרון של 3 קוביות, אלא אם אתה משתמש בגוש אדמה שכשף אחר כבר הזיז. עצמים שנוצרו עם כשפות אדמה נותנים מחסר 1 להתקפה נגדם ונשברים אחרי שספגו מספר פגיעות ששווה למספר ההצלחות של יצירתם.
קשיים: התקפה 3, תנועה 3, חסימה 1, סיוע\הפרעה 2, יצירה 3.
ב. מים: כל פעולת כשפות מים מקבלת חסרון של קוביה, אלא אם אתה משתמש בגוש מים שכשף אחר כבר הזיז. עצמים שנוצרו עם כשפות מים נשברים אחרי שספגו מספר פגיעות ששווה למספר ההצלחות של יצירתם.
קשיים: התקפה 3, תנועה 2, חסימה 3, סיוע\הפרעה 4, יצירה 2.
ג. אש: שריפות שיוצרים עם כשפות אש נעלמות בתורו הבא של היוצר, אלא אם הציתו חפץ דליק. על כל הצלחה ביצירה שלהם, מי שעומד באש מגלגל קובית נזק מול קושי 2.
קשיים: התקפה 1, תנועה 5, חסימה 5, סיוע\הפרעה 4, יצירה 3.
ד. אוויר: ביצירת מערבולת אוויר, כל הצלחה נותנת לה קוביה של כוח. הכשף יכול להשתמש בקוביות הכוח האלה לביצוע פעולותיו כל עוד הוא סמוך למערבולת. המערבולת מאבדת קוביית כוח בסוף כל סיבוב. במידה והכשף מתרחק מהמערבולת, המנחה קובע מה קורה איתה עד שהיא דועכת.
קשיים: התקפה 6, תנועה 1, חסימה 3, סיוע\הפרעה 2, יצירה 4.

העמדות:
אם הצ'אקרה היא צ'אקרת העמדה, היא נותנת את כל ההשפעות הרשומות. אם היא מופעלת בצורה חלקית, היא נותנת רק את ההשפעות שרשומות בכתב נטוי. עמדות מסוימות מוסיפות חצי מהקוביות שהושקעו בפעולה מסוימת ליציבה, כאילו הושקעו כרגיל אך בלי עלות נוספת.
א. אדמה: מוסיף מחצית מקוביות החסימה ליציבה. מחסר 1 להתקפה וסיוע\הפרעה מול מטרות סמוכות. גדול ב-2 מבחינת תנועה.
ב. מים: תנועה בתורך לא פוגעת ביציבה. יכול גם לנוע וגם לחסום כפעולה משנית אחת. פגיע לתנועה. תוסף 1 לסיוע\הפרעה.
ג. אש: מוסיף חצי מקוביות ההתקפה ליציבה. פגיע לתנועה וחסימה. תוסף 1 לתנועה.
ד. אוויר: תנועה לא עושה אותך פגיע להתקפות. לא מקבל מחסר 1 מתוואי שטח קשה. מחסר 1 לחסימה. קטן ב-2 מבחינת תנועה.
ה. קול: כל בן ברית שרואה אותך מקבל 2 יתרונות (או 1 לחפ”שים). מחסר 1 להכל אם לא באזור עם בן ברית. יכול לסייע\להפריע במילים בלבד.
ו. אור: תנועה של מטרה לא מקטינה את מספר הקוביות שאפשר לכוון עליה. לעולם לא מופתע. בכל פעם שמשתמש במאמץ מקבל 2 מאמץ במקום 1.
ז. מחשבה: תוסף 1 לכל פעולה. תנועה לא עושה אותך פגיע להתקפות או פוגעת ביציבה.
יצירת הדמויות, כאמור, פשוטה:
א. בחרו גודל: 2 (ילדים-נערים; אנג, טוף), 3 (נערים; קאטארה, טאי לי), 4 (נערים גדולים; סאקה, זוקו) או 5 (מבוגרים; האקודה, פיאנדאו).
ב. חלקו 7 נקודות בין 7 הצ'אקרות, עם שלוש הגבלות: אף צ'אקרה לא יכולה להיות עם יותר מחצי מהנקודות. צ'אקרות האור והקול לא יכולות להיות הגבוהות ביותר, הן חייבות שתהיה לפחות צ'אקרה אחת גבוהה מהן. וצ'אקרת המחשבה חייבת שיהיו לפחות שתי צ'אקרות גבוהות ממנה.
ד. בחרו את הכשפות שלכם. יש לכם מיומנות 1 בכשפות הזאת, כלומר תוסף 1 לכל גלגול פעולה עם הכשפות הזו.
תוסיפו שם וסיימתם. הנה תבנית:
שם: .
צ'אקרות: אדמה , מים , אש , אוויר , קול , אור , מחשבה .
גודל: . מיומנות: .


אז כל מי שמעוניין לשחק מוזמן להגיד את זה ולפרסם דמות (או כמה דמויות, אם רוצים). אל תוסיפו פלאף, רקע או אופי, כי זה פשוט לא רלוונטי. תרגישו חופשיים להוסיף שאלות\הערות\תיקונים למשהו שכתבתי כאן. ובהצלחה לנו :D
 
נשמע ממש מגניב !
יש לי כמה שאלות:

האם אין מחסרים לדמויות עם גודל גבוה\יתרונות לדמויות בגודל קטן ?
האם כל קרב יתרחש בשדה הקרב שמוצג כאן לא משנה כמה האזור במשחק הוא גדול\קטן או בעל צורה משונה ?
האם הקרב נועד רק לכשפים או גם ללוחמים רגילים כמו סאקה ?
האם ישנה או מתוכננת להיות מערכת של עלייה בדרגות ?

אם התשובות לחלק משאלותי נמצאות בחוקים, כנראה פספסתי אותן.
 
תודה!

דמויות קטנות יותר צריכות פחות הצלחות לתנועה (=ניידות יותר) והן מחליטות מתי לפעול, ככה שהרבה יותר קל להן להילחם בתנאים שלהן.
בעיקרון כן. אם שדה הקרב גדול מדי רובו לא רלוונטי, ואפשר להתעלם מהחלקים הלא מעניינים. שדה קרב קטן יכול לכלול רק אזור אחד (מעשית יש עוד אזורים, הם פשוט לא נגישים).
לוחמים רגילים יגיעו אחר כך, כי בשביל זה צריך מערכת לחפצים וזה יהיה מסובך. בינתיים אני רוצה להתמקד בכשפים.
כן, כמובן. כלומר, לא בדיוק דרגות, אבל אפשר להעלות את המיומנויות שלך או ללמוד טכניקות (דיברנו על זה קצת יותר בהרחבה בעץ המקורי).
 
משהו ששמתי לב אליו. אם לתוצאה של כל קוביה בנפרד מוסיפים/מחסרים מספר בהתאם לפעולה ולא לתוצאה אחת שמתקבלת מסך כל הקוביות, הסיכויים לקבלת מספר מסוים לא ישתנו בין גלגול קוביה אחת לגלגול עשר קוביות.

מקווה שהייתי ברור.
 
חזרה
Top