• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עץ משחק - בראשית התרבות [חופשיטה, פנטזיה, ניהול]

gguurr

פונדקאי ותיק
העולם הוא גוש אבן מלא מפלצות. רק עכשיו האנשים התחילו לבנות את ביתהם, לאלף את הפרא. רק שזה יהיה מספיק.
ברוכים הבאים לבינרוק מה יש בו? אתם בטח שואלים, מממ... טוב התשובה היא מפלצות, אבנים, צמחים וקצת קרח. למה? כי הוא רק נוצר וזה החלק הטוב האם תקחו את השבט שלכם רחוק או שסתם תשקעו בבוץ ותחכו שהמפלצות הארורות יהרגו. זה רק תליו בכם.

ב"בראשית התרבות" תבנה את האימפריה האישית שלך אבל זה לא פשוט במיוחד כי רק מעכשיו יש אנשים (כול הגזעים שאינם מפלצות נקראים אנשים). את דף השבט יש לשלוח לי בהודעה פרטית, על הדף להכיל:
  • שם שבט
  • קישור לפרופיל של השחקן
  • גזע
  • אזור התישבות
  • חיית בית
אפשר רק שחקן אחד מכול גזע.
הגזעים שאפשר לשחק:
  • אורקים V
  • בני אנוש V
  • אלפים V
  • גמדים V
  • שדים V
כול גזע אינו רק את הגזע הזה אלה גם את התת-מינים של הגזע כך שאורקים כוללים גם קובלטים, טרולים וגובלינים, בין בני אנוש יש גם דמי דרקון בני מחצית וחצי אלפים, בין האלפים יש גם דרו (הם לא מרשעים) ואלדרינים. גמדים חיים עם ננסים ולשדים יש כל כך הרבה סוגים ביניהם זדים ושטנים. חיית בית היא החיה שיש לשבט שלך בהתחלה. לפי גזע:
  • אורקים: ארקניס (מין עכבישי ענק), פינרירוס (זאבי רחיבה) או קרנפיאים (קרנפי מלחמה יורקי אש)
  • בני אנוש: סוס, פרה או כלב
  • אלפים: אלפין (ציפורי רכיבה), אוקסוס (סוסים עם 8 רגלים) או עיט
  • גמדים: גריפון, ענקי אבן או חפרפר גדול
  • שדים: עטלף ענק, כימרה או יסודני אש
אזורי התישבות הם איפה השבט שלך חי האזורים הם: מדבר, יער, ג'ינגל, טונדרה, הרים או ביצה
העולם הוא בסיגנון סנדבוקס (sandbox) מה שאומר שאתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים.
* ההודעה מדברת בלשן זכר אך נדברת לשני המינים
 
השחקן השני:
שם שבט:גרלו ענחי רקרו(הנבחרים של המעמקים)
קישור לפרופיל של השחקן:http://pundak.co.il/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=7406
גזע:אלפים
אזור התישבות:בתוך המעמקים באזור מוסתר ישנו יער האורות אזור מלא פטריות ועצים מאירים המקום הזה הוא הרחם של הגרלו ענחי רקרו.הם גדלו שם,למדו את סודות הליקוט שם,למדו איך לאלף את האוקסוס או בשפתם אוסרי ענחי רקרו(חברים של המעמקים או אחים של אנשי המעמקים)
חיית בית:אוקסוס
 
עוד מעט. מה שחשוב זה שכולם יפרסמו פרטים סיפוריים כמו גיבורים אגדות גודל שבט (מ-1 עד 10) וכו' כול דבר חשוב.
יש במשחק מס' משאבים חשובים:
אבן
עץ
אוכל
זהב
טיט
מתכות
ומשאב מיוחד (לכול שבט משהו אחר (פנינים, תכשיתים, נפט וכו'))
לכול המשאבים יש סכ"ה 500 נק' לחלק בין המשאבים.
רק חשוב שאני אגיד שהקצב של הודעות שאני מצפה הוא 1\יום.
כול סוף שבוע אני אתן משמה שכול מי שממלא אותה מקבל X נק ניצחון (אם נק ניצחון עולים תקופה).
לכול מה שצריכים אותו:
מייל: [email protected]
סקייפ: Gur Kovacs
 
הנה המידע על השבט, אם יש בעיה, תגידו לי ואתקן
שבט לורינן קיים מעט מאוד זמן, הוא מורכב מ350 איש(170 בני מחצית, 50 חצי אלפים, השאר בני אדם, אין דמי דרקון) ו150 סוסים(אני מניח שזה המשאב המיוחד ויש 50 בסיסים כי זו חית השבט), מתוכם 40 להרבעה, האגדה מספרת שהשבט אוחד על ידי שבעה פרשים שהובילו קבוצות שונות של אנשים אל המישורים האלו, ונתנו להם סוסים, הם הסבירו להם איך להשיג הכל מהסוסים- החל מבשר ועורות ועד לכלי נשק, ואז הפרשים עזבו.
אנשי השבט לא טפשים, אבל הם אמיצים וגאים, יש להם מעט מאוד ברזל זהב וטיט, אבל עץ אוכל ואבן בשפע, הם נודדים ובוחרים למנהיג את הפרש הטוב ביותר שלהם- כעת, בן מחצית צעיר ונחמד בשם אניטור.
חלוקת משאבים:
אבן- 80
עץ-100
אוכל-120
סוסים(משאב מיוחד)- 100
זהב-30
טיט-20
מתכות-50



מבנה השבט: המנהיג שולט לבדו ומחליט מה לעשות, הוא נעזר בסגנים שלו: שאמאן, כוהן, גנרל וקוסם(חצי אלף, אחד מהקוסמים היחידים), בדומה להרבה תרבויות עתיקות, גם בשבט לורינן הנשים עוסקות לרוב בגידול ילדים(יש בערך 50 ילדים בשבט), את הפצועים לרוב מרפאים השאמאנים והכוהנים. חוקי השבט לא מאוד מודרנים, עבדות אסורה, אבל נקמת דם מותרת והגיונית. אנשי השבט משתייכים למשפחות לרוב(למרות שיש גם נוודי צד שהצטרפו), שתי המשפחות הגדולות הן לורינן(משפחת בני מחצית, נקראת על שם השבט) ומשפחת מרינה(בני אדם).
צבא: בצבא יש כ80 פרשים, שליש מהם באמת מיומנים בקרב, יש קשתים רכובים אחדים, וישנן גם שלוש מרכבות.
סחר: שבט לורינן סוחר עם רוב היצורים התבונתים שהוא פוגש, ומשם הוא משיג חומרים כמו פלדה וזהב, בתמורה לחומרים שאנשי השבט מכינים מסוסים
אלוהות: אנשי השבט סוגדים לאלילי סוסים, והכוהנים סוגדים לאלי חופש וסוסים.
צמיחה- מכיוון שמדובר בבני אדם, הם מתרבים כמו ארנבים, ככה שכל שבוע בערך נולדים 2-3 ילדים, והרבה נוודים שפוגשים את השבט מצטרפים אליו, ככה שכל חודש מספר האנשים בשבט(כולל ילודה) עולה ב20 בערך.
קסם- בשבט יש 10 קוסמים(מרביתם חצי אלפים), 10 כוהנים, ו20שאמאנים
 
הנה המידע על השבט שלי:
שבט אלדרין (Aldreen) הוא שבט עתיק ובינוני בגודל. השבט מורכב מ2000 יצורים (1000 אורקים 500 טרולים 250 גובלינים 250 קובלטים)
המשאב המיוחד הוא נפט שנמצע בשפע עצום באיזור מחיית השבט והשבט בכלל לא שם ערך בזהב. בגלל שהשבט כלכך עתיק, נסיבות התגבשותו לא ידועות בבירור כי כל בית מספר סיפור שונה אבל כולם בערך מסכימים שזה היה תוצאה של איחוד כוחות בין כל הגזעים בשבט בגלל מלחמה שהתרחשה לפני שנים על גבי שנים. השבט נמצע ביער צפוף באיזור של גבעות בצפון/מרכז העולם.
חלוקת משאבים:
נפט: 100
עצים: 100
אוכל: 100
אבן: 66
טיט: 66
מתכות: 68
זהב: 0

השבט מתנהל ע''י מעצת זקנים של 5 אורקים, 3 טרולים, 2 קובלטים וגובלין אחד וההחלטות הם דמוקרטיות בתוך המועצה, להחלטות אסטרטגיות במלחמה ייצתרפו למועצה 11 גנרלים גבוהים, כל זקן יבחר גנרל אחד. מבחינת אלוהות, בני השבט באים לשאמאנים עם בקשותיהם לאלים וכמובן קורבן מסויים (זה יכול להיות ערמת עצים או חייה כל שהיא) והשאמאנים
יתפללו לאלים שאחראיים על מה שהבקשה היתה קשורה. מבחינת 'קוד אתי' בשבט אסור לשעבד בן שבט אבל אפשר בהחלט לשעבד יצורים שלא שייכים לשבט, הנשים והילדים עוזרים בליקוט המשאבים אך רק זכרים משתתפים בלחימה ונקמה מתיישבת ע''י שיפוט של אחד או יותר מזקני השבט. שם השבט נקרא על שם האורק שהיה אחראי בעיקר על גיבוש השבט בסוף המלחמה.
צבא: השבט בהחלט מיומן בלחימה. כל הזכרים מעל גיל 16 ומתחת לגיל 35 שזה אומר בערך שליש מהשבט אולי קצת פחות (650 יצורים), התפקידים מתחלקים בערך ל4 סוגים; רגלים, סיירים, קשתים וטווח רחוק, ופרשים שרוכבים על קרנפיאים אבל רק גנרלים גבוהים הם פרשים ולכן יש מעט מאוד כאילה.
מסחר: שבט אלדרין סוחר הרבה בנפט ועצים בעד מתכות ולפעמים טיט למרות שאם אנשי השבט רואים סוחרים חלשים הם 'יכבשו' אותו, יקחו את המשאבים ואת היצורים הסוחרים יקחו לעבדות או אפילו לקורבן.
 
רקע קצר שכזה: החימינידים הם גמדים שוכני מדבריות. למרות הכישרון שלהם לחציבה וכריה, הם העדיפו לצאת לאוויר הפתוח, לחיות איפה שיש שמש והצמחים גודלים. הם ניזונים לרוב על תזונה צמחית ודגים על הנהר הגדול, והם נהנים בעיקר מבשר תנינים, שנחשב מותרות. גריפונים הם חיות קרב ואצולה- הם מורבעים בתהליך מוקפד, והם מקבלים מעמד יפה מאוד.

היררכיה: השבט סובב את השליט הכל יכול, "הקמטיק". הקמטיק הוא צאצא האלים, ושושלתו חייבת להימשך. בת יורשת לפני הורים, אחיינים ודודים (שיורשים לפני דודות), אבל רק אחרי כל אחיה. אם שושלת הקמטיק נגדעת, זה כי האלים כעסו, ובמקרה זה עולה לשלטון הגמד החכם ביותר (זה שעובר את מבחני השמש, מבחני הנהר ומבחני הירח). הכוהנים מזמינים נשים וגברים כאחד, ולמרות עליונות גברית במקדשיהם אישה יכולה להיות ראשת מקדש (שזה קורה מדי פעם, ממש לא הרבה)

דת: לחימינידים יש שלושה אלים- אל השמש, אלת הירח ואל הנהר. אל השמש ואלת הנהר הגיעו מאדמותיהם המקוריות מלפני שנים רבות (מתי בדיוק זה נשכח), אבל אל הנהר הגיע לפני זמן קצר יחסית, בתקופה של גשם ופוריות, שקושרו לאלים, שנאמר כי הביאו ילד בצורת הנהר. השמש מציינת חום ואהבה, הירח מציין הגיוניות ואיזון, והנהר מסמל פוריות וחיים. אל השמש נחשב גם כפטרון הגריפונים.

חלוקת משאבים:

אבן: 90
עץ:50
אוכל:70
זהב (אני מניח שזה כסף כזה):70
טיט:70
מתכות:90
משאב מיוחד- גריפונים: 60
 
תודה ירין :)
גרלו ענחי רקרו
השבט מתחלק לשלוש תת שבטים בתוך השבט:
הגרלו ענחי רקרו המקוריים הם הכהים יותר תושבי המעמקים הראשונים הם נלחמו בחירוף נפש במפלצות התחתית והפסידו אז הם יצאו לחיפוש של בעלי ברית הסרארו(הראשונים לבוא) הם הגרלו ענחי רקרו הבהירים ביותר הם הביאו איתם קסמי האור ואת הדת של הגרלו ענחי רקרו הם כיום מהווים חלק קטן מאוד מהשבט(כ100 גברים נשים וטף) אך כל אחד מהם מוכשר בדרכי הקסמים של הגרלו ענחי רקרו או בדרכיו של מעמקים.האל של הגרלו ענחי רקרו.
אך עדיין מעטים היו הסרארו המאבק לא הוכרע ועדיין המפלצות המשיכו לנצח ולגרמו לנסיגת הגרלו ענחי רקרו מאדמותיהם עד בואם של הקארונה(המאחרים האהובים-כ 600 גברים נשים וטף) הקארונה הביאו עימם את אוסרי ענחי רקרו ורכבו עליהם לניצחון על המפלצות מחזירים לגרלו ענחי רקרו את ארצותיהם.
כיום מנהיג הגרלו ענחי רקרו הוא קארונה עתיק,הוא היה ילד בתקופת השיבה אך זוכר את הקרבות.
כאשר הגרלו ענחי רקרו חזרו לאדמותיהם הם מצאו מכרות רבים של מתכת וזהב שאותם הם מעבדים.
בתרבות הגרלו ענחי רקרו אסור לכרות את עצי המעמקים ובגלל זה כל יצורתיהם של הרגלו ענחי רקרו הם מברזל או לחילופין זהב.
לסיכום הגרלו ענחי רקרו הם שבט גדול של כ 1000 פריטים.
אבן:50
עץ:0
אוכל:100
זהב:100
טיט:50
מתכות:100
אוסרי ענחי רקרו:100
 
לזרים מוספלהיים יכול להראות מקום מוזר להפליא, למראית עין האנשים שם פועלים לפי חוקים לא ברור אשר אומרים להם לסלוח לדברים אשר בכל מקום אחר יענישו אך גורמים להם לצעוק בזעם על משהו שלא חושבים עליו פעמיים בדרך כלל.

במשפט אחד, השדים הם חכמים ואנוכיים וחושבים שכולם חכמים ואנוכיים, או לפחות שואפים להיות. הם מלמדים שזה טוב לרצות דברים טובים - בין אם דברים טובים מתייחסים למשפחה או זהב ויהלומים או כוח עד קצוות הדמיון - אבל כדי להשיג אותם הם יצטרכו להוכיח שהם ראויים לדברים האלו. הם בזים לשימוש בכוח פיזי כפתרון ורבים מאגדותיהם מציגים גיבורים אשר גברו על סיכויים בלתי אפשריים על ידי שימוש בסביבה שלהם וקצת יצירתיות. לפי דעתם כל עוד הבסת את המכשול בכבוד (אך לא בהכרח בדרך הגונה) אתה ראוי לפרס שלך.

עטלפי הענק מהווים חלק גדול מחיי השבט והם חלק מהסיבה למה השדים מתפקדים בעיקר בלילות. מחיות צייד דרך תעבורה ותקשורת ועד חיות מחמד, העטלפים ממלאים חלק נרחב מחיי היום-יום ותרבות השדים מראה זו. רבים מסיפוריהם חוקרים צד אחר של עולמם אשר לא מוצג בסיפורים המסורתיים משתמשים בעטלפים כגיבורים אשר מביאים שינוי לחברה סביבם וחומר למחשבה לשומע.

הם שבט די בינוני, בדרך כלל בסביבות 400-450 אנשים, למרות שזה יכול להשתנות מאחר שהרבה מהם נוטים לטייל כשהחשק מכה בהם.

היררכיה: כל שש שנים נבחרים למועצה שלושה מקבלי החלטות וחמישה מזכירים. המזכירים הם אנשים המתמחים בתחום מסוים, כל אחד בתחום אחר, ויש להם את הידע הנחוץ כדי לדעת מה יהיו ההשפעות מהחלטות מסוימות. מקבלי ההחלטות מחליטים ביניהם כיצד הם רוצים לטפל בבעיות שונות ולאחר מכן הם פונים למזכירים שיציעו תוכנית אשר תוכל לפתור את הבעיה בדרך בה הם רוצים.

מסחר: התשוקה בשביל דברים נוצצים ונוף אקזוטי היא גדולה אצל השדים וזה לא נדיר לראות מישהו מוביל את העטלף שלו אל קצה ההר עם שקים כבדים על גבו. על אף שהשבט עצמו אינו סוחר רשמית עם אף אחד לעיתים רחוקות תמצא מקום עם שוק מתפקד שאין בו לפחות שד אחד, בין אם כסוחר העומד מאחורי דוכן ומוכר דברים אקזוטיים או גנב עם אצבעות זריזות ורגליים אף יותר.

אבן:70
עץ:60
אוכל:70
זהב:80
טיט:50
מתכות:70
אבק שריפה:100
 
אני מציע שבגלל שיש שומרי שבת במשחק (לידיעתי דינרבלו שומר שבת), תן זמן ראוי גם לשומרי שבת (כמו החל מיום חמישי ועד יום ראשון, לדוגמה)
קיבלתי.
אז יום שישי ושבת לא אפשרי לשלוח משימות (לעובדים) אבל את המשימה השבועית אתן בשבת בערב (כך שלא יהיה הרבה זמן להיתכונן)
כרגע כולם בשלב הראשון.
בהיזדמנות זו אציג את המכניקה (לא בידיוק):
בכול יום תוכלו לבצע מספר פעולות לפי הנוסחה הבאה:
שלב + (גודל השבט (קטן =1, בינוני = 2, גדול = 3)) + בונוסים (כול דבר שיכול ליהיהות תכתבו ואני אגיד אם כן וכמה)
פעולת לדוגמה:
לבנות משהו
לתקוף משהו (שחקן או דב"ש)
לבזוז אפשהו
ליצר משהו
להמציא\לגלות משהו
חוץ מזה כול דבר אחר שאתם רוצים לעשות תשאלו קודם כול
בנוסף נא לא לקרא ספילרים שלא מעדים לכם. (נא לכתוב למי מיעד הפסקה (הספיולר))
 
אני מניח שאנחנו הולכים להתחיל בקטן ולהמשיך בגדול. האם קנה המידה יגדל בהתאם לתקופות?

לדוגמה: השבט שלי התקדם עם 2500 איש מתקופה אחת לשניה- לא רע בשביל התקופה הנאוליתית, אבל כשאני רוצה להגיע לתקופת הברונזה זה לא יותר מדי ובטח שזה לא הרבה בעידן הברזל.

אם יורשה לי להציע, אני מציע שעל כל תקופה קנה המידה של השבט יקטן במידה אחת (קטן ישאר קטן) ויוסדרו סדרי גודל חדשים (למשל גדול בתקופה הבאה יהיה גדול מ4000 ולא 2000, ובתקופה השלישית המספר יעלה ל10,000, וכן הלאה)

כמו כן, איך מתקדמים בתקופות והאם יש להן ערך מספרי הידוע לנו (שמונה תקופות, למשל, הן סטנדרט בכמה משחקי מחשב, אך הן אינן לוקחות בחשבון את ההבדל בין ימי הביניים המוקדמים והמאוחרים, למשל, על פי רוב).

נ.ב: האם כאשר אמרת "זהב" האם התכוונת למילולית זהב או למונח של ערך כספי? כי אם זה הראשון, זהב זו ממש לא מתכת שימושית לפני העידנים המאוחרים בגלל שזו מתכת רכה וכבדה.
 
חזרה
Top