• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כשכל מה שיש לך הוא פטיש- עץ משחק

אני מזכיר שהמשחק שלנו הוא חופשיטה. אני מצפה מכם להיות לארג'ים גם אם אתם אלו שמובסים. מכל מצב שתגיעו אליו תהיה דרך למעלה. בנוסף, קריאת ספוילרים שלא ממוענים אליכם אסורה, ואני חושב שאני אוכל לזהות אם זה יקרה.

בעניין הכוחות שלכם: תוצאות ההגרלה הפתיעו אותי. בניגוד למה שציפיתי, אין ביניכם פערים משמעותיים ברוחב ובחוזק הבסיסי של התחומים, ויש שיעור גבוה מהרגיל של כוחות מורכבים. יהיה מעניין.

בהצלחה לכולם!

ריק, דינרבלו
אתה יוצא מהמקלחת, מתלבש, ופותח את הדלת. מולך הסלון של דירת הסטודנטים שלכם: מרוהט בפשטות ומלוכלך, אבל עדיין מצויין בעיניך. חלק מהסטודנטים מתלוננים על כמה החדרים כאן צרים, אבל אתה גדלת בסלון צר מזה. הפוסטרים של כדורסל ומדי כדורסל המלוכלכים הזרוקים על כיסא מעידים שכאן גרים חובבים מושבעים של הספורט הזה. אתה ממש צריך לעשות משהו בקשר למדים האלו, אבל אין לך כוח; הרגע חזרת מאימון רציני, ואתה סחוט. גם ההכנות הדרושות להרצאות של מחר לא נעשו עדיין. אתה חושב שתוותר.

אתה מתיישב על הכורסה ליד ג'ייסון טן, השותף שלך לחדר. הוא רואה איזו תוכנית בטלוויזיה במבט פזור נפש.

"מה קורה, גוזל?" הוא שואל אותך. לאחרונה כולם מכנים אותך ככה, בגלל הגודל שלך. אתה קטן כמו גוזל של דינוזאור.

"אני עייף מת" אתה עונה לו בכנות. יש משהו לא נוח במושב. אולי הוא עקום? בטח יש משהו מתחת לכרית. אתה מתעלם לעת עתה.

"אז לך לישון. אני נשאר... ער פה קצת", הוא אומר. הקול שלו נשמע מאומץ יותר מכרגיל ומובן פחות באותו הזמן, כאילו לוקח לו רגע לחבר את המחשבות שלו כל פעם. מוזר, ג'ייסון ממוקד כמעט תמיד. הוא מסוג האנשים שהכל הולך להם בקלות, כשהם רק טורחים להתאמץ: יכולת אתלטית, כריזמה, שכל... אם הוא היה רוצה, הוא יכול היה להתקבל לכאן גם עם מלגה אקדמית. כששאלת אותו על זה, הוא אמר שלימודים פשוט לא מעניינים אותו.

המושב ממשיך להציק לך. אתה קם ומפשפש מתחת לכרית עליה ישבת, ומרגיש משהו. ניילון, לפי המרקם. אתה מוציא ומסתכל. שקית אטומה מלאה מריחואנה, לפי המראה. מסביר הכל.

אתה לא יודע איך להרגיש לגבי זה שהוא מפר את משטר הדיאטה החריף שנכנסתם אליו כשחקנים לקראת עונת המשחקים.

"רוצה קצת?", הוא מציע לך. אתה בקושי שומע. המבט שלך נלכד על העשבים שבשקית הניילון האטומה. משהו בתודעתך השתנה, כמו מתג שהורד, כמו חומר פסיבי שהופעל. אתה מוצא את עצמך ממשש את השקית ומריח לרגע את הריח המתקתק שנודף ממנה.
מעולם לא אהבת כימיה, אבל אתה מתמלא פתאום רצון לחקור את הדוגמית הזו תחת מיקרוסקופ, להפיק ממנה את החומרים הפעילים, ולחקור מה גורם לשילוב להם להשפיע איך שהם משפיעים. משם, אתה חושב שתוכל להרכיב סמים חדשים ואפקטיביים יותר. לא רק חומרים מדכאים כמו זה הזה, אתה חושב ללא מילים, בהעדר המילים המתאימות באוצר המילים שלך; אלא גם ממריצים, הלוצינוגנים, וסוגים אחרים.

סמים חייבים להיות ממכרים? מה היה קורה אם היה אפשר להפיק מריחואנה שאינה ממכרת? האם אפשר ליצור סמי ספורט שיעברו בדיקות שתן? שאלות אלו ורבות נוספות עולות בראשך, ואתה מבין שתוכל לגלות את כל התשובות, אם רק תרצה. עולם שלם של חקר התודעה והחומרים שמשפיעים עליה נפתח לפניך פתאום. כל מה שאתה צריך הם מכשירים כימיים: מבחנות, בקבוקים, מבערים, מיקרוסקופ וכו'.

"הי, אתה לוקח או לא?", מעיר אותך ג'ייסון מהטראנס בו אתה שרוי.

"לא", אתה עונה. באופן אירוני, כדי לחקור סמים התודעה שלך צריכה להיות צלולה. אתה מניח את השקית מאחורי הגב שלך, מחוץ לשדה הראייה של ג'ייסון, כדי שתוכל לקחת ממנה בלי שירגיש אם תרצה, "עוד יש כמה דברים שאני רוצה לעשות הערב".


מל"ד:
התחום שלך הוא חומרים פסיכואקטיביים (#07). חומרים פסיכואקטיביים הם חומרים המשפיעים על התודעה בדרכים שונות: סמים ממריצים, סמים מדכאים, תרופות פסיכיאטריות, חומרי הזיות וכו'. עם הזמן, אתה עשוי לתמצוא את עצמך מייצר חומרים שעושים דברים שלא היו קיימים קודם.

פרנק,דרגונס
אתה יושב על הברכיים בפינת בחנות הקומיקס וקורא, תיק צמוד לברכים וראש רכון אל תוך החוברת. זה יום איטי היום: מלבדך ומלבד המוכר יש רק עוד בחור אחד, והוא ילך בקרוב. אתה מנסה להחליט אם לקנות את החוברת הזו או לא כשאתה שומע צליל מוזר, מעין רשרוש.

אתה מרים את הראש מהקריאה, ומוצא את עצמך פנים מול פנים עם ג'וק גדול. המקק ממהר לברוח אל מתחת למדפים, אבל מתהפך בדרך, רגליים מפרכסות באוויר. הבטן שלו מלאה גבשושיות ורגליים פרוקות, והיא מרתקת באופן דוחה. מרתקת כל כך שאתה לא קורא מיד לבעל החנות שיפנה אותו, אלא בוהה בו נאבק על חייו.

אתה נזכר שקראת פעם שכאשר קוטעים למקק את אחת הרגליים, הוא משנה לחלוטין את תבנית ההליכה שלו כדי להסתגל לשינוי. יש לו תבניות שונות להליכה גם אם קוטעים לו שתיים, שלוש או ארבע רגליים. הוא מסוגל מסוגל ללכת אפילו על שתי רגליים בלבד.

מחשבה דוחה, אבל יש בה משהו יפיפה בעיניך, משהו שמצית את דמיונך. האם זו העמידה של החיים מול קשיים עצומים? העקשנות העיוורת לחיות מצידו של יצור עלוב כמו הג'וק? לא, זה רק חלק מהעניין. יש משהו בסיסי יותר שהוא לב ההתרגשות שלך.

לוקח לך זמן לנסח את זה בראש שלך: היכולת של החלקים בגוף המקק לקחת על עצמם תפקידים של אלו שנהרסו, היא זו שמאפשרת לו הישרדות גם בתנאים הקיצוניים ביותר. זהו עקרון פשוט, אבל חמקמק. אתה מרגיש שתוכל לישם אותו לעוד דברים. האפשרויות עצומות, לא רק באורגנזימים חיים אלא גם בחומר דומם.

אתה קונה את חוברת הקומיקס, ומשתמש בה כדי להרים את הג'וק. אתה קובר אותו באדמת העץ שנטוע ליד החנות, ועולה על האופניים שלך.
כדי לעשות משהו, תצטרך כלי עבודה. איך תשיג אותם?

מל"ד
התחום שלך הוא מערכות גיבוי (#14). אתה מסוגל ליצור מערכות מכל הסוגים, אבל התכונה שמרוממת אותן מעל התעשיה הרגילה היא היכולת של חלקים שונים בהן להסתגל לתפקידים של אחרים אם הם כושלים. באופן זה אתה יוצר יצירות עמידות, סתגלתניות ורב תכליתיות.

רופרט, טסוקימארו
עוד ארוחת ערב מדכאת עם החברים מהמעבדה. כולם צעירים עם עתיד מקצועי רחב משלך, או מבוגרים עם שם שלא סביר שאי פעם תצליח לבנות לעצמך. אתה לא בטוח במי אתה יותר מקנא.

אתה ידוע כ"רופרט רוח הרפאים", כשטורחים בכלל לדבר עליך מאחורי הגב. זה שעושה הכל כמו שצריך, אבל לא מתבלט בכלום. סתם טכנאי בלי אמביציה.

איך זה קרה? הרי פעם היית אחד מאותם צעירים בעלי עתיד. איכשהו אף פעם לא שיחק מזלך, מעולם לא הצלחת להצטיין באופן שבו שמו אליך לב. אף אחד הפרויקטים שהשתתפת בהם לא נעשה מפורסם, ואף אקדמאי בכיר לא לקח אותך תחת כנפיו. האם זה משהו באישיות שלך? משהו שעשית? הלוואי שידעת.

אתה מאלץ את עצמך לצאת מהמחשבות השחורות האלו. אסור להראות מדוכא ליד כולם.

"וואו, אני לא מאמינה שלקחת אותנו למסעדה כל כך יוקרתית", אמרה אלי. רק בת עשרים וארבע, וכבר כוכב עולה בשמי האקדמיה. היא הצטרפה לצוות שלכם כדי להיות חתומה על פרויקט קבוצתי לפני שהיא מתחילה עם עבודת הדוקטורט שלה.

היא בהחלט צדקה כשקראה למסעדה יוקרתית. אתם יושבים ליד שולחן עץ מצוחצח למשעי עליו לחמים טובים ומטבלים, מוקפים במוזיקה איטלקית שקטה, קרקוש וקולות שיחה שבאים מהשולחנות האחרים, וריח נעים של עגבניות, גבינה ופטרוזיליה.

"בשבילך הכל, אלי. את יודעת, 'בלו מילאן' נחשבת למסעדה האיטלקית הכי טובה בניו רדהאם", התפאר ג'ין, ראש הצוות שהביא אתכם לכאן. הוא פרופסור מכובד באוניברסיטת ניו רדהאם, מרצה מוערך וחוקר מוכשר. לפי היכרותך איתו, ההתפעלות הזו היא בדיוק הדבר אליו כיוון כשבחר את המסעדה הזו. הוא רוצה ששתכם, הכפופים לו לכמה שנים הקרובות, תכבדו אותו ותהיו חייבים לו טובה.

אתה מזהה את המהלך, ואין לך בעיה להשלים איתו. להפך, אתה נאחז בשבריר תקווה להתחבב עליו כדי לקבל חלק גדול יותר מהקרדיט למחקר. למרבה הצער, אתה מתקשה לזייף התלהבות.

הנה האוכל בא, ומסיח את דעתך מקו המחשבה המסוים הזה. אתה מסתכל בשעון, ורואה שעברו רק עשרים דקות מכשהזמנתם. השירות כאן בהחלט מתאים למסעדה יוקרתית, אתה מתרשם. מניחים מולך מנה גדולה של לזניה עם פטריות.

הטעם של לזנית הפטריות הזו לא דומה לשום דבר שאכלת מימיך. אתה מוצא את עצמך מרגיש בו זמנית לא רק את טעם האטריות, הגבינה, העגבניות והפטריות, אלא גם מבין כל אחד מהם לעומק: הטמפרטורה מדויקת בה התבשלו האטריות ומשך הזמן, סוגי הגבינות שבהן נעשה שימוש, תנועת היד של הטבח כשחתך את העגבניות, הכמות המדויקת של הפטריות ונוכחותם של שמן זית, מלח ופרמזן בדיוק במידה.

לוקח לך זמן להבין מה אתה חווה. לא רק הבנה במובן התחושתי והקולינרי, אלא גם ניתוח שיטתי ומודע של כל שניה בתהליך ההכנה. אתה נוגס, ובראש נבנה לך המתכון.

התחושה עוברת אחרי כמה זמן, ואתה נשאר לנסות להסביר לעצמך מה היא הייתה. יתכן שפשוט האוכל פה מדהים, יכול להיות שההארה הזו הייתה רק פרי דמיון, ויש אפשרות שלישית.

האפשרות השלישית היא טובה מכדי להאמין בה, אבל אתה חייב להיות בטוח שזה לא זה.

כאדם משכיל ומעורה, אתה קראת אודות מחקרים שנעשו בטכנולוגי-על לאורך השנים. מסתבר שהיכולת שלהם היא לא גאונות פשוטה, אלא סוג של אינטואיטיציה על טבעית שאף אחד לא מסוגל להסביר. היתכן שמה שהרגשת עכשיו היה אירוע ראשון המבשר על הופעתו של כוח כזה? שנים חלמת על האפשרות להיות טכנולוג-על באותו האופן שחלמת על לזכות בלוטו: מעין מפלט בלתי אפשרי ממצוקות החיים. האפשרות שזה באמת מה שקרה- והאירוע שקרה לך עכשיו הוא בהחלט כמו מה שקראת, אתה משכנע את עצמך- היא כל כך טובה שאי אפשר לתת לה להעלם בלי לבדוק אותה.
"לאן אתה הולך?", תמה ג'ין כשאתה קם.
"אני...אה, צריך ללכת הביתה מוקדם. הבטחתי". אתה מסתלק לפני שמישהו מתשאל את השקר העלוב הזה. למרבה המזל, הם רק מסתכלים זה על זה וחוזרים לקשקש ביניהם.
אתה יוצא מהמסעדה. ומעז להתרגש בגלוי. איזו אפשרות! אולי המזל שלך ישתנה בכל זאת לטובה, אחרי שנים שבהם אתה הרגשת כאילו העולם האקדמי כולו מועך אותך. כמה אירוני זה יהיה אם תשתמש ביכולות של כל האנשים שהתקדמו על גבך אי פעם כדי להתעלות עליהם בבת אחת!
ישנן רק שתי אפשרויות: הוזה או טכנולוג-על. הגיע הזמן ללכת למעבדה ולברר.

מל"ד
התחום שלך הוא הנדסה הפוכה (#04). כשאתה משתמש בכוח שלך כטכנולוג-על, אתה מסוגל ללמוד מכשירים שבנו אחרים, כולל יצירות של טכנולוגי-על אחרים, להבין את העקרונות שפועלים מאחוריהם ולבנות יצירות דומות.

ג'יימס, סייברראנר
התעשיה העיקרית ניו רדהאם היא רכבות. בשל מיקומה המרכזי בתוך ארצות הברית, ניו רדהאם משמשת תחנה להעברת סחורות בין הערים הגדולות של הצפון, הדרום, המזרח והמערב.

אם הרכבות הם הלב של העיר, אז רובע המחסנים הוא השומן: מבנים מוצקים, גדולים ומלוכלכים משקיפים על רחובות מצטלבים ישרים כמוטות ברזל. לאורכם, גדרות משתרעות ושערים גדולים נפערים כל יום בשש בבוקר, ארבע אחר הצהריים ושמונה בערב כדי להוציא ולהכניס פועלים קשי יום.

במגרש ריק ברחוב בלוסום עושים הפועלים במחסנים הסמוכים "קיצור דרך" מסוים; פסולת נזרקת לכאן מעבר לגדרות ומובאת לכאן על כפות של מלגזות וטרקטורים, במקום להלקח לאתר ההשלכה הראוי. הדבר מתקיים בהסכמה שבשתיקה בין הפועלים ומפקחי העבודה ממספר מחסנים בסביבה. מגיע לכאן כמעט כל סוג של דבר שבור או מיותר: קורות עץ, מיכלי פלסטיק, תבניות קלקר, שקיות ניילון ובקבוקי שתיה, רכיבי אלקטרוניקה ומוצרי חשמל.

הולם שכאן בחרת לגור בשבוע האחרון, בחור שבור ומיותר. הסיבות שמהן באת לכאן הן בעיקר המחסה שמספקת לך מכולה קטנה שמי יודע למה נזרקה לכאן, ושאריות המזון שאפשר למצוא. נדבות אתה מקבץ בחלק אחר של העיר.

היום מצאת כאן משהו משונה: פרוסות של נייר דבק שזבובים רבים דבוקים אליהן. אתה דג אותן מהאשפה להסתכלות: מה גורם לזבובים להמשך אליהן? אתה מרגיש דקירה של סקרנות. מוזר לך להרגיש כזה רגש: לאחרונה כל מה שאתה מרגיש הוא יאוש, שלפעמים מתלווה אליו גם רעב, אשמה ובושה. אתה נאחז בחוט האחרון של הכבוד עצמי שלך כדי לא ללכת אל ההורים שלך ולבקש מהם אוכל וכסף, אבל לא תחזיק עוד הרבה במצב הזה.

אתה מגיע למסקנה שיש לנייר איזה ריח שמושך את הזבובים, ומפתה אותם אל מותם. זוהי מלכודת, ואתה מבין כעת שלכל מלכודת יש שני מרכיבים: מרכיב המושך את הטרף המיועד, והטכנולוגיה שלוכדת או הורגת. כמו מטעני הצד ההם שנתקלתם בהם בעיראק, בפעם ההיא שהנגמ"ש שנסע לפניכם התפוצץ פתאום ובשמשה פגעו...

לא, אסור לחשוב על זה. לוקח לך רגע לגרש את המחשבה הזו מהראש, ולהתמקד חזרה בנייר הזבובים. האמת היא שעכשיו אתה מבין את הגאוניות שבמלכודת ההיא. כל כך פשוטה וכל כך קטלנית באותו הזמן בדרך שבה היא מנצלת את התלות של הצבא האמריקאי בדרכים כדי לפגוע בו.

אתה מרגיש, משום מה רצון ליצר מלכודות כמו המלכודת ההיא. אתה מרגיש גם את היכולת, המתבטאת במאה אלף רעיונות שמתרוצצים בראש שלך באותו הזמן. אך מה תעשה עם המיומנות הזו? מאיפה תשיג חומרים?

התשובה לשאלה השנייה, לפחות, נמצאת ממש מתחת לרגליך, באדמת המזבלה.

מל"ד:
התחום שלך הוא מלכודות (#14). אתה מסוגל לבנות כל דבר כמעט ברמה סבירה אם צריך, אבל רק המכאניזמים הקטלניים של מלכודות מציתים את הרוח היצירתית שלך. היצירות שלך יכולות להיות מכאניות, אורגניות או שילוב של שניהם, כל עוד הן מלכודות.
 
בהצלחה לכולם!

טומאץ'-
אני מניח שמל"ד זה דברים מכאניים בשיטה, אבל מה ראשי התיבות אומרים?
IN
פרנק בדרך כלל סתם קורא על העקרונות המדעיים, אבל פתאום הוא נתקל באחד ישר לפניו, ויש לו דחף לנצל את מה שהרגע למד.
לאבא שלו יש כמה כלים בנגריה, אבל הם נועדו לעץ, לא למתכת. מצד שני, בתור התחלה הוא רוצה רק לנסות, ועץ יכול להוות קרקע טובה לניסויים. הוא מחליט לחזור הביתה, ואחרי זה, במידה וירצה לבנות משהו מורכב יותר, יסע לחנות כלי העבודה/מכשירי עיבוד מתכת הקרובה, וינסה להשיג כמה דברים שאפשר לעבוד איתם.
הוא שם את חוברת הקומיקס בתיק, עולה על האופניים, חובש קסדה (הוא מדי פעם מביא ומדי פעם לא, תלוי במצב הרוח), ומתחיל לדווש הביתה. זה יקח עשרים דקות, מקסימום חצי שעה. לא יותר.
OUT
הנחתי כמה הנחות לגבי איך הכוחות פועלים (דחף לבנות משהו) והמציאות סביבי (זמן נסיעה). זה בסדר?
השעה עכשיו אחר הצהריים אני מניח? ההורים עובדים כנראה?
 
טומאץ
"אני צריך ללכת ג'ייסון." אומר ריק בלחץ,אפילו לא מספק תירוץ לבריחה הפיתאומית.
נכון,הוא אומנם עייף ומשתוקק ללכת לישון אבל הגילוי החדש הזה מפחיד אותו,גורם לו להרגיש חסר משמעות,הוא יכול לעשות הכול עם הידע החדש שלו,להתעשר ממכירת סמים,להצליח להכנס לדראפט בעוד כמה שנים ואולי אפילו לפרוץ את גבולות המוח האנושי,הכול אפשרי.
שאפתנות,זה מה שמניע אותו כרגע.
הוא נועל את נעליו ולובש את בגדי הערב שלו,יש לו נשאר לו רק סט אחד נקי ,הוא יוצא מהדלת ואפילו לא טורח לנעול אותה,יש לו דברים לעשות.
 
במשחק הזה אני רוצה להכניס כמה שיותר פעולה לכל הודעה, כדי לפצות על קצב התגובה האיטי יחסית. זה אומר שבכל הודעה שלכם, תכללו את רצף האירועים שקורים עד שקורה דבר בו אתם צריכים שזקוקים לי: פידבק מדמויות אחרות, פעולות בהן אתם יכולים להכשל, יצירת יצירה חדשה וכו'. בתמורה, אני לוקח את החופש לדב"ש את הדמויות שלכם בפעולות חסרות משמעות כדי להניע את העלילה.

דינרבלו ודרגונס, אתם יכולים להרחיב את ההודעה שלכם עד שקורה משהו בו אתם צריכים אותי:
דינרבלו
כתוב לאן אתה הולך ומה אתה רוצה לעשות.
דרגונס
מל"ד זה תחדיש של סייברראנר שאהבתי ואימצתי. הוא אומר "מחוץ לדמות" ומחליף את הOUT המסורבל שמשתמשים בו בדרך כלל.
ההנחה שלך על איך הכוחות עובדים מדויקת, ופרטים קטנים על העולם אני מרשה לך לקבוע.
אתה יכול להמשיך את ההודעה הזו עד שאתה מגיע הביתה, ומה אתה עושה כשאתה מגיע לשם.
לפחות בכמה בהודעה הראשונה אני מחכה לכל השחקנים שיגיבו, ולכן אני לא מגיב על תוכן ההודעות שלכם עדיין.
 
ברכות :)

טומאץ'
רופרט מצחקק לעצמו בהתעלות רוח בדרכו למעבדה. אנשים מסתכלים? למי אכפת! אם אני צודק, זהו היום הראשון של חיי האמיתיים! ידו של רופרט רועדת מעט כשהוא פותח את דלת המעבדה שלו. רגע, עכשיו מה? הוא מהרהר אני מחבק מכונה? משתמש בה?אולי משהו אחר? רופרט יודע כמובן איך פועלות התרכובות הכימיות שהוא עצמו עזר לפתח, כמו גם המכשירים במעבדה שמשמשים אותו מדי יום. אבל מה לגבי המעבדה הסמוכה? ריצ'ארדס עובד שם. רופרט אף פעם לא טרח לזכור את שמו הפרטי, אך הוא יודע שבשעה הזאת ריצ'ארדס אף פעם לא נמצא. למרבה המזל הכרטיס שלו פותח את כל המעבדות בקומה, חוץ מאלה עם הקודים המיוחדים. זמן לרחרח קצת בשטח. סוויש, הכרטיס מועבר והדלת נפתחת. "מה יש לך בשבילי, ריצ'ארדס?"
 
טומאץ'
מל"ד
אחלה, הבנתי. שמח שהבנתי איך הכוחות פועלים נכון.
IN
פרנק מדווש במהירות רבה מהרגיל, מעין התלהבות דבקה בו, והוא לא בטוח למה. בדרך כלל הוא לא מתלהב כל כך בקלות, או פועל כך לפי הרגש, אבל הוא מרגיש שמה שהוא עושה זה מה שהוא אמור לעשות- יש לו אינטואיציה, ויותר מזה, השראה.
אולי ככה זה מרגיש כשאתה מדען ועומד לגלות תגלית פורצת דרך במדע, הוא חושב לעצמו.
הוא מגיע לדירה, הבניין נמוך יחסית. הוא מחנה את האופניים ליד הבית, נועל אותם, ועולה במדרגות שתי קומות עד לדירה שלו. בדרך, והא מציץ באייפון שלו. חמש ורבע. לקח לו רבע שעה להגיע.
הוא פותח את דלת הבית עם המפתח שלו, זורק את התיק והקסדה בחדר וממהר לסדנת העבודה של אבא שלו. עץ ברמות שונות של עיבוד מפוזר במקום, וכלי עבודה מתאימים- מסורים, מקדחים ועוד. הוא מנסה לבנות משהו, הוא לא בטוח מה- מעצם ההשראה הרגעית שקיבל באותו רגע. הוא רוצה לראות איך זה יעבוד, והאם יצטרך לבקר בחנות כלי עבודה בקרוב, או למצוא מתכת גולמית לעבוד איתה.
מל"ד
יש בסביבה מגרש גרוטאות או משהו דומה? אפשר קצת מידע על האזור שאני נמצא בו בעיר? כי חוץ מזה שזו עיר בארה"ב אין לי כל כך מושג מה יש בה בעצם.
 
טוב, כיוון שאני לא רוצה שהמשחק יתקע כבר בימים הראשונים וארבעה מחמישתנו מוכנים, אני אגיב כבר עכשיו.
דינרבלו
בניין הכימיה (ע"ש ג'ושוע ומרתה מילר) נמצא בצד הרחוק של הקמפוס. זה אחד המבנים הגדולים ביותר, ומשמש גם ללימודי כימיה וביולוגיה וגם למחקר ממש. למרות זאת, זה לא מבנה שאתה רגיל לבקר בו. בדרך עולה בדעתך האפשרות שהוא נעול בלילה. אבל מה יש לך להפסיד מלבדוק? כשאתה מגיע לדלת, אתה מגלה שהיא פתוחה. אולי עדיין נמצאים כאן סטודנטים או חוקרים בשעה הזו?

אתה מציץ פנימה, והקומה הראשונה נראית ריקה לחלוטין. אור ניאון מאיר מסדרון ארוך-ארוך ונטוש, שבצדדיו דלתות. "קומה ראשונה-מעבדות ללימודי כימיה 1" כתוב על שלט בקרבת מקום. אתה פותח כמה מהדלתות, ורואה כיתות נטושות שמושגים כימיים ונוסחאות רשומים על הלוחות שלהן.

במרחק מה ממך, אתה רואה גרם מדרגות, ולידו שלט שבו כתוב: "קומה שניה- מעבדות ללימודי כימיה 2" ו"קומה שלישית- מעבדות מחקר". בנוסף, אתה רואה שילוט ל"מחסן ציוד להוראה" אי שם בהמשך המסדרון.

אתה עוצר וחוכך בעתך מה לעשות. האם להסתפק בלהשאר בקומה הזו ולבדוק מה אפשר למצוא בכיתות ובמחסן, או להתגנב לקומה השלישית? בקומה השלישית אפשר שנמצא מישהו, אך מצד שני אין לך ספק שאת הציוד הרציני שומרים שם.
דרגונס
אתה מתחיל לעבוד ללא מושג ברור של מה אתה יוצר, אבל עד אתה מוצא שלמשחק שלך בחומרים יש מטרה.
אתה מביא את האופניים שלך לסדנה, ומפרק אותם למרכיביהם: שלדה, גלגלים וכידון. אתה משתמש במברגים ובכלי עבודה אחרים שאתה לא מיומן בשימוש בהם, אבל מצליח להשתלט עליהם בקלות יחסית בעזרת הכוח שלך; אתה יודע אינטואיטיבית מה אתה אמור לעשות, ורק צריך למצוא את הכלי שעושה זאת. במקרים אחרים, הצורך הזה היה מתסכל אותך, ואולי גורם לך להפסיק, אבל הפעם אתה מרגיש רק תשוקה בוערת ליצור.
מחיבור של כידון האופניים, הגלגלים וקורות עץ חזקות וקלות אתה מצליח ליצר כלי רכב אחר לחלוטין; הוא דומה קצת לסגווי, אבל שונה ממנו בדבר מהותי אחד: כשהרכב מבצע פניות שהוא לא אמור להיות יכול, נכנסת לפעולה מערכת שמשנה את הקונפיגורציה של הגלגלים ומצילה אותו מנפילה. הדבר מזכיר לך את מספר דרכי התנועה של ג'וק שראית מוקדם יותר באותו היום.
אתה חוכך ברעיון להשיג לו מנוע קטן במקום הפדלים בהם אתה משתמש עכשיו. כדאי? אם כן, איך?
אתה לא יכול לחכות לצאת לרכיבת ניסיון.
מל"ד
את העיר העדפתי להשאיר לא מוגדרת בינתיים מבחינת המבנה שלה, אולי זה ישתנה בהמשך. אתה יכול להניח שיש בעיר כל דבר שהוא בגבול הסביר. כיוון שאתה לא נוהג לפקוד מקומות כמו ערימות אשפה, אתה לא יודע איפה יש אחת כזו, אבל תוכל למצוא אם תחפש.
פרנק חי בשכונה למעמד הבינוני או אפילו בפרבר, לבחירתך.
טסוקימארו
המעבדה של ריצ'ארדס חשוכה, מלבד האור שנכנס מבחוץ. דרך החלון אפשר לראות את המדשאות של הקמפוס באוניברסיטת ניו רדהאם.
אתה לובש חלוק ומשקפי מגן בהתאם לנוהל, ומדליק את האור. על השולחן מונחות כמה קבוצות של מיכלים מלאים נוזל שקוף, ואליהם מחוברות אלקטרודות.
אתה ניגש אל אחת מהמבחנות ומסתכל עליה. לא קורה כלום: לא הבזק קסמים עם כל הידע שרצית, לא זיק של השראה. למה ציפית בכלל? השתעשעת בתקווה אידיוטית מרוב יאוש.

התמיסה שותקת במיכל. היא לא מים כמו שחשבת בתחילה, אלא תמיסה מוליכה כלשהי. ריצ'ארדס ושותפיו בודקים עד כמה טוב היא מוליכה בטמפרטורות שונות. אתה יכול ממש לדמיין את ריצ'ארדס כשהוא מדליק מתחתיה מבער ומעביר דרכה זרם חשמלי.

רגע, איך ידעת את זה? זו נראית לך כמו מסקנה הגיונית לחלוטין, אבל אין לך שום דרך לדעת. אולי זה איזה שהוא כוח בפעולה בכל זאת? אתה שולה את החוברת שמכילה את מערך הניסוי מאיזו מגירה, חשש כבד והתרגשות מהולים בך. זה רגע האמת.

אתה פותח קורא קצת, ומבין שאכן צדקת בכל פרט. זעקת ניצחון נפלטת ממך בעל כורחך, ותחושה של התעלות שוטפת אותך בפעם השנייה הערב. אחרי כל השנים האלו, מזלך השתנה סוף סוף לטובה.

עדיין באופוריה, אתה קורא את שמה של התמיסה השקופה. תמיסת דרודז', כתוב.

דרודז' קשורה לזה איכשהו?!.

שמה של ויסלבה דרודז' ידוע בכל בית כאשת המדע הגדולה ביותר בזמננו, שוות ערך לניוטון ואיינשטיין. היא הגיעה לבוסטון בגיל 17 הייתה כמהגרת פולניה ענייה. מאז, היא המריאה בשמי עולם הטכנולוגיה כמו טיל, וחוללה מהפכה אחר מהפכה בעולם האלקטרו-כימיה. לאט לאט, החידושים שהיא יוצרת מחלחלות לכל תחום בטכנולוגיה הצרכנית: טלפונים שנטענים אחת לשנה, מכוניות שבקושי תלויות בדלק, בטריות עמידות במידה לא תאמן. לעבוד עבור דרודז' הוא כבוד נדיר, שכן היא ידועה בכך שהיא עושה בעצמה את העבודה של כל צוות הפיתוח שלה. דבר כזה היה ראוי שיפרסמו. מוזר, למה ריצ'ארדס לא אומר כלום?

אתה מחזיר מבטך לתמיסה. כעת אתה מתחיל להבין את הכוח הזה שלך יותר לעומק. אתה יכול להשתמש בו לפלגריזם מדעי, ברור, אבל אתה מרגיש שזה רק קצה הקרחון. היכולת האמיתית שלך טמונה בחיקוי ושיפור של המקור.

בעודך מסתכל עליה, נפרשים בראשך הפרטים העיקריים בתוכנית ליצר חומר עם תכונות דומות מחומרי ניקוי ותרופות מרשם.
 
טומאץ'
כאיש מדע, הדרך הטבעית לרופרט ללכת בה היא ניסוי וטעייה. רופרט לא מסתכן בלקיחת חלק משמעותי מהניסוי, אבל הוא כן מרשה לעצמו לקחת פיפטה וליטול לעצמו מעט מן הנוזל שבאחת המבחנות, איתה הוא חוזר למעבדה שלו עצמו. עם זה, אני יכול להתעלות על ריצ'ארדס, מי היה חושב על זה! רגע... עם זה אני יכול להתעלות על @!!%^! ויסלבה - "דרודז'!" אוי לא. אמרתי את זה בקול רם? רופרט מביט מסביב. כשהוא רואה שאיש לא נמצא לבהות בו בתמיהה, הוא מתחמק אל מעבדתו.

"זמן לחשוב על רעיון מקורי משלי." ממלמל רופרט לעצמו, חיוך גדול מרוח על פניו. "אני חושב שאני אקרא לזה... תמיסת בנסיגטון!" צחוק משונה נשמע. עד שרופרט מבין שזה הוא שצוחק, הצחקוק כבר הופך לצחוק גדול ו... משונה, איכשהוא. רופרט מבין שהוא לא שמע את צליל הצחוק של עצמו כבר כמה עשורים.

קצת מזה וקצת מזה, כמו שאומרים. מזל שיש לי כבר תמיסת C3SMino מוכנה. מה זה הבקבוק מתחת לכיור? חומר חיטוי? רגע, מה החומר הפעיל? או! בדיוק מה שאני צריך. המבחנה מוכנה, הלהבה דולקת, כל שנותר הוא להעביר את הזרם החשמלי... ידו של רופרט מרחפת מעל הכפתור. טיפת זיעה נושרת ממצחו... -קליק!
 
טומאץ'
ריק חושב על האפשרויות שלו,ומחליט לעלות בגרם המדרגות הוא יודע ששם ימצאו החומרים שהוא צריך,אבל הוא צריך להכין לעצמו שקר טוב ויעיל,למקרה שיהיה שם מישהו,הוא הוגה בדעתו שקר טוב,עבודת גמר בכימיה,הוא חוקר את השפעת סמים על עכברים על מנת לבדוק האם סמים ממריצים נוגדים השפעות של סמים מערפלים.השקר אומנם מסובך מדי שהוא יזכור את כולו אך הרעיון טוב והוא רושם לעצמו את השקר בטלפון,חיזוק לדברים שלו ודרך להיזכר בשקר.
הוא עולה בכל המהירות שהגוף הדואב שלו יכול לספק,הוא משתדל לעשות את זה בשקט אך הוא עולה עם עם תחושת ביטחון,שקר משתפר עם ביטחון,או ככה לפחות הוא חושב שאמר המרצה לפסיכולוגיה.הוא ממשיך לעלות בדממה מרוכז במטרה.
 
טומאץ'
כן... זה שימושי וזה שימושי. ואי אפשר בלי זה... ג'יימס חושב לעצמו, בלי באמת לחשוב, ואוסף מגוון חלקים שונים שנזרקו לאשפה לשווא. הרי כולם כל כך שימושיים. אין לו מושג מאיפה זורמות אליו המחשבות האלו אבל על כל דבר שהוא מסתכל הוא רואה עשרות ומאות שימושים שונים והוא לא מסוגל למנוע מעצמו לנסות אותם.

לאחר כרבע שעה של חיטוט באשפה ואיסוף כמה חלקי מתכת שנשכחו בחצר הרכבות, ג'יימס פוסע אל אחת מיציאות השפכים של מערכת הביוב העירונית, מחזיק את תחתית חולצתו לפניו מלאה בדברים שונים. וכשחזר חזרה אל האזור הקטן של אוהלים ומגורים ארעיים מתחת לגשר, "מה?" ו"איך?" הן התגובות היחידות ששותפיו למסתור הצליחו לגייס. הוא הניח שק מלא בלפחות עשרים עכברושים לפניהם והזמין אותם לקחת כרצונם. מעולם לא היה להם שלל כזה קודם.
 
טומאץ'-
פרנק מרוצה מהיצירה שלו, והוא שואף לשפר אותה, נלהב מיכולתו החדשה. בהנחה והוא לא מכיר חנות חומרי בניין (אני מניח שהוא יוכל להשיג בחנות כזאת מתכת גולמית) הוא מחפש בטלפון שלו איפה החנות הכי קרובה. בהנחה והוא יודע/אחרי שהוא חיפש בטלפון, הוא לוקח את הסגווי לנסיעת ניסיון, בדרך לחנות המתכת.

מל"ד
אפשר לנעול סגווי? אם כן, אז הוא לוקח איתו גם את המנעול. יהיה מבאס אם מישהו יגנוב את ההמצאה החדשה.
 
טסוקימארו
יש לך ליטר אחד בדיוק של "תמיסת בנסינגטון", אחרי שהשתמשת בכל החומרים שהיו לך במקרה בבית וקנית עוד קצת- היחס בין כמות החומרים שאתה משקיע לכמות התמיסה שיוצאת נמוך. הצבע של הנוזל הזה, בניגוד לתמיסת דרודז' שהיא שקופה לגמרי, הוא כחול קלוש.
אתה עורך בו ניסיונות (לא ניסויים. זה היה דורש זמן רב והרבה חזרות, ואין לך כוח לזה כרגע), ומגלה מה שכבר ניחשת: החומר הזה מוליך נהדר, הוא לא נפיץ ולא מתנדף במגע עם האוויר. טמפרטורת הרתיחה שלו היא בערך ב80 מעלות צלזיוס, אבל הוא הכי אפקטיבי באזור ה-5 מעלות.
אתה שוקל מה לעשות עם התמיסה הזו. איזו יצירה נוספת אתה יכול לבנות?

מל"ד
עכשיו אני נותן לך יד חופשית בלהחליט את הקונספט של היצירה הבאה שלך. אחרי שתחליט, אני אגיד לך מה אתה צריך להשיג כדי לממש את זה.
אם אתה משתמש לא רוצה להשתמש בתמיסת בנסינגטון, אתה יכול לפרוץ שוב למעבדה של מישהו ולהסתכל על הפרויקטים שלו, לפרק מכשירים ביתיים או מכשירים מהמעבדה שלך. אם כן, תחשוב איך אתה מנצל את התכונות שלה כדי להמציא משהו מקורי שיחזק אותך.
בנוסף, תתחיל לחשוב על מטרות לטווח רחוק: מה רופרט רוצה לעשות עם היכולת שלו?
דינרבלו
אתה עולה לקומה העליונה, ומביט סביבך.
מחדרי המעבדות סגורים וחשוכים כולם, מלבד אחד ליד הקצה הימני של המסדרון, בו האור דולק.
"דרודז'!", אתה שומע צעקה מתוך המעבדה. הצעקה צרודה ורמה, ואחריה בא פרץ של צחוק. מי שזה לא, הוא נשמע מופרע.
כדי להמנע ממפגש איתו, אתה פונה לצד השמאלי של המסדרון. אתה מגלה שכל החדרים נעולים, וכדי לפתוח אותם צריך כרטיס, אותו מחלקים רק לכימאים ללא ספק. עם זאת, אחד מהחדרים שכחו לנעול. אתה מתגנב פנימה ומדליק את האור הטלפון הסלולרי שלך.
אתה מביט סביבך: שולחן שעליו מונח ניסוי כלשהו בתהליך, כיור, וארונות. לצד הדלת תלויים חלוקי מעבדה ומשקפי מגן, אותם אתה לא טורח ללבוש.
בארונות אתה מוצא מבחנות בגדלים ובצורות שונים, ומעמדים למבחנות, כלים אחרים וכמה בקבוקים ובקבוקונים מלאים בנוזלים. אתה גונב חלק קטן מהם, ומקווה שאף אחד לא ירגיש. אתה נותן לכוח שלך להדריך אותך בנוגע למה לגנוב.
כשאתה חוזר הביתה, אתה מחביא את הציוד השאול שלך בארון בשירותים, והולך לישון.
לפני שאתה נרדם, אתה חושב שתצטרך מקום טוב יותר להחביא את הדברים האלו, ובאופן כללי מקום לעבוד בו.
בנוסף, עכשיו שיש לך ציוד, כדאי לך לחשוב מה אתה רוצה ליצור.

מל"ד
אני נותן לך יד חופשית בלהחליט את הקונספט של היצירה הבאה שלך. אחרי שתחליט, אני אגיד לך מה אתה צריך להשיג כדי לממש את זה. בנוסף, כדאי לך לחשוב על מטרות לטווח הרחוק: מה אתה רוצה להשיג בעזרת היצירות שלך? אתה רוצה להלחם בפשע או לפשוע בעצמך?
סייברראנר
ביום שאחרי אתה לוכד עכברים שוב, הפעם ליד הגדר של אחד המחסנים. אתה מפעיל את היכולת החדשה שלך בכמויות קטנות, ובונה מלכודות מחוטי נחושת, קופסאות, צנצנות, ודברים אחרים שאתה מוצא בזבל.
פתאום, מתקרב לגדר בחור שרירי. הוא מסתכל עליך במבט ארוך, ויורק על הרצפה. הוא לבוש בבגדים ארוכי שרוולים, אבל אתה מבחין שעל הצוואר שלו מקועקע כדור הביליארד השחור, מספר 8.
כתושב ותיק של ניו רדהאם, אתה מזהה מיד את הקוד הטמון בקעקוע הזה: זה מזהה של חבר בכנופיית הכרישים. אתה זוכר שכשהיית ילד שמעת על כנופיות אחרות, חלקן גדולות ובעלות אלפי חברים אלימים ברחבי הארץ וערימה של גופות. אבל לפני כעשר שנים הכרישים, כנופייה מקומית, גירשה את כולם עם הזנב בין הרגליים ותבעה את העיר הזו לעצמה. מאז, הם שולטים לחלוטין בהעברות הסמים דרך ניו רדהאם, ממקסיקו לערים הגדולות בצפון. בנוסף, כל הפשע המאורגן כאן עובר דרכם.
הבחור ממשיך להסתכל. כמה חברים שלו באים. אתה ממשיך בשלך, אבל מעיף עליהם מבט פעם בכמה זמן. כמה מהחברים שלו מצטרפים לאחר זמן מה, מסתכלים עליו כדי להבין למה הוא מקדיש לך כל כך הרבה תשומת לב. הבחור הראשון שותק.
"תסתלק!", צועק לך אחד האחרים, נער רזה עם זקן שבקושי צמח. הוא מתכופף, אולי כדי להרים אבן, אבל הבחור הראשון מניח יד על הכתף שלו והוא עוצר.
אתה בורח משם, ולא בוחן את מזלך יותר.
יום לאחר מכן, אתה רואה את הבחור השותק שוב. הוא בא לאותו המקום, וזורק לך קוביה לבנה גדולה מעבר לגדר. אתה מתחמק תחילה, אבל אז מתקרב כדי לראות מה זה.
זהו טלפון נייד ארוז בקלקר. מתוכו בוקע קול מתכתי ומרוטש:
"שלום"
כשאתה לא עונה, הקול המתכתי חוזר על עצמו:
"שלום?"
האם אתה מרים את הטלפון? מה אתה אומר?

מל"ד
בעקרון, במשחק הזה אחד הדגשים הוא על ההמצאות עצמן, לכן אם אתה רוצה להמציא משהו, ביחוד משהו יצירתי או מסובך, כדאי שתתאר את הקונספט, את התוצאה הסופית וחומרים עיקריים, ואם אתה רוצה גם שלבים עיקריים בדרך. אני כותב לך מה יוצא לך, ואת התהליך בפועל. אם אתה רוצה, אתה יכול לפשוט לשחק עם החומרים, ולתת להשראה (לי) לבנות משהו אקראי.
בינתיים, זרמתי עם זה שאתה בונה מלכודות עכברים והנחתי שפשוט בנית הרבה מלכודות מאוד בסיסיות.

דרך אגב, מה המקבילה של מל"ד ל"בתוך הדמות"?
דרגונס
אתה מתנסה ברכיבה על המכשיר החדש שלך. בהתחלה, רק סיבובים במגרש החניה, כי הנהיגה בדבר הזה שונה מהותית מאופניים, והאמת היא שהיא קצת לא נוחה. המרחב לדיווש בפדלים פשוט לא מספיק. תצטרך לשפר את זה בפעם אחרת.

אתה יורד מהשכונה שלך אל מרכז העיר, שם הבתים צפופים וגבוהים יותר, והרחובות עמוסים במכוניות. גרפיטי מכסה את הקירות: חלק ממנו אתה מזהה כסימוני-כנופיה, וחלק ממנו הוא משהו אחר:

בפניה אתה רואה ציור ענק של פעמון סדוק מצויר על קיר אחד. לידו מצוייר, בקטן יותר, מגדל העצמאות המופצץ של ארצות הברית, ופרחי זכריני. "אל תשכחו את פילדלפיה", כתוב. על גג מגדל העצמאות נלחמו גיבור-העל אקסלציור ונבל-העל קראש ב2006, והשמידו בתאונה את המגדל כולו, יחד עם פעמון הדרור יקר הערך שבו ומחצית מהעיר העתיקה. היית בן שש כשזה קרה, וכל מה שאתה זוכר זה התמונה של המגדל ההרוס והפחד שדבר כזה יקרה גם לך.
באותה התקופה הגיע הזעם הציבורי על הזלזול של טכנולוגי-העל בחיי אדם, הזלזול שלהם ברכוש והיוהרה שלהם להתנשא מעל האנשים הפשוטים הגיעה לשיא, וקמה בניו יורק התנועה החברתית "שלטון החוק", שמטרתה להטיל הגבלות חוקיות חמורות על טכנולוגי-על והפעילות שלהם. הסניף המקומי שלהם הוא זה שצייר את הציור הזה, אתה משער.

לא מזמן הגעת למסקנה שהכוח שלך הוא באמת כוח של טכנולוג-על. במקום בו פעם מסר זה היה מעורר בך הזדהות אולי, עכשיו הוא שולח צמרמורת במורד גבך. עולה על דעתך שאם הסגווי הזה לא היה דומה כל כך לדבר האמיתי, היו אנשים שהיה להם מה לומר לך. לא סתם מרבית טכנולוגי-העל מתחבאים מאחורי כינויים ומסיכות כשהם עוסקים בטכנולוגיה שלהם.

אתה מגיע בסופו של דבר לחנות, וקונה חלקי מתכת. הם גוזלים ממך האת כל הכסף שרצית להשתמש בו לבזבוזים, והם גם כבדים בנוסף. אתה מחליט שתצטרך גם מושב למטען בכלי הרכב הזה.

בדרך הביתה, איש שמן כבן ארבעים שואל: "תגיד, אתה טך?", ואשתו העירה: "יש לי עצה: אל תסתובב בלילה עם מסיכה ותפר את החוק". אתה לא יודע מה לענות, אז אתה ממשיך לנסוע.

מל"ד
אני סומך עליך שאתה יודע מה לעשות עם המתכת הגולמית. זו בחירה לא שגרתית לאיך להשיג מנוע.
 
ג'יימס לא אוהב לסגת מאתגר. זה לא מה שמלמדים בצבא היבשה. אבל הוא ידע מול מה הוא יכול ולא יכול להתמודד. כשראה שיש יותר משלושה אז הוא הסתובב, מתעלם מצעקותיהם, והלך.

למחרת, ג'יימס מתקין עוד כמה מלכודות פשוטות בכל מקום שהוא יכול לחשוב עליו. הוא רואה את אותו בחור מאתמול, מעבר לגדר, וחוזר למעשיו בלי מבט שני. וכשכמעט סיים להרכיב את המלכודת, הוא שם לב ללבנה הנוחתת לידו. הוא מביט בבחור, רואה בו את הציפייה שיילך לבדוק. הוא מסיים את המלכודת ורק אז הולך להרים את הלבנה. היא מצלצלת כשהוא פותח את עטיפת הקלקר. הוא מוציא את הטלפון, לוחץ על השפורפרת הירוקה ושם אותו לאוזנו.

רק אם הצד השני לא מתחיל להסביר את עצמו הוא אומר, "הממ?"

מל"ד: בגלל שההגדרות פה מאוד כלליות וערטילאות, אני מעדיף לכוון כוונה כללית ולתת לך למלא את הפרטים.
 
טומאץ'
זה מוזר. חושב לעצמו רופרט עם הכוח החדש שלי אני יכול לדעת אינסטינקטיבית מה המוצר, איך הכינו אותו, ואיך ליצור אותו יותר טוב, אבל איכשהוא, אני עדיין לא מבין מה הגאונות החדשנית שדרודז' רואה בתמיסה הזאת. הממ... אולי חיפוש במחשב יועיל לפתרון התעלומה. רופרט יושב בכיסאו ומתחיל לעשות עבודת חיפוש בגוגל. חיפוש שם התרכובת נותן תוצאות לא רצויות של הישגים אחרים של האישה פורצת הדרך המדעית, חיפוש לפי הרישום הכימי של הנוסחה לא מגלה כלום, ורופרט מתחיל כבר להתייאש, כשלפתע עוד אחת מההארות מגיעה אליו. אבל מה המוצר? הוא רואה פס ייצור ענקי. מכונות משני הצדדים עובדות במרץ; מחברות, מלחימות, חותכות, מתיכות, עד שהחלקים מתחברים, הן פיזית והן בראשו של רופרט- מחשב. הוא מבין עכשיו איך מחשב אישי סטנדרטי עובד כמו שמעולם לא ידע קודם. למעשה, כמו בהרבה תחומים במדע, הוא אפילו לא ידע כמה שהוא לא יודע. אבל עכשיו, הרי ברור- החלקים לא מסודרים נכון! למה במשך דורות החברות מייצרות את המחשבים בצורה כזאת?! הן לא יודעות שהן יכלו להשקיע הרבה פחות כסף אם רק היו משנים את סדר ההרכבה ומיקום המרכיבים? והכבלים! אם הם רק היו יודעים שהפעולה שלהם יכולה להשתפר כל כך על ידי פעולות כה פשוטות. למשל, ניתן להחליף חלקים נרחבים מהמערכת בצנרת מותאמת שתכיל... את תמיסת בנסיגטון!
העבודה מתחילה מיד: בלי לחשוב פעמיים, מוח המחשב מונח על צידו, ובעזרת מברג קטן מפורק לגורמים. בהתחלה העבודה הפשוטה: אין על רופרט אלא ליישם את מספר ההשגות שהגיע אליהן בחשיבתו, אך לאחר כ40 דקות של עבודה מזורזת, בה רופרט לא שם לב אפילו לפיו ועיניו הפעורות, שיערו הסתור וחלוקו המלוכלך- דברים שמעולם לא הרשה לעצמו להזניח קודם, מגיע החלק המעניין; רופרט מחטט בחטף במגירות הציוד שלו: מבחנות, שקיות עבות דופן, צינורות מתכווננים, גומיות, כולם נדחפים בחיפזון לכיסי חלוק המעבדה שלו. הוא אף יוצא לחדר האוכל שבקומה לרגע כדי להביא חלק שהוא צריך. בזמן הזה שני קולגות שעל שמם אין לו זמן לחשוב בוהים בו בתהייה, ואחת המתלמדות שואלת: "סליחה, דוקטור? הכל בסדר?" רופרט מהנהן ומבריק חיוך מהיר תוך כדי שהוא מתקדם. בחזרה במעבדה, רופרט עובד ועובד. הוא עובד את כל הצהריים בעוצרו רק להפסקה של 20 דקות לאוכל ושתייה. כשהוא מסיים לעבוד, פח הזבל שלו מלא בחומרים שונים ובחלקי מחשוב, ומולו מונחת תיבת מתכת שפעם הכילה מחשב, וכעת... מחשב בנסיגטון? כשליש מנפח התיבה מיותר כעת עקב המערכת החדשנית, וצינורות מלאים תמיסת בנסיגטון עוברים כמו ורידים בין ומסביב לחלקים הנכונים. יכולת המחשוב של המכונה גדולה כעת פי 5, ותוחלת החיים שלה אמורה להיות ארוכה כל כך בעזרת מערכות מחזור הנוזלים הפנימית והאולטרה קירור שהתקין, שהיא בטח תשרוד יותר זמן מהמשרד עצמו. באופן מדהים, המחשב החדש יוכל גם לעבוד ללא חיבור לחשמל למשכי זמן של עד שעה, והודות לתכונות המיוחדות של התמיסה, אף יעבוד יותר טוב במצבים שיגרמו למחשבים אחרים לקרוס.
מתנשם ומתנשף, רופרט קורס על כסאו המשרדי בעייפות. מה השעה? או וואו, חושך מוחלט בחוץ. אין לרופרט כוח ללכת באמצע הלילה לביתו. גם ככה הוא לא נהג מעולה. טוב, זאת לא תהיה הפעם הראשונה שהוא ישן במשרד.

OUT
יש לי עוד דבר מה להוסיף, אבל לא ידעתי אם עשיתי בסדר או שאתה רוצה לשנות או לתקן, וגם סוף מה שכתבתי נראה כמו סוף טוב להודעה, אז החלטתי לעצור כאן. מה שהיה לי עוד בראש זה רק שבהזדמנות, רופרט ירצה לבדוק אם הכוחות שלו עובדים גם על דברים לא מוחשיים, כמו יכולת שיחה או הופעה וכולי.
 
טומאץ'-
וואו, עד עכשיו הייתי בטוח שאנחנו הראשונים לקבל כוחות על בעולם. זה ישנה את סגנון המשחק שלי קצת. אולי זה היה צריך להיכתב בעץ ההרשמה?
האמת, המתכת לא כל כך קשורה למנוע. אני מניח שפרנק לא יודע להרכיב מנוע ממתכת גולמית, אז השגת המנוע תהיה בתגובה הזו.
מה הן בדיוק ההגבלות? יבואו פעילים מ"שלטון החוק" הזה לעצור אותי אחרי שהאיש בן הארבעים זיהה אותי ברחוב?
IN
פרנק מתחיל לחשוש. כל העסק נהיה הרבה יותר מסובך עכשיו. הוא יצטרך להסתיר את זה מהוריו, לפחות עד שיוודא את הכוח שלו ואת השליטה בו. וגם משאר העיירה, כמובן.
בתור התחלה, הוא מתעסק עוד קצת עם המתכת והעץ, מנסה לשפר את המבנה הכללי של הסגווי או לראות מה עוד הוא יכול ליצור עם עץ ומתכת גולמית יחד.
אבל מחשבותיו חוזרות אל הסגווי הלא מושלם, חסר המנוע. הוא לא מתכוון לגנוב מנוע- הוא לא יפול לפשיעה בשביל המצאות, הוא יראה לאישה הלעגנית ברחוב- אבל הוא לא יודע מאיפה יוכל להשיג אחד. מן הסתם הוא לא יוכל להוציא באופן זמני את מנוע מכונית המשפחה לבדיקה, ומי יודע אם הוא יתאים בכלל.

הוא מחפש באינטרנט על איזה מגרש גרוטאות קרוב יש, אולי יוכל למצוא שם משהו.

מל"ד
איזה מנוע צריך? סדר גודל של מכונית או של אופנים חשמליים?
 
טומאץ
ריק יושב בדירתו ונזכר בייאוש של הפעם בה נכשל במבחן במתמטיקה, הוא זוכר את ההליכה האיטית בגשם הקיץ. הוא זוכר את הפעם בה מאיה לא הייתה מוכנה ללכת איתו לנשף אע"פ שאף אחד אחר לא הזמין,הוא זוכר את הייאוש שהתקוות שלו התרסקו כשהיא אמרה לו לא, איך הוא טעה בניתוח הסימנים, הוא זוכר איך הוא רצה לבכות- להרגיש משהו אחר חוץ מהריקנות הזו- אבל הדמעות פשוט לא זלגו,הוא זוכר את הייאוש כשהוא יושב על ספסל לאחר שרב עם המאמן שלו על סדר האימונים הלא הגיוני ובאותו משחק גורלי כשהקבוצה של הפסידה בנקודה.
ואז הוא יוצא מהאווירה המייאשת ורואה מולו שקיות שקיות של חומר סגלגל שנראה דומה למריחואנה,הריח ממכר וגורם לריק הרגשה מרוממת אבל הוא יודע,הדבר הזה יגרום אולי בהתחלה להרגשה מרוממת ביותר אך הוא יכול לגרום ליאוש שיוביל אפילו להתאבדות.
META
הסם גורם בהתחלה לתחושת התעלות מטורפת,הרבה יותר חזקה מכל סם כימי ובנוסף מחדד דברים אך לאחר כמה דקות היא מתחלפת בתחשות יאוש חזקה וכאבי ראש,הדרך היחידה למנוע את היאוש הוא עוד סם אבל כל כך שאתה לוקח יותר סם ככה היאוש חזק יותר,השתמשות בסם כנגד הסם עצמו עוזרת רק עד שלב מסוים.
בנוסף אנשים שלוקחים כ2-3 מנות מהסם גם מתחילים להפיץ אותו האוויר על ידי השתעלויות או התעטשויות.
 
סייברראנר
האיש מהצד השני של הקו שם לב שהטלפון הורם. הוא אומר: "אני מבין שאתה טכנולוג על חדש בשטח שלי?"
האיש בצד השני של הקו נשמע מנומס, אבל האיום סמוי בדבריו. הנימה המנומסת יוצרת ניגוד עם קולו הנמוך והאלקטרוני, שמוקף ברעש סטטי.
טכנולוג-על? טכנולוגי-על הם מדענים ומהנדסים, לא? שמעת שיש איזשהו הבדל בינם לבין מדענים רגילים אמנם, אבל לא חשבת שלהיות טכנולוג-על יכול לקרות לסתם אחד מהשורה. מצד שני, זה מסביר די טוב את הופעתה הפתאומית של היכולת שלך. מה לומר? אתה מבולבל. מצד אחד זו הייתה שאלה, מצד שני הנימה שלו נתנה לך את התחושה שהוא לא מוכן שתחלוק עליו.
"כן", אתה מוצא את עצמך אומר מהר. זה לא כאילו אתה יכול להכחיש, נכון? האיש השותק ראה אותך ואמר מה שאמר, ועכשיו האיש בעל הקול המרוטש רוצה אותך בטלפון.
"טוב מאוד. יש לי הצעת עבודה בשבילך. קוראים לי מוריארטי, פרופסור מוריארטי."
השם שולח צמרמורת במורד גווך. אתה זוכר את תקופת מלחמת הכנופיות, בה האיש הזה העלה את הכרישים לשלטון בפשע של רדהאם. הוא טכנולוג-העל שסיפק להם את כלי הנשק העל-מדעיים שבעזרתם הם מחו את הכנופיות האחרות מהעיר הזו. איך שהולכים טכנולוגי-על, פרופסור מוריארטי הוא ליוויתן גדול.
מה הוא רוצה ממך?!
"ההצעה היא פשוטה: שכר הוגן בעבור עבודה הוגנת. אתה תייצר עבורי בהזמנה, בלוח זמנים סביר ועם כל הציוד שתצטרך לרשותך. זה לא שונה ממה שהיית עושה אם היית חוקר רגיל או טכנולוג-על עצמאי.
"אתה לא צריך לענות. אם אתה רוצה את העבודה, לך לתיבת הדואר מספר 00012 בסניף הדואר המרכזי ניו רדהאם. 00012. שם יחכו לך הוראות נוספות. קח קצת זמן לחשוב על זה, אבל אל תתמהמה; אני לא אדם סבלני".
הוא עוצר ונותן לזה לשקוע. אתה חסר מילים.
"אה, כן, ובדבר השכר שלך: אני מציע מיטה מוצעת, אוכל חם ושבעים וחמישה אלף דולר בחודש."
טסוקימארו
אתה מסתכל על המחשב החדש בגאוה, מתפעם מהמורכבות של היצירה שלך והגאונות שביצירתה. כרגע, התוכנה שלו זהה בדיוק לתוכנה שעל המחשב הקודם, אבל אולי תצליח לחשוב על משהו להתקין עליו בעתיד, משהו שינצל את יכולת החישוב המוגברת שלו.
מתוך גחמה, אתה גולש קצת באתר רדיט לפני השינה. אתה נכנס לפורום r/newradham , הפורום שמשמש את תושבי העיר הזו להעברת מסרים, תלונות על העיריה וכיו"ב. ששת הכותרות העליונות מהעשרים וארבע שעות האחרונות הן:
המשטרה עצרה ארבעה חשודים בפעילות כנופיית הכרישים
עזרו לנו למצוא אותו: נעדר, ג'וליאן מק'קראה [תמונה: נער שמנמן כבן שלוש עשרה מחייך]
התחזית: גשמים כבדים השבוע
אדהסיב גירל תקפה מכונית משוריינת, אבל ג'ונגל גרש אותה.
המשטרה: האקרים אלמונים פורצים למערכות מחשב דרך רשתות לא מאובטחות באזור קמפוס האוניברסיטה.
עצומה למען תיקון כביש 71. [בתמונה: כביש סדוק]

אתה נכנס להודעה השניה מלמעלה. היא מקשרת אותך לדיווח חדשותי קצר:
"נבלית העל אדהסיב גירל תקפה הערב מכונית משוריינת של חברת ברינקס שהובילה כספים בין בנקים בעיר. הגיבור ג'ונגל, חבר בכיר בשוחרי הצדק של ניו רדהאם, הגיע לזירה תוך מספר דקות. קרב התפתח ביניהם, ואדהסיב גירל נמלטה מהמקום. רחוב צ'רי עדיין חסום לתנועה בעוד השוטרים מנסים להסיר את הדבק שהאדהסיב גירל השאירה מאחוריה. דובר המשטרה אריק קפוטי שיבח את ג'ונגל על תגובתו המהירה.
(4.5.17, שעה 9:41) "
זירת קרב של גיבורי על. מקום לא רע לבקר בו מתישהו, כדי ללמוד את סודות המקצוע. אבל לא עכשיו, אתה מחליט. מותש, אתה הולך לישון.

מל"ד
הבנת למה אני מתכוון מצויין, עבודה טובה על השימוש המקורי בציוד שלך וביכולת שלך. רק דבר אחד: בעקרון אתה מתאר את התהליך, ואני מתאר מה יוצא בסוף. בנוסף, כדאי שהמפרט הטכני שלו יהיה פחות ספיציפי כדי שזה יהיה גמיש.
דרך אגב, מה המניעים של הדמות שלך? מה התוכנית שלה לעתיד הקרוב? אני מנסה למצוא קרס עלילה טוב כמו שביקשת, אבל אני לעולם לא בטוח אם יהיה לה מניע לעקוב אחריו.

דרגונס
בדרך חזרה הביתה אתה מרגיע את עצמך: כל עוד אתה לא מפגין את היכולת המיוחדת של הסגווי שלך בפומבי, אין לאנשים דרך לדעת שלא סתם בנית אותו בעזרת סרטוני "עשה זאת בעצמך" ביוטיוב. כנראה שהם נטפלו אליך בלי יסוד מוצק לחשד. אתה מקווה שאתה צודק. מצד שני, זו הייתה קריאת השכמה; הסכנה שיזהו אותך אמיתית. רוב גיבורים והנבלים מסתובבים בזהות בדויה. איך בדיוק תקרא לעצמך? מה בכלל תעשה?
כלי הרכב הזה בטח צריך שם יותר מהודר מ"סגווי".
בבית אתה עובד עליו קצת: את רוב חלקי העץ אתה מצליח להחליף באלומיניום, שהוא קל יותר ושביר פחות. למרות שאתה משתמש בכלי עבודת עץ, העבודה שלך מוגמרת להפתיע. אתה מתחיל להשתלט על העניין הזה. אתה מנצל את ההזדמנות כדי לשפר את העיצוב, ועושה אותו נוח יותר ויציב יותר.
אתה צריך לחשוב גם על מקום מחבוא עבור היצירות שלך ועבור המתכות, ובאופן כללי סיפור כיסוי ללמה אתה עובד כל כך הרבה לאחרונה בסדנה. כרגע זו לא בעיה, אבל מה אם תבנה עוד דברים?
את בעיית המנוע אתה לא יודע איך לפתור כרגע, אבל יש לך רעיון: מדי פעם מתקיימות בעיר "מכירות גראז'", בהן אנשים מוכרים דברים שעמדו בבוידעם שלהם. אולי יהיה שם איזה מנוע יד שנייה.
מתעורר בך מחדש הצורך לבנות משהו, והוא הולך ומתחזק.

מל"ד
אופס. :oops:
בעקרון, כל מנוע יהיה טוב, אבל הגודל המינימלי הוא של אופניים חשמליים או של מכסחת דשא.
"שלטון החוק" הם יותר תנועה חברתית ממטרה חשאית :lol:
דינרבלו
אתה בוהה במנה הראשונה של הסם הזה, ולפתע נוחת עליך הפוטנציאל הנורא שטמון בסם הזה. אנשים מכורים מובלים לאבדון. אתה באמת רוצה כזה דבר? איך תתחמק אם הרשויות יגלו את הסם הזה?
אתה מסתיר אותו בארון הבגדים שלך, והולך לישון.
מל"ד
להבא תתאר מה אתה רוצה ליצור ואיך אתה עושה את זה ואני מתאר איך זה יוצא.
דרך אגב, היו שאלות נוספות בהודעה הקודמת שלא ענית עליהן.
 
"אני מבין שאתה טכנולוג על חדש בשטח שלי?" אמר הקול מהצד השני של הקו.
ג'יימס מסיים להוציא משהו שנתקע בשיניו ופולט מהר ובטון מונוטוני, "אני לא יודע על מה אתה מדבר."
האיש בצד השני לא החמיץ פעימה, "יש לי הצעת עבודה בשבילך. קוראים לי מוריארטי, פרופסור מוריארטי."
"מוריארטי? לא קראתי עליך באיזה שהוא ספר מתישהו?" תוך כדי שהוא מדבר הוא הולך, נעצר מאחורי אחת המכולות, מחזיק את הטלפון עם כתפו ופותח את כפתורי מכנסיו. "שמע, מי שאמרת שאתה, אני חייל משוחרר בלי עבודה או השכלה. ליום בו הבטן שלי לא נפוחה ו/או כואבת מרוב רעב מספיק בשביל שאוכל לישון אני קורא יום טוב. מה אתה בדיוק חושב שאני מסוגל לעשות בשבילך?"
 
חזרה
Top