• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אלים מרובי פנים (חופשיטה פתוחה לכולם)

plasmid

פונדקאי ותיק
טייזר
עשרות אלים קטנים מתקבצים יחדיו, נמשכים אחד לשני בחוטים בלתי נראים. כוחות המשיכה בניהם לוכדים אותם יחדיו, והופכים אותם לאל אחד, תבוני ובעל פוטנציאל, אך צעיר וחדש לעולם. האל מרגיש משיכה לעולם אחר, ל"גוף" האחר שלו, שנמצא שם ומחכה לו. האל לוקח צעד, ונכנס לעולם החדש

במשחק הזה אתם משחקים אל/רוח של אזור מסויים- הר, מדבר, אגם, ביצה, יער... והמטרה שלכם היא להגדיל ולשמור על האזור שלכם, בזמן שאתם צריכים להסתדר עם אלים אחרים, דמויי אדם וההשלכות של המעשים שלכם. אבל בניגוד למשחקים אחרים, בהם כול שחקן משחק דמות אחרת, כאן אתם כולכם (כול אחד יכול פשוט להצתרף. אין צורך בהרשמה) משחקים את אותו אל, ומדברים בתור "פנים" שונות שלו, במטרה להחליט על דרך הפעולה.
הפנים האפשריות הם: (כול אחד יכול לתמוך בפרצוף אחד מתי שהוא רוצה, ואין הגבלה על כמות האנשים שתומכים בכול פרצוף)
פנים שמחות/צוחקות/רגועות/מאוהבות/כועסות/מקנאות/פצועות/עצובות/שחצניות/ישנות (עצלנות)/פוחדות...
סיבוב משחק לדוגמא (מקוצר):
פלסמיד: קבוצה של כמה בני אדם התחילו לחצוב בהר היפיפה שלכם, ואתם מרגישים כי חייבים לטפל בזה לפני שהם יביאו עוד בני אדם. נראה לכם שאתם יכולים להפחיד אותם עם קסם פשוט, או להציע להם לסגוד לכם בתמורה לזכות לחצוב בהר. או שאולי יש דרך אחרת?
שחקן 1: פנים כועסות בהחלט חייבים להבריח אותם מההר ומהר! מפולת וכמה לחישות מתוך האבן אמורות להספיק
שחקן 2: פנים צוחקות אני חושב שעדיף בכלל לכלוא אותם בתוך ההר עד שהם יחליטו לסגוד לנו, במקום סתם לשכנע אותם
שחקן 3: פנים צוחקות אני מסכים עם שחקן 2. חוץ מזה, אפשר להשתמש בבני האדם הכלואים בשביל להפחיד בני אדם אחרים
וכך הלאה...
דף דמות ואלים לדוגמא
כמו שאמרתי, המשחק הזה פתוח לכולם, וככה גם יצירת הדמות. יצירת הדמות תתנהל בדומה למשחק עצמו: אני אציע כמה אלים לדוגמא, ואתם תוכלו להציע אלים משלכם ולהצביע לאל שאתם מעדיפים.
דף דמות:
שם: יכול להיות כול דבר
אזור: האזור שבו האל שולט. הגודל צריך להיות בין נווה מדבר להר, והאזור יכול להיות הכול: נהר, הר געש, מערה, יער, ביצה..., כול עוד אין שם ישוב קבוע של דמויי אדם.
אישיות: איך האל מתנהג. הקטגוריה הזו היא העיקר קווים מנחים, ולא מגביל לחלוטין- גם אל אוהב ורחום יכול לזעום.
מראה: איך האל נראה לאלים אחרים
תכונות ( 60 נקודות לבזבז. מינימום של 5)
פוליטיקה: כמה האל טוב בלהסתדר עם אלים אחרים
מיסטיקה: כול האלים הם קסומים מטבעם, אבל התכונה הזו מראה כמה אתה מודע לכך. מייצג ידע ויכולות כמו חיזוי עתידות
יצירתיות: כמה טוב אתה בליצור אומנות ופלאי טבע שירשימו אחרים.
אנושיות : כמה טוב אתה מסוגל להתאים את עצמך למוח המוגבל של בני תמותה, ועוזר לתקשר איתם.
יכולת קסם/אזור ( 75 נקודות לבזבז. מינימום 1, מקסימום 50): עד כמה אתה טוב בקסם של כול יסוד. הערכים כאן חייבים לקבל להתאים לתיאור של האזור שלכם (לאל של יער יהיה אדמה ועץ גבוהים, אבל הוא צריך הסבר מיוחד בשביל ערך גבוה באוויר)
אש
אדמה
מים
אוויר
עץ
אלים לדוגמא:

ולור, נחש החורש
אזור: חורשה קטנה עם מספר רב של עצי מאכל, צמחיה נמוכה ובעלי חיים.
אישיות: ולור הוא אל אוהב, ששמח להעניק אוכל לכול מי שעובר בשיטחו (אבל לפעמים מריץ תעלולים על מי שאוכל יתר על המידה) ולרפא את מי שמתפלל אליו, אבל רק אל אלו שמתפללים עבור מישהו אחר ללא שמץ של אנוכיות הוא בוחר לדבר. יש לו חיבה מיוחדת לזוגות אוהבים, והוא יעזור לזוגות בשטחו כמיטב כוחו
מראה: נחש מעופף עשוי מצמחייה
תכונות:
פוליטיקה: 10
מיסטיקה: 5
יצירתיות: 20
אנושיות: 25
יכולות קסם/אזור:
אש: 1
אדמה: 15
מים: 14
אוויר:5
עץ:40
תלונות, הצעות, תגובות ועגבניות רקובות יתקבלו עכשיו
המנצח: זרש!
זרש, המעניק חיים לסלע
אזור: נהר תת-קרקעי מתחת למדבר סילעי. מעל לאדמה הסלעים מתחממים תחת אור השמש ושום צמח לא צומח, אבל מתחת לאדמה יש זרם של מים קרים- ולעיתים, נוודים מנסים לפרוץ את שכבת הסלע בשביל לשרוד
אישיות: זרש הוא אל קשוח. הוא מאמין כי כול דבר שמושג ללא מאמץ הוא חסר ערך, ושכולם צריכים ללמוד זאת. הוא מתעלם מרוב היצורים בשטחו, חוץ מאלו שהצליחו להרשים אותו ולהגיע את המים שמתחת לקרקע- הם אלו שהוא יבחר כשליחיו.
מראה: הוא נראה כגבר עשוי זרמי מים, הלובש שיריון אבן וגל גבו שני סכינים העשויים אבן גם כן
תכונות:
פוליטיקה: 10
מיסטיקה: 25
יצירתיות: 15
אנושיות: 10
יכולות קסם/אזור:
אש: 15
אדמה: 25
מים: 33
אוויר: 4
עץ: 1
רשימה קצרה של יכולות בסיסיות שהאל יכול תמיד לעשות
מיסטיקה: קריאת מחשבות שטחיות, טלפתיה עם יצור אחד אחר
אש: גל חום,יצירה ושליטה באש בגודל של מדורה, יצירת אור
אדמה: שליטה חופשית בכחמש קילו של אדמה, יצירת סופת חול קטנה
מים: שליטה בעד 15 ליטר של מים, יצירת גשם קל, יצירת גייזרים, יצירת מים
אוויר: יצירת צלילים חלשים
 
דממה
אזור: הר שכוח אל,הר ששום אדם לא יגיע אליו בטעות הוא כל כך גבוה שכל מים שיבואו במגע עם האוויר של ההר יוקפאו.אך באופן מוזר לא יורד שם שלג.על פסגת ההר ישנו מקדש נטוש לאלים נשכחים של לבה וקרח,שבו אפקט קסום נשמר חום במידה קיצונית ברמה של בגדים קצרים לכל מי שבפנים.

אישיות:דממה היא רוגעה באופן נורמטיבי לאלים.היא מאוד סבלנית וחושבת למרחק.היא מעריכה תבונה וסודות ומתגמלת כל אדם שיבוא עם סוד למקדש.היא הדוקה במידה קיצונית(הגובלת ברצחנות לאנשים שיכנסו למקדש כדי לחפש אוצר) היא מאוד סקרנית ותמימה ותמיד תשמח לקבל סודות כקורבן.היא בדר"כ מחכה לסודות גדולים ומשתמשת בסוד על מנת להגדיל את ההשפעה.

מראה:המין של דממה נעלם לפני עידנים כיום היא מתגלה לאלים כאישה מלאה ערפילים ורוחות היא לובשת מסכה ונציאנית מלאה בצבע אפור.היא לבושה בערפילים שהם משמשים כבגדים משתנים לכל רצונותיה.

תכונות:
פוליטיקה: 20
מיסטיקה: 20
יצירתיות: 10
אנושיות : 10
יכולת קסם:
אש:5
אדמה:5
מים:20
אוויר:40
עץ:5
 
אני חשבתי בהתחלה לעשות ממוצע של כול הגלגולים של מי שהגיב, אבל זה יקרב את התוצאות לאמצע ולכן אני פשוט אגלגל פעם אחת. זה חופשיטה קלה מאוד בחוקים: לפעמים אני מגלגל קוביה +התכונה מול דירוג קושי מסויים, ולפעמים אני פשוט בודק את הערך הקבוע. מה שהאל יכול לעשות תלוי ביכולות הקסם- אל עם 30 בעץ, לדוגמא, יוכל בקלות לגרום לכמה עצים לגדול בן-לילה, אבל אל עם 15 באש יתקשה להנחית ברק על אויביו
דינרבלו- אולי לא הבהרתי את זה מספיק, אבל אתם משחקים אל טבע צעיר מאוד- הדמות לא יכולה להיות בת עידנים, והיא לא הספיקה להקסים מקדש
 
שיירון, אדון הנהר והערפל. Sheyron
אזור: נהר שארד (Shard) הוא נהר קטן יחסית, נובע מאגם קרוב ונופל במפלים על ההר עד שמגיע למישור, ושם מזדחל בעצלתיים. לצידי הנהר ישנם צמחים רבים, קני סוף ועשבים. חרקים קטנים עפים ביניהם בזמזום תמידי, נדיר יהיה לבוא לבקר בנהר מבלי לראות שפירית או שתיים.
אבל כאשר הרוח חזקה והטמפרטורות גבוהות, נתזי המים שנוצרים כאשר הנהר נופל בהר הופכים לערפל סמיך. מקשים על בני האדם, מפריעים להם לראות. זהו אחד הפלאים שבנהר, אבל לא היחיד. ישנה סיבה למה קוראים לו "שארד"- נהר הרסיס. זהו סיפור מקורו של הנהר.
לפני זמן רב, לפני שהעמק היה כה פורה, התרחש במישור קרב. והקרב הזה צילק את האדמה, התווה את מסלול הנהר. מסופר כי הנהר נוצר כאשר אחד הצדדים הלוחמים הטה נהר אחר ממסלולו, השתמש בתלמים שבשדה הקרב על מנת לנתב את המים, ובעזרת אלמנט ההפתעה הצליח לסחוף את מחנה הצבא היריב ולחסל את השורדים. עוד מסופר כי בכוח זרימתם של המים, הם ניפצו לרסיסים את נשקי האויב.
אישיות: שיירון הוא אל נחמד, קצת מרוחק. הוא ידוע בחיבה שלו לאומנות ושירה. אבל באותו הזמן, יש בו צד נוסף- הצד האכזרי שלו. הצד שחיסל מחנה צבא וריסק את נשקיהם של חייליו. אף על פי שהוא מנסה להסתיר את הצד הזה, הצד הזה עדיין קיים. משמש כניגוד מושלם לטבע השליו שלו, וכמטאפורה לנהר עצמו- המים מעניקים חיים, אבל הם גם לוקחים אותם. ולמרות זאת, הוא לא יעזור לכל עובר-אורח מזדמן. רק אלו שרכשו את אמונו יקבלו ממנו עזרה, בין אם באמצעות אומנות, מוזיקה, שירה או פשוט באישיותם.
מראה: מרחוק הוא יכול להחשב כאדם, אבל כשמתקרבים ניתן לראות כמה הבדלים בינו לבין האדם רפה-השכל הממוצע. ראשית כל, עורו ירקרק כמו מי הנהר שעליו הוא חולש. ירוק בהיר ועכור קצת, צבע שנגרם מהסלעים שבאזור. שנית, מראשו יוצאות שלוש קרניים, שלושתן מעוקלות, מזכירות במעט את האות ר' בצורתן. שתיים יוצאות קצת מאחורי הרקות שלו, והשלישית מקודקודו.
השיער שלו כחול וארוך, דומה לקני הסוף שגדלים לגדות הנהר, אך רך יותר, גמיש יותר, וכחול יותר. הוא פזור רוב הזמן, והרוח שורקת וחולפת בעדו. והרגליים שלו הם כנראה הדבר הכי שונה בינו לבין האדם- בניגוד לאדם בעל זוג הרגליים, לשיירון יש זנב נחשי ארוך, עם קשקשים כמו של קרוקודיל, שמתחילים להתפוגג בעורו באזור התבור, שכמובן חסר לו- הוא אל, לא בן תמותה.
תכונות:
  • פוליטיקה-10
  • מיסטיקה- 22
  • יצירתיות- 18
  • אנושיות- 10
תכונות קסם:
  • אש- 1 (כאל נהר, שיירון לא קשור ליסוד האש כלל)
  • אדמה- 9 (המישור פורה בזכות שיירון)
  • מים- 40 (כאל נהר, שיירון מסוגל לשלוט במים כאילו הם הגוף שלו. למעשה, המים הם עצמם הגוף הרוחני שלו)
  • אוויר- 15 (הערפל שיוצר שיירון נוצר משילוב בין המים לאוויר, דבר שמתאפשר בגלל מפלי המים הרבים שבנהר)
  • עץ- 10 (הצמחים שצומחים על גדות הנהר הם חלק מתחום שליטתו של שיירון, הם לא סתם לקישוט)

(אוי זה היה כיף ^_^)
 
הא. בהתחלה חשבתי שזה קשור למשחקי הכס.
נשמע נחמד, אני חושב שאני אגיב מידי פעם.
רק שניישר קו, המשחק מתרחש בעולם פנטזיה ממוצא רגיל ונורמטיבי, שיש בו הרבה אלים?
 
או? אני לא קראתי שיר של אש ושל קרח (ולא ראיתי את הסדרה). איך זה קשר למשחקי הכס?
ולגבי השאלה שלך: המשחק מתרחש בעולם פנטזיה שבו יש הרבה אלים קטנים לדברים שונים, במקום אלים בודדים לנושאים כוללים. העולם נמצא בעידן הנחושת/ברונזה, ולא בימי הביניים כמו עולם פנטזיה ממוצע, אבל אלו שתי ההבדלים העיקריים.
נ.ב. למי שזה לא ברור, כול מי שכתב דמות מצביע לעצמו אלא אם הוא אמר אחרת
 
ארסין, מוות בברדס.
אזור: מערה קטנה וחשוכה, מערת מוותאפל. אי שם, במערה, מערה גדולה, גדולה עד אינסוף חלק אומרים, נמצא המוות. אבל המוות הוא בלי צורה, בלי קול, בלי חמלה. אורב בדמותן של מפלצות וחרקים. מחכה להניח יד, או פגיון. כל אדם וכל חי. ימותו. יסבלו. מוות שקט זה רחום ומוות אפל זה רשע.
על המערה נכתב ביומנו של רנדר האיום, הלוחם החזק שהלך למערה כדי לחקור אותה. אחרי שהיא נוצרה בפתאומיות:
תדמיינו את הסיוט הכי אפל שלכם, הוא לא משתווה למערה, הוא לא משתווה אליה. היא נמצאת שם, בדמותה של מפלצת, כה איומה. כה אכזרית. שלא ניתנת לתיאור.
מדובר על ילדה, כן ילדה. ילדה קטנה שהלכה לה, דילגה. כה תמימה, תמימה. נכנסה למערה, הלכה לה. שום מפלצת לא הפריעה ושם דבר לא עמד, אלא השתחווה. בצורה מוזרה. היא קטפה פרח, ורד. הילדה לא הייתה עוד, והמפלצת נולדה.
אני ניצלתי כדי להפיץ את הרעות, בתוך רחמים. תברחו, ואל תחזרו.

המערה נועדה להכשיל כל אדם, חושך שלא ניתן לראות דרכו, מפלצות כמו:
אנרוסירים, תחסונים והיא. שלא ידברו עליה.
יש טחב מגעיל שנמצא על המערה, מי שיאכל או יגע בו יסבול מהזיות חמורות, או ממוות. תלוי ברצונו של ארסיו.
כאשר ארסין כועס יש מבוך במערה, מבוך קשה ליציאה.
שנועד לגרום לאי שפיות.
המערה נוצרה אחרי קרב גדול באזור, הקרב היה הרבה לפני שארסין נוצר, אבל הוא נהנה במיוחד לצפות בט בדמיונו, לכן הוא החליט להקים את המערה שם. כדי להזכיר לכולם את הקרב. חיילים תעדו ותמרות עשן נראו. הקרב היה אכזרי. אחרי הקרב נוצרה מערה, היא גדלה על גופתם ועצמותם של החיילים המתים ורוחותיהם רודפות את המקום.
למערה קוראים מוותאפל על שם המנהיג של אחד הצבאות, סופר שהוא רצח כ1,000 חיילים באותו יום, ועשה מראשם מצעד דמים.
אישיות:
ארסין הוא אל זעום, בזעם שקט. הוא אכזר.
הוא שונא אנשים, אלא אם הם מתאימים לו. אז הוא מעניק להם חיים כשדים, שיוכלו להפיץ עוד רוע.
הוא פועל בשקט בלילה. הוא היד החונקת בלילה שהורגת את התינוקות. הוא הרעל הקשה והוא המלחמה. לחיי אדם אין ערך בשבילו, "אנשים מתים, זה מה שהם עושים ולשם כך הם נוצרו" הייתה אמרה שלו, טוב, אז הוא לא אמר. הוא עשה, יותר נכון הרג.
חושב על הכאב והסבל.
תינוקות מתים.
אונס.
צער.
ארסין.
הכאב והסבל נוצרו לפני קצת זמן, הוא הגיע לעולם הזה והיה בודד. עד שפגש ילדה אחת, אנני שמה. הוא אימץ אותה, הוא ראה בה את הצד הטוב שבחיים. הוא מנסה להסתיר בברדס את מה שנגרם לו. תבינו, הילדה שלו. אנני. מתה, מוות שנגרם מקללה של מכשף זקן. היא הייתה מתה בטוח, הוא קילל בקללה עתיקה:
"ארבעה, חמישה ושלושה. הצטרפו אליי לתפילה. בעוד מאה ימים, או מאה שנים. תמות ילדה זו. הו, אלים אכזריים ומפלצות, התכנסו אליי והשחיתו את ליבה ותהרסו אותו. מעגל של אלים עצומים. הצטרפו לתפילה זו, תפילת המוות."
הדרך היחידה להציל את הילדה היא להפוך אותה למשהו נתעב, משהו בלי לב. מפלצת איומה. מפלצת שתארוב בחושך. מפלצת במערה.
מאז הוא שקט וכועס. צד טוב?
אין. אין חמלה ואין סליחה. הוא יעדיף להרוג בדרכים מקוריות, "אמנות הרמאות" הוא קורא לכך.
אמנם אין לו צד רחום, אבל כדי לגרום ליותר בני אדם להאמין בו, הוא החליט על יום בשבוע שבו הוא לא עושה כלום, וביום זה חובה לעשות חגיגות לשמו. הוא החליט שגם אם הוא לא יעשה כלום, בני האדם יהרגו אחד את השני. הרי זה טבעם.
מראה:
ארסין שחור כמו הלילה. הוא נראה כמו אדם, אך לא גשמי. הוא שחור לחלוטין כמו צל. יש לו עיניים סגולות וברדס אדום שמקיף את ראשו. רק האמיצים מסתכלים אל תוך עיניו, שכן הן מוסתרות תך ברדסו.
יש לו גלימה אפורה שמכסה את גופו מלבד ידיו. ידיו עשויות מלהבות שחורות, שכן הוא תמיד אהב אש. להבות אלו לא ניתן לכבות, והן ישרפו לנצח. ינציחו את שנאתו לבני אדם.
יש לו עין על רגל ימינו, עין זו מתפקדת כעין רגילה, אך שלא כמו עין רגילה. הוא בוחר אם "להפעיל" אותה או לא. על רגלו השמאלית יש צלקת ארוכה וירוקה, כמו הטחב במערה שלו. יש לו שרשראות על רגליו, אך הן מנותקות אחת משנייה. אף אחד לא יודע לשם מה הן קיימות. זהו סוד של ארסין בלבד.
תכונות:
@ פוליטיקה (13 נקודות)
@ מיסטיקה (30 נקודות)
@יצירתיות (12 נקודות)
@אנושיות (5 נקודות)
יכולות קסם:
@אדמה 20 נקודות (המערה שלו מתקשרת נורא לאדמה, שכן המבוך נבנה מאדמה טהורה, המערה משנה ומטעה בעזרת שינוי מיקומה)
@אש 40 נקודות( ארסין קשור מאוד לאש, זו דרך המוות האהובה שלו, בין אם לגרום ליישובים להישרף לעד עם להבותיו השחורות או בין לשרוף תינוקות חיים)
@מים 1 נקודות (ארסין סולד ממים)
@אוויר 10 נקודות(המערה משתמשת בזרמי אוויר להעיף את המטיילים והבורים. היא משתמשת באוויר קר כדי לגרום לאי-נוחות מוגברת)
@עץ 4 נקודות(ליד המערה ממוקמים עצים רבים, הם נועדו להטעייה מכוונות של הנוף וכדי לכוון את האנשים אל המערה.)

וואו כתבתי הרבה.
 
רק רוצה לציין שנורא התלבטתי אם להצביע לשיירון... אם זה משנה למישהו... בסוף החלטתי שיהיה כיף לשחק אל מפלצתי
 
:p
אני נשאר עם ההצבעה שלי, סה"כ אני מבין את ההנאה בלשחק אל מוות מפלצתי מרושע כזה. אני פשוט לא חושב שיהיו הרבה "פנים" ככה. הוא יותר מתאים כפנים בעצמו, לא כאל.
אבל הי, זו דעתי, ואתם יכולים לנסות לרצוח אותי בגללה ;)
 
דרגו- האמת היא שזה כן משנה. אם אתה מצביע לשיירון אנחנו נכנסים למצב של תיקו, ואז אני יכול להצביע, אז תצביע למי שאתה באמת רוצה.
דני- אני מוכן לקבל את הבסיס לדמות בתור אופציה, אבל כמו שאמרתי כבר, האל הוא אל צעיר מאוד- לא יותר משבוע או שבועיים (המקום יכול להיות ישן יותר, אבל האל לא)- בגלל זה לא רשמתי "היסטוריה" בדף הדמות. בנוסף, כמו שנקסטרולל אמר, ארסין הוא אל מאוד "חד פנים", מה שיכול להגביל את האופציות, אז אני מבקש להרגיע מעט עם החד-ערכיות ותשנה את דף הדמות בהתאם. והערה מכאנית אחרונה: צריך להיות מינימום של 1 במים (כי הערכים של הקסם נקבעים לפ האזור שלך, ולא ההפך, וכול עוד יש טיפה של מים באוויר צריך להיות לפחות 1 במים)
עריכה: אם יהיה בקשה, אני מוכן לדחות את הדדלין
 
במחשבה שניה, למרות שאני חובב של אלים קת'ולואיים למיניהם. (אולי פלאסמיד-סאן זוכר דמות שלי לאחת המשחקים שלו) באמת קשה לבטא בתוכו צדדים שונים...
ושיירון מהבחינה הזה נראה לי עם הכי הרבה פוטנציאל.
סליחה על בלבולי המוח
 
חזרה
Top