ילד בלונדיני פרוע שיער רץ בשדות, וצחק בהתלהבות. "ווווו!" קרא. "אני רץ ליער!" צעק.
איכר בלונדיני מזוקן, הביט בכעס ורץ אחריו, תופס בה בעורפו. "אל תהיה שוטה, קאי. היער מקודש, אל תפר את ההסכם העתיק! אתה תגרום צרות לכולנו!" נזף בו.
"אבל אבא..." הוא התבכיין.
"במקום זה, יש ערימות חציר שמחכות להיקשר." הוסיף בחיוך.
* * *
סליחה על הטיזר הבלתי דרמטי.
ברוכים הבאים ליער שאלנוואלה.
יער שאלנוואלה, הוא יער קסום שצומח באופן מושלם והרמוני, בזכות הסכם עתיק בין שבעת שבטי הפיות, ושיתוף פעולה ביניהם.
כל שבט אחראי על תפקיד אחר בתיפקוד היער, וביחד גורמים ליער להיות היפה והבריא ביותר בכל העולם.
את כל שבט מנהיג מלך, או מלכה.
לפני כ777 שנים, הם ערכו את הסכם עץ השזיף הזקן- ההסכם שיצר את השיתוף פעולה המופלא ביניהם. כל 77 שנים הם מתכנסים תחת עץ השזיף הזקן שמפיק פרי רק פעם ב77 שנה, כדי לחדש את כוחם, ונעוריהם.
אך השנה, הפרי היה רקוב... אך המלכים לא העזו להפר את המסורת ואכלו מהפרי.
רעל חדר לליבם, מכניס רגשות של אנוכיות, חמדנות, קנאה אכזריות ושאפתנות.
רק אחד מנציגי השבטים, לא נראה כמי שנפגע מהפרי.
אתם משחקים חלק מהמלכים המורעלים. בנוסף, בלילה הראשון שלאחר ההרעלה, כל אחד מכם חלם חלום. (בלי שידע שגם המלכים האחרים חלמו) דובר מסתורי סיפר שהיער הולך להיכנס לתקופה קשה, שבה ההרמוניה תשתבש. ומי שיאסוף את שמונת לבבות שאלנוואלה, יהפוך לרוח שאלנוולה, שליטה ובעל כוחות כמעט אלוהיים.
שמונת הלבבות מפוזרים ביער, ורובם כנראה לא בשטחי השבט שלכם...
בנוסף בני השבט שלכם בינתיים עוד לא הורעלו, לא יהיה קל לשכנע אותם לצאת למלחמה בניגוד לטבעם ולמסורת.
___________________________________
חיות יער שאלנוואלה אינטלגנטיות מהרגיל לבני מינן, אך האינטרסים שלהם נשארים בדרך כלל כשל בני מינם.
כלומר, אתה תוכל לנהל דיון פוליטי עם שועל. אבל עדיין יותר יעניין אותו לצוד סנאי.
השבטים:
כפר הננסים: במרכז יער שאלנוולה, שוכן כפר ננסי יער, שהקים מעגל אבנים קסום לכבוד עץ השזיף הזקן. הם ערכו הסכם עם שבטי היער, לגבי איזון בלקיחת משאבים מהיער. בתמורה הם מונעים מכל יצור שלא ידידותי ליער. (בני אדם ואורקים למשל) להכנס ליער.
הנציג שלהם הוא דרואיד זקן בשם קאלנשוול. הוא המטפל הקבוע בעץ השזיף הזקן המסתורי, וגם משום מה לא נפגע מהפרי.
(לא ניתנים לשיחוק)
ליד היער ישנו כפר אנושי בשם "מפלט" שאיתו הם סוחרים באוצרות היער בתמורה למוצרים אנושיים. פעם בשנה בכפר "מפלט" ישנו פסטיבל מיוחד, שבו הננסים מציעים את מרכולתם הקסומה מהיער ב"שוק הפיות".
קווארפילי
אוניקילי
בורקאל
לפרקונים
פיקסי
הגרמלינים
אתם כמלכים(או מנהיגים, צ'יפים, נסיכות: או כל תואר שנראה לכם מתאים) מזוהמי לב, רוצים בכל ליבות היער. ואולי בצד כלשהו בליבכם החולה מחפשים תרופה.
סדר גודל של כל שבט הוא כ-70-140 פרטים. (הקטנים יותר, רבים יותר בדרך כלל)
כל תור(ואני אקבע מתי תור חולף) מדד השחיתות שלכם יגדל ב1. ככל שמדד השחיתות גדול יותר, קשה לכם לבצע מעשים מוסריים, או של הקרבה עצמית, או כל דבר שנגד הרעל.
כל אחד מתחיל עם 1 במדד השחיתות, ולעתים מעשים אכזריים במיוחד "יזכו" אתכם בנקודות שחיתות נוספות. כרגע לא ידוע על דרך להוריד נקודות שחיתות.
בכל פעם שתרצו לעשות מעשה אצילי, מוסרי או שנוגד את האינטרס המורעל תצטרכו להטיל ק 12 כנגד מד השחיתות שלכם. אם התוצאה שווה או פחותה ממד השחיתות, אתם אינכם מסוגלים לפעול על פי רחשות ליבכם המוסרי. אם התוצאה יותר: הצלחתם לפחות בפעולה המסוימת לגבור על השחיתות שלכם. (נדרש למשל... כדי לכרות ברית "שווינית" עם שבט אחר, או אם אתם רוצים לשתף פעולה כדי לשמר על הרמונית היער. אלו דוגמאות "טקטיות". אך אם למשל, תגלו שהילד של ראש השבט הוא במערכת יחסים רומנטית עם דמות משבט אחר... כדי לא להרוג אותו, תצטרכו לגלגל כנגד השחיתות) בהתחלה זה יהיה קל יחסית, אך עם הזמן תושחתו יותר ויותר.
אך גם זה יהיה במהופך: כשתרצו להרעיל/להשחית דב"ש חשוב, או קבוצה בשבט הוא יצטרך להטיל ק 12 כנגד השחיתות שלכם.
יוכלו להיות מחסרים ותוספים בהתאם למצב: למשל, ביחס לבת זוג, אויב מושבע וכו'.
אין לאף אחד כרגע נשקים, רק ללפרקונים יש מכושים ואתי חפירה.
דפ"ד:
שבט:
מלך: ספרו עליו, כולל תיאור חיצוני. כיצד היה לפני ההרעלה, ואחרי. (יש לציין שהמלך הוא המושלם שבקרב השבט, והקסם שלו חזק מכולם)
בכירי שבט: בני משפחה, זקנים וכו'. אני דורש לפחות דמות אחת שתהווה אופוזיציה.
תרבות/חגים/משפחות: אני נתתי מידע כללי ביותר על השבט. תוסיפו צבע!
מד שחיתות: 1.
יתרון אישי: זה יכול להיות חפץ עתיק, מרגל שעובד באופן אישי אצלך אצל שבט אחר.... נסו להיות סבירים בלי "חרב קטילה מידית" או משהו בסגנון. גם בדרך כלל סביר שזה יהיה משהו שיעבוד באופן חיובי. "בלוט טהור" שכנראה יתן לכם בונוס בהטלות שחיתות. למשל.
אני מעדיף שתפרסמו כאן בעץ, בין השאר כי זה מידע שכל השחקנים אמורים לדעת. אלא אם יש סודות, שאותם תכתבו בספוילר.
איכר בלונדיני מזוקן, הביט בכעס ורץ אחריו, תופס בה בעורפו. "אל תהיה שוטה, קאי. היער מקודש, אל תפר את ההסכם העתיק! אתה תגרום צרות לכולנו!" נזף בו.
"אבל אבא..." הוא התבכיין.
"במקום זה, יש ערימות חציר שמחכות להיקשר." הוסיף בחיוך.
* * *
סליחה על הטיזר הבלתי דרמטי.
ברוכים הבאים ליער שאלנוואלה.
יער שאלנוואלה, הוא יער קסום שצומח באופן מושלם והרמוני, בזכות הסכם עתיק בין שבעת שבטי הפיות, ושיתוף פעולה ביניהם.
כל שבט אחראי על תפקיד אחר בתיפקוד היער, וביחד גורמים ליער להיות היפה והבריא ביותר בכל העולם.
את כל שבט מנהיג מלך, או מלכה.
לפני כ777 שנים, הם ערכו את הסכם עץ השזיף הזקן- ההסכם שיצר את השיתוף פעולה המופלא ביניהם. כל 77 שנים הם מתכנסים תחת עץ השזיף הזקן שמפיק פרי רק פעם ב77 שנה, כדי לחדש את כוחם, ונעוריהם.
אך השנה, הפרי היה רקוב... אך המלכים לא העזו להפר את המסורת ואכלו מהפרי.
רעל חדר לליבם, מכניס רגשות של אנוכיות, חמדנות, קנאה אכזריות ושאפתנות.
רק אחד מנציגי השבטים, לא נראה כמי שנפגע מהפרי.
אתם משחקים חלק מהמלכים המורעלים. בנוסף, בלילה הראשון שלאחר ההרעלה, כל אחד מכם חלם חלום. (בלי שידע שגם המלכים האחרים חלמו) דובר מסתורי סיפר שהיער הולך להיכנס לתקופה קשה, שבה ההרמוניה תשתבש. ומי שיאסוף את שמונת לבבות שאלנוואלה, יהפוך לרוח שאלנוולה, שליטה ובעל כוחות כמעט אלוהיים.
שמונת הלבבות מפוזרים ביער, ורובם כנראה לא בשטחי השבט שלכם...
בנוסף בני השבט שלכם בינתיים עוד לא הורעלו, לא יהיה קל לשכנע אותם לצאת למלחמה בניגוד לטבעם ולמסורת.
___________________________________
חיות יער שאלנוואלה אינטלגנטיות מהרגיל לבני מינן, אך האינטרסים שלהם נשארים בדרך כלל כשל בני מינם.
כלומר, אתה תוכל לנהל דיון פוליטי עם שועל. אבל עדיין יותר יעניין אותו לצוד סנאי.
השבטים:
כפר הננסים: במרכז יער שאלנוולה, שוכן כפר ננסי יער, שהקים מעגל אבנים קסום לכבוד עץ השזיף הזקן. הם ערכו הסכם עם שבטי היער, לגבי איזון בלקיחת משאבים מהיער. בתמורה הם מונעים מכל יצור שלא ידידותי ליער. (בני אדם ואורקים למשל) להכנס ליער.
הנציג שלהם הוא דרואיד זקן בשם קאלנשוול. הוא המטפל הקבוע בעץ השזיף הזקן המסתורי, וגם משום מה לא נפגע מהפרי.
(לא ניתנים לשיחוק)
ליד היער ישנו כפר אנושי בשם "מפלט" שאיתו הם סוחרים באוצרות היער בתמורה למוצרים אנושיים. פעם בשנה בכפר "מפלט" ישנו פסטיבל מיוחד, שבו הננסים מציעים את מרכולתם הקסומה מהיער ב"שוק הפיות".
קווארפילי
פיות אלו, כנראה נחשבים לכעורים שבפיות שאלנוולה. גובהם מגיע ל15 סנטימטר, עורם רירי כשל צפרדעים, ומנומר. עורם תמיד לח, הם לבושים בצמחי ביצה מעוצבים, אוזניהם מחודדות ועיניהם גדולות ובולטות. ככל שהם אצילים יותר, הם פחות שמנים ויותר דומים למבנה גוף "אלפי". צבעיהם מגוונים לא פחות משל צפרדעים.
מתגוררים בביצות שבצפון שאלנוולה.
תפקיד: לרפא את היער.
כוח קסום: עורם מפשיר רפש, עם סגולות רפואיות משתנות. אבל האם יהיה אפשר גם.... לפתח רפש רעיל?
תכונות: הקווארפילי כבדים ואיטיים אך הם מנתרים למרחקים מרשימים של יותר מחצי מטר. בנוסף יש להם לשונות ארוכים לתפיסת דברים, הקווארפילי גם אינטלגנטים יחסית.
מאפיין אופי כללי: שלווים, עד כדי אדישות. נוטים לפסיביות ולפעמים לצבירת "רגשות בבטן."
חיה מקורבת: צפרדעים/קרפדות.
מתגוררים בביצות שבצפון שאלנוולה.
תפקיד: לרפא את היער.
כוח קסום: עורם מפשיר רפש, עם סגולות רפואיות משתנות. אבל האם יהיה אפשר גם.... לפתח רפש רעיל?
תכונות: הקווארפילי כבדים ואיטיים אך הם מנתרים למרחקים מרשימים של יותר מחצי מטר. בנוסף יש להם לשונות ארוכים לתפיסת דברים, הקווארפילי גם אינטלגנטים יחסית.
מאפיין אופי כללי: שלווים, עד כדי אדישות. נוטים לפסיביות ולפעמים לצבירת "רגשות בבטן."
חיה מקורבת: צפרדעים/קרפדות.
אוניקילי
אתה יכול לקרוא להם חדי קרן: באותה מידה שאתה תקרא ללפרקון או ננס "בן אדם". היצורים היפהפיים האלה שגובהם נע בין 8 ל-16 סנטימטר נראים כיצורים סוסיים עם עיני חרק גדולות ובוהקות, קרן על מצחם, ורעמה כסופה. עורם נע במגוון כל הצבעים. עיניהם בוהקות בצבע מסוים על פי הרגש שלהם באותו רגע. מתגוררים במישור הפרחים שבדרום מערב היער.
תפקיד: להשקות את היער, לנתב את מי הטל והנחל ליעדיהם הנכונים.
כוח קסום: הרחפת מים. מקור הקסם בקרן: אם הקרן תישבר הם לא יוכלו להשתמש בקסם.
תכונות: האוניקילי זריזים מאוד, ודוהרים במהירות. הם יחסית עדינים וקלי דעת, אך גם יודעים להתגמש.
מאפיין אופי כללי: תחרותיים, סקרנים וידידותיים מאוד! אך גם רגישים ונעלבים בקלות.
חיה מקורבת: שפירית, פרפר, צרצר
תפקיד: להשקות את היער, לנתב את מי הטל והנחל ליעדיהם הנכונים.
כוח קסום: הרחפת מים. מקור הקסם בקרן: אם הקרן תישבר הם לא יוכלו להשתמש בקסם.
תכונות: האוניקילי זריזים מאוד, ודוהרים במהירות. הם יחסית עדינים וקלי דעת, אך גם יודעים להתגמש.
מאפיין אופי כללי: תחרותיים, סקרנים וידידותיים מאוד! אך גם רגישים ונעלבים בקלות.
חיה מקורבת: שפירית, פרפר, צרצר
בורקאל
גובהם נע בין 4 סנטימטר ל12 סנטימטר, הם מגוונים למדי. הם דמויי אדם זעירים ורזים, עם גוף דמוי צמח או פרי, עם שריון על הגב שהוא אצטרובל או בלוט. אפם ארוך, ועיניהם חרוזיות ובוהקות. לזכרים זקן עשוי מחטי אורן. גפיהם דקות וארוכות. מתגוררים ב"אשוחיה"- איזור עצים בצפון מערב היער, בעל אחוז גבוה של עצי אשוח ועצי מחטים, מהסוג שהם מחבבים. קולם מזמזם ומהיר באופן שמזכיר חרקים.
תפקיד: טיפול בעצים.
כוח קסום: שליטה בעצים. ככל שכמות הענפים/שורשים/גזע כבדה יותר, דרוש ריכוז לאורך יותר זמן ויותר בורקאלים שיעבדו ביחד.
תכונות: הבורקאל מהירים מאוד, זריזים מאוד, אך נחשבים לאיטיי תפיסה ועקשנים. על גופם שריון טבעי שמגן עליהם מסכנות רבות, כמו למשל נפילה מעץ גבוה.
מאפיין אופי כללי: ביישנים, אף ארוך נחשב לסמל של יופי וכוח אצלם. אוהבים מאכלים ופירות מתוקים.
חיה מקורבת: סנאי.
תפקיד: טיפול בעצים.
כוח קסום: שליטה בעצים. ככל שכמות הענפים/שורשים/גזע כבדה יותר, דרוש ריכוז לאורך יותר זמן ויותר בורקאלים שיעבדו ביחד.
תכונות: הבורקאל מהירים מאוד, זריזים מאוד, אך נחשבים לאיטיי תפיסה ועקשנים. על גופם שריון טבעי שמגן עליהם מסכנות רבות, כמו למשל נפילה מעץ גבוה.
מאפיין אופי כללי: ביישנים, אף ארוך נחשב לסמל של יופי וכוח אצלם. אוהבים מאכלים ופירות מתוקים.
חיה מקורבת: סנאי.
לפרקונים
כמעט הגדולים שבשבטי הפיות. דמויי אדם אלו עשויים להגיע לגובה של 30 סנטימטר. מבנה גופם שמנמן כשל ילדי אנוש, שיערם אדמוני או חום והם מנומשים. אוזניהם מחודדות. מתגוררים במחילות מסועפות ומרוהטות היטב, מבלים את מרבית זמנם מתחת לאדמה. גרים בגבעות השי שבדרום מזרח היער. הם גם הידידותיים ביותר, כלפיי מבקרים בלתי קרואים ביער שאינם ננסים, מתוך סקרנות ואופי חם. הם המספקים את המשאבים היקרים ביותר עבור כפר הננסים.
תפקיד: טיפול בשורשים. תוך כדי עבודה, הם עשויים למצוא משאבים כמו זהב.
כוח קסם: אשליות. משמשות בעיקר לתעלולים.
תכונות: דוקא יחסית איטיים לרוב שבטי הפיות, אך גם יחסית חזקים. ערמומיים, אך בתעוזתם וסקרנותם נכנסים לסכנות.
מאפיין אופי כללי: שובבות, הומור וסקרנות.
חיה מקורבת: גירית.
תפקיד: טיפול בשורשים. תוך כדי עבודה, הם עשויים למצוא משאבים כמו זהב.
כוח קסם: אשליות. משמשות בעיקר לתעלולים.
תכונות: דוקא יחסית איטיים לרוב שבטי הפיות, אך גם יחסית חזקים. ערמומיים, אך בתעוזתם וסקרנותם נכנסים לסכנות.
מאפיין אופי כללי: שובבות, הומור וסקרנות.
חיה מקורבת: גירית.
פיקסי
מהיפהפיים שבשבטי הפיות, ומהסקרנים שבהם. גובהם נע בין 6 ל10 סנטימטר. מבנה גופם הדמוי אנושי דקיק, אוזניהם מחודדות וארוכות, ולראשם שיער גולש במגוון צבעים. עיניהם גדולות ותופסות כמעט שליש מפניהם, ולגבם כנפיים: לחלקם כנפי פרפר, חלקם כנפי שפירית ולחלקם אפילו כנפי יונק דבש. (צופית) גרים בגבעות הפרחים שבמערב היער. בתפיסה האנושית הפיקסי התקבעו כפיות, בעיקר בגלל שמהשבט יצאו הרפתקנים ופיקסי נועזים שלא היססו להיחשף בפני בני אדם.
תפקיד: האבקת פרחים ופיזור זרעים.
כוח קסום: הכנפיים וטלפאתיה מוגבלת.
תכונות: שברירים, חלשים אך זריזים ונבונים מאוד ומתורבתים למדי.
מאפיין אופי כללי: מעט מתנשאים, נועזים ולעתים פזיזים.
חיה מקורבת: דבורה ויונק דבש.
תפקיד: האבקת פרחים ופיזור זרעים.
כוח קסום: הכנפיים וטלפאתיה מוגבלת.
תכונות: שברירים, חלשים אך זריזים ונבונים מאוד ומתורבתים למדי.
מאפיין אופי כללי: מעט מתנשאים, נועזים ולעתים פזיזים.
חיה מקורבת: דבורה ויונק דבש.
הגרמלינים
הגדולים שבשבטי הפיות. גובהם עשוי להגיע ל36 סנטימטר. הם רחבי כתפיים, אוזניהם גדולות ומשתפלות באופן דומה לשל ארנבים. תווי פניהם מזכירים גובלינים, אך הם עדינים יותר. בקצות אצבעותיהם טפרים. צבע עורם נע מכחול עד סגול, ועורם מלא קמטים. לראשם קווצת שיער קוצנית בצבעים שנעים בין ירוק לצהוב.
חיים בגבעות טו שבצפון מערב היער. נהנים מאכילת פטריות.
תפקיד: להביא ריקבון במקומות שיש בהם צורך, בשביל המשך מחזוריות היער. שם צמח לא נובט לפני שהזרע שלו מרקיב. למשל.
כוח קסום: מגע מרקיב. ככל שיושקע זמן רב יותר, הריקבון יפשוט יותר.
תכונות: מאסיבים, די איטיים אך מוצקים. לא נחשבים לנבונים במיוחד.
מאפיין אופי כללי: קודרים, משימתיים וחסרי חוש הומור. נחושים מאוד.
חיה מקורבת: נחש.
חיים בגבעות טו שבצפון מערב היער. נהנים מאכילת פטריות.
תפקיד: להביא ריקבון במקומות שיש בהם צורך, בשביל המשך מחזוריות היער. שם צמח לא נובט לפני שהזרע שלו מרקיב. למשל.
כוח קסום: מגע מרקיב. ככל שיושקע זמן רב יותר, הריקבון יפשוט יותר.
תכונות: מאסיבים, די איטיים אך מוצקים. לא נחשבים לנבונים במיוחד.
מאפיין אופי כללי: קודרים, משימתיים וחסרי חוש הומור. נחושים מאוד.
חיה מקורבת: נחש.
אתם כמלכים(או מנהיגים, צ'יפים, נסיכות: או כל תואר שנראה לכם מתאים) מזוהמי לב, רוצים בכל ליבות היער. ואולי בצד כלשהו בליבכם החולה מחפשים תרופה.
סדר גודל של כל שבט הוא כ-70-140 פרטים. (הקטנים יותר, רבים יותר בדרך כלל)
כל תור(ואני אקבע מתי תור חולף) מדד השחיתות שלכם יגדל ב1. ככל שמדד השחיתות גדול יותר, קשה לכם לבצע מעשים מוסריים, או של הקרבה עצמית, או כל דבר שנגד הרעל.
כל אחד מתחיל עם 1 במדד השחיתות, ולעתים מעשים אכזריים במיוחד "יזכו" אתכם בנקודות שחיתות נוספות. כרגע לא ידוע על דרך להוריד נקודות שחיתות.
בכל פעם שתרצו לעשות מעשה אצילי, מוסרי או שנוגד את האינטרס המורעל תצטרכו להטיל ק 12 כנגד מד השחיתות שלכם. אם התוצאה שווה או פחותה ממד השחיתות, אתם אינכם מסוגלים לפעול על פי רחשות ליבכם המוסרי. אם התוצאה יותר: הצלחתם לפחות בפעולה המסוימת לגבור על השחיתות שלכם. (נדרש למשל... כדי לכרות ברית "שווינית" עם שבט אחר, או אם אתם רוצים לשתף פעולה כדי לשמר על הרמונית היער. אלו דוגמאות "טקטיות". אך אם למשל, תגלו שהילד של ראש השבט הוא במערכת יחסים רומנטית עם דמות משבט אחר... כדי לא להרוג אותו, תצטרכו לגלגל כנגד השחיתות) בהתחלה זה יהיה קל יחסית, אך עם הזמן תושחתו יותר ויותר.
אך גם זה יהיה במהופך: כשתרצו להרעיל/להשחית דב"ש חשוב, או קבוצה בשבט הוא יצטרך להטיל ק 12 כנגד השחיתות שלכם.
יוכלו להיות מחסרים ותוספים בהתאם למצב: למשל, ביחס לבת זוג, אויב מושבע וכו'.
אין לאף אחד כרגע נשקים, רק ללפרקונים יש מכושים ואתי חפירה.
דפ"ד:
שבט:
מלך: ספרו עליו, כולל תיאור חיצוני. כיצד היה לפני ההרעלה, ואחרי. (יש לציין שהמלך הוא המושלם שבקרב השבט, והקסם שלו חזק מכולם)
בכירי שבט: בני משפחה, זקנים וכו'. אני דורש לפחות דמות אחת שתהווה אופוזיציה.
תרבות/חגים/משפחות: אני נתתי מידע כללי ביותר על השבט. תוסיפו צבע!
מד שחיתות: 1.
יתרון אישי: זה יכול להיות חפץ עתיק, מרגל שעובד באופן אישי אצלך אצל שבט אחר.... נסו להיות סבירים בלי "חרב קטילה מידית" או משהו בסגנון. גם בדרך כלל סביר שזה יהיה משהו שיעבוד באופן חיובי. "בלוט טהור" שכנראה יתן לכם בונוס בהטלות שחיתות. למשל.
אני מעדיף שתפרסמו כאן בעץ, בין השאר כי זה מידע שכל השחקנים אמורים לדעת. אלא אם יש סודות, שאותם תכתבו בספוילר.