• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לשרוד בשממה- עץ משחק

בצהריים המוקדמים של יום מעונן למדי, 4 הרפתקנים מהגילדה הרשמית הצליחו סוף סוף- לאחר הליכה מייגעת של שלושה ימים, להגיע אל כפר נידח אי שם ב"יערות המוצפים" שבביצות הערפל.

הכפר נראה שומם למדי- רוב האנשים נמצאים עם משפחותיהם בבתים, חוששים לחייהם, אבל חלקם יצאו לקבל את פניכם, אתם כנראה האנשים הראשונים מהגילדה שהם ראו אי פעם. מרבית הבתים בכפר בנויים על כלונסאות, עמודים שיוצאים מהמים, אבל הבתים החדשים ביותר בקצוות בנויים על הקרקע. כולם פשוטים וקטנים, ועשויים מעץ שנכרת באזור. נראה שנעשה נסיון כלשהו ליצור גדר מסביב לכפר, אבל היא כנראה אפילו לא תעצור חיות רגילות, שלא לדבר על דברים גדולים יותר.

המשימה שלכם פשוטה, לפחות על הנייר:
אתם צריכים להגן על הכפר למשך שבעה ימים מפני האל מתים שהתחילו להיות נפוצים בביצה. במידה ותכשלו, אתם צריכים לחלץ מהמקום את הכהן של פיילור שבא עם המתיישבים (הקדוש מי-אל, st. mäel), והברון ששולט באזור, מרטור. כמובן שעדיף שתצילו אתכם כמה שיותר מהאנשים הנמצאים בכפר- אבל שני האנשים האלו בעדיפות עליונה.

הברון מורטר מקדם את פניכם, ומוביל אתכם אל הביתן שהוקצה לכם במהלך שהותכם פה. הוא קטן, אבל ברור לכם שאין להם משאבים מיותרים. לאחר שאתם נחים לזמן קצר מהמסע, אתם יוצאים החוצה ומסתכלים על הכפר. אין ספק שצריך לשפר את ההגנות שלו, אבל אין זמן לעשות הכל- צריך לבחור

אתם יכולים לנסות לבצר את המקום- לחזק את הגדר, למגן את הכלונסאות, לבנות מכשולים שיעקבו את האויב ויאטו אותו.
אתם יכולים גם ליצור מחסה לשומרים, מקום לירות ממנו עם קשת לקשתים ואזור מוגבה ללוחמים-בחנית. השומרים עצמם מעטים ולא מיומנים לעומתכם, אבל אתם לא יכולים להיות בכל מקום בבת אחת, וחשוב שגם באזורים שאתם לא נמצאים בהם תהיה הגנה כלשהי
אפשרות אחרת היא ש"תשפצו" את הכפר מבפנים- לשפר את הדרכים שבתוכו, לסלק מכשולים שבתוך הכפר ובאופן כללי להקל על התנועה מצד אחד שלו לצד השני.

אתם יכולים, כמובן, לעשות משהו שלא תיארתי פה, אבל זאת ברירת המחדל. אם תעשו משהו אחר, אולי הוא יועיל- אבל ייתכן שהוא יהיה לא רלוונטי ויבזבז מהזמן המועט שלכם. יש לכם כמה שעות (5? 6?) עד שיגיע הלילה והאל מתים איתו, כך שללכת לכיוון אחר יכול להיות הימור. מצד שני, אל תתנו לזה לעצור אתכם מלדבר עם דב"שים או עם המקומיים- הזמן מוגבל, אבל אתם לא צריכים לאגור בקמצנות כל שנייה ודקה.

OUT:
כמה כללים להמשך המשחק-
א. עדיף תגובה ביום, אם אין אפשרות תגובה ביומיים זה בסדר. כמובן שמי ששומר שבת שומר שבת ואין שום בעיה עם זה.
ב. לעומת זאת, גם לא יותר מתגובה או שתיים ביום- הרעיון הוא משחק מהיר, אבל אני לא רוצה שאנשים יצטרכו להתחבר כל שעתיים ולבדוק אם יש תגובה. וזה גם יגרום לכך שכל תגובה תקדם את המשחק, כי אי אפשר להגיב "סתם". כמובן שיש יוצאי דופן פה ושם, אבל החוק הזה משמעותי בדיוק כמו החוק הקודם.
ג. בגלל שקרבות נוטים לקחת כמות מגוחכת של זמן, אל תחכו שיגיע תורכם בשביל לרשום את מה שאתם עושים- תרשמו כשאתם מחוברים, ואני אסדר את זה לפי היוזמה (ככה שהתגובה הראשונה שלכם בקרב צריכה לכלול גם את היוזמה וגם את הפעולות שלכם בתור הראשון). כן, אני יודע שזה בעייתי ושמתישהו במהלך הקרב תהיה בעיה בגלל זה. אבל אם צריך לבחור בין זה לבין קרבות שימשכו חודש, אני מעדיף את זה.
ד. in ו- out בבקשה. זה כנראה טריוויאלי, אבל זה מקל עליי משמעותית. אם למישהו מתחשק תמיד אפשר להכניס מכאניקה לmeta, אבל גם out מתאים לזה.
ה. תלונות, הערות, ביקורות, הכל- במהלך המשחק ובסופו. אם היכולת שלכם לא ברורה, תגידו. אם אין לכם משהו מעניין לעשות בקרב, תגידו. אם יש מכאניקה שאתם נהנים ממנה, גם תגידו- לא רק בשביל האגו שלי (היי, אמרתי לא רק), אלא גם בגלל שמה שיכול להראות לי כמשהו meh שאפשר להעיף, לדעת שחקן אמיתי הוא ממש מהנה ומוצלח. ולכן זה חשוב שתספרו על זה.
ו. למרות הבקשה מלמעלה, תזכרו שזה קודם כל משחק. פלייטסט או לא פלייטסט, שחקו בתור שחקנים, לא בתור אדם מבחוץ. אני כן רוצה שהמשחק יהיה מהנה, אפילו שכבר הועלו טענות בפורום שאני אלרגי לשמחה וחי על דמעות של ילדים

הערה: אני בטוח ששכחתי משהו חשוב, בטח בתיאור של הכפר או משהו. אם זה המצב, תעירו לו ואני אוסיף אותו.
 
OUT
עד שלא תיתן לי גישה לדף אני לא אוכל לסמן את המיומנויות שלי.
ואנחנו נישמח לדעת אם אפשר לפרסם אחד לשני את הדפים כמו ששאלנו בעץ ההרשמה
ומה הקטע של 7 יום? אמורה להגיע תגבורת או משהו?
IN
אני יוצא מהביקתה הרעועה שהקציבו לנו, ופוסע אל עבר מרכז הכפר. בכל צעד שלי אני משאיר מאחרי פרחים מלבלבים, דבר שלא שלא מצוי כ"כ בביצה המעופשת הזאת. לא ברור לי איך אנשים הסכימו להתיישב כאן מלכתחילה. אני מסתכל בחיוך אל עבר הילדים שמסתכלים על שובל הפרחים שאני משאיר מאחרי בפליאה ומגיע אל הקדוש מי-אל.
"בירכותיו של פיילור על ראשך, הקדוש." אני מברך אותו בטיקסיות אופינית לאבירים. "אין לנו המון זמן עד השקיעה, היתי רוצה לדעת קצת על תקיפות האל-מתים בימים האחרונים בשביל לדעת למה לצפות, בנוסף היתי רוצה לשאול האם פיילור העניק לך את בירכת הריפוי, אם תוכל לרפא אותנו במהלך הקרב זה יוכל לאפשר לחברי הדרואיד חופש בחירה גדול יותר בלחשים אותם הוא מתעל מהטבע.
 
אאוט:

http://pifro.com/pro/view.php?id=10698
אפרסם כאן את המיומניות שחילקתי, כי בד"כ אני מגיב מהפלא.

Climb+4 (Str),
Craft (Int)נפחות+4
, Handle Animal (Cha), Intimidate +5 (Cha), Jump +3(+5 כי הוא בן מחצית) (Str), Listen+6 (Wis), Ride +2(Dex), Survival +6(Wis), and Swim (Str)

אין:

אני יוצא עם גרזני הכבד שעון על כתפי. אני נראה כמו ילד... זקן.

אני מביט בחבריי להרפתקה ובכוהן, במבט שקט של...זר. אני מגרד את בית שחיי, מקשיב לשיחה בין הפטפטנים הגבוהים.
 
Out
אנחנו מוכרחים לכתוב מגוף ראשון? גוף שלישי עדיף לדעתי, אבל אני כותב בינתיים בשלישי. אם זה עקרוני, אני מוכן להחליף.
בפעם הבאה שאהיה על המחשב, אעלה לכאן את דף הדמות שלי ואת התוספות שעשיתי (מיומנויות ולחשים.)
אני מציע שנתכנס כולנו בקרוב ונדבר על אסטרטגיה. אסור שזה יהיה דיון ארכני שיגזול שבוע שלם של זמן אמיתי, אז נגביל את עצמנו להחלטות שנוגעות ל12 שעות הקרובות.
לגאלאן: איזה אקלים יש פה? טרופי או טיפה קר יותר?

הערה: השם הפורמלי הארוך שבחרתי לדמות הוא תשובה לגאלאן, שכששאלתי אותו אלו שמות יש לאורקים אמר לי ״תמציא״. למעשה, לפנייה רגילה מספיק ״טד׳ק גראוד״ ולפנייה אישית מספיק השם הפרטי.
In
טד׳ק גראוד גרנד׳י אכינוז (טד׳ק בן אוד צאצא לד׳י מן הביצות) הוא אורק נמוך ורזה שעורו בצבע צמרות היער המוצף. הוא לבוש כפי שראוי לאציל אנושי להתלבש, מלבד חגורת בד עבה וגלימה תואמת שמקורם בביצות המולדת של האורקים. הוא נושא חנית קצרה שהקצה שלה מפוצל לשלושה חודים דקים וחדים, המשמשים את האורקים ללכידת צפרדעים ולנעיצה בגרונותיהם של פולשים.
בעבר התחוללה רעידת אדמה קטלנית בכפר של שבט גרנד׳י, ועל טד׳ק הצעיר הוטל להביא את השורדים למקום מבטחים דרך חמישה ימי הליכה של ביצה טובענית ושוממת. הוא הצליח במשימה באמצעות משמעת נוקשה וצעדות כפויות. כדי שיוכל להנהיג את עמו, העניקו לו אבות השבט את מתת הדרואידיות. סופר לכם שיצא לגלות מרצון אחרי שהסכים לקבל אותם כפר בו היה כבר דרואיד. שני דרואידים לא יכולים להמצא באותו מקום.

טד׳ק מנצל את ההגעה לכפר כדי לבדוק מי הם בעלי הסמכות. בנוסף לכוהן הקדוש ולברון, האם יש כאן גם ראש כפר? זקן שבט? הוא מחפש אדם שיתן לו הערכה מדויקת ככל האפשר לגבי כמות המשאבים בכפר. כמה קורות עץ זמינות? כמה אנשים עובדים? כמה אוכל? האם יש באר?
לאחר מכן, הוא מחפש את כל החברי המשלחת האחרים ומנסה לכנס אותם (האם אני צריך לשכנע מישהו?) במקום בו הם יוכלו לשוחח בפרטיות.
 
OUT:
אסיד- קיבלת גישה.
אין בעיה שתשתפו דפי דמות אם לא אמרתי את זה כבר.
בנוגע ל7 הימים, לפי מה שהבנתם מהגילדה האל מתים מגיעים בגלים. אם תצליחו להחזיק מעמד שבעה ימים, יהיה מרווח זמן קצר שדרכו אנשי הכפר יוכלו להמלט. זה לא מושלם, אבל זה הסיכוי הכי טוב שלכם.

טומאץ'- לא, אתם לא חייבים. תרשום באיזה גוף שנוח לך.
האקלים הוא ביצה. יער מוצף. זאת כבר הפעם השביעית בערך שאתה שואל אותי. אם אתה צריך בשביל משהו רלוונטי, בכיף. אבל אם זה סתם בשביל ידע באקולוגיה, אני מצטער אבל זה קצת בזבוז זמן. סליחה שאני נשמע תוקפני, אבל suspension of disbelief מישהו? זה מתחיל לחזור על עצמו.

IN:
- מיאל עונה לך בצורה.. לחוצה? "הגעתי לכאן בשביל לעזור עם הכוח שלי, אבל כשהאל מתים התחילו לתקוף הוא החל להחלש. אני מרגיש שהקשר שלי אל פיילור.. נחלש. אני לא יודע למה, אבל אני פוחד שהקסם שהביא את האל מתים גם גורם לזה. אם זאת לא הסיבה.. ייתכן שאיבדתי את הסכמתו של פיילור למעשי, למרות שאני לא יודע למה"

- טד'ק גראוד מחפש ושואל אנשים, שנראה שהם נרגעים מעט כשהם שומעים שאלות מהמקצוענים. אחרי הכל, נראה שהם יודעים מה הם עושים.
אין ראש שבט, הברון הוא השליט בפועל של המקום- זאת חתיכת ירידה במעמד, אבל הוא אדם חלוצי והוא העדיף ללכת עם הכפר מאשר למנות אדם במקומו.
יש לכפר כמות לא קטנה של קורות עץ, אבל הן מאיכות לא טובה. יש כלים, אבל גם הם סבלו מהשהות בביצה ומטיפול לא נכון. ישנם כ-20 איש כשירים לעבודה כרגע (הכפר הוא, בסופו של דבר, רק התיישבות ראשונית. הוא קטן עד כדי גיחוך), לא כולל את הפצועים, אלו המטפלים בפצועים, וכל אדם אחר שלא מסוגל לעבוד מסיבה דומה.
האוכל והמים יספיקו למשך כשבועיים-שלושה לפחות אפילו אם לא יחדשו אותם בשום צורה, כך שזאת לא בעיה בכלל. אלא אם המחסנים יפגעו באחת ההתקפות, כמובן. אין באר.
 
OUT
דף דמות- (רק החלקים של היכולות המיוחדות)
ברית (ע"ט): רופא האליל קנה את כוחו בזכות מערכת סבוכה של בריתות והסכמים עם רוחות שונות, כמו-גם ניצול החוקים הפנימיים שבין הרוחות לבין עצמן. רופא האליל מסוגל לתת קורבן דם לרוחות הסובבות אותו: תמיד תימצא רוח צמאה ונואשת אשר תסכים לקבל את הדם בתמורה לשירות מיידי.
כפעולה רגילה המעוררת התקפה מזדמנת, רופא האליל פוצע את עצמו עבור נקודת שריפת חוסן אחת. הוא זוכה בתוסף לגלגול ההתקפה הבא, לבדיקת דרגת מטיל הבאה או לבדיקת המיומנות הבאה שהוא מבצע בתוך סיבוב אחד. זהו תוסף הארה בסך מתאם הכריזמה של רופא האליל.
נקודות שריפת תכונה מתחדשות בקצב רגיל, אולם לא ניתן לזרז את השבתן באמצעים קסומים. רופא אליל עם חסינות לנזק חוסן אינו יכול לתת דם שיספק את הרוחות ולכן אינו יכול לעשות שימוש ביכולת הברית.

ברכה\קללה (ד"ל): רופא האליל יודע להפעיל כוחות מיסטיים אשר רודפים את יריביו או מסייעים לו ולבני בריתו. הוא משלח רוחות פחותות, תבוניות בקושי, ומטיל עליהן להרע או להיטיב עם יצור אחד בטווח 9 מטרים.
בדרגה הראשונה, רופא האליל מסוגל לנצל שני שימושים יומיים ביכולת הגערה במתים שלו, בכדי לזמן רוחות ליצירת השפעה חיובית או שלילית. התוספים והמחסרים שיכולת זו מסבה גדלים ב-1 בדרגות הבאות: 5, 10, 15 ו-20. ברכה\קללה היא פעולה שוות ערך לתנועה. זוהי יכולת דמוית לחש בדרג 1.
השפעה חיובית: הרוחות מזכות את היצור המושפע בתוסף מארה 1+ לגלגולי ההתקפה והנזק, לזריקות ההצלה ולכל בדיקות המיומנות. השפעה זו נמשכת דקה אחת. רופא האליל, וכן כל יצור אשר מפעיל גילוי קסם, ראיית אמת או ראיית הנסתר, יוכל לזהות קבוצה של ישויות שמנמנות חסרות תווים ובעלות עור חיוור, אשר מרקדות בעקבות היצור המושפע או עליו וזועקות בתרועות עידוד כאשר היצור פועל.
השפעה שלילית: הרוחות מכבידות על היצור המושפע ומסבות לו מחסר מארה 1- לגלגולי ההתקפה, לזריקות ההצלה ולכל בדיקות המיומנות למשך שעה אחת (רצון נוגד, ד"ק להצלה הוא 10 + חצי דרגת רופא האליל + מתאם הכריזמה שלו). רופא האליל, וכן כל יצור אשר מפעיל גילוי קסם, ראיית אמת או ראיית הנסתר, יוכל לזהות קבוצה של ישויות שחורות ומכונפות, בעלות מספר לא זהה של עיניים, אשר מרחפות בעקבות היצור המושפע או יושבות עליו ומכבידות את תנועתו.

גערה במתים (ע"ט): רופא אליל בדרגה ראשונה גוער באל-מתים בדומה לכוהן מרושע, בלי קשר לנטייה של רופא האליל עצמו. רופא האליל יכול לנסות לגעור ולשלוט ביצורים אלו 3+[מתאם כריזמה] פעמים ביום. רופא אליל בעל יותר מ5 נקודות בידע [דת] מקבל+2 לבדיקה.

יצור געור:
יצור געור נראה כמפחד ומכבד את הרופא האליל. הוא מקבל +2 בונוס להתקפה למשך 10 סיבובים. הרופא האליל מטיל 2ק6+רמת הרופא האליל+[מתאם כריזמה].

יצור נשלט:
הרופא האליל חייב לבזבז פעולה רגילה כדי לשלוח פקודה מנטלית לאל מתים הנשלטים על ידו כדי לתת להם פקודות. בכל מצב נתון הכוהן יכול לפקד על אל מתים שסך קוביות הפגיעה שלהם שווה או נמוך מדרגתו. הוא רשאי להפסיק בכוונה שליטה על יצורים אל מתים כדי לשלוט בחדשים.

נטרול גירוש אל מתים:
הרופא האליל יכול לתעל אנרגיה שלילית כדי לנטרל גירוש אל מתים של כוהן. אם ההתוצאה של גלגולו גדולה מתוצאתו המקורית של הכוהן, הגירוש מוסר. הרופא האליל מגלגל 2ק6+רמת הרופא האליל+[מתאם כריזמה] כדי לראות כמה קוביות פגיעה השוות אל מתים הוא יכול להשפיע בדרך זאת (אותו גלגול כמו גערה באל מתים).

חיזוק אל מתים:

הרופא האליל יכול לנסות ולחזק אל מתים כנגד גירוש שבדרך. הוא מגלגל 2ק6+רמת הרופא האליל+[מתאם כריזמה] ומשתמש בתוצאה הזאת כמספר קוביות הפגיעה של האל מת (אם התוצאה גדולה מהמספר המקורי). החיזוק אורך 10 תורות.


מציאת מלכודות (י"ד): רופא האליל יכול להשתמש במיומנות החיפוש בכדי למצוא מלכודות שד"ק הגילוי שלהן גבוה מ-20. מציאת מלכודת קסומה היא בד"ק 25 + דרג הלחש שיצר אותה. רופא האליל יכול להשתמש במיומנות פירוק המתקנים בשביל לנטרל מלכודות קסומות. ד"ק הפירוק של מלכודת קסומה הוא בדרך כלל 25 + דרג הלחש שיצר אותה. אם רופא האליל הוציא בגלגול 10 נקודות יותר מעל הד"ק, הוא יכול לבחון את המלכודת, להבין כיצד היא פועלת ולעבור אותה [יחד עם שאר החבורה] בלי להפעילה ובלי לנטרל אותה.

סימפתיה (ע"ט): בדרגה השנייה, רופא האליל לומד כיצד ניתן להשפיע בנקלה על כוח אחד, תוך שימוש בכוח אחר הדומה לו או קשור אליו. כאשר רופא האליל אוחז בידו בחלק מיצור (כגון שיערה שלו או טיפה מדמו) או בחפץ שאותו היצור רואה כשייך לו ("הארנק שלי", "החרב שלי"), היצור סובל מחסר 2- לכל זריקות ההצלה נגד יכולות רופא האליל הבאות: ברכה\קללה (השפעה שלילית), כישרונות השפה שמעבר. בנוסף, רופא האליל מסוגל להפעיל את יכולת ברכה\קללה שלו על היצור מכל מרחק, בתנאי שהוא מסוגל לראות אותו בבירור. כך לדוגמה הוא יכול להטיל ברכה\קללה על יצור שבו הוא צופה באמצעות יכולת עיניים בכל מקום, אם יש ברשותו חפץ עם סימפתיה ליצור המטרה.

פולחן הרימות (ד"ל): רופא האליל לומד לתקשר עם הרוחות השונות ולאסוף מהן מידע. רוחות רבות מצריכות מאמץ רב או משימות אגדיות, אבל ישנן גם רוחות פחותות שהן נגישות בהרבה ומוכנות לספק מידע בתמורה לטקס קצר מצדו של רופא האליל המתקשר איתן. בדרגתו השנייה, רופא האליל לומד לתקשר עם רוחות הרימות והתולעים. הוא זוכה ביכולת להטיל את הלחשים דיבור עם המתים ומנוחה שלווה כיכולות דמויות לחש בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. הוא יכול להטיל לחשים אלו לפי-רצון, אולם משך ההטלה הוא שעה אחת.


נשק (ע"ט): זוהי יכולת עלילתית נטו, שאין לה יתרונות יבשים. רופא האליל מקבל בירושה חפץ מסורתי הצופן בתוכו סודות רבים ואפלים. החפץ יכול להיות מטה, אבוב-נשיפה, חנית מחצית, פגיון, חרב ארוכה, גרזן קרב, מגן-אמה, בומרנג או כוכב שחר, והוא עשוי מאבן, עץ, נחושת או עצם בלבד. הנשק אינו יכול להיות עשוי מחומרים אחרים או מחומרים קסומים. הנשק הוא חסר בינה כשלעצמו. חפץ זה הועבר בירושה מאב לבן, מראש שבט לראש שבט, ומרופא האליל של הכפר ליורשו. הנשק הוא תמיד פגום במקצת, ולכן המשתמש בו סופג מחסר -1 לכל גלגולי ההתקפה והנזק עמו [מדובר במחסר -1 לכל גלגולי ההתקפה והנזק, המתקבלים כתוצאה מלחימה באמצעות נשק העשוי נחושת, אבן או עצם]. רופא האליל שולט בנשק כאילו יש לו כישרון שליטה בו, אך הוא אינו שולט בשום נשק אחר מאותו הסוג, אפילו אם מדובר בחיקוי של הנשק. רופא האליל יכול לחוש באופן גס את מיקומו של הנשק בכל עת ובכל זמן, גם אם הם לא באותו המישור, אף שאינו יכול להשתמש בידע זה לצורכי ניווט מדויקים [כמו לשגר את הנשק למקום אחר ולהגיע אליו באמצעות התחושה]. כל יצור אחר שמשתמש בנשק של רופא האליל נחשב כאילו רופא האליל אוחז בחפץ אישי שלו, למטרות היכולת "סימפתיה", שתילמד בהמשך. אם הנשק נשבר, על רופא האליל לתקנו כמו כל נשק רגיל. לא ניתן לחוש את מיקומו של נשק שבור, וכמו כן לא ניתן להשתמש באף יכולת מיוחדת שלו. היכולת הזאת ממש לא גמורה, בגלל פאשלה מצידי. לכן היא יותר חסרון מיתרון. שזה, הממ, בסדר.. כי הרופא אליל לא אמור להלחם בקפא"פ במילא. הוא יותר תמיכה.
ד"א גאלאן, אכפת לך אם יהיה לי נשק נוסף מלבד נשק הרופא-אליל? קשת תשמור אותי יעיל בקרב גם לאחר שייגמרו לי ניסיונות הגירוש\גערה.

IN
מורדאר גבוהה יחסית לגזעו, הוא לבוש במכנסיים פשוטים ושריון עור שלרוב מכוסה תחת גלימה שחורה. השריון חסר שרוולים, כך שכאשר מורדאר מוציא את ידיו מבעד לקלפי הגלימה זרועותיו נחשפות וכן עשרות הצלקות הדקיקות שנמתחות החל מהכתפיים ועד לקצוות האצבעות.
כאשר הוא מגיע לראשונה לכפר מורדאר מסתובב בקרבת הגבול, בוחן את ההגנות העלובות של הכפר בעודו שר בשקט שיר באלפית שמוציא משלוותו את כל שמעיו.
כאשר הוא מסיים את הבדיקה, עובר מורדאר בין הבתים ומציע תרופות ועזרה רפואית עבור החולים והפצועים, שר בכל העת.

כאשר טד'ק קורא לפגישה מסיים מורדאר לטפל בחולה שבו טיפל באותו רגע ומגיע אל מקום ההתאספות, מחכה לשמוע את חוות דעתם של האחרים לפני שישמיע את דעתו.
 
"הולך לבדוק שטח." אומר הבן מחצית בנהימה. חש שאין מקומו בדיונים עקרים וחסרי תכלית. אך אם ילמד את השטח טוב, אולי יהיה לו רעיונות מעשיים מה לעשות.
הוא לא מבדל את עצמו בכוונה מהחבורה, אבל הוא משתעמם מדיבורים ארוכים, ויש לו הרגשה שזה יהיה דיבור ארוך.
הוא יוצא לסייר, ומתכוון לחזור אחרי שעה שעתיים. מחפש בורות, וללמוד לעומק את תואי השטח, וכיצד יוכלו לנצל אותו בתנאים שבפניהם.

אאוט:
Survival +6 wis +1


והקוביה אומרת... 20 טבעי! איזה בזבוז...
 
OUT
בקובץ המצורף- המיומנויות והלחשים שלי.
כל כך נהינתי לבחור לחשים, שבחרתי רשימה חלופית (השנייה) למקרה שאי פעם אצטרך למלא תפקיד של תמיכה קרבית. הרשימה לא קשיחה, ואני מתכוון לשנות אותה במידת הצורך. אם יש לחש מועיל שלא הוספתי או בולשיט גמור שבחרתי- אני אשמח לדעת. מרתוס, ראיתי שהיכולת ברית שורפת לך חוסן. אני מצטער שלא בחרתי את הלחש שיקום פחות, כי הוא היה עוזר לך מאוד.
אה, כן, החיה בת הלוויה שלי היא עכביש מפלצתי בינוני. בפת'פיינדר נדמה לי שיש חוקים שמאלצים את הדרואיד לאמן את החיה שלו. יש כאלו גם ב3.5?
מה היחס (ממש בקווים כללים) בין האנשים העובדים לאלו שלא? בנוסף, האם החוזה שלנו או הכללים החברתיים מציבים את הברון במעמד גבוה משלנו? אני מצטער שאני חופר, אבל הפרטים האלו עשויים להיות חשובים בקרוב.
ד"א: מקצוע רופא האליל מאתגר את הפילוסופיה שלי, שאומרת: "יש כבר את כל המקצועות שאפשר לרצות".

אני מבקש שכל שחקן יגיד לי האם הדמות שלו משתתפת בפגישה הקצרה שאנחנו הולכים לערוך. בגדול אני יש לטד'ק מתווה של תוכנית פעולה, לפחות ל12 שעות הקרובות, והוא רוצה לאשר אותו לפני השווים לו בדרגה.
 

קבצים מצורפים

  • דרואיד נחיל_דף עזר לדף דמות.docx
    20.8 KB · צפיות: 145
OUT:
@מרתוס:
כן, תרגיש חופשי להוסיף לעצמך נשק.
@טומאץ':
הערה על רופא האליל זאת מחמאה? אני לא בטוח :p
ולא, אתה לא צריך לאמן את העכביש שלך. הוא צייתני להפליא, בעיקר בגלל שאתה שולט בו מוחית.
הייתי אומר שבערך חצי מהאנשים בכפר כשירים לעבודה. הברון *טכנית* במעמד גבוה משלכם, אבל פרקטית בגלל המצב הקטסטרופלי שבו הכפר נמצא, גם אם כל האצילים שבעולם היו נמצאים כאן היו מקשיבים לכם במקומם. וזה כולל את הברון. אתם הרפתקנים מקצועיים, ואנשים סומכים עליכם שתעזרו להם.

IN:
בן המחצית מסייר בשטח כאדם החי במקום כל חייו. הוא לא מפספס אף פרט, והוא בטוח בכך.
הכפר ממוקם באזור טוב יחסית. העצים דלילים יחסית לשאר הביצה, כך שתוכלו לזהות את האל מתים קצת לפני שהם מגיעים אליכם. קשה לנוע מסביב לכפר, אבל עם הזמן כל הצמחים הצמודים אליו ממש נעקרו\נכרתו. יחסית קשה ללכת על האדמה, אבל התחלה-של-שביל (לא סלול, אבל מקומות שבהם הלכו שוב ושוב) נוצרה, ולכן אל תוך הכפר ומחוצה לו מעט יותר קל ללכת מאשר מסביבו.
נראה שאין חיות מסביב לכפר. הציפורים מעטות ונראה שגם הן מתרחקות ומתנהגות עוד יותר בפחדנות מבדרך כלל. החיות הקטנות שבדר"כ אמור להיות קל יחסית למצוא לא נמצאות בשום מקום. רק חרקים ניתן למצוא, וגם הם- פחות ממה שבן המחצית ציפה. הוא גם מרגיש תחושת אי נוחות שהוא לא שם לב אליה תחילה, תחושה שנמצאת בחלק האחורי של הראש, מפריעה, מרגיזה. זה לא קסם שהטילו עליו, בזה הוא בטוח. אולי זה מגיע מכאן?
בגלל התוצאה הגבוהה (27 זה מכובד בהחלט בדרגה 3), אתה יכול לשאול כמה שאלות על הסביבה שלא עניתי עליהן. כעקרון בן המחצית ראה כל מה שאפשר לראות על המקום- מצד שני, הוא השקיע הרבה מאוד זמן בזה. כל עוד הוא מסייר בחוץ, הוא לא עוזר בתוך הכפר.

(מתעלם כרגע מהתגובה של מרתוס, כי אין לי מה לענות עליה. אם פספסתי משהו, בבקשה תגיד)
 
לא, אין ממש מה להגיב. רק רציתי להציג את הדמות שלי, לומר שאני בפגישה עם שאר החבורה אבל לא מתכוון לדבר ראשון ולברר האם יש אנשים בכפר שחולים במשהוא שלא היית מצפה לו בהתחשב בתנאים הקיימים. (כלומר, האם אותו כוח שמביא את המתים משפיע על החיים ופוגע בהם, דרך מחלה או משהוא דומה)
 
הברברי קטן הקומה מחייך בסיפוק וחוזר על חבריו לשמוע מה הם החליטו.


אאוט:
יש בורות? האדמה קלה לחפירה והסוואה?
כמה זמן עובר מהרגע שבו אפשר לראות מישהו מתקרב עד שהוא נכנס לטווח יעיל של קשת?
יש עמדה שלהערכתו מפקד כוח עוין ירצה לעמוד משם?
האדמה שמחוץ ל"שביל" בלתי נוחה ברמה שתקשה גם על אלמתים?
יש. מקומות שמספיק נוחים לכניסה לכםר כדי ליצור צוואר בקבוק?
לכמה זמן עקיבות באדמה הזאת נשארים טריים ואפשר לזהות אותם?
עד כמה קל להתגנב/ללכת חרישי?
 
IN
אני מהנהן בעצב אל עבר הכהן. "אני מקווה שפיילור ישוב להשרות עליך את בירכתו", אדם מסכן אני חושב לעצמי ופולט אנחה. "ובכן, לגבי שאלתי השניה, היתי רוצה לדעת לגבי דפוס הפעולה של האלמתים בשביל שנדע כיצד להכין את הכפר בשעות שנותרו לנו עד הלילה.
מכמה כיוונים הם תוקפים? האם הם מתנהגים בתבונה או פשוט מסתערים קדימה? האם יש ברשותם אמצאים לתקיפה לטווח רחוק (קשתות וכו')?

OUT
כן כן, זה פלייטסט וגם אני רוצה להתחיל כבר את האקשן אבל אתה לא יכול להגיד לשחקנים לבחור בין 3 אופציות ולצפות שזה יקרה לפני שהם ידעו איך קוראים לברמן המקומי ומה מידת הנעליים של ראש העיר, נכון?
 
OUT:
אז יצאתי מהמשחק הזה עם חתימה חדשה. עדיין, אתם מודעים לעובדה שזה רק פלייטסט למכאניקה, כן? המשחק לא מושקע עד כדי כך. הייתי צריך להמציא חצי מהפרטים שאני מספר לכם עכשיו כי לא ידעתי מה התשובה עד ששאלתם. העיקר שכולם נהנים :mrgreen:

@דרגוניין:
ואו, הרבה לכתוב. בו נתחיל-
- לא, אין בורות. יש הרבה שורשים בקרקע (עצים,בכל זאת) אז לא קל במיוחד לחפור בקרקע. גם אם תצליחו, זה ייקח הרבה מאוד זמן ואין לכם הרבה כלים בשביל זה.
- קשתות זה בעייתי. אפילו עם הראות היחסית-בסדר מסביב לכפר, יש רק כשלושים-ארבעים מטרים עד שקשת כבר נהיית משמעותית פחות אפקטיבית. בחושך.. זה יהיה קשה. קשתות יעזרו, אבל הן בהחלט לא יהוו תפקיד מפתח לדעתך.
- לא אחת ספציפית. אם המפקד רוצה להשאר מאחור, יהיה לו די קל לעשות את זה- להתחבא על אחד העצים, או פשוט ללכת קצת אחורה. אם הוא רוצה להיות קרוב יותר לקו האש, אין ממש מקום מחבוא יוצא דופן.
- האדמה מבחוץ לא נוחה למעבר. אתה לא מכיר אל מתים במיוחד, אבל אתה מניח שיהיה להם קשה לפחות כמו החיים אם לא יותר מהם- אתה לא מדמיין שזומבים למיניהם יסתכלו לראות שאין שורש מלפניהם לפני שהם צועדים. הם יצליחו להגיע משם, אבל הם יהיו איטיים וכנראה גם רועשים.
- ה"שביל" כנראה ייצור כאילו-צוואר בקבוק, כי אתה מאמין שהאל מתים יתרכזו שם. חוץ ממנו.. יש אזור אחד מזרחית לכפר שהוא יחסית קל למעבר, אז זה אפשרי להפוך אותו לצוואר בקבוק אם תנסו לעשות את זה אקטיבית, אבל הוא לא יהפוך לכזה בלי מאמץ\מזל מצדכם.
- שתי שאלות התגנבות\מעקב- יש מים, עלים, צמחים, אדמה רטובה, ושורשים. זה השילוב הכי נורא שאני מצליח לדמיין להתגנבות אלא אם מעורבים הרי געש פעילים. אם אתה אמן הסתתרות\משתמש בקסם, אתה אולי תצליח להגיע לאנשהו בלי שיעקבו אחריך בקלות. אם לא.. עומדים לשמוע אותך, ועומדות להשאר עקבות.
 
Out
אני מצטער שלא הייתי כאן אתמול. משום מה הפונדק לא עבד לי.
yellow_acid אמר/ה:
IN
OUT
כן כן, זה פלייטסט וגם אני רוצה להתחיל כבר את האקשן אבל אתה לא יכול להגיד לשחקנים לבחור בין 3 אופציות ולצפות שזה יקרה לפני שהם ידעו איך קוראים לברמן המקומי ומה מידת הנעליים של ראש העיר, נכון?
להגנתי- כמעט כל השאלות ששאלתי היו קשורות לתוכנית שאני עומד להציג לכם, ואני לא מסתובב סתם ככה כדי להעביר את הזמן. זה מחזיר אותי לבקשה שלי מפעם קודמת: תכתבו בבקשה האם אתם משתתפים במועצת המלחמה שאני מכנס או שלא. לא הייתי מדגיש סתם כך, אבל נראה שאף אחד לא שם לב.
לגאלאן- תודה רבה על התשובות שלך.
גאלאן אמר/ה:
OUT:
@טומאץ':
הערה על רופא האליל זאת מחמאה? אני לא בטוח :p
In
ההפך הוא הלא נכון.
בינתיים אין לי ממש מה לכתוב באין, כי לא קורה כלום. אני מציע שנתחיל לעשות דברים, אחרת המשחק לא יתקדם בקצב שלו ציפינו. איסוף מידע לא מועיל אם לא עושים כלום עם המידע.
 
הו רו גו~ כך כנראה אתם מכנים את הזוטון הברברי(השם שלו לא ניתן לניגוי בשפה של בלתי זוטונים, אך זה הקרוב ביותר שבני אנוש יצליחו לבטא), יצטרף למועצה. לפחות כרגע כמקשיב, למרות שיש לו רעיון פשוט למדי כרגע.
 
@אסיד:
מיאל עונה לך "הם לרוב תוקפים מכמה כיוונים שונים. הם תקפו רק פעמים מעטות ולכן לא מצאתי דפוס, אבל הם לא פועלים בצורה אחידה. עד עכשיו הם לא הפגינו תבונה יוצאת דופן או שימוש בנשקים כמו קשת"

@טומאץ':
לחכות לכולם רק ייקח כמות מגוחכת של זמן. תתחיל את האסיפה הזאת, מי שנמצא שם נמצא ומי שלא לא. חבל לבזבז שבועיים על זה.
 
IN
"אני מבין, אני מודה לך על המידע" אני מהנהן אליו. "ברשותך אגש כעת לחברי בשביל לארגן תוכנית הגנה על הכפר" אני אומר ומסתובב משם, גלימתי מתנופפת תוך כדי שאני מסתובב והשיריון שלי מבזיק באור, שנוסך תקווה בסובבים אותי. אני הולך אל עבר החבורה, בזמנים רגילים היתי מכבד אותם ונותן להם לדבר ראשונים, אבל אין זמן לבזבז.

"ובכן, נראה שהאל-מתים האלו מגיעים בגלים ובצורה מפוזרת, הם לא מחזיקים ברשותם נשקים לטווח רחוק ואינם פועלים בתבונה. מכיוון שאנחנו לא יכולים להיות בכל מקום במקביל, אני חושב שהנכון ביותר הוא לחסל את האיום לפני שהוא מגיע, אני לא רוצה ליצור מצב שהכפריים כאן נאלצים להלחם באל-מתים בזמן שאנחנו עסוקים להלחם בחבורה אחרת שלהם. אני חושב שהנבון יותר בזמן שיש לנו הוא לארגן מקומות גבוהים יותר עבור קשתים, בשביל לשפר את הטווח שלהם. הבעיה זה תאורה, אז אני ארצה לארגן מספר סירי ברזל, עם בד ספוג בשמן. נחפור באדמה מסביב לכפר במספר נקודות ונשים שם את הדליים האלו, ברגע שהאלמתים יתקרבו הקשתים יוכלו לירות חצים בוערים בשביל להדליק את המדורה הקטנה, שאני מקווה שלאל מתים לא יהיה את השכל הנדרש בשביל לכבות ביעילות. ניתן להם להתחיל להתאמן על לפגוע בה מעכשיו, כי בחושך זה יהיה להם קשה.
אפשר להניח מראש שאנחנו יהיה באזור מסוים בכפר, ולכן בו לא נצתרך להשקיע את ההגנות האלו, ונוכל לנצל את כל הזמן שעומד ברשותנו לחיזוק המקומות בהם הכפריים ילחמו.

מה דעתכם?"

OUT
אני יוצא מנקודת הנחה שזאת ביצה ולכן הכל מלא מיים ורטוב ולח אז אין חשש לשריפה המונית
 
הו רו גו מקשיב בדממה. נוא ממתין שמישהו נוסף ידבר, וכשאף אחד לא מדבר: הוא מחייך חיוך סאדיסטי. "לשרוף את היער, יחד עם המתים המסריחים! לשרוף לשרוף לשרוף!" צוחק, וכנראה שבקרב הזוטונים זאת נחשבת בדיחה טובה.
 
בזמן שהאביר מדבר (לא זכור לי שאמרת מתישהוא את שמו) מורדאר מצייר בעזרת חניתו את קווי המתאר של הכפר בעפר עם קצה חניתו, לכאורה לא מקדיש תשומת לב רבה לדברים.
כשהאביר מסיים את דבריו מדבר מורדאר בקול מתנגן, עדיין לא מתבונן בחברי קבוצתו אלא במפת הכפר הגסה שיצר על הקרקע.
"אתה מדבר כאילו אנו יודעים מהיכן יגיעו גלי התקיפה העיקריים של האל-מתים, אך אנו לא. ולכן אנו לא יכולים להשקיע בצד מסוים של הכפר בלי להסתכן שהאל-מתים בכלל לא יתקפו משם אלא מהצד בו השקענו פחות.
אנחנו צריכים להיות גמישים, ליצור הגנה מספקת מכל הצדדים שתספיק לעקב את האל מתים כך שנוכל לטפל בקבוצה אחת ואז נעברו לקבוצה אחרת."
 
In
״ אני כינסתי אתכם כאן בגלל שאתם שווים לי בדרגה במקום הזה, ולכן אני צריך את אישורכם״ אומר טד׳ק, בהתעלמות בוטה מהזוטון. ״אנחנו צריכים להכריח את הכפריים להפסיק את כל מה שהם עושים עכשיו ולשלוח אותם לעבודות שלנו, זה רק לטובתם. בגלל שאנחנו צריכים להלחם באויב יחסית קרוב לכפר אבל לפני שהוא עושה נזק (כמו שאמרתם), אנחנו צריכים לחזק את מערכת הביצורים כאן. במצבה הנוכחי היא מועילה לנו כמו רחצה לגוויה. מאותה הסיבה צריך להציב גם אבוקות בחוץ כמו שאמר אדוני האביר״.
 
חזרה
Top