בצהריים המוקדמים של יום מעונן למדי, 4 הרפתקנים מהגילדה הרשמית הצליחו סוף סוף- לאחר הליכה מייגעת של שלושה ימים, להגיע אל כפר נידח אי שם ב"יערות המוצפים" שבביצות הערפל.
הכפר נראה שומם למדי- רוב האנשים נמצאים עם משפחותיהם בבתים, חוששים לחייהם, אבל חלקם יצאו לקבל את פניכם, אתם כנראה האנשים הראשונים מהגילדה שהם ראו אי פעם. מרבית הבתים בכפר בנויים על כלונסאות, עמודים שיוצאים מהמים, אבל הבתים החדשים ביותר בקצוות בנויים על הקרקע. כולם פשוטים וקטנים, ועשויים מעץ שנכרת באזור. נראה שנעשה נסיון כלשהו ליצור גדר מסביב לכפר, אבל היא כנראה אפילו לא תעצור חיות רגילות, שלא לדבר על דברים גדולים יותר.
המשימה שלכם פשוטה, לפחות על הנייר:
אתם צריכים להגן על הכפר למשך שבעה ימים מפני האל מתים שהתחילו להיות נפוצים בביצה. במידה ותכשלו, אתם צריכים לחלץ מהמקום את הכהן של פיילור שבא עם המתיישבים (הקדוש מי-אל, st. mäel), והברון ששולט באזור, מרטור. כמובן שעדיף שתצילו אתכם כמה שיותר מהאנשים הנמצאים בכפר- אבל שני האנשים האלו בעדיפות עליונה.
הברון מורטר מקדם את פניכם, ומוביל אתכם אל הביתן שהוקצה לכם במהלך שהותכם פה. הוא קטן, אבל ברור לכם שאין להם משאבים מיותרים. לאחר שאתם נחים לזמן קצר מהמסע, אתם יוצאים החוצה ומסתכלים על הכפר. אין ספק שצריך לשפר את ההגנות שלו, אבל אין זמן לעשות הכל- צריך לבחור
אתם יכולים לנסות לבצר את המקום- לחזק את הגדר, למגן את הכלונסאות, לבנות מכשולים שיעקבו את האויב ויאטו אותו.
אתם יכולים גם ליצור מחסה לשומרים, מקום לירות ממנו עם קשת לקשתים ואזור מוגבה ללוחמים-בחנית. השומרים עצמם מעטים ולא מיומנים לעומתכם, אבל אתם לא יכולים להיות בכל מקום בבת אחת, וחשוב שגם באזורים שאתם לא נמצאים בהם תהיה הגנה כלשהי
אפשרות אחרת היא ש"תשפצו" את הכפר מבפנים- לשפר את הדרכים שבתוכו, לסלק מכשולים שבתוך הכפר ובאופן כללי להקל על התנועה מצד אחד שלו לצד השני.
אתם יכולים, כמובן, לעשות משהו שלא תיארתי פה, אבל זאת ברירת המחדל. אם תעשו משהו אחר, אולי הוא יועיל- אבל ייתכן שהוא יהיה לא רלוונטי ויבזבז מהזמן המועט שלכם. יש לכם כמה שעות (5? 6?) עד שיגיע הלילה והאל מתים איתו, כך שללכת לכיוון אחר יכול להיות הימור. מצד שני, אל תתנו לזה לעצור אתכם מלדבר עם דב"שים או עם המקומיים- הזמן מוגבל, אבל אתם לא צריכים לאגור בקמצנות כל שנייה ודקה.
OUT:
כמה כללים להמשך המשחק-
א. עדיף תגובה ביום, אם אין אפשרות תגובה ביומיים זה בסדר. כמובן שמי ששומר שבת שומר שבת ואין שום בעיה עם זה.
ב. לעומת זאת, גם לא יותר מתגובה או שתיים ביום- הרעיון הוא משחק מהיר, אבל אני לא רוצה שאנשים יצטרכו להתחבר כל שעתיים ולבדוק אם יש תגובה. וזה גם יגרום לכך שכל תגובה תקדם את המשחק, כי אי אפשר להגיב "סתם". כמובן שיש יוצאי דופן פה ושם, אבל החוק הזה משמעותי בדיוק כמו החוק הקודם.
ג. בגלל שקרבות נוטים לקחת כמות מגוחכת של זמן, אל תחכו שיגיע תורכם בשביל לרשום את מה שאתם עושים- תרשמו כשאתם מחוברים, ואני אסדר את זה לפי היוזמה (ככה שהתגובה הראשונה שלכם בקרב צריכה לכלול גם את היוזמה וגם את הפעולות שלכם בתור הראשון). כן, אני יודע שזה בעייתי ושמתישהו במהלך הקרב תהיה בעיה בגלל זה. אבל אם צריך לבחור בין זה לבין קרבות שימשכו חודש, אני מעדיף את זה.
ד. in ו- out בבקשה. זה כנראה טריוויאלי, אבל זה מקל עליי משמעותית. אם למישהו מתחשק תמיד אפשר להכניס מכאניקה לmeta, אבל גם out מתאים לזה.
ה. תלונות, הערות, ביקורות, הכל- במהלך המשחק ובסופו. אם היכולת שלכם לא ברורה, תגידו. אם אין לכם משהו מעניין לעשות בקרב, תגידו. אם יש מכאניקה שאתם נהנים ממנה, גם תגידו- לא רק בשביל האגו שלי (היי, אמרתי לא רק), אלא גם בגלל שמה שיכול להראות לי כמשהו meh שאפשר להעיף, לדעת שחקן אמיתי הוא ממש מהנה ומוצלח. ולכן זה חשוב שתספרו על זה.
ו. למרות הבקשה מלמעלה, תזכרו שזה קודם כל משחק. פלייטסט או לא פלייטסט, שחקו בתור שחקנים, לא בתור אדם מבחוץ. אני כן רוצה שהמשחק יהיה מהנה, אפילו שכבר הועלו טענות בפורום שאני אלרגי לשמחה וחי על דמעות של ילדים
הערה: אני בטוח ששכחתי משהו חשוב, בטח בתיאור של הכפר או משהו. אם זה המצב, תעירו לו ואני אוסיף אותו.
הכפר נראה שומם למדי- רוב האנשים נמצאים עם משפחותיהם בבתים, חוששים לחייהם, אבל חלקם יצאו לקבל את פניכם, אתם כנראה האנשים הראשונים מהגילדה שהם ראו אי פעם. מרבית הבתים בכפר בנויים על כלונסאות, עמודים שיוצאים מהמים, אבל הבתים החדשים ביותר בקצוות בנויים על הקרקע. כולם פשוטים וקטנים, ועשויים מעץ שנכרת באזור. נראה שנעשה נסיון כלשהו ליצור גדר מסביב לכפר, אבל היא כנראה אפילו לא תעצור חיות רגילות, שלא לדבר על דברים גדולים יותר.
המשימה שלכם פשוטה, לפחות על הנייר:
אתם צריכים להגן על הכפר למשך שבעה ימים מפני האל מתים שהתחילו להיות נפוצים בביצה. במידה ותכשלו, אתם צריכים לחלץ מהמקום את הכהן של פיילור שבא עם המתיישבים (הקדוש מי-אל, st. mäel), והברון ששולט באזור, מרטור. כמובן שעדיף שתצילו אתכם כמה שיותר מהאנשים הנמצאים בכפר- אבל שני האנשים האלו בעדיפות עליונה.
הברון מורטר מקדם את פניכם, ומוביל אתכם אל הביתן שהוקצה לכם במהלך שהותכם פה. הוא קטן, אבל ברור לכם שאין להם משאבים מיותרים. לאחר שאתם נחים לזמן קצר מהמסע, אתם יוצאים החוצה ומסתכלים על הכפר. אין ספק שצריך לשפר את ההגנות שלו, אבל אין זמן לעשות הכל- צריך לבחור
אתם יכולים לנסות לבצר את המקום- לחזק את הגדר, למגן את הכלונסאות, לבנות מכשולים שיעקבו את האויב ויאטו אותו.
אתם יכולים גם ליצור מחסה לשומרים, מקום לירות ממנו עם קשת לקשתים ואזור מוגבה ללוחמים-בחנית. השומרים עצמם מעטים ולא מיומנים לעומתכם, אבל אתם לא יכולים להיות בכל מקום בבת אחת, וחשוב שגם באזורים שאתם לא נמצאים בהם תהיה הגנה כלשהי
אפשרות אחרת היא ש"תשפצו" את הכפר מבפנים- לשפר את הדרכים שבתוכו, לסלק מכשולים שבתוך הכפר ובאופן כללי להקל על התנועה מצד אחד שלו לצד השני.
אתם יכולים, כמובן, לעשות משהו שלא תיארתי פה, אבל זאת ברירת המחדל. אם תעשו משהו אחר, אולי הוא יועיל- אבל ייתכן שהוא יהיה לא רלוונטי ויבזבז מהזמן המועט שלכם. יש לכם כמה שעות (5? 6?) עד שיגיע הלילה והאל מתים איתו, כך שללכת לכיוון אחר יכול להיות הימור. מצד שני, אל תתנו לזה לעצור אתכם מלדבר עם דב"שים או עם המקומיים- הזמן מוגבל, אבל אתם לא צריכים לאגור בקמצנות כל שנייה ודקה.
OUT:
כמה כללים להמשך המשחק-
א. עדיף תגובה ביום, אם אין אפשרות תגובה ביומיים זה בסדר. כמובן שמי ששומר שבת שומר שבת ואין שום בעיה עם זה.
ב. לעומת זאת, גם לא יותר מתגובה או שתיים ביום- הרעיון הוא משחק מהיר, אבל אני לא רוצה שאנשים יצטרכו להתחבר כל שעתיים ולבדוק אם יש תגובה. וזה גם יגרום לכך שכל תגובה תקדם את המשחק, כי אי אפשר להגיב "סתם". כמובן שיש יוצאי דופן פה ושם, אבל החוק הזה משמעותי בדיוק כמו החוק הקודם.
ג. בגלל שקרבות נוטים לקחת כמות מגוחכת של זמן, אל תחכו שיגיע תורכם בשביל לרשום את מה שאתם עושים- תרשמו כשאתם מחוברים, ואני אסדר את זה לפי היוזמה (ככה שהתגובה הראשונה שלכם בקרב צריכה לכלול גם את היוזמה וגם את הפעולות שלכם בתור הראשון). כן, אני יודע שזה בעייתי ושמתישהו במהלך הקרב תהיה בעיה בגלל זה. אבל אם צריך לבחור בין זה לבין קרבות שימשכו חודש, אני מעדיף את זה.
ד. in ו- out בבקשה. זה כנראה טריוויאלי, אבל זה מקל עליי משמעותית. אם למישהו מתחשק תמיד אפשר להכניס מכאניקה לmeta, אבל גם out מתאים לזה.
ה. תלונות, הערות, ביקורות, הכל- במהלך המשחק ובסופו. אם היכולת שלכם לא ברורה, תגידו. אם אין לכם משהו מעניין לעשות בקרב, תגידו. אם יש מכאניקה שאתם נהנים ממנה, גם תגידו- לא רק בשביל האגו שלי (היי, אמרתי לא רק), אלא גם בגלל שמה שיכול להראות לי כמשהו meh שאפשר להעיף, לדעת שחקן אמיתי הוא ממש מהנה ומוצלח. ולכן זה חשוב שתספרו על זה.
ו. למרות הבקשה מלמעלה, תזכרו שזה קודם כל משחק. פלייטסט או לא פלייטסט, שחקו בתור שחקנים, לא בתור אדם מבחוץ. אני כן רוצה שהמשחק יהיה מהנה, אפילו שכבר הועלו טענות בפורום שאני אלרגי לשמחה וחי על דמעות של ילדים
הערה: אני בטוח ששכחתי משהו חשוב, בטח בתיאור של הכפר או משהו. אם זה המצב, תעירו לו ואני אוסיף אותו.