רקע:https://www.pundak.co.il/forums/threads/33986
"חמישה גיבורים רכבו, בדרך עתיקה
בין עצים ובין גבעות, לארץ מוריקה.
הראשון גמד חסון, רב כוח וערמה,
השני בן סוחרים, לא מעורר שום מהומה,
והשלישי בחור עליז, מזמזם הוא נעימה,
מלא רצון וגם לצון, בלילה וקימה.
בפיקודו של עז הלב, לוחם זריז כאור,
ויחד עם בחור רטנן, יצאו הם במזמור!"
-שיר הלכת של טורמונד הנודד
החבורה:
טורמונד הנודד(aragorn7)
דאין תאוות-זהב(dragonian)
הרלן(rui)
הערות:
1)דירוג האחווה(fellowship rating) שלכם שווה לשלוש(מספר הדמויות בחבורה). דמות יכולה לנצל נקודה מן המאגר כדי להשיב נקודת תקווה. צריך להיות רוב בקבוצה שמאשר את השימוש של הדמות במאגר או שהדמות מקבלת נקודת צל על "הגנבה".
2)כל אחד מכם צריך לבחור מוקד אחווה(fellowship focus),דמות שדמותכם קשורה אליה במיוחד(אתם רשאים לבחור במהלך תחילת המשחק). אם בסוף תקופה מסויימת(שאני אודיע עליה) דמות המוקד שלכם לא נפגעה(פציעה או משהו חמור אחר),דמותכם משיבה נקודת תקווה.
אם דמות המוקד נפגעה,דמותכם מקבלת נקודת צל ואם היא נהרגה דמותכם מקבלת שלוש נקודות צל.
4)יש להפריד בין דיבור בתוך הדמות ומחוצה לה על ידי כותרות IN ו-OUT(בהתאמה) או כותרות אחרות שיבהירו את ההפרדה.
5)גלגול במשחק מתבצע ע"י גלגול ק12(המכונה קוביית הכשרון) כאשר תוצאה של 12 היא הצלחה אוטומטית ותוצאה של 11 שווה ל-0 והוספה של מספר ק6 (המכונות קוביות הצלחה) בהתאם לדירוג במיומנות המתאימה והשוואה לדירוג קושי. בהצלחה-אם לא יצא אף 6 בקוביות ההצלחה זוהי הצתלחה רגילה.אם יצא 6 אחד אז זוהי הצלחה נהדרת. אם יצאו שני 6 או יותר זוהי הצלחה יוצאת דופן.
6)אני אסביר חוקים נוספים שלא מופיעים בהתחלה המהירה כאשר הם יהיו רלוונטיים.
ועכשיו למשחק:
IN
זהו סוף הסתיו,כבר כמה ימים אתם רואים עצי מחט כהים שמחליפים בהדרגה את בריכות הבוץ הטובעני של הביצות הארוכות. סוף כל סוף אתם מצאתם את תחליתה של הדרך העתיקה החוצה את יעראופל.
הסוסים שהמלך ברד נתן לכם בנדיבותו עצבניים אך נכנעים לכם כאשר אתם מדרבנים אותם לעבר היער.
"איזה מקום עליז!" קורא אודו חצי אוזן,איש-יער צעיר ורזה בעל שיער שחור שהחל לסגת מקדמת ראשו שחצי מאוזנו הימנית חסרה "מזל שיש איתנו לוחם כה ותיק ומהולל" הוא מוסיף בקול ציני וגורר מבט נזעם מצדו של מאראקר,האדם שגייס אתכם,איש-יער גבוה,בעל שיער כהה ושפם ארוך.
אתם רוכבים באיטיות אל תוך הערב הנצחי של היער,הצמחייה סוגרת אט אט על הדרך ואתם נשענים נמוך על סוסיכם אך להפתעתכם נותר די מקום למעבר סוסים. "פקחו עין!" קורא מאראקר בקול קודר ואתם ממשיכים לרכב אל מעבה היער ההולך ומחשיך.
OUT
המסע באזור של הדרך העתיקה הקרוב ביותר להרים של יעראופל יקח לכם כ-19 ימים של רכיבה. תידרשו לבצע במהלכו 5 בדיקות תשישות(בדיקת מיומנות מסע,אני אודיע מתי) כשכל אחת בד"ק 20 וכישלון מביא לדמות 2 נקודות מעמסה נוספות ועשוי לגרום למכשולים.
כולם יכולים לגלגל בדיקת lore בד"ק 16. בהצלחה רגילה ביחרו אפשרות אחת,בהצלחה נהדרת ביחרו 2 ובהצלחה יוצאת דופן ביחרו 3 מן הרשימה(לא ניתן לבחור אותה אפשרות פעמיים):
1-לקצר את המסע ביום.
2-להעביר דמות אחת מבחן תשישות באופן אוטומטי.
3-להפחית את הד"ק של מבחני התשישות של דמות אחת.
כעת עליכם לחלק את התפקידים במסע שמשפיעים על התמודדות עם מכשולים,ניתן לבחור כמה דמויות לאותו תפקיד פרט למדריך:
מדריך(יכול להיות רק אחד כזה,נסמך על מיומנות מסע);גשש(נסמך על מיומנות חקירה);צייד(נסמך על מיומנות צייד);צופה(נסמך על מיומנות עירנות).
כעת כולם מגלגלים את מבחן התשישות הראשון שלהם.
"חמישה גיבורים רכבו, בדרך עתיקה
בין עצים ובין גבעות, לארץ מוריקה.
הראשון גמד חסון, רב כוח וערמה,
השני בן סוחרים, לא מעורר שום מהומה,
והשלישי בחור עליז, מזמזם הוא נעימה,
מלא רצון וגם לצון, בלילה וקימה.
בפיקודו של עז הלב, לוחם זריז כאור,
ויחד עם בחור רטנן, יצאו הם במזמור!"
-שיר הלכת של טורמונד הנודד
החבורה:
טורמונד הנודד(aragorn7)
Name: tormund the wanderer
Culture: Woodman of Wilderland Standard of Living: Frugal
Cultural blessing: Woodcrafty
Calling: Wanderer Shadow weakness: Wandering-madness
Specialties: Beast-lore, Fishing, Folk-lore
Distinctive features: Adventurous, Curious
Body: 2 Heart: 5 Wits: 7
Body (favoured): 3 Heart (favoured): 7 Wits (favoured): 10
-Common Skills-
-Virtues-: Staunching Song
-Gear-
Hope: 15 Starting Hope: 15 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour: 3 Headgear: 4
Parry: 7 Shield: 1
Damage: 0 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 0 Standing: 0
טורמונד הנווד הוא בן ראש שבט מארץ יער. הוא קרוב משפחה של מאראק, ונשבע להוכיח לאביו כי הוא "גבר", והוא ראוי להיות מנהיג.
Culture: Woodman of Wilderland Standard of Living: Frugal
Cultural blessing: Woodcrafty
Calling: Wanderer Shadow weakness: Wandering-madness
Specialties: Beast-lore, Fishing, Folk-lore
Distinctive features: Adventurous, Curious
Body: 2 Heart: 5 Wits: 7
Body (favoured): 3 Heart (favoured): 7 Wits (favoured): 10
-Common Skills-
- Awe: 0 Inspire: 1 Persuade: 0
- Athletics: 2 Travel: 1 Stealth: 2
- Awareness: 2 Insight: 0 Search: 2
- Explore: 3 Healing: 3 Hunting: 2
- Song: 3 Courtesy: 0 Riddle: 1
- Craft: 1 Battle: 1 Lore: 1
- (Bows): 2
- Dagger: 1
- Long-hafted axe: 1
-Virtues-: Staunching Song
-Gear-
- Long-hafted axe damage: 5/7 edge: G injury: 18/20 enc: 3
- Dagger damage: 3 edge: G injury: 12 enc: 0
- Bow damage: 5 edge: 10 injury: 14 enc: 1
- Mail shirt enc: 12
- Helm enc: 6
- Buckler enc: 1
Hope: 15 Starting Hope: 15 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour: 3 Headgear: 4
Parry: 7 Shield: 1
Damage: 0 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 0 Standing: 0
טורמונד הנווד הוא בן ראש שבט מארץ יער. הוא קרוב משפחה של מאראק, ונשבע להוכיח לאביו כי הוא "גבר", והוא ראוי להיות מנהיג.
דאין תאוות-זהב(dragonian)
Name: Daine Gold Lust
Culture: Dwarf of the Lonely Mountain Standard of Living: Rich
Cultural blessing: Redoubtable
Calling: Treasure-Hunter Shadow weakness: Dragon-sickness
Specialties: Smith-craft, Tunnelling, Burglary
Distinctive features: Hardened, Vengeful
Body: 6 Heart: 2 Wits: 6
Body (favoured): 8 Heart (favoured): 5 Wits (favoured): 7
-Common Skills-
-Virtues-: Broken Spells Spells of Opening and Shutting
-Gear-
Hope: 8 Starting Hope: 8 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour Mail shirt: 3d HeadgearCap of Iron and leather: +1
Parry:8 Shieldsheild: +2 parry
Damage: 8 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 0 Standing: 0
רקע:
דיין גדל במשפחת גמדים פשוטה בגבעות הברזל. הוא תמיד חלם על עושר ותהילה, כמו של הגמדים הגיבורים ממלחמת חמשת העמים.
כמו ת'ורין... הוא תמיד אהב להקשיב לסיפורים על אוצרות ועל תהילת האבות, ותמיד הקשיב לסבו הזקן פרור כסוף הזקן. גמד זקן שלימד אותו את מלאכת הנפחות וסוד הרונות העתיקות. סבו נהרג בהתמוטטות מכרה.
הוא חש השפלה עבור המוות המגוחך של סבו. הוא לא יכל לשאת זאת, ויצא למסע לחפש אחר תהילה וזהב.
כשביקשו עזרה בהרפתקה, התנדב להצטרף. מי יודע? אולי ימצא תהילה ואוצרות?
Culture: Dwarf of the Lonely Mountain Standard of Living: Rich
Cultural blessing: Redoubtable
Calling: Treasure-Hunter Shadow weakness: Dragon-sickness
Specialties: Smith-craft, Tunnelling, Burglary
Distinctive features: Hardened, Vengeful
Body: 6 Heart: 2 Wits: 6
Body (favoured): 8 Heart (favoured): 5 Wits (favoured): 7
-Common Skills-
- Awe: 0 Inspire: 2 Persuade: 0
- Athletics: 0 Travel: 3 Stealth: 0
- Awareness: 0 Insight: 0 Search: 4
- Explore: 2 Healing: 0 Hunting: 0
- Song: 1 Courtesy: 0 Riddle: 2
- Craft: 3 Battle: 1 Lore: 0
- (Axes): 3
- Dagger: 1
- Short sword: 1
- spear: 2
-Virtues-: Broken Spells Spells of Opening and Shutting
-Gear-
- Short sword damage: 5 edge: 10 injury: 14 enc: 1
- Dagger damage: 3 edge: G injury: 12 enc: 0
enc: 2 Spear Damage: 5 Edge: 9 Injury: 14 - Axe damage: 5 edge: G injury: 18 enc: 2
Hope: 8 Starting Hope: 8 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour Mail shirt: 3d HeadgearCap of Iron and leather: +1
Parry:8 Shieldsheild: +2 parry
Damage: 8 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 0 Standing: 0
רקע:
דיין גדל במשפחת גמדים פשוטה בגבעות הברזל. הוא תמיד חלם על עושר ותהילה, כמו של הגמדים הגיבורים ממלחמת חמשת העמים.
כמו ת'ורין... הוא תמיד אהב להקשיב לסיפורים על אוצרות ועל תהילת האבות, ותמיד הקשיב לסבו הזקן פרור כסוף הזקן. גמד זקן שלימד אותו את מלאכת הנפחות וסוד הרונות העתיקות. סבו נהרג בהתמוטטות מכרה.
הוא חש השפלה עבור המוות המגוחך של סבו. הוא לא יכל לשאת זאת, ויצא למסע לחפש אחר תהילה וזהב.
כשביקשו עזרה בהרפתקה, התנדב להצטרף. מי יודע? אולי ימצא תהילה ואוצרות?
הרלן(rui)
Name: Harlen
Culture: Barding of Dale Standard of Living: Prosperous
Cultural blessing: Stout-hearted
Calling: Wanderer Shadow weakness: Wandering-madness
Specialties: Old lore, Woodwright, Folk-lore
Distinctive features: Adventurous, True-hearted
Body: 5 Heart: 5 Wits: 4
Body (favoured): 7 Heart (favoured): 8 Wits (favoured): 5
-Common Skills-
-Virtues-: King’s Men
-Gear-
Hope: 13 Starting Hope: 13 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour: 3 Headgear: 1
Parry: 4 Shield: 2
Damage: 5 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 1 Standing: 0
רקע:
Harlen was born to a wealthy merchant family. Soon he realized he won't be a merchant, nor a seller or buyer, and looked away - to the wild. Harlen has been drawn to the outskirts since he was a boy. At the age of 27, after his mother, Kelda, passed, his father, Odvarr, asked him to be the head of his business. Harlen refused and his father, angry and offended, gave the right to the business to his brother, Sigward. Stripped from the will and with almost no money he left to fulfill his dream - to seek adventurers in Middle Earth
ובעברית:
הרלן נולד למשפחת סוחרים עשירה. במהרה הוא הבין שהוא לא יהיה סוחר, גם לא מוכר או קונה, והסתכל אל מקום אחר של החיים - אל הפרא. הרלן תמיד נמשך לפאתי העיר ומעבר אליהם מאז שהוא היה ילד. בגיל 27, אחרי שאמו, קלדה, עברה מן העולם, אביו, אודוואר, ביקש ממנו להיות מנהל העסק המשפחתי. הרלן סירב ואביו, כועס ופגוע, נתן את הזכות לנהל את העסק המשפחתי לאחיו, סיגווארד. מנושל מצוואתו וכמעט בלי כסף יצא הרלן לחיות את חלומו - לחוות הרפתקאות בארץ התיכונה.
Culture: Barding of Dale Standard of Living: Prosperous
Cultural blessing: Stout-hearted
Calling: Wanderer Shadow weakness: Wandering-madness
Specialties: Old lore, Woodwright, Folk-lore
Distinctive features: Adventurous, True-hearted
Body: 5 Heart: 5 Wits: 4
Body (favoured): 7 Heart (favoured): 8 Wits (favoured): 5
-Common Skills-
- Awe: 1 Inspire: 3 Persuade: 3
- Athletics: 0 Travel: 3 Stealth: 0
- Awareness: 0 Insight: 2 Search: 1
- Explore: 2 Healing: 0 Hunting: 1
- Song: 1 Courtesy: 2 Riddle: 0
- Craft: 1 Battle: 3 Lore: 1
- (Swords): 2
- Dagger: 1
- Spear: 1
-Virtues-: King’s Men
-Gear-
- Sword damage: 5 edge: 10 injury: 16 enc: 2
- Sword damage: 5 edge: 10 injury: 16 enc: 2
- Spear damage: 5 edge: 9 injury: 14 enc: 2
- Dagger damage: 3 edge: G injury: 12 enc: 0
- Mail shirt enc: 12
- Cap of iron and leather enc: 2
- Shield enc: 3
Hope: 13 Starting Hope: 13 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour: 3 Headgear: 1
Parry: 4 Shield: 2
Damage: 5 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 1 Standing: 0
רקע:
Harlen was born to a wealthy merchant family. Soon he realized he won't be a merchant, nor a seller or buyer, and looked away - to the wild. Harlen has been drawn to the outskirts since he was a boy. At the age of 27, after his mother, Kelda, passed, his father, Odvarr, asked him to be the head of his business. Harlen refused and his father, angry and offended, gave the right to the business to his brother, Sigward. Stripped from the will and with almost no money he left to fulfill his dream - to seek adventurers in Middle Earth
ובעברית:
הרלן נולד למשפחת סוחרים עשירה. במהרה הוא הבין שהוא לא יהיה סוחר, גם לא מוכר או קונה, והסתכל אל מקום אחר של החיים - אל הפרא. הרלן תמיד נמשך לפאתי העיר ומעבר אליהם מאז שהוא היה ילד. בגיל 27, אחרי שאמו, קלדה, עברה מן העולם, אביו, אודוואר, ביקש ממנו להיות מנהל העסק המשפחתי. הרלן סירב ואביו, כועס ופגוע, נתן את הזכות לנהל את העסק המשפחתי לאחיו, סיגווארד. מנושל מצוואתו וכמעט בלי כסף יצא הרלן לחיות את חלומו - לחוות הרפתקאות בארץ התיכונה.
הערות:
1)דירוג האחווה(fellowship rating) שלכם שווה לשלוש(מספר הדמויות בחבורה). דמות יכולה לנצל נקודה מן המאגר כדי להשיב נקודת תקווה. צריך להיות רוב בקבוצה שמאשר את השימוש של הדמות במאגר או שהדמות מקבלת נקודת צל על "הגנבה".
2)כל אחד מכם צריך לבחור מוקד אחווה(fellowship focus),דמות שדמותכם קשורה אליה במיוחד(אתם רשאים לבחור במהלך תחילת המשחק). אם בסוף תקופה מסויימת(שאני אודיע עליה) דמות המוקד שלכם לא נפגעה(פציעה או משהו חמור אחר),דמותכם משיבה נקודת תקווה.
אם דמות המוקד נפגעה,דמותכם מקבלת נקודת צל ואם היא נהרגה דמותכם מקבלת שלוש נקודות צל.
4)יש להפריד בין דיבור בתוך הדמות ומחוצה לה על ידי כותרות IN ו-OUT(בהתאמה) או כותרות אחרות שיבהירו את ההפרדה.
5)גלגול במשחק מתבצע ע"י גלגול ק12(המכונה קוביית הכשרון) כאשר תוצאה של 12 היא הצלחה אוטומטית ותוצאה של 11 שווה ל-0 והוספה של מספר ק6 (המכונות קוביות הצלחה) בהתאם לדירוג במיומנות המתאימה והשוואה לדירוג קושי. בהצלחה-אם לא יצא אף 6 בקוביות ההצלחה זוהי הצתלחה רגילה.אם יצא 6 אחד אז זוהי הצלחה נהדרת. אם יצאו שני 6 או יותר זוהי הצלחה יוצאת דופן.
6)אני אסביר חוקים נוספים שלא מופיעים בהתחלה המהירה כאשר הם יהיו רלוונטיים.
ועכשיו למשחק:
IN
זהו סוף הסתיו,כבר כמה ימים אתם רואים עצי מחט כהים שמחליפים בהדרגה את בריכות הבוץ הטובעני של הביצות הארוכות. סוף כל סוף אתם מצאתם את תחליתה של הדרך העתיקה החוצה את יעראופל.
הסוסים שהמלך ברד נתן לכם בנדיבותו עצבניים אך נכנעים לכם כאשר אתם מדרבנים אותם לעבר היער.
"איזה מקום עליז!" קורא אודו חצי אוזן,איש-יער צעיר ורזה בעל שיער שחור שהחל לסגת מקדמת ראשו שחצי מאוזנו הימנית חסרה "מזל שיש איתנו לוחם כה ותיק ומהולל" הוא מוסיף בקול ציני וגורר מבט נזעם מצדו של מאראקר,האדם שגייס אתכם,איש-יער גבוה,בעל שיער כהה ושפם ארוך.
אתם רוכבים באיטיות אל תוך הערב הנצחי של היער,הצמחייה סוגרת אט אט על הדרך ואתם נשענים נמוך על סוסיכם אך להפתעתכם נותר די מקום למעבר סוסים. "פקחו עין!" קורא מאראקר בקול קודר ואתם ממשיכים לרכב אל מעבה היער ההולך ומחשיך.
OUT
המסע באזור של הדרך העתיקה הקרוב ביותר להרים של יעראופל יקח לכם כ-19 ימים של רכיבה. תידרשו לבצע במהלכו 5 בדיקות תשישות(בדיקת מיומנות מסע,אני אודיע מתי) כשכל אחת בד"ק 20 וכישלון מביא לדמות 2 נקודות מעמסה נוספות ועשוי לגרום למכשולים.
כולם יכולים לגלגל בדיקת lore בד"ק 16. בהצלחה רגילה ביחרו אפשרות אחת,בהצלחה נהדרת ביחרו 2 ובהצלחה יוצאת דופן ביחרו 3 מן הרשימה(לא ניתן לבחור אותה אפשרות פעמיים):
1-לקצר את המסע ביום.
2-להעביר דמות אחת מבחן תשישות באופן אוטומטי.
3-להפחית את הד"ק של מבחני התשישות של דמות אחת.
כעת עליכם לחלק את התפקידים במסע שמשפיעים על התמודדות עם מכשולים,ניתן לבחור כמה דמויות לאותו תפקיד פרט למדריך:
מדריך(יכול להיות רק אחד כזה,נסמך על מיומנות מסע);גשש(נסמך על מיומנות חקירה);צייד(נסמך על מיומנות צייד);צופה(נסמך על מיומנות עירנות).
כעת כולם מגלגלים את מבחן התשישות הראשון שלהם.