• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"הממליך" פנטזיה, עולם מקורי. {התחלנו}

סטטוס
נעול לתגובות.

מרחקים

פונדקאי מהשורה
לילה לילה, בפנים פראיות ובלי דיבורים בכלל, חוזרים תמיד הדייגים של הכפרים הביתה. קושרים סירה אחת אחרי השניה לעמודי האבן השחורים דמויי הציפורניים האדירות, שאריות המזח של העיר שאיש לא ידע עד כמה היא היתה נוראה, לפני מאות שנים. בצל הצוקים האדירים שהסתירו את הירח, על גבי לוחות האבן השבורים, הישנים, שהעשב עולה ביניהם - ריצפת המזח העתיק, הם שלפו סכינים דמויי חרבות. כשהם נעמדים כל אחד במקומו, בלי להוציא רחש נוסף על הליקוק השקט של הגלים את האבן, מתחילים חלקם להעלות בזרועות חזקות את המטען המסוכן ברשתות, ולשפוך אותו על המזח. תוך כדי שהאחרים מהדקים ידיים על סכין או חרב, למקרה שאחד היצורים לא נהרג עד הסוף, או יעשה איזו עווית-מוות הרת אסון: דגים דרקוניים, שולפי חודים ומקורננים, דגים רעילים למגע ויורקי רעל, דגי ברק ומוצצי דם, דגים מסוכנים גדולים, ודגים מסוכנים קטנים.
כל נער בכפר-חריץ או בכפר-נורד ידע שאם הוא רוצה כשיגדל להתפרנס בכבוד, הוא צריך כבר להתחיל ללמוד איך להילחם בגרזן ארוך, על סירה מתנדנדת, נגד יצורים שיכולים להרוג אותו בקפיצה אחת מן המים, או איך לזרוק צלצל-חנית או צלצל-חד-מוט בדיוק של קליעה בעין של דג ארסי.
הדייגים המשיכו בעבודה בחושך גמור בלי שהיו צריכים לפיד או פנס כדי לראות משהו. אפילו הניצנוץ הקטן ביותר של הגלים הספיק להם כדי לראות הכל - גם את הפרש עם הקסדה עם הקרניים, למרות שרכב על סוס שחור והיה עטוף כולו בשחור.
הוא אף פעם לא אמר להם שאסור להם לדבר, הפרש הזה. אבל הנוכחות המפחידה שלו שם, שהוא עומד ומפקח עליהם, שלא יגנבו דגים ושיעשו טוב את העבודה, בנוסף לעובדה שהם ממילא לא היו דברנים, הדייגים הקשוחים האלה, עשו את השקט הזה. אף פעם הם לא חשבו אפילו להתנגד אליו, או אל השר של כפר בקע, הכפר הכי גדול מהכפרים שלמרגלות הצוקים.
קודם כל - כי ברור שהם היו מכשפים, הוא והפרשים השליחים המפקחים שלו. גם ידוע (כך אומרות כל השמועות) שיש קשר ישיר בין השר לבין שני המיגדלים המכושפים השחורים, שעומדים על ראש רמת הצוקים, בפסגת היערות. כמובן - איש מהכפריים לא חשב שהוא יכול לעלות עד שם ולבדוק, אבל זה ברור שזה ככה.
וגם - מי יקנה את הדגים המפחידים האלה, שאפשר לאכול רק סוגים מועטים מהם, אם לא השר ושיירת הגמדים השחורים שלו, שיורדת מההר?
האוכל של הכפרים האלה לא היה דגים. היבולים של איזור המעיינות היורדים מהצוקים הספיק.
הם היו עניים, חוץ מהשר שגר בארמון, אבל הם חיו, בלילות ים אפלים ובימים מלאי ערפל. הם לא חשבו אף פעם לנסות לעזוב את המקום הנידח הזה, שספינות עוקפות את החופים שלו מרחוק, ולחזור למקום שממנו באו לפני מאות שנים, אחרי חורבן העיר.
הדרך אל פנים הארץ, שיצאה מרגלי הצוקים ועלתה לאורך החוף, ומהחוף על ההרים, היתה חסומה על ידי גמדים, ככה אומרים.
הצוקים היו תלולים מדי, והיערות שלמעלה היו צפופים מאוד. בקיצור - תושבי חוף נורנד ידעו שזה המקום שלהם, וזה השר שלהם, ואין אחרים.

OOG
אני מחפש שחקנים שירצו להתחיל במקום הזה, בסגנון שפוי של דמויות - אם לא בני אדם אז דמויי אדם שמתחילים (עם הסבר כלשהו) בקרב בני האדם.
במילים אחרות לא מתאימים לכאן דמויות שנראות כמו תולעים ענקיות זוהרות חסרות ידיים. כמובן - אפשר דמויות מכל גיל ומקצוע.
כל הקודם זוכה.
אני זקוק לכמה שיתחילו כתושבי האיזור, ולפחות אחד שיגיע כפליט מארץ אחרת, רחוקה ויותר מיושבת, עם דמות בעלת סוג אופי מתוחכם (טוב או רע, לפי הטעם) שנאלץ להימלט מהארץ הקודמת שמוקיעה אותו. רודפת אחריו, אולי.
אני מחפש קבוצה מצומצמת, עד 5 שחקנים שרוצים לבנות דמויות ולשחק אותם לעומק.

בנוגע לשיטה - הייתי רוצה להסתפק בדפי דמות עם רשימת רמת תכונות פשוטה כמו הכוח-חכמה-זריזות וכו' של פעם, קצת יכולות מיוחדות, ולא הרבה יותר מזה, עם כוונה להשתמש בהם יותר כדי לראות איזה מסגרת אופי השחקן רוצה לשחק.
אבל - אם הייתם רוצים לשחק דווקא עם מסגרת חוקים, אני אשמח לשמוע את זה מכם, ואז לדבר על מערכות פשוטות כמו fudge למשל.
בעיקרון אני בעד הרעיון של חופשיטה טהורה.

אני רוצה משחק שמחפש את העמקת העולם והעלילה, שמתנהל בסבלנות.
זמן תגובה רצוי הוא פעם ביום. אני יודע שזה יוצא איטי למדי, אבל אני עובד, ולפעמים נשאר לי זמן פנוי רק בערב קצת.

מרחקים
 
עוד דבר, בנוגע לכוחות קסם:

מאחר ובעיקר בענייני כללים של שימוש בקסם אני בעד סגנון החופשיטה הטהורה, ומאחר וקשה לקבוע גבולות לקסם כדי שלא יפר את האיזון במשחק,
אז אני מעדיף ששחקנים שרוצים כוחות קסם או כוחות על טבעיים יצטרפו כקוסמים מתחילים ממש או כבעלי נטייות קסומות, ככה שנוכל לפתח את הכוחות שלהם לאט-לאט, ביחד ובהסכמה, תוך כדי משחק.

מרחקים
 
אני אמנם חדש כאן, אבל פנטזיה קלאסית עם חופשיטה בדגש על סיפור נשמע לי ממש מתאים, אז תשמור לי מקום, טוב?
(חשבתי כבר על דמות של דייג מזדקן. בה"פ)
 
שמור לי מקום. תוך שבוע תהיה לך דמות מושקעת. מבטיח שלא תהיה יותר מדי קיצונית.
 
נפלא מאוד, נראה שיש לנו כבר חמישה שחקנים. מכיוון שדון גובלאונה אמר שהוא חושב לעזוב בסוף אוגוסט, אז נשאיר עוד מקום לשחקן אחד.

המעוניינים כרגע, אם אני לא טועה הם:

Nikar, Uncletas, דון גובלאונה, אופל, Ashardalon.

מישהו יודע אם אני עורך את ההודעה הראשונה פה (ערוך) ומשנה את הנושא שלה (כדי לכתוב שנשאר מקום אחרון), האם זה פשוט ישנה את הנושא בהודעה הקיימת בפורום או שזה יצור הודעה חדשה?
 
מרחקים אמר/ה:
נפלא מאוד, נראה שיש לנו כבר חמישה שחקנים. מכיוון שדון גובלאונה אמר שהוא חושב לעזוב בסוף אוגוסט, אז נשאיר עוד מקום לשחקן אחד.

המעוניינים כרגע, אם אני לא טועה הם:

Nikar, Uncletas, דון גובלאונה, אופל, Ashardalon.

מישהו יודע אם אני עורך את ההודעה הראשונה פה (ערוך) ומשנה את הנושא שלה (כדי לכתוב שנשאר מקום אחרון), האם זה פשוט ישנה את הנושא בהודעה הקיימת בפורום או שזה יצור הודעה חדשה?
משאיר את ההודעה במקומה.
 
כדאי בהודעה פרטית. ומה ששייך וצריך שכולם ידעו על כולם, אני אעביר לכאן כשנקבע נקודת מוצא למשחק.
 
מרחקים אמר/ה:
כדאי בהודעה פרטית. ומה ששייך וצריך שכולם ידעו על כולם, אני אעביר לכאן כשנקבע נקודת מוצא למשחק.
תשמע, בגלל הטיזר אני מצפה ממך למשחק ברמה... ברמה גבוהה מאוד... נשמע כאילו אתה מעביר את הרעיונות שלך בצורה ממך טובה אבל המכאניקה רק מפריעה.
 
אנחנו מחכים לדמויות האחרונות. חסרים לנו הרקע של דון-גובלאונה ו-Ashardalon.
אני אשמח לקבל מכל אחד רשימה של החפצים שהוא נושא עליו (בתחילת ההרפתקה, לפי העניין) וכולל ממון, במטבעות זהב. אני הכי מעוניין לעקוב אחרי מה יש לכל אחד. וכן, כמו שביקשתי מ-Nikar בה"פ, רק כדי לעקוב אחרי מסגרת התכונות העיקרייות של כל דמות (ולא בשביל גלגולים) למספר מ1-5 את התכונות הנ"ל:
(כמו במו"ד המקורי:)

כח
תבונה (בהגדרה קצרה: האינטלגנציה המתוחכמת יותר, העיסוק בידע ומידע)
חכמה (בהגדרה קצרה: האינטלגנציה הטבעית יותר, הבנת המצב)
זריזות (וכל ענייני המדוייקות הגופנית)
כושר (סיבולת, עמידות וכד')
כריזמה

לא חובה, אבל זה יכול לעזור.
אם לא יצטרף עוד אחד, אנחנו יכולים להתחיל חמישה, ואולי נצליח לשכנע את דון-גובלאונה לשחק גם אחרי אוגוסט :D .
 
אני באמת מצטער, אני יודע שנעלמתי לכמה ימים, היה יותר-עומס-עבודה מכרגיל...

אני בכלל לא שכחתי ולא רוצה לבטל את המשחק, במיוחד שנראה שמתגבשת כאן חבורה ממש-ממש טובה, כאילו שהיה תיאום בין כולם על חלוקת תפקידים מתאימה להרפתקה.

הנה הדמויות שאיתנו, ברוח השורקת שבאה מהים:

מאגור: (אופל)
הזקן שבחבורה. גר בכפר נורד. דייג קשוח ומקומט שלדעת כולם מאז ומעולם היה כאן. מי שלא מכיר אותו, עומד זקוף בקצה סירה, מניף את ה'מוט נאגי' שלו (צלצל מוט, עם מזלג שני חודים בקצה אחד, ולהב רחב כשל חרב קצרה בקצה השני) או לחילופין יושב בפינת מרזח שקט, נותן בך עיניים שאומרות לך שהוא יודע הכל עליך, ואם אתה סבור במקרה שאתה יודע יותר, אז אתה הוא זה שטועה.
קנה לו שם באיזור, לא באוסף שלדים של צלופחי חוד גדול במיוחד, אלא כממציא של חלק מהביטויים השגורים בפי דייגי נורד וחריץ. לא פעם נגשו אליו שני אנשי מריבה שישפוט ביניהם, רק כדי שיצאו שניהם מקללים בהרגשה שהוא טועה, ומאגור יצא היחיד שחושב שהוא צודק. אחד שלא יודע דבר על העולם שמחוץ לחוף, אבל יגיד לך בעל פה כל סוג של דג נידח שנשך מישהו אי-פעם.

וואוטר: (Uncletas)
נודד מוזר ולבן פנים, עטוי גלימות אפורות ודהויות מאבק דרכים, נושא צרור שבתוכו כלי נחושת מוזרים. שמועות אודותיו מהלכות סביב למפרץ בקע. הדבר היחיד שהיה ברור זה שהוא היה פעם בן לאחת המשפחות האמידות בבקע, משפחה שהסתבכה בסיפורים איומים והיום כמעט לא נותר ממנה איש. מי שחבל התליה עשה שפטים בביתו - הופך מיד למנודה באיזור.
חבל עליו, כי הוא נראה טוב לב. אבל לכפר בקע הוא כבר לא חוזר, אפילו לא כדי לפגוש את לינדרמן, אחד מחכמי הכפר. מפי אנשים שמתהלכים בדרכים שומעים שהוא דווקא אדם שאין לחשוש ממנו, שיציע סיוע לכל מי שצריך. לכפרים הוא נכנס מעט. מתבודד, ונושא עיניו לשמיים. ידבר איתך על דברים גדולים מהארץ והים, אם תפגוש אותו לבד ולא תחשוש לדבר איתו.

פליז: (Ashardalon)
נפח קשוח ורחב גרם, מכפר חריץ. לדמותו הנוקשה מצטרף תמיד גרזן אדיר, נדיר למראה, שתלוי לו במהופך על הגב. איש פשוט, מרוכז במפוחו, שכדאי לא להרגיז אותו. עושה עבודה טובה ביושר, יום אחרי יום. משפחתו לא ידועה בנורד: הוא יתום, שהנפח המקומי אימץ כשוליה, ומצא ידיים טובות ומוח טוב ונאמן. קשה לדעת מה הדבר הזה, הגרזן המיוחד מידי, שתלוי לא על הגב.
אם תנסה להציל משהו מפיו, הוא יאמר לך שהוא לא עשה אותו, אלא קיבל אותו מהפרש השחור. קשה לדעת - הפרשים של השר של בקע מעולם לא דיברו עם איש, חוץ מביניהם, ועם השר עצמו. אז כנראה המסתורין של הגרזן ישארו מיסתורין והגרזן יישאר על הגב.

יאש: (דון גובלאונה)
המסתורי שבאנשי כפר חריץ. איש גבוה משופם וכהה, שהסיפור שמספרים עליו מצמרר: הוא נפל לים, מהסירה. לא הצליחו להציל אותו, בזה אין ספק: גירמג היה שם, וגם עושה הרשתות הקשיש. כולם מאמינים להם: כמה טורפני-סנפיר-צד גררו אותו למצולות, והוא טבע. הספידו אותו קבל-עם על הבמה במרכז הכפר. אבל הוא חזר, ולא מעט התעלפו, וזה היה הוא. רק שקט יותר, קודר יותר, ואם אתה מביט עמוק בעיניו, אתה רואה ים. ממש ים, עם גלים ומשברים.
הוא היה יושב על הסלעים בשפך הנחל, מביט אל הים שעות, כמנסה לפתור חידה כלשהיא. מנגינה היא שהצילה אותו. הוא ראה דברים עמוקים שאפילו הוא לא יכול לתאר בדיוק. הרבה אנשים עזבו אותו פשוט לנפשו. המוזר והמסתורי ביותר: הוא היחיד שניסה לעקוב אחרי הפרשים השחורים, במקום להתרחק מהם כמו שצריך.

ארטמיס: (Nikar)
הצעיר שבחבורה. יפה תואר בעל שיער זהוב משתפך ועיניים ירוקות. למרחקים צועקים המראה שלו ומראה הבגדים שלו, שהוא לא מכאן. יום אחד אספו אותו דייגי כפר גאלן מסירה מרוסקת-למחצה. משם המשיך להתהלך כזר, עד שהגיע לכפר בקע, והתעסק שם בעיסוקים שונים. תמיד הוא יכול להיות מנומס, ולגרום לאנשים לחבב אותו, ולכן תמיד הסתדר. אבל משהו בו נשאר מרוחק, ולא מסכים עם השגרה השוררת בחופים. הסיפור שלו מוזר: הוא בא מעיר הזהב, לדבריו. עיר ענקית ורבת מגדלים, איש לא שמע על דברים כאלה.
הוא היה אציל וחשוב שם, אך נאלץ לעזוב ולברוח מסיבות שגם לו, לא כל-כך נעים לספר. ידיו הזריזות והמוכשרות כנראה, לא היו כל כך נקיות תמיד. האציל כנראה הדיח את עצמו מגדולה. ממשיך להסתובב עטוי במעיל עור יקר למראה, ולשמור על טבעת יקרה לליבו.

האם אתם רוצים להמציא בעצמכם קשרים חברתיים ביניכם, או שזה לא חשוב לכם, ואני יכול להמציא משהו שיתרץ איך כולכם הזדמנתם לאכסנייה של ראלפי האדום, בכפר חריץ, ערב אחד בערפל?
אפשר להתחיל לדבר פה בפורום, מה שנוגע לכולם.

אני מצרף לבנתיים מפה של חופי נורנד, מפה שמשקפת יותר איך נראה המקום בעיני הדייגים, שאינם עושי-מפות במקצועם. כמובן שהיא אינה מדוייקת, ושהכפרים בה נראים הרבה יותר גדולים ממה שהם. יש יומיים הליכה בין כפר נורד לכפר חריץ!


NornadMap01.jpg
 
אכן מדובר במפה יפה. אני מניח שאם היית צריך לצייר עולם היא הייתה יוצאת 2D ולא 3D.

מתי מתחילים ואיך?
 
מה אתה בכלל שואל איך הגעתי לראלפי, נארצ'* צעירָ? כבר עשרים שנה אני כאן פעם בשבועיים, עוד בתקופה שהפונדק היה שייך למקוּשׂקַשׂ הארור ההוא, מארס. הפונדק השתפר מאז שהוא עזב: ראלפי לפחות מביא ספל חינם ללקוחות וותיקים.

___________________
*נארצ' הוא האופן בו מכנים האזוריים כל מישהו זר או משונה מדי. מאגור טוען בעלות על הביטוי. אף אחד לא מעז להתווכח איתו.
 
אופל אמר/ה:
מה אתה בכלל שואל איך הגעתי לראלפי, נארצ'* צעירָ? כבר עשרים שנה אני כאן פעם בשבועיים, עוד בתקופה שהפונדק היה שייך למקוּשׂקַשׂ הארור ההוא, מארס. הפונדק השתפר מאז שהוא עזב: ראלפי לפחות מביא ספל חינם ללקוחות וותיקים.

___________________
*נארצ' הוא האופן בו מכנים האזוריים כל מישהו זר או משונה מדי. מאגור טוען בעלות על הביטוי. אף אחד לא מעז להתווכח איתו.

ולחברים של לקוחות וותיקים? וכי מי יתנגד לספל חם ועוד בחינם, בלילות הקרים והקשים האלו? ;)
 
חבר?
אני עוד זוכר איך בילקנו אותך מפגר הגרוטאה האומללה שהתיימר להיות סירה. ושיהיה ברור: הנימוסים היפים שלך לא מטעים אותי: אתה היית ואתה עדיין נארצ' מקוּשׂקַשׂ שמעל לכל המקוּשׂקַשׂים.
אבל נו, בוא לכאן. שלא יאמרו שמאגור הזקן לא יודע לארח.

ראלפי! תזיז את עצמך לכאן, פגר-אדום-זקן! ספל לנארצ' הצעיר כאן! הוא בחיים כבר לא יֵדע לשתות שיכר נורנדי אמיתי, אבל זה לא יגרום לתרח זקן שכמוני להתייאש.

------------

המשחק בהחלט עוד לא התחיל. זה רק מופע חימום לשפשף קצת את הדמויות. (ולהסביר איך הגענו לראלפי)
(מרחקים- עצור אותנו אם אתה חושב שאנחנו מגזימים)
 
סטטוס
נעול לתגובות.
חזרה
Top