TheMastermind
פונדקאי ותיק
אני מעדיף לשחק מלהדריך, אבל משום שאין שם בחוץ משחק שאני רוצה לשחק בו, אני אאלץ ליצור אחד.
אני חושב שהמשחק הזה יהיה מעט שונה ממשחקים אחרים, ואני אנסה להסבר מה זה אומר:
מה שהדמות לא יודעת, השחקן לא יודע: חלקים גדולים מאוד מהמשחק יתנהלו בספויילרים, הודעות פרטיות ואפילו במסנג'ר, כי הדמויות לא יכולות לקרוא מחשבות וסודיות, מסתורין והיעדר ידע עושים לי כיף.
המשחק ברובו יתנהל בצורה כזאת שהשחקנים יתארו לי אישית מה הם מנסים לעשות, ואני אתאר לכל שאר השחקנים שרואים את הנעשה מה באמת קרה.
המשחק הוא סוג של חופשיטה, זה אומר שאתם לא מתעסקים עם סטטיסטיקות, למרות שאני כן, ויש גם דברים אקראיים.
מאוד חשוב לי משחק תפקידים, דמויות מעניינות וריאליסטיות, כאלה עם ניגודים, קונפליקטים, חסרונות ויתרונות. אפילו לקחת את זה למקומות של רומנטיקה אם אתם מרגישים שאתם מסוגלים. שחקנים רציניים דרושים.
העולם הוא אבסטרקטי, זה אומר שהוא לא ממש קיים, אני לא ישבתי וכתבתי היסטוריה וגזעים וגיאוגרפיה, אבל העולם הוא ריאליסטי (בעל היגיון פנימי שהקורא יכול "לקנות") ופנטזיה נמוכה/מועטה (קסם הוא נדיר, ומפלצות וקסם דורשים הרבה הסברים כדי "לקנות" אותם).
הרעיון הכללי של המשחק, ואני רוצה שתעזרו לי לגבש אותו, זה שכל שחקן משחק ראש שבט. השחקן צריך ליצור את הדמות שלו, את הגזע, התרבות והדברים הרלוונטים לגבי השבט שלו, ואז המשחק מתנהל פחות או יותר אחד על אחד עד שיש אינטרקציה בין השבטים השונים. תכתבו לי מגילות רק אם הן מעניינות, כי אחרת כואב לי לקרוא, לא תמיד יש צורך בהמון מילים בשביל לתאר משהו, לפעמים מעט מילים יכולות לתאר דברים יותר טוב. ככה שלתאר דברים כ"מהיר מאוד", "כלכלה יציבה" ו-"בעל יכולת שכנוע" הם סבבה. אם תשתמשו במילים כמו מאוד/הרבה/מטורף זה אפילו יעזור יותר.
נקודות שתצטרכו לחשוב עליהם בשבט והדמות שלכם:
גזע השבט (מראה, תכונות פיזיות), כזה אתם צריכים להמציא בעצמיכם.
תרבות, פסיכולוגיה, מנהגים ודת.
צורת שלטון (שימו לב שאתם צריכים להיות ראש השבט בצורה כזאת או אחרת, ככה ששבט שמנוהל על ידי מועצה לדוגמה לא בא בחשבון). איך נבחר השליט? האם יש סוג של שאמן שמשמש כיועץ?
משאבים ופרנסה (מה המשאבים הזמינים לשבט? הוא מגדל כבשים? שדות תירס? האם הוא סוחר עם שבטים אחרים?)
כלכלה (האם כל המשאבים בשבט מחולקים שווה בשווה? האם יש סחר? האם יש "כסף" [לא חייב להיות בצורת מטבע]?)
מספר האנשים בשבט
דמויות חשובות (היועץ של הצ'יף, הנפח האגדי, המכשפה שגרה ביער ליד ומספקת לשבט קמעות "קסם")
אם מתחשק לכם אז אפילו לחלק את השבט לפי כמות הציידים, האיכרים, האצילים, הלוחמים וכל מה שיש שם.
גאוגרפיה וארכיטקטורה. איפה ממוקם השבט (ליד נהר, על ראש הר?), האם האנשים גרים באוהלים או בבתי בוץ עם גג קש? האם יש מבנים ראויים לציון כמו היכל השיכר?
רמת טכנולוגיה. רמת הטכנולוגיה הממוצעת תהיה ברברית שכזו, אבל שימוש בפלדה, המצאת בטון או דברים ייחודיים אחרים אפשריים.
וכמובן יש לתאר את ראש השבט
כל מיני דברים קטנים ומגניבים יכולים להוסיף המון טעם לשבט שלכם.
כמובן שאני אאלץ לאזן את השבטים לפי הקריטריונים האלה, ככה שניתן לעשות "חסרונות" לשבט כמו מתחרה פוליטי, היעדר במשאב או דבר אחר.
יש לשלוח לי את המידע הזה בהודעה פרטית.
כדאי לקבוע ביחד כמה תושבים יהיו בשבט ממוצע. מצד אחד אני רוצה שדברים יהיו קטנים ואישיים, אבל לא להגזים.
אין הגבלה ממשית למספר השחקנים, הכל תלוי בכמה שחקנים רציניים ירצו לשחק.
אני חושב שהמשחק הזה יהיה מעט שונה ממשחקים אחרים, ואני אנסה להסבר מה זה אומר:
מה שהדמות לא יודעת, השחקן לא יודע: חלקים גדולים מאוד מהמשחק יתנהלו בספויילרים, הודעות פרטיות ואפילו במסנג'ר, כי הדמויות לא יכולות לקרוא מחשבות וסודיות, מסתורין והיעדר ידע עושים לי כיף.
המשחק ברובו יתנהל בצורה כזאת שהשחקנים יתארו לי אישית מה הם מנסים לעשות, ואני אתאר לכל שאר השחקנים שרואים את הנעשה מה באמת קרה.
המשחק הוא סוג של חופשיטה, זה אומר שאתם לא מתעסקים עם סטטיסטיקות, למרות שאני כן, ויש גם דברים אקראיים.
מאוד חשוב לי משחק תפקידים, דמויות מעניינות וריאליסטיות, כאלה עם ניגודים, קונפליקטים, חסרונות ויתרונות. אפילו לקחת את זה למקומות של רומנטיקה אם אתם מרגישים שאתם מסוגלים. שחקנים רציניים דרושים.
העולם הוא אבסטרקטי, זה אומר שהוא לא ממש קיים, אני לא ישבתי וכתבתי היסטוריה וגזעים וגיאוגרפיה, אבל העולם הוא ריאליסטי (בעל היגיון פנימי שהקורא יכול "לקנות") ופנטזיה נמוכה/מועטה (קסם הוא נדיר, ומפלצות וקסם דורשים הרבה הסברים כדי "לקנות" אותם).
הרעיון הכללי של המשחק, ואני רוצה שתעזרו לי לגבש אותו, זה שכל שחקן משחק ראש שבט. השחקן צריך ליצור את הדמות שלו, את הגזע, התרבות והדברים הרלוונטים לגבי השבט שלו, ואז המשחק מתנהל פחות או יותר אחד על אחד עד שיש אינטרקציה בין השבטים השונים. תכתבו לי מגילות רק אם הן מעניינות, כי אחרת כואב לי לקרוא, לא תמיד יש צורך בהמון מילים בשביל לתאר משהו, לפעמים מעט מילים יכולות לתאר דברים יותר טוב. ככה שלתאר דברים כ"מהיר מאוד", "כלכלה יציבה" ו-"בעל יכולת שכנוע" הם סבבה. אם תשתמשו במילים כמו מאוד/הרבה/מטורף זה אפילו יעזור יותר.
נקודות שתצטרכו לחשוב עליהם בשבט והדמות שלכם:
גזע השבט (מראה, תכונות פיזיות), כזה אתם צריכים להמציא בעצמיכם.
תרבות, פסיכולוגיה, מנהגים ודת.
צורת שלטון (שימו לב שאתם צריכים להיות ראש השבט בצורה כזאת או אחרת, ככה ששבט שמנוהל על ידי מועצה לדוגמה לא בא בחשבון). איך נבחר השליט? האם יש סוג של שאמן שמשמש כיועץ?
משאבים ופרנסה (מה המשאבים הזמינים לשבט? הוא מגדל כבשים? שדות תירס? האם הוא סוחר עם שבטים אחרים?)
כלכלה (האם כל המשאבים בשבט מחולקים שווה בשווה? האם יש סחר? האם יש "כסף" [לא חייב להיות בצורת מטבע]?)
מספר האנשים בשבט
דמויות חשובות (היועץ של הצ'יף, הנפח האגדי, המכשפה שגרה ביער ליד ומספקת לשבט קמעות "קסם")
אם מתחשק לכם אז אפילו לחלק את השבט לפי כמות הציידים, האיכרים, האצילים, הלוחמים וכל מה שיש שם.
גאוגרפיה וארכיטקטורה. איפה ממוקם השבט (ליד נהר, על ראש הר?), האם האנשים גרים באוהלים או בבתי בוץ עם גג קש? האם יש מבנים ראויים לציון כמו היכל השיכר?
רמת טכנולוגיה. רמת הטכנולוגיה הממוצעת תהיה ברברית שכזו, אבל שימוש בפלדה, המצאת בטון או דברים ייחודיים אחרים אפשריים.
וכמובן יש לתאר את ראש השבט
כל מיני דברים קטנים ומגניבים יכולים להוסיף המון טעם לשבט שלכם.
כמובן שאני אאלץ לאזן את השבטים לפי הקריטריונים האלה, ככה שניתן לעשות "חסרונות" לשבט כמו מתחרה פוליטי, היעדר במשאב או דבר אחר.
יש לשלוח לי את המידע הזה בהודעה פרטית.
כדאי לקבוע ביחד כמה תושבים יהיו בשבט ממוצע. מצד אחד אני רוצה שדברים יהיו קטנים ואישיים, אבל לא להגזים.
אין הגבלה ממשית למספר השחקנים, הכל תלוי בכמה שחקנים רציניים ירצו לשחק.