• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שלום. אני חדש בפורום, וחשבתי על משחק פורום חדש

שלום. אני חדש בפורום, וחשבתי על משחק פורום חדש. שמעתי שזה המקום הפורום שמיועד לכך, ואם אני טועה, אני אשמח אם תעבירו את ההודעה למקום שמיועד לכך או שתמחקו אותה מהפורום.
ובכן, למשחק קוראים "שלג ירוק", והנה העלילה:

אי שם בממלכה הקפואה של קרניבוטה, שנמצאת מאחורי רצועת ההרים הצפונית, שוכן גזע שנוצר מהכלאה אינטנסיבית בין אורקים למלאכים במטרה להביא טוב לעולם ולדלל את מספר האורקים. בני הגזע ידועים בשם אנג'ליקים, ובכינוי "מלאכי שלג", בגלל שיש להם נטייה לשכון בעיקר במקומות קרים שיש בהם יישובים. בכל אופן, ראש הכפר שלהם נרצח על ידי יצור מסתורי, והם קוראים לכל הרפתקן שיסכים להביא על הרוצח המסתורי את עונשו, ולפתור את התעלומה. הפרס הוא אוצר בשווי מאה אלף מטבעות זהב, ושליטה על הכפר.

ישנם 7 מקומות פנויים להשתתפות במשחק. אתם תבחרו דמויות ונטיות לכל דמות, ואני אכין רקע לדמות בהתאם לנטייה ולגזע שבחרתם לה. בינתיים כל האנג'ליקים יהיו דמויות ללא שחקן, כי הם חדשים בעולם של מבוכים ודרקונים, וייפתחו לשימוש במשחקים מאוחרים יותר.

לפני שמשחק מתחיל, הנה הרקע להיווצרות האנג'ליקים:
לפני שנים רבות, כשהאורקים עברו פיצוצי אוכלוסין על בסיס קבוע, קם קוסם אנושי זקן וחכם שהחליט למגר/להקטין את הסכנה. הוא העלה את הרעיון לחברי המועצה העליונה, והם פתחו בוויכוחים עקרים על הדרך להוריד את סכנת האורקים מסדר היום. אחדים סברו שיש לכרות איתם ברית שלום, אחרים סברו שיש לשרוף את מחסני האוכל שלהם, ואחרים סברו שיש לגייס את כל שאר הגזעים בעולם נגד האורקים. אף אחד מהרעיונות האלה לא הצליח, ובסוף הקוסם חשב על כך שיש להכליא את האורקים עם יצור אחר כלשהו כדי להקטין את האוכלוסיה שלהם, ולהפנות אותם אחד נגד השני. המועצה העליונה כמעט חזרה לוויכוחים עקרים, רק שהפעם כולם ידעו מה לעשות. היות וזה היה הרעיון שלו, כולם בחרו את הקוסם להתפלל למלאכים שירדו למישור החומר ממישורי הנטיה הטובה כדי להיות מוכלאים עם אורקים. המחיר היה כבד מדי עבור הקוסם, שנאלץ להעלות את עצמו כמנחה. לא המנחה, המלאכים נעתרו לבקשה וירדו למישור החומר. לאחר תקופה אינטנסיבית של תפיסת אורקים ומיזוגם עם המלאכים שירדו למישור החומר, תקופת האורקים נגמרה, ונוצר גזע חדש, האנג'ליקים שמו. שנאתם לאורקים הינה נצחית ומקובעת עמוק בדם ובנשמה שלהם, כי הם בעלי הנטיה סדר-טוב, ואילו אבותיהם האורקים היו בעלי הנטיה תוהו-רשע, ולמרות זאת, הם עדיין לא מתאימים באופן מלא לאף חברה אנושית, כי קוד המוסר המחמיר שלהם התגלה כחריף מדי בשביל חלק מהאנשים, ובני אדם גם ככה אף פעם לא היו בעלי אופי אחיד. בגלל מגבלות המוסר של כמה מהאנשים, וכדי להיות משוחררים לחלוטין במסע להבאת הטוב לעולם, האנג'ליקים התגבשו כגזע עצמאי, ויצאו לגור בעיקר במקומות קרים. האורקים שנשארו חיים החלו בהגירה המונית למישורים אחרים, אבל האנג'ליקים עדיין לא לגמרי מרוצים, כי הם יפסיקו כמעט כל פעילות בעיצומה כדי להרוג עוד אורק/לעשות מעשה טוב.

ועכשיו, האם מישהו רוצה לשחק ב"שלג ירוק"?
להזכירכם, ישנם 7 מקומות פנויים, ואם אני טועה, אני אשמח שתעבירו את ההודעה למקום המיועד לה/תמחקו אותה.
 
דרקון המוות אמר/ה:
א. חסר פירוט= איזו שיטה? חופשיטה? מו"ד?
ב. יותר פירוט= מה המטרה שלנו?
ג. איך ייראה דף הדמות?

התשובות לפי סדר:

א. השיטה מתבססת על מו"ד.
ב. למי שלא הבין, המטרה של השחקנים היא לפענח את התעלומה, לתפוס ולהעניש את היצור המסתורי ולגלות במה דברים אמורים.
ג. דף הדמות ייראה ככה:

שם דמות:
גזע:
גיל:
גובה:
נטייה:
צבע עיניים:
התכונה הכי חזקה:

מקווה שהבהרתי את הנקודה, ושיבואו מתמודדים.
 
כמה המלצות בעקבות העץ שפתחת על תחושת ההתעלמות:
1. כותרת רצוי לכתוב בכותרת את שם ההרפתקה, את השיטה בה משחקים, אופי המשחק (אימה? הומוריסטי? עומק?) ומספר השחקנים הדרושים בסוגריים. דוגמה:
שלג ירוק - משחק חקירה והרפתקאות אפיות [0/7]
2. טיזר הטיזר הוא פיסקה סיפורית שתתן לשחקן טעימה קטנה מהמשחק ותאפשר לו להבין את האופי שלו. רצוי שהטיזר לא יעלה על 3 שורות, שהוא יהיה כתוב בצורה פואטית ויצור לשחקן מתח ורצון לדעת עוד על המשחק. נהוג לכתוב טיזר בכתב צידי דוגמה:
בין קוצי הקרח מערבית לרכס הצפוני נשמעה זעקתו האחרונה של קראמנג. דמו של האורק טיפטף באטיות על חרב ארוכה עשויה ללא חטא, המוחזקת בידו של יצור משונה הנראה כאורק... יפה תואר?
3. השחקנים איפה השחקנים נכנסים לתמונה? כיצד הם שמעו על המשימה? מה מניע אותם לעשות את המשימה? האם הדמויות הכירו זו את זו לפני כן? בחלק הזה בעצם אתה מספר לשחקן מה הוא בעצם הולך לעשות בהרפתקה שלך. חשוב שזה יהיה מעניין, אבל גם ישיר וקולע. כאן זה לא המקום למרוח סיפורים. כאן השחקן רוצה לשמוע חד וחלק מה הולך לקרות. דוגמה:
ברוכים הבאים להרפתקה "שלג ירוק". אתם הולכים לשחק חבורה של הרפתקנים אמיצים עם עבר מפואר. נתקלתם באותו מראה משונה שמתואר למעלה כשהייתם בדרכם לעיר הקרובה טרנה-טיר לקנות חצפי קסם חדשים. לאחר בירור קצר שכמעט עלה בחיו של אותו אורק משונה, גילתם שהוא בן לגזע האנג'ליקים הכלאה בין אורק למלאך. ועל הדרך, סופר לכם שראש הכפר שלהם נרצח בנסיבות מסתוריות ושמוצע פרס נשגב לכל מי שיצליח למצוא תשובה לתעלומה.
4. נתונים וחוקי משחק זה המקום לכתוב את הדברים היבשים. באיזו שיטה תשחקו? יהיו תורות? איך יתנהל קרב? באיזו דרגה הדמויות ואיך להגיש לך אותם? חוקים נוספים. דוגמה:
אתם תחשקו דמויות מו"ד בדרגה 9. המשחק עצמו יתנהל בצורת חופשיטה מבוססת קלות על מו"ד.
את הדמויות תגישו בהודעה פרטית. במשחק נשתמש בשיטת IN וOUT.

ככה שמה שיוצא לדוגמה הוא:
שלג ירוק - משחק חקירה והרפתקאות אפיות [0/7]
בין קוצי הקרח מערבית לרכס הצפוני נשמעה זעקתו האחרונה של קראמנג. דמו של האורק טיפטף באטיות על חרב ארוכה עשויה ללא חטא, המוחזקת בידו של יצור משונה הנראה כאורק... יפה תואר?

ברוכים הבאים להרפתקה "שלג ירוק". אתם הולכים לשחק חבורה של הרפתקנים אמיצים עם עבר מפואר. נתקלתם באותו מראה משונה שמתואר למעלה כשהייתם בדרכם לעיר הקרובה טרנה-טיר לקנות חצפי קסם חדשים. לאחר בירור קצר שכמעט עלה בחיו של אותו אורק משונה, גילתם שהוא בן לגזע האנג'ליקים הכלאה בין אורק למלאך. ועל הדרך, סופר לכם שראש הכפר שלהם נרצח בנסיבות מסתוריות ושמוצע פרס נשגב לכל מי שיצליח למצוא תשובה לתעלומה.

אתם תחשקו דמויות מו"ד בדרגה 9. המשחק עצמו יתנהל בצורת חופשיטה מבוססת קלות על מו"ד.
את הדמויות תגישו בהודעה פרטית. במשחק נשתמש בשיטת IN וOUT.


בהצלחה!
 
אנטרקס אמר/ה:
כמה המלצות בעקבות העץ שפתחת על תחושת ההתעלמות:
1. כותרת רצוי לכתוב בכותרת את שם ההרפתקה, את השיטה בה משחקים, אופי המשחק (אימה? הומוריסטי? עומק?) ומספר השחקנים הדרושים בסוגריים. דוגמה:
שלג ירוק - משחק חקירה והרפתקאות אפיות [0/7]
2. טיזר הטיזר הוא פיסקה סיפורית שתתן לשחקן טעימה קטנה מהמשחק ותאפשר לו להבין את האופי שלו. רצוי שהטיזר לא יעלה על 3 שורות, שהוא יהיה כתוב בצורה פואטית ויצור לשחקן מתח ורצון לדעת עוד על המשחק. נהוג לכתוב טיזר בכתב צידי דוגמה:
בין קוצי הקרח מערבית לרכס הצפוני נשמעה זעקתו האחרונה של קראמנג. דמו של האורק טיפטף באטיות על חרב ארוכה עשויה ללא חטא, המוחזקת בידו של יצור משונה הנראה כאורק... יפה תואר?
3. השחקנים איפה השחקנים נכנסים לתמונה? כיצד הם שמעו על המשימה? מה מניע אותם לעשות את המשימה? האם הדמויות הכירו זו את זו לפני כן? בחלק הזה בעצם אתה מספר לשחקן מה הוא בעצם הולך לעשות בהרפתקה שלך. חשוב שזה יהיה מעניין, אבל גם ישיר וקולע. כאן זה לא המקום למרוח סיפורים. כאן השחקן רוצה לשמוע חד וחלק מה הולך לקרות. דוגמה:
ברוכים הבאים להרפתקה "שלג ירוק". אתם הולכים לשחק חבורה של הרפתקנים אמיצים עם עבר מפואר. נתקלתם באותו מראה משונה שמתואר למעלה כשהייתם בדרכם לעיר הקרובה טרנה-טיר לקנות חצפי קסם חדשים. לאחר בירור קצר שכמעט עלה בחיו של אותו אורק משונה, גילתם שהוא בן לגזע האנג'ליקים הכלאה בין אורק למלאך. ועל הדרך, סופר לכם שראש הכפר שלהם נרצח בנסיבות מסתוריות ושמוצע פרס נשגב לכל מי שיצליח למצוא תשובה לתעלומה.
4. נתונים וחוקי משחק זה המקום לכתוב את הדברים היבשים. באיזו שיטה תשחקו? יהיו תורות? איך יתנהל קרב? באיזו דרגה הדמויות ואיך להגיש לך אותם? חוקים נוספים. דוגמה:
אתם תחשקו דמויות מו"ד בדרגה 9. המשחק עצמו יתנהל בצורת חופשיטה מבוססת קלות על מו"ד.
את הדמויות תגישו בהודעה פרטית. במשחק נשתמש בשיטת IN וOUT.

ככה שמה שיוצא לדוגמה הוא:
שלג ירוק - משחק חקירה והרפתקאות אפיות [0/7]
בין קוצי הקרח מערבית לרכס הצפוני נשמעה זעקתו האחרונה של קראמנג. דמו של האורק טיפטף באטיות על חרב ארוכה עשויה ללא חטא, המוחזקת בידו של יצור משונה הנראה כאורק... יפה תואר?

ברוכים הבאים להרפתקה "שלג ירוק". אתם הולכים לשחק חבורה של הרפתקנים אמיצים עם עבר מפואר. נתקלתם באותו מראה משונה שמתואר למעלה כשהייתם בדרכם לעיר הקרובה טרנה-טיר לקנות חצפי קסם חדשים. לאחר בירור קצר שכמעט עלה בחיו של אותו אורק משונה, גילתם שהוא בן לגזע האנג'ליקים הכלאה בין אורק למלאך. ועל הדרך, סופר לכם שראש הכפר שלהם נרצח בנסיבות מסתוריות ושמוצע פרס נשגב לכל מי שיצליח למצוא תשובה לתעלומה.

אתם תחשקו דמויות מו"ד בדרגה 9. המשחק עצמו יתנהל בצורת חופשיטה מבוססת קלות על מו"ד.
את הדמויות תגישו בהודעה פרטית. במשחק נשתמש בשיטת IN וOUT.


בהצלחה!

תודה. אני אזכור את זה, ואנסה ליצור הרפתקה חדשה במקום הישנה והכושלת.
 
פרודו באגינס אמר/ה:
שנאתם לאורקים הינה נצחית ומקובעת עמוק בדם ובנשמה שלהם, כי הם בעלי הנטיה סדר-טוב, ואילו אבותיהם האורקים היו בעלי הנטיה תוהו-רשע.
אתה יודע משהו, מה שאמרת (שלגזעים מסוימים יש נטיות מסוימות אינסטינקטיבית והם לא יכולים לשנות אותה) יש שם. קוראים לזה "גזענות"!
 
חזרה
Top