שלומות,
עץ זה נועד לרכז את כל השאלות שיש לכם בנוגע לאיסוף, לבנייה, לצביעה ולמשחק ולחוקיו.
כל מי שרוצה לקבל תשובה לשאלה מסוימת, שיכולה להיות קצרה, פשוטה וכללית יחסית (כמו - ״איך אני צובע את חיילי רוהאן?") או ארוכה, מורכבת וספיציפית (כמו - "אם אני מטיל aura of dismay על יצור שכבר יש לו את היכולת terror, האם ההשפעות מצטברות?") - ייקבל פה את תשובתו ממני, או מכל אחד אחר שיש לו את התשובה. עץ זה נפתח בשביל לרכז את כל השאלות - אז אם יש לכם אחת, אנא תשאלו אותה פה, ולא בעץ חדש.
יש לציין שהעץ לא נועד לאגד חוות דעת על רשימות צבא, תאריך יציאה של מודלים עתידיים או לגבי טרילוגיית הספרים או הסרטים. במקרים כאלו, אנא פתחו נושאים חדשים ואל תגיבו בעץ הזה.
בתור התחלה, כתבתי מספר שאלות כלליות שקרוב לוודאי שישאלו מתישהו. אני מקווה שהן ייעזרו. מדי פעם אני אעלה לעץ עוד כמה תשובות לשאלות כלליות הנוגע לחוקים, לאיסוף, לבנייה או לצביעה.
שאלה: בשביל לפצוע מטווח רחוק, האם אני מודד את הכוח של המודל או את הכוח של הקֶשֶׁת?
תשובה: את של הקֶשֶׁת. הכוחות של כל הקשתות נמצאות בעמוד 22 בספר החוקים, ובתחתית הדף נמצאת טבלה המבהירה את הד״ק של כל גלגול לפי הכוח של הקשת והשריון של היריב.
שאלה: כמה המודל שלי יכול לזוז אם אני רוצה לירות באותו התור?
תשובה: אם השחקן רוצה לירות בעזרת המודל בשלב הירי, המודל לא יכול לזוז יותר מחצי המהירות שלו - 7 ס״מ לאדם, אלף ואורוק האי, ו3 ס״מ לגמד וגובלין.
שאלה: האם מודל שתומך במודל ידידותי אחר שנלחם באויב בעל היכולת terror צריך לבצע בדיקת אומץ בשלב הקרב?
תשובה: לא. הוא לא צריך לבצע בדיקת אומץ, שכן הוא לא זה שנלחם באויב בעל הterror בעצמו, אלא רק תומך.
שאלה: האם מודל יכול לתמוך במודל ידידותי אם הוא ירה בשלב הירי?
תשובה: לא.
שאלה: האם מודל יכול לתמוך במודל רכוב?
תשובה: לא. למעשה, מודל לא יכול לתמוך במודל ידידותי בעל בסיס גדול יותר משלו. לדוגמה, חניתאי אורקי לא יכול לתמוך ברוכב וורג או בטרול.
וכעת אני אעבור לענות על שאלות ספיציפיות:
שאלה:
שאלה:
שאלה:
בנוסף, לא כל חייל הוא לגולאס
שאלה:
בהתחלה, כמו תמיד, צריך לתת למודל שכבה טובה של צבע שחור, עדיף בריסוס. עם מודל בגודל כזה, שכבת בסיס זו חובה. לבצע שכבת בסיס עם מכחול גדול או מברשת ייקח המון, המון זמן. בנוסף, שכבת הבסיס תסייע לצבע ׳להידבק׳ על המודל.
לאחר מכן, יש מספר שלבים נוספים.
קודם כל, תצבע את הניבים של המומאקיל במספר שכבות של הצבע bleached bone(במחשבה שנייה, זה היה השם של הצבע לפני החלפת קו הצבעים של GW) או בשם של הצבע החדש ushabti bone. אני הייתי עושה שלוש שכבות, לפחות - בשביל שהצבע ייראה שווה ומלא לאורך כל הניב. אם אתה רואה שחור מתחת לצבע - לא טוב! תבצע עוד שכבה.
לאחר מכן תערבב חלקים שווים של chaos black עם scorched brown - ארר... זתומרת, חלקים שווים של צבע שחור וצבע חום, ותמלא ממש את קצה הניב, עד למקום שבו הוא מתחבר לפה של המומאק. בשביל שהם ייראו כמו שצריך, לא כדאי לך פשוט לצבוע אותם אלא לצבוע במשיכות קטנות מהבסיס הגדול של הניב אחורנית. שים לב לא לעשות את המשיכות האלו גדולות מדי. בנוסף, שים לב לא לצבוע ׳חזק׳ מדי בשביל שקצה המשיכה שלך ייראה יחסית דק ועדיין ייראו את שכבת הבסיס שלך מתחתיו, מה שיעזור לאפקט שאתה מנסה ליצור.
זה מאוד קשה לבצע את המשיכות האלו כל הדרך מסביב לניב, במיוחד בקטעים שמתחת לפה. בשביל למנוע תסכול ומאמץ, אתה יכול לצבוע את הניבים לפני שאתה מחבר אותם למומאקיל, אבל זה תלוי בך.
הדבר הבא שאתה צריך לעשות הוא לחזור על התהליך, רק בסוף הניבים, ובצורה קטנה בהרבה. רק כמה מילימטרים בקצה הניב ייעשו את העבודה מעולה.
לאחר מכן אתה חוזר לניבים הגדולים ועושה את אותו התהליך - שים לב, כי זה חשוב - תתחיל מספר מילימטרים מתחת לאיפה שמשיכות הראשוניות שלך התחילו, כך ששתי המשיכות יחפפו ויווצר מצב שבו יש חלק כהה יתר וחלק בהיר יותר. בנוסף, בפעם השנייה רק עם חום, בלי לשלב שחור, בשביל ליצור את האפקט שהם מתבהרים.
אם אתה רוצה ללכת hardcore, תעשה את אותו הדבר שוב רק במרחק יותר קצר מהמשיכה הקודמת ועם חום בהיר.
אתה יכול לעשות את אותו הדבר בציפורניים של הרגליים שלו.
זהו, אני מקווה שעזרתי לבינתיים. שוב - כל שאלה בנוגע לבנייה, צביעה, איסוף או חוקים - תשאלו פה, ואני אעשה כמיטב יכולתי לענות על שאלותיכם.
עריכה: בעקבות היציאה של THbT, העץ גם פתוח לשאלות של THbT מכל הסוגים.
עץ זה נועד לרכז את כל השאלות שיש לכם בנוגע לאיסוף, לבנייה, לצביעה ולמשחק ולחוקיו.
כל מי שרוצה לקבל תשובה לשאלה מסוימת, שיכולה להיות קצרה, פשוטה וכללית יחסית (כמו - ״איך אני צובע את חיילי רוהאן?") או ארוכה, מורכבת וספיציפית (כמו - "אם אני מטיל aura of dismay על יצור שכבר יש לו את היכולת terror, האם ההשפעות מצטברות?") - ייקבל פה את תשובתו ממני, או מכל אחד אחר שיש לו את התשובה. עץ זה נפתח בשביל לרכז את כל השאלות - אז אם יש לכם אחת, אנא תשאלו אותה פה, ולא בעץ חדש.
יש לציין שהעץ לא נועד לאגד חוות דעת על רשימות צבא, תאריך יציאה של מודלים עתידיים או לגבי טרילוגיית הספרים או הסרטים. במקרים כאלו, אנא פתחו נושאים חדשים ואל תגיבו בעץ הזה.
בתור התחלה, כתבתי מספר שאלות כלליות שקרוב לוודאי שישאלו מתישהו. אני מקווה שהן ייעזרו. מדי פעם אני אעלה לעץ עוד כמה תשובות לשאלות כלליות הנוגע לחוקים, לאיסוף, לבנייה או לצביעה.
שאלה: בשביל לפצוע מטווח רחוק, האם אני מודד את הכוח של המודל או את הכוח של הקֶשֶׁת?
תשובה: את של הקֶשֶׁת. הכוחות של כל הקשתות נמצאות בעמוד 22 בספר החוקים, ובתחתית הדף נמצאת טבלה המבהירה את הד״ק של כל גלגול לפי הכוח של הקשת והשריון של היריב.
שאלה: כמה המודל שלי יכול לזוז אם אני רוצה לירות באותו התור?
תשובה: אם השחקן רוצה לירות בעזרת המודל בשלב הירי, המודל לא יכול לזוז יותר מחצי המהירות שלו - 7 ס״מ לאדם, אלף ואורוק האי, ו3 ס״מ לגמד וגובלין.
שאלה: האם מודל שתומך במודל ידידותי אחר שנלחם באויב בעל היכולת terror צריך לבצע בדיקת אומץ בשלב הקרב?
תשובה: לא. הוא לא צריך לבצע בדיקת אומץ, שכן הוא לא זה שנלחם באויב בעל הterror בעצמו, אלא רק תומך.
שאלה: האם מודל יכול לתמוך במודל ידידותי אם הוא ירה בשלב הירי?
תשובה: לא.
שאלה: האם מודל יכול לתמוך במודל רכוב?
תשובה: לא. למעשה, מודל לא יכול לתמוך במודל ידידותי בעל בסיס גדול יותר משלו. לדוגמה, חניתאי אורקי לא יכול לתמוך ברוכב וורג או בטרול.
וכעת אני אעבור לענות על שאלות ספיציפיות:
שאלה:
תשובה: בתחילת הקרב, השחקן ששולט על המומאקיל יכול לבחור עד 12 הרדרים(עם דגש גדול על הרדרים - כל מודל אחר, כמו אורקים או גובלינים, לא יכולים לעלות)(בנוסף, אחד מ12 המודלים האלו חייב להיות הcommander ששולט על המומאקיל) ולהציב אותם על הhowdah שעל גבו של המומאקיל.דסטריקס אמר/ה:כמה מודלים נראה לכם שאפשר להעמיס על מומקיל?
שאלה:
תשובה: בזמנו זה היה בזמן משחק ההדגמה - דעתי הייתה מוסחת, לא זכרתי את החוק במדיוק, אבל חצי-צדקתי - רק צריך להחליף את המילה בדיקה בבחירה. כשיורים על המומאקיל, השחקן ששולט על היורים צריך לבחור אם הקשת יורה על המואמקיל עצמו, על הhowdah, או על ההרדרים שעליו. בנוסף, למומאקיל יש הגנה של 7 ו10 פצעים, כך ש... נו, אתה לא מוריד דבר כזה כל כך מהרדסטריקס אמר/ה:שמעתי אותך אומר שמומקיל צירך לבצע איזו בדיקה מיוחדת כהוא נפגע מחץ, אתה יכול להסביר לי קצת על זה?
שאלה:
תשובה: לצערנו הרב, לא. למרות המחאות וההפגנות הספונטניות ברחבי האינטרנט, סטיב ג׳קסון לא תיכנן את החוקים למשחק, ולא ייצר חוקים בנוגע לטיפוס על המומאק.דסטריקס אמר/ה:אפשר לשלוח גיברים כדי לטפס על מומקיל?
בנוסף, לא כל חייל הוא לגולאס
שאלה:
תשובה: או, איזו שאלה שאלת. אז זו הדרך שאני ממליץ עליה -דסטריקס אמר/ה:אני מבין שכדי ליצור את הגוון השחור בקצות הקרניים אני צריך להשתמש בצבע בסיס שחור ולצבוע במעט שכבות שם?
אם זה לא כך אתה יכול לספר לי על הטכניקה?
בהתחלה, כמו תמיד, צריך לתת למודל שכבה טובה של צבע שחור, עדיף בריסוס. עם מודל בגודל כזה, שכבת בסיס זו חובה. לבצע שכבת בסיס עם מכחול גדול או מברשת ייקח המון, המון זמן. בנוסף, שכבת הבסיס תסייע לצבע ׳להידבק׳ על המודל.
לאחר מכן, יש מספר שלבים נוספים.
קודם כל, תצבע את הניבים של המומאקיל במספר שכבות של הצבע bleached bone(במחשבה שנייה, זה היה השם של הצבע לפני החלפת קו הצבעים של GW) או בשם של הצבע החדש ushabti bone. אני הייתי עושה שלוש שכבות, לפחות - בשביל שהצבע ייראה שווה ומלא לאורך כל הניב. אם אתה רואה שחור מתחת לצבע - לא טוב! תבצע עוד שכבה.
לאחר מכן תערבב חלקים שווים של chaos black עם scorched brown - ארר... זתומרת, חלקים שווים של צבע שחור וצבע חום, ותמלא ממש את קצה הניב, עד למקום שבו הוא מתחבר לפה של המומאק. בשביל שהם ייראו כמו שצריך, לא כדאי לך פשוט לצבוע אותם אלא לצבוע במשיכות קטנות מהבסיס הגדול של הניב אחורנית. שים לב לא לעשות את המשיכות האלו גדולות מדי. בנוסף, שים לב לא לצבוע ׳חזק׳ מדי בשביל שקצה המשיכה שלך ייראה יחסית דק ועדיין ייראו את שכבת הבסיס שלך מתחתיו, מה שיעזור לאפקט שאתה מנסה ליצור.
זה מאוד קשה לבצע את המשיכות האלו כל הדרך מסביב לניב, במיוחד בקטעים שמתחת לפה. בשביל למנוע תסכול ומאמץ, אתה יכול לצבוע את הניבים לפני שאתה מחבר אותם למומאקיל, אבל זה תלוי בך.
הדבר הבא שאתה צריך לעשות הוא לחזור על התהליך, רק בסוף הניבים, ובצורה קטנה בהרבה. רק כמה מילימטרים בקצה הניב ייעשו את העבודה מעולה.
לאחר מכן אתה חוזר לניבים הגדולים ועושה את אותו התהליך - שים לב, כי זה חשוב - תתחיל מספר מילימטרים מתחת לאיפה שמשיכות הראשוניות שלך התחילו, כך ששתי המשיכות יחפפו ויווצר מצב שבו יש חלק כהה יתר וחלק בהיר יותר. בנוסף, בפעם השנייה רק עם חום, בלי לשלב שחור, בשביל ליצור את האפקט שהם מתבהרים.
אם אתה רוצה ללכת hardcore, תעשה את אותו הדבר שוב רק במרחק יותר קצר מהמשיכה הקודמת ועם חום בהיר.
אתה יכול לעשות את אותו הדבר בציפורניים של הרגליים שלו.
זהו, אני מקווה שעזרתי לבינתיים. שוב - כל שאלה בנוגע לבנייה, צביעה, איסוף או חוקים - תשאלו פה, ואני אעשה כמיטב יכולתי לענות על שאלותיכם.
עריכה: בעקבות היציאה של THbT, העץ גם פתוח לשאלות של THbT מכל הסוגים.