• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

WM: סכנה! חפירה רצינית!

COMMANDOR

פונדקאי מהשורה
החלטתי להתנהג כמו שחקן מתחיל (שזה מה שאני) ולהפסיק לחפש הרחבות לצבא כשאני עוד לא יודע איזה צבא אני בוחר.
זה אומר שבנתיים אני אסתפק בצבאות ההתחלתיים שלפי מה שהבנתי מספיקים בכל מקרה למשחק טוב.
ההתלבטות המרכזית שלי היא בין קאדור לסאיגנר אבל אני לא פוסל את קריקס. (תעזבו את מנות...)

הבעיה היא שאני לא יודע את האסטרטגיות הבסיסיות של הצבאות ההתחלתיים האלה וזה מקשה על הבחירה.

אני אגיד לכם מה אני יודע על כל צבא ותרגישו חופשי להוסיף/להעיר כי באמת אני לא יודע כמעט כלום. (תזכרו רק הצבאות הבסיסיים)

סיגנאר:
ממוצעים בהכל (מהירות כוח הגנה...) קסמי חשמל בעיקר, לסטרייקר יש רעידת אדמה...אהם מה עוד...יכולות ירי מעל ממוצע..
אסטרטגיות: אין לי מושג

קאדור:
לא פוגעים בכלום טובים בעיקר בקפא"פ הכל פוגע בהם אבל לא באמת מזיז להם בגלל שריון חזק מאוד.
קסמי קור...
אסטרטגיה: אין לי שום מושג יש רק שני ג'קים איטיים וקאסטרית מהירה מאוד...חוץ מזה...(איך אפשר לשחק עם שני ג'קים כבדים בלבד?)


קריקס:
אם קריקס יש לי בעיה כי אני חולה על הdeathrippers ( o_O )וכל הג'קים שלהם יפים אבל הקאסטרית היא אחת המיניאטורות המכוערות ביותר שראיתי בWM!
כל מה שאני יודע עליהם שהם מאוד פגיעים אבל מאוד מהירים וכל הבון ג'קים יכולים לתעל קסמים.
במה זה מועיל אני לא יודע. למעשה אין לי מושג מה סלייר עושה שם ואיך בדיוק הוא יכול לעזור לי.

*דרך אגב אפשר להשיג בארץ cankerworm??? ואני לא מדבר על להזמין מ אי ביי.

בקיצור, אני אשמח אם מישהו יסביר לי אסטרטגיות בסיסיות של כל צבא כי כנראה שזה מה שיכריע.
 
בניגוד למשחקים אחרים WM אין ממש אסטרטגית צבא. יש אסטרטגיות לפי מכשפים.

ניקח לדוגמא את דריוס מול סטרייקר, כול אחד מהם משחק בצורה שונה לגמרי. לכול צבא יש אם זאת אלמנטים משותפים. סיגנר יכול להעלות רשימות ירי מפחידות ביותר ויש לו קסמי הגנה לא רעים בכלל. היתרון של סיגנאר בתור צבא הוא שהוא הכי גמיש, יש לו דברים שעושים הכול אבל בתמורה היחידות שלו יקרות ואין לו מודלים בודדים שעושים מיליון דברים מזעזעים ליריב. קסמי ההתקפה שלהם נוטים להיות חשמליים ובכלל מוטיב החשמל זה הקטע שלהם.

חאדור הם איטיים בכאילו, יש להם מלא קסמים שמעלים מהירות. הרבה דברים שיכולים להקפיא אותך בנוחות, ירי לא מדוייק לטווח ארוך (ע"ע מרגמות), שריון בכמויות מסחריות, ותפוקות נזק בשמיים לרוב.

קריקס זה כיף :) (אבל אני משוחד), אין ירי כמעט בכלל, קסמי buff יש מעט מאוד ובמקום יש debuff כלומר ניטרול היריב. לקריקס יש שתי אסטרטגיות שלטות רוב הזמן, או התנקשות ואז יש הרבה bonejacks קטנים שעושים לך את המוות אם לחשים מכול חור אפשרי, או עדר חיילים שאומר המון חיילים קטנים פריכים שעושים הרבה נזק ומתים ממש מהר. בניגוד לשני הקודמים פרט למקרה בודד הג'קים הכבדים של קריקס נחשבים די גרועים.
 
אלון סיקר את סיגנאר בצורה דיי טובה, מה שיש לי להוסיף זה שני דברים:
1. קשה להוציא מהם את המיץ, זה אומר שבשביל להיות טוב זה עניין של למידה, בשביל להיות מצוין צריך משהו מיוחד.
2. סיגנאר זה אחלה צבא למתחילים, יש לו דברים שפשוט עודים לך את החיים קלים. 10 רובאים ארוכים, לא צריך להיות מדען טילים בשביל לדעת מה לעשות איתם. סנטוריון, היריב לא מסטער עליו, מה שאומר זה שבדרך כלל הוא צריך לשבוא את הראש בקשר למה לעשות נגדו, ולא אתה בקשר למה לעשות איתו.

עכשיו לשני הצבאות האחרים שאתה מתענין בהם:
אני אתחיל ואומר שאני שחקן קריקס בעבר ושחקן חדור בהווה. אני לא וויתרתי לחלוטין על קריקס אבל החלטתי שאני משנה את גישה שלי לחלוטין כי לא נהנתי יותר לשחק בסיגנון המשחק ה"קלאסי" של קריקס.

נתחיל בחדור:
הג'קים שלהם לא פוגעים בכלום, החי"ר שלהם הוא חי"ר עלית שפוגע במה שבא לו. יש לחדור יחידות שלא צריכות עזרה מאף אחד, הן עודות את העבודה לבד.
בנוסף, יש המון דרכים להשתמש במרגמות, ואתה יכול גם לפגוע אם אתה רוצה, זה רק דורש אימון, או סורשה.
אפשר לשחק צבא חדור מאוד מהיר, זה עניין של איזה מודלים בוחרים. מאלמנים, ציידי אדם, חומסי אבדון וניבי ברזל עם נספח יחידתי הם כולן יחידות מאוד מהרות. הג'קים שלהם יכולים לזנק קדימה בהפתעה עם חלק מהמכשפים. או שאתה יכול לשחק תבא איטי, מתקדם לאט סופג את מהלומות הירי של היריב, וברגע שהוא מגיע לקפא"פ, זה לא נעים.

קריקס:
קריקס משחקים מלוכלך, אין מה לעשות. יש להם טריקים בשרבול, יש להם יחידות מגעילות, יש להם קסמים קטלניים, ומודלים חולניים ברמות, כולל הג'ק הכבד הטוב במשחק (לדעתי).
יש שני דרכים לשחק קריקס: אתה יכול לשחק במטרה להתנקש במכשף היריב, שזה בדרך כלל אומר שאתה מרכך את האויב עם חי"ר זול שמת מהר, deathripper שרץ קדימה מטיל קסמים על המכשף היריב וכמה דברים נוספים עוזרים לסיים את העבודה.
או שאתה יכול לבנות צבא שמבוסס על צבא שעיקרו קפא"פ שיריון נמוך יחסית, מספרים גדולים וקסמים שמחלישים את היריב לרמה שהוא לא עושה כלום.

עכשיו אתה תשאל "למה עברת לחדור?" אני משתדל לא לשפוך כאן את כל ייסורי על קריקס אבל אולי זה לא יילך לי.
כי קריקס הוא צבא חזק מאוד, ובישביל לאזן את זה להרבה צבאות יש מודלים שמיועדים לשבש את תוכנית הקרב שלך. למעגל לדוגמא, יש יחידת דרואידים שלא מאפשרת לך להטיל קסמים. זה אומר שאם אתה מעלה מכשפים מסוימים, אין להם שום קסם אפקטיבי, שבתורו אומר שכל משחק אתה מנסה להיפטר מהדרואידים האלה, זה נהיה משעמם.
יש שכירת חרב בשם אלקסיה, שבדרך אגב יכולה להשטלת לך על יחידה, מה שמסיים את המשחק לעיתים קרובות מידי. (הבעיה הספציפית הזאת ניפתרת בקרוב עם יחידה חדשה שתמנע את זה כמעט לחלוטין).

אל תבין אותי לא נכון, קריקס הם צבא חזק, ואולי החזק ביותר בWM, אבל אתה תאלץ ללמוד להתמודד עם מודלים ששמש לא כיף לשחק נגדם.

בקשר לדנגרה: דבר ראשון, אין לכרח לשחק איתה, אני יכול בכיף לבנות לך ערקה בסיסית יחסית עם מכשף אחר, אז אם אתה לא אוהב את המודל, אל תשחק איתו. אבל אל תיתן לזה למנוע ממך לשחק קריקס. יש המון שחקנים שלא משחקים איתה בכלל ומעדיפים את iron lich asphyxious שיש לו סגנון משחק דומה מצד אחד אבל מאוד שונה במובנים אחרים.
ג'קים כבדים: סלייר לא עושה כלום, נקודה. סלייר עם תמיכה ממש טובה של מכשף וצבא טוב יכול לעשות יותר, אבל הוא עדיין לא שווה את הנקודות שלו. יש לקריקס ג'קים כבדים ששווה לשחק איתם. Hrrower הוא כנראה הטוב ביותר בשלב זה, ובקרוב ה-seether יקבל תמיכה חדשה ב-withershadow combine שיעשה אותו למעולה. אבל אין על הdeath jack, הוא הג'ק הטוב במשחק לדעתי, אבל כמו סנטוריון אתה עלול להתקע עם הכנסה אוטומטים שלו לכל רשימה, וזה לא בריא. בגלל זה מכרתי את שלי, כי שיחקתי איתו כל הזמן, ולא הייתי פתוח לשינויים.
 
Poet אמר/ה:
1. קשה להוציא מהם את המיץ
2. סיגנאר זה אחלה צבא למתחילים

שתי הטענות קצת סותרות, ואני באופן אישי חושב שהראשונה הרבה יותר נכונה מהשניה
זה נכון שלסיגנאר יש יחידות שהן סוג של Easy Mode, כמו הסנטוריון שאי אפשר להסתער עליו, או היילי עם temporal barrier שאי אפשר להסתער, נקודה, אבל אני חושב שזה בערך מתמצת את זה
בגלל שסיגנאר זה צבא שמנסה להיות טוב בהכל, צריך הרבה יותר טוב לדעת איך לעבוד עם היחידות שיש לך, כי אף אחת מהן היא לא הכי טובה במשחק בתחומה

שלא תבין אותי לא נכון, סיגנאר זה צבא שכיף לאללה לשחק (לי לפחות), אבל לקח לי לא מעט זמן להגיע למצב שבו אני נמצא היום מבחינת רמת המשחק שלי
 
בסדר אבל אתם גולשים פה לחילופי ג'קים וקאסטרים אני מדבר רק על הדגמים שיש בקופסא כי מן הסתם אני רוצה להתמחות בקומבואים שיש בקופסא ורק אחרי זה לפתח את הצבא.
השאלה שלי היא איזה קומובאים אפשר לעשות עם קריקס וקאדור הראשונים (סיגנאר כבר הבנתי)
מה באמת אפשר לעשות רק עם שני ג'קים של קאדור?
מה האסטרטגיה מאחורי הבונג'קים ומה עושים עם סלייר??? (חוץ מלהחליף אותו) הוא יכול להחזיק שנייה נגד ironclad או משהו של קאדור?
 
כשלומדים לנהוג על אופנוע, את השיעורים הראשונים עושים בנהיגה בשמיניות במגרש חנייה גדול אבל אף אחד לא קונה אופנוע שיתאים לנהיגה במגרש חנייה אלא בכביש. אין הגיון בלבחור בצבא שהערכה ההתחלתית שלו הכי טובה אלא בצבא שיהיה לך הכי כיף איתו אחר כך. בכל ערכה יש דגם שכנראה תמעט להשתמש בו בעתיד: הצ'רג'ר אצל סיגנאר, הסלייר אצל קריקס ובמידה פחותה, הג'גרנאוט מהקופסה של חאדור (שהוא מחזיק בתואר "הכי-שימושי-מהלא-שימושיים-בערכה-ההתחלתית"). אחרי שתבחר צבא, נשמח לעזור לך עם הקומבואים של הערכה ההתחלתית שלו.

איך לבחור צבא?
א. הצבא עם הדגמים שהכי מגניבים אותך (כנראה קריקס במקרה שלך: תוכל לבנות צבאות עם טונות של בונג'קים).
ב. הצבא שסגנון המשחק שלו הכי מוצא חן בעינייך.
 
אז ככה התמחות בקופסא אתה יכול לעשות בכמה משחקים בודדים.
כמובן שנגד שחקנים שמשחקים יותר זמן ממך זה יכול להיראות כאילו הם הרבה יותר טובים אבל זה לא ממשחקי קופסא אלא פשוט משהו שבא אם הזמן.

קריקס בקוספא זה די פשוט, יש שלושה לחשים שאתה רוצה להטיל תמיד ואת כולם אתה מטיל דרך הנקודות תיעול. ואז אתה נכנס במכשף אם אחד הג'קים וזה די גומר את הסיפור. נקודות התיעול נמצאות על הbonejacks. סלייר יכול להחזיק נגד כול ג'ק כבד אם הוא מסתער ומרביץ ראשון אחרת הוא יותר חלש מכול גק כבד אחר.

חאדור משחקים על הקפאת היריב בקופסא, ה feat של סורשה הוא מכת עולם ובדרך כלל יש לו יכולת לגמור משחק. ג'ק חאדורי יכול לעשות הרבה בפני עצמו וגם סורשה יכולה להרביץ לא רק בכלל. ג'קים של חאדור יכולים לעשות המון נזק אבל הם לא פוגעים תמיד כדי לטפל בנושא מקפיאים מטרות שזה מה שסורשה עושה.

סיגנאר משחקים בקופסא על לחש רעידת האדמה של סטרייקר לרוב, על מניעת פוקוס מג'קים, ועל ניפוח שריון אם לחשי buff.

בנוסף אני מסכים אם עומרי, לא בוחרים צבא לפי הקופסא הבסיסית.
 
אוקיי תודה.
בנתיים עברתי קצת על החוקים הבסיסיים ויש כמה דברים שלא הבנתי.

1. קודם כל הקופסאות נזק. נגיד פוגעים לי בעמודה השלישית. אני צריך למחוק קוביות מלמעלה למטה או מלמטה למעלה...?
2. ה DEFLIER, אין לו התקפת קפא"פ? ז'תומרת הוא יכול רק לירות חומצה?
3.עוד שאלה לגבי החומצה. אומרים שהיא יורדת עם יוצא בקוביה 1 או 2. ז'ותומרת שהחומצה פוגעת רק בדברים שבעמודות 3-6?
4. מד החיים או הקופסאות נזק של הוורקאסטרים. כל פגיעה זה הורדת קופסא אחת או שמספר הפגיעה זה מספר הנקודות שמורידים?
5. ולמה לכל ההתקםות המיוחדות עושים POW+5?
 
1. נזק מסמנים תמיד מלמעלה למט
2. ג'קים תמיד יכולים לעשות bash אבל לא אין לו מעבר לזה התקפת קפא"פ
3.מודל שסובל מאפקט כמו חומצה צריך לגלגל עבורו קוביה בתחילת כול טור אם יוצא 1-2 אז החומצה לא עשתה כלום בתוצאה אחרת מגלגלים עמודה ולקחים אליה 1 נזק. נזק זה נוסף לנזק הראשוני שנעשה ביריה או ההתקפה המקורית.
4.לא ברור מה השאלה. עושים חשבון נזק פחות שריון ומוחקים מספר קופסאות שווה למספר שמתקבל
5.איזה התקפות מיוחדות עושות P+5? יש סטטיסטיקה שנקראת p+S כלומר כוח המודל S וכוח הנשק P מוסיפים קוביות ומחסרים שריון. P+S הוא נתון עבור כול התקפות קפא"פ במשחק
 
תודה. ממש עזרת לי.
בקשר לשאלה הרביעית קח לדוגמא את the butcher of khardov
יש לו 20 קופסאות נזק ו 18 שריון.

אם יש לי רק 10 התקפה זה אומר שאני לא יכול לפגוע בו בכלל?

ואם יש לי 22 התקפה זה אומר שאני מוריד לו 4 קופסאות והוא נשאר עם 16?
 
מזה התקפה 10? יש כוח S[ של המודל] וחוזק P [של הנשק] [ תירגום שלי ]

עם יש לך P+S של 10 שלזה אני מניח שהתכוונת... אתה מתקיף אתה מגלגל שתי קוביות ומוסיף את הערך של P+S שבמקרה הזה הוא 10... ואז עם אתה עובר את השיריון שלו בקוביות + ה10 האלה אז פגעת.. ובכמה שעברת זה הנזק שאתה עושה.. למשל יוצא לך 5-6 זה 11, +10 זה 21 אז יורד לו 3 קוביות נזק....
 
ויש סיכוי ש ה P+S כאילו ההתקפה הכוללת הסופית נמוכה יותר מהשריון? אם כן אז הדמות לא פגעה בכלל...יש כזה דבר?

ולגבי ג'קים אם אני פוגע בג'ק זה מוריד קוביה אחת כל פעם ולא לפי הנזק נכון?
 
בשביל לפגוע, אתה מגלגל 2 קוביות, מוסיף את סטטיסטיקת ההתקפה, ומשווה ל-DEF של המטרה שלך
סטטיסטיקת ההתקפה בקפא"פ היא MAT, בנשקי ירי היא RAT, ובקסמים היא ה-FOC

נזק, אתה מגלגל 2 קוביות, מוסיף לזה את הכוח של ההתקפה (P+S בקפא"פ, POW בירי וקסמים), מוריד מזה את ה-ARM של המטרה, וזה הנזק שעשית
זה ללא ספק אפשרי שלא תצליח לעשות נזק בכלל, אם כוח ההתקפה נמוך, שריון המטרה גבוה, או שסתם אין לך מזל בקוביות

נזק לג'קים זה בדיוק אותו הדבר
אם לג'ק יש שריון 18, לך יש התקפה בכוח 12, וגלגלת 10 בקוביות, עשית לו 4 נזק, לעמודה כלשהי (צריך לגלגל)
 
אבל זה אומר שהתקפה ממוצעת משמידה עמודה...
חח תודה.
עכשיו משהו לגבי ה deathripper
ההתקפה המיוחדת שלו אומרת שאם אני פוגע איתה באויב אז באותו תור של ההתקפות שלי יפגעו בלי גלגול התקפה נוסף.
מה שהבנתי זה שאם זה פוגע, אם אני רוצה לפגוע עוד פעם אני מבזבז עוד נקודת ריכוז ומדלג על השלב של להשוות ל DEF לו ועובר ישר לשלב הנזק נכון?
אני יכול לעשות את זה 3 פעמים.
כל ג'ק מקבל רק 3 נקודות כל תור נכון?
יש פעולות מיוחדות שצריך 2 או 3 נקודות ריכוז בשבילן?

ג'ק יכול כל תור להשתמש בכל ההתקפות שלו (במסגרת נקודות הריכוז) או כל תור התקפה אחת. למשל להשתמש ביד ימין ואז יד שמאל ואז הראש או רק הראש?

**מה זה קריטיקל היט?
 
COMMANDOR אמר/ה:
אבל זה אומר שהתקפה ממוצעת משמידה עמודה
תלוי איזה התקפה, איזה ג'ק, ואיזה עמודה
התקפה של Stormclad תוריד ל-Bonejack בממוצע 3 עמודות
התקפה של Mechanithrall לא יכולה לשרוט את הצבע ל-Devestator

COMMANDOR אמר/ה:
עכשיו משהו לגבי ה deathripper
ההתקפה המיוחדת שלו אומרת שאם אני פוגע איתה באויב אז באותו תור של ההתקפות שלי יפגעו בלי גלגול התקפה נוסף.
מה שהבנתי זה שאם זה פוגע, אם אני רוצה לפגוע עוד פעם אני מבזבז עוד נקודת ריכוז ומדלג על השלב של להשוות ל DEF לו ועובר ישר לשלב הנזק נכון?
זה לא התקפה מיוחדת, זה חוק מיוחד של הנשק שלו
וזה אומר בדיוק את מה שזה אומר. התקפות נוספות שתבצע בתור הזה יפגעו אוטומטית, כלומר לא תהיה חייב לגלגל פגיעה


COMMANDOR אמר/ה:
אני יכול לעשות את זה 3 פעמים.
כל ג'ק מקבל רק 3 נקודות כל תור נכון?
יש פעולות מיוחדות שצריך 2 או 3 נקודות ריכוז בשבילן?
ג'ק לא מקבל 3 נקודות כל תור, הוא מקבל כמה נקודות שתחלק לו, כאשר אתה לא יכול לחלק לו יותר מ-3
לא קיימת פעולה שדורשת ממך יותר מנקודת פוקוס אחת, אבל יכול להיות שבמסגרת התקפה בודדת תשקיע יותר מנקודה אחת, אבל לא לאותו הגלגול
למשל, אתה יכול להשתמש בנקודת פוקוס בשביל להכביר (לעשות Boost) לפגיעה, ועוד נקודה בשביל להכביר נזק
או, אם אתה יורה עם נשק ירי שיש לו AOE, תוכל לבזבז מספר נקודות פוקוס בשביל להכביר יותר מגלגול נזק אחד, וכדומה

COMMANDOR אמר/ה:
ג'ק יכול כל תור להשתמש בכל ההתקפות שלו (במסגרת נקודות הריכוז) או כל תור התקפה אחת. למשל להשתמש ביד ימין ואז יד שמאל ואז הראש או רק הראש?
בכל תור ג'ק יכול להשתמש בכל ההתקפות הבסיסיות שיש לו, באיזה סדר שהוא רוצה
אם הג'ק הסתער, ההתקפה הראשונה שהוא מבצע היא התקפת ההסתערות שלו

במידה והג'ק מבצע סוג של התקפה מיוחדת, למשל ה-Tremor של ה-Ironclad, ההתקפה המיוחדת באה במקום כל ההתקפות הבסיסיות של הג'ק, אבל הוא יכול לקנות התקפות נוספות בפוקוס

COMMANDOR אמר/ה:
מה זה קריטיקל היט?
כל גלגול התקפה שהיו בו שתי קוביות או יותר שהראו את אותה התוצאה, וגם היה מספיק גבוה בשביל לפגוע, הוא פגיעה קריטית
 
מה BOOST נותן? איך עושים אותו?
אם משמידים לי נגיד קופסא אחת של תנועה זה לא משפיע על התנועה בכלל נכון?
ואם משמידים לי את כולם אני לא יכול לזוז או שהמהירות יורדת בחצי?
אם משמידים לי את כל קופסאות הcortex הג'ק יוצא מהמשחק נכון?
 
1. Boost זאת הכברה בעברית. ומה שהכברה נותנת לך זה קוביה נוספת, לפגיעה או נזק (או שניהם). רוצה להכביר פגיעה? שלם פוקוס אחד. רוצה להכביר נזק? שלם פוקוס אחד. רוצה גם וגם? שלם שניים. רוצה להכביר פגיעה בשתי קוביות? אי אפשר. אפשר להכביר פגיעה ונזק רק בקובייה אחת.
2. נכון.
3. ג'ק שאיבד את התנועה שלו, המהירות שלו יורדת ל1 והDEF ל7.
4. ממש לא, הוא פשוט לא יכול לקבל פוקוס. בנסיבות מסוימות (שלא נכנס אליהן עכשיו כי זה מקרה נדיר מאוד) זה לא משנה לג'ק כלום.
 
חח אני עוד אראה אם אני יכול להגיע...

טוב נראה לי שהבנתי את הבסיס די טוב...
שאלה אחרונה נראה לי.
בslayer של cryx,
היכולת שלו להתקפה משולבת אומרת שאני מגלגל פגיעה רק פעם אחת ואז ההתקפה היא פעמיים הPOW ופעם אחת ה STR. או ש לPOW ו STR אני מוסיף את תוצאת 2 הקוביות? לפי מה שניסיתי זה הרבה פחות טוב מפשוט מכה ואחרי זה עוד מכה..
דרך אגב, אם באותה התקפה משולבת יוצא לי בשתי הקוביות אותו מספר זה אומר שנוסף להתקפה המשולבת הוא גם מקבל חומצה כן?

ד"א, אפשר להשתמש ברובה מטווח אפס?
 
חזרה
Top