• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הרישום המוקדם לדרקוניקון 2022 נפתח!
    ההתרגשות בשיאה, וההרשמה המוקדמת למשחקים והפעילויות בדרקוניקון 2022 יוצאת לדרך הקדימו להרשם כי המשחקים מתמלאים מהר קישור להרשמה המוקדמת דרקוניקון, 25-26 אוגוסט, דן פנורמה תל אביב

מהדורה 5 Spelljammer is back

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
אני זוכר שזה עלה כאן בפורום, וממה שאני מבין מתישהו אכן נראה בקיץ הקרוב את עולם המערכה spelljammer.

אישית אני מאוד אוהב את עולם המערכה הזה, ולמרות *שכמעט* יצא לי לשחק בו ובפועל לא שיחקתי, אני כן מכיר אותו טוב - מערכה עם המון פוטנציאל, ייחודית מאוד, שונה ומערבת המון פנטזיה ומד״ב בצורה מגניבה. היא התיימרה בעבר לכלול את *כל* עולמות המערכה ולרכזם יחד, ואני מודה שלא זכיתי לראות או לשמוע שחקנים שבפועל עשו את זה (כלומר: לקחו דמות אחת מרומח הדרקון, אחת מאתאס, אחת מממלכות נשכחות וכו׳, ואיחדו אותן לחבורה).

ועם זאת, הייחודיות הזו היא גם מה שהופך אותה להימור מסוכן - היא מאוד שונה ולא רגילה, ולא מחליקה לכולם בגרון בקלות.

ראיתי כמה סרטונים בעניין עולם המערכה המתגבש ואני מודה שחלק מהשינויים גרמו לי להרים גבה, אבל חלקם נראים מבורכים.

למי שמעוניין:
 

The oldman

The Rainbow Archmage
צוות הפורום
אני במעמד דומה - למרות שלא שיחקתי בעולם, אני מכיר אותו - בעיקר דרך ספרי הקריאה הוותיקים שלו, אבל גם מקריאה על המערכה.
אני פחות מתחבר לקטע של "חיבור" כל עולמות המערכה, במובן של לדלג בין עולמות. אני כן חושב שלהרכיב צוות של ספינת ספלג'מר שמורכבת מפליטים מרחבי העולמות המוכרים זה עם המון פוטנציאל - ובאופן כללי מבוכים ודרקונים בחלל נשמע מגניב.
זה גם משהו שונה במובהק מעולמות אחרים.

מה שמסקרן אותי בנוסף זה הפורמט של המוצרים עצמם - ההחלטה להוציא את זה כערכה של שלושה ספרים מלאים היא מצד אחד מעניקה המון תוכן למי שרוצה לשחק בעולם, מאידך לא ברור לי בינתיים האם למשל אני יכול לשחק בהרפתקה מבלי לרכוש את הספרים האחרים... אני משער שגם ימכרו אותם בנפרד. להבנתי גם ספר העולם הוא די צמוד למכאניקה של חמש, שזה מאכזב - אם למשל אני רוצה להמיר למהדורה אחרת או לפאת'פיינדר פראי, לא ברור איזה בין השלושה הוא ה"אחד" שצריך.
dnd-5e-spelljammer.jpg
 

BadBug

פונדקאי ותיק
דעתי האישית בנושא - אני שמח על כל עולם מערכה שיוצא ובטוח שלא מעט יאהבו את ספלג'מר, אבל אני מעדיף את הז'אנר של המשחקים שלי יותר מובהק, כלומר אם זה פנטזיה, אז אני לרוב מעדיף להמנע מלייזרים וחלליות (יש יוצאים בודדים מן הכלל) ובאותה מידה אני יכול להנות משיטה עתידנית בחלל.
אבל כל השילובים האחרים... פחות הטעם שלי.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
ני מעדיף את הז'אנר של המשחקים שלי יותר מובהק, כלומר אם זה פנטזיה, אז אני לרוב מעדיף להמנע מלייזרים וחלליות (יש יוצאים בודדים מן הכלל) ובאותה מידה אני יכול להנות משיטה עתידנית בחלל
אני גם לא מתחבר מאוד לקונספט של ספלג'אמר, אבל שווה לדייק.
זה לא שילוב של מד"ב ופנטזיה וזה לא מד"ב עם אלמנטים של פנטזיה - זה בכלל לא מד"ב בשום דרך, זה פשוט מו"ד בחלל.

אין לך חלליות - יש לך ספינות קסומות ומעופפות שמופעלות על ידי כוח קסם - חלקן נראות כמו ספינות מפרשים וכו', בעוד שהאחרות עם כל מיני עיצובים כמו צורת לווייתן, דיונון, נאוטילוס (מין דיונון עם קונכיה) וכו'.

אין לך באמת חלל - החלל בספלג'אמר לא מבוסס על מדע וחקר חלל מודרני, אלא על תפיסות טרום-מדעיות כמו ספירות הבדולח שמבוססות על הספירות השמימיות מהאסטרונומיה היוונית של אפלטון ושות', על תיאוריית הפלוגיסטון (חומר תיאורטי שגורם לבערה) וכו', עם טוויסטים של מו"ד ופנטזיה.

עד כמה שאני זוכר, גם אין לייזרים, טילים, מנועים רקטיים ושאר אמצעים טכנולוגיים - ה"מנועים" של הספינות הם כוח קסם וכלי הנשק הם כלי נשק ימי-ביניימיים מו"דיים רגילים + קסמים - קטפולטות, בליסטראות ונדמה לי שהיו גם תותחים פרימטיביים בסגנון מלחמת מאה השנים.

אין לך חייזרים - יש פשוט את כל הגזעים של מו"ד וכל מיני מפלצות ישנות וחדשות שחלקן משתמשות בחלליות. חלק מהמפלצות האיקוניות של מו"ד כמו בוהים ואילית'ידים גם קיבלו retcon עם היסטוריה ומוצא חלליים. הוסיפו גם מפלצות חדשות שבתכלס יכולות להתאים גם בעולמות מו"ד גנריים, שידוע שלפחות אחת מהן (אוגר החלל הענקי) הומצאה בתור בדיחה.

זה אותו מו"ד מוכר, רק עם התפתחויות הגיוניות לגמרי של רמת הקסם המו"די - אם יש לך קוסמים וכוהנים רבי עוצמה, הלחשים שלהם יכולים גם להעיף ספינה בצורת תריסנית מאנטה מעבר לירח ולא רק להעביר אותם למישורי היסודות ובחזרה כשמסביב שאר העולם נראה כמו צרפת במאה ה15.
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
אני גם לא מתחבר מאוד לקונספט של ספלג'אמר, אבל שווה לדייק.
זה לא שילוב של מד"ב ופנטזיה וזה לא מד"ב עם אלמנטים של פנטזיה - זה בכלל לא מד"ב בשום דרך, זה פשוט מו"ד בחלל.
מסכים עם החידוד – סטארפיינדר הוא מו"ד עם מד"ב, אבל ספלג'אמר הוא מו"ד עם פנטזיית מעבר כוכבים כמו הפעם ההיא כשהברון מינכהאוזן הגיע לירח באמצעות תותח, פגש את התושבים של הירח וחזר משם כשהוא משתלשל בחבל ארוך. קשה לטעון שזה מדע בדיוני.

גם הטריילר מראה בבירור ששמרו על ההבחנה הזו. יש שם לוויתני חלל, ספינת מפרש שמוקפת בבועה ובקבוק עם מפת אוצר שמעופף בחלל מאוד צבעוני.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
סיפורי מסעות לירח ובחלל היו הרבה לפני שהיה מדע מודרני ובטח שמד"ב.
אאל"ט ב"אורלנדו הזועם" מהמאה ה-15 אחד הגיבורים טס על היפוגריף לירח כדי לחפש את שכלו של חבר שיצא מדעתו כי "כל הדברים האבודים נמצאים על הירח".
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
אני גם לא מתחבר מאוד לקונספט של ספלג'אמר, אבל שווה לדייק.
זה לא שילוב של מד"ב ופנטזיה וזה לא מד"ב עם אלמנטים של פנטזיה - זה בכלל לא מד"ב בשום דרך, זה פשוט מו"ד בחלל.

אין לך חלליות - יש לך ספינות קסומות ומעופפות שמופעלות על ידי כוח קסם - חלקן נראות כמו ספינות מפרשים וכו', בעוד שהאחרות עם כל מיני עיצובים כמו צורת לווייתן, דיונון, נאוטילוס (מין דיונון עם קונכיה) וכו'.

אין לך באמת חלל - החלל בספלג'אמר לא מבוסס על מדע וחקר חלל מודרני, אלא על תפיסות טרום-מדעיות כמו ספירות הבדולח שמבוססות על הספירות השמימיות מהאסטרונומיה היוונית של אפלטון ושות', על תיאוריית הפלוגיסטון (חומר תיאורטי שגורם לבערה) וכו', עם טוויסטים של מו"ד ופנטזיה.

עד כמה שאני זוכר, גם אין לייזרים, טילים, מנועים רקטיים ושאר אמצעים טכנולוגיים - ה"מנועים" של הספינות הם כוח קסם וכלי הנשק הם כלי נשק ימי-ביניימיים מו"דיים רגילים + קסמים - קטפולטות, בליסטראות ונדמה לי שהיו גם תותחים פרימטיביים בסגנון מלחמת מאה השנים.

אין לך חייזרים - יש פשוט את כל הגזעים של מו"ד וכל מיני מפלצות ישנות וחדשות שחלקן משתמשות בחלליות. חלק מהמפלצות האיקוניות של מו"ד כמו בוהים ואילית'ידים גם קיבלו retcon עם היסטוריה ומוצא חלליים. הוסיפו גם מפלצות חדשות שבתכלס יכולות להתאים גם בעולמות מו"ד גנריים, שידוע שלפחות אחת מהן (אוגר החלל הענקי) הומצאה בתור בדיחה.

זה אותו מו"ד מוכר, רק עם התפתחויות הגיוניות לגמרי של רמת הקסם המו"די - אם יש לך קוסמים וכוהנים רבי עוצמה, הלחשים שלהם יכולים גם להעיף ספינה בצורת תריסנית מאנטה מעבר לירח ולא רק להעביר אותם למישורי היסודות ובחזרה כשמסביב שאר העולם נראה כמו צרפת במאה ה15.
מסכים בנוגע לזה; זה פשוט מו"ד אבל בחלל. אני אוהב את הרעיון, אם כי העובדה שה"מערכה" הזו מקיפה את כל העולמות של מו"ד אומרת ששחקנים כנראה ישתמשו ברקעים וגזעים שנוצרו במיוחד לsettings מסוימים גם שם, ואני לא בטוח שהייתי רוצה לראות dragonmarks ואת הרקעים של סטריקסהאבן בקמפיינים שהם לא אברון וסטריקסהאבן.
 

The oldman

The Rainbow Archmage
צוות הפורום
אני חושב שהמינון הוא המפתח - אם משחקים במערכה של ספלג'מר פרופר, אבל יש למשל דמות שהיא מבית דרקון של אברון, עם כל הרקע המתאים והכל אבל היום היא נוודת בין הכוכבים, זה נשמע לי מגניב.
אם זה הופך לרצף של הרפתקאות, שהרפתקה אחת היא בממלכות נשכחות להילחם במכשפים האדומים, בהרפתקה הבאה מחפשים רומח דרקון אבוד ובהרפתקה השלישית עוצרים מכשף מרושע מלהשמיד עיר בשמש השחורה - אז זה מאוד צ'יזי בעיניי.

דרך-אגב, צריך לציין שהמוצר הראשון (כמעט) של FFG, היה מערכה בשם Dragonstar למבוכים ודרקונים 3, שהיה מאוד מבוסס על הקונספט של ספלג'מר ושל מבוכים ודרקונים בחלל - אם כי קצת יותר "הגיוני" וגם שילב אופציה למדע וטכנולוגיה.
עדיין אפשר לרכוש אותו בגרסה דיגיטלית:
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
לספלג'אמר יש, או אמור להיות, יתרון אטרקטיביות משל עצמו.
יש לחבורה חללית בצורת קרוקודיל ואפשר לעשות איתה קרבות נועזים ומשימות מופלאות נגד חלליות של ביהולדרים או בכוכב של צלופחי עכביש סוחרי-עבדים. אפשר לשחק דמות שהיא קוף-חלל עם קרומי דאייה בין הגפיים, פלדין קנטאור דרקוני או ג'וק גדול שלובש שריון אבירים. אז זמה, ניקח את כל זה ונלך שוב בפעם ה8000 לעשות משימות בשביל אלמיניסטר ששולח את החבורה למבוך כדי למצוא את המכנסיים האבודים של דריזזט?
 

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
אכן - אני מצטרף לחידוד, אם זה לא היה ברור מההודעה הראשונה שלי: זה יותר מו״ד בחלל ולא מד״ב. אין לייזרים או חייזרים, פרט אולי לרובים של ה- gift.
החלק הטוב של מה שעשו בהקשר ״המדעי״ היה לשנות את איך שעובדת גרביטציה או טמפרטורה בחלל, כדי שאנשים יוכלו לשרוד בחלל.

אבל… השאירו חלקים יותר ״מד״ביים״ או מדעיים וככה כל אדם המרחף בחלל שנכנס לאטמוספירה לוקח איתו בועת אוויר, רוצה לדעת כמה? תחשב בהתאם למסה שלו.
גם המרחקים בין הכוכבים נותרו זהים, למה? לא ברור. ממילא הגרביטציה עובדת שונה… אז נאלצו להכניס ספינות שטסות במהירויות סופר-מטורפות שמגמדות את טילי החלל של היום. אתה רוצה לדעת כמה זמן לוקח להגיע לכוכב אחר? תחשב בהתאם למרחק (ותזכרו שזה משחק שסובב סביב מסעות בין כוכביים, זה לא הרפתקאת מסע חד״פ).
אלו חלקים בהם המדע משתלב עם הפנטזיה בצורה פחות טובה, וזה תמיד הפריע לי.

לטעמי אפשר היה לעשות דברים הרבה יותר פנטסטיים - במקום טיסה רגילה תעשו למשל שערים, גם ככה הם קיימים כבר במו״ד… ספינות מו״ד סטייל בבילון 5 שפותחות שער נתפסות אצלי הרבה יותר מתאימות.
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
לטעמי אפשר היה לעשות דברים הרבה יותר פנטסטיים - במקום טיסה רגילה תעשו למשל שערים, גם ככה הם קיימים כבר במו״ד… ספינות מו״ד סטייל בבילון 5 שפותחות שער נתפסות אצלי הרבה יותר מתאימות.
זה הפתרון של סטארפיינדר – במקום מנועי Hyperspeed/Hyperspace שיש ביצירות מד"ב, ספינות חלל במשחק עוברות מהר ממקום למקום באמצעות שערים אל מישור חיצוני ובחזרה. לפעמים הן לוקחות איתן בטעות דברים שהתנגשו בהן בדרך, וככה אפשר למצוא שד מהשאול, מעופף לו בחלל הריק, רוטן לעצמו ומחכה להזדמנות שמישהו אחר יעבור קרוב... לטעמי – פתרון שיכול להתאים גם לפאלפ של ספלג'אמר, וכהערת אגב זה גם הופיע בסרטון הפתיחה של משחק המחשב Baldur's Gate 3, שם ספינת חלל של מצליפי מוח משתמשת בטריק של שער מימדי כדי לנסות לברוח מלוחמים גית'יאנקים.
 

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
עוד דבר - במו״ד קופסאות הייתה הרפתקה למומחה בשם ״אל תוך המערבולת״. אומנם היא מושכת את השחקנים באף בהרבה מקרים וגונבת מהמיתולוגיה היוונית רעיונות בלי בושה, אבל היו בה הרבה דברים שאני זוכר לטובה;

כך למשל פעולות מסוימות שעשו השחקנים יכלו לזכות בנקודות זכות מצד 3 בני אלמוות שונים, כשכל אחד קשור לנטיה אחרת. בהתאם, הקרב הסופי יכול להיות קטסטרופלי לחבורה או קל יותר, בהתאם לנקודות שזכית.

והכי חשוב - די בהתחלה הדמויות נשאבות ל… חלל. החלל שם די חמוד. לא מפורט כמו ספלג׳אמר, אבל עדיין מאוד שונה, והיה בו אוויר לנשימה.
בצעירותי, כשדיברנו מוד״מ, קראתי את ההרפתקאה וזה נתן לי השראה להרפתקאה בחלל שהמצאתי, רק שהמפלצות בה היו מבוססות על אסופת המפלצות של ספלג׳אמר שהייתה ברשותי. התוצאה הייתה אחת ההרפתקאות הטובות ביותר שלנו.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
לפי מה שאני זוכר שקראתי פעם, ספלג'אמר נוצר בנסיבות די מוזרות. לפי הסיפור הזה, לוריין ויליאמס (המנכ"לית של TSR שכולם אוהבים לשנוא אבל אוהבים את המוצרים שיצאו בתקופתה), שמשפחתה החזיקה בזכויות על אופרת החלל "באק רוג'רס במאה ה-25" דרשה מהיוצרים בTSR לכתוב גרסה של חלל למוד"מ מתוך הנחה שזה יעלה איכשהו את העניין בבאק רוג'רס, או סתם כי היא אהבה מד"ב ושנאה פנטזיה.

יוצרי התוכן צייתו להנחיות, אבל לא אהבו כל כך את המשימה והכניסו לספלג'אמר מלא שטויות ובדיחות פרטיות בהנחה שהפרוייקט יסגר, אבל לא כך קרה.
 

BadBug

פונדקאי ותיק
אני גם לא מתחבר מאוד לקונספט של ספלג'אמר, אבל שווה לדייק.
זה לא שילוב של מד"ב ופנטזיה וזה לא מד"ב עם אלמנטים של פנטזיה - זה בכלל לא מד"ב בשום דרך, זה פשוט מו"ד בחלל.

אין לך חלליות - יש לך ספינות קסומות ומעופפות שמופעלות על ידי כוח קסם - חלקן נראות כמו ספינות מפרשים וכו', בעוד שהאחרות עם כל מיני עיצובים כמו צורת לווייתן, דיונון, נאוטילוס (מין דיונון עם קונכיה) וכו'.

אין לך באמת חלל - החלל בספלג'אמר לא מבוסס על מדע וחקר חלל מודרני, אלא על תפיסות טרום-מדעיות כמו ספירות הבדולח שמבוססות על הספירות השמימיות מהאסטרונומיה היוונית של אפלטון ושות', על תיאוריית הפלוגיסטון (חומר תיאורטי שגורם לבערה) וכו', עם טוויסטים של מו"ד ופנטזיה.

עד כמה שאני זוכר, גם אין לייזרים, טילים, מנועים רקטיים ושאר אמצעים טכנולוגיים - ה"מנועים" של הספינות הם כוח קסם וכלי הנשק הם כלי נשק ימי-ביניימיים מו"דיים רגילים + קסמים - קטפולטות, בליסטראות ונדמה לי שהיו גם תותחים פרימטיביים בסגנון מלחמת מאה השנים.

אין לך חייזרים - יש פשוט את כל הגזעים של מו"ד וכל מיני מפלצות ישנות וחדשות שחלקן משתמשות בחלליות. חלק מהמפלצות האיקוניות של מו"ד כמו בוהים ואילית'ידים גם קיבלו retcon עם היסטוריה ומוצא חלליים. הוסיפו גם מפלצות חדשות שבתכלס יכולות להתאים גם בעולמות מו"ד גנריים, שידוע שלפחות אחת מהן (אוגר החלל הענקי) הומצאה בתור בדיחה.

זה אותו מו"ד מוכר, רק עם התפתחויות הגיוניות לגמרי של רמת הקסם המו"די - אם יש לך קוסמים וכוהנים רבי עוצמה, הלחשים שלהם יכולים גם להעיף ספינה בצורת תריסנית מאנטה מעבר לירח ולא רק להעביר אותם למישורי היסודות ובחזרה כשמסביב שאר העולם נראה כמו צרפת במאה ה15.
למרות כל מה שניסית לדייק כאן, זה עדיין לא משנה את שעטנז הת'מות בעיניי, אבל כמו שאמרתי, כל עולם שנותן עוד אפשרויות - בכיף.
אפילו בדיחות כמו אוגר חללי ענק, זה משהו שיכול לשבור בעיניי קו מסויים של פנטזיה ולערער את האמינות של הכל (אם אפשר לדבר על אמינות של עולם דימיוני פנטסטי).
 

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
לפעמים הן לוקחות איתן בטעות דברים שהתנגשו בהן בדרך, וככה אפשר למצוא שד מהשאול, מעופף לו בחלל הריק, רוטן לעצמו ומחכה להזדמנות שמישהו אחר יעבור קרוב...
רעיון חמוד ביותר… 😊
אני כבר המון זמן עובד על מערכה מבוססת שערים (לא מד״ב) ואני חושב שאני מבין את הרעיון שעומד מאחורי הדברים האלה: כשיש פורטל שמוביל אותך ישירות למחוז חפצך זה מאותת לשחקנים ולמנחה שהרפתקאה נמצאת מעבר לפורטל, באותו עולם חדש, באותו ירח נשכח, באותה תחנת חלל שנמצאת שם וכד׳.
כשמעורבת תנועה לעבר אותם מקומות יש איתות לחבורה שהמסע עצמו יכול להוות הרפתקה לגיטימית, ממש כמו שבסטאר-טרק הרבה מההתרחשויות יכולות לקרות ״בדרך״ ולא רק בסוף המסע. זה סוג שונה של משחק. זה גם אומר שצריך לתת עכשיו דגש על הספינה, תפקידים בספינה וכו׳. ספלג׳אמר כן עושה את זה.

ועדיין - קל לי היום הרבה יותר לתאר פורטל קסום מאשר ספינה עם מפרשים שנעה במהירות מטורפת ואז להסתבך גם עם שאלות ברומו של עולם ״האם אפשר גם להאיץ יצור עם כוח קסם, לאיזו מהירות וכו׳״…

אפילו בדיחות כמו אוגר חללי ענק, זה משהו שיכול לשבור בעיניי קו מסויים של פנטזיה ולערער את האמינות של הכל
כן אבל תזכור שאם המפקד לא היה אומר את זה לא היית יודע את זה. למעשה, סביר שהרבה אחרים קראו את זה וסתם חשבו שזו מפלצת הזויה - ובינינו לא חסרות כאלו במו״ד.
 

BadBug

פונדקאי ותיק
כן אבל תזכור שאם המפקד לא היה אומר את זה לא היית יודע את זה. למעשה, סביר שהרבה אחרים קראו את זה וסתם חשבו שזו מפלצת הזויה - ובינינו לא חסרות כאלו במו״ד.
האמת שדווקא הכרתי את זה קודם... ספלג'מר הרי עולם מערכה שהיה קיים כבר המון זמן ועכשיו רק מנסים להחיות אותו שוב עבור 5E (מניח שזה ברור אבל מזכיר בכל זאת).
יש מפלצות הזויות במו"ד, אבל צריך להזהר עם הגבול הדק בין מגניב/מעניין לבין בדיחתי/ילדותי.
למשל כשהייתי ילד יצרתי סט מפלצות שהן סוג של ירקות גדולים ומרושעים בעלי רוח חיים והייתי בטוח שזה לגיטימי, כיום לא הייתי רוצה לשחק במשחק עם רעיון כזה כי זה הופך את המשחק לילדותי/לא אמין (שוב, בהתחשב בזה שאנחנו משחקים בעולם דימיוני, אבל גם בכזה יש מה אקסיומות).

אבל מה מוזר? שאחרי קריאת לור רבה, דווקא ספינות של גית'יאנקי השטות במישור האסטרלי - נראות לי לגיטימיות... אולי בגלל שזה נראה לי כן קביל במסעות בין מישוריים, שזה נושא שמאד מעניין אותי בתוך מו"ד.
מסעות בין-כוכביים אני שומר למד"ב... :)
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
אפילו בדיחות כמו אוגר חללי ענק, זה משהו שיכול לשבור בעיניי קו מסויים של פנטזיה ולערער את האמינות של הכל (אם אפשר לדבר על אמינות של עולם דימיוני פנטסטי).
איך אתה מתמודד עם החלליות הקבורות ועם הרובוטים הענקיים שיש בהרפתקה הרשמית למו"ד 5 שבתוך הספוילר? (הצינה של עלמת הכפור)
 

BadBug

פונדקאי ותיק
איך אתה מתמודד עם החלליות הקבורות ועם הרובוטים הענקיים שיש בהרפתקה הרשמית למו"ד 5 שבתוך הספוילר? (הצינה של עלמת הכפור)
שאלה מצויינת :)
אז היה לי ממש קשה עם זה, במיוחד עם רובי/אקדחי הלייזר והמחשבה הראשונית שלי הייתה להסיר את נקודת העניין הזו מהמפה בכלל, אבל בגלל שלאחת מדמויות השחקן היה סיפור רקע שנקשר בחטיפה על ידי "חייזרים" (עוד קודם כשחשבתי שזה לא נורא כל כך), החלטתי להשאיר את החללית לחקירה קצרה ועניין ההשמדה העצמית די פתר לי הרבה בעיות, למרות שלא תכננתי מראש שזה מה שיקרה (אבל האופציה הייתה על השולחן).

לסיכום, זו גלולה מרה שבלעתי, אבל אני חושב שהשחקנים נהנו.
אגב להבנתי "הרובוט"
הוא פשוט גולם אז קביל לחלוטין מבחינתי, אפילו יצקו סביבו סיפור מעניין וחקירה הדרגתית.
 

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
שווה להזכיר שבממלכות נשכחות יש גם ״הערות אגב״ בנוגע לספלג׳אמר - אשף כזה או אחר שאהב מאוד לשוטט בין עולמות מו״ד (לא מישורים); דרקון שהיה עד לספינת ספלג׳אמר והפך לפרנואידי ועוצמתי להחריד; ואפילו לחשים רשמיים מדרג 11 שכיום כבר לא ניתן להטיל שפותחים שער ל- crystal shell אחרת או משהו בסגנון… (לא זכור לי כל כך. משהו עם crystal shell 😉)
 

BadBug

פונדקאי ותיק
כן, יש לור שלם על לחשים מעוצמות 10/11/12 ועל איך שזה גרם לקרע במארג הקסם והפיל את אימפריית הנת'ריל ועוד אשף שניסה לתפוס את מקומה של מיסטרה אלת הקסם.
 
Top