אז אחרי רשמים מהמשחק פוקימון מו"ד 5 ו- הרפתקאות פוקימון 0.6 (BETA) - משחק תפקידים מקורי, החלטתי שכדאי שאפרסם את הגרסה שלי למשחק תפקידים לפוקימון, כדי להראות איך אני חושב שמשחק כזה צריך להיראות ולחשוף קצת יותר אור על העקרונות שמאחורי הטענות שלי על השיטות שלמעלה.
השיטה הזו לא מנסה להעביר את התחושה של המשחקים- אלא של המנגה Pokémon Adventures (או Pokémon Special כפי שהיא מוכרת ביפן, או PokéSupe בקיצור). סאטושי טאג'ירי, היוצר המקורי של פוקימון, אמר פעם "הקומיקס הזה הוא הדבר הדומה ביותר לעולם שניסיתי להעביר."- המנגה של Pokémon Adventures היא החוויה המדויקת ביותר לחזון האמנותי של היוצר של פוקימון, והיא גם- אובייקטיבית- מספרת את הסיפור הטוב ביותר בפרנצ'ייז, ואני ממליץ לכולם לקרוא אותה.
השיטה שאני אציג כאן היא לא יותר משלד, ואני לא מתכוון לפרסם אותה כספר שיטה ערוך בזמן הקרוב, אם בכלל. אין כאן הסבר לאיך להנחות עם השיטה הזו, אבל אני חושב שהעקרונות של מנוע האפוקליפסה להנחייה די פשוטים ולא צריך לכתוב אותם כאן. אני כן אוסיף הסבר מאחורי כל מכאניקה מה העיקרון שמאחורי העיצוב שלה, ומדוע בחרתי דווקא בדרך הזו להביע אותו. לפעמים, ההסבר יכלול לפעמים ספויילרים למנגה- אני לא חושב שיהיה ספוילר משמעותי, אבל אני אסמן את הספוילרים ליתר בטחון. לכל הפחות, הם יחשפו תגליות מגניבות שקורות במנגה, גם אם לא טוויסטים עלילתיים. ההסברים הללו ייכתבו בכחול.
השיטה מבוססת על מנוע האפוקליפסה, אם זה לא ברור מהשם. כלומר, מגלגלים 2ק6, מוסיפים מתאמים מתאימים, 6 ומטה זה כשלון, 7-9 הצלחה חלקית, 10+ זו הצלחה מלאה.
לקחתי השראה בעיקר משתי שיטות קיימות- עיר בערפל, של עמית משה, ו-Monster of the Week של מייקל סאנדס.
המאמן:
למאמן יש 6 תכונות, שנעות בין 1- לבין 3+. סך התכונות צריך להיות שווה ל3, כך שמאמן יכול להיות עם שתי תכונות של 2+, שתי תכונות של 1-, ותכונה של 1, או שלוש תכונות של 1 ושתי תכונות של 0.
התכונות הן:
אחת הבעיות העיקריות לדעתי בכל השיטות שנועדו להעביר משחק תפקידים של פוקימון שראיתי, היא שהן כוללות "פוקדע" עם נתונים לכל פוקימון. מה שקודם כל יוצר המון עבודה למפתחים, וכמובן מקשה על תאימות קדימה. ובנוסף, גורם לכל הפוקימונים מאותו זן להרגיש אותו הדבר.
בעיה נוספת, שמפריעה לי מאוד במשחקים, היא שיש פוקימונים טובים ופוקימונים גרועים. כל פוקימון הוא הפוקימון האהוב על מישהו, וזה לא הוגן להעניש מישהו שאוהב את Smeargle כי במשחקים יש לו נתונים נמוכים. אני מאמין שהצלחתי לפתור את שתי הבעיות הללו עם השיטה הזו.
בדומה לעיר בערפל או גורל, פוקימונים מורכבים מ3 תגים, או 4 תגים וחולשה. תגים יכולים להיות כל דבר- מאישיות, סוג, התקפה מיוחדת, צורת גוף, או משהו אחר. התג צריך להיות מנוסח בצורת תיאור קצר של הפוקימון- אוניקס לדוגמה יכול להיות עם התגים נחש סלעים, גוף עמיד ו-מתחפר במהירות 80 קמ"ש. שלושת התגים האלה הם מה שהופכים את אוניקס לאוניקס. אוניקס אחר יכול להיות עם תגים אחרים, וכך העובדה שהוא מעט שונה תהיה ברורה יותר. זה לא אותו אוניקס- זה אוניקס אחר, עם חוזקות אחרות.
כל תג נחשב כ1+, וניתן להוסיף אותם למהלכים מתאימים. חולשות נחשבות כ1-.
מהלכים בסיסיים:
כרגיל, בכל כשלון, מסמנים ניסיון- ולאחר 7 נקודות נסיון עולים דרגה, ויכולים לקחת שדרוג אחד מהרשימה הבאה. אין הגבלה לכמות הדרגות שאפשר לעלות.
במקום playbooks שונים, החלטתי להכניס פשוט מהלכים מתקדמים רגילים שאפשר לקחת בעליית דרגה. כרגע, אין הרבה כאלה, אבל כל אחד יכול להרחיב ולהוסיף מהלכים כאלה לפי מה שהוא מרגיש או לפי הסיפור. מאמן מתחיל מקבל 2 מהלכי מאמן לבחירתו.
אז זו השיטה. כמו שאמרתי, מדובר בשלד- אם הייתי רוצה להפוך אותה לשיטה מלאה יותר, הייתי מוסיף מהלכי מאמן ספציפיים יותר לתחרויות, לקרבות-שמיים, וכך הלאה.
כהערת אגב, אישית אני די מתעלם ממגה-התפתחות, דיינמקס או ג'ייג'נטמקס, כמו גם מZ-moves, אבל אלה דברים שאפשר להוסיף לשיטה במקרה הצורך.
השיטה הזו לא מנסה להעביר את התחושה של המשחקים- אלא של המנגה Pokémon Adventures (או Pokémon Special כפי שהיא מוכרת ביפן, או PokéSupe בקיצור). סאטושי טאג'ירי, היוצר המקורי של פוקימון, אמר פעם "הקומיקס הזה הוא הדבר הדומה ביותר לעולם שניסיתי להעביר."- המנגה של Pokémon Adventures היא החוויה המדויקת ביותר לחזון האמנותי של היוצר של פוקימון, והיא גם- אובייקטיבית- מספרת את הסיפור הטוב ביותר בפרנצ'ייז, ואני ממליץ לכולם לקרוא אותה.
השיטה שאני אציג כאן היא לא יותר משלד, ואני לא מתכוון לפרסם אותה כספר שיטה ערוך בזמן הקרוב, אם בכלל. אין כאן הסבר לאיך להנחות עם השיטה הזו, אבל אני חושב שהעקרונות של מנוע האפוקליפסה להנחייה די פשוטים ולא צריך לכתוב אותם כאן. אני כן אוסיף הסבר מאחורי כל מכאניקה מה העיקרון שמאחורי העיצוב שלה, ומדוע בחרתי דווקא בדרך הזו להביע אותו. לפעמים, ההסבר יכלול לפעמים ספויילרים למנגה- אני לא חושב שיהיה ספוילר משמעותי, אבל אני אסמן את הספוילרים ליתר בטחון. לכל הפחות, הם יחשפו תגליות מגניבות שקורות במנגה, גם אם לא טוויסטים עלילתיים. ההסברים הללו ייכתבו בכחול.
השיטה מבוססת על מנוע האפוקליפסה, אם זה לא ברור מהשם. כלומר, מגלגלים 2ק6, מוסיפים מתאמים מתאימים, 6 ומטה זה כשלון, 7-9 הצלחה חלקית, 10+ זו הצלחה מלאה.
לקחתי השראה בעיקר משתי שיטות קיימות- עיר בערפל, של עמית משה, ו-Monster of the Week של מייקל סאנדס.
המאמן:
למאמן יש 6 תכונות, שנעות בין 1- לבין 3+. סך התכונות צריך להיות שווה ל3, כך שמאמן יכול להיות עם שתי תכונות של 2+, שתי תכונות של 1-, ותכונה של 1, או שלוש תכונות של 1 ושתי תכונות של 0.
התכונות הן:
- נחישות: כוח הרצון שלך, היכולת שלך להמשיך ולא ליפול, ולשמור על קור רוח גם במצבים המלחיצים ביותר. נחישות היא התכונה שאתה מוסיף למהלכים לפעול תחת לחץ ו-לעזור או להגן. במנגה, Pearl הוא האפיטום של התכונה הזו, ומכונה בקרב המעריצים כDeterminer. הוא אף פעם לא נכנע, ותמיד מסיים את מה שהוא התחיל, לא משנה כמה קשה זה.
- טקטיקה: טקטיקה היא היכולת שלך לתכנן את המהלכים שלך בקרבות ולהוציא את הטוב ביותר מהפוקימונים שלך. טקטיקה היא התכונה שאתה מוסיף למהלך להלחם בקרב. במנגה, יש כמה מאמנים שונים שמדגישים את התכונה הזו בצורות שונות. Red ידוע כBattler, ומצוין בקרבות פוקימונים. גם Ruby הוא טקטיקן מדהים שמסוגל להוציא מהפוקימונים שלו את המיטב, למרות שהוא שונא את זה בעצמו אבל המאמן שמהווה את תמצית התכונה הזו הוא ללא ספק Emerald, שלפחות בתחילת הארק שלו מתעניין רק בקרבות פוקימונים, ולא בפוקימונים עצמם.
- חדות: חדות המחשבה שלך, היכולת שלך לקלוט מידע ולחשוב מהר. זו התכונה שמאפשרת לך למצוא קשר בין שני דברים שנראים לא קשורים. חדות היא התכונה שאתה מוסיף למהלכים הערכת מצב ו-לקרוא אדם. הדמות חדת המחשבה ביותר במנגה היא Platinum Berlitz, היא ידועה כUnderstander, ובעלת המון ידע אקדמי. החלטתי לחבר דווקא את חדות למהלך לקרוא אדם, כי לדעת מה אדם חושב לא אומר שאתה מסוגל להשפיע עליו.
- אמפתיה: אמפתיה היא היכולת שלך לגעת בלבם של אחרים עם הרגשות החזקים שלך. אמפתיה היא התכונה שאתה מוסיף למהלך לתמרן מישהו. אמפתיה היא אחת התכונות החשובות ביותר למשחק פוקימון לדעתי, ובמנגה, אפשר למצוא אותה בכמה דמויות- אבל בעיקר בDiamond, שהכינוי שלו הוא Empathizer. הוא יכול לשפוט אדם או פוקימון לפי אינסטינקט, יוצר חברים בקלות, ופועל לפי הרגש.
- מיסטיקה: מיסטיקה היא הקשר שלך לעל-טבעי והיכולת שלך להשפיע על העולם מבלי להכנע להגיון שלו. מיסטיקה היא התכונה שאתה מוסיף למהלך להשתמש בקסם. העולם של פוקימון כולל קסם, בצורה זו או אחרת. מהיכולות העל-חושיות של סברינה לכוחות האמפתיים הקסומים של Yellow, מיסטיקה היא תכונה שמשמשת גם כדי להשתמש או לשלוט בחפצים מיסטיים כמו הorbs של קיוגר וגראודון.
- סיבולת: סיבולת היא התכונה היחידה שיש גם לפוקימון וגם למאמן. היא לא בדיוק תכונה, אלא נקודת פגיעה, חיים, כושר. לפוקימון ממוצע יש 5 סיבולת, למאמן יש 3. משהו שהיה חשוב לי להכניס לשיטה זה האפשרות של המאמן להשפיע על הקרב לא ככוח חיצוני, אלא שהוא יוכל לספוג פגיעות בשביל הפוקימון שלו במקרה הצורך. עם זאת, לפוקימונים בבירור יש יותר סיבולת מלאדם ממוצע, והם עמידים יותר להתקפות של פוקימונים אחרים.
אחת הבעיות העיקריות לדעתי בכל השיטות שנועדו להעביר משחק תפקידים של פוקימון שראיתי, היא שהן כוללות "פוקדע" עם נתונים לכל פוקימון. מה שקודם כל יוצר המון עבודה למפתחים, וכמובן מקשה על תאימות קדימה. ובנוסף, גורם לכל הפוקימונים מאותו זן להרגיש אותו הדבר.
בעיה נוספת, שמפריעה לי מאוד במשחקים, היא שיש פוקימונים טובים ופוקימונים גרועים. כל פוקימון הוא הפוקימון האהוב על מישהו, וזה לא הוגן להעניש מישהו שאוהב את Smeargle כי במשחקים יש לו נתונים נמוכים. אני מאמין שהצלחתי לפתור את שתי הבעיות הללו עם השיטה הזו.
בדומה לעיר בערפל או גורל, פוקימונים מורכבים מ3 תגים, או 4 תגים וחולשה. תגים יכולים להיות כל דבר- מאישיות, סוג, התקפה מיוחדת, צורת גוף, או משהו אחר. התג צריך להיות מנוסח בצורת תיאור קצר של הפוקימון- אוניקס לדוגמה יכול להיות עם התגים נחש סלעים, גוף עמיד ו-מתחפר במהירות 80 קמ"ש. שלושת התגים האלה הם מה שהופכים את אוניקס לאוניקס. אוניקס אחר יכול להיות עם תגים אחרים, וכך העובדה שהוא מעט שונה תהיה ברורה יותר. זה לא אותו אוניקס- זה אוניקס אחר, עם חוזקות אחרות.
כל תג נחשב כ1+, וניתן להוסיף אותם למהלכים מתאימים. חולשות נחשבות כ1-.
מהלכים בסיסיים:
המהלך הזה מכסה פעולות שנעשות תחת מצבים של לחץ משמעותי או סכנה.
דוגמאות ללפעול תחת לחץ הן: להתמקד במטרה בזמן שלאודרד צועק עליך; לחסום דלת לפני שצוות רוקט יספיק להכנס; להתנגד לשליטה המוחית של היפנו; להמשיך להלחם למרות פציעות חמורות.
כשאתה פועל תחת לחץ, אתה מגלגל ומוסיף תגים מתאימים או את תכונת הנחישות.
דוגמאות ללפעול תחת לחץ הן: להתמקד במטרה בזמן שלאודרד צועק עליך; לחסום דלת לפני שצוות רוקט יספיק להכנס; להתנגד לשליטה המוחית של היפנו; להמשיך להלחם למרות פציעות חמורות.
כשאתה פועל תחת לחץ, אתה מגלגל ומוסיף תגים מתאימים או את תכונת הנחישות.
- בתוצאה של 10 ומעלה, אתה מצליח במה שאתה מנסה לעשות.
- בתוצאה של 7-9, המנחה תציע לך השלכה שלילית, בחירה קשה או מחיר לשלם.
- בפספוס, דברים הולכים לעזאזל.
המהלך הזה מכסה פעולות שמטרתן למצוא מידע, לנתח אותו ולחשוב מהר.
אתה יכול להעריך את המצב במספר דרכים- בין אם אתה מחפש מידע על הנושא בספריה, קורא שפת גוף, מחפש רמזים, משתמש ביכולות של הפוקימונים שלך, מקשיב לתחושת הבטן שלך וכך הלאה.
כשאתה מסתכל סביב ומנסה לקרוא את הסיטואציה, אתה מגלגל ומוסיף תגים מתאימים את את תכונת החדות.
אתה יכול להעריך את המצב במספר דרכים- בין אם אתה מחפש מידע על הנושא בספריה, קורא שפת גוף, מחפש רמזים, משתמש ביכולות של הפוקימונים שלך, מקשיב לתחושת הבטן שלך וכך הלאה.
כשאתה מסתכל סביב ומנסה לקרוא את הסיטואציה, אתה מגלגל ומוסיף תגים מתאימים את את תכונת החדות.
- בתוצאה של 10 ומעלה, אתה מקבל שלוש שמירות.
- בתוצאה של 7-9, אתה מקבל שמירה אחת.
- מה קרה כאן?
- איזה סוג של פוקימון זה?
- מה הוא יכול לעשות?
- מה מוסתר כאן?
- האם יש כאן סכנה שלא זיהיתי?
- מה האיום הגדול ביותר כאן?
- מה הפוקימון שלי זיהה שאני לא?
- בפספוס, אתה יכול לטעות לחלוטין בהבנה שלך את הסיטואציה, או שאתה יכול לחשוף מידע לאויבים שלך. המנחה יכולה לשאול אותך מספר שאלות, שעליהן אתה חייב לענות.
אתה משתמש במהלך הזה כשאתה נלחם במשהו שנלחם בך בחזרה, בין אם מדובר בקרב פוקימונים או בקטטה.
כשאתה נכנס לעימות ונלחם בקרב, אתה מגלגל ומוסיף תגים מתאימים או את תכונת הטקטיקה.
כשאתה נכנס לעימות ונלחם בקרב, אתה מגלגל ומוסיף תגים מתאימים או את תכונת הטקטיקה.
- בתוצאה של 10 ומעלה, אתה גורם נזק 1 ובוחר שתי השפעות. אתה יכול לבחור את אותה השפעה מספר פעמים:
- אתה מקבל יתרון- קח 1+ להבא.
- אתה גורם הרבה נזק (1+ נזק).
- אתה סופג פחות נזק (1- נזק לך).
- אתה דוחק אותם לאיפה שאתה רוצה אותם.
- בתוצאה של 7-9, אתה גורם נזק 1 ובוחר השפעה אחת מהרשימה למעלה. כמו כן, בחר השפעה שלילית אחת:
- אתה חוטף הרבה נזק.
- אתה משחק לידיים שלהם.
- בפספוס, מכסחים לך את הצורה. אתה סופג נזק או נתפס, אבל לא גורם נזק בעצמך.
כאשר אתה נמצא בסיטואציה חברתית מתוחה ומנסה לקרוא את האדם שמולך, אתה מגלגל ומוסיף תגים מתאימים או את תכונת החדות.
- בתוצאה של 10 ומעלה, אתה מקבל שלוש שמירות.
- בתוצאה של 7-9, אתה מקבל שמירה אחת.
- האם הוא משקר לי?
- מה הוא באמת מרגיש בנוגע למצב?
- מה הוא רוצה שאעשה?
- איך אני יכול לגרום לו לעשות __?
- מה הפוקימון שלי זיהה בנוגע אליו שאני לא?
- בפספוס, אתה מקבל שמירה 1 בכל מקרה, אבל דברים לא יעבדו כמתוכנן.
כשאתה מנסה לתמרן, לשכנע, לשקר או לרמות מישהו, תגיד מה אתה רוצה שהם יעשו ותן להם סיבה טובה לעשות זאת. לאחר מכן, גלגל והוסף תגים מתאימים או את תכונת האמפתיה.
- בתוצאה של 10 ומעלה, הם יעשו את מה שאתה רוצה.
- בתוצאה של 7-9, הם יעשו את מה שאתה רוצה, אבל יצטרכו הוכחה או אימות שאתה רציני ודובר אמת.
- בתוצאה של 6 ומטה, הגישה שלך שגויה לחלוטין. אתה מעליב אותם, מכעיס אותם או פוגע בהם.
אם מישהו עומד בפני סכנה או בפני מכשול וזקוק לעזרה שלך- אתה יכול לעזור או להגן עליהם.
כשאתה מנסה למנוע ממישהו להפגע, או לעזור למישהו להתגבר על מכשול, גלגל והוסף תגים מתאימים או את תכונת הנחישות. בכל הצלחה (כלומר תוצאה של 7 ויותר), אתה מצליח להגן עליהם או לעזור להם, אבל סופג קצת נזק או מעייף את עצמך.
בתוצאה של 10 ומעלה, בחר תוצאה נוספת:
אחד המהלכים האהובים עלי כאן. מאמן פוקימונים טוב משתמש בפוקימונים שלו, ובעצמו, כדי לעזור לאחרים להתגבר על מכשולים. זה כולל להגן בגופו על מישהו מעדר טאורוסים שועטים, או לתפוס מישהו שכמעט נופל מצוק. להסיח את דעתם של צוות רוקט כדי לאפשר למיו להמלט, וכך הלאה.
כשאתה מנסה למנוע ממישהו להפגע, או לעזור למישהו להתגבר על מכשול, גלגל והוסף תגים מתאימים או את תכונת הנחישות. בכל הצלחה (כלומר תוצאה של 7 ויותר), אתה מצליח להגן עליהם או לעזור להם, אבל סופג קצת נזק או מעייף את עצמך.
בתוצאה של 10 ומעלה, בחר תוצאה נוספת:
- אתה לא פוגע בעצמך.
- כל העיניים הן עליך עכשיו.
- אתה פוגע באויב או עוצר אותו.
- אתה משמיד את המכשול.
אחד המהלכים האהובים עלי כאן. מאמן פוקימונים טוב משתמש בפוקימונים שלו, ובעצמו, כדי לעזור לאחרים להתגבר על מכשולים. זה כולל להגן בגופו על מישהו מעדר טאורוסים שועטים, או לתפוס מישהו שכמעט נופל מצוק. להסיח את דעתם של צוות רוקט כדי לאפשר למיו להמלט, וכך הלאה.
כשאתה משתמש בקסם או משתמש בחפץ מיסטי, תגיד מה אתה מנסה להשיג וגלגל עם תגים מתאימים או את תכונת המיסטיקה.
- בתוצאה של 10 ומעלה, הקסם עובד ללא בעיות.
- בתוצאה של 7-9, הקסם עובד, אבל לא באופן מושלם. בחר תקלה אחת מהרשימה:
- ההשפעה נחלשת.
- ההשפעה היא לטווח קצר.
- אתה סופג נזק.
- הקסם מושך תשומת לב לא רצויה.
- לקסם יש השפעת לוואי.
- בכשלון, אתה מאבד שליטה על הקסם- דבר שאף פעם לא מסתיים טוב.
כרגיל, בכל כשלון, מסמנים ניסיון- ולאחר 7 נקודות נסיון עולים דרגה, ויכולים לקחת שדרוג אחד מהרשימה הבאה. אין הגבלה לכמות הדרגות שאפשר לעלות.
- לקיחת 1+ לתכונה (עד למקסימום של 3+).
- החלפת תג ו/או חולשה של הפוקימון בתג ו/או חולשה אחרים.
- מהלך מאמן חדש ו/או החלפת מהלך מאמן קיים.
- לבחור תכונה ומהלך, ולהשתמש בתכונה הזו למהלך. לדוגמה, להשתמש באמפתיה בשביל לקרוא אדם.
- מקום לפוקימון חדש- כשמתחילים עם 2 מקומות לפוקימונים. אם רוצים להוסיף פוקימון לצוות, צריך מקום בשבילו.
- 1+ סיבולת, בין אם למאמן או לאחד הפוקימונים, ו/או פיתוח!
במקום playbooks שונים, החלטתי להכניס פשוט מהלכים מתקדמים רגילים שאפשר לקחת בעליית דרגה. כרגע, אין הרבה כאלה, אבל כל אחד יכול להרחיב ולהוסיף מהלכים כאלה לפי מה שהוא מרגיש או לפי הסיפור. מאמן מתחיל מקבל 2 מהלכי מאמן לבחירתו.
כשאתה צועק מילות עידוד נוגעות ללב לפוקימון שלך, גלגל והוסף אמפתיה.
- בתוצאה של 10 ומעלה, הפוקימון מחדש 2 סיבולת ומקבל תוסף 1+ להבא.
- בתוצאה של 7-9, הפוקימון מחדש 1 סיבולת או מקבל תוסף 1+ להבא, לבחירתך.
- בתוצאה של 6 ומטה, היריב מנצל את ההזדמנות כדי להטות את המצב לטובתו.
כשאתה מתערב בקרב ומגן על הפוקימון שלך בגופך, גלגל והוסף טקטיקה.
- בתוצאה של 10 ומעלה, הפוקימון שלך לא נפגע ואתה סופג רק מחצית מהנזק.
- בתוצאה של 7-9, אתה והפוקימון שלך סופגים כל אחד מחצית מהנזק.
- בתוצאה של 6 ומטה, אתה סופג את מלוא הנזק, הפוקימון שלך סופג חצי מהנזק וההתערבות שלך גורמת למצב להתדרדר.
שאתה פוגש מישהו שמתעסק בתחום שאתה טוב בו, גלגל והוסף דרגה. בהצלחה, הם שמעו עליך- ואתה מחליט מה הם שמעו.
- בתוצאה של 10 ומעלה, אתה מקבל 1+ להבא כשאתה מתעסק איתם.
- בפספוס, הם שמעו עליך, אבל המנחה מחליט מה הם שמעו.
אתה מקבל פוקדע! מכשיר אינציקלופדי וקומפקטי שנועד למחקר פוקימונים! כשאתה פוגש בפוקימון שלא ראית בעבר, אתה יכול לחפש אותו בפוקדע וללמוד משהו יעיל בנוגע אליו. אתה מקבל 1+ להבא נגדו.
במנגה, להיות אחד ממחזיקי הפוקדע זה כבוד גדול שרק העוזרים של הפרופסורים מקבלים. פוקדע היא לא סתם דבר, אלא ידע- וידע הוא כוח. באמצעות פוקדע, אפשר ללמוד על פוקימונים ועל היכולות שלהם. מהיכולת של ארבוק שנקבעת לפי התבנית שעל הגוף שלו ליכולת של לאקסיו לראות מבעד קירות. לפוקימונים שונים יש יכולות שונות שלא מקבלות משמעות מכאנית במשחקים, אלא מהוות לא יותר מflavor text- אבל כאן, הflavor text הזה אמיתי (אם כי יש לשים לב שהפוקדע הרשמית נוטה להגזמה).
במנגה, להיות אחד ממחזיקי הפוקדע זה כבוד גדול שרק העוזרים של הפרופסורים מקבלים. פוקדע היא לא סתם דבר, אלא ידע- וידע הוא כוח. באמצעות פוקדע, אפשר ללמוד על פוקימונים ועל היכולות שלהם. מהיכולת של ארבוק שנקבעת לפי התבנית שעל הגוף שלו ליכולת של לאקסיו לראות מבעד קירות. לפוקימונים שונים יש יכולות שונות שלא מקבלות משמעות מכאנית במשחקים, אלא מהוות לא יותר מflavor text- אבל כאן, הflavor text הזה אמיתי (אם כי יש לשים לב שהפוקדע הרשמית נוטה להגזמה).
בחר סוג פוקימונים שבו אתה מתמחה. אתה מקבל תוסף 1 לכל הגלגולים נגד פוקימונים מהסוג הזה. כמו כן, פוקימונים שלך מהסוג הנבחר מקבלים תוסף 1 לנזק.
מנהיגי מכון ושאר מאמנים מתמקדים בסוג אחד של פוקימון, ובמשחקים- זה חסרון שמקל לנצח אותם, אבל אני לא חושב שזה צריך להיות חסרון בלבד. להיות מומחה סוג אומר שאתה מכיר סוג מסוים של פוקימונים ממש טוב, וזה יכול לעזור לך יותר משזה יפגע בך.
מנהיגי מכון ושאר מאמנים מתמקדים בסוג אחד של פוקימון, ובמשחקים- זה חסרון שמקל לנצח אותם, אבל אני לא חושב שזה צריך להיות חסרון בלבד. להיות מומחה סוג אומר שאתה מכיר סוג מסוים של פוקימונים ממש טוב, וזה יכול לעזור לך יותר משזה יפגע בך.
חישלת קשר חזק עם פוקימון בר, ובעוד שאתה לא המאמן שלו- הוא מוכן לעזור לך במקרה הצורך.
בחר פוקימון בר אחד. פעם ביום, כשאתה נתקל במכשול שאתה לא יכול לעבור ללא עזרתו של חברך מהטבע, גלגל והוסף אמפתיה.
ברובי וספיר, לSapphire יש שני פוקימונים אליהם היא יכולה לקרוא במקרה הצורך, אם היא צריכה לעוף או לשוט ממקום למקום הפוקימונים הללו לא שייכים לה, אלא לאבא שלה שלה. ועוזרים לו במחקר שלו. היא לא נלחמת איתם, אבל הם עוזרים לה אם היא צריכה. במקרה אחר, Peral יוצר חברות עם לאקסיו פצוע, ונעזר בו בהמשך- למרות שהלאקסיו הזה הוא לא אחד הפוקימונים שלו. עם זאת, הוא בסופו של דבר כן הופך לאחד הפוקימונים שלו. וכמובן, לEmerald יש קשר חזק עם לטיאס ולטיאוס והוא נעזר בעזרה שלהם הרבה במהלך הארק שלו, גם אם הוא לא נלחם איתם.
בחר פוקימון בר אחד. פעם ביום, כשאתה נתקל במכשול שאתה לא יכול לעבור ללא עזרתו של חברך מהטבע, גלגל והוסף אמפתיה.
- בתוצאה של 10 ומעלה, הפוקימון נמצא בסביבה וישמח לעזור לך עד שהצורך מולא.
- בתוצאה של 7-9, הפוקימון נמצא בסביבה, אבל תצטרך לשכנע אותו לעזור לך.
- בתוצאה של 6 ומטה, הפוקימון לא נמצא בסביבה ולא יכול לעזור לך.
ברובי וספיר, לSapphire יש שני פוקימונים אליהם היא יכולה לקרוא במקרה הצורך, אם היא צריכה לעוף או לשוט ממקום למקום הפוקימונים הללו לא שייכים לה, אלא לאבא שלה שלה. ועוזרים לו במחקר שלו. היא לא נלחמת איתם, אבל הם עוזרים לה אם היא צריכה. במקרה אחר, Peral יוצר חברות עם לאקסיו פצוע, ונעזר בו בהמשך- למרות שהלאקסיו הזה הוא לא אחד הפוקימונים שלו. עם זאת, הוא בסופו של דבר כן הופך לאחד הפוקימונים שלו. וכמובן, לEmerald יש קשר חזק עם לטיאס ולטיאוס והוא נעזר בעזרה שלהם הרבה במהלך הארק שלו, גם אם הוא לא נלחם איתם.
להשוויץ ביכולות שלך- כשאתה משוויץ ביכולות שלך על בתחום המומחיות שלך או מבצע פעלולים מסובכים מול אנשים שאתה רוצה להרשים, גלגל והוסף נחישות.
- בתוצאה של 10 ומעלה, אתה מרשים אותם עם הפעלולים שלך ומקבל 1+ להבא מולם.
- בתוצאה של 7-9, אתה מוכיח את המיומנות שלך, אבל לא מרשים אותם במיוחד.
- בתוצאה של 6 ומטה, אתה לא עומד בציפיות שלהם ומקבל מחסר 1- להבא מולם.
אז זו השיטה. כמו שאמרתי, מדובר בשלד- אם הייתי רוצה להפוך אותה לשיטה מלאה יותר, הייתי מוסיף מהלכי מאמן ספציפיים יותר לתחרויות, לקרבות-שמיים, וכך הלאה.
כהערת אגב, אישית אני די מתעלם ממגה-התפתחות, דיינמקס או ג'ייג'נטמקס, כמו גם מZ-moves, אבל אלה דברים שאפשר להוסיף לשיטה במקרה הצורך.
עריכה אחרונה: