• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[PF] קללת הדרקון- עץ הרשמה (הרשמה סגורה, נבחרו שחקנים)

התכוונתי למורשת.
אני לא מוצא נתיב ימי בספר, ודרך אגב הספר שלי בעברית אז אשמח אם תוכל לומר את המושגים בעברית.
ואני די אוהב את נתיב השאול מבחינת פלף אבל אני לא מת על המכניקה (זה נועד לאנשים שאוהבים להיכנס ללחימה בטווח קרוב) מבחינת המכניקה אני די אוהב את המרום אבל את הפלף לא ממש...
אני יכול ננסות ליצור משהוא שמשלב אותם? אני אשלך לך את זה אם אתה מעוניין (אם לא תאהב את זה אני אקח משהו רגיל).
 
כמו שאמרתי, אני לא אוהב ליצור ולשנות. אם היית יוצר מורשת חדשה של משהו שלא קיים בספרים, לדוגמה- אם אתה רוצה לשחק פרא-דמים ממורשת ראקשסה, משהו שלא קיים, אז אולי הייתי שוקל לעבוד איתך על מכאניקה חדשה, אבל כול עוד אנחנו לא נמצאים במצב כזה, שגם אליו אני מנסה שלא להגיע, אין לנו סיבה ליצור מכאניקה חדשה.

קו דם ימי: http://www.d20pfsrd.com/classes/cor...lines/bloodlines-from-paizo/aquatic-bloodline
אני אנסה לעקוב אחרי המושגים בעברית יותר, לקחתי לתשומת ליבי.

אמרתי את זה כבר לשחקן אחר ששאל בפרטי, אבל לא כול חלק במכאניקה צריך להתאים לחלוטין ל'בילד'. אם אתה הולך על נתיב השאול, נכון שטפרים הם לאו דווקא משהו שתרצה להשקיע בו, אבל זה לא אומר שהוא שונה רק כי אתה לא משקיע בו. זה חלק מהטבע של הדמות שלך, וזה יכול להועיל לך לעתים. אם נגיד אתה נשאר בלי לחשים, או שאתה צריך דרך מהירה לשבור דלת/לחתוך חבל/משהו כזה, או אפילו שסתם תשתמש בזה בצורה פלאפית מגניבה. זה שאתה לא רוצה במיוחד טפרים לא אומר שאנשים עם מורשת שאול מפסיקים לקבל טפרים, זה רק אומר שאתה לא תבסס את הבילד שלך עליהם.

לא כול יכולת של הדמות שלך צריכה להיות חלק אינטגרלי בבילד שלה שמתאים מאוד וממש עוזר לדמות.
 
פירוט קטן על התהליך שנעבור פה מבחינת איך נכנסים למשחק:

שלב ראשון, אתם שולחים לי קונספט בסיסי. אני מדבר איתכם עליו, דן איתכם בנושא שלו ואיך הוא משתלב בעולם, ואז אולי מפנה אתכם לקריאה של קטעים מסוימים ברקע העולם.
שלב שני, אנחנו עושים תיאום ציפיות. יש מספר שאלות קבועות, יש שאלות שאני נותן ספציפית לכול שחקן. תיאום הציפיות הוא השלב החשוב ביותר ביצירת הדמות. מכול החלקים, זה החלק שאני אשקול הכי הרבה לפני שאכניס אתכם למשחק, דברים כמו "איזון חבורה" או "מי כותב את הרקע הכי ארוך" נכנסים במקום שני בשיקולים שלי, אם בכלל.

בנוסף, הוסף מידע על הדברים הבאים: בני מחצית וננסים (זרים לאזור), גריפלי, הולכי עכברוש, בני אנוש (טאלדנים וונדראני), והפילוסופיה טאמאשיגו.

=====
בעקבות הבגרויות בפיזיקה, כול תיאומי הציפיות יתחילו/ימשיכו מיום שלישי
עד אז אני אנסה להיות כאן כדי לענות על שאלות פלאף ולדבר איתכם על רעיונות דמות. כאמור, אני מעדיף לקחת קצת את הזמן עם ההרשמה- שאני מאמין שבסופו של דבר זה יועיל למשחק, אז זה לדעתי לא דבר כזה נורא.
 
בשעה טובה, הגיע הזמן להכריז על השחקנים. אני מתרגש מאוד מצד אחד שאנחנו קרובים כול כך להתחיל, ואני מתנצל לאלו שלא התקבלו, במיוחד אחרי תהליך כול כך ארוך בדרך להיכנס למשחק. אני אשמח לשחק איתכם ולהנחות לכם בעתיד, אבל כאן יש לי מקום מוגבל.

ובנימה יותר חיובית, השחקנים שהתקבלו:
liorgonen3
Nextorl
Padron
Qurrion
מרתוס

עכשיו, למרות שעבר הרבה זמן מאז שנפתח עץ המשחק, יש לי כמה שאלות לתיאום ציפיות קבוצתי לפני שנתחיל. אני אנסה לקצר אותו בשביל לא לגזול יותר זמן אותו אנחנו יכולים לנצל על לשחק, אבל הן חשובות- והתשובות כאן גלויות גם לשאר הקבוצה. אני אשמח אם תתייחסו לכול השאלות.

1. כמה תרצו שאתן לכם זמן לשיחות בין דמויות ולחיזוק קשרים קבוצתיים? אני רוצה לדעת כמה כול שחקן פה חושב על זה וכמה אתם רוצים מזה, וזו שאלה לקבוצה- לא לשאול כול שחקן לבד.

2. הדמויות של כולכם טובות, אבל חלקן מרגישות לי לעתים קצת יותר מידי קרובות בקונספטים. אני אשמח אם כול אחד ירשום לי את הקטע שהדמות שלו טובה בו/מגניבה איתו. זה לא חייב להיות משהו מאוד מכאני, אם ניקח את הנזיר מהטיזר, השחקן שלו ככול הנראה היה כותב "הקטע המגניב שלי זה להיות חברותי מאוד ונראה לא מזיק, אבל כשמגיע קרב האגרופים שלי פתאום פוגעים בכוח שאף אויב לא ציפה לו". אם יהיו 2 שחקנים שיכתבו דברים דומים מידי, אנחנו נעבוד על זה. אני בנוסף אעבור על הסקילים שלכם ואם אראה שחקנים שמקבילים מידי בבחירות שלהם אעיר על זה, אבל זה ייעשה מעט יותר מאוחר.

3. למספר דמויות יש קשרים עם ארגונים וגורמים שונים בעולם שעשויים להעניק להם משימות סודיות או לדבר איתם בדרך סודית. כיצד תרצו שננהל כזה דבר? ספוילרים? הודעות פרטיות?

וזה לכרגע. חוקים חלופיים, המשך של זה ועוד יבואו בהמשך, אבל לכרגע זה מספיק לי.

בהצלחה לכולנו :D
 
1.- עד כמה שאני חושב שזה דבר חשוב, נראה לי שזה יכול להיכנס יופי בתוך סצנות רגילות, ולא מחייב זמן מיוחד לדיבורים. אני מניח שזמן שהדמיות יושבות לנוח אחרי יום ארוך יכול להיות דבר טוב כדי לפתח את הקשרים בינהן, אבל זה יכול להופיע גם בעוד מצבים, ולאו דווקא דורש מצב מיוחד לשם כך.

2.הדמות שלי טבוה בסיטאוציות חברתיות, בקרבות היא פחות תגרום נזק, ויותר תקשה את החיים של האויבים שלה. כשזה מגיע ללהילחם באמת, היא תצרטך עזרה.

3.הכל טוב, מניח שעדיף ספולרים אם יש מישהו שקורא את המשחק וירצה לעקוב.
 
1. משחק-תפקידים ובניית קשרים בין דמויות די חשוב לי, אך לא על חשבון ההרפתקאה, אז אני אומר היכנשהו באמצע: מספיק זמן כדי ליצור קשרים, אבל לא יותר מדי שיצא מצב שכל ההרפתקאה עוצרת כי שני שחקנים נכנסים לרולפליי ליותר מדי זמן.

2. הדמות שלי טובה בלגרום לעצמה להיראות בתור מישהו שהיא לא. מתבודדת, אנטי-חברתית, רוצחת בדם-קר. האמת רחוקה מכך, שכן היא תעשה כל דבר, קיצוני ככל שיהיה, על מנת להגן על משפחתה, ממלכתה והאידיאלים שלה.

3. ספויילרים בהתחלה, לפתוח אם מחליטים לערב את שאר השחקנים.
 
1. קשר בין דמויות יכול להיבנות תוך כדי משחק. לא צריך זמן ייעודי - תוך כדי המסע ובעצירות זה אחלה.

2. הדמות שלי מתמחה בהסוואה והעמדת פנים, אבל יכולה לגרום נזק לא רע בקרב כשהתנאים מתאימים לה.

3.לדעתי הכי נוח ספוילרים.
 
1. אני חושב שלפחות בהתחלה כדאי לתת לקשרים והכרויות בין הדמויות זמן, גם כדי שאנחנו בתור שחקנים נלמד להכיר את הדמויות של השחקנים האחרים, גם כדי שכל אחד מאיתנו ילמד לכיר את הדמות שלו (אני יודע שלי לוקח כמה שיחות ומצבים עד שאני קולט בדיוק את האופי של הדמות) וגם כדי שהדמויות בתוך המשחק יכירו אחת את השנייה ותהיה להן סיבה למה הן ממשיכות להסתובב יחד. ברגע שבו נוצרים הקשרים אפשר לתת להם להתפתח יותר לאט בטבעיות תוך כדי ההרפתקא.

2.עדיין בדיבורים עם עוג על הדמות, אז אני אמלא את זה בהמשך.

3.אני מעדיף הודעות פרטיות, יהיה לי יותר קל לעקוב ככה מה רק אני ידוע ומה כל החבורה יודעת.
 
1. זה דבר טוב, כל עוד לא מאלצים אותו. אני לא חושב שצריך לתת זמן "מיוחד" בשביל זה. אבל כשיש הפוגות, כשיש downtime, בדרכים, יש מלא מקומות בהם אפשר להכניס שיחות רולפליי. אני פשוט לא מאמין שזה צריך להיות "במיוחד בשביל".

2. אני משחק אינווסטיגייטורית, ומבחינה מכאנית- עוד לא בניתי אותה בגלל שאני רוצה לדעת קודם מה שאר הדמויות.
אז אשמח לשמוע מה הדמויות שלכם עושות מכאנית, לפחות בקרב- כי יש כל כך הרבה כיוונים אליהם אני יכול לקחת את הדמות שלי מבחינה מכאנית. אבל באופן כללי: הדמות שלי טובה בלגרום לאחרים לעשות מה שהיא רוצה, היא מחושבת והגיונית, קרה מעט אפילו, ובקרב היא נלחמת במהירות.

3. ספוילרים לדעתי, בשביל שאם יהיו קוראים- יהיה להם קל לדעת מה קורה.
 
1.אני לא חושב שמישהוא כאן ממש חולק על השני, ברור שלא צריך לעצור את הסיפור כדי לתת לדמויות הזדמנות לדבר, מה שכן צריך לעשות זה לדאוג שנשתמש בהזדמנויות שיופיעו כדי לדבר ולא לומר משהוא כמו "לאחר הקרב כולם טיפלו בפצעיהם והלכו לישון" (ושוב, ברור שלא צריך לכתוב כל שיחת חולין שמתנהלת תוך כדי הליכה בין הדמויות, אבל לפחות בהתחלה אני חושב שיש עניין לתת לזה קצת יותר דגש)

2.הדמות שלי היא סקרנית שתמיד מחפשת אנשים/מקומות/חוויות חדשות, אבל רק לעיתים רחוקות מה שהיא תמצא יעניין אותה לאורך זמן (בתור דוגמה, אם היא תמצא מקדש אבוד היא כנראה תבלה בו שבוע סוקרת כל חדר וכל פרט-ואז היא תעזוב בלי להעניק לו מחשבה נוספת או לנסות ללמוד יותר עליו ממקורות אחרים)
מבחינה מכאנית, אני חושב על בניית מזמן Summoner שנלחם יחד עם/על האידולון שלו ואני מתלבט בין קשת רכוב שדוהר (החל מדרגה 5-עף) בשדה הקרב, מאוד נייד ותמיד מחוץ להישג אויביו, או זוג לוחמים מטווח קרוב שתמיד מאגפים יריבים ותומכים זה בזה.
מבחינת לחשים אני מתכוון לקחת בעיקר לחשים שימושיים ולא קרביים כי לפי מה שהבנתי אני מטיל הלחשים היחיד ואני יכול לגרום נזק סביר גם בלי לבזבז לחשים.
מה דעתכם?

3.אם כולם מעדיפים בספוילר אין לי בעיה גם לקבל את ההודעות בצורה הזאת.
 
אני משחק את מיקצוע ה-Vigilante, ויש לי מגוון רחב של אפשרויות ללחימה. כל עוד האויבים מאבדים את תוסף הזריזות שלהם לדרג"ש, אני יכול לעשות מקסימום נזק.
ההתמחות שלי היא בעיקר לחימה חכמה או מיומנת, צליפה באויבים ממחסה בעודם אינם מודעים אליי, או להשתמש הרבה ב-Feint ומהלכים דומים כדי לקבל מקסימום ייתרון נגדם בקפא"פ.
 
כאמור אני מכשף, אבל אני בעיקר משתמש בלחשי הקסמה, מידי פעם איזה לחש נקרו, אין לי כרגע שום לחש שעושה נזק ממשי, אני סוג של דיבפר נכון לעכשיו, אם יכולות חברתיות לא רעות (כריזמה זו התכונה הכי גבוה אצלי) יש לי שימוש בחפצי קסם, כך שאם קונים יחד איזה שרביט ריפוי, אני יכול להחליף כוהן/מרפא.

האמת שנראה לי שרוב הקבוצה יושבת על הרעיון של "זריזות גבוה" אין לנו אף אחד עם שריון כבד, או שהוא קפאפקיסט טהור. לא שחייבים.
 
חזרה
Top