• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 Curse of Strahd Legendary Edition - דיון לגבי השתתפות שחקנים ברכישה

את המנחה הם מכירים, אז 50% כבר מאחוריך. אתה יכול לעשות לשחקנים שבאמת רציניים איזה One/Two-shot כדי שתראו את הדינמיקה הקבוצתית
אז העניין ששאלתי אותם תיאורטית, כמעט כולם או שלא זמינם להתחייבות כזו או שכבר עברו כבר את ההרפתקה.
לגבי One shot זה רעיון טוב.

למה באמת שלא תריץ את זה לשחקני עבר? עם הדמויות שלהם?
איזון מכני? הערפילים שאבו להם דרגות.
חחח נייס, ראה את התשובה שכתבתי ל T The New Paladin



מאמין שברגע שיהיו לי 2-3 שחקנים שיהיו מוכנים להשקיע, לא תהיה לי בעיה לגייס את השאר.
זה נכון שהכל פה אקסטרה וכלל לא חובה, אבל בא לי קמפיין פרימיום איכותי במעט זמן שיש להקדיש לסשנים חיים :)
רק מקווה שנוכל לחזור לשגרה יותר שגרתית בקרוב, בשביל משחקים פרונטליים.
 
נ.ב. אני מבין שתריץ את ההרפתקה עם חמש?
אמרתי שרוב הסיכויים שאריץ ב5E ואני מוכרח להודות שיש לי מחשבות שניות בנושא (כלומר להריץ את ההרפתקה בShadowdark), במיוחד בעקבות סרטון של Sly Flourish שראיתי.
אני חושב שזה יכול להיות מאד מוצלח, אני פשוט רוצה לוודא שאני באמת רואה את כל התמונה ושלא יתפספסו לי דברים קריטיים.
בינתיים החשש העיקרי יכול להיות תחלופה גבוהה של דמויות (עקב הקטלניות) מה שעלול (אולי) לפגוע ברולפליי ובארקים של דמויות שחקן.

 
בינתיים החשש העיקרי יכול להיות תחלופה גבוהה של דמויות (עקב הקטלניות) מה שעלול (אולי) לפגוע ברולפליי ובארקים של דמויות שחקן.
Shadowdark נשמעת שיטה נחמדה מאוד, אבל הבעיה שלי עם שיטות OSR היא שהן יכולות להיות די קטלניות.
נכון שזה מאוד תלוי בשה"מ, כי גם ב-5E אפשר לעשות משחקים קטלניים, אבל ב-OSR מוות תדיר של הדמויות משום מה גם נתפס כחלק מהשיטה.
לדעתי, מבחינה משחקיות ופקטור הכיף, מוות של דמויות זה דבר שצריך די להזהר ממנו, במיוחד אם זה לא בגלל דבר מטומם שאחת הדמויות עשתה.
זה כמובן יכול לקרות, אבל גם אם כן אז במידה

אומנם לא שיחקתי במהדורה הראשונה, אם כי קראתי את החוקים, אבל בימי המהדורה השניה הדמויות שלנו ממש לא מתו כל הזמן, אז לא יודע מאיפה התחביב הזה להרוג דמויות בגישת ה-OSR.
לא בטוח אם זה התחיל כחוק בית של השה"מ, אבל ב-0 הדמות היתה מאבדת הכרה, עד 10- הדמות היתה מחוסרת הכרה ובמצב מסוכן. רק מתחת ל 10- זה כבר כנראה היה מוות.
האמת שגם היום אני מאמץ משהו דומה - עד 5- פחות בונוס הכושר - הדמות מחוסרת הכרה ובמצב מסוכן, ורק מתחת לזה אני משתמש בחוקים של 5E.
 
עריכה אחרונה:
T The New Paladin
אז רק אומר את דעתי, שיטות הOSR לא קטלניות כי זה תחביב להרוג דמויות, אני חושב שיש פה ניסיון להציג ריאליזם ולהכניס קצת פחד בריא לאבד את הדמות (כל זאת כשאני יוצא מנקודת הנחה שמדובר במנחה סטנדרטי ומעלה ולא ילד צמא דם שחושב שהמשחק הוא מנחה VS שחקנים).
אבל כמובן שצריך להזהר מהדבר הזה כמו שאמרת, במיוחד כשמקווים שיתפתחו יחסים עמוקים בין דמויות לעצמן לבין סביבת ההרפתקה.

מה שהצגת באמת היה AD&D מהדורה שנייה כמדומני ותחשוב שלפני זה היה אפילו גרוע יותר (0 זה אפס, מוות מיידי).
אז היו לי שיחות מעניינות עם מנחים שמכירים תיאוריה של משחקי תפקידים לעומק והיו לי כמה תובנות ששוב הטו את הכף לכיוון 5E בשיקולים של השיטה בה אריץ את ההרפתקה המדוברת.
 
אשמח לשמוע את התובנות הללו, תמיד מעניין הסיבות להתאים בין שיטה לסיפור/הרפתקה/עולם
זה לא נושא הדיון אבל זה מעניין (אם מנהל ירצה להעביר את זה לדיון בעץ חדש בכיף).
לדוגמה, תמיד תהיתי איך זה יתכן שב-5E שהיא יחסית עמוסת חוקים, הגעתי למצבים של רולפליי עמוק, מה שלא הצלחתי להגיע מספיק בשיטות OSR למינהן, למרות שהן רזות בחוקים ותיאורטית מאפשרות הרבה יותר חופש ומקום לרולפליי.
אז התשובה פשוטה, בגלל ש5E מקדשת את כוחן של הדמויות הסופר גיבורות (בבקשה בואו לא נתווכח על זה שוב) אז יש (יחסית) פחות צורך להשקיע בשרידה (יש להן ארסנל סקילים ויכולות) ואז מתפנה יותר זמן לרולפיי.
כמובן שכמו שתארתי קודם גם אורך חיים קצר של דמות פוגע ביצירת קשת עלילה לדמות שחקן.

מסתבר ששיטות OSR פחות טובות לקמפיינים ארוכי טווח מהיבות הנ"ל וגם מפני שהן נועדו לשחזר דרך שבה שיחקו פעם מודולים ומבוכים וכל זה בדרגות נמוכות.

אני רק אציין שאני מאד אוהב את חלק משיטות הOSR ונהנה מהן, אבל הגעתי לנקודה שבה אני צריך לבחור בשיטה שכנראה תניב לי תוצאות טובות יותר בטווח הארוך, למרות החסרונות שלה.
 
אז היו לי שיחות מעניינות עם מנחים שמכירים תיאוריה של משחקי תפקידים לעומק והיו לי כמה תובנות ששוב הטו את הכף לכיוון 5E בשיקולים של השיטה בה אריץ את ההרפתקה המדוברת.
לא הייתי מחליף שיטה מ-5E, למרות שזה יכול להשמע בשילוב מעניין בין SD לבין רייבנלופט.
פרט למה כבר אמרת, זה כבר מוסיף עוד עבודת המרה. זמן זה חשוב, במיוחד כשזאת הרתפקה לא קצרה שתרצה גם לעשות טוויקים כדי להתאים אותה לאיך שאתה רוצה שהיא תהיה. זה הרבה יותר חשוב לדעתי, גם אם יש אספקטים ב-SD שילכו טוב עם רייבנלופט.
ב-SD אתה יכול להריץ הרפתקה קצרה יותר בשביל בכיף.
 
חזרה
Top