• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז Cepheus Deluxe - שיטת מד"ב בניחוח קלאסי

שלום רב, הוצאתי אתמול לאור שיטת מד"ב חדשה בשם Cepheus Deluxe, שמבוססת על המנוע של Cepheus Engine אבל מחדשת ומחדדת אותו באופן משמעותי. זו שיטת אולד סקול, באווירה של Traveller, אבל מותאמת לשחקנים מודרניים. השקעתי בה המון עבודה ובעיקר הסתמכתי על משוב משחקנים ומקבוצות משחק בקהילת משחקי התפקידים של המדע הבדיוני.

מומלץ לנסות!

(אני אגב שוקל לתרגם את השיטה לעברית, אבל זה ידרוש מימון המון, כי תרגום של כ-91,000 מילים לא הולך ברגל :D ).
 

קבצים מצורפים

  • CD Cover.png
    CD Cover.png
    502.2 KB · צפיות: 12
המון מזל טוב! הישג בהחלט מרשים.
אשמח לכתוב סקירה בהזדמנות, רק אילו הצלחת שלי לא הייתה כל-כך מלאה בדברים אחרים. אבל ברגע שאקרא, אפתח נושא של רשמים ראשוניים.

נ.ב. מסקרנות, מדוע בחרתם להוציא במודל הרגיל ולא להשתמש במימון-המון? בתור הוצאה לאור קטנה יחסית, זה קלאסי בשבילכם מימון המון, לא?
 
המון מזל טוב! הישג בהחלט מרשים.
אשמח לכתוב סקירה בהזדמנות, רק אילו הצלחת שלי לא הייתה כל-כך מלאה בדברים אחרים. אבל ברגע שאקרא, אפתח נושא של רשמים ראשוניים.

נ.ב. מסקרנות, מדוע בחרתם להוציא במודל הרגיל ולא להשתמש במימון-המון? בתור הוצאה לאור קטנה יחסית, זה קלאסי בשבילכם מימון המון, לא?
מימון המון מישראל זה סיפור; יש לי שותפים בחו"ל אבל הם לא יכולים לקחת על עצמם ניהול של זה, ומישראל אני לא יכול לפתוח קמפיין באף פלטפורמה בין-לאומית של מימון המון כי כולם עובדים עם מעבד התשלומים Stripe שעדיין בתהליכי אישרור בארץ (עסק של כמה שנים לפחות). הדרך היחידה בשבילי לפתוח קמפיין מימון המון הוא לחפש שותף עסקי גדול יותר בחו"ל; בדקתי כמה, אבל לא הסתייע.
 
מזל טוב!

האם אפשר לקבל טיזר?
מדובר במשחק תפקידים קלאסי של מדע בדיוני, שמיועד בעיקר לאופרת חלל "קשוחה" יחסית (נניח, בבילון 5 או מאס אפקט), אבל יכול להריץ יפה גם מד"ב "קשה" יותר (נניח, The Expanse) ואופרת חלל "קשוחה" פחות (נניח, הצד הפחות הירואי של מלחמת הכוכבים). זו שיטה מבוססת מיומנויות עם מכאניקה בסיסית פשוטה (2ק6 + תוספים מול מספר מטרה), והרבה אפשרויות מסביב. היא כוללת גם חוקים ליצירה פרוצדוראלית של עולמות ויצורים ולבנייה של רובוטים וחלליות. השיטה מסורתית יחסית מבחינת תפקיד המנחה והשחקנים, אבל מיועדת במיוחד "לארגזי חול" בחלל ולמשחק פתוח ומהיר.

(המשחק מבוסס, במידת מה, על ה-SRD של המהדורה הקודמת של Traveller שפורסם ברישיון פתוח (OGL), אבל עם המון שינויים).
 
כפי שאמרתי מקודם, בהצלחה. בהקשר של העתיד, מי הטכנולוגיה חושב שתנצח במרוץ? הביוטכנולוגיה או הננוטכנולוגיה?
ביומכאניקה. שילוב של ביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה, וקיברנטיקה :)
 
בתור מישהו שנכנס יחסית לאחרונה לטראוולר דרך המהדורה השנייה של Mongoose Traveller, במה השיטה הזו שונה/מה השיטה הזו עושה טוב יותר מהשיטה שאני כבר מכיר?
השיטה פשוטה ומהודקת יותר. הבסיס מאוד קליל. יצירת הדמויות רנדומלית פחות ונותנת לך יותר שליטה על מה שאתה משחק בהשוואה ל-Traveller, אך עדיין עם אלמנט רנדומלי מסוים (אירועים בהיסטוריה של הדמות בדומה ל-SRD של המהדורה הראשונה של Mongoose) כדי שיהיה מעניין. יש פחות מיומנויות, והן פשוטות יותר. הקרב פשוט וקטלני, וקרב רכב וחלל נמנע מכמה מהמכניקות הכבדות יותר שיש ב-SRD של Mongoose (עניין ה-range bands שמניסיון יכול לגזול הרבה זמן).
 
חזרה
Top