• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [77] [פאת'פיינדר] חפצ"ק חדש - מסיכת הפרא

הוא תמיד היה קיים. כמו טפיל, התקיים בשוליה של החברה האנושית, פעם כמפלצת אימתנית, המאיימת לטרוף את מי שיצא מהבית אחרי החשכה. פעם כשומר ראש, מגן על האדון הנוכחי שלו. ופעם כאגדה, השוכנת בליבו של מבוך אימתנית. מסכת הפרא.

מסכת הפרא

הילה
: תהפוכה חזקה
ד"מ: 9
מיקום: ראש
משקל: 0.5 ק"ג
עלות: 37,400

תיאור:
מראה של מסיכת הפרא הוא משתנה ולא קבוע. העדויות האחרונות מספרות כי היא נראתה פעם כמסיכה אדומה פשוטה, עם שתי בליטות חדות משתי צידיה. פעם הייתה לבנה כולה, מסכה הראויה לאציל או למלך, אך ללא פתחים לעיניים...
כאשר יצור חובש את מסיכת הפרא, הוא צריך להציל רצון (ד"ק 19), או שראשו יהפוך לראש חיה אקראית (מצורפת טבלה בהמשך). בהצלחה בהצלה, היצור משתלט על הקסם שבמסכה, ומכפיף אותו לרצונו למשך שבוע אחד. פעם ביום, הוא יכול לשנות את ראשו לראש של חיה לבחירתו, למשך כל היום. בין אם ראש החיה נבחר, ובין אם גולגל בצורה אקראית, הדמות זוכה בתוספים על פי טבעה של החיה (מצורפת טבלה בהמשך), תוסף כשירות +6 במיומנות טיפול בחיות וידע (טבע) הקשורות לאותה חיה, וכן ביכולת לתקשר עם בני מינה של החיה. יחד עם זאת, הוא סובל ממחסר -4 לכל בדיקות הכריזמה עם סוג היצור המקורי אליו השתייך, שכעת רואה בו חריג ומרתיע.
העונד יכול להוריד את המסכה כפעולה מיידית, אך פעם הבאה שירצה לענוד אותה ייאלץ להשתלט שוב על הקסם שלה. יצור שנכשל בהצלה, לא יכול להוריד את המסכה אלא לאחר שהוא מת, או באמצעות לחשים כמו הסרת קללה, משאלה פחותה, נס או הפגת קסם דגולה.
סיכוי אקראי אחרי כישלון בהצלהשם החיהתוסף
1-8עטלףראיית לילה 24 מ'
9-16דובתוסף העצמה +4 לחוסן
17-30שורתוסף העצמה +4 לכוח
31-40בזתוסף כשירות +6 להבחנה
41-44צפרדעתוסף כשירות + 6 לשחייה ואקרובטיקה
45-52קוףתוסף כשירות +6 לטיפוס
53-61עכבריכולת "חמיקה משופרת"
62-69ינשוףתוסף העצמה +4 לחכמה
70-76נחשתוסף +4 להתקפות מזדמנות ולדרג"ש נגד התקפות מזדמנות
77-84צביתוסף העצמה למהירות +3 מ'
85-91נמרתוסף העצמה +4 לזריזות
92-99זאביכולת רחרוח 6 מ'
100הטל שוב פעמיים, ליצור כעת יש ראש משולבמשתנה
(למעוניינים בראשי חיות נוספים, ניתן למצוא עוד כאן:
ראשי חיות נוספים)

יצירה:
דרישות: יצירת חפצי פלא, דיבור עם חיות, חן חתולי, חכמת הינשוף, כח השור, סיבולת הדוב, צורת חיה 3, קללה. עלות: 18,700.




אשמח לביקורות/הערות/מענות/תובנות וכו'...
 
עריכה אחרונה:
חביב במיוחד. כמה הערות:
ההשפעה של המסכה קצת לא ברורה. כהתחלה, ראש החיה האקראית- לפי מה נקבעת מהי החיה? לפי העיצוב המקורי של המסכה? בחירה אקראית של המנחה? טבלה כולשהי בה מגלגלים? גם השאלה "איזו חיה מעניקה איזה תוסף" היא לא ברורה, למרות שזה אני מניח שקל יותר לאלתר.
כאשר יצור מצליח בהצלה, מהו משך ההשפעה של השינוי שהוא בוחר לעצמו?
כאשר יצור נכשל בהצלה, האם הוא עדיין זוכה לתוספים? מהו משך ההשפעה עליו?

עכשיו, בנוגע לתוספים עצמם. האם אלו תוספים חסרי סוג? אם כן, זהו חפץ די עוצמתי, מכיוון שהוא מצטבר עם כול חפץ אחר שמחזק את תוספי התכונה. לדעתי עדיף לעשות את התוספים תוספי הקסמה.
ואגב, מהו המחיר של החפץ? אם יש לו מחיר, ואם הוא חפץ ייחודי או אפילו עתק, צריך לציין את זה איפשהו, למרות שהוא לא נראה לי ברמת העוצמה לכזה דבר.

כהערה אחרונה, אציין את הצייד, ואת יכולת המיקוד החייתית שלו, שמאפשרת לחקות את המאפיינים של חיה ולקחת תכונות אחריה- לפעמים זהו תוסף לתכונה, אבל לפעמים זוהי מהירות מוגברת, יכולת מיוחדת (כמו רתיעה), חוש מיוחד מסוג כולשהו או תוסף למיומנות. אני מאוד מחבב את היכולת הזו, ואולי כדאי לחבר אותה לחפץ הזה, רק אם תרצה. אם בשיטה כבר קיימת יכולת שמטרתה היא לקיחת תכונות חייתיות ויש לה כבר רשימה מוכנה ענקית של חיות, אין סיבה לא לנצל זאת ביצירה שלך: Archives of Nethys: Pathfinder RPG Database - Hunter - Animal Focuses
 
תודה על ההערות, אעדכן בהמשך הערב ואוסיף עוד פרטים. במיוחד אשלב את הרשימה של הצייד - באמת נראה שעשו שם עבודה טובה.
לגבי המחיר, אני באמת לא יודע איך להעריך מחיר של דבר כזה. אם יש לך המלצות אשמח לשמוע.

עריכה: סיימתי את השינויים. בכל מקרה אשמח לעזרה לגבי המחיר...
 
עריכה אחרונה:
לבחור מחירים לחפצי קסם זה שילוב של חישובים ותחושת בטן. אבל כהתחלה, כדאי להסתכל על הטבלה Table 15-29: Estimating Magic Item Gold Piece Values שנועדה להעריך את שווים של חפצי קסם, ונמצאת כאן: Rules - Archives of Nethys: Pathfinder RPG Database

עכשיו, אם נסתכל על חפצי קסם דומים, שמעניקים תוסף הקסמה (אם תוסף התכונה מהחפץ שלך הוא לא תוסף הקסמה יהיה הרבה יותר קשה לחשב את זה, כי זה לא משהו שאמור להיות, אז לכרגע אניח שהוא תוסף הקסמה) לתכונה משתנה, נמצא את אבן המגנטה האיונית, שמעניקה תוסף הקסמה 2+ לתכונה לבחירתך וניתן לשנות את הבחירה פעם ביום. היא עולה 16000 מ"ז, לעומת אבנים איוניות רגילות שמעניקות 2+ לתכונה, שעולות 8000 מ"ז. עכשיו, אם נסתכל בטבלה, נראה שאבנים איוניות מכפילות את המחיר שלהם, בגלל שהן לא תופסות מקום על הגוף. המסכה כן תופסת מקום על הגוף, ומקום שלרוב באמת משמש לתוספי תכונה, מה שאומר שהמחיר ההגיוני לתוסף המשתנה בלבד הוא 8000 מ"ז.

עכשיו ניקח את התוספים האחרים. בעוד שגם התוספי מיומנויות משתנים ולכאורה אמורים לקבל את אותו היחס, הם לתחום די מצומצם של המיומנות ולמיומנויות מאוד דומות, ולכן אני אגיד שזה בפועל יוצא כמו תוסף קבוע למיומנות אחת. ייתכן גם שכן כדאי להחשיב את זה כ-2 מיומנויות, ואז המחיר יהיה קצת יקר יותר, אבל אם אנחנו הולכים בדרך שלי אז זה 6 בריבוע כפול 100 מ"ז= 3600 מ"ז. זה מצטרף כמובן למחיר הקודם.

לסיום, היכולת לדבר עם סוג החיה שוות ערך ללחש דיבור עם חיות. בעוד שלא אמרת מהו משך ההשפעה של המסכה, כן אמרת שהיא על פי שימושים, ובזה אני אגע עוד רגע, אבל אני אחשיב את זה כ-Command Word בעבור היכולת הזו, מה שמוסיף עוד 1800 מ"ז למחיר.

לסך הכול של 13400 מ"ז לחפץ. אבל פה נכנס עניין השימוש היומי, שכן אמרת שלחפץ יש שימוש אחד ביום אם השתלטת עליו. אם המשך שיש לך את ראש החיה הוא למשך כול יום, אני עומד מאחורי המחיר שאמרתי, אבל אם יש משך מוגבל להשפעת המסכה כאשר השתלטת עליה, יש לחלק בהתאם. אני אסתכל על הלחשים שמוסיפים לתכונות כדי לקבוע את המשך, והמשך של הלחשים האלו הוא דקה לדרגה, מה שאומר 9 דקות. מבחינת מחיר, בטבלה חפצים עם שימוש אחד ליום מחלקים את המחיר שלהם בחמישית, מה שמפחית את מחיר החפץ ל-2680 מ"ז בלבד.

זה הרבה תחושה אישית והרבה "הרגשה".

וכהערת אגב, אם אתה מחליט לשלב את אספקט החיה במסכה, שווה להסתכל על חפץ הקסם מסכת החיה (שהרגע מצאתי אותו מחיפוש באתר) כדי לתת תחושה בנוגע למחיר, בעיקר כי עם השינוי הזה שני החפצים יהיו די דומים מכאנית.
 
רעיון נחמד, כמה הערות משלי.
א. תוספים מצטרפים אמורים לעלות 50% יותר כל אחד, מה שיעלה את המחיר משמעותית.
ב. מצד שני, אל תשכח את הרעיון של ה-4 לבדיקות כריזמה, וכן את הרעיון שאם אתה נכשל בהצלה - אתה מאבד את הראש. (וכן, זה היה מעט שנון). זה אמור להפחית את המחיר.
ג. לגבי היכולת דיבור עם חיות, צריך לשים לב שהיא מוגבלת לסוג החיה שלך. לכן אולי כדאי לצמצם מעט את המחיר שזה מוסיף.
ד. לגבי השימושים - אין הגבלת שימושים. כלומר פעם ביום אתה יכול לשנות את ראש החיה, אך השימוש בתוספים ובדיבור עם חיות, הם ללא הגבלה.
 
א. אני מסכים, אבל נראה שבסוף הלכת עם תוסף העצמה, אז זה לא רלוונטי אני מניח.
ב. אני נוהג שלא להחשיב מחסרים שחפצים נותנים במחיר שלהם, אולי כהפחתה קטנה אם זה מחסר באמת מציק (עשיתי את זה כשיצרתי את דרקונים ונתונים - [דו"נ 67][PF1] גלימת הפחדים של שוונארי- חפץ קסם חדש ), כי מחסר לא מאזן תוסף. זה לא נכון להפוך חפץ לזול יותר בשיטה של פשוט להעניק לו הרבה מחסרים קטנים, וזה בסוף לא יוצא באמת מאוזן. לכן למרות ה-4- לבדיקות כריזמה, אני לא חושב שזה נכון לשלב את זה במחיר.
ג. נכון, ובכול זאת אני חושב שיהיו מצבים מאוד ספציפיים שהעובדה שאתה יכול לדבר רק עם סוג אחד של חיות ולא עם אחרים יהיו רלוונטיים. אין יותר מידי מצבים, בחיי ההרפתקן, שאתה פוגש יותר מסוג אחד של חיה ביום, ובהתחשב ביכולת של המסכה אתה יכול פשוט לבחור את סוג החיה שאתה מסוגל לדבר איתה על פי מה שאתה נפגש איתו ברגע שאתה נפגש ביצור. ולכן, אני חושב שזה עדיין ראוי לקבל את המחיר המלא של הלחש דיבור עם חיות.
ד. הבנתי.

מכיוון שהתאמת את היכולת לתוסף העצמה 4+, ותוסף ההעצמה 4+ הוא התוסף הגדול ביותר שיכול להתקבל מהיכולת, אני מאמין שהמחיר של חפץ הקסם יוצא 37400 מ"ז (כמו תוסף הקסמה 4+, רק כפול מכך בגלל שאתה בעצם יכול לבחור לשנות את התוסף לפי מה שאתה צריך באותו הרגע). ושוב, זה איזושהי בחירה אישית בהתחשב על הטבלה. ניתן לפרש את החפץ כיקר יותר או הרבה פחות בהתאם לאיך שאתה מפרש את החוקים, לבחור מחיר כמו שאמרתי- זה הרבה תחושת בטן.

כהערת אגב, אני ממש אהבתי את האופציה בגלגול אקראי שייצא לך ראש חיה משולב, ואני חושב שזה טאץ' מדהים. ח"ח עליו, גם אם זה דבר שקורה רק 1 ל-100 גלגולים.
 
תודה רבה! המחיר שהצעת (37400) באמת נשמע לי מעולה. זה ממקם אותו בין חפצי הקסם הדגולים הזולים יותר, שזה מרגיש לי נכון.
רק שאלה קטנה, למה אם זה תוסף העצמה זה לא יעלה את המחיר? הרי יש כאן גם תוסף משתנה לפי חיה, גם תוספי מיומנות לפי חיה, וגם יכולת לחש לפי חיה. אלו 4 יכולות שונות, ולכן לדעתי כל אחד מה3 ה"אחרים" צריך לעלות 50% יותר.
 
אני תרגמתי העצמה=enchantment. בגלל שזה התוסף שחפצים נותנים לרוב, זה לא משהו יוצא דופן שמצטבר בצורה שונה או ייחודית, זה די הסטנדרט (כמו שצריך להיות). אז אין סיבה להעלות את המחיר לחינם. אלא אם התכוונת לסוג אחר של תוסף (וזו טעות שלי לומר תוספי הקסמה בהודעות הקודמות שלי).

לא הבנתי איזה יכולות צריכות לעלות יותר, אבל יכול להיות שאולי צריך באמת. כמו שאמרתי, לבחירתך. אבל בעיניי היכולות הנוספות של המסכה הן פשוט אפשרויות טיפה יותר מוגבלות של תוספים סטטיים- במקרה הזה, תוספי מיומנויות והלחש דיבור עם חיות. הם לא מוגבלים מספיק כדי שהם יהיו זולים יותר, אבל הם גם לא מגוונים וניתנים לשינוי מספיק כדי לייקר את החפץ.

אגב, מבחינת פלאף, לאחר מחשבה אני לא בטוח שהתוסף לידע טבע הוא מתאים. הרי המסכה גורמת לך להתקרב אל הטבע של החיה, אבל זה לא נשמע שהמסכה מעניקה לך ידע כמו "מתי החיה מזדווגת" או "מהן עונות הנדידה שלה". אלא אם זו בדיוק הייתה הכוונה.
 
חזרה
Top