Sacred Carrot
פונדקאי ותיק
אז, לפי הפלייטסט העדכני ביותר של מו"ד 5, נראה כי נוסחת תוספי התכונות לגזעים שונים שונתה. כעת, כל גזע מקבל תוסף +1 לתכונה (עם מגבלות מסוימות על בחירת התכונה שתקבל את תוסף ה +1 הזה), מלבד בני אדם (שתמיד עובדים מעט שונה בקטע של תוספי תכונה). בסיבוב הנוחכי של החוקים, בני אדם בוחרים תכונה שתקבל +2.... ומקבלים +1 לשאר התכונות. כן, לכל שאר התכונות.
אני לא עומד לדבר על האיזון של זה כי אני לא להטטן חוקים מספיק מנוסה כדי להבין מה משפיע על מה במהלך המשחק, אבל אני רוצה לדבר על העניין מזווית קצת אחרת - איך החוקים האלו משקפים את ה "מציאות" של המשחק.
תחשבו על מה שאתם יודעים על הגזעים האחרים - אלפים הם דקיקים וחינניים, גמדים גסי גוף וגסי רוח, בני מחצית קטנים, אורקים חזקים וטיפשים... אבל בעצם, כל התכונות האלו הן תמיד ביחס לבני אדם - כלומר, אלפים הם חינניים ביחס לבני אדם, ואילו גמדים הם קשוחים ביחס לבני אדם. אם נסתכל מנקודת המבט של האלפים על העניין, אז בני אדם הם מגושמים, וגמדים הם *מאוד* קשוחים.
עד עכשיו, בכל המהדורות הקודמות של מו"ד, החוקים שיקפו את הרעיון הזה. הגזעים האחרים קיבלו תוסף לתכונה קבועה מסוימת ומחסר לתכונה אחרת. יש וואריאציות, כמובן - לפעמים יש תוסף לשתי תכונות ומחסר לתכונה אחת, או כל מיני רעיונות אחרים - אבל בסה"כ, זה היה הרעיון. לבני אדם לא היו שינויי תכונות, או היו שינויי תכונות מאוד גמישים, כדי להראות שמכל הגזעים בני האדם הם המגוונים ביותר.
אבל מה שהמהדורה החדשה רומזת הוא, שבגדול בני אדם טובים יותר משאר הגזעים בהכל. אלף חינני במיוחד (שבחר לשים את התוסף שלו בזריזות) יצליח רק להשתוות לאדם הממוצע - בעוד אין לי סיכוי להתחרות באדם חינני במיוחד (שבחר לשים +2 לזריזות). כך גם בני האדם חכמים יותר, קשוחים יותר וחזקים יותר משאר הגזעים. הגזעים האחרים אומנם מקבלים כל מיני יכולות ובונוסים נוספים שנותנים להם הרגשה קסומה ומיוחדת (בני מחצית מתגנבים טוב ואלפים לא ישנים וכו'), אבל נעלם הרעיון שהגזעים האחרים מתעלים על בני אדם בתכונות מסוימות אבל פחותים מהם בתכונות אחרות.
לא, הפעם בני אדם פשוט עליונים בכל צורה. מעין התגשמות החלום הארי, גזע פשוט טוב יותר. הפעם, אם קיימת גזענות בין גזעים בעולם המערכה, של בני אדם כלפי גזעים אחרים... היא מוצדקת. זאת לא תופעה שקיימת בעולם שלנו ולדעתי היא תיצור מצב חברתי מאוד זר לרוב השחקנים. העובדה שתכונות מוגבלות עד 20 הופכות כל תוסף +1 למשמעותי למדי, אפילו יותר משדבר כזה היה במהדורות קודמות.
אבל, יכול להיות שאני מגזים. יכול להיות שזה רק +1 ולא צריך לעשות מזה ביג דיל. אבל השאלה היא - למה? למה לתת לבני אדם כל כך הרבה תוספי תכונות? איך זה משקף את מה שאמור להתרחש למשחק? האם יש לזה הצדקה מעבר למשחקיות?
הטון שלי פה מעט שלילי, וזה לא מיקרי - אני מאוד לא אוהב את העניין הזה. חוץ ממנו, אני חייב לציין שרוב הדברים שאני רואה במו"ד 5 נראים די טוב.
אני לא עומד לדבר על האיזון של זה כי אני לא להטטן חוקים מספיק מנוסה כדי להבין מה משפיע על מה במהלך המשחק, אבל אני רוצה לדבר על העניין מזווית קצת אחרת - איך החוקים האלו משקפים את ה "מציאות" של המשחק.
תחשבו על מה שאתם יודעים על הגזעים האחרים - אלפים הם דקיקים וחינניים, גמדים גסי גוף וגסי רוח, בני מחצית קטנים, אורקים חזקים וטיפשים... אבל בעצם, כל התכונות האלו הן תמיד ביחס לבני אדם - כלומר, אלפים הם חינניים ביחס לבני אדם, ואילו גמדים הם קשוחים ביחס לבני אדם. אם נסתכל מנקודת המבט של האלפים על העניין, אז בני אדם הם מגושמים, וגמדים הם *מאוד* קשוחים.
עד עכשיו, בכל המהדורות הקודמות של מו"ד, החוקים שיקפו את הרעיון הזה. הגזעים האחרים קיבלו תוסף לתכונה קבועה מסוימת ומחסר לתכונה אחרת. יש וואריאציות, כמובן - לפעמים יש תוסף לשתי תכונות ומחסר לתכונה אחת, או כל מיני רעיונות אחרים - אבל בסה"כ, זה היה הרעיון. לבני אדם לא היו שינויי תכונות, או היו שינויי תכונות מאוד גמישים, כדי להראות שמכל הגזעים בני האדם הם המגוונים ביותר.
אבל מה שהמהדורה החדשה רומזת הוא, שבגדול בני אדם טובים יותר משאר הגזעים בהכל. אלף חינני במיוחד (שבחר לשים את התוסף שלו בזריזות) יצליח רק להשתוות לאדם הממוצע - בעוד אין לי סיכוי להתחרות באדם חינני במיוחד (שבחר לשים +2 לזריזות). כך גם בני האדם חכמים יותר, קשוחים יותר וחזקים יותר משאר הגזעים. הגזעים האחרים אומנם מקבלים כל מיני יכולות ובונוסים נוספים שנותנים להם הרגשה קסומה ומיוחדת (בני מחצית מתגנבים טוב ואלפים לא ישנים וכו'), אבל נעלם הרעיון שהגזעים האחרים מתעלים על בני אדם בתכונות מסוימות אבל פחותים מהם בתכונות אחרות.
לא, הפעם בני אדם פשוט עליונים בכל צורה. מעין התגשמות החלום הארי, גזע פשוט טוב יותר. הפעם, אם קיימת גזענות בין גזעים בעולם המערכה, של בני אדם כלפי גזעים אחרים... היא מוצדקת. זאת לא תופעה שקיימת בעולם שלנו ולדעתי היא תיצור מצב חברתי מאוד זר לרוב השחקנים. העובדה שתכונות מוגבלות עד 20 הופכות כל תוסף +1 למשמעותי למדי, אפילו יותר משדבר כזה היה במהדורות קודמות.
אבל, יכול להיות שאני מגזים. יכול להיות שזה רק +1 ולא צריך לעשות מזה ביג דיל. אבל השאלה היא - למה? למה לתת לבני אדם כל כך הרבה תוספי תכונות? איך זה משקף את מה שאמור להתרחש למשחק? האם יש לזה הצדקה מעבר למשחקיות?
הטון שלי פה מעט שלילי, וזה לא מיקרי - אני מאוד לא אוהב את העניין הזה. חוץ ממנו, אני חייב לציין שרוב הדברים שאני רואה במו"ד 5 נראים די טוב.