• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [5] הפעם וויזארדס שברו את החוקים

וויזארדס מביאים מושג חדש למגדיר המפלצות של המהדורה החמישית הבאה עלינו לטובה - מעין גרסה משופרת של "מפלצות סולו" ממו"ד 4.

הכירו את המפלצות האגדיות. אלו מפלצות מיוחדות כל כך, עד שהן מסוגלות לרמות תכסיסי Save-or-Die ובכלל לא אכפת להן שאפשר לעשות רק פעולה אחת ותנועה אחת בכל תור. הן פועלות על בסיס קבוע מחוץ לתורן והן מהוות לבד התקלות מסוכנת מול קבוצה שלמה.

המפלצת האגדית לדוגמה היא הדרקון השחור, כולל תיאור המאורה שלו, קרסי עלילה ומאפייני האישיות של הדרקון:

http://www.wizards.com/DnD/Article.aspx?x=dnd/4ll/20130617
 
אני מאוד אוהב את הדרקון הזה, בהשוואה לדרקונים הקודמים שפורסמו עם חוקי הבדיקה של המהדורה הזו הדרקון הזה ממש מרגיש דרקוני.

אני במיוחד אוהב את החלקים על הסביבה ואינטראקציה עם הדרקון, אני אחוז געגועים לאוגדן המפלצות של מהדורה שניה שהיה מלא בכל טוב בכל הקשור לאקולוגיה, מבנה חברתי ורקע של המפלצות.
 
אתה יכול לראות בעצמך - הפעם למפלצות אגדיות יש תיאורי אישיות ומניעים די מגניבים *שהם חלק מפסקת הנתונים שלהן* ובנוסף יש להם שתי מכאניקות שנועדו להפוך אותם ממש למפלצת אחת שמתפקדת כמו כנופיה שלמה של מפלצות - הם מקביל "הצלות אגדיות" (שזו הצלחה אוטומטית בזריקות הצלה, מספר פעמים) ו"פעולות אגדיות" (אלו פעולות שהמפלצת יכולה לנקוט מחוץ לתורה או לנצל כדי לרענן כוחות).

לדוגמה הדרקון השחור יכול להצליח אוטומטית בארבעה גלגולי הצלה לבחירתו בכל יום, ובכל סיבוב הוא מקבל ארבע פעולות נוספות שמאפשרות לו לתקוף או לנוע בחצי מהירות מחוץ לתורו, או לרענן את הנשיפה שלו (במחיר שתי פעולות).

בנוסף לדרקון יש את המאורה שלו, שבה הוא פשוט חזק יותר - היא מעניקה לו שימושים נוספים בפעולות האגדיות שלו (לדוגמה יצירת גייזרים, ריפוי או זימון חשכה).


למפלצות הבכירות של מו"ד 4 היו פשוט יותר נק"פ, תוסף 5+ לזריקות הצלה והרבה יכולות הפרעה או תגובה מיידית - שזה אומר שחלקן יכולות לתפקד נהדר, אבל אחרות היו מזעזעות בגלל שמי שכתב אותן לא חשב עד הסוף על מצב שהקבוצה מנטרלת את המפלצת לחלוטין (הידרה, למשל).
 
אם כל הדמויות בדרגה 3, והאלוף מנהיג התקפה, הטרובדור מעצים נזק והלוחם נכנס בדרקון בכל הכוח, הוא יכול לגרום 1ק10 + 5ק4 + 2 בפעם השנייה שהוא מרסק עצמות (ועוד 1ק6 אם הוא גלגל טוב במיוחד).
זה 23 נזק בממוצע.

אבל הקישור שהבאתי מראה שהמכאניקה היא לא מה שמשנה בקרב עם דרקון :p


אני מניח שאפשר להתייחס גם אל המאורה של הדרקון כאל מפלצת.

עצום, קסום
ביתו של הדרקון הוא מבצרו. קסם הדרקון משחית את הסביבה שבה הוא חי. האדמה עצמו נכפפת לשירותו של הדרקון ואף האוצר נושא עימו קללה נוראית, אם נלקח מהמאורה כאשר הדרקן עצמו עודנו חי ונושם. לפני שאתה מרהיב עוז ופולש אל גוב הדרקון, היכון להילחם באדמה ומים עצמם!
יצר: להגן על הדרקון
מהלכים:
- להגביל פולשים
- לספק מחסה
- לפלוט מים וקיטור בעוצמה גבוהה
 
אהבתי מאוד,
אכן הסולו לא עבד טוב ב-4, לפחות לא בהתחלה. שיפרו אותו מאוד לקראת הסוף - כמעט לכל סולו היו פעולות מרובות, חסינויות להשפעות משתקות וכך הלאה.
הקטע עם ההצלות שמדובר במספר מוגבל הוא פשוט מעולה, זה נתון אפקט אגדי מחד, אבל גם אופציה לשחקנים להפוך לאגדה בעצמם - לשחוק את כל ההגנות עד שמכת המוות מגיעה.
גם הטמפלט האגדי עובד הרבה יותר טוב מסולו, וזה בזכות הנסיון שצברו.

אבל אין ספק שהיהלום שבכתר הוא באמת המאורה - זה שהופכים מקום למשהו חי ונושם, ומכינים את הכל מראש, הופך את שדה הקרב למעניין. בדיוק מסוג הדברים שחיפשתי לפני כמה עצים על איך להפוך קרב למעניין.
אני לא זוכר מהדורה קודמת שניסתה לעשות את זה (4 אולי קצת, אבל ממש קצת). הפלאף היה קיים אכן במוד"מ, אבל לא ההשפעות המכאניות.
פשוט מגניב.
הפוסט הזה הצליח לראשונה לעורר בי סקרנות לגבי שינויים כיפיים שיהיו ב-5.

נ.ב. מישהו במכשפי החוף שכח להוריד את ה"מסווג" מהמסמך ? :mrgreen:
 
למה סרקזם?

הם שברו את החוקים - כמו שהדרקון מרמה בזריקות הצלה ופועל מחוץ לתורו :p
הם שברו את החוקים - סוף סוף עושים משהו חדש ומרענן, עד עכשיו המהדורה הייתה חיקוי מו"ד 3 עם נגיעות מוד"מ ועם כוחות לפי רצון לאשף.
 
כל זה מאוד מזכיר לי את ה mythic rules של פת'פיינדר - סט של חוקים שהם עומדים להדפיס שניתן להוסיף למשחק הרגיל, שהופך את הדמויות והיריבים שלהן למשהו מרהיב באמת. בין השאר, חלק מהמכאניקות שזמינות לדמויות ומפלצות מיתיות זה להצליח אוטומטית בהצלות ולפעול יותר מפעם אחת בתור.
איך שזה עובד בפת'פיינדר זה שאם אתה בוחר להוסיף mythic למשחק, אז לדמויות נפתח מסלול התקדמות המקביל לדרגות הרגילות שלהם - mythic tiers? יש עשרה "שלבים" בסולם ההתקדמות המיתי, ואתה עולה שלב בכל פעם שהדמות שלך עשתה משהו שמרגיש למנחה אפי מספיק שיהיה ראוי לתגמל ב tier נוסף.

אני יודע שבפת'פיינדר אחת הסיבות העיקריות של המפתחים להוסיף את החוקים האלו זה כדי שתהיה להם דרך אמינה לכתוב נתוני משחק לכל מיני איומים גדולים באמת -demon lords, למשל.

בקיצור, מסקרן אותי אם יש כאן סוג כלשהו של השראה הדדית בין שתי החברות...
 
לא בהכרח. המפלצות האגדיות שואבות במובהק ממפלצות הסולו של מו"ד 4 - אלא שבמו"ד 4 הביצוע של מפלצות הסולו היה די גרוע עד שיצא מגדיר המפלצות *השלישי*.
למעשה יש מגמת שיפור ברורה מהמגד"מ הראשון שבו יש רק מפלצת סולו רצינית אחת - הבארבלאנג שהוא יצור עם כמה גופים - דרך מגדיר המפלצות השני שבו המפלצות בסדר בתנאי שאין לקבוצה כוחות נטרול - ועד מגדיר המפלצות השלישי שבו כל מפלצת סולו עושה משהו מחוץ לתור שלה. Monster's Vault מציג גרסאות מתוקנות של מפלצות סולו מהמגד"מ הראשון, בין השאר.

כשאני מסתכל על הדרקון השחור של מו"ד 5, אני יכול מיד לראות הקבלה לדרקון השחור של Monster's Vault, שהיה מסוגל לנשוך מחוץ לתוכו, ואם היה מושפע מהלם, נטיעה או האטה, היה מבטל אותם אוטומטית במקום לנשוך.

המאפיינים של מאורת הדרקון הם בכלל דבר חדש שלא ראיתי עדיין במקום אחר.


Mythic Rules, להבנתי, מציע משחק אגדי בלי להסתבך עם הבלגן המכאני של דרגות גבוהות - זה מעין רה-סקין שמאפשר לך לקבוע שהדמות היא כבר משהו אגדי, בלי שתצטרך לבנות דמות בדרגה 21. זה מאפשר לך לבנות את הנתונים של פוסידון, נניח, כאילו היה מפלצת בד"א 8 - אבל אגדית!
 
נרוביאן, אם מכאניקת מפלצות הבוס של מהדורה 4 באה לפני ה mythic rules של פת'פיינדר, אזי בהחלט ייתכן שפאיזו שאבו ממנה השראה.

ואתה לא מדייק לחלוטין בנוגע לפוסידון - מפלצות מית'יות חזקות יותר מדרוג האתגר שלהן, אבל לא עד כדי כך. לדוגמה, קבוצה של הרפתקנים בדרגה 11 אמורה להתמודד בסדר עם יצור מית'י מדרוג אתגר 7 או 8, עם tier יחיד או שניים של מית'י. בנוסף, החוקים האלו לא מספיקים כדי לתאר את רמת הכוח של אלים - ה creative director של פאיזו אמר במפורש כמה פעמים שאלים (לדוגמה, פוסידון) חזקים מכדי שתהיה אפשרות לתאר אותם עם חוקי המשחק של פת'פיינדר.
עד עכשיו מגבלת הכוח בפת'פיינדר הייתה דרוג אתגר 25, ועכשיו בעזרת מית'יק היא תועלה לדרוג אתגר 30. אם לצוטט בפראפרזה: "גם קבוצה של הרפתקנים בדרגה 20 עם 10 mythic tiers יתקשו מאוד להתמודד עם מפלצת בדרוג אתגר 30". לצורך העניין, ל demon lords מסוימים יש ד"א כזה. לאל, כגון פוסידון, יש נכון לעכשיו ד"א אינסופי.
 
חזרה
Top