• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חדשות הכרוז ספרי בסיס חדשים של מבוכים ודרקונים ב-2024!

לפי מנכל מכשפי החוף ב-2024 נקבל עדכון של ספרי הבסיס של מבוכים ודרקונים!
הם יהיו תואמים באופן מלא לחוקים הקיימים של מבוכים ודרקונים וזה כמובן בזמן לחגיגות 50 השנה של המשחק.
כרגע עוד לא הוחלט מה יהיה בהם בדיוק, לכן הם מבצעים את כל הסקרים לאחרונה. יהיה עדכונים לעיצוב של הספר ולמבנה של הסטאטבלוקים בדגש על מפלצות מטילות לחשים כדי להפוך אותן ליותר נגישות למנחה.

זה מצביע בעיניי על סוג-של מהדורה 5.5, מה שמתאים לכל מה שדיברנו עליו עד כה בפורום.

אני חושב שהשינוי יהיה יותר צנוע לעומת 3.5 - גם בגלל שהם הכריזו על זה כמעט שלוש שנים מראש. שינוי מהותי בחוקים ״יהרוג״ את כל המכירות של הספרים עד אז…
הסיכום הודות ל-enworld
921DDF38-BBE9-4048-9CAC-12E2B9D3A0FE.png
 
ממש לא צפיתי את זה בא...
אני ממש רוצה להתרגש מההכרזה אבל קשה לי להעלות בדעתי סיבה אמיתית למהדורה חדשה חוץ מכמובן מכירות של עשרות מיליוני עותקים...
ומה על כל הספרים שרכשנו עד כה?
תאימות אחורה זה לא מנחם, כי הרי בשלב מסויים רובם ירצו להתקדם.
ומה לגבי האנשים שרכשו ספרים בביונד?
מי יפצה אותם?
בכל אופן אני גם כמו אולדמן חושב שזה יהיה משהו בסגנון 5.5 ולדעתי גם ינסו להחיות דברים מהעבר.
אבל אני חייב לסיים באופטימיות ולקוות שאנחנו בפתח של עידן חדש בתחביב (really?) :)
 
טוב, זה מעניין, ואני בהחלט מצפה לזה. הייתי רוצה שיתנו לתבונה חלק יותר משמעותי במשחק כחלק מהעדכון הזה. במהדורות קודמות תבונה השפיעה על כמות נקודות המיומנות שלך, אז אולי השפעה על הההתמחויות? לא יודע, אבל אני מרגיש שהתכונה לא תופסת מספיק מקום במשחק.
 
לא מהדורה חמישית, לא שישית, לא ולא, שביעית. יש כבר שבע מהדורות. מתוכן 2 נוראיות יחסית לאלו שאני מכיר, אחת עם תווית אדומה של ''תרגילי חשבון בכמות גבוהה'', עוד אחת עם תווית כזו אבל גם עם תווית ''תשלמו עוד על המשחק המתוקן הזה! בכמות גבוהה'', עוד אחת עם תווית ''משחק חדש...'', עוד אחת עם תווית ''משחק טוב...'', ועכשיו אחת עם תווית זמנית של ''מה זה לעזאזל בכמות גבוהה''.
רק לי זה יותר מדי מהדורות?
בכל מקרה, הספרים לא בדיוק סוחטים כסף כי אחרי הכול עברו 10 שנים, זה פשוט עוד מהדורה, כמו שרובנו קנה את חמש כשהיא יצאה במקום להמשיך עם ארבע. ואז זה היה רק 6 שנים. וגם, זה 2024. אם וויזארדס יפסיקו לייצר ספרים בסוף 2022, זה יהיה מדהים. אם לא, הם טיפשים, כי חצי מהקהילה תחשוב קדימה ותחסוך את הכסף שעולים הספרים ל2024, והחצי השני לא יקנו את 5.5 כי הם לא מזמן הוציאו כסף על חמש.
 
אני מהמר שהם יעדכנו את התוכן של שלושת ספרי הבסיס בביונד, בדיוק כמו שעדכנו את התוכן של סטרהד.
כלומר לדעתך העדכון הזה יהיה חינמי לכל מי שכבר רכש אותם?
אני עצמי לא רכשתי אבל יש לי חברים שכן.
 
כלומר לדעתך העדכון הזה יהיה חינמי לכל מי שכבר רכש אותם?
אני עצמי לא רכשתי אבל יש לי חברים שכן.
סביר בעיני שכל תיקון לתוכן קיים יהיה זמין, בדיוק כמו התיקונים לארטיפיסר, לטריטון, לאורק או לוויסטאני.
ככל שספרי הבסיס החדשים מכילים חומר חדש כלשהו שהוא לא תיקון (למשל תחום שליטה "אש" לכוהן או משהו כזה) - כנראה תידרש רכישה שלו.
 
נראה שהם משלבים חלק מהעדכונים כבר בינואר הקרוב בגרסאות החדשות של וולו ומורדקניאן.
בואו נסחט את הלימון עד הסוף ואז נמכור להם לימון חדש 🍋
 
אני חושב שהעדכון הולך להיות קטן יותר מ- 3.5 לעומת 3, גם בגלל הסיבות שנאמרו כאן אבל בעיקר בגלל:
1. הם הכריזו על זה משהו שנתיים וחצי- שלוש לפני. אז זה נשמע בהחלט כמו משהו שבאמת יבנה על החוקים הקיימים ולא יהיה שינוי דרמטי. מכשפי החוף הם חברת משחקי התפקידים (והקלפים!) והחטיבה הכי רווחית בהסברו בגלל שהם אנשי עסקים טובים והם לא היו עושים צעד מטומטם כזה שיגרום לאנשים להפסיק לרכוש.
2. כי אנשים אוהבים את מהדורה 5, אין את שלל התלונות שהיו על מהדורה 3 (אני היחיד שזוכר :p?) שגרמו לכך שיצאה מהדורה 3.5, רק שלוש שנים אחרי מהדורה 3. הם לא יהרגו את עגל הזהב שלהם - למרות ש BadBug BadBug המספר של עשרות מיליונים בכל זאת מוגזם…
3. הם גם מוציאים בתחילת 2022 עם חלק מהשינויים של הסטאטבלוק. זהו… מי שזוכר את ה D&D next וגם ספרים דומים במהדורות קודמות, אז הספרים שיצאו לפני המהדורה החדשה היו הרבה יותר דרמטיים … כאן זה נראה כמו איזון מחדש/שיפור קוסמטי.

מה כן צפוי בספר החדש?
אם אני צריך להמר:
  • איזון מחדש ושיפור של מקצועות הבסיס (סקרים!)
  • איזון מחדש ושיפור של המפלצות בספר המפלצות
  • שכתוב של פרק הגזעים, גם בדגש על מתאמי תכונה וגם בכלל.
  • שילוב הכשרונות כמשהו מובנה בשיטה.
  • אני גם ממש מקווה שיחזקו את החולשות של חמש, למשל ב exploration pillar, למעשה אפשר להגיד ש Level up זה רשימת די מקיפה של דברים שאפשר לשפר במהדורה.
בסך הכל מהדורה 5.1 עושה רושם חיובי. אם כי אני לא חושב שהיא תחזיק מעמד עוד עשור כמו מהדורה 5…

בנוגע לריבוי המהדורות, מהדורה חמש היא המהדורה שהאריכה חיים הכי הרבה מאז מוד״מ 2, וגם שם אפשר לטעון שהיה חידוש כשיצאו ספרי השחקן השחורים בשנות התשעים.
 
והם לא היו עושים צעד מטומטם כזה שיגרום לאנשים להפסיק לרכוש.
זה משהו ששחקני מג'יק (לפחות בקבוצה שלי) יכולים להתווכח עליו, במיוחד עם ה20 סוגים החדשים של בוסטרים, זה שבוסטרים "רגילים" מוגבלים בהדפסה ועולים יותר, וסיקרט לייר, על זה אני בכלל לא אתחיל לדבר.
 
תראו, ה-blade pact וה-collage of valor והסייר *כולו* זקוקים כבר 7 שנים לתיקון, רק תיקון פצפון בהדפסה מחודשת של הספר לשחקן ועדכון תואם בביונד היו יכולים לסדר את זה.

הארטיפיסר קיבל עדכון בתוך שנה אחת מהרגע שהוציאו את אברון והטריטון קיבל תיקון בתוך שנה וחצי אחרי שהוציאו את וולו.

אני באופן אישי לא מבין למה צריך לחכות עד 2024 ולהכריז במיוחד על זה שסוף סוף מוציאים פאצ' נדרש למשחק, אבל נראה לי די ברור שההדפסה המתוקנת הזו היא פשוט הפאצ' הזה (פלוס חוקי תוספי התכונה שהופיעו כבר בטאשה), עם כריכה חדשה וכמובן גם כריכה מוגבלת לאספנים. אני לא צופה שם תוכן חדש בכלל למעט האומנות...
 
נו באמת, מג'יק אפשר להשיג בהחלפות. קיבלתי באיזה פרירליס 21 Rares בתמורה לLand השחורה-לבנה הזו מRavnica Allegiance שנכנסת Tap אם לא שילמת 2 חיים...
ולגבי הספר החדש (עכשיו רואה את ההודעה של נרוביאן): בטח יהיה גם איזון משופר. אני קונה - קצת מציקה לי העובדה שהמקצועות לא מאוזנים, בקבוצה שלי שתי דמויות עשו את כל העבודה... (לפני כמה ימים TPK בקרב בוס)
 
אפשר להשיג בהחלפות, אבל איך זה קשור לזה שהם מוציאים קלפים רק לקומנדרר (שזה הפורמט היחיד שמשחקים איפה שאני משחק) שאפשר להשיג רק בסט בוסטרים שאף אחד לא רוצה לקנות? ואיך זה עוזר כשיש קלפי סיקרט לייר סופר חזקים שעולים 100 דולר להזמין אותם? וגם אז הם מגיעים מקומטים לפעמים, ועדיף לקנות את המקור מאשר באינטרנט.
וברגע שנודע על הקלפי פורטנייט - בכלל התייאשתי מכל הדפסה מיוחדת.
ויש כאלה (כמוני) שאוהבים לפתוח בוסטרים מדי פעם, סתם לכיף, וזה שכדי לשלב את שני התחביבים שלי (מבוכים ודרקונים ומג'יק) ולהזמין בוקס ליום הולדת עולה 500 ש"ח, כשפעם בוקסים עלו בסביבות ה300 זה לא הגיוני.
 
אני לא חושב שהפרזתי בהערכה של עשרות מיליונים כי הרי מהדורה חדשה תביא איתה במינימום ספר לשחקן ולמנחה וכנראה שגם ספר מפלצות (אני סתם משער כאן) ומיד אחריו גשם של הרפתקאות ומוצרים.
אז זה לא יקרה ביום אחד אבל בפרק זמן של תקופה קצרה בהחלט יהיו מכירות.
אני מתאר לעצמי שיהיו גם קבוצות שיאחזו עוד קצת ב-5, גם כי היא מהדורה מוצלחת, גם כי כבר קנו את הספרים וגם כי אולי יהיו קבוצות באמצע קמפיינים.

אני זוכר שהיו לי בקבוצות אחרות הרבה ויכוחים לגבי עניין הגזעים החדש ומה אני כל כך מתרגש מזה כי הרי אפשר לשחק בשולחן שלך מה שאתה רוצה וידעתי שבסופו של עניין זה יכנס לסטנדרט ואז כבר לא תהיה דרך חזרה כי זה מה שאנשים יכירו מעכשיו... אבל שיהיה, זה כבר קרב אבוד.
 
חזרה
Top