• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 67][PF1] גלימת הפחדים של שוונארי- חפץ קסם חדש

שוונארי היא אחת מהמענים הסאהקילים, קבוצה של יצורים רבי עוצמה שקיומם נותן צורה לפחדים של בני תמותה, אך רוב המענים מתעלמים משוונארי. האחת שלא במקומה מייצגת את הפחד של מהתבודדות ולהיות ללא אף אחד לצידך. מאמיניה נוהגים הרבה פעמים לרדת למתחת לאדמה, לעקוב אחרי זיכרונם של מטורפים שהשתגעו מהבדידות כאיזשהו מסע מקודש. אחד מחפצי הקסם המשמשים את האמונה של שוונארי זוהי גלימת הפחדים, למרות שחפץ הקסם נפוץ בהרבה מהכתות הפעילות של האלה, ולכן ישנם יצורים שאפילו לא מודעים לקשר שלו לאלה.

הסיפור כיצד הגלימה נוצרה מספר על ילד אנושי קטן, שבכול לילה ראה מפלצות בחדרו, שהסתתרו בארונו ומתחת למיטה שלו. הוריו לא האמינו לו, והוא התחבא מתחת לשמיכה שלו. אבל באחד מהימים המפלצות לקחו את השמיכה שלו, ההגנה היחידה שלו. מלא בפחד, הוא ביקש בלילה עזרה מהמפלצת היחידה שהייתה מדברת אליו, המפלצת שמתחת למיטתו. המאמינים של שוונארי מספרים שזו הייתה שוונארי בעצמה, או אחד ממשרתיה העוצמתיים ביותר, שנתן לו שמיכה. השמיכה הגנה עליו מהמפלצות, אבל היא שתתה את הפחדים שלו, והוא לא הסכים לעזוב אותה, עד אשר הפחדים שלו היו חזקים ממנו. מוחו התנקה מכול מחשבה שאינה פחד, לבו שכח כול רגש שאינו חרדה ואימה, והוא נבלע בידי הגלימה, הפך לחלק ממנה.

גלימת הפחדים של שוונארי
מיקום כתפיים; הילה אשליה קלושה; דרגת מטיל 3; עלות 26005 מ"ז; משקל 1 חצי ק"ג.
במילת הפעלה אחת, הלובש של הגלימה יכול להפעיל על עצמו בלתי נראות כמו הלחש (דרגת מטיל 3). בנוסף, כול יצור בו לובש הגלימה נוגע מושפע מלחש פרנויה (ד"ק 12).
למרות זאת, כאשר יצור לובש את הגלימה היצור מושפע אף הוא מהשפעת פרנויה במידה והוא נכשל בהצלה בד"ק 12. בין אם הוא מצליח או נכשל, הוא יכול להוריד מעצמו מיד את הגלימה מיד כדי לא להיות מושפע מהשפעה זאת עוד. במידה והיצור לא הוריד את הגלימה מרצון, השפעת הפרנויה משפיעה עליו החל מהסיבוב השני ללא הצלה. השפעה זאת משפיעה גם על יצורים שחסינים לאשליות או להשפעות על התודעה כאשר היא נובעת מלבישת הגלימה מרצון, אבל היא אינה משפיעה על יצורים חסרי תודעה לחלוטין.
לסיום, הגלימה מתפקדת כסמל קדוש למענה הסאהקילית שוונארי.
יצירה
כישרונות יצירת חפצי פלא; לחשים בלתי נראות, פרנויה, דרישות נוספות יוצר הגלימה חייב להיות סוגד של שוונארי; עלות 13002 מ"ז, 5 מ"כ.
 
עריכה אחרונה:
חפץ קסום מעניין עם לור מגניב, האם מישהו יודע מה ההשפעות של הגלימה כשהוא עוטה אותה ומגלגל הצלה? כי אני חושב שמעניין במיוחד להסתכל על הגלימה הזו כעל חפץ מקולל שקדוש לכת מסוימת.
 
חפץ קסום מעניין עם לור מגניב, האם מישהו יודע מה ההשפעות של הגלימה כשהוא עוטה אותה ומגלגל הצלה? כי אני חושב שמעניין במיוחד להסתכל על הגלימה הזו כעל חפץ מקולל שקדוש לכת מסוימת.
בספר Antihero's Handbook מסדרת ה-Companion מוצגים סדרת חפצים מקוללים שיכולים להועיל דווקא לדמויות שמתעלמות מהחסרונות הבולטים שלהם (דבר שאופייני בעיקר לאנטי-גיבורים, לפי הספר, שלא אכפת להם מחסרונות שכאלו כול עוד יש דרך להגיע למטרתם). הגלימה נכתבה בהשראתם. אבל היו לי 2 בעיות עם לכתוב את החפץ הזה כחפץ מקולל. הראשונה היא שהחפץ פשוט טוב מידי, בלתי נראות לפי רצון זוהי תכונה טובה מידי בשביל לומר שזה חפץ מקולל. הבעיה השנייה היא העובדה שאין חפץ רשמי של 'גלימת בלתי נראות' שאני יכול לומר שהגלימה הזו היא מה שיוצא כאשר אתה נכשל ביצירה של אחד, כי הקונספט של חפצים מקוללים בפאת'פיינדר זה שהם נוצרים כאשר אתה נכשל ביצירת חפצי קסם רגילים. ולכן, בסופו של דבר, החלטתי לכתוב את חפץ הקסם הזה כחפץ קסם, ולא כחפץ מקולל, למרות שאני מאמין שבכול קבוצה שתקבל חפץ שכזה יתייחסו אליו ככזה.
 
חזרה
Top