• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 65] דם דריידר- נתיב דם לסורסרר (מהדורה 5)

הבהרה, אני רושם מכשף כי מבחינתי מכשף הוא סורסרר, אני תקוע עם התרגום הישן.

מספרים על שבטים נידחים של דרו שכמהו על לחזור לברכתה של לולת', אלה היו המגורשים, אלה אשר קוללו על ידי גבירת העכביש ונשלחו לחיות בגלות של העולם התחתון, רחוקים מבני עמם, רחוקים מהאנושיות שהייתה בהם.
אלה היו הדרידרים, אלה אשר אכזבו את גבירת העכביש וקוללו להיות בחלקם אלפים, בחלקם עכבישים.
הם איבדו צלם אנוש, הם איבדו כל קשר למוצאם, והם הפכו לחיות טרף מסוכנות, אבל עדיין, משהו בהם התנגד לאותה קללה, משהו בהם קיווה שיום אחד הם יצליחו לחוזר.
וכאשר השנים עברו וגלגלי הזמן נעו, מעטים מהם הצליחו, חלקם בטקסים סודיים, חלקם בחסד מלכתם, חלקם אפילו עשו זאת מבלי רשותה של האלה, ובחשש מתמד שהקללה תחזור, אבל דרו אלה הצליחו להפוך את הגלגל, הם הפסיקו להיות דרידרים, אבל הם לא הפסיקו להיות עכבישים.
אלפי שנים עברו מאז, ודמם של אלה התערבב בדמם של כל הנבראים, דם העכביש שלהם פועם בליבותהים של צאצאיהם, וזה מעניק להם כוחות קסם עוצמתיים שמתחרים בבניהם של הדרקונים או הענקים, מעניק להם כוחות שמקשרים בין האדם לעכביש, הופכים אותם לכוח מסוכן ומיסתורי, שבליבו זורם רעל כמו דם, וקסמו רעיל כמו עוקץ האלמנה.

דם-דריידר

דם ארסי דמו של המכשף הוא רעל לכל יצור אחר, הוא למד לארוב בצללים ולהקיש את אויביו, בעוד הוא חסין לרעליהם שלהם.
בדרגה אחת אתה מקבל הכשרה במיונמות ההתגבנות ובכלי מרעיל, כמו כן אתה מקבל התנגדות לנזק רעל.

לחישות בצללים העכביש לוכד את יריבו כאשר זה אינו מוכן, הוא נותן לו לבוא על המלכודת אותה טווה במטרה להשיג את הטרף במהירות וללא סכנה, דם העכביש הזה הוא מה שמעניק למכשף את היכולת לארוב לאויביו בצללים, ולהטיל לחשים גם מבלי לחשוף את עצמו.
החל מדרגה 6 אתה יכול לשלם נקודת ארקאנה אחת על מנת לגלגל הסתתרות כפעולת בונוס, אתה יכול לשלם 2 נקודות על מנת להטיל על עצמך את הלחש "מעבר ללא עקבות" כחלק מהפועלה, כשאתה מטיל את הלחש ככה אתה לא יכול לבחור שגם בני ברית יושפעו מהלחש.

צעדי עכביש דם העכביש מתחיל לפרוץ, אם עד כה כוחות העכביש היו מוסתרים, שקטים, חרישים. כעת הם מתחילים להיות ברורים יותר, מסוכנים יותר. המכשף מסוגל לצעוד על משטחים מסוכנים ללא חשש, או לצעוד על משטחים מאונכים כאילו היו אדמה מוצקה.
החל מדרגה 14, אתה מקבל מהירות טיפוס השווה למהירות התנועה שלך, אתה מסוגל לטפס על משטחים גם אם הידיים שלך לא פנויוות. כמו כן אתה מסוגל ללכת על מים או נוזלים אחרים, כאשר אתה מבצע תנועה כזו אתה מוגבל לחצי המהירות שלך.

הילה רעילה החל מדרגה 18 מכשף דם הדריידר כבר מסוגל להפוך את האוויר סביבו לרעל מסוכן, הוא מסוגל לגרום לדמו לפעום בכזו עוצמה, שהרעל הנמצא בו מצליח לצאת על מחוץ לעורו, ולסכן את אויביו של המכשף . כפעולה אתה יכול לנצל 5 נקודת כישוף כדי לייצר הילה של רעל, למשך דקה או עד שאתה מאבד את הריכוז, אתה יוצר הילה בטווח 60 פיט, כל אויב אשר מתחיל את תורו בתוך ההילה חייב להציל בדיקת חוסן בהתאם לד"ק ההצלה מהלחשים שלך, או להיות מושפע מהמצב מורעל כל עוד ההילה קיימת. יצור אשר מצליח בהצלה נגד ההשפעה חסין ממנה למשך 24 שעות.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מעין החלאה לא מוצלחת בין המתנקש לבין הסורסרר. ניסתי במקור לתת לו הרבה כוחות של רעל אבל בפועל זה הרגיש לי פחות יעיל, לכן ניסתי לתת לו מעט יותר יכולות שיתחברו לדמות של האפלה התחתית, דבר ראשון הוא טוב בלהתגנב, דבר שני הוא מתמודד היטב נגד רעל, דבר שלישי הוא ממש טוב בלהסתתר.

הנתיב בעצם מחולק ל2 חלקים, החלק הראשון מחובר באמת להיבט ההתגבנות וההסתתרות, שקלתי לתת למכשף גם אפשרות להסתתר לאור יום אבל אני חושב שזה יכולת שהוא כבר מתגבר עליה עם המעבר ללא עקבות שהוא יכול להטיל מהמקצוע.

החלק השני נועד באמת לתת למכשף קצת יותר יכולות להתמווד עם מכשולים, דבר ראשון היכולות שלו לטפס ולהשאיר את הידיים פנויות נועד לתת לו קצת יכולת לראות את שדה הקרב בזווית קצת יותר תלת-ממדית, השוותי אותו ליכולת של נתיב הדרקוין לעוף באותה דרגה, אני חושב שלעוף זה אכן יעיל יותר ממהירות טיפוס, אבל התעופה היא הרבה יותר ברורה מאשר טיפוס - אני מתכוון שבעוד הדרקון הוא אכן נתיב שנועד להפוך את המכשף לקצת יותר עמיד וחסון ולהיות מסוגל להילחם, ניסתי פה לייצר נתיב שמבוסס קצת יותר על התגבנות והסתתרות.

לבסוף היכולת האחרונה היא סוג של העתקה מהיכולת האחרונה של נתיב הדרקון, בעוד הדרקון מסוגל להפחיד/להקסים, פה היכולת היא להרעיל, אני חושב שהמצב מורעל הוא מצב הרבה יותר חזק ממוקסם או מפוחד, אבל מצד שני ההצלה היא חוסן - הצלה הרבה יותר נפוצה מהצלות אחרות.

בסופו של דבר המכשף הוא מקצוע קצת בעייתי ב5, והוא לא סתם מוגדר כחלש, ניסתי לקחת את הדברים שיפהכו אותו לקצת יותר חזק, לא בטוח שזה הצליח, אבל אני חושב שזה לפחות מעניין.
 
אני משווה אותו למורשת דרקונית, כל נתיב מעניק לסורסרר 2 יכולות בדרגה ראשנה.
נתיב הדרקון נותן לך עוד נק"פ לכל דרגה וכן דרג"ש משופר.

פה אתה מקבל הכשרה במיומנות ובכלי ספציפי, שאני חושב חושב שזה שווה ערך לעוד נק"פ (הסקיל נועד שיהיה מסובך לתקוף אותך)
וכן את ההתנגדות לנזק רעל, שזה סוג של שווה לעוד דרג"ש כי זה נעוד לספק לך הגנה מפני סוג נזק ספציפי.

בכל מקרה נתיבים אחרים של מכשף לא נותנים לו בדרך כלל עוד לחשונים, ואני לא חושב שיכולת של רעל נדרשת פה יותר מידי, אם מישהו רוצה להרעיל שיקח את הלחשון, גם ככה לסורסרר יש את כמות הלחשונים הכי גדולה בשיטה.

חשוב לציין שזה נתיב שלא אמור להיות "חזק" הוא אמור להיות "מתגנב" לכן היכולות שלו מבוססת על זה, מסכים שאולי יכולות של רעל היו מתאימות יותר, אבל עכביש הוא דבר ראשון טורף שאורב לטרף שלו, לא כל עכביש ארסי, ולכן קודם כל אני רוצה שיהיה לך יכולת להיות אורב מוצלח.
 
יש יותר מדי יכולות של רעל , לא כול עכביש הוא עכביש ארסי .
לי זה הרגיש קצת מוגזם ביכולת של הילת הרעל , אבל זה עדיין טוב , אם הייתה לי את האפשרות אז אולי הייתי בוחר בזה .
 
ליאור- כתבת שמקבלים שתי יכולות, אבל בפועל נתת רק אחת לרמה הראשונה. הייתי מציע את היכולת הבאה:
טווה הרשתות
רוב העכבישים טווים רשתות כדי לתפוס את הטרף שלהם, וכך גם אתה. אתה מקבל יתרון בכל פעם שאתה מציב מלכודת ליריב.
בנוסף, כשהמלכודת מוכנה, אתה מסוגל לבצע את פעולות ההסתתרות והדאש כבונוס אקשן.
או
אתה מתעלם מתוואי שטח קשה שנגרם על ידי רשת, ואתה זוכה ליתרונות כשאתה תוקף יריב ובזריקות הצלה.
 
אכן מקבלים 2 יכולות- גם הכשרה ב2 דברים ויכולת נוספת של התנגדות לרעל. הראתי קודם את ההשוואה לדם של דרקון שגם הוא מקבל 2 תוספים פאסיבים שונים וגם במקרה הזה יש את אותו דבר.

בקשר להצעה שלך, אני מניח שאתה מתכוון למארב ולא להצבת מלכודות במובן הקלאסי של המילה, אני לא רואה טעם בשילוב היכולת הזו, היא נחמדה אבל כשמחברים אותה ל2 האחרות זה כבר יותר מידי לטעמי, מה גם שהיכולת לבצעע הסתתרות (מתקשה לראות סיבה לשימוש בדאש אצל מכשף) כפעולת בונוס מתנגשת עם אחד מ2 המטאמג'יק היעילים היחדים של המכשף -לחש מהיר, וכנראה שכל מכשף יעדיף לבצע 2 לחשים בסיבוב כל עוד הוא יכול על פני לנסות להסתתר.

בקשר ליתרון כשאתה עושה מארב לאויב, די בטוח שאתה כבר עכשיו זוכה ביתרון להתקפות כאשר אתה תוקף אויב שלא מודע לך, אבל בעיקר בגלל שמדובר במכשף שמטיל לחשים, אז כנראה יהיה גם לחשים שלא דורשים התקפה ולכן זה תוסף שלא תמיד יבוא לידי ביטוי.

זה ככה גם בקשר ליכולת של להתעלם מקורים, זה יכולת חמודה אבל היא מאוד מאוד ספציפית (אגב אני די בטוח שיריב מרוסן בגלל קורים כבר מעניק יתרון) ואני פשוט מנסה למנוע מצב שהיכולת של המקצוע יהיו רלבנטיות רק אחת לירח כחול. גם בהרפתקאה תת-קרקעית אם דרו ודרדידרים ועכבישי ענק אוכלי אדם מהגהנום יהיה גבול לכמה קורים כבר יהיו.
 
ארכיטיפ נחמד מאוד, יש כמה ניטפוקים קלים על הניסוח (השתמש במושג "נקודת ארקאנה" במקום "נקודת כישוף", וב"בדיקת חוסן" במקום "הצלת חוסן"), אבל בהחלט שווה ערך לנתיבים אחרים של הכושף.

שים לב שבגלל שלחישות בצללים מאפשר להטיל לחש, הוא בעצם מבטל את היכולת של הכושף להטיל לחשים אחרים (שהם לא לחשונים) בתור שבו הוא משתמש בזה, מה שהופך את היכולת הזו ללא שימושית בכלל. מעבר לזה, לכושף יש הרבה שימושים בפעולות הבונוס שלו.
מה דעתך להגיד במקום שכשאתה מטיל לחש, אתה יכול לנצל 2 נקודות כישוף כדי להתחבא כחלק מאותה פעולה?
 
בדרגות גבוהות, סורסרר ינצל פעולת בונוס כמעט בכל תור כדי להמיר לחש בדרג נמוך לנקודות כישוף, ולהמיר את אותן נקודות כישוף ללחשים בדרגה גבוהה יותר.
זה למה אני אומר שבמקום לשרוף לסורסרר את פעולת הבונוס שלו בכל תור, הוא פשוט יוכל להתחבא ללא פעולה כשהוא מטיל לחש, במחיר של נקודות כישוף.
 
חזרה
Top