• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5] קפא"פניקים

סטטוס
נעול לתגובות.
אין לי שום ידע במהדורה, ולפי הדיון כאן:
http://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?p=658005#p658005
נראה שלקפא"פניקים יש פחות אפשרויות, הם פחות חזקים ובאופן כללי נשמעים לא כיפיים לעומת שאר המקצועות.
אני כנראה טועה, אבל אם הם באמת כאלו, לשם מה לשחק אותם?


נ.ב.
מעניין כמה מהר זה יתפתח לוויכוח בין אסיד לפלאפי :p
 
קודם כל, איזה מהדורה אתה כן מכיר? האמת שאני רק מכיר 3.5\פאת'פיינדר, אז אני לא יודע להשוות.
תשמע, מהיכרות די טובה עם האופציות שקיימות במשחק, קפאפניקים שמשוחקים בצורה חובבנית באמת נשמעים פחות כיפיים ופחות חזקים. יש מקצועות שהם באמת די מוגבלים לנישה שלהם (כמו ברברי ופלאדין) ויש מקצועות שחבוי בהם פוטנציאל מטורף שאנשים פשוט אוהבים לזלזל בו (לוחם, עם ספרי הרחבה). להגיד לך תכלס, אני תמיד הכי נהנתי לשחק לוחמים (fighter). הם המקצוע הכי ורסטילי שקיים במשחק - יכולת המקצוע היחידה שלהם זה לקחת מלא כשרונות (feats), והכשרונות האלו יכולים לבוא מעשרות ספרי הרחבה שונים ולתת סינרגיות וסגנונות לחימה שונים ומעניינים. רוב השחקנים ישאלו את עצמם "למה אני צריך לבנות בילד מיוחד כדי בסופו של דבר רק לדעת להילחם יותר טוב, אם אני יכול לקחת אשף או דרואיד ולדעת לעשות הכללללל?". ואז הם ילכו ויקחו דרגות במקצועות האלו ויכינו כל יום פחות או יותר את אותם לחשים בדיוק, וכל קרב הם יעשו את אותה טקטיקה שהם מכירים הכי טוב. המקצועות האלו נותנים מראית של מגוון, אבל בדיוק כמו בכל כל דבר, צריך לדעת לנצל אותו.
מקצועות אחרים, כמו ברברי או סייר, באמת יותר מוגבלים לנישה שלהם, כי יכולות המקצוע שלהם פחות או יותר חקוקות באבן ואי אפשר להתגמש איתם יותר מדי. ובגלל שהם לא ממש נהנים מתוספי חוקים של ספרי הרחבה, גם אין הרבה פוטנציאל להרחיב את היכולות שלהם כמו לוחם או כמו מטיל לחשים (שבכל ספר הרחבה מקבל עוד לחשים). אבל עם בילד טוב שמנצל את נקודות החוזקה שלהם הם יכולים להיות יעילים בתחומם, ויותר חשוב - הם בדרך כלל הכי מעניינים למשחק, כי יש להם מגבלות מכניות שנובעות מתוך הרקע הסיפורי שלהם. אשפים וכוהנים, מטילי הלחשים הכי מגוונים, הם לרוב מודל קרטון של קלישאה מהלכת (זה או הייתי ילד עני עם כוחות קסומים ותבונה על טבעית או נולדתי למנזר ונבחרתי על ידי האל להציל את העולם). וזה נובע מכך שאין להם סיפור רקע מוגדר אלא מאוד כללי, ולכן כשמשחקים אותם נופלים לקלישאות. מצד שני, ברברי וסייר הם בעלי סיפור רקע כל כך ממוקד, שאתה חייב להיות יצירתי כשאתה יוצר את הדמות שלהם, כי הקלישאות שם הן ברורות מדי (הבן של הצ'יף בשבט שהותקף על ידי אורקים ונשבעתי לנקום, בדרך כלל בשני המקרים).
שני יוצאי דופן למה שאמרתי למעלה זה פלאדין (מקצוע קרבי), שאני לא חושב שאפשר לשחק אותו בלי ליפול לקלישאות, כי המקצוע הוא קלישאה מהלכת שגם מחייב אותך להיות קלישאה. ובנוסף, הוא גם לא מעניין מכנית, אז בכלל. ודרואיד (מטיל לחשים), שהוא גם חזק מכנית ומגוון, אבל הוא מקצוע טוב לא בגלל זה, אלא בגלל שיש לו המון מגבלות סיפוריות די מעצבנות (אסור לו לעשות מלא דברים שהם נגד הטבע), שהופכות אותו למקצוע מעניין למשחק.

נוסיף שנזירים (monk) הם מאוד מעניינים מכנית, כי יש להם יכולות מיוחדות, וגם מעניינים סיפורית כי יש להם מלא מגבלות. אבל עוד לא ראיתי מישהו משחק נזיר מעניין, כי הוא נוטה ליפול לקלישאות כמו פלאדין. אני עדיין חושב שזה מקצוע מעניין. הבעיה שנזיר נופל על נישה שבין לוחם לנוכל, ובדרך כלל סייר ממלא את הנישה הזאת יותר טוב ממנו. כך שאם בונים קבוצה תוך התחשבות בתפקידים, יש מעט אינטרס לקחת נזיר.

לגבי הנ"ב - 3. 2. 1...
 
Adran אמר/ה:
[post]658016[/post] אני כנראה טועה, אבל אם הם באמת כאלו, לשם מה לשחק אותם?
אין סיבה (לפחות לא אחת מכאנית שאני יכול לחשוב עליה). לכן אני לא משחק אותם, אני חושב שאחת הסיבות שהוציאו את הספר טום אוף באטל, היה ניסיון ליצור דמויות קפאפ מעניינות.
אבל, ויש אבל גדול, אם כבר טרחת לקרוא את העץ ההוא, למה לא אמרת שום דבר על כל הפלאף של המיקצוע?
 
בעיני הוא מידי מסובך. שברתי עליו את השיניים עד שהבנתי איך הוא עובד, ואחרי שהבנתי גיליתי שזה יותר גרוע מלבחור לחשים. לא רק שיש לך מיליון יכולות שונות, הם מחולקות לסטנסים מיקצועות ודרישות מקדימות. בעיני זה כאב ראש לא נורמלי. גם הבנתי שיש כל מיני מקומות שלא מאשרים אותו למרות שמאשרים ספרים אחרים, מסקרן אותי למה.
 
שמע....
כשיש לך אפשרויות החייאה מצד אחד ומצד שני שה"מ שימנע מלהרוג דמויות , אז כן, לבחור ההוא עם השיריון הכבד ועם הרבה נק"פ אין ממש יתרונות על הבחור בגלימה עם רשימת לחשים מכאן ועד קץ הגלות.
מצד שני, כל חבורה צריכה טנק, והילר, ולDPS יש הרבה יותר אפשרויות תמרון מלשניהם ביחד.
 
אז זהו, שלא. מטילי הלחשים המלאים מסוגלים לספק לקבוצה את התפקידים האלו, ביותר יעילות מהברברי או הלוחם.
כמובן שאני לא מדבר על הדרגות הראשונות, בהם הם לא מממשים את הפוטנציאל שלהם, אבל החל מדרגה 7 ואפילו מדרגה 5 זה כבר סיפור אחר.
בדרגה 5 הכהן והקוסם מקימים צבאות של שלדים וזומבים שיעמדו בשורה הראשונה ויספגו את הנזק.
בדרגה 7 הם מזמנים אלמנטלים לעשות את העבודה.
צריך לשכנע מישהו? לחש דרג 4 יעמיד לרשותך סקובס שיש לה יותר כריזמה וסקילים ממה שהפייס של הקבוצה יגיע גם בעוד 5 דרגות.
וזה לפני שאני מזכיר את הדרואיד, שבדרגה 5 הופך לטנק בעצמו, ומסתובב עם טנק מחמד החל מדרגה 4 (דוב שחור).
ומה יקרה שהוא יגיע לדרגה 7, ויסתובב עם דוב חום שהוא הטיל עליו אנימל גרוות'? ואם כבר הזכרנו אנימל גרוות' זה באף שהופך ליחשי זימון מדרגות נמוכות לרלוונטים בצורה מטרידה. מי צריך טנק כשיש לך יכולת לזמן 1ק3 יצורים שיושפעו מאנימל גרוות' יחד עם הדוב שלו? 1ק3 יצורים בגודל יוג' עם +8 כוח. גראפל, מישהו?

ואם כל זה לא מספיק מטריד, אם בא להם פשוט לעשות נזק טהור ולהספים כדורי אש וצ'יין ליטנינג, הם משאירים אבק לברברי ותקיפת העוצמה העלובה שלו.
וזה רק בקרב, כן? מחוצה לו, מגוון הלחשים שלהם לעומת הסקילים המוגבלים של הקפפניקים, המצב רק גרוע יותר.

אם יש סיבה מכאנית לשחק לוחם, זה להיות בשר התותחים של האשף הכהן והדרואיד, עד שהם מגיעים לדרגה 5 ויכולים להסתדר בעצמם.
 
בדרגה 5 הכהן והקוסם מקימים צבאות של שלדים וזומבים שיעמדו בשורה הראשונה ויספגו את הנזק.
ראית בעצמך שכוהן בדרגה לא גבוהה יכול למחוק כמות מאוד גדולה של אלמתים משדה הקרב בפעולה אחת.

בדרגה 7 הם מזמנים אלמנטלים לעשות את העבודה.
שנעלמים לאחר הפגת קסם אחת.
לחש דרג 4 יעמיד לרשותך סקובס שיש לה יותר כריזמה וסקילים ממה שהפייס של הקבוצה יגיע גם בעוד 5 דרגות.
Dismissal יכול לגרש אותה חזרה למישור ממנו היא באה.

ומה יקרה שהוא יגיע לדרגה 7, ויסתובב עם דוב חום שהוא הטיל עליו אנימל גרוות'? ואם כבר הזכרנו אנימל גרוות' זה באף שהופך ליחשי זימון מדרגות נמוכות לרלוונטים בצורה מטרידה. מי צריך טנק כשיש לך יכולת לזמן 1ק3 יצורים שיושפעו מאנימל גרוות' יחד עם הדוב שלו? 1ק3 יצורים בגודל יוג' עם +8 כוח. גראפל, מישהו?
שוב, הפגת קסם וכו.

וכמובן שכל אלו חסרי תועלת בתוך שדה נוגד קסם, ולכל לחש שקיים, קיים לחש אחר שמהווה הגנה מושלמת נגדו.

הנקודה היא שיחד עם החוזקות שיש למטילי לחשים, יש להם הרבה חולשות - כמובן, זה מנגנון שנועד לאזן אותם. כנגד רוב ההתקפות שלהם ניתן לבצע הצלה, את רוב היכולות שלהם ניתן להפיג או לנגוד, התנגדות לחשים הופכת כמעט כל לחש ליותר קשה להטלה, הם יכולים להיכשל בלחשים בגלל ריכוז ולחשי נגד, הם מוגבלים בשימושים יומיים של היכולות שלהם, וכן הלאה. אבל תיקח לוחם בדרגה גבוהה עם שריון, חרב וקשת, והוא ימשיך להילחם גם אחרי שהפגת את אמא שלו, בתוך שדה נוגד קסם והכל, ולא אכפת לו כמה זמן הקרב נמשך או כמה קרבות יש באותו היום. אשף ודרואיד הם בעלי עוצמה אינסופית רק אם אתה מניח שהם תמיד מוכנים במאה אחוז לכל היתקלות שלא תבוא, ושהם צריכים להילחם רק פעמיים עד שלוש פעמים ביום. לוחם לא צריך לבחור איזה כשרונות להכין לפני הקרב, לוחם לא צריך לחכות שיתחדשו לו היכולות בסוף היום. ללוחם יש משאב מתכלה אחד יחיד ובודד: נק"פ. והדרך לחדש את המשאב הזה פשוט, זול, קל ולא נתון להפגה או התנגדות לחשים - שיקויים. והאתגר היחיד שהוא צריך להתגבר עליו זה הדרג"ש של האויב - לא מעניין אותו ההצלות שלו או ההתנגדות לחשים או בדיקות ריכוז. אז הוא יכול להשקיע את כל כולו בלהגביר את הנתון הבודד והחשוב הזה, גלגול ההתקפה, ואחריו את גלגול הנזק. ולהבדיל מלחשים, שלכל אחד מהם נקודת חולשה, כנגד אבחת חרב טובה לא קיימת הגנה מושלמת.
 
נכון, השה"ם תמיד יותר חזק ויכול לבנות התקלות בצורה שתשמיד את השחקנים.
לתת לך רשימה של דברים שבתור אחד מנטרלים כל לוחם\ברברי וממוקדים להצלה הנמוכה שלו\לא דורשים הצלה?
מה הנקודה שלך בדיוק?
 
אהא, ידעתי שתגיד את זה. תשמע, כמו שאתה כטענה תמיד נותן את הדבר הכי אפקטיבי\חזק שמקצוע יכול לעשות, אז אני נותן כטיעון נגדי את הדבר הכי יעיל שמנטרל אותו.
בכל מקרה, אם אתה מדבר על סייב אור דיי, אז אין פה באמת דיון, כי כל המקצועות נתונים לסייב אור דיי. היכולת התיאורטית של לוחם להתגונן מפני סייב אור דיי שמכוון להצלת רצון שלו היא בדיוק כמו היכולת של אשף להגן מפני סייב אור דיי שמכוון לקשיחות. גם בנושא של דרג"ש והגנה בכללי מפני דברים, אפשר למצוא דרכים להשוות בין מקצועות שונים. לכן, ההבדל ביניהם הוא בחלק ההתקפי - לחשים אל מול התקפות. האשף והדרואיד צריכים להשתמש ביכולות קסומות בצורה ישירה (כדור אש) או עקיפה (שלטון במפלצת) כדי להתקיף, ואילו ללוחם יש תוספים וכשרונות בילט אין, שהאשף והדרואיד לא יכולים לדמות בצורה ישירה. שינוי צורה שנותן לך פלוס מאתיים לכוח זה טוב ויפה עד עד שהוא נכנס לשדה נוגד קסם או נתון להשפעה אחרת שמבטלת את שינוי הצורה הקסום שלו. אצל לוחם, את היכולת הקרבית שלו לא ניתן לקחת ממנו בשום דרך (או יותר נכון, בשום דרך שלא גם תקפה באותה מידה לדרואידים - כלומר דרואיד פגיע לכל מה שלוחם פגיע אליו, אבל לוחם לא פגיע לחלק מהדברים שדרואיד כן פגיע אליהם).

ונ"ב, לגבי דרואידים ש"הופכים לטנקים" - על איזה חיה אתה מדבר בדיוק, שדרואיד שהופך אליה הופך לטנק? מעניין אותי לדעת. כי אפילו אם הוא הופך לדוב אימים, אחד היצורים מסוג חיה הכי חזקים שיש, הוא בסה"כ מקבל כוח 31, אבל מצד שני הוא מפסיד שימוש בכלי נשק ושריונות. הנזק שהוא יעשה בצורה הזאת זה רק 2ק4 +10, ויהיה לו דרג"ש טבעי של 17. לדמות בדרגה 12 (זה הדרגה שבה הוא יכול להפוך לחיה הזאת), זה לא מרשים. כמובן שהוא יכול להעצים את עצמו עם לחשים וחפצקים, אבל גם הלוחם יכול באותה מידה, ונתוני הפתיחה שלו יותר טובים (עם כל הכשרונות שיש לו בשלב הזה, ואם לוקחים בחשבון שפחות או יותר כל הממון שלו מושקע בנשק קסום אחד יקר ושריון אחד יקר).
 
אני לא רואה סיבה להאריך כאן. כמו שאפשר בלחש אחד לנטרל קוסם או את צבא האלמתים שלו או את כמויות נזק כדורי האש שלו או את צבא האלמנטלים שהוא זימן, אפשר בלחש אחד לנטרל לוחם ואת ערמת הכישרונות שלו.
קוסם יכול להכנס למבוך מלא בשדה נוגד קסם כמו שלוחם קפפניק יכול להכנס למבוך שיש בו רק יצורים מעופפים, ולוחם עם קשת יכול להכנס למבוך שמהונדס ככה שאף פעם אין לך יותר מ10 פיט טווח לכל כיוון. מה הנקודה של זה?

תאכלס, אם חבורה בדרגה 7 צריכה טנק לשורה הראשונה קוסם יכול לספק את זה יותר טוב מלוחם.

בקשר לדרואיד, אני כבר לא יודע אם אתה מעמיד פנים או שאתה רציני. אני מוכן להציע לך התערבות. תבנה לוחם באיזה דרגה שבא לך (מינימום דרגה 7) ואני מוכיח לך שדרואיד באותה דרגה יחד עם החיה המלווה שלו עושה יותר נזק ממוצע בסיבוב וששינהם יחד תורמים יותר נק"פ לקבוצה. רק סיפרי בסיס. המפסיד יכתוב בחתימה שלו שהשני מבין יותר ממנו ב3.5 למשך כל חייו ומשתמשיו בפונדק. דיל?
 
תאכלס, אם חבורה בדרגה 7 צריכה טנק לשורה הראשונה קוסם יכול לספק את זה יותר טוב מלוחם.
אתה אוהב להגיד את זה הרבה, אבל אתה לא משכנע.

אל תצחיק אותי עם ההתערבויות האלה. הרי שנינו יודעים שאתה תבחר מקרה קצה סופר ספציפי שמשרת את הטיעון שלך, וכל טיעון סותר שאני אביא אתה תגיד שהוא לא נחשב או מטופש או כי השה"מ יכול לעשות הכל אז מה הטעם. לכן אני מעדיף לתת טיעונים כלליים, תיאורתיים, ולא השוואות ספציפיות של איזה מספר גבוה יותר באיזה סיטואציה. וגם לחשוב שהשוואה מספרית אחת ויחידה יכולה להחליט מי יותר טוב בשיטה (שזה בפני עצמו קונספט מגוחך), זה לא לרמתך.

בסה"כ שאלתי שאלה פשוטה, לאיזה חיה דרואיד יכול להפוך שתיתן לו יתרון קרבי יותר גדול מלוחם בדרגתו? לא דיברתי על חיות מלוות ויצורים מזומנים וכן הלאה. אתה פשוט כל הזמן אומר שדרואיד מדרגה 5 יכול להפוך לטנק ולכסח לוחמים וכו וכו, אבל מהיכרותי עם החיות בספרי הבסיס, אני לא מכיר חיה שהיא עד כדי כך חזקה. כן, אפשר לקבל יתרונות מסוימים, כמו יכולת הpounce של אריה אימים או Improved grab של דב אימים, אבל אלה יכולות טקטיות בדיוק כמו כשרונות, שדורשות שימוש אסטרטגי כדי להיות מועילות. מלבד אלו, כוח נטו ודרג"ש ונזק טבעי של חיות פשוט לא כאלה מרשימים בסה"כ.
ואגב, נק"פ ונזק וכאלה זה נחמד, אבל מי כמוך יודע שיתרונות טקטיים יכולים לשנות קרב מקצה לקצה. כשרונות של לוחם זו הדרך הכי אפקטיבית להשיג יתרונות טקטיים שלא ניתן לקבל בדרכים אחרות.
 
פלאפי אמר/ה:
[post]658157[/post] לא דיברתי על חיות מלוות
ואני כן. הרי אמרתי בפרוש: "וזה לפני שאני מזכיר את הדרואיד, שבדרגה 5 הופך לטנק בעצמו, ומסתובב עם טנק מחמד החל מדרגה 4 (דוב שחור)."
הכוח הקפפניקי של הדרואיד מגיע משני מקורות, שינוי צורה וחיה מלווה. לדבר על דרואיד בקפא"פ בלי החיה שלו זה כמו על לוחם בלי הנשק הקסום שלו.

פלאפי אמר/ה:
[post]658157[/post] אל תצחיק אותי עם ההתערבויות האלה. הרי שנינו יודעים שאתה תבחר מקרה קצה סופר ספציפי שמשרת את הטיעון שלך, וכל טיעון סותר שאני אביא אתה תגיד שהוא לא נחשב או מטופש או כי השה"מ יכול לעשות הכל אז מה הטעם. לכן אני מעדיף לתת טיעונים כלליים, תיאורתיים, ולא השוואות ספציפיות של איזה מספר גבוה יותר באיזה סיטואציה.
וזה מוכיח את הנקודה שלי, הטענות שלך הם תיאוריות שלא מחזיקות מים ברגע שיועמתו עם מספרים מדויקים.
אני מוכן לבחור מראש את התנאים על פיהם היעילות תיבדק, ולבחור שופטים ניטריילים שיכריעו, מה אתה אומר?
 
בלעע. שמע, אתה הופך את זה לתחרות וזה לא תחרות. יש מספר אנשים בפורום הזה שמבינים הרבה במהדורה 3.5, ושנינו כנראה אי שם בראש הרשימה (למרות שנרוב לדעתי עוקף אותנו בסיבוב). אתה לא יכול להוכיח בצורה חד משמעית מי מבין יותר, אין דבר כזה. ובכל מקרה זה דבר מטופש לנסות להוכיח.

בכל מקרה - קודם כל, התייחסתי ספציפית לטענה
"בדרגה 5 דרואיד הופך לטנק בעצמו"
את הדיון לגבי חיה מלווה כבר עשינו, לכן אני רוצה להתייחס לנקודה המסוימת הזאת, שאתה העלת. אני בטוח שאתה מדבר על שינוי צורה, אז אני רוצה לדעת על איזה צורה (או צורות) בדיוק אתה מדבר. ובלי באפים. וזה לא כדי להוכיח שהלוחם יותר חזק, אלא כדי להבין על מה אתה מדבר.

לגבי תיאוריות לעומת מספרים מדויקים - אם נעשה את ההשוואה המתיימרת לשדה מדעי, יש תיאוריה ויש ניסוי. ניסוי יכול לחזק תיאוריה, אבל לעולם לא להוכיח אותה חד משמעית. לכן צריך קודם כל שתהיה תיאוריה מוצקה ואז לבחון אותה בניסויים מבוקרים. הבעיה עם לעשות השוואה מספרית זה שאנחנו הרי לעולם לא נסכים על התנאים בהם ההשוואה הזאת תתקיים - וזה מהסיבה הפשוטה שמו"ד עובד לא רק במספרים אבסולוטים, אלא גם בהסתברות ובסיטואציות טקטיות. אפשר להוכיח בצורה חד משמעית שמקצוע א' בדרגה X מסוגל לעשות יותר נזק ממקצוע ב' בסיבוב נתון, כששניהם עומדים במקום בתוך חדר ריק מול זומבי אחד שכבול בשלשלאות. אבל זה כמו הבדיחה הפיזיקלית הישנה על כך שפיזיקאים יכולים להוכיח דברים רק בהינתון עצם כדורי מושלם וחסר חיכוך - תנאים מושלמים פשוט לא קיימים. וגם אי אפשר באמת לדמות אותם כשמנסים להשוות מכניקות, וגם אין טעם. כל קבוצה ומנחה ושחקן וקרב זה משהו אחר, ואי אפשר להגיד אבסולוטית שמשהו אחד יותר טוב ממשהו אחר - גם אם אתה מוכיח שהוא יכול לעשות יותר DPS.
אם סתם נזרוק דוגמא אקראית ולא מבוקרת, גם אם תראה שדרואיד בדרגה 7 וחייתו עושים יותר נזק ממוצע מלוחם, איך תחשב פנימה את ההשפעות שיש למגוון הטקטי של לוחם? ללוחם יש את המותרות לקחת כשרונות שדרואיד בחיים לא יטרח לקחת, כמו שליטה בנשק אקזוטי, ומומחיות קרבית, והכשלה משופרת, ותגובות קרב, והתקפת זינוק (שאגב, את כל אלה ויותר הוא יכול לקחת עד דרגה 7 גם). לוחם גם יכול להתמחות בכמה סגנונות לחימה - הוא יכול להיות תותח גם בקפא"פ וגם בטווח רחוק, אם הוא מפצל את לקיחת הכשרונות שלו. הוא יכול לגוון ולהתאים את עצמו לסיטואציה, כי הוא שולט בכל הנשקים. לחיה מלווה של דרואיד יש צורת התקפה יחידה שהיא מוגבלת אליה, והדרואיד בעצמו גם מוגבל לצורת ההתקפה של הצורה אליה הוא הפך, ואם הוא רוצה לשנות, הוא צריך להקריב אחד משינויי הצורה היומיים שלו. שלא נדבר על זה שדרואיד לא מסוגל להשתמש בהתקפות טווח בכלל אלא אם הוא פונה ללחשים.
 
פלאפי אמר/ה:
[post]658161[/post] בכל מקרה - קודם כל, התייחסתי ספציפית לטענה
"בדרגה 5 דרואיד הופך לטנק בעצמו"
בצורת הפרא שלו בלי לחשים ובלי חיה מלווה אני מסכים שהלוחם עשוי להיות מועיל יותר מבחינת נזק ונק"פ(בהנחה שעשינו באן על הלחשים של הדרואיד), אבל אני מדבר בשילוב החיה המלווה, שהיא חלק בלתי נפרד מהדרואיד. רק אל תגיד לי עכשיו שגם הברברי יכול לאלף דוב שחור אז הם אותו דבר.


פלאפי אמר/ה:
[post]658161[/post] אם סתם נזרוק דוגמא אקראית ולא מבוקרת, גם אם תראה שדרואיד בדרגה 7 וחייתו עושים יותר נזק ממוצע מלוחם, איך תחשב פנימה את ההשפעות שיש למגוון הטקטי של לוחם? ללוחם יש את המותרות לקחת כשרונות שדרואיד בחיים לא יטרח לקחת, כמו שליטה בנשק אקזוטי, ומומחיות קרבית, והכשלה משופרת, ותגובות קרב, והתקפת זינוק
אתה מביא פה דברים מעבר לסיפרי בסיס. רוצה גם להשוות לדרואידים שמשנים צורה למשהו מחוץ לסיפרי הבסיס? כי אז אני חושב שהוא יכול להיות טנק אפילו בלי החיה המלווה שלו (שגם היא לא מוגבלת לסיפרי הבסיס).
בקשר לכישרונות האלו ואיך לחשב אותם, צריך לראות מה הם משיגים, באיזה יעילות, ובאיזה יעילות דרואיד יכול ליצור אפקט דומה. אבל זה השלב השני. אני טוען שמבחינת נק"פ ונזק טהור הדרואיד טוב יותר גם בלי לחשים. רוצה להכניס גם מגוון טקטי מכישרונות? הדרואיד לא יפול רחוק מאחורה, וגם אם כן תשווה את זה למגוון טקטי מלחשים של הדרואיד.
 
yellow_acid אמר/ה:
[post]658167[/post] בצורת הפרא שלו בלי לחשים ובלי חיה מלווה אני מסכים שהלוחם עשוי להיות מועיל יותר מבחינת נזק ונק"פ(בהנחה שעשינו באן על הלחשים של הדרואיד), אבל אני מדבר בשילוב החיה המלווה, שהיא חלק בלתי נפרד מהדרואיד. רק אל תגיד לי עכשיו שגם הברברי יכול לאלף דוב שחור אז הם אותו דבר.
אוקי, אז אני מבין שאין בעצם צורה מסוימת שדרואיד שהופך אליה נותן לו עוצמה קרבית שמשתווה ללוחם? כי זה גם מה שאני חשבתי. אם כשאתה אומר "דרואיד הופך לטנק" אתה מחשיב גם חיה מלווה ולחשים בנוסף לשינוי צורה, אז זה משהו אחר וזה לא מה שהבנתי ממך קודם.

אתה מביא פה דברים מעבר לסיפרי בסיס.
האמת שלא, בכוונה הבאתי רק כשרונות מספר החוקים לשחקן. אולי באנגלית תכיר יותר טוב:
Exotic Weapon Proficiency, Combat Expertise, Improved Trip, Spring Attack, Combat Reflexes
לספרינג אטק יש שני דרישות מקדימות שלא ציינתי, כך שזה בעצם יוצא סה"כ 7 כשרונות. ללוחם בן אדם בדרגה 7 יש סה"כ 8, כך שלא טעיתי בשום דבר שאמרתי.

אני טוען שמבחינת נק"פ ונזק טהור הדרואיד טוב יותר גם בלי לחשים.
אם הלוחם לא עשה הכל כדי למקסם לגמרי את הנזק והנק"פ שלו, אז אולי כן. אבל זה לא חוכמה, כי כמו שאמרתי, מה שמבדיל לוחם ממקצועות אחרים זה היכולת הטקטית שלו. ברמת העיקרון לברברי יש פוטנציאל נזק ונק"פ יותר גבוה (למרות שרק מדרגה 11, וגם אז זה לא הפרש גדול).

עריכה: אגב, אם אתה רוצה להכליל אצל דרואיד שינוי צורה ולחשים, זה אומר שאתה צריך לתת כמה סיבובי באפים לפני הקרב, אם עושים את זה בפרמטרים מדויקים. מה שאומר שאתה גם צריך לתת ללוחם את אותה כמו לסיבובים לבאפים, שבהם הוא יכול לשתות שיקויים שיכולים לחקות פחות או יותר כל לחש שהדרואיד יכול להטיל על עצמו (ואני אומר את זה לא כתירוץ, אלא פשוט כשימוש של הכסף הממוצע שיש ללוחם בדרגה הזאת, שהוא 19,000 מ"ז - הוא בסה"כ צריך להשקיע סביבות 3000 מ"ז מתוך זה בשיקויים כדי לקבל את כל הבאפים והריפויים שהוא יצטרך).
 
פלאפי אמר/ה:
[post]658157[/post] אל תצחיק אותי עם ההתערבויות האלה. הרי שנינו יודעים שאתה תבחר מקרה קצה סופר ספציפי שמשרת את הטיעון שלך, וכל טיעון סותר שאני אביא אתה תגיד שהוא לא נחשב או מטופש או כי השה"מ יכול לעשות הכל אז מה הטעם. לכן אני מעדיף לתת טיעונים כלליים, תיאורתיים, ולא השוואות ספציפיות של איזה מספר גבוה יותר באיזה סיטואציה.
וזה מוכיח את הנקודה שלי, הטענות שלך הם תיאוריות שלא מחזיקות מים ברגע שיועמתו עם מספרים מדויקים.
אני מוכן לבחור מראש את התנאים על פיהם היעילות תיבדק, ולבחור שופטים ניטריילים שיכריעו, מה אתה אומר?[/quote]

אם.... אוקי... פלפי אתה נכנס לזה?
אם כן אז דרגה 15 זירה של 20 על 20 משבצות(גם הגובה) נשקים ושריונות קסומים בלבד (לכול אחד מקסימום +7 [כולל יכולות מיוחדות של הנשק כלומר נשק עורף יהיה +3 אם אני לא טועה])
 
סטטוס
נעול לתגובות.
חזרה
Top