• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז תרגום לעברית של שבעת הפלאים

הקוביה מתרגמים לעברית את שבעת הפלאים, אחד ממשחקי הלוח הפופולאריים בעולם, שזוכה לציונים גבוהים, זה התיאור שלו:
הנהיגו את אחת משבע הערים הגדולות של העידן העתיק. האיצו את פיתוחה בעזרת עוצמה צבאית, גילויי מדע, תרבות וכלכלה. האם פלא העולם שלכם יסב לכם תהילה במבחן אלף השנים הבאות? משחק קצבי ומהנה המשתנה בכל פעם מחדש ושומר על איזון מושלם בכל כמות של משתתפים.
מדובר על משחק של Drafting, בדומה לסושי גו! (איך אומרים Drafting בעברית?) - רק שבונים תרבות. אישית יצא לי לשחק בו מספר פעמים, ולא התלהבתי. עם זאת יש המון אנשים שאוהבים אותו, הנה סקירה שלו:
המשחק צפוי להגיע לחנויות באזור חנוכה, להבנתי.
7-wonders-F.jpg
 
משחקי איסוף הם בדרך כלל אלו שבהם רוכשים קלפים נוספים לאוסף, כמו מג'יק...

מדובר על משחק של Drafting, בדומה לסושי גו! (איך אומרים Drafting בעברית?) - רק שבונים תרבות.
כן, בגדול זה סושי גו עם יותר מורכבות ויותר צעדים.
נראה לך שיכול לתפוס בישראל?
 
מדובר על משחק של Drafting, בדומה לסושי גו! (איך אומרים Drafting בעברית?) - רק שבונים תרבות. אישית יצא לי לשחק בו מספר פעמים, ולא התלהבתי. עם זאת יש המון אנשים שאוהבים אותו.
אני מסכים עם הניתוח שלך בסקירה, ורק רוצה לציין שהיתרונות שמנית (משך משחק קצר ומספר שחקנים גדול יחסית) יכולים בהחלט להספיק לקבוצות שאינן הארדקור, ואולי זו גם הסיבה שמתרגמים אותו עכשיו לעברית.
בשבילי יש עוד יתרון חשוב במשחק והוא שכולם כל הזמן "בתוך המשחק", אתה כל הזמן משחק וכל הזמן יש לך משהו לעשות, בניגוד להרבה משחקים עם פעילות לינארית שלפעמים צריך לחכות הרבה זמן לתור שלך. פה אין את זה וזה גורם למשחק לזוז מהר ושומר את כל השחקנים בעניין.

בנוסף, זה נכון שאין ממש אינטראקציה בין השחקנים, אבל העובדה שאתה כל הזמן צריך לשים לב מה קורה מבחינה צבאית מימינך ומשמאלך מוסיפה אתגר למשחק, ומכיוון שאתה מקבל קלפים מצד אחד ומעביר לצד השני, אני חושב שזה כן יכול להיחשב כאינטראקציה, כי אתה צריך לקחת בחשבון שמה שאתה מעביר הלאה עלול לשמש נגדך (ולא רק להתקדמות של השחקן שלידך).

לדעתי משחק לא רע, נכון שהתמה קצת "מודבקת", אבל זה לא נורא לדעתי. פשוט נותן לדברים מסגרת ושמות. ייתכן שההרחבות משפרות, לא ניסיתי.
 
אתה כל הזמן משחק וכל הזמן יש לך משהו לעשות, בניגוד להרבה משחקים עם פעילות לינארית שלפעמים צריך לחכות הרבה זמן לתור שלך. פה אין את זה וזה גורם למשחק לזוז מהר ושומר את כל השחקנים בעניין.
זה לא ממש נכון, לרוב שחקנים מנוסים בוחרים את הקלף יותר מהר מהאחרים ואז הם נאלצים לחכות (אומר מניסיון. יש לבת דודה שלי את המשחק).
 
זה לא ממש נכון, לרוב שחקנים מנוסים בוחרים את הקלף יותר מהר מהאחרים ואז הם נאלצים לחכות (אומר מניסיון. יש לבת דודה שלי את המשחק).
טוב, הפער בין מנוסים למתחילים קיים בכל משחק, וגם במשחקי אסטרטגיה כבדים המנוסים ישחקו מהר יותר ממתחילים. לפחות בשבעת הפלאים משך התור האבסולוטי קצר ביחס להרבה משחקים (כי זה "רק" לבחור קלף) אז זה עדיין רץ יחסית מהר.
 
כן, מוזר.
מבלי להכיר את הפרטים, ייתכן שיש חיסכון לא קטן בעלויות ייצור, כי לוקחים את הרכיבים של הגרסה האנגלית ושמים אותה עם חוברת הוראות בעברית בתוך הקופסה העברית.
מעניין איך זה בשפות אחרות
 
חזרה
Top