• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הרישום המוקדם לדרקוניקון 2022 נפתח!
    ההתרגשות בשיאה, וההרשמה המוקדמת למשחקים והפעילויות בדרקוניקון 2022 יוצאת לדרך הקדימו להרשם כי המשחקים מתמלאים מהר קישור להרשמה המוקדמת דרקוניקון, 25-26 אוגוסט, דן פנורמה תל אביב

מהדורה 5 תוספי גלגול יוזמה

ננסק

פונדקאי ותיק
בפאת'פיינדר 2, מגלגלים ליוזמה הבחנה כברירת מחדל (כלומר על בסיס חוכמה), אבל זה יכול להיות גם כל מיומנות אחרת כל עוד היא רלוונטית לגבי האופן שבו התחיל הקרב; התגנבות ואיום הן שתיים נפוצות.
 

אלחנן

פונדקאי פעיל
בפאת'פיינדר 2, מגלגלים ליוזמה הבחנה כברירת מחדל (כלומר על בסיס חוכמה), אבל זה יכול להיות גם כל מיומנות אחרת כל עוד היא רלוונטית לגבי האופן שבו התחיל הקרב; התגנבות ואיום הן שתיים נפוצות.
הבחנה באמת יותר מתאים.
אולי להוסיף גם זריזות, אבל פחות דחוף.
נ.ב. איך איום יכול להשפיע מי פועל ראשון? אפשר בבקשה דוגמה?
 

BadBug

פונדקאי ותיק
ממה שאני מבין, החוכמה משפיעה על התפישה של הדמות - Perception מה שיכול לעזור לדמות להבחין בדברים ולהיות פחות מופתעת מהסביבה/אינטרקציות.
הזריזות לרוב מייצגת את הקשר בין היד לעין, כלומר קרה משהו שמאלץ את הדמות לפעול מיידית.
זה נכון שיש פה קשר לעיבוד המצב של המוח, אבל במו"ד ודומיו לרוב הזריזות מייצגת את החלק הזה.
 

SandChicken

פונדקאי ותיק
לדעתי תוסף שליטה בלבד, אין חכם כבעל ניסיון.
הלכתם פעם מכות? מי הרביץ ראשון ויותר? החכם? הזריז? החזק? לאו דווקא, מי שהיה מנוסה יותר בדר"כ הנחית את המכה הראשונה ואת הבאות.
 

אלחנן

פונדקאי פעיל
לדעתי תוסף שליטה בלבד, אין חכם כבעל ניסיון.
הלכתם פעם מכות? מי הרביץ ראשון ויותר? החכם? הזריז? החזק? לאו דווקא, מי שהיה מנוסה יותר בדר"כ הנחית את המכה הראשונה ואת הבאות.
"ניסיון" כלול בסטאטס. בגלל זה יש העלאת תכונה כל 4 רמות.
 

nav566

פונדקאי ותיק
אישית אם הייתי צריך להציע חוק שפותר את זה, הייתי אומר שיוזמה צריכה להיות Skill שאפשר לקחת בו Proficiency, כדי לייצג את החדות והיכולת להגיב מהר לסיטואציה קרבית כתוצאה מאימונים. אבל זה כנראה רעיון רע. השיטה הנוכחית בסדר גמור עכשיו.
 

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
אישית אם הייתי צריך להציע חוק שפותר את זה, הייתי אומר שיוזמה צריכה להיות Skill שאפשר לקחת בו Proficiency, כדי לייצג את החדות והיכולת להגיב מהר לסיטואציה קרבית כתוצאה מאימונים. אבל זה כנראה רעיון רע. השיטה הנוכחית בסדר גמור עכשיו.
הסקיל הזה יהיה מבוסס חוכמה או זריזות? או אולי שניהם?
לא פתרת את הבעיה...
 

nav566

פונדקאי ותיק
הסקיל הזה יהיה מבוסס חוכמה או זריזות? או אולי שניהם?
לא פתרת את הבעיה...

זריזות, כרגיל. הרעיון הוא לייצג את היכולת להיות מודע במהירות למצבים מסוכנים. מבחינתי זו יכולת שקשורה יותר לניסיון ופחות לאבחנה.
כמו שאמרתי, רעיון רע.
 

SandChicken

פונדקאי ותיק
"ניסיון" כלול בסטאטס. בגלל זה יש העלאת תכונה כל 4 רמות.
התפקיד של תוסף שליטה הוא לייצג את המיומנות של הדמות עולה עם הניסיון והדרגות, בלי קשר לתכונות. וזה בדיוק מה שאני רוצה להעביר - שגם אם העלת כריזמה וכוח עדיין תגיב מהר יותר בקרבות כתוצאה מניסיון.
 

אלחנן

פונדקאי פעיל
התפקיד של תוסף שליטה הוא לייצג את המיומנות של הדמות עולה עם הניסיון והדרגות, בלי קשר לתכונות. וזה בדיוק מה שאני רוצה להעביר - שגם אם העלת כריזמה וכוח עדיין תגיב מהר יותר בקרבות כתוצאה מניסיון.
אם לא נהיית זריז יותר עם הזמן, או חכם יותר, או חזק יותר, למה שיהיה לך יתרון?
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
אישית אם הייתי צריך להציע חוק שפותר את זה, הייתי אומר שיוזמה צריכה להיות Skill שאפשר לקחת בו Proficiency, כדי לייצג את החדות והיכולת להגיב מהר לסיטואציה קרבית כתוצאה מאימונים. אבל זה כנראה רעיון רע. השיטה הנוכחית בסדר גמור עכשיו.
אני יצרתי כשרון בשם לוחמה (warfare). לוחמים מקבלים בו אימון אוטומטי, סיירים, נוכלים ופלאדינים יכולים לקחת אותו במקום אחד מהכשרונות ההתחלתיים שלהם, ודמויות עם הרקע שומר (city guard), חייל ושכיר חרב לשעבר (mercenary veteran) יכול לקחת אותו במקום אחד מהכשרונות שהם מקבלים מהרקע. לוחמה הוא כשרון מאוד "נזיל", ובדיקות לוחמה מייצגות כמה דברים.

אתה יכול להשתמש בתוסף ההכשרה שלך במקום בתוסף הזריזות שלך לגלגולי יוזמה, אם אתה מוכשר בלוחמה.

לוחמה (תבונה): הבנה של אסטרטגיה של קבוצת יצורים, בין אם מהסתכלות על הציוד שלהם, על העקבות שלהם וכדומה. נגיד, החבורה עוקבת אחרי גדוד של גובלינים. הסייר מגלגל לוחמה על העקבות שלהם. השה"מ מסביר לו שהצעדים שלהם וסימני הגרירה על הקרקע מראה שהם מתקדמים בצורה שנותנת להם ליצור קיר מגנים, ולירות עם קשתות מאחוריו. לחלופין, אתה גם יכול להשתמש בזה במקום בתפיסה כדי להימנע ממארבים.

לוחמה (חוכמה) נותנת לך להבין דברים על סגנון הלחימה של יצור שאתה רואה. Know Your Enemy ברמה 7 של הbattlemaster נותנת לך מומחיות (expertise) בבדיקות כאלו.

לוחמה (כריזמה) נותנת לך לנאום נאומים מרהיבים לפני קרב, או לנסות לאיים על יצור (גלגול לוחמה (כריזמה) או איום (כריזמה) במקום אחת מההתקפות שלך), זה הופך אותי למפוחד ממך לסיבוב 1, עד סוף התור הבא שלך.

לוחמה (חוכמה) או לוחמה (תבונה) גם נותנת לך למצוא נקודות תורפה ביצורים או במבנים.

לוחמה (תבונה) נותנת לך להבין דבר או שניים על כלי נשק, שריון או רכב שאתה מסוגל לראות; מאיפה הוא בא או מי יצר אותו, או אם יש לו שימוש נסתר או נוסף.
 
עריכה אחרונה:

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
נ.ב. איך איום יכול להשפיע מי פועל ראשון? אפשר בבקשה דוגמה?
הייתי אומר ״תסתכל על פוטין״, אבל זו סתם תהיה בדיחה לא מוצלחת…

בכל מקרה פת׳פיינדר 2 בענייני יוזמה באמת מנסה לעודד יצירתיות, ומספיק לאפשר את החוק הזה גם במו״ד במצבים מסוימים כדי לגוון קצת ולתת לשחקנים דחיפה לחשוב מחוץ לקופסא.

לגבי המשך הדיון - אפשר גם להמשיך ולהתפלסף האם יוזמה היא בכלל ״דבר״ אמיתי שקיים בקרב, שהרי הקרב הוא סדרת מכות בין שני צדדים ולא מכה יחידה ״ראשונה״. זו הסיבה שלא תמיד יש יוזמה בכל שיטת משחק (להבדיל מהפתעה).

אבל האמת? שלאט לאט הבנתי שאני מעדיף חוקים פשטניים בעניינים האלו - שתהיה זריזות או חוכמה או תבונה או כישרון עצמאי, אבל שיהיה פשוט ולענין.
אפשר למצוא היגיון פנימי או לחלופין פגמים בהיגיון בכל דבר כמעט. מה שצריך לדעת זה להתרכז בעיקר ולא במה שיכול לגזול עוד זמן מסך מיותר.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
כי כאמור, מלכתחילה יתרון ביוזמה לא תלוי בתכונות אלא בניסיון.
אני אישית לא אוהב להשתמש ביוזמה, אלא עושה יוזמה קבוצתית (קבוצה הולכת ראשון וכולם פועלים ביחד, מתחילים ממי שיודע מה הוא עושה עד למי שעוד לא החליט, אחרי זה האויבים, אם האויבים עושים מארב או שהדמויות נלחמות בבוס, הבוס/אויבים מתחילים)

אבל אם כבר לעשות יוזמה, אני חושב שזה רעיון טוב להוסיף רק תוסף הכשרה, כאשר יכולות כמו panache, temporal awarness וtactical wit שמוסיפות משהו ליוזמה מוסיפות את תוסף היכולת לגלגול כרגיל (אז למשל, בשביל war mage זה יהיה 1ק20+ תוסף הכשרה + תוסף תבונה)
 

אני רק תשובה

פונדקאי ותיק
לוחמה (כריזמה) נותנת לך לנאום נאומים מרהיבים לפני קרב, או לנסות לאיים על יצור (גלגול לוחמה (כריזמה) או איום (כריזמה) במקום אחת מההתקפות שלך), זה הופך אותי למפוחד ממך לסיבוב 1, עד סוף התור הבא שלך.
גם מזכיר קצת את פת׳פיינדר 2. יש לכם אותו ראש…
ראיתי גם כאלו שלקחו חלק מהמצבים של פת׳פיינדר 2 והמירו את חלקם למו״ד, בדגש על דרגות של מצבים - מפוחד 1, מפוחד 2 וכד׳. אין צורך להמיר אותם בדיוק אחד לאחד, אבל אם עושים משהו דומה אצלך אז אפשר להפוך למשל את האיום שנתת בדוגמה לפעולת בונוס בלבד ״בתמורה״ למצב פחות ערך ממפוחד. זה כבר ללכת יותר בדרך של פת׳פיינדר 2.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
גם מזכיר קצת את פת׳פיינדר 2. יש לכם אותו ראש…
ראיתי גם כאלו שלקחו חלק מהמצבים של פת׳פיינדר 2 והמירו את חלקם למו״ד, בדגש על דרגות של מצבים - מפוחד 1, מפוחד 2 וכד׳. אין צורך להמיר אותם בדיוק אחד לאחד, אבל אם עושים משהו דומה אצלך אז אפשר להפוך למשל את האיום שנתת בדוגמה לפעולת בונוס בלבד ״בתמורה״ למצב פחות ערך ממפוחד. זה כבר ללכת יותר בדרך של פת׳פיינדר 2.
את זה לא עשיתי, אבל חשבתי על לתת לדמות לאיים או לעזור (לוחמה (כריזמה)), לדמות אחרת כפעולת בונוס כדי לתת לה יתרון בגלגול הבא שלה נגד פחד. הד"ק של גלגול היכולת הוא הד"ק של הפחד.

תראה, עם כמה שאני אוהב את מו"ד 5 והפשטות שלה, אני אוהב את העומק הטקטי של פאתפיינדר 2 ואת העובדה שכל כישרון שם שימושי לדמות שחקן איכשהו. אפילו medicine! אשכרה רפואה לא קסומה ושימושית לשחקנים!

הבעיה היחידה שלי היא שאין שם כשרון כמו היסטוריה במו"ד 5. Society לא ממש מרגיש כמו ידע היסטורי, יותר כמו ידע כללי או על דברים כמו בירוקרטיות או מערכות סחר (שזה גם כישרון שמרגיש לי שצריכים ב5)
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
נ.ב. איך איום יכול להשפיע מי פועל ראשון? אפשר בבקשה דוגמה?
לא נתקלתי במשחק במצב של איום ליוזמה, אבל לדוגמה תרמית יכול לסייע אם אתה מתכוון ליזום קרב ולהסיח את היריב שלא ישים לב שזו הכוונה שלך, ומיומנות החברה (society) מתאימה כדי לזהות שאתה נמצא בתוך קהל עוין, ושהקהל העוין יקלוט ממש בקרוב שאתה לא בצד שלו.
 

אלחנן

פונדקאי פעיל
השיחה עם האורקים מגיעה למבוי סתום. הבוס האורק אומר "די איתכם, זה לא מסתדר! הירגו את כולם!" ומגלגל איום ליוזמה.
איך האיום מתפקד כאן בקביעה מי פועל ראשון? הוא גורם למיניונים לרצות להלחם כי הם מפחדים ממנו?
 
Top